SYNTISISTÄ SUURIN

SYNTISISTÄ SUURIN
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9732843
------------
Tapio522
Eräs henkilö "haukkui" minua puhelimessa erittäin syntiseksi ihmiseksi.
Vastasin, että niin olenkin "syntisistä suurin".
Jatkoin, että jollei Jumala armahtaisi minua, niin olisin kadotettu.

Vastasinko oikein?
Mitä sinä olisit vastannut
s

18

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahjaksisaatu

Jeesus armahti . Jumalan poika ristillä . Se on lahja. Ole minulle syntiselle armollinen bublikaani. Lahjavanhurskaus Tässä.

• apostolinkyydillä

Paavali sentään lahtasi kristittyjä vankilaan kielsi Jeesuksen oli murhauttamassa stefanusta ajoi kristiityjä takaa..fariseus kun oli. Onneksi Kohtasi Jeesuksen tiellä damascoon niin nimensäkin muuttui. Roskaa oli enää ulkokultaisuus .

• >>Eräs henkilö "haukkui" minua puhelimessa erittäin syntiseksi ihmiseksi.

Vastasin, että niin olenkin "syntisistä suurin".<<

Niin, en tiedä oletko juuri sinä Tapio syntisistä suurin tai vähähäisin, mutta joka tapauksessa siltä väliltä kuitenkin. Niin, jos käyttäytymistäsi ja ajatusmaailmaasi tutkitaan. Pienikin lihamme luontaisuudesta tuleva erhe romuttaa kokonausuuden.

10. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

Lakia noudattamalla kukaan ihminen ei voi tulla synnittömäksi.

Mutta,- vastavuoroisesti kysäisenkin; Mites se on mahdollista Tapio kun olet kuitenkin synnitön JUMALAN lapsi /pelastunut?

• Mutta,- vastavuoroisesti kysäisenkin; Mites se on mahdollista Tapio kun olet kuitenkin synnitön JUMALAN lapsi /pelastunut?

Siis JUMALAN silmin katsottuna.

• altis.henki

Ei meistä synnittömiä tule, ennen kuin irtaannumme tästä ruumiistamme.

1 Joh. 1:
        7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

- koko ajan teemme syntiä, jokapäivä. Mutta kun sen huomeemme, saamme kauvaisina ne anteeksi.

Sama juttu joka päivälle, ei meistä synnittömiä tule, liha on heikko, vaikka henki on altis Jumalaa seuraamaan.

• jari-pekka--65

Tää on ihmeellinen kuuma peruna joka aina vaan pyörii kurkussa.
      Minä olen syntinen ihminen, mutta Jumala ei lue minulle syntiä. Ihan kuin olisin oikeudessa, jossa minut on todistettu syylliseksi, mutta kuitenkin minut armahdetaan.

Mitä Isä minussa näkee? Hän näkee minussa Jeesuksen. Ei mitään muuta. Siksi mä hänelle kelpaan. Jeesuksen vanhurskauden tähden. En oman vanhurskauden tähden.

Jeesus on ainoa syy, miksi Isä minua rakastaa ja ainoa, minkä hän minussa näkee. Siksi hän ei näe minussa syntiä, koska Jeesus oli ja on synnitön.

Isä näkee siis vain Jeesuksen vanhurskauden. Kaikki me siis olemme syntisiä, niin Tapio kuin Jaikal ja minä ja muut. Mutta Rakkaus peittää synnit. Se on kuin vaate, joka peittää sen vanhan ihmisen vikoineen ja virheineen.

Jaak. 5:20

• Juuri näin Jari-Pekka. Itsessämme olemme syntisiä, mutta hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olemme armahdettuja, ja siten entisiä syntisiä. Siitähän se vanhurskas tuleekin meille, kun meidät julistetaan syyttömäksi, sillä onhan meillä puolustaja Isän tykönä (1.Joh.2:1).

"...jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla" (Apt.13:39).

"...sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan" (Room.10:10).

"...tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen..." (Gal.2:16).

Ei ole olemassa syntisiä vanhurskaita, sillä menneet ovat menneet ja anteeksi saatu. Jokainen joka pistää turvansa Herraan ja katuu syntejään, lankeemuksiaan ja kompurointejaan (koko sydämestään), voi silti olla syyttömäksi julistettu.

"Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö" (Jes.43:18).

"Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi" (Jes.1:18).

• jumalan_pete kirjoitti:

Juuri näin Jari-Pekka. Itsessämme olemme syntisiä, mutta hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olemme armahdettuja, ja siten entisiä syntisiä. Siitähän se vanhurskas tuleekin meille, kun meidät julistetaan syyttömäksi, sillä onhan meillä puolustaja Isän tykönä (1.Joh.2:1).

"...jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla" (Apt.13:39).

"...sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan" (Room.10:10).

"...tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen..." (Gal.2:16).

Ei ole olemassa syntisiä vanhurskaita, sillä menneet ovat menneet ja anteeksi saatu. Jokainen joka pistää turvansa Herraan ja katuu syntejään, lankeemuksiaan ja kompurointejaan (koko sydämestään), voi silti olla syyttömäksi julistettu.

"Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö" (Jes.43:18).

"Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi" (Jes.1:18).

>>>>Itsessämme olemme syntisiä, mutta hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olemme armahdettuja, ja siten entisiä syntisiä. <<<

Emme ole entisiä syntisiä koska uskova on kokonaan uusi luomus. Se syntinen paskiainen kuoli Jeesuksen kanssa kaksituhatta vuotta sitten. Uskoon tulossa tuo hänen kuolemansa astui voimaan ja syntinen kuoli. Syntinen vainaja on toivon mukaan haudattu kasteen hautaan. Siinä siitä viimeistään pääsimme eroon. Emme enää tahdo muistella sitä. Olemme iloisia kun pääsimme siitä ja sen kuolleista teoista.

Nyt sitten kun se entinen syntinen ihmisemme on kuollut, uusi ihminen syntyi siinä samassa. Uskova on se uusi ihminen. Siksi....

Uskovalla on heti uskoon tulossa ja sen jälkeen uusi identiteetti. Uskoon tullut on Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on syntynyt ylhäältä Jumalasta; Sanasta ja Hengestä. Jumalasta syntyy pyhä ja vanhurskas Jumalan lapsi. Jumalasta ei voi syntyä syntistä ihmistä.

Jumala tuntee uskovan uutena luomuksena Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala myös kehottaa meitä uskovia tuntemaan itsemme ja toisemme uutena luomuksena vanhurskaina ja pyhinä. 2 Kor 5. luku. Raamattu ei missään jakeessa puhuttele uutta luomusta Jumalan lasta syntisenä. Raamattu kutsuu uskovia vanhurskaina ja pyhinä.

• MinäOlenOletkoSinäkin
        Jaikal91 kirjoitti:

>>>>Itsessämme olemme syntisiä, mutta hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olemme armahdettuja, ja siten entisiä syntisiä. <<<

Emme ole entisiä syntisiä koska uskova on kokonaan uusi luomus. Se syntinen paskiainen kuoli Jeesuksen kanssa kaksituhatta vuotta sitten. Uskoon tulossa tuo hänen kuolemansa astui voimaan ja syntinen kuoli. Syntinen vainaja on toivon mukaan haudattu kasteen hautaan. Siinä siitä viimeistään pääsimme eroon. Emme enää tahdo muistella sitä. Olemme iloisia kun pääsimme siitä ja sen kuolleista teoista.

Nyt sitten kun se entinen syntinen ihmisemme on kuollut, uusi ihminen syntyi siinä samassa. Uskova on se uusi ihminen. Siksi....

Uskovalla on heti uskoon tulossa ja sen jälkeen uusi identiteetti. Uskoon tullut on Jumalan lapsi. Jumalan lapsi on syntynyt ylhäältä Jumalasta; Sanasta ja Hengestä. Jumalasta syntyy pyhä ja vanhurskas Jumalan lapsi. Jumalasta ei voi syntyä syntistä ihmistä.

Jumala tuntee uskovan uutena luomuksena Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala myös kehottaa meitä uskovia tuntemaan itsemme ja toisemme uutena luomuksena vanhurskaina ja pyhinä. 2 Kor 5. luku. Raamattu ei missään jakeessa puhuttele uutta luomusta Jumalan lasta syntisenä. Raamattu kutsuu uskovia vanhurskaina ja pyhinä.

Kenen teko sinä olet Herrassa? Uskonnonopettajasi? Kastajasi? Paavalin? Markuksen? Matteuksen? Luukkaan? Johanneksen? Helluntaikirkon? Kuka saa kunnian, sulan päähineeseensä, sinun uskoon tulostasi? Keräätkö itse "sulkia päähineeseesi"? Onko opettajilla keskinäistä kilpailua sulkien keräämisessä?
        Entä mitä jos tapahtuu sulkasatoa ja uudelleen syntynyt tekee uutta syntiä? ..... ?

1. Korinttolaiskirje 9
        1 .... Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?

• itsesi.pitää.vastata

En tiedä, enkä voi mitata sitä, että oletko syntisistä "suurin", kun en tunne sinua.
      Heräisi vain mieleeni se, että oletko soittajaa loukannut ja siksi hän mittaa sinua omallekohdalleen siksi pahantekijäksi, jonka punnitus on sen mietteen nostanut esiin.

Oletko siten käynyt keskustelun, ennenkuin käyt Herrankuoleman muistojuhlassa ehtoolliselle, että pyydät anteeksi ja sovit tekosi, että tämän soittajan mieli saa uudenkuvan sinusta.

Sanalle ja puhelulle on aina perusta, miksi soitetaan. Siitä on lähdettävä purkamaan asia. Me emme voi asiaa mitata.

• jari-pekka--65

Syntisistä suurin ei tarkoita jotain pultsaria katuojassa tai murhaajaa ym, vaan syntisistä suurin on merkittävin. Sellainen jolla on vaikutusta muidenkin elämään suhteessa Jumalaan.

Kaikki jotka vie seurakuntaa pois siltä ainoalta perustalta, johon seurakunta perustuu, Jeesus Kristus ja hänen tunnustamisensa, ne ovat tämän ajan syntisistä suurimpia.

Paavali oli uskonnollinen ja vainosi seurakuntaa. Samalla tapaa ne seurakunnan vainot tulee myös nyt. Uskonnollisuudesta.

"Mutta juutalaiset(uskonnolliset) joutuivat kiihkoon ja ottivat avukseen muutamia pahanilkisiä miehiä joutoväestä(nykyinen sodoman ja gomorran väki), haalivat kansaa kokoon ja nostivat kaupungissa metelin. He asettuivat Jaasonin talon edustalle ja hakivat Paavalia ja Silasta viedäkseen heidät kansan eteen".

Kirkko etunenässä on veljeilemässä tämän joutoväen kanssa ja muu uskonnollisuus tulee perässä, varmasti.

Nyt on niitä viimeisiä aikoja irtaantua uskonnollisuudesta. Se on jokotai. Joko Pyhä Henki päästetään seurakunnan johtoon tai uskova lähtee ulos. Tässä on vaihtoehdot uskovalle.

• AGABELAHJA

Jeesuksen käärinliinat on pyhien vanhurskautus .. Jeesuksen teko vanhurskauttaa . Kuka voi syyttää Jeesus KRISTUS MUTTA HÄNPÄ ON KUOLLUT PUOLESTANI OMPA VIELÄ YLÖSNOUSSUTKIN MINUN VANHURSKAUTTAMISEKSENI .

• armopuuttuu

Tässä arabitaustaisia helluntaibabtisteja Youtube jumalanhullut

• hebrealaiskirjeet

Ottakaa nyt naama irti omasta navasta nostakaa silmät vuorille. Nimittäin Jeesus on jo kirkastanut jumalan jumala poikansa . Kun Jeesus kärsi ristin se on täytetty. Jumala näkee kristityssä oman poikansa .

• Anonyymi

>>>Kun Jeesus kärsi ristin se on täytetty. Jumala näkee
        kristityssä oman poikansa.<<

Jumala tosiaan näkee uskovissaan oman Poikansa,
        ja että laki on täytetty. Siksi pelastumme ja siksi
        Jumala rakastaa uskovaansa samalla rakkaudella,
        jolla Hän rakastaa omaa Poikaansa, Jeesusta Kristusta.

Jumala opetti minua tästä asiasta kauan sitten mutta
        en silloin sitä käsittänyt. Mutta nyt käsitän. Ihmeellinen
        kokemus, täytyy sanoa, ja kyllä se minua hämmästytti,
        silloin n. 35 vuotta sitten. Jumala puhuu tavalla tai
        toisella, mutta sitä ei aina huomata, niin kuin en minäkään
        sitä silloin huomannut.

Mikä kokemus???

Selvisin ratsiasta poliisimiehen rakkauden kautta
        omaan poikaansa. Minä siis pelastuin Poliisin pojan
        kautta, jos niin voitaisiin sanoa, ja niin uskon, että
        voimme väittää.

https://www.jumala-kanssamme.se/451046832

Mutta monet ihmiset näkevät itsessään jatkuvasti
        vain syntiä. Meillä tulisi olla "Jumalan silmälasit",
        jotta näksimme itsemme, niin kuin Jumala näkee
        meidät, ja jotta näkisimme Jeesuksen meissä.

Meidän tulisi avartua ja avartaa katsantokantaamme,
        jotta näkisimme itsemme ohi/läpi Jeesuksen Kristuksen.

2 Kor 13:5 "Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus
        on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."

https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638141

Mvh J - K

• etoosuurin

PAAVALIN AIKANA SENTÄÄN JEESUS RISTIINNAULITTIIN. SIITÄHÄN SE KIRJEISSÄÄN KIRJOITTAA .

• MinäOlenOletkoSinäkin

1. Korinttolaiskirje 15
      9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

1. Korinttolaiskirje 9
      1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?

2. Korinttolaiskirje 11
      5 Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.

1. Korinttolaiskirje 15
      9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

"-" "Olen syntisistä suurin"
      "-" "Olen saanut kaikki syntini anteeksi"
      "-" "Olen syntinsä anteeksi saaneista pelastetuista suurin leuhoittaja maaliman suurimpana syntisenä", voisi aloittajakin Paavalin kanssa kilpaa kehuskella keskenään!

• Anonyymi

Olisin kysynyt milloin hänestä on tullut synnitön. Jeesus tuli erityisesti syntisiä varten. Se on minun toivoni. Ei ole muuta kuin Jeesus Kristus ja hänen ristin työnsä meidän edestämme. Kouta jatkaa eteenpäin ystäväni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe