Malli yhteikuntasopimuksesta

Oikeistodemari

1. Maahan muodostetaan kaikkien puolueiden hätätilahallitus joka istuu 2019 vaaleihin asti.
2. Em. hallituksen Pääministeriksi nimitetään Paavo Lipponen.
3. Työmaille palautetaan kuri ja järjestys. Tukilakot kielletään. Laittomista lakoista sanktioidaan kovemmin. Vastineeksi EK siivoaa lausuntoautomaatit joukostaan.
4. Tähän liittyen nollalinja palkoissa ja hinnoissa vaalikauden loppuun
5. Edelleen tähän liittyen keskitetty menettely työehtosopimuksissa.
6. Paikalliseen sopimiseen palataan 2019 vuonna.
7. Maataloustuki muutetaan markkinakorkoiseksi valtion takaamaksi lainaksi pitkällä maksuajalla. Lyhennysvapaata vuoteen 2019.
8. Maahan muodostetaan neljä SOTE aluetta. Pääkaupunkiseutu, Länsi-Suomi, Itä-Suomi, Pohjois-Suomi. Vuonna 2019 harkitaan voidaanko nämäkin yhdistää.
9. Työikäiset terveet nuoret joilla ei ole opiskelupaikkaa "pakotetaan" töihin. Koskee myös maahanmuuttajia jotka integroidaan tiiviimmin yhteiskuntaan.
10. Kuntien valtionosuudet valtion tiukemman kontrollin alaiseksi. Kuntien määrää ei tässä vaiheessa tarvitse leikata. Vuonna 2019 asiaan palataan.

15

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeistodemari

      Malli Yhteiskuntasopimuksesta
      3. Nollalinja palkkojen ja hintojen korotuksiin.

    • Jombenrakaskelpojoht

      HO HOO, HO HOO. Miksi HHMkvaV kuvittelee, että maataloustuet pitäisi antaa velkana. Paloheinän Tsadilainen luulee, että ruokakin tulee Tsadilaisita kaupoista.

      • Oikeistodemari

        Ei se ruoka tule itsestään kaupoista. Se ostetaan rahalla.


      • Oikeistodemari
        Oikeistodemari kirjoitti:

        Ei se ruoka tule itsestään kaupoista. Se ostetaan rahalla.

        En muuten asu Paloheinässä.


    • Käytännössä kuntien lukumäärä ennen pitkää supistuu pariinkymmeneen eli nykyisiin maakuntiin. Siksi sote -alueiden määrän ja maakuntien määrän erilaisuus on ongelma, johon tuskin löytyy kunnollista lääkettä.

      Periaatteessa pikkukunnat voisivat säilyä entisellään, mutta hankkeiden ja tehtävien toteutus tapahtuisi maakuntien kautta. Kunnalla tarkoitan tässä itsehallinnollista aluetta, jossa siis kansalaiset valitsevat valtuuston, joka sitten lähettää edustajat toimeenpanevaan maakuntahallitukseen.

      Paikallinen sopiminen ei näillä näkymin ole muuta kuin väenväkinen yritys toteuttaa niin kutsuttu sisäinen devalvaatio, joka syö vain kotimarkkinat.

      • Oikeistodemari

        Mihin tuota maakuntaa välissä tarvitaan. Paikallinen sopiminen on ajatuksena hyvä. Kunhan pidetään huoli siitä että se on sopimista eikä sanelua. Tuosta palkkojen alentamisestakin hätätilanteessa voidaan keskustella kunhan sitä vain valvotaan ja duunari saa rahansa välittömästi takaisin yrityksen tilanteen parantuessa. Ja kysymys olisi todellisesta hätätilanteesta.
        Tuo valtionosuuksien tiukempi valvonta tulisi vähän niinkuin vastineena siitä ettei kuntia lakkautettaisi. Kunnat laiminlyövät lakisääteisiä velvotteitaan. Myös siksi.


      • Oikeistodemari kirjoitti:

        Mihin tuota maakuntaa välissä tarvitaan. Paikallinen sopiminen on ajatuksena hyvä. Kunhan pidetään huoli siitä että se on sopimista eikä sanelua. Tuosta palkkojen alentamisestakin hätätilanteessa voidaan keskustella kunhan sitä vain valvotaan ja duunari saa rahansa välittömästi takaisin yrityksen tilanteen parantuessa. Ja kysymys olisi todellisesta hätätilanteesta.
        Tuo valtionosuuksien tiukempi valvonta tulisi vähän niinkuin vastineena siitä ettei kuntia lakkautettaisi. Kunnat laiminlyövät lakisääteisiä velvotteitaan. Myös siksi.

        Maakuntaa tarvitaan julkisessa hallinnossa siinä missä yksityisessä kievarissa tarvitaan hallinto ja suorittava porras. Omassa ajatuksessani maakunta olisi toimeenpaneva elin, päätökset tehtäisiin kunnissa.

        Paikallista sopimista ei ole nykyiselläkään kieltänyt mikään. Nyt vain ollaan luomassa järjestelmää, joka tekee palkat vain pieneneviksi. Se taas merkitsee aamenta kotimarkkinoille. Markkinoille ylipäätään. Siitä taas seuraa, että keskuspankille tulee vain entistä suurempi hiki. Tuskin yksi keskuspankki edes riittää. Velkaantuminen jatkuu, aivan kuten Pekka Lipposen ja Kalle Kustaa Korkin seikkailut aikoinaan.


      • Oikeistodemari
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Maakuntaa tarvitaan julkisessa hallinnossa siinä missä yksityisessä kievarissa tarvitaan hallinto ja suorittava porras. Omassa ajatuksessani maakunta olisi toimeenpaneva elin, päätökset tehtäisiin kunnissa.

