Aamuinen tilanne moottoritiellä: ajan 80 km/h cruisella (tosinopeutta, mittarivirhe huomioonotettu) eli täsmälleen rajoitusnopeutta. Ohitan hiljalleen rekan ja vaihdan sen eteen oikealle, koska sehän ei saa ajaa yli 80 km/ => en voi haitata sen ajoa. Rekkakuski alkaa vilkuttaa valoja raivoisasti ja painaa hetken päästä kaasua & ohittaa. Kusipää mikä kusipää. Kummallisen yleisiä tuossa ammatissa.
Kusipäinen rekkakuski taas kerran
102
658
Vastaukset
- Puukenkähomo
Aja tarpeeksi kauas ennen kuin palaat takaisin oikealle kaistalle ja älä jää hidastelemaan siihen eteen. Kun ja jos sä vaihdat kaistaa liian eteen niin ohitettu menettää turvavälin, haittaa ohitetun ajoa ja toiseksi mahdollisesti roiskutetaan kuraa siinä koko ajan ohitetun tuulilasille.
Turhat ohitukset pois, ei mennä nysväämään vasemmalle kaistalle turhan takia tai paina sitten kaasua ja mene.- tyerttrytre
Miten helvetissä henkilöauto muka saamitään roiskumaan rekan tuulilasille, etenkään pitkänokkamallin? Ja miten niin täsmälleen rajoituksen mukaan ajaminen olisi jotain hidastelua?
- PystyHytti
Nokkamallisia kuorma-autoja ei hirveästi Suomessa ole kuin ehkä taajamien maansiirtoajossa mutta nokattomien tuulilasiin lentää tavaraa tiestä siinä missä henkilöautojenkin lasiin.
- 0la
Joo niitä on paljon näitä cruiseri kuskeja jotka luulevat,että cruiseri on tarkka.
- cruisaaja
Onhan se. Ei nopeusmittarin neula heilahtele yhtään mihinkään, kun cruisella ajaa, eli se pitää nopeuden hyvin tarkasti.
- Seksuaaliterapeutti
Kukahan tämän tarinan kusipää oikein on?
- pakumies67
Kýllä mun autossa on ainakin niin tarkka että jos saavutan toisen auton vaikka vain parin kilsan nopeuserolla, voin samoilla asetuksilla ajaa sen saavutetun edessäkin olematta teiden tukko jos vaan ohitettava ymmärtää että saa jatkaa omalla nopeudellaan vaikka joku ohittikin.
- diiipaaadaaii
Nuo koi**t kopeissaan. Kun ei ole eväitä muuhun.
- pöhkö-olet
""Ohitan hiljalleen rekan ja vaihdan sen eteen oikealle ""
Joo, tämä ajotapa on yksi vittumaisimmista, just 80kmh ja vaikka kahdesta rekasta ohi, ja taitaa ohitus kestää 10 minuutia.
Miksi et jää rekkojen taakse kun nopeutesi on suurinpiirtein sama kun niillä? Voit säästää löpöä kun ajat aivan rekan perässä kiinni.- ihmetyttää
Tismalleen samaa mieltä voiko paljon typerämpää ajotapaa olla kuin minuutti tolkulla ohittaa esim . rekkaa ja tulpata koko liikenne ja varsinkin sateisella tai muuten huonolla kelillä. Tästä aiheutuu pahempia letkoja ja mm. sitä että jos pitäisi päästä vaihtamaan kaistaa tulevan liittymän vuoksi se on hankalaa koska molemmat kaistat on täynnä tämän tulppaajan vuoksi. Joten kun nopeus on melko sama edellä olevan ajoneuvon kanssa turha lähteä ohittamaan jos ei ymmärrä suorittaa ohitusta riittävän ripeästi.
- LituksiVaan
Oli todennäköisesti kiihdyttämässä se rekka. Ite menit munimaan sen eteen. Ja jos ois ollu kusipää, ois ajanut sun yli :)
- fdsdfrewrewf
Aloittaja sanoi ajaneensa täsmälleen 80 km/h, joten rekka ei voinut olla kiihdyttämässä. Sen suurin sallittuhan on juuri 80.
- jioga9
suurin sallittu ja se mitä se kulkee todellista nopeutta on eriasia, joillain/jotkuilla rekoilla rajoittimeen vasten ajamalla voi päästä jopa oikeata nopeutta sinne 85km/h asti, ja jos sitten joku kiilaa rekan eteen ja vetääkin jarrutuksen niin ei tommoinen rekka ihan niin nopeesti ja tehokkaasti jarruta kuin joku henkilöauto, joten jos kiilat rekan eteen se voi ajaa ylitsesi jos jarrutatkin ihan oma peräpuskuri rekan keulassa kiinni.
- liskaotsako
Sä oot urpo taliaivo dille!
- ejoieodj
Kyllä se paska lentää myös korkeallekin...
Aika törkeää tuollainen valojen vilkuttelu tai tööttäily. Sen kun huomaa heti että se on tahallista....
Parempi vaan unohtaa pitkät päälle ja lipua toisen taakse... Kyllä hän siinä sitten jarruttaa tai painaa kaasua....
Ja miksi pitää ajaa kovaa? Se on se ajopiirturi, se mittaa aikaa ei matkaa. Eli palkitsee nopeasta ajotavasta- cruisaaja
Millä tavalla ajopiirturi palkitsee nopeasti ajamisesta, nyt ei mennyt jakeluun?
