Vähentyisi se rikostenteko Alkon alkoholin voimalla.
Kannatan alkoholin täyskieltoa Suomessa
5
121
Vastaukset
Minä periaatteessa pidän alkoholia jopa rikoksentekovälineenä!
- alpaaniasaatana
On kokeiltu – ei toimi. Turvallisin ympäristö saadaan poistamalla alkoholilta kaikki sääntely, kuten on tehty suurimmassa osassa sivistysvaltioita. Sama homma muidenkin huumausaineiden kanssa. Mopojengit elävät kieltolain ansiosta.
"Kieltolain vuodet olivat Helsingin historian väkivaltaisinta aikaa – usein rikos johtui spriistä"
http://www.hs.fi/kaupunki/a1446882049096 - tässäsyytmiksieitoimi
Ei toimi,koska kiljuja ja viinejä yms pontikkaa voi valmistaa myös itse. Kielto olisi vain suomen rajojen sisällä. Suomi ei voi päättää mm. viron,ruotisin ja venäjän alkoholilakeja. Jo nyt oleva korkea verotus on tehotonta suomessa,koska virossa ja monissa muissaakin euroopan maissa verotus on paljon kevyempi. Ollaan eu:ssa jossa rajat on auki eikä alkoholin tuontia juuri voida rajoittaa tuontirajoituksilla.
- pohjoisen_paavo
niin sitä menisi sitten vilja sadot "pontikan" tekoon, jos alkoholi Suomesta kiellettäisiin. ei olisi taloa eikä tölliä jossa. ei pannu porisisi ja Perunastakin voisi tehdä alkoholia (mikä on siis kiellettyä ja mainittu tässä vain esimerkin vuoksi eikä rikokseen kehoittamisen mielessä), ei kyllä sellainen ei toimisi kuten -30-luvulla ja aiemmin kun oli kielto.Laki niin silloin vallitsi suurempi epäjärjestys ja salakauppa ja jos mistään muualta ei pirtua saanut niin, mentiin poliisiasemalta ostamaan sitä. Muka sialle lääkkeeksi, apteekissa reseptiä kirjoitettiin että saisi konjakkia "sian pesuun". onhan se eräänlaista pesua kun on, syönyt kyljyksen niin sitten huuhtoo sen alas Konjakilla. Voi vain kuvitella millaista, meillä olisi uuden kiellon myötä, silloin, salakulketettaisiin mitä mielikuvituksellisimma tavoilla viinaa, kuten vaikka suksisauvojen sisäällä. se olisi vaarallista jos vuotaisi lentokoneen tavara.Säiliössä ja syttyisi olisi ilma liikennesabothaasi josta tulee 10 vuotta vankeutta!
Missäs muuten Pave käy perunaostoksilla vai kasvatatko nekin itse? Sekin pitäisi kieltää, että viinantekotarkoituksiin niitä käyttää. Se on jo vanha juttu ja ruualla leikkimistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818