Hoitaako kaupunki tehtävänsä?

omathavainnot

Asuuko Keravalla pelkästään eläkeläisiä? On Keravan Eläkeläiset, Vapaaehtoisten hyvinvointityön keskus, Talkoorengas, Eläkeliiton Keravan yhdistys, Keravan sotainvaliidit, Keravan sotaorvot, Keravan kansalliset seniorit, Keravan Eläkkeensaajat jne. Eläkeläiset ovat aktiivisia ja toimivia ja hyvä niin, mutta onko täällä unohdettu nuoremmat sukupolvet ja vierittääkö kaupunki vastuun työttömistä vapaaehtoisille eläkeläisille? Asiasta huolta tuntien, ovat Keravan Eläkeläiset nyt syyskokouksessaan päättäneet esittää Keravan kaupungille, että he huolehtisivat työttömien, erityisesti pitkäaikaistyöttömien ja nuorten kouluttamisesta ja palkkaamisesta vanhusten avustajiksi sekä omaishoitajien tueksi, koska kotihoidossa että vanhainkodeissa olevat vanhukset ovat entistä iäkkäämpiä ja huonokuntoisempia. Näin toimien kaupunki voisi pienentää valtiolle maksettavaa sakkomaksua, joka tänä vuonna nousee peräti 1,9 miljoonaan euroon. Sakko johtuu siitä, ettei kaupunki ole onnistunut riittävästi huolehtimaan pitkäaikaistyöttömien ja nuorten työllistämisestä eikä koulutus- tai harjoittelupaikkojen järjestämisestä.
Nämä eläkeläisjärjestöt ja yhdistykset saavat kaupungilta tukea toimintaansa, mutta onko se moraalisesti ja eettisesti oikein, että nämä järjestöt nyt alkavat palkkaamaan työttömiä? Miksi kaupunki ei hoida sille kuuluvaa asiaa itse esim. palkkaamalla työttömiä kunnassa eri toimipisteisiin? Ovatko eläkeläiset päteviä vanhustyön kouluttajina?
Kyseessähän ei ole vapaaehtoistyö vaan työttömien kouluttaminen työpaikkaan ja lähihoitajille on olemassa kolme vuotinen koulutus toisen asteen ammattioppilaitoksissa. Minkälaista yhteistyötä kaupunki tekee lähiyritysten kanssa? Miksi paikalliset yritykset joutuvat palkkaamaan väkeä esim. Virosta? Ovatko verkkoon siirtyneet palvelut ja TE-toimiston fyysinen siirtyminen Järvenpäähän vieraannuttaneet keravalaiset työttömät ammattitaitoisen avun ja palvelujen piiristä?

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
        Ikävä
        48
        11215
      2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
        Ikävä
        82
        7579
      3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
        Ikävä
        48
        5561
      4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
        Ikävä
        75
        5539
      5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
        Iisalmi
        76
        4828
      6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
        Ihastuminen
        33
        4193
      7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
        Ikävä
        48
        3066
      8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
        Ikävä
        36
        2925
      9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
        Ikävä
        41
        2525
      10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
        Ikävä
        40
        2440
      Aihe