Tutulla on veljensä kanssa pieni muutaman kuorma-auton kuljetusfirma. Autoissa on hyvin kehittyneet laitteet kulutuksen ja ajotavan seurantaan. Sanoo, että pelkästään kulutuslukemien perusteella tietää, onko autoa ajanut joku rengeistä vai jompikumpi omistajista. Jälkimmäiset eivät aja "rajoitinta vasten", koska se nostaa kulutusta eli firman menoja todella huomattavasti. cruisaaja kirjoitti:
Millä tavalla ajopiirturi palkitsee nopeasti ajamisesta, nyt ei mennyt jakeluun?
Tutulla on veljensä kanssa pieni muutaman kuorma-auton kuljetusfirma. Autoissa on hyvin kehittyneet laitteet kulutuksen ja ajotavan seurantaan. Sanoo, että pelkästään kulutuslukemien perusteella tietää, onko autoa ajanut joku rengeistä vai jompikumpi omistajista. Jälkimmäiset eivät aja "rajoitinta vasten", koska se nostaa kulutusta eli firman menoja todella huomattavasti.Lähden ajamaan Seinäjoelta kotiin Turkuun...
Matka kutakuinkin 300 kilsaa
Mulla on ajopiirturissa ajoaikaa 3 tuntia ja 40min jäljellä
Jos keskinopeuteni on 75km/h niin niin joudun jäämään 45 minutin tauolle Auran kohdalla eli kotiin pääsy myöhästyy yli 45 min
Jos taasen keskinopeuteni on 85km/h, niin pääsen ajamaan tuossa 3 tunnissa 40 minutissa varikoille, lyömään piirturin tauolle ja lähtemään kotiin...
Eli piirturi palkitsee nopeasti ajamisesta
Itse muuten ajan aina isolla tieollä rajoitinta vasten ja pakuilla "kovaa" kuten lehdistäkin voi lukea... Töissä ollut ainakin 5 eri kuljetusfirmassa, yhdessäkään ei kulutukseen ole puututtu...Koska isompi nopeus = vähemmän palkkaa- Seksuaaliterapeutti
Entä jos roikkuu perässä pitkät päällä?
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Entä jos roikkuu perässä pitkät päällä?
Ei mua perässä roikkujat häiritse...
Omaa nopeuttani en sen vuoksi kasvata, mutta hidastan tarvittaessa vaikka kävelynopeuteen asti jos ei muuten mene ohi- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Ei mua perässä roikkujat häiritse...
Omaa nopeuttani en sen vuoksi kasvata, mutta hidastan tarvittaessa vaikka kävelynopeuteen asti jos ei muuten mene ohiToisessa keskustelussa aseneesi on täysin toisenlainen. Mielipiteesi vaihtelee kullloisenkin keskustelun mukaan.Onko tämä murkkuikäisen mielialan vaihtelulla selitettävissä?
Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Toisessa keskustelussa aseneesi on täysin toisenlainen. Mielipiteesi vaihtelee kullloisenkin keskustelun mukaan.Onko tämä murkkuikäisen mielialan vaihtelulla selitettävissä?
Nimenomaan. Jos joku roikkuu mun perässä, niin hidastan kunnes menee ohi
Jos itse tavoitan jonkun, unohdan pitkät päälle ja saavutan pikkuhiljaa ja odotan että toinen nostaa nopeutta tai laskee että pääsee ohi- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Nimenomaan. Jos joku roikkuu mun perässä, niin hidastan kunnes menee ohi
Jos itse tavoitan jonkun, unohdan pitkät päälle ja saavutan pikkuhiljaa ja odotan että toinen nostaa nopeutta tai laskee että pääsee ohiEntäpä jos edelläajava ei anna tietä pitkistä huolimatta? Tai takana tuleva ei ohita? No, mopoauton kanssa tuskin moisia ongelmia on.
Hedelmätöntä on teinin kanssa väittely. Tällä erää päätän tähän. Seksuaaliterapeutti kirjoitti:
Entäpä jos edelläajava ei anna tietä pitkistä huolimatta? Tai takana tuleva ei ohita? No, mopoauton kanssa tuskin moisia ongelmia on.
Hedelmätöntä on teinin kanssa väittely. Tällä erää päätän tähän.Ai että takana tuleva ei ohita vaikka vauhti hidastuisi kävelyvauhtiin lopulta pysähtyen...
Noh sanotaan näin että jso hän myös pysähtyy mun perään, niin mennään koputtamaan ikkunaan ja kysytään mikä ongelma...
Ja kyllä se edellä ajava mulle tietä antaa tai lisää kaasua muutamssa minutissa... Noh kohta taas rekan puikkohiin yöks, saas nähdä miten käy- vajakit.hourulaan
Bussissa kirjoitti:
Ai että takana tuleva ei ohita vaikka vauhti hidastuisi kävelyvauhtiin lopulta pysähtyen...
Noh sanotaan näin että jso hän myös pysähtyy mun perään, niin mennään koputtamaan ikkunaan ja kysytään mikä ongelma...
Ja kyllä se edellä ajava mulle tietä antaa tai lisää kaasua muutamssa minutissa... Noh kohta taas rekan puikkohiin yöks, saas nähdä miten käyEikös äiti laita yöksi nukkumaan? Vai pörräätkö fikkarin valossa perävaunulla varustetulla plastolla huoneessasi?
vajakit.hourulaan kirjoitti:
Eikös äiti laita yöksi nukkumaan? Vai pörräätkö fikkarin valossa perävaunulla varustetulla plastolla huoneessasi?
Ei laita. Menen nukkumaan vasta aamulla töiden jälkeen väsyneenä...