        Paikallista sopimista ei ole nykyiselläkään kieltänyt mikään. Nyt vain ollaan luomassa järjestelmää, joka tekee palkat vain pieneneviksi. Se taas merkitsee aamenta kotimarkkinoille. Markkinoille ylipäätään. Siitä taas seuraa, että keskuspankille tulee vain entistä suurempi hiki. Tuskin yksi keskuspankki edes riittää. Velkaantuminen jatkuu, aivan kuten Pekka Lipposen ja Kalle Kustaa Korkin seikkailut aikoinaan.

        Tarkoitin keskushallintoa ja suorittavaa porrasta=kunta.


      • Oikeistodemari kirjoitti:

        Tarkoitin keskushallintoa ja suorittavaa porrasta=kunta.

        Periaatteessa erillistä keskushallintoa ei olisi, vaan hallinto muodostuisi kuntien edustajista. Maakunta on tässä vain alue, jolla esittämäni hallintomalli toimisi.


    • Venma

      Mannertenvälinennahjus Orpo vaihtoon ja tilalle Halla-aho.

      • Oikeistodemari

        Orpo on hoitanut hommansa moitteettomasti. Maahanmuuttoasiat eivät vars. kuulu pakettiin. Mutta Pakolaisia otamme sen minkä pystymme. Rikollinen aines seulotaan tarkemmin ja käännytetään armotta. Maahanmuuttajat liitetään yhteiskuntaan mahdollisimman nopeasti. Jos ei kelpaa ei tänne ole pakko jäädä. Lisäksi heitä aletaan kutsua Suomalaisiksi kuten meitä kaikkia muitakin kun ovat yhteiskuntaan kiinnitetyt.


    • Oikeistodemari

      11. Lisäksi Suojelupoliisille annetaan suuremmat valtuudet ääriaineksien kitkemiseen maasta.
      12. Puolustusmäärärahoja lisätään. Ja lakkautetut varuskunnat perustetaan uudelleen. Tiedätte kyllä minkä varalle.

      • Oikeistodemari

        13. NATO:n täysjäsenyyttä haetaan välittömästi.


      • Oikeistodemari

        14. Kansalaisille kerrotaan totuus vuosien 1945-1981 sisäpoliittisista tapahtumista.
        15. Suomen Valtio rehabilitoi maamme itsenäisyyden puolesta ym. taistelleet voimat.


    • 1. Kaikkien puolueiden hallitus on viheliäinen vaihtoehto. Sillä taataan se, ettei mitään päätöksiä saada tehdyksi. Toimiva hallitus on ideolgisesti riittävän yksimielinen. Ehdottaisin siirtymistä Ruotsin mallin mukaiseen vaalisysteemiin, missä kansa äänestää käytännössä myös hallitusohjelman päälinjoista vaaleissa. Silloin jälkinuronoita on vähemmän, kun asiat ovat jo vaaleissa rehdisti esillä.

      2. Pääministeriksi valitaan vaaleissa voittaneen blogin suurimman puolueen puheenjohtaja.

      3. Tukilakot eivät ole mikään käytännön ongelma sen jälkeen, jos ja kunta solmitaan kattava työehtosopimus. Se takaa työrauhan riittävällä tavalla.

      4. Palkoissa nollalinja on ihan järkevä, mutta hinnoissa mahdoton. Varsinkin tuontihinnat eivät ole suomalaisten säädeltävissä. Niissä on pakko mennä markkinoiden ehdoilla. Eikä kotimainenkaan hintasääntely kuulosta kovin hyvältä. Jos palkat eivät nouse eli ostovoima ei kasva palkkojen myötä vaan korkeintaan työllisyyden lisääntymisen ansiosta, se pitää automaattisesti hintatason siedettävänä. Ns. monopolisoituneisiin hinnanmuodostuksiin voisi harkita sääntelyä (esim. joukkokuljetushinnat).

      5 ja 6. Keskitetty tupo on hyvä perusta, mutta ymmärrän kyllä osin myös paikallisen sopimisen perusteita.

      7. Kansallinen maataloustuki olisi muutettavissa lainaksi. EU-tuet edellyttäisivät EU-sopimusten radikaalia muuttamista, mikä tuskin käy käden käänteessä.

      8. Hyvä ehdotus

      9. Työhön pakottaminen ei ole järkevää, koska ei kannata tehdä sellaista työtä, mistä aiheutuu mahdollisesti enemmän kuluja ja muuta haittaa kuin tuloja. Pitää kuitenkin töissä muistaa kulkea aina kannattavuus edellä. Tietysti sellaisia julkisia tehtäviä kuten vanhusten ulkoiluttamista ja muita vastaavia palveluja sekä esim. kuntoplkujen yms. kunnostamista voisi harkita yleishyödyllisesti tarpeellisina.

      10. Kuntien valtionosuuksia pitää pyrkiä vähentämään samoin kuntien pakollisia tehtäviä. Yleisesti ei kannata suosia hajallaan asumista, koska se aiheuttaa paljon turhia kustannuksia.

      Seuraavat kohdat: Taloutta pitäisi alkaa virkistää tutkimusta ja tuotekehitystä kasvattamalla, aktivoimalla vientiponnisteluja sekä houkuttelemalla ulkomaisia investoijia ja turisteja Suomeen. Jos saamme miljoonat kiinalaiset tänne hönkäisemään rautista ilmaamme viikonkin ajaksi, se piristää kummasti talouttamme. Erityisen vahvoja virityksiä kannattaa tässä suhteessa sekä Kiinaan että Venäjälle. Venäläisillä turistikohteet alkavat loppumaan terroriuhan ja boikotointien vuoksi. Kohta ehkä suomalainen kylpälävaihtoehto alkaa taas koukuttamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe