Kamuttajalle Kysymys/ehdotus

Historiasta.tietoa

Teen esityksen/pyynnön teille Kamuttaja.
Olemme täällä Lieksassa panneet merkille teillä olevan paljon sellaista historiallista tietoa Lieksasta, joka on meille uutta, tai tiedämme aiheesta vain jotain.
Nyt kysymme teiltä voisimmeko jotenkin saada teihin yhteyttä haastattelua varten.
Olemme ymmärtäneet, että ette enää jaksa matkustella, ilmeisesti korkeasta iästä johtuen. Voimme järjestää teille noudon ja ylöspidon täällä sitä vastaan, että valaisette meille Pielisjärven pitäjän vanhempaa historiaa.
Esitimme kerran, että ottaisitte yhteyttä yhdistyksemme johonkin henkilöön, mutta yhteydenottoanne ei ole kuulunut.
Jos tänne tulo tuntuu raskaalta niin joku haastattelija voi tulla tapaamaan teitä, eikä teille tule siitä mitään kustannuksia. Olisimme todella iloisia jos saisimme täydennystä alueen menneisyyden mustiin aukkoihin.
Täältä löytyy kyllä monia hyviä historiantuntijoita, mutta teillä on ilmeisesti tietoja joita meillä ei ole.
Pyydämme vastaustanne rekisteröidyllä nimimerkillänne, sillä silloin tiedämme olevamme tekemisissä oikean henkilön kanssa.
Kunnioittaen, poikkeuksellisesti nimimerkillä.

55

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla.on.enemän.tietoa

Mikäs tämä on. saas näkee saatteko ikinä vastausta.

• partalanmäki

Tosi aiheellinen pyyntö ettei mene tiedot hautaan kamuttajan mukana.

• Please.soon

Aiheellinen pyyntö vastaa kamuttaja Pliis

• Kiitos teille suomastanne kunniasta vaatimatonta persoonaani kohtaan.

Sinne tuloni on kyllä aikamoisella varmuudella suljettu pois juuri huonon terveyteni vuoksi.
      Eikä mielestäni kenenkään kannata lähteä tänne.
      Tuskin minulla on matkan arvoista tietoa niin paljon, että kannattaisi.
      Kirjottelen tänne aina kun jaksan, ehdin ja mieleen tulee.
      Otan kantaa myös muiden kirjoitukseen samoilla edellytyksillä jos satun asiasta tietämään jotain.
      Ilmeisesti seuraava aloituksen tulee koskemaan Pielisjärven miehiä jotka olivat tsaarin armeijassa, oli heitä muualtakin Suomesta.

Kiitos vielä kerran kunniasta.

• kerrotko.vai.et

Mikä on todellinen syy ja miksi

• on.rsukkid

Se on raukka jätkä

• tsaarin.sivari

Ei suomalaisia tsaarilla ollut ei ollut asevelvollisuutta

• ei.äiti
        tsaarin.sivari kirjoitti:

Ei suomalaisia tsaarilla ollut ei ollut asevelvollisuutta

Mitä yrität sanoa oliko vai ei ollut

• Näinhänsemenee

Eihän se kannata kamuttajan julkisuuteen tulla, heti kun on nimi julkistettu, alkaa se haukkuminen tällä suoli24 palstoilla vielä pahemmin kuin nyt!
      Parempi kun tekee kirjan joka julkaistaan kuoleman jälkeen!

• Oli.hyvä.ajatus

Just noin ! Just noin! Puhut asiaa! Parasta kamuttajan tehdä juuri niin kuin sanot.

• Oli.hyvä.ajatus kirjoitti:

Just noin ! Just noin! Puhut asiaa! Parasta kamuttajan tehdä juuri niin kuin sanot.

Kyllä tuota vainoa näkyy riittävän nytkin vaikka kukaan ei tiedä henkilöyttäni, mutta
        suunsoitto ei minua rassaa yhtään.
        Kirjoittelen tänne kun tulee mieleen ja ehdin.