Menee kato samaan "hintaan" päiväunet ja yöunet... Ehkä sullakin menossa kolmas tölkki? itse valmistautumassa töihin ja lähdössä kotoota ysin aikaan.... Sitten aamu kuudelta yö/päiväunille niin jaksaa sit la illalla ryypätä sinne viiteen asti aamulla (ettei mene unirytmi sekasin)
Viime yönä ei pitänyt kuin kerran "grillata" yks pois mun edestä
- rajoitin-tapissa
Jos rekkakuski ajaa rajoitinta vasten, niin nopeutta on jonkin verran enemmän kuin 80. Todellinen raja on luokkaa 84 km/h.
Ulkomaisissa rekoissa on myös laitteita, joilla voi huijata rajoitinta ja ajaa ylinopeutta. Tulli sakottaa ja ottaa nämä piirturin kusettajat rajalla pois jos löytää, mutta kyllä niitä aina läpi pääsee.Todellisuudessa 99% autoista kun lähtee tehtaalta, rajoitin on 90km/h... Tietysti jotkut asiakkaat voi vaatia ajoneuvolta alempia rajoituksia...
Hommaa voisi korjata sillä että tehtaalta tullessa rajoittimen tulisi olla 80km/h ja saisi itse sitten korotella jos haluaa ja jaksaa...
Ja muutenkin ajoenvuokohtaisia nopeusrajoituksia tulisi päivittää, nyt niissä kun ei ole järkeä, rahalla saa lisänopeutta jne jne
- Kiva-Auto
Kyllä taas vähäisillä järjenlahjoilla leikitään teiden valtiasta. Raskaan ajoneuvon nopeus vaihtelee tienpinnan kaltevuudesta riippuen hyvinkin paljon. Nyt kun edessä on taliaivo, ei vauhtia pääse lisäämään ennen mäkeä ja alamaalla joutuu paskahousun takia tappamaan vauhtia eikä voi rullata vapaasti.
Turvaväli jo tuolla mainittiinkin.
Se on seelvä, että jos onn lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Joku äitiparka jossain häpeää varmaan sitä päivää, kun on tuollaisen synnyttänyt. - TosiAmmattilainen
Aloittaja saanut ihan ansionsa mukaan. Asennevammainen nysvääjä, joka tarkoituksella hidastaa raskasta liikennettä mielenosoituksenaan ja kirjoittelee sitten täällä kuvitellen, että kyseinen kuski sen muka lukisi. Kortti pois tuollaiselta! Tööttään ja vilkutan valoja itsekin jos eteeni kiilaa edes vilkkua käyttämättä. Ihan oikein aloittajalle, että koki moisen.
- FoordMondeeo
Muka TosiAmmattilainen taitaa olla homo. Aja vittu sillä paskarekallas rajotusten mukaan, lopeta Oon rekkamies paskan kuuntelu, ja aja sääntöjen mukaan. Vitun pikkunilkkirunkkari.
Lahjattomien hommaa toi rekkajuttu. Vaatiiko ees lukutaitoo? Ryssätkin ajaa rekkaa.
huh huh. - tööttikö
Mielestäni rekat ja asuntovaunua vetävät autot pitäisi lailla kieltää ajamasta muuna aikana vuorokaudessa, kuin klo. 22.00- 6.00!!
- pakumies67
tööttikö kirjoitti:
Mielestäni rekat ja asuntovaunua vetävät autot pitäisi lailla kieltää ajamasta muuna aikana vuorokaudessa, kuin klo. 22.00- 6.00!!
Eri mieltä. Kyllä rekat, karavaanarit, mopoautot ja muut nopeusrajoitteiset saisi ajaa just sillon kun virkamiehet menee ja tulee töistä. Sillon ei muutenkaan liikenne suju ja ajoneuvokohtaisten rajoitusten laatijat sais enemmän harmia omista pykälistään.
- htjfgyjfy
tööttikö kirjoitti:
Ja koko suomi pysähtyisi. Vittu kun eräät eivät osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle.
- TosiAmmattilainen
FoordMondeeo kirjoitti:
Muka TosiAmmattilainen taitaa olla homo. Aja vittu sillä paskarekallas rajotusten mukaan, lopeta Oon rekkamies paskan kuuntelu, ja aja sääntöjen mukaan. Vitun pikkunilkkirunkkari.
Lahjattomien hommaa toi rekkajuttu. Vaatiiko ees lukutaitoo? Ryssätkin ajaa rekkaa.
huh huh.Aaa kato homokortti vedettiin kun ei muutakaan keksitty. Just sun kaltaiset saavat kusipäistä kohtelua meiltä isommilta, ansaitset sen. Kyllä minä voin sakon maksaa päiväsi pilaamisesta.
- tööttikö
htjfgyjfy kirjoitti:
Ja koko suomi pysähtyisi. Vittu kun eräät eivät osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle.
''htjfgyjfy'' Etkö sä osaa lukea, vai oletko vaan muuten bimbo? Kuinka se Suomi pysähtyy, jos rekat ajavat yöllä idiootti? Kyllä se suomalaisten kuskien toimesta kohta muutenkin pysähtyy, kun ulkolaiset, polakit, ryssät, yms.. ajavat kaiken rahtimme ja kiittäkää siitä AKT: ta ja Piiraista!!
- MeneVaikkaTrukkiKuskiksi
TosiAmmattilainen kirjoitti:
Aaa kato homokortti vedettiin kun ei muutakaan keksitty. Just sun kaltaiset saavat kusipäistä kohtelua meiltä isommilta, ansaitset sen. Kyllä minä voin sakon maksaa päiväsi pilaamisesta.
Jos olet ammaattikuljettaja niin tee meille kaikille palvelus ja revi korttisi sekä kouluttaudu uuteen ammattiin, sillä asenteesi takia olet vaarallinen henkilö ja yleisen tieliikenneturvallisuuden kannalta todellinen riski muille liikkujille. Paikkasi ei todellakaan ole rekan ratissa.
- TosiAmmattilainen
MeneVaikkaTrukkiKuskiksi kirjoitti:
Jos olet ammaattikuljettaja niin tee meille kaikille palvelus ja revi korttisi sekä kouluttaudu uuteen ammattiin, sillä asenteesi takia olet vaarallinen henkilö ja yleisen tieliikenneturvallisuuden kannalta todellinen riski muille liikkujille. Paikkasi ei todellakaan ole rekan ratissa.
En revi. Jatkan ajamista ja sorran teitä, ketkä yritätte sortaa meitä ammattikuljettajia väärän rekat-pois-liikenteestä -asenteenne takia. Aloittaja on yksi teistä ja tulee saamaan ansionsa mukaan asenteensa takia.
- Jojoon
En revi. Jatkan ajamista ja sorran teitä, ketkä yritätte sortaa meitä ammattikuljettajia väärän rekat-pois-liikenteestä -asenteenne takia. Aloittaja on yksi teistä ja tulee saamaan ansionsa mukaan asenteensa takia.
Et ole ammattikuljettajaa nähnytkään etkä varsinkaan peilistä. Ota sitten naru ja mene metsään päättämään surkea elämäsi.
- TosiAmmattilainen
Etkö kestä tosiasiaa? Menet ehdottamaan äärimmäisyyksiä? Ammattikuskit pitävät yhtä. Jos ajotavalla vittuilee niinkuin aloittaja täällä kehuskelee toiminneensa, vittuilee koko ammattikunnalle. Turha täällä itkeä kun rekka ohittaakin teidät.
- välilläfaktaakin
Kummallinen kusipää olet, ohitat 80 ajavan rekan 80 alueella. Rekan rajoitin on 88 ja yleensä rekat kiihdyttävät hiukan(rajoittimen sallimissa puitteissa) ennen ylämäkeä, estääkseen vauhdin hyytymistä, henkilöautoillahan tätä mäkiongelmaa ei ole.
Eli jorinasi ainoa kusipää olit sinä, valitettavasti teitä ajotaidottomia kusipäitä on varovaisestikin arvioiden 50% kuljettajista, siksipä suomen liikenne näinkin alhaisella automäärällä on muuhun maailmaan nähden erittäin epäsujuvaa.- Tie_totuus_ja_elämä
Laki ei salli edes 1 km/h ylinopeutta. Lakia tulee noudattaa kirjaimellisesti, siinä ei ole eikä pidä olla minkäänlaista joustovaraa. Tämä on lopullinen totuus ja vain kusipäät väittävät sitä vastaan.
- RomuksiVain
Henkilö autoilia taitaa tässä jutussa olla Kusipää. rekkalla on kiihdytys oikeus 85km/h asti. TURVÄLI on on rekan edessä hyvä olla, joten olisit jatkanut sitä "kovaa vauhtia" pidemmän aikaa, eikä jäänyt siihen eteen pyörimään. ammattiautoilialla on KOULUTUSTA enemmän liikenteeseen kun sinulla joka voitit ajakortin lotossa.
- FoordMondeeo
Ime munaa. Rekalla mitään kiihdytysoikeutta ole yli nopeusrajoituksen. Sen sijaan verenpaine tuntuu olevan näillä lihavilla haisevilla verkkarihousuisilla rahtimuuleilla ylätapissa. No, makkaraa ja sämpylää kahvin kanssa, siinä se ajotaito kasvaa. Toivottavasti saavat aivoveritulpan vapaapäivänänsä karvaisen poikaystävänsä kanssa. Tai sitten niillä apinoilla on ADHD-kortti.
- pitääkö.osata
Mitenkäs sitä ammattiautoiliaks pääsee kun ei osaa kirjoittaa, autoilia>autoilija, henkilö autoilia>henkilöautoilija, rekkalla>rekalla, ajakortin>ajokortin, ym ym ym...
Lause aloitetaan ISOLLA kirjaimella. - TosiAmmattilainen
FoordMondeeo kirjoitti:
Ime munaa. Rekalla mitään kiihdytysoikeutta ole yli nopeusrajoituksen. Sen sijaan verenpaine tuntuu olevan näillä lihavilla haisevilla verkkarihousuisilla rahtimuuleilla ylätapissa. No, makkaraa ja sämpylää kahvin kanssa, siinä se ajotaito kasvaa. Toivottavasti saavat aivoveritulpan vapaapäivänänsä karvaisen poikaystävänsä kanssa. Tai sitten niillä apinoilla on ADHD-kortti.
On meillä kiihdytysoikeus jopa sinun yli. Vaihdahan ne verkkarit farkkuihin jos edes läskisi mahtuvat niihin. Sitten voisit sulkea äitisi läppärin ja lähteä vanhempiesi kodista sinne työkkäriin. Lakkaa nysväämästä himassas ja hanki elämä. Netistä löydät myös homobaarien osoitteet jos seuraa kaipaat.
- Rekkautoilia
Pelle. Lause voi alkaa pienelläkin kirjaimella, virke alkaa aina isolla. Taidat olla hinttirahtari, joka narskuttelee rekkamiehen pastilleja.
- et.ole.etkä.tule
Rekkautoilia kirjoitti:
Pelle. Lause voi alkaa pienelläkin kirjaimella, virke alkaa aina isolla. Taidat olla hinttirahtari, joka narskuttelee rekkamiehen pastilleja.
Tuo nyt on pieni virke, mutta autoilia on oikeesti hei autoilija, no tosin sinä et ole kumpaakaan.
- Rekkautoilia
Seuraavaks ku joku tavarahomo ajaa mun takana ni hidastan 10 km/h alta rajoituksen, ja ylämäen edellä vieläki enempi. Sitte keskisormee heiluttaan sivuikkunast tavarahintille, ku ei saa romuunsa kulkeen mihkään. Se nostaa taas verenpainetta, ja pumppu leikkaa kiinni kohtsiltään. Ainaskaa muna ei oo seissy vuosiin sillä.
- niitä.piisaa
Rekkautoilia kirjoitti:
"sipää. rekkalla"
"rimään. ammattiautoilialla"
"voitit ajakortin"
Tuossapa roppakaupalla "ammattiautoilian" virheitä. - DALNO
Rekkautoilia kirjoitti:
Seuraavaks ku joku tavarahomo ajaa mun takana ni hidastan 10 km/h alta rajoituksen, ja ylämäen edellä vieläki enempi. Sitte keskisormee heiluttaan sivuikkunast tavarahintille, ku ei saa romuunsa kulkeen mihkään. Se nostaa taas verenpainetta, ja pumppu leikkaa kiinni kohtsiltään. Ainaskaa muna ei oo seissy vuosiin sillä.
Sen jälkjeen soitan poliisit paikalle ja näytän heile videon, sinun tahallisesta vauhdin hidastamista ilmaan mitään syytä ja keskarin näyttämistä HAHAHAAHAHAAHAHA
- vaunussaonkotini
turhaa kiusantekoa.rekoilla painavalasti niitten pakko kiihdyttää ylämäkeen tai koko liikenne pysähtyy.Tuliko mieleen,että yleensä ylämäessä olevalla ohitus kaistalla voi ajaa oikeata kaistaa ja antaa rekkojen ajaa vasenta kaistaa ylös jos ajaa itse muutenkin hiljempaa.Rekoilla on kiire purkamaan tai lastaamaan tai nukkuma paikalle,ettei tervitse hytissä nukkua.Ajoin ennen rekkaa,mutta nyt olen sairas eläkkeellä Nykyään vedän vain asuntovaunua ja hyvin on rekka autojen ja kuorma autojen kanssa pärjätty.Rekoilla on kiire mulla ei.Joten voin antaa tietä nopeimmille kerkeen rahtirastille hitaamminkin.Ompa yksi rekka kuski nukkumut rahtirastin parkki paikalla pari tuntia vaunussani.
- Rekkautoilia
Koiratkin nukkuu kopissa. Rahtimuulit ovat kaiken aikaa kopissa pikku piliänsä nylkyttämässä ja kuunteleen Mä oon rekkamies -jollotuksii. Kunneivät muuta osaa tai muuhun pysty.
Mullakin on rekkakortti mut en noihin hommiin lähe.
- ÄäliömäinenTapa
Aloittaja lienee tyypillinen eteen leikkaaja ohituksen jälkeen. Jokainen sellainen temppu aiheuttaa takana ajavalle nopeuden pudotuksen tarpeeen hetkellisesti. Suomessa tuo ilmiö on onneksi vielä lievä, mutta esimerkiksi jo Tanskassa moottoriteillä leikataan aivan nokkapellin eteen sen kummemmin asiaa miettimättä. Ihme tapa, en voi muuta sanoa. Jokainen sellainen ohitus pistää vain vituttamaan. Miksiköhän en itse tee samoin?
- Mikähän
V.... Oikeus rekoilla on ajaa ylinopeutta ja vielä edellä ajavan kontissa lähes kiinni?
- vgoyuihnpibov
Miksi aloittaja ajaa 80 km/h moottoritiellä? Nuukapussi?
- oikeata.nopeutta
Tilannenopeutta. Saa ajaa vaikka 77km/h jos ja kun tilanne vaatii.
- Tyydytetty
Häpeän olla ihminen..... Pikkuautoilijan vuoksi. Epäilen että hänen kikkelikin on pieni, mutta vihainen.? Rekkamiehet on isomunaisia panokoneita. Epäilen että tyydyttämätön vaimosi, haaveilee haarat märkänä rekka seksistä. Tiedän tämän kokemuksesta. Itsekin käyn nuoren rekkamiehet nussittavana. Miehelle sanon lähteväni lenkille..... Scanian hytissä koen olevani nainen..... Perus äijät ei vaan pysty siihen!!!! Tämä taitaa osua arkaan paikkaan vaikka kohta väität toisin. Veikkaan et haukut huoraksi,homoksi tai "iha" tyhmäksi. Olet pelle joka ei osaa muutaku ajatella omaa napaa.
- eiihmeetteisuju
Trans-Veijolla on unelma... tulla tyydytetyksi. Miten joillakin ajatukset on aina vain tietyssä päässä, vaikka liikenteestä olisi kysymys?
Niin se oli aloittajallakin, joka lienee ämmä. Ensin motarilla hitaasti hivuttaen ohi, ja sitten työtään tekevän eteen ennen ylämäkeä. Siitä niitä jonoja tulee, ja vetoketjuefektiä.
- se_parempi
Miten tähän ketjuun onkin sattuneet kaikki amiskalaisten tasolla olevat??
Ja näiden kanssa pitäisi tien päällä pärjätä...!
Onneksi osalla näistä ei ole edes AB- korttia! - idioottieka
Kuinka monta idioottia mahtuu maailmaan? Asuvat kaikki suomessa, eduskunnassa, rinkeliskodassa, kaaniassa?
Kohta me ollaan ostettu omaksi ne baanat, me maksetaan idiootit.muut ei maksa.me idiootit maksetaan suomeen käyttömaksua vaikka me idiootit ajetaan rahtia saksassa, ranskassa , kaikkialla.nyt venäjälläkin tiemaksu.ja me idiootit tuodaan tavaraa tuolle aloittaja idiootille.hakekoon idiootti itse idiootilta.
pointti tässä idiootin vuodatuksessa on se miten tää suomi voi olla näin idioottimaisen
ihanan rikas! Kaikkialla maailmassa maksetaan tiemaksua paitsi suomessa ja virossa.tässäkin vielä se ero että suomalainen maksaa Suomessa mutta KUKAAN muu EI.haistakaa vi.......tu idiootit.Vittumaista joulua liikenneministeriöön ja sinne trafiin.samma på espanja.Ja audi miehiile kortsu pakko, teitä on liikaa. - idioottieka
Ja vie kysymys teille muille rahtisioille:
Onko teidänkin rekan tuulilasissa joku magneettikenttä?
Mulla uusi tuulilasi täynnä nastan reikä ja muuta töhnää joka lentää henkilöautojen pyöristä...Ja sille aloittajalle, minä en aja lähellä jos siihen eteen ei joku tunge. - rahtihommissa
Olen ajanut rekkaa.Olen todennut saman painetaan ohi ja sitten jäädään eteen nynnäämään,jollakin on pakko tarve ohittaa rekka.Parhaan nautinnon kiusanhenget saa ylämäen ohitus kaistalla.Ajavat kiusallaan hiljaa ja kun yrität ohittaa painavat kaasua.
- MietiNytHetki
Sinä (aloittaja) et raukka parka tiedä rekalla ajamisesta mitään. Tiedätkö miten talvikelissä käy 60 000kg lastatulle rekalla jäisessä ylämäessä, jos sinunlaisia perseilijöitä vetää suoraan keulan eteen... Rekan on pakko kiihdyttää ylämäkeen, että vauhti pysyy yllä. Eli rekka tarvitsee tilaa kiihdyttää hetkellisesti ennen mäkeä. Muuten rekka jää ylämäkeen keskelle mäkeä samalla kun sinä kirjoittelet täällä ammattikuskeista paskaa. Tee palvelus ja leikkaa ajokortti kahtia. Sen jälkeen voit vapaaehtoisesti mennä ja heittää autonavaimet kaivoon.
- MietiNytHetki
Naurahdin. Sulla taisi mennä jonkin verran tunteisiin? Jos satut näkemään Aaltosen Topi (Kuka ikinä tämä onkaan) nimisiä joka puolella internettiä, voi sulla olla jonkin sortin pakkomielle. Eli kannattaa hakeutua hoitoon. Siellä ne yleensä selvittelee syyn, minkä takia näet pakkomielteisesti samaa henkilöä joka puolella. Mutta tuollaisessa hallusinaatio tapauksessa ne kyllä vie sinulta kortin. T: 26v rekkakuski P-Suomesta.
PS: Jos et satu olemaan metsässä kasvatettu niin hankippa käytöstavat.
- Itse666
Ajan aina vähintään 20 km alinopeutta ettei vain välähdä kamera. 4 kympin alueella 20km, moottoritiellä 90km 120 alueella. Tätähän poliisivaltio sakkoveron keruu yhteiskunta haluaa. Suomi konkurssiin tapahtui mitä vaan.
- Neljä_miljoonaa_takana
En ota sinällään osaa keskusteluun rekkakuskien poikkeavasta seksielämästä tai epäterveellisistä elämäntavoista.
Mutta sen sanon, että jokaisen liikenteen ammattilaisen kannattaa pitää mielessä seuraavat asiat:
- pidetään turvaväli edellä ajaviin,
- ei ajeta ylinopeutta,
- ei kuljeteta ylikuormia,
- jätetään kaupunkikeskustojen aamuruuhkissa liikennöinti myöhempään ajankohtaan,
- varotaan suojatiellä liikkuvia,
- pidetään autokalusto kunnossa ja
- päästetään ohituskaistoilla nopeammat rehdisti ohitse. Nyt näkee päivittäin raskaan liikenteen älyvapaita ohituskaistakiihdytyksiä ja mäen päällä jurnataan sitä neljääkymppiä jos sitäkään. Ja jono odottaa perässä pääsemättä ohi.- liikennesäännönmuutos
Lisäisin tuohon yhden erittäin yleisen ajovirheen, ainakin pienillä paikkakunnilla: moottoritielle kiihdytyskaistalta eteen kiilaamisen. Näyttää olevan jo vallitseva käytäntö että kolmion takaa tulevaa pitää väistää ohituskaistalle.
- TosiAmmattilainen
Kuules mulkku. Mitä keskustoissa asioimiseen tulee, oletko kuullu sellaista kuin aikataulu? No et! Eli et ymmärrä sellaista, että niihin ei voi vaikuttaa. Jos kaupan tavarat pitää olla purettu 8.30 mennessä niin 7.30 pitää olla matkalla kyseiseen kauppaan. Oltiin sitä ruuhkassa tai ei. Et voi valittaa moisesta vain siksi, etteivät ole nimenomaan SINUN tiellä. Jos niin paljon ahdistaa ajaa ison auton takana älä aja ollenkaan, mulkku!
- kärsitkö.aivovammasta
Kuules mulkku. Mitä keskustoissa asioimiseen tulee, oletko kuullu sellaista kuin aikataulu? No et! Eli et ymmärrä sellaista, että niihin ei voi vaikuttaa. Jos kaupan tavarat pitää olla purettu 8.30 mennessä niin 7.30 pitää olla matkalla kyseiseen kauppaan. Oltiin sitä ruuhkassa tai ei. Et voi valittaa moisesta vain siksi, etteivät ole nimenomaan SINUN tiellä. Jos niin paljon ahdistaa ajaa ison auton takana älä aja ollenkaan, mulkku!
"Tosiammattilainen" osaa yhden sivistyssanan, "mulkku". Katsoit tietenkin peiliin ja hokasit, voihan vitalis, mullahan on mulkku päässä. :D
- ghtrertre
Meitä ei sinun aikataulusi kiinnosta pätkääkään, kusipää! Seuraavan kerran kun kiilaat eteen, tulee magnumista kallosi läpi!
- ihan.vaan.kommentti
ghtrertre kirjoitti:
Meitä ei sinun aikataulusi kiinnosta pätkääkään, kusipää! Seuraavan kerran kun kiilaat eteen, tulee magnumista kallosi läpi!
Niin, ja usean kaupungin keskustaan ei ole rekoilla mitään asiaa. Että ilmeisesti "Tosiammattilainen" pyörii joissain käpykylissä, missä asukkaita on alle sata (100).
- TosiAmmattilainen
kärsitkö.aivovammasta kirjoitti:
"Tosiammattilainen" osaa yhden sivistyssanan, "mulkku". Katsoit tietenkin peiliin ja hokasit, voihan vitalis, mullahan on mulkku päässä. :D
Ei, ei ole mulkkua päässä. Alapäässä kylläkin...
- kylmärekka
kuules neljä miljoona taka.hyvä jätetään keikat ajamatta.Niin loppuu kylmätuotteet ja ruuatj leivät kaupoista.Saatte juoda aamulla vettä.Ajot alkaa yöllä 0400 ja loppuu15.00aikoihin voi mennä pitempäänkin.Mutta jos henkilö autoili joita rauhoittaa niin voi sitä jättää ajamattakin Tyhjenee,pöhön kaupat.
- älkää.aina.ruikuttako
Senkus jätätte, teidän leivästähän se on pois. Onko pakko ajaa jos ei miellytä, menkää katuja lakaisemaan, mutta älkää lakaisko tienpäällä, on monella arvokkaampi lasti päällä kuin teillä muka "ammattilaiset".
- potslojo.jo
Eikös se pitäisi olla jo potslojo jos meinaa 0400 alkaa ajamaan, ja että 11 tunnin päivää tehdään, niinkö.
Kuten aijemmin kerrottu. Kuorma-autoissa on ajopiirturi joka palkitsee kovaa ajamisesta... Pienikin viivästys voi koitua moninkertaiseksi sen vuoksi.
Itsekin lähden töihin tässä kohta ja pääsen kotiin kadelta päivällä. Töitä tulee siis lähes 15 tuntia... Mutta teenkin töitä tasan yhden vuoron viikossa. YTK (eli minä itskein) sponsoroi loput
- 1117
Puolet vastauksista mopoautoilijoilta. Mutta asiaan. Tarinan kusipää on juuri aloittajan tyyppinen autoilija joka kitisee muiden ylinopeuksista, vaikka on itse valmis ylinopeuteen joka hetki, kun siitä itselle vain jotain hyötyä on. Toinen porun aihe on turvaväli, vaikka juuri itse on sen toisen nokan eteen kiilannut.
Suomalainen mieshän on aina tunnetusti keskitasoa parempi kuljettaja, mutta valitettavasti keskitasoa asennevammaisempi myös. - pierupaska
ymmärtäähän sen ku colitsit täynnä makkarapannu brujua.henkilö auto kuskilla tuli ripulit colitseihin ja tuli eteen pyytämään rahtaria vaihtamaan colitsien vaipat.
- KimaltavaAutoi
järkevä ohitus? rekka kulkee sen just ja just rajoittimeen vasten n.80km/h ja jos ajat 80km/h nopeutta miksi pitää päästä ohi jos rekka ajaa samaa nopeutta eikä tällöin hidasta kyllä yhtään matkan tekoa ja toiseksi varmaan kun vaihdoit takaisin kaistalle vaihdoit liian nopeasti että rekan ja sinun väliin ei jäänyt turvaväliä? ohittava ajoneuvo huolehtii myös kun palaa omalle kaistalleen että takana olevaan ohitettuun kulkuveuvoon jää riittävä turvaväliä.
sanon vaan että ihan täysin turha ohitus.
lyheesti: 80 rajoitus? itse ajat tasan 80km/h, edessäsi on rekka joka ajaa 78-80km/h?
ohitettuasi palaat omalle kaistalle, mutta et piittaa turvavälistä etkä muitten turvallisuudessta vaan vaihdat kaistaa suoraan rekan eteen, rekka koittaa kiinnitä huomiosi liian aikasesta kaistan vaihdosta eteen/kiilamisesta ja turvalälistä, mutta vedät herneet nenään ja kotiin saavuttuasi tulet kirjoittamaan siitä suomi24 kuinka pellejä rekkakuskit on vaikka todellinen pelle on tässä tilanteessä sinä itse.- enprovosoidu
Eiköhän sovita niin, että jokainen ajaa omaa ajoaan. Ei häiritä muita. Virhearvioita voi sattua tahtomattaan.
Ainoat asiat mitkä tuolla liikenteessä kyrsivät on se rekkojen peräpeilissä roikkuminen , kuranheitto ohitetun tuulilasiin ohituksen jälkeen ja liittymästä kolmion takaa tulevien vaatimus, että pitäisi väistää, kun eivät osaa sovittaa nopeuttaan päätien nopeuteen. - uinu-uinu-lemmikki
Haloo pahvi. On silkka mahdottomuus ohittaa samaa nopeutta ajava. Joko rekka ajaa hiljempaa kuin suurin sallittu tai sitten ohittaja ajaa lujempaa. Veikkaan että tässä tapauksessa rekka ajoi hiljempaa ja sitten heräsi todellisuuteen kun joku ohitti.
- mähaluunpois
kyllä keskustelun taso huimaa...
ja nää pellet saa lisääntyä ja äänestää..
apua... - Kujallataas
No nythän löytyi taas lakimies.
Kaikki meni ihan hyvin siihen asti kunnes itse aloit sooloilla. - tuttua_on
Useaan otteeseen törmään samaan ilmiöön että kun vakkari (cruiseri) päällä ohittaa, niin yhtä-äkkiä ohitettava herää talviunestaan ja painaa kaasua. Ei koske pelkästään rekka- tai kuorma-atuoja, vaan näitä kädettömiä uneksioita on lähes joka tyyppisen ajoneuvon ratissa.
- nuijiariittää
Mikä ihmeen hätä on ohituksen jälkeen siirtyä mahdollisimman nopeasti ohitettavan eteen ja usein kuraa roiskuttamaan. Voitteko kuran roiskuttajat vastata rehellisesti.
Sama juttu kun joku ohittaa ja ajan esim. perävaunua vetävän jäljessä ja pidän hyvän (kurasyistä) turvavälin, niin ohittaja käy koukkaamassa eteeni pariksi sekunniksi ja ohittaa taas perävuunuyhdistelmän. Ovatko nämä koukkarit jotenkin ulkona järkevästä ajotyylistä vai mitä pilkunviilaajia ovat.- turn
Samanlaisia eteenkiilajia on kyllä ns,"ammattikuljettajissakin", on kyllä kuljettajien taso laskenut menneistä vuosista, nämä pellet kuvittelee olevansa jotain elämääsuurempaa, kakaroita ovat!!
- TosiAmmattilainen
Tai sitten kiilaavat sen eteen, joka kiilasi heidän eteen ja jäi nysväämään. Ihan oikein.
- 10-14
Tai sitten kiilaavat sen eteen, joka kiilasi heidän eteen ja jäi nysväämään. Ihan oikein.
Täsmälleen rajoitusnopeutta ajaminen ei ole "nysväämistä". Eikä laki anna ammattikuljettajille mitään erivapauksia sääntöjen, mm. nopeusrajoitusten noudattamisesta.
Jos jossain todella olisi sellainen paikka, ettei rekkaa saa nousemaan mäen huipulle ilman ylinopeutta ennen mäkeä, niin se on voi voi. Sitten ei ole tarkoituskaan, että siitä rekalla pääsisi. - TosiAmmattilainen
Tämä on ongelman ydin. Te pikkuautoilijat ette ymmärrä millaista on ajaa isoa autoa. Käykää kokeilemassa niin tiiätte. Älkääkä tulko tänne sepittämään ajaneenne mitään rekkaa aikasemmin koska ette ole.
- 10-14
Tämä on ongelman ydin. Te pikkuautoilijat ette ymmärrä millaista on ajaa isoa autoa. Käykää kokeilemassa niin tiiätte. Älkääkä tulko tänne sepittämään ajaneenne mitään rekkaa aikasemmin koska ette ole.
Sillä ei ole vitunkaan merkitystä "millaista on ajaa isoa autoa". Lakikirja koskee sinua ihan yhtälailla kuin henkilöautokuskia. Jos et kykene sen mukaan ajamaan, niin sitten vaihdat ammattia tai tapat itsesi, saatanan kusipää!
10-14 kirjoitti:
Täsmälleen rajoitusnopeutta ajaminen ei ole "nysväämistä". Eikä laki anna ammattikuljettajille mitään erivapauksia sääntöjen, mm. nopeusrajoitusten noudattamisesta.
Jos jossain todella olisi sellainen paikka, ettei rekkaa saa nousemaan mäen huipulle ilman ylinopeutta ennen mäkeä, niin se on voi voi. Sitten ei ole tarkoituskaan, että siitä rekalla pääsisi.10km/h ylinopeus -> huomautus tai pieni sakko jos jää rysän päältä kiinni
Ajoajan ylitys koska ajanut 10km/h hiljempaa -> sakkao vaikka viikkojenkin päästä
Eli totean taas sadannen kerran. Kuorma-autojen ajopiirturi palkitsee kovaa ajamisesta
Ja kyllä, itse ajan isolla tiellä aina 90km/h ja jos tavoitan toista, niin koitan kyllä viestittää että painaisia kaasua tai jarrua- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
10km/h ylinopeus -> huomautus tai pieni sakko jos jää rysän päältä kiinni
Ajoajan ylitys koska ajanut 10km/h hiljempaa -> sakkao vaikka viikkojenkin päästä
Eli totean taas sadannen kerran. Kuorma-autojen ajopiirturi palkitsee kovaa ajamisesta
Ja kyllä, itse ajan isolla tiellä aina 90km/h ja jos tavoitan toista, niin koitan kyllä viestittää että painaisia kaasua tai jarruaPoju vain jaksaa.
- TosiAmmattilainen
10-14 kirjoitti:
Sillä ei ole vitunkaan merkitystä "millaista on ajaa isoa autoa". Lakikirja koskee sinua ihan yhtälailla kuin henkilöautokuskia. Jos et kykene sen mukaan ajamaan, niin sitten vaihdat ammattia tai tapat itsesi, saatanan kusipää!
Eilä silläkään ole vittuakaan merkitystä kiiöaanko sinut rekallani ojaan