Suomessa "syrjäytyy" joka päivä ihmisiä, jotkut pitkittyvän työttömyyden, sairauden tai muun syyn takia. Mutta köyhyys on suurin syrjäytymisen aiheuttaja ja siihen ovat eri Hallituspuolueet ja varsinkin porvarit syyllistyneet kovilla leikkaustoimilla jotka aina kohdistuu köyhimpiin. Eihän rahaton ihminen voi pitää itseään kartalla. Rahat ei riitä pikku lomaan eikä muutenkaan mihinkään hetkelliseen hyvään. Täytyy vain miettiä miten saa jokapäiväisen ruuan pöytään ja josjus jonkin uuden vaatekappaleen, mistään ylimääräisestä ei tarvitse miettiäkään.
Paha ongelma
15
456
Vastaukset
- hyväsuomi
Tämä ilmiö on tikittävä aikapommi.
Kuvitteleeko hallitus ja keisari Sipilä että olemme hiljaa ja kiltisti kotona jos pakkolait tulee voimaan?
.aatanan kiero äijä tämäkin pääministeri. Oikea poroporvari. Omilleen antaa palkankorotuksia suuruusluokka 700 euroa jolla koko summalla jonkun täytyy koittaa elää.
Jos tuolla Kreikassa osataan rähinöidä, niin kyllä täälläkin.
Meidän mottomme on: "Kaveria ei jätetä" ja tässä kohdin nämä kaverimme on suomen köyhät ja tulevat köyhät.
Pelkäänpä sisällissodan syntyvän Suomeen 1917-1918 malliin.
On se sitten mukavaa viettää itsenäisen Suomen 100 vuotis juhlia täyden anarkian vallitessa. - VittuuxOotteKöyhii
Pääasia on että paremmat ihmiset majoitetaan hotelliin.
Husun sanoin: syö paskaa ja kuole - ongelma
niin ...suomessakin on ihmisiä joilla ei ole sähkö talossaan .. ??ja ruuasta monella pulaa,,, Kyllä harmittaa tuo välin pitämätön talouden Hoito ? kansanedustajia ? ja kattia kanssa !! oman edun tavoittelijoita ! ei mitään muuta !! pienemmät liksat niille ! ja kävelkööt töihinsä ! tai maksakoot kyytinsä !? niin kuin muutkin !?
- KYLLÄKANSATIETÄÄ
Joo...näin on.
Täs taannoin kun erosin ex alastani jouduin taloudelliseen konkurssiin.
Velkoja tuli ja jouduin pienestä palkastani niitä maksamaan.
Työmatkaa oli 13 km ja ei ollut autoa jolla sinne ajaa. Kesällä kuljin vanhalla pyöränromulla mutta talvella se ei onnistunut. Siis kävelin töihin.
Se oli 3-vuorotyötä ja aamulla kun pääsin töistä klo 7:00 kävelin tuon 13km, välillä 25-30 asteen pakkasella. Kerran pyörryin työpaikkani pihalle kun ei ollut paljoa ruokaakaan. Onneksi kaverit näkivät.
Koittakaa Sipilät sun muut samaa.- Anonyymi
Käy töissä mutta ei ole ruokaa ??? Elätkö jossakin rinnakkaistodellisuudessa ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy töissä mutta ei ole ruokaa ??? Elätkö jossakin rinnakkaistodellisuudessa ??
Kyllä se on nykypäivän persukok todellsuutta
- niinpä_kai
Jonkun pitäisi jo eskarissa kertoa lapsille, että liimoja imppaamalla, kaljaa ja tabuja nauttimalla ja myöhemmin huumeita käyttämällä ei elämästä oikein kunnialla tule kukaan selviytymään.
- Anonyymi
Alkuopintojen jälkeen pitää ohjata nuoret ammatinhankintaan ettei käy kuten
erään tuttavan saamattomalle lapselle että aloitti ammatin opiskelun ja keskeytti sen.
Parin vuoden jälkeen alkoi toisen ammatin hankinta ja hetken päästä keskeytys.
Sen jälkeen on oltu vaan kelan mannekiinina, ilmeisesti koko loppuelämän .
- Anonyymi
Kuupan himmeneminen on räjähdysmäisesti leviävä ilmiö. mihin ei vaan ole
osattu kiinnittää huomiota. Mutta jo 20 vuotta sitten olin mukana
työsuojelutoimikunnassa ja kiinnitin pääliköiden huomion siihen
tosiseikkaan että sairaslomista 1/3 oli saatu "henkisistä" syistä.
Mitä pääliköt tekivät tässä asiassa ? No, kohauttelivat olkapäitään.
Ilmeisesti työntekijä on uusiutuva luonnonvara. mitä voidaan käyttää. - Anonyymi
Ei syrjäydy vaan syrjäytetään järjestelmällisesti . Mm työelämän ikäsyrjinnän kautta joka on tuossa suhteessa pahan alkujuuri ikääntyvien suhteen.
- Anonyymi
Eläkkeet mielenterveydellisistä syistä ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti.
Tähän ei ole ymmärretty paneutua vaan "haudataan roskat maton alle."
Työelämästä syrjäytyy valtavasti ihmisiä vaikka tekijöistä on pulaa .- Anonyymi
Päättäjät ei halua paneutua koska syylliseksi todettaisiin pahuus yhteiskunnassa. He mieluummin valitsee syyttää uhria jota on kidutettu vauvasta asti.
- Anonyymi
Syrjäytyminen voi olla hyvin pienestä kiinni.
Kun KELA pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon ja kunta tarjoaa sitä kaukaa julkisesta liikenteestä niin siihen jääkin sitten huonokuntoisen vanhuksen sosiaalinen elämä.
Eliitille kaunistellaan ympäristöä jotta kulissit olisi tyylikkäät mutta ei mahdollisteta että köyhä vanhus pääsisi hammaslääkäriin koska ei ole varaa taksiin eikä kykene kävelemään 2km.
En jaksa enää edes katkeroitua koska tiedän että heidän kylänsä on pian raunioina kuitenkin. - Anonyymi
Köyhyydestä pitää pyrkiä pois kaikin voimin, sillä vain niin menettelemällä
voi varmistaa paremman taloudellisen tulevaisuuden itselleen. - AnonyymiUUSI
Massa-työttömyys on ollut Suomessa jo noin, 1990-2025.
Eikä ongelmaa ole hoidettu !!
Siis reilun tulon- ja työnjaon puute on tämä ongelma.
Eikä massa-työttö,myyttä ole tarkoituskaan hoitaa pois.
- Olen itse nähnyt arjessa työvoima-pelleilyn, olen kokemus-asiantuntija.
Omina työelämä kokemuksina, muistoja ;
Lapsena, nuorena löytyi jotain kesä työtä huonolla palkalla.
Sitten opiskelin, ja töitä kunnollisia ei löytynyt. Ei ollut työpaikkoja.
Moni ihminen jäi piiloon, opiskelemaan lopuksi ikää kun töitä ei ollut !!
Itse tein kaikkea, hantti-hommia, "älyttömiä-töitä" kuitenkin.
opintolainat sain maksettua, Sitten ne huonotkin työt loppui, 1990 lamaan. uusia pätkä töitä ei löytynyt, ei ollut.
Olin sen aikaisissa työvoimpoliittisissa aikuiskoulutuksissa. Hankin useita ammatteja.
Mutta töitä ei ollut edelleenkään. Tein taas pätkiä, väliaikaisia,
toistaiseksi, määrä-ajaksi, huono-palkka töitä...
Muutuin työttömänä "ongelma-jätteeksi" , koska myös vaimo kaappasi perheen, vei lapset.
Kun olin työtön, niin olin siis arvoton. Yhteiskunta ja media näin kertoi ja kaikki tiesi tämän työttömyys "tosiasian". Ex vaimolle sukulaiset ja yh naiset oli konsultteina.
Vain minä en tiennyt, että olin se ongelma.
Kun en ihmisenä ollut tuhoutunut, vain tulot oli tuhottu.
Olin sitten se aito pitkäaikais- työtön.. ( - kamalaa, - ihmiset ex sukulaiset, yms. media toitotti miten syrjätynyt, mielisairas, tms työtön on.. - ne viihasi minua joukolla !! ).
Kaikki propaganda työttömiä kohtaan alkoi jo vahvasti huvittaa !
Massa-Työttömyyttä ei haluttu hoitaa, mutta kaikin keinoin haluttiin syrjäyttää, syrjiä työttömiä julkisuudessakin ja
käytännöissä.
Esim.. Joku "asiantuntija" julkisuudessa kertoi työttömien olevan sairaita, tai mielisairaita,, se oli tvm. sdp filatovoiin konsulttina, hyvillä palkoilla tämä "asiantuntija" esim..
- Mutta ei ollut toimia massa-työttömyyden poistoon, jostain syystä., silloinkaan
Oma elämä sujui aivan hyvin, oli tervettä hyvää elämää, tosin kulutus varoja oli vähän. Niin raittiina on tullut elettyä.
Minut tässä muussa elämässä aktiivisesti vieroitettiin lapsistani. Perheen menetin. Ei ollut miehellä oikeuksia. Elätystukia vaan haettiin ulosoton kautta yms.. - Köyhältä työttömältä, jne.. Ei se tunnelmaa kohottanut yhtään !!
Ja noin omassa elämässä ei tullut kohdalle yhtään tervejärkistä naista, jotta olisi kannattanut perhe perustaa uusi. Työttömällä kun ei ole "markkina-arvoa".
sitten noin muissa merkeissä seurustelin, parittelin yh. naisten kanssa, joiden monen arvot ja elämänmalli ei minua kiinnostaneet. Siihen aikaan oli desperado naisia paljon tarjolla. Jotenkin luulojen ohjaamia, hajalla olevia ihmisiä, kuten oli oma ex vaimo.
Ja tämä sama luulo uskomus idea näkyy ongelmana laajemminkin, harha uskomus tyyli on havaittavissa jopa valtakunnan politiikassa. Erilaisten trendien mukaan mennään Suomessa yhä suurempaan yli-velkaan, yms. ongelmiin.
Mutta, noin työelämä itsellä meni tem touhuissa, te , typ asiakkaana. Ulkopuolisena olin siinä tarkoituksettomassa myllyssä, jotta sain sen työttömyys-tuen.
Ja sain tem palveluna karenssinkin, josta pääsi pois vain toimenpiteellä. Ja toimenpiteitä ei ollut.
Menin vaatimaan toimenpidettä ja ohjasivat kuntouttavaan työtoimintaa,, joka olikin ainoa toimenpide tarjolla, ja se oli kaikkein huvittavin mahdollinen...
"kuntouttavassa" määrä-ajan istuttuani karenssi rangaistista, sain karenssin poikki.
Olin siis jouten täysin, joutavassa "kuntouttvassa" istumassa rangaistusta.
Jatkoin uraani typ pelleilijänä, typ turha suunnitelmien tekoa. Nekin saavuttivat hupaisan klimaxin, kun saattoi kerralla olla 4 kpl. typ virkailijoita,, se oli joku joukkovoiman osoitus.. .
tädit oli siellä töissä ja työllistyi, osaamista tai keinoja ei vaan ollut työttömyyden hoitoon ! ei ollut töitä, eikä eläkkeelle päässyt.. jne.
Mutta loppua kohden se typ laantui, kun virkailijat ehkä käytännössä huomasi, ettei täs ollu mitään tehtävissä, kun massa-työttömyys vaan jatkui... väsymys iski.
Ja helpotus oli korona aika, jolloin kuolemaa peläten, ei tarvinnut typ istunnoissa käydä...
- Tässä jotain yleistä, yleiskuvaa, työmarkkinasta kohdallani..
- Ja Suomessa edelleen haaskataan tuhlataan hyvää työvoimaa,
jatkuvasti on se noin 1/2 miljoonaa työttömänä,
mutta kononaisluku on ilmoitettuna pienempi, kun osa työttömistä on eri nimikkeiden alla, siis tilastoitu ovelasti....
Ahne tulonjako ei työllistä, vaan jakaa lisää niille joilla jo edut, palkat, omaisuudet on.
- Itse en työttömänä syrjätynyt muuten, kuin kulutus raha pienuuteen.
Vaikka monin tavoin jouduin hallinnon kyykytykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512