Tänä syksynä on Kyröskoskella käynyt useita ovikellon soittajia. He eivät puhu mitään, näyttävät vaan jotain sontaista pahvilappua. Eihän niistä saa mitään selvää. Nyt kun meillä on ihan ikiomat turistimme, niin olisi parempi kun ovelle näkisi niin selvästi, ettei päästettäisi sisään ketään "avuntarvitsijaa".
Eilen illalla siinä kahdeksan ja yhdeksän välillä meidän ovikellomme kriikkasi. Menin ovelle ja siellä oli melko ronskin kokoinen noin 30 - 35-vuotias mies, joka työnsi nokkani eteen muovilla suojattua kartonkilappua, mistä en kylläkään erottanut mitään. Sanoin tylysti vaan, että "ei ei nou nou". Samalla nurkan takaa kuului nuoren naisen kikatusta. Enpähän sitten tiedä, olivatko nämä joitain paikallisia vai keitä lienivät, mutta ei se mukavalta tuntunut. Minä olen sentään melko ronski ja pelkäämätön mies ja eukko miltei vielä pahempi, joka antaa tarvittaessa sellaisen tällin että on oksat pois. Entäs sitten kun oven avaakin heikko vanhus?
Pitäkäämme silmällä outoja kulkijoita, ja naapureitten puolesta pientä tarkistusta. Päivisinkin on omakotialueilla kulkenut jalan ja autolla hitaasti ajaen erilaista, ja eriväristäkin tarkkailijaa. Pyörät ja muukin tavara lukkoon ja sisään varastoihin.
Ja vanhukset ja yksinelävät naiset: Älkää pimeän aikaan missään tapauksessa avatko ovea, jos ette tiedä tai tunne, kuka ovikelloa soittaa!
Ovikellon soittajia
8
116
Vastaukset
- Susikoira_voisi
toimia vastaanottajana. Myös luonnevikainen.
- Ramirez64
Kiitos, pitääpä tarkkaille ympäristöä täällä Poussanharjulla.
- lastenraiskarimamu
Terroristit, sotarikolliset, raiskaajat, ja lastenahdistelijamamut ovat rikkaus ja voimavara !! Sipilän on erottava.
- eisoi
Onneks ei ole edes ovikelloa. "Susikoiria" kyllä on.
Ei se varmaan auta täällä kirjoitella, vaan ottaa yhteyttä suoraan vastaanottokeskukseen (tai mikä lie), jos häiritsevät.- ovet.säpissä
Eipäs nyt ruveta hihhuloimaan mamuvihamielisesti. Olen tämän ketjun aloittaja, enkä todellakaan rakasta näitä runsaan karvoituksen omaavia pakolaisia. Tässä kirjoituksessa en kuitenkaan syytä ketään erikseen. Rimputtelijat voivat olla keitä hyvänsä. Aiemmin olen yhdyttänyt uksellani muun muassa puolalaisia, latvialaisia ja erilaisia romaneja, eihän niiden kaikkien kansallisuudesta mitään todellista tiedä. Ja seassa on aivan varmasti myös ihka aitoja suomalaisia pummeja niin kuin nyt viimeksi tämäkin pariskunta, jonka nainen tirskui nurkan takana, kun miehen rahanpyyntö tylysti torpedoitiin.
Ei siis hutkita etukäteen, tutkitaan ensin. Kuitenkin olen vastoin valtion ja median sekä kukkahattusuvakkien mieltä siinä, että kenenkään ei tarvitse rakastaa eikä edes sietääkään kaikkia lähimmäisiään. Onneksi valtio ei sentään pysty sääntelemään meidän ajatuksiamme, keillä niitä nyt sitten on vielä jäljellä! Omia!
- varkaatvarkaat
No ne ovikellosoittajat tarkistavat, oletko kotona ja jos ei ole kotona, niin sitten mennään varkaisiin ja tyhjennetään koko huusholli.
- älkää.avatko
Joitai avohoidossa olevia.Ei kannata avata ovea ollenkaa,yleensä tutut soittaa
että ollaanko kotona tuohon aikaan.ja harva tuttu tulee vieraisille kahdeksan
jälkeen.Siinä on se vaara että jos on yksin kotona niin joutuu ryöstetyksi.
- biblia
isoos kirjas sanotaa jotta kolkuttavalle ja ovikellon soittajille ei saa avata..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133768Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283068Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2782881Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71961- 2321580
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61320- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1951224Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321045