Mietin itsemurhaa

viimeistäviedään

Syy tähän on se, olen elämässä ajatunut todella pohjalle, minulla ei ole ketään ihmisiä elämässäni enkä kuulu yhteiskuntaan mitenkään. Minulla ei siis ole myöskään töitä vaan joudun kulkemaan resuisissa vaatteissa. Töihin minua ei haluta, naiset eivät minua rakasta ja olen ilman seksiä ja läheisyyttä, omaa perhettä minulla ei enää ole. Moni varmaan ymmärtää että tästä tilanteesta ei kovin helpolla nousta. Oma koti minulla toistaiseksi on missä istun yksinäni, mutta onko tämä elämä elämisen arvoista elämää enää. Itsemurha ei olisi tässävaiheessa kenellekkään edes surullinen asia, muutamalle läheiselle, tämä onkin ainoa syy minkätakia en tapa itseäni nyt.

39

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JeesusElää

      Ei yleensäkään kannata tappaa itseään koska oleminen ei lopu siihen. Jos et tunne Jeesusta joudut kuoltuasi niin hirveään paikkaan että yksinäisyys maqn päällä on paratiisi siihen verrattuna.
      En väheksy ahdinkoasi. Totuus on kuitenkin että Jumala haluaa antaa elämälle todellisen tarkoituksen. Jos rukoilet Jeesusta avuksi ja pyydät Häntä pelastajaksesi niin Hän satavarmasti kuulee rukouksen.
      Seurakunta on paikka johon voi aina "änkeä" hakemaan apua ja seuraa. Siellä voi pastorille tai papille kertoa ahdingostaan ja pyytää apua.

      Kaltaisiasi on monia Suomessa ja moni luulee että itsemurha olisi ratkaisu mutta sitä se ei todellakaan ole vaan kaikki muuttuu silloin pahemmaksi. Eli tee mitä tahansa muuta mutta älä sitä !

    • uskovainen_

      Itsemurha on vakava synti, koska jokaisen ihmisen on Jumala rakkaudella luonut omaksi kuvakseen. Ihmisen arvo ei perustu siihen, kuinka pidetty ja rakastettu hän on tai kuinka varakas, terve, työmaailmassa onnistunut tai onko hän parisuhteessa.

      Ihmiset eivät meinaa uskoa tätä itsestään ja toisistaan. Jotkut nykyaikana sanovat jo suoraan, etteivät arvosta esim. työttömiä ja köyhiä ihmisiä tai sairaita. Niin kauas pimeyteen moni on jo eksynyt. Ihmisistä suuri osa ei ymmärrä korkeita arvoja eivätkä mitään yleviä, hyödyn ja nautinnon ylittäviä asioita.

      En tiedä, pystyykö ihmiselle, joka ei usko Jeesukseen, vakuuttamaan, että ihminen on itsessään arvokas. Se kuitenkin on totuus, joka ei muutu, vaikka joku ei uskoisikaan siihen.

      • grhgeh

        Mitä, jos ei ole uskovainen? Ketä kiinnostaa mitä mieltä jonkun jumala on asiasta?


      • uskovainen_
        grhgeh kirjoitti:

        Mitä, jos ei ole uskovainen? Ketä kiinnostaa mitä mieltä jonkun jumala on asiasta?

        Ei sillä ole merkitystä Jumalan olemassaolon ja tahdon suhteen, uskooko joku vai ei. Jumala on silti olemassa ja Hänen tahtonsa on se, ikä on.

        Käänny, tee parannus! Taivu uskomaan evankeliumi!


      • grhgeh
        uskovainen_ kirjoitti:

        Ei sillä ole merkitystä Jumalan olemassaolon ja tahdon suhteen, uskooko joku vai ei. Jumala on silti olemassa ja Hänen tahtonsa on se, ikä on.

        Käänny, tee parannus! Taivu uskomaan evankeliumi!

        Aika kusipää jumala, jos syyttää ja tuomitsee kituvia poishaluavia uskoviaan täällä maan päällä. Kuulostaa paholaismaiselta julmuudelta. Sellaista jumalaa kaikista vähiten haluaisin palvoa.


    • jhgh.jhjjjkhjkvökg

      älä tapa itseäsi sen takia, koska tuhoat mahollisuudet elämän paranemisesta

    • einöin

      Itsemurha ei ole koskaan ratkaisu mihinkään joten asiat ei varmasti helpotu vaikka itsesi tappaisit.. Suuret tsempit sinne ja jatkamista eteenpäin toivoen että tulevaisuus olisi valoisampi :)

      • grhgeh

        Itsemurha on ratkaisu lukuisiin asioihin elämässä. Minkä vuoksi luulet ihmisten muuten tekevän itsemurhia? Itsemurha ratkaisee henkilön kaikki ongelmat, koska kuoltua ei ole eikä voi olla ongelmia, ainakaan itseä koskeavia.


      • ridfard

        Mä oon ihan samaa mieltä ku grhgeh-tyyppi ku itekki oon samas tilantees ku tämä viimeistäviedään-tyyppi. Ja oon todellakin samaa mieltä grhgeh;in kanssa et itsemurha rarkasee ongelmat, ainakin itseä koskevat kun jos on kuollut ni ei sillon voi olla eikä ole ongelmia.

        En kyllä minäkään suosittele itsemurhaa. Mutta jos se on sinun päätös ni sitten on. Eikä mikään Jumala johon joku ei usko (en tiedä uskotko) mutta sanon vain sen että se ratkasee ongelmat. Esim mul o tosi paljo ongelmii enite perheenkaa, (joka on aivan paska juttu) ni se ratkoo ne asiat. Sillo ei oo muuta ku hiljasuus. Ei oo mitää ongelmii.
        Mut tsempiä sull viimeistäviedään-tyypille (:


      • Anonyymi
        grhgeh kirjoitti:

        Itsemurha on ratkaisu lukuisiin asioihin elämässä. Minkä vuoksi luulet ihmisten muuten tekevän itsemurhia? Itsemurha ratkaisee henkilön kaikki ongelmat, koska kuoltua ei ole eikä voi olla ongelmia, ainakaan itseä koskeavia.

        Niin, sen jälkeen alkaa omaisten ja läheisten loppuelämän ongelmat.
        Kaikki ei ole niin yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sen jälkeen alkaa omaisten ja läheisten loppuelämän ongelmat.
        Kaikki ei ole niin yksinkertaista.

        Totta. Olkaa läsnä ystävillenne ja pitäkää huolta toisistanne. Kukaan ei ole itsestäänselvyys.


    • afsafadadasf

      Älä usko noita ketä jauhaa jeesuksesta, täyttä paskapuhetta. En kuitenkaan suosittele että tapat itseäsi vielä, yritä selviytyä ulos tuosta tilanteesta. Itse olen suunnalla tuohon suuntaan eli pohjalle, olen 18 vuotias mies kenellä ei kavereita tai tyttöystävää ja ainoat läheiset kontaktit ovat äiti ja pikkusisko mutta heitäkin näen todella harvoin ja lisäksi kärsin masennuksesta, post traumaattisesta stressihäiriöstä ja ahdistuneisuushäiriöstä. Koulussa käyn mutta se ei sinänsä kiinnosta, mutta jotenkin vain pakotan itseni sinne päivittäin. Asun myös yksin.

      • uskovainen_

        "Älä usko noita ketä jauhaa jeesuksesta, täyttä paskapuhetta."

        Etkö usko, että ihminen on arvokas, vaikka olisi esim. köyhä, työtön ja sairas? Sinusta puhe ihmisarvosta on paskapuhetta?

        Käänny, tee parannus! Taivu uskomaan evankeliumi!


      • Primatonna

        Kvg olkiukko.


    • sdgfgffggfd

      ^ Ei, mutta sinä nyt et ymmärtänyt mitä sanoin. Uskon nimenomaan siihen että ihminen on arvoikas riippumatta millainen on, ja kunnioitan ihmisarvoja yms. Puhun nimenomaan siitä, että jeesus, jumala ja uskonnot ovat paskapuhetta.

    • moobyviinaajoipaljon

      itsemurha koskettaa muita jälkeenjääneitä! Älä tee. Eräs nainen teki, mutta poikansa kärsii! Nainen joi viinaa

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Se kärsimys seuraa vuosikymmeniä, ei rauhaa anna.
        Ja he, jotka ovat menettäneet itsemurhalle läheisensä ovat alttiimpia samalle "ratkaisulle".


    • jeesuksethöpöttää

      nauretavia vastauksia nämä helvetilläpelottelut. ei mitään hellvettiä ole. lapsellisia naiveihin ihmisiin uppoavia satuja. aloittaja selviää kyllä ilman jeesuksiakin. ajattele aloittaja niin että me kaikki pääsemme aikanaan pois täältä. kestämme yhdessä tämän matkamme. täällä on paljon pahempiakin kohtaloita. maailma on suhteellinen paikka. aina jollakin menee huonommin ja paremmin. itse en enää jaksa välittää ja elämä on paljon kevyempää. elämä on myös täynnä yllätyksiä vaikka masentuneena ei sitä uskokaan. tsemppiä.

    • olettärkeä

      älä tee, elämä voi yllättääkin, kun jotain yllättävää tapahtuu ja kääntää sen paremmaksi. Ihmishenki on pyhä vaikkei uskossa olisikaan. Eihän muut eläimetkään tee itsemurhia. Lähde vaikka kokeilemaan ulkomaille töissä oloa vähäksi aikaa, siellä ollaan sosiaalisempia ja yhteisöllisempiä kuin Suomessa ja sinulla on edelleen ne muutamat läheiset suomessa turvana :)

    • sitkistellään

      Musta syksyaika on omiaan synkkien ajatusten hautomiseen. On vaan sitkisteltävä tässä yksinäisyydessä & ankeudessa.
      Tuleva viikko on kuitenkin viimeinen auringon valon vähenemisen suhteen.

      Olen aina vihannut joulupsykoosia. Nyt yksinäisyys ja häperöityminen on tehnyt tehtävänsä; naisten esittämä joululaulu radiosta kuulosti jopa siedettävältä.

    • mieti.mieti.mieti

      Mulle tulee aina tosi surullinen olo ku joku sanoo et tappaa ittensä tai miettii sitä. En kyl tiiä miks...

      Iteki oon meinannu tappaa itteni, kaikki suunnitelmat oli ja näin mut no en sit tehny mitään ja viel tääl ollaan.

      Kaikki aina sanoo et kyl se elämä viel hyväks muuttuu. Ja et jaksa vielä vuoden pääst kaikki saattaa olla paremmin. Must ei oikee tunnu silt...

      Mitä järkee ees elää? Mitä me tääl ees tehään? Ollaan vaan... Kaikki kuollaan silti joskus. Jotkut aikasemmin jotkut myöhemmin.

      Mul on sillee kaikki tosi hyvin mul on poikaystävä, pari kaverii ja perhe. Mut silti mun ajatukset on ollu jo vuoden sekasi. Mä en tiiä mitä mä tääl teen, oon vaan, meen eteenpäin. Mä en ees osaa enää oikee hymyillä. Joskus oon ollu tosi ilonen nyt en enää oo. Nauran hauskoille jutuille sit taas suu pielet menee alaspäin. Mä itken melkee päivittäin en ees tiiä et mille. Oisko pitäny tappaa itteni sillon ku meinasin..? Ei tarvis ainakaa miettii mitään.

      No jos kaikki muuttus ku täyttää 18. Tai sit ei. Mä oon päättäny sinnitellä ainaki 18 vuotiaaks. Saas nähä miten onnistuu. Kyl mä aina välil mietin jos mä vaan jäisin seisoo vaik junan eteen. Pääsis täält pois. Mut sit emmä haluu luopuu kaikest... Joskus mä haluun elää ja joskus en.

      Mitäs sit jos mä en vaik just tänää haluu elää. Mikään ei kiinnosta, kaikki vaa surettaa, haluu vaan nukkuu. Sit jos tapan itteni koska on tollasii ajatuksii nii sit päivän, viikon tai kuukauden pääst haluunki elää? Mut sit jos on jo kuula kallos nii ei voi enää muuttaa mielipidet.

      Jos meinaa ittensä tappaa kannattaa miettii se tarkkaan. Ooks valmis jättää kaiken mitä sulla on? Sä et pääse enää sit takas ikinä!

    • tääyksvaan9

      On ihan totta että helvetillä ei pidä pelotella. Se menee jo typeryyden puolellel, mutta koska ite uskon ja mulla on vahva tunne siitä että kuoleman jälkeen kaikkien elämä ei pääty siihen, uskon siihen. Se on hyvä välillä kertoa että et kai halua joutua ikuiseen helvettiin, mutta pelottelu ei ole hyvä asia, joten en siis tällä saarnaalaan sinua.

      No anyway. Vastauksena tuohon viimeisimpään kysykymykseesi: Mitä jos nyt just tänään en halua elää ja haluan vain nukkua? No jos haluat nukkua, nuku. mut kun unirytmi on sekasin, putoat vielä enemmän pohjalle.
      Nauti ihan pienistä asioist, esimerksiks siitä että sulla on kaikki hyvin, jos ei lasketa mukaan masennusta. Sulla on ruokaa, katto pään päällä, ja oletettavasti on kaikki muutki elektroniikka mitä tarviit jne leffat ja sun muut (mistä saattaa tulla hyvä, paremmat fiilikset.)

      Itse voin itsestäni kertoa sen verran että kun olen ollut masentunut, ainoa ilo oli hakea kaupasta Coca Colaa virvokkeeks. Mieti, ainoa ilo. Ja siihenkään ei oikeastaan pystynyt, kun oli niin pahat oireilut. :/ Suosittelisin sinua aloittamaan käymään psykiatrilla, jos tilanne on jo noin paha, että olet vaarassa tehdä itsellesi jotain. Sua voi todellakin helpottaa jos kerrot jollekulle tilanteestasi ja elämästäsi ja että miksi koet kaiken tänä päivänä. Itseä autto ja monia muitakin mas. Potilaita aivan varmasti pahimman yli toi psykiatria. Mutta koska se ei vakavissa masennus tilanteissa voi jäädä yksin, nii lääkkeet auttaa lievittämään niitä itse oireita.
      Eläinterapia auttaa myös hyvin usein, sillä se tavallaan saa "unohtamaan" sen tuskan hetkeksi kun kerrankin olet iloinen esim koiraa tai kissaa paijatessasi. Ymmärrän kyllä hyvin jos et siihenkään pysty :/ mä haluisin vaa nii kovasti auttaa/kuunnella näitä ihmisiä joilla on oikeesti elämä enää kiinni muutamista viikoista, sanasta tai teosta...
      No mutta. En taida kirjoittaa tästä enää yhtään pidempää viestivastausta sulle.

      Hopefully you read this and answer me :-)

    • mahdollisuus.on

      Aavistelen, ettei kuoleman jälkeen enää eletä! Se on ohi sitten ja onneksi niin. Ikuinen elämä olisi helvetillistä! Uskonnoista saarnaavat voi jättää omaan mielikuvitusmaailmaansa.
      Itsemurhaa ei kannata tehdä... Elämä voi aina muuttua ja voi itse alkaa kehittämään itseään jossain asiassa. Turha itsesääli pois. Onnellisuus on pitkälti oma valinta. Vähään voi tyytyä ja omassa seurassa voi alkaa viihtymään. Jostain voi yrittää löytää itsensä kaltaista seuraa.

    • Helvetinhelppoo

      Ilmeisesti nettiin ei kannat ainakaan kirjoittaa, tai tänne. Tässä ei ollut yhtäkään järkevää vastausta. Ei yhtäkään sellaista, joiden olisi voinut kuvitella olevan käyneen samassa tilanteessa. Ei myöntätuntoa.

      Jos miettii itsemurhaa on todella pohjalla. Tuskin selviää yksin. Tarvitsee apua. Läheiset ihmiset ovat kantaneet siihen asti, mutta pitääkö elämää vain heidän vuoksi vai saisiko joskus päättää myös ihan itse omasta elämästä. Kun ei enää jaksa, kun kaikki elämänhalu on mennyt. Kuinka kauan jaksa elää niille läheisille. Joskus ei jaksa nähdä toivoa tulevassa, ei jaksa nähdä ratkaisua. On helvetin helppo sanoa, että ryhdistäydy nyt. Mä otin sen onnellisuuden omiin käsiin, mä harkitsin itsemurha. Se ratkasis mun ongelmat. Mä myös ajattelin, että ehkä mun läheisten olisi helpompi elää silloin.

    • kohtakuollujatuhkattu

      Itsekin mietin tosin se ei ole enää miettimisen tasolla vaan jo totetumassa oleva tapahtuma. Olen järjestellyt asioita siten, että voin toteuttaa itsarin suunnitelmieni mukaan. Ainoa este ja haittatekijä itsarileni on mieheni jonka takia on ollut pakko viivyttää itsaria ja vaikeahan se on kotona edes tahdä valvovien silmien alla joten minun on lähdettävä joulun jälkeen muualle tekemään itsari, jotta se onnistuisi rauhassa ilman näitä kiusallisia "esteitä". Vuosi 2016 tulee olemaa kuolemani vuosi eli joskus tammi-helmikuun aikana olen kuollut ja tuhkattu. Miten helpottava ja ihanan autuas olo onkaan tämän tiedon varassa mennä tämä viimeinen joulu täällä helvetissä.

      • poopola

        Miten voit olla niin varma, että onnistut siinä? Luulisi myös itsarissa tarvittavan ihan uskomattoman paljon rohkeutta sen tekemiseen. Joka kymmenes onnistuu siis tekemään itsemurhan, joten itsensä tappaminen on aika vaikeaa.


      • voyage-voyage

        Moni epäonnistuja ei ole tosissaan ja moni ei käytä hyväkseen jostain syystä sitä tietoa, joka on netistä jokaisen löydettävissä. Tilastoihin epäonnistuneiksi yrittäjiksi päätyvät siis myös he, jotka ovat ottaneet esim. vain yhden levyn Cipralexia ja viety sairaalaan (vaikka yliannoksesta ei tulisi mitään oireita).

        Tilastoista voi päätellä, että nykypäivänä yleisimmät tavat onnistuneeseen itsemurhaan ovat tuliaseet ja hirttäytyminen. Vaativat kieltämättä enemmän rohkeutta ja suunnitteluakin kuin pillereiden vetäminen eli yleensä pelkkä hätähuuto.


      • häh.häh

        Sinä nimimerkki "kohtakuolluja tuhkattu" ootko miettiny miltä sun miehestäs tuntuu ku se saa kuulla et oot tappanu ittes? Etkö jää kaipaamaan mitään tai ketään? Eikö ole mitään syytä elää ei edes pienen pientä syytä? Tiääkö sun miehes sun suunnitelmastas? Miten sun lähimmäiset kestää sun menetyksen? Eikö asioita voi korjata? Onko kaikki muka niin huonosti?


      • kohtakuollujatuhkattu
        häh.häh kirjoitti:

        Sinä nimimerkki "kohtakuolluja tuhkattu" ootko miettiny miltä sun miehestäs tuntuu ku se saa kuulla et oot tappanu ittes? Etkö jää kaipaamaan mitään tai ketään? Eikö ole mitään syytä elää ei edes pienen pientä syytä? Tiääkö sun miehes sun suunnitelmastas? Miten sun lähimmäiset kestää sun menetyksen? Eikö asioita voi korjata? Onko kaikki muka niin huonosti?

        No en rakasta tarpeeksi miestäni siinä yksi syy miksi voin toteuttaa itsarini ja aion sen todellakin toteuttaa, mikään ei sitä nyt voi estää ja itsarin tekotapa tulee olemaan lähes 100% varmuudella onnistunut, olen huolehtinut asiasta, että se ei voi mennä mitenkään pieleen. Eipä mulla muita kaipaajia jää kuin mies, nimittäin ei ole ainoatakaan sukulaista eikä ystävää.

        Ei todellakaan ole yhtä ainoatakaan syytä jäädä eloon ei edes pienen pientä syytä. Mies ei tieä onneksi mitään. Huomaa vain yksi päivä kotiin tullessaan, että en ole siellä ja sitten alkaa se puhelimella soittelu, pakko siihen aluksi vastata ja sanoa, että ei ole mitään hätää, en vain tule enää takas. Muutoin mies saattaa ilmoittaa poliisille katoamisestani joten aluksi pitää vähän vedättää.

        Sitten en vain enää jonkin ajan kuluttua vastaa puhelimeen lainkaan ja sitten pian tuleekin miehelleni puhelu poliisilta tai joltain joka kertoo, että mut on löydetty kuolleena, saatta olla pieni juttu ehkä jossain iltasanomissakin, että keski-ikäinen nainen löytyi kuolleena asunnosta . .. Se oli siinä.

