Vähentyisi se rikostenteko Alkon alkoholin voimalla.
Kannatan alkoholin täyskieltoa Suomessa
5
132
Vastaukset
Minä periaatteessa pidän alkoholia jopa rikoksentekovälineenä!
- alpaaniasaatana
On kokeiltu – ei toimi. Turvallisin ympäristö saadaan poistamalla alkoholilta kaikki sääntely, kuten on tehty suurimmassa osassa sivistysvaltioita. Sama homma muidenkin huumausaineiden kanssa. Mopojengit elävät kieltolain ansiosta.
"Kieltolain vuodet olivat Helsingin historian väkivaltaisinta aikaa – usein rikos johtui spriistä"
http://www.hs.fi/kaupunki/a1446882049096 - tässäsyytmiksieitoimi
Ei toimi,koska kiljuja ja viinejä yms pontikkaa voi valmistaa myös itse. Kielto olisi vain suomen rajojen sisällä. Suomi ei voi päättää mm. viron,ruotisin ja venäjän alkoholilakeja. Jo nyt oleva korkea verotus on tehotonta suomessa,koska virossa ja monissa muissaakin euroopan maissa verotus on paljon kevyempi. Ollaan eu:ssa jossa rajat on auki eikä alkoholin tuontia juuri voida rajoittaa tuontirajoituksilla.
- pohjoisen_paavo
niin sitä menisi sitten vilja sadot "pontikan" tekoon, jos alkoholi Suomesta kiellettäisiin. ei olisi taloa eikä tölliä jossa. ei pannu porisisi ja Perunastakin voisi tehdä alkoholia (mikä on siis kiellettyä ja mainittu tässä vain esimerkin vuoksi eikä rikokseen kehoittamisen mielessä), ei kyllä sellainen ei toimisi kuten -30-luvulla ja aiemmin kun oli kielto.Laki niin silloin vallitsi suurempi epäjärjestys ja salakauppa ja jos mistään muualta ei pirtua saanut niin, mentiin poliisiasemalta ostamaan sitä. Muka sialle lääkkeeksi, apteekissa reseptiä kirjoitettiin että saisi konjakkia "sian pesuun". onhan se eräänlaista pesua kun on, syönyt kyljyksen niin sitten huuhtoo sen alas Konjakilla. Voi vain kuvitella millaista, meillä olisi uuden kiellon myötä, silloin, salakulketettaisiin mitä mielikuvituksellisimma tavoilla viinaa, kuten vaikka suksisauvojen sisäällä. se olisi vaarallista jos vuotaisi lentokoneen tavara.Säiliössä ja syttyisi olisi ilma liikennesabothaasi josta tulee 10 vuotta vankeutta!
Missäs muuten Pave käy perunaostoksilla vai kasvatatko nekin itse? Sekin pitäisi kieltää, että viinantekotarkoituksiin niitä käyttää. Se on jo vanha juttu ja ruualla leikkimistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662348Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.431962Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣301678Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1761633Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1031560Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1351273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851273Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬251166En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9982- 77969