• Historiasta.tietoa

Kiitos paljon vastauksestanne, vaikka se oli lievä pettymys, sillä olisimme hartaasti toivoneet päästä haastattelemaan teitä.
      Ymmärrämme kuitenkin salassa pysyttelemisenne juuri tuon törkeän ja pahantahtoisen hyökkäilyn vuoksi.
      Ihmettelemme ihmisiä joilla on viha erittäin asiallista ja paljon tietoa sisältävää kirjoittelua kohtaan. Toisetkin asiakirjoittajat ovat saaneet törkyä osakseen. Myös itse ja pari ystävääni kuulumme tuohon joukkoon.
      Olemme ihmetelleet rauhallisuuttanne noita sairaita vainoojianne kohtaan, samoin kuin muidenkin asiallisten kirjoittajien malttia.
      Hyvää jatkoa ja terveyttä teille Kamuttaja. Odotamme mielenkiinnolla niin teidän kuin muidenkin kirjoituksia, ja meitä kiinnostaa ehkä eniten juuri vanhat tapahtumat ja niiden taustat.
      Emme toimi tässä yhdistyksen nimissä vaan asioista kiinnostuneina ja niitä harrtastaneina.

• lopetakyselyt

Aloittajalle ihan tiedoksi. Mikäli satut olemaan lukutaitoinen, nin lähestulkoon kaikki tuo minkä kamuttaja on kertoillut. löytyy alan kirjoista.

• tiedän.varmasti
        lopetakyselyt kirjoitti:

Aloittajalle ihan tiedoksi. Mikäli satut olemaan lukutaitoinen, nin lähestulkoon kaikki tuo minkä kamuttaja on kertoillut. löytyy alan kirjoista.

Ei löydy puoliakaan. Minulla on kaikki alan kirjat.

• Historiasta.tietoa
        lopetakyselyt kirjoitti:

Minullakin on kyllä kakki teokset eikä todellakaan löydy. Suurin osa on uutta tietoa.

• Lieksan.poeka
        Historiasta.tietoa kirjoitti:

Minullakin on kyllä kakki teokset eikä todellakaan löydy. Suurin osa on uutta tietoa.

Hei katso uusin aloitus Kamuttajalta ja Tsaarin sotilaista.

• että-näin-on
        Historiasta.tietoa kirjoitti:

Suurin osa on täysin satua ja mielikuvituksen tuotetta.

• Hellou.narsku
        että-näin-on kirjoitti:

Suurin osa on täysin satua ja mielikuvituksen tuotetta.

Sinun kaikki kirjoituksesi oikein hehkuu narsismia, kateutta ja valhetta.

• vaki-lukija

Oletko kysynyt julkaisiko Lieksan Lehti historiasarjaa. Varmasti olisi kiinnostunut.

• muistakaa.tämä

Lieksan Lehti on sanomalehti ei historianlehti.

• olen.tilaaja
        muistakaa.tämä kirjoitti:

Lieksan Lehti on sanomalehti ei historianlehti.

Kyllä tarvii mielenkiintoista luettavaa

• läpyskään.vaan
        olen.tilaaja kirjoitti:

Kyllä tarvii mielenkiintoista luettavaa

Julkaseehan nuo valtakunnankin lehdet historiallisia artikkeleita

• En kysele lehdiltä, mutta paikallisyhdistykselle jätän arkistoni.

• Dolgorugi

Kuulun yhdistykseen ja meidän puolesta Suuri KIITOS.

• Eräs.Utriainen

Kamuttaja luulen aavistavani kuka olet. Eikä minun ole tarkoitus ilmoittaa sitä täällä. Huomasin kirjoittelusi jokin aika sitten ja nyt olen kaivanut niitä enemmän esiin. Sen verran kysyn, että oletko sama joka käytti aikaisemmin nimeä Kamuttaja-Setä.
      Jos olet, niin sinulla voisi olla minunkin suvusta tietoa jota meillä ei ole määrätyistä syistä. Tarkoitan eräitä asioita joista ei puhuta ääneen. Isäni kuolema on eräs joka sisältää erikoisen mysteerin.

• Kyllä olen sama henkilö.
        Utriaisten suku on niin laaja etten millään aavista kuka heistä sinä ole.
        Niin ja onhan siellä kaksikin suvun päähaaraa joten en aavista sitäkään kummasta niistä.
        Tuskin tiedän isäsi kuolemasta senkään vertaa kuin sinä itse tiedät.

Älä paljasta itsestäsi liikaa täällä, muuten korpit nokkii silmätkin päästä.

• einoki

Kamuttaja nikeltä se onnistuu tuo satujen sepitys. Tämänkin ketjun se laati noiden ketjukavereidensa kanssa.
        Tai sanotaan paremmminkin noiden kamuttajan harhaisessa mielessä olevien sivupersoonien kanssa. Ja kuten huomata voinee, taudinkuva on pahasti edennyt. Mahtaa siinä tietsikan ympärillä olla rafiikkaa, kun kaikki pääkopassa hilluvat henkilöt haluaisi yhtaikaa olla näppäimistöllä.

• Olet.onkirjoitettu
        einoki kirjoitti:

Kamuttaja nikeltä se onnistuu tuo satujen sepitys. Tämänkin ketjun se laati noiden ketjukavereidensa kanssa.
        Tai sanotaan paremmminkin noiden kamuttajan harhaisessa mielessä olevien sivupersoonien kanssa. Ja kuten huomata voinee, taudinkuva on pahasti edennyt. Mahtaa siinä tietsikan ympärillä olla rafiikkaa, kun kaikki pääkopassa hilluvat henkilöt haluaisi yhtaikaa olla näppäimistöllä.

Ota aamulääkkeesi niin rauhoitut muuten kamuttaja syö sinut moninikki..

• olet.multinikki
        einoki kirjoitti:

ja sinulta onnistuu vain räkyttäminen mielipuolen kiilto silmissä kymmenillä nikeillä

• kamuttaa
        einoki kirjoitti:

Kyllä olen sama henkilö.

Sivupersoonieni joukko on niin laaja etten millään aavista kuka heistä milloin olen.

Niin ja onhan siellä näissä sivupersoonissa kaksikin suvun päähaaraa joten en aavista sitäkään kumpaan niistä kuulun.

En paljasta itsestäni liikaa täällä, muuten nuo toiset nokkii silmätkin päästäni.

• hiljaa.jorma.teuvo
        kamuttaa kirjoitti:

Kyllä olen sama henkilö.

Sivupersoonieni joukko on niin laaja etten millään aavista kuka heistä milloin olen.

Niin ja onhan siellä näissä sivupersoonissa kaksikin suvun päähaaraa joten en aavista sitäkään kumpaan niistä kuulun.

En paljasta itsestäni liikaa täällä, muuten nuo toiset nokkii silmätkin päästäni.

Sairaan ihmisen kirjoitus.

• SMkailottaja
        Olet.onkirjoitettu kirjoitti:

Ota aamulääkkeesi niin rauhoitut muuten kamuttaja syö sinut moninikki..

Käviskö kossulla lantrattu puolukkamehu.

• yritä.ryhdistäytyä
        SMkailottaja kirjoitti:

Käviskö kossulla lantrattu puolukkamehu.

Kuakilanpoeka onkirjoitettu viina ja lääkkeet ei sovi yhteen

• vai.kuakilan.don.juan
        yritä.ryhdistäytyä kirjoitti:

Kuakilanpoeka onkirjoitettu viina ja lääkkeet ei sovi yhteen

Jaa se on se hörhö. Ilimakos vieprovvaa

• vieprovvaa
        vai.kuakilan.don.juan kirjoitti:

Jaa se on se hörhö. Ilimakos vieprovvaa

Mitä tarkottaa vieprovvaa, eka kerran törmäsin tuohon sanaan

• vieprovvaa kirjoitti:

Mitä tarkottaa vieprovvaa, eka kerran törmäsin tuohon sanaan

Vieprovvaa tarkoittaa puolelta toiselle heilumista, esim. polkupyörän pyörä jos on huonosti kiinnitetty, niin se vieprovvaa.

• kamuttaja kirjoitti:

Vieprovvaa tarkoittaa puolelta toiselle heilumista, esim. polkupyörän pyörä jos on huonosti kiinnitetty, niin se vieprovvaa.

Kuka muistaa millä toisella sanalla vieproonttii sanottiin?

• muistelua
        kamuttaja kirjoitti:

Kuka muistaa millä toisella sanalla vieproonttii sanottiin?

Ainakin, kun puhuttiin etupyörän vieproomisesta, voitiin sanoa myös "etupyörä lieppovaa"

• minulla.lieppovvaa
        muistelua kirjoitti:

Ainakin, kun puhuttiin etupyörän vieproomisesta, voitiin sanoa myös "etupyörä lieppovaa"

niihän se oli nyt minähi muista lieppashan se.

• höntönhanu

Mitää sinä Kuakilanpoeka osaisit kertoa itsestäsi. Vieläkö asut Kuakilassa?

• kuakilanpoeka

Mitä homo sönkötätä, mitä se sinulla kuuluu missä asun. Suksi kuuseen !

• mähköötä
        kuakilanpoeka kirjoitti:

Kulkeeko posti vai miten nykyään..?

• timitran.poeka
        kuakilanpoeka kirjoitti:

Onkkoos kuakilan poeka Jorma vai Teuvo.

• Kurapuro

Kamuttajalle Hyvää Työväen Juhlaa.Minäkin olisin mielelläni sinut tavannut kun olisi ollut mahdollista kun tunnit isäni ja olitte kai samoilla työmailla kokeilen nyt vanhalla nimimerkillä jos onnistuu jos ei laitan uudella puro virtaa vuolaana ja lammista tänään olivat lähtemässä,hyvää jatkoa sinulle ja hyvää kevättä.

• Hyvää Työväen juhlaa sinulle myös.
        Kyllä tosiaan tunsin hyvin isäsi, ja teidät hänen lapsensakin jollain tavalla.
        Teillähän on siellä tosi lämmintä.
        Lampelakin pääsi oikein TV:n uutisiin.
        Ei tiennyt Lampelan Tuomo miten kuuluisa hänen talonsa kerran on.

Tiesitkö, että Tuomo oli joskus kalastuksenvalvoja.

• Kurapuro

Kyllä minä tiesin ,aikamoinen vielä,laitettiin kerran Iljan niemeen katiskoita ja Tuomo näki yhtenä päivänä ,että saatiin kalaa seuraavana iltana oli verkoilla ympäröity katiskaa,Tuomohan ei itse syönyt kalaa vaikka pyytikin olisi monta juttua lampelastakin oltiin kesäisin siellä renkinä.

• Vai sellainen "sankari" Tuomo oli, en tiennytkään.
        Kerran tuli minun perässä katsomaan mitä pyydyksiä minulla on, ja mitä olen saanut.
        Kyseli missä pyydykset oli, kun oli kalaa paljon.
        Kerroinhan minä missä oli ollut, mutta vahingossa muistin puolen kilometrin päähän.
        Seuraavana päivänä Tuomolla oli siellä missä minä sanoin, ja minua huvitti.

Soutumiehenä hänellä oli Turusen Onni, ei tainnut itse jaksaa kun oli aika pulska poika.

Tunsin kerran erään Lampelan piian hyvin, nimeä en enää muista.

• hauskaverotus
        kamuttaja kirjoitti:

Vai sellainen "sankari" Tuomo oli, en tiennytkään.
        Kerran tuli minun perässä katsomaan mitä pyydyksiä minulla on, ja mitä olen saanut.
        Kerroinhan minä missä oli ollut, mutta vahingossa muistin puolen kilometrin päähän.

Soutumiehenä hänellä oli Turusen Onni, ei tainnut itse jaksaa kun oli aika pulska poika.

Juorukalenterista nähtiin että Tuomon renki maksoi enemmän veroa kuin Tuomo itse. Onni ajeli vanhalla polkupyörän romulla ja Tuomo Volvolla. Että silleen meni 1960-luvulla onnenlahjat.

• Kurapuro
        kamuttaja kirjoitti:

Vai sellainen "sankari" Tuomo oli, en tiennytkään.

Terve.Tunsin Onnin erittäin hyvin ,kuoli Partalanmäen vanhainkodissa kolme vuotta sitten siitä piinasta jos se asu siinä aitassa minä muistan nimen ei laiteta nimeä tälle palstalle.

• huijari.se.on

Kamuttaja keksii satuja ei se tuntenut Tuomoa eikä monia muita joita sanoo.

• Kurapuro kirjoitti:

Terve.Tunsin Onnin erittäin hyvin ,kuoli Partalanmäen vanhainkodissa kolme vuotta sitten siitä piinasta jos se asu siinä aitassa minä muistan nimen ei laiteta nimeä tälle palstalle.

Terve taas.
        Tämän piian tunsin lähinnä hänen veljensä kautta, emmekä seurustelleet mitenkään.
        Vai on Onnikin kuollut.
        Sikäli mitä tunsin Onnia, niin hän oli kunnollinen kansanmies.

• hauskaverotus kirjoitti:

Juorukalenterista nähtiin että Tuomon renki maksoi enemmän veroa kuin Tuomo itse. Onni ajeli vanhalla polkupyörän romulla ja Tuomo Volvolla. Että silleen meni 1960-luvulla onnenlahjat.

En yhtään epäile.

• porvarienvinkeet

Tuohan on normaalia rikkanmiehen toimintaa, pyydetään kalaa vaikka ei tarviiskaan, ja ollaan vielä kateellisia jos toinen saa kalaa!
      Rikkaathan ne on maailmansivu olleet kaikkein ahneimpia!

• harminn

miksi poistuit poistiko ne sinunkin aloituksiasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      131
      2901
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      254
      2550
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1678
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      191
      1585
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1532
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      80
      1195
    7. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      1171
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      43
      1165
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1012
    10. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      295
      995
    Aihe