Hei,
Olisiko jollakulla suositella kivoja sivaripaikkoja? Minua kiinnostaa terveysala, mutta toisaalta en esimerkiksi haluaisi toimia vuotta sairaalan siivoojana.
Miten kauan ennen sivarin alkua paikkaa kannattaa alkaa hakea? Minulle ei ole vielä tullut edes tietoa siitä, milloin koulutusjakso alkaisi. Kuinka helposti paikkoja saa yleensä? Entä miten tulit taloudellisesti toimeen sivarin aikana ja miten asumisjärjestelyt menivät? :)
Mihin sivariin? + yleisiä kysymyksiä
10
1954
Vastaukset
- mukaviapaikkoja
<
Joltakin kivalta pojalta kun kyselet. Niin löytyy. Paikkoja.- Siili-sivari
Kommentistasi ei nyt paljoa apua ollut.
- Siili-sivari
Haloo? :)
- 38astettakuumetta
Suosittelen etsimään paikkaa hyvissä ajoin, vaikka heti paikalla, sillä jos jätät paikan etsimisen koulutusjaksolle niin tulee pikkuinen kiire. Itse tein sen virheen, että jätin paikan etsimisen koulutusjaksolle, mutta sain kuitenkin paikan viimeisillä viikoilla ennen koulutusjakson päätyttyä. Paikkoja kyllä löytyy, riippuu tosin paikkakunnista. Itse suoritin sivarin Helsingin poliisilaitoksella ja voin lämpimästi suositella kyseistä paikkaa. Erittäin mukavat työkaverit ja rento meininki. Sivarin aikana itse tulin ainakin hyvin toimeen, päiväraha ruokaraha 13,50e ja maksettiin aina 2vk välein. Itse asuin himassa silloin kuin suoritin sivaria, mutta sen voin sanoa, että toinen sivari joka oli samaan aikaan kuin minä, sai hommata vuokrakämpän ja poliisilaitos maksoi sen kämpän vuokran sivarin ajan. Sori jos teksti on epäselvää, kirjotin nopeesti puhelimella ja oon kuumeessa. :D
- IntitKäytynä
http://yle.fi/uutiset/alikersantti_aarnio_oppi_intissa_eniten_itsestaan/8535375
Inttitunnelmia kotiuttamispäivänä. - Siili-sivari
Kiitos paljon vastauksestasi. PSoliisilaitos kuulostaakin aika mielenkiintoiselta paikalta. :)
- asiatkunnossa
IntitKäytynä kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/alikersantti_aarnio_oppi_intissa_eniten_itsestaan/8535375
Inttitunnelmia kotiuttamispäivänä.Kun on velvollisuudet hoidettu oikein, niin on helppo hymyillä.
- Siili-sivari
asiatkunnossa kirjoitti:
Kun on velvollisuudet hoidettu oikein, niin on helppo hymyillä.
Kyllä se sivarinkin suorittaminen on velvollisuuksien hoitamista. Oikeastaan armeijaakin paremmin suoritettu velvollisuus, koska siviilipalvelusaika on tuplasti armeijaa pidempi. :)
- sivarit_epäisänmaallisia
Siili-sivari kirjoitti:
Kyllä se sivarinkin suorittaminen on velvollisuuksien hoitamista. Oikeastaan armeijaakin paremmin suoritettu velvollisuus, koska siviilipalvelusaika on tuplasti armeijaa pidempi. :)
Sivarin suorittaminen ei ole kansalaisvelvollisuuden täyttämistä. Sivaria ei ole perustettu esim. jonkun tarpeen takia kun taas armeijapalveluksella on selkeä tehtävä. Armeijan tehtävä on olla rauhantakeena politiikan tukena. Minkäänlainen sivaritoiminta ei pidä Suomea erossa sodasta kuten armeija tekee. Armeijan puuttuminen Suomesta olisi kuin avoin kutsu miehittää maa eikä sitä sivarihörhöt estäisi millään tavoin.
Sivari on perustettu pullamössöhörhöille jotta nuo surkimukset ja isänmaanpetturit saataisiin koulutettua edes jotenkin yhteiskunnan tavoille vaikkakin ihan minimitasolle. - Siili-sivari
sivarit_epäisänmaallisia kirjoitti:
Sivarin suorittaminen ei ole kansalaisvelvollisuuden täyttämistä. Sivaria ei ole perustettu esim. jonkun tarpeen takia kun taas armeijapalveluksella on selkeä tehtävä. Armeijan tehtävä on olla rauhantakeena politiikan tukena. Minkäänlainen sivaritoiminta ei pidä Suomea erossa sodasta kuten armeija tekee. Armeijan puuttuminen Suomesta olisi kuin avoin kutsu miehittää maa eikä sitä sivarihörhöt estäisi millään tavoin.
Sivari on perustettu pullamössöhörhöille jotta nuo surkimukset ja isänmaanpetturit saataisiin koulutettua edes jotenkin yhteiskunnan tavoille vaikkakin ihan minimitasolle.No mutta sehän on vain sinun mielipiteesi, joten sillä ei sinänsä ole merkitystä. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982