        Tietenki mieheni ehkä saattaa joksikin aikaa masentua ja surra ja edessä tavaroideni lajittelu ja pois vienti ym. asiat, mutta jonkin ajan kuluttua miehen suru hälvenee ja elämä jatkuu kuten ennenkin ja oikeastaan onhan miehelläni loppujen lopusi helpompaa ei tarvi enää jaksaa kaltaistani valitustoimistoa, olenhan muutenkin ollut raskas taakka kaikki nämä vuodet nyt mieskin pääsee helpommalla.


    • siunattuajouluaikaa

      Ei helvetti ole koskaan maan päällä. Ei, vaikka miten kokisit olemassaolosi täällä tuskallisesti. Elämä ei pääty kuolemaan - uskokaan nyt rakkaat ihmiset. Mikään piinan maan päällä ei kestä ikuisesti. Vaikeuksista on ulospääsy.

    • markoboy_87
    • eipahalle

      Itse hoito voisi omatoimisesti löytyä psykologisista kirjoista.
      Itsetunto olisi hyvä ymmärtää.
      Olisi myös hyvä ymmärtää ihmisen kehitys vauvasta vähintään yli alaikäisyyden.
      Huomioi asia joka koskee omaa minää joka pitäisi kehittyä siten että minäsi olisi eriytynyt omaksi minäksi. Jos näin ei kohdallasi ole kiinitä huomiotasi mitä nekatiivistä se aiheuttaa.
      Kun olet lukenut ja ymmärtänyt että sinänsä syy ei ole sinussa vaikka sinussa olisikin vaiva. Se kenessä sitten se syy olisi se ei ole märehtimisen paikka kun syy voi olla sysissä ja sepissä sillä me elämme niin ristiriitaisessa maailmassa jossa ihmisen kehitys ei kulje parhaaseen mahdolliseen suuntaan.
      Vapaudu syyllisyydestäsi, opiskele ja nauti elämästä niissä olosuhteissa jotka sinulla on, siis itsestä omassa realistisessa maailmassa.
      Jos tuntuu että tämä ei sinulle sovi niin kuitenkin kannattaa lukea sillä silloin voit ymmärtää myös muita.
      Eiku vain eteen päin kyllä aurinko joskus risukasaan paistaa.
      Tiedosta myös se että samankaltaisiasi on paljon mutta sinä olet vahva persoona kun uskallat tulla julki.
      Parempaa elämää sinulle olen hengessä mukana.

    • Anonyymi

      Aluksi uskonnot ja Jumala on ihmisen keksintöä.

      Ketään ei oikeasti kiinnosta toisen hyvin vointi on vain uteliaisuudesta.

    • Anonyymi

      Lopettakaa tuo jeesustelu asian ympäriltä. Monella sama tilanne. Monta ystävää on tehnyt lopullisen ratkaisun , kun ei jaksanut enää suomen kurjuutta. Omaisuus mennyt, kun töitä ei saa. Terveys mennyt. Nyt on peli raakaa ja ennenaikaisia lähtöjä tulee jatkuvasti lisää.

    • Anonyymi

      Turha ajatella jälkeenjääviä. Sitä saa mitä tilaa. Miksi ette olleet ystävällisiä ja auttaneet ?

      • Anonyymi

        Mihin ongelmaan et ole apua saanut ? Millaista apua olisit halunnut/tarvinnut ?
        Tai yrittikö joku auttaa, mutta se ei riittänyt ?
        Itsemurha yleensä tehdään, jos tehdään, oman itsen takia, ei muiden ihmisten takia.
        Muut ihmiset eivät aiheuta kuolemaa, jos tekee itsemurhan, koska sen tekee itse.


    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä jos pystyy kun ikää tulee lisää niin ei uskalla.

    • Anonyymi

      ELÄ HELVITISSÄ SELLAISIA MIETI, ON NIITÄ JOUTAVAMPIAKIN MUMMOJA, KALLEITA YHTEISKUNNALLE. SUURET ELÄKKEET, SIHTEERIT, MITÄ KAIKKEA VALTION AUTOT, KUSKIT, HAITAKSI OVAT VAIN YHTEISKUNNALLE. NIILTÄ MONTA VAATIMATONTA SAISI ELANNON.
      SIJOITTAVAT VAAN RAHOJAAN ASUNTOIHIN JA NYYSIVÄT KALLEITA VUOKRIA.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2481
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      91
      1977
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1596
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1417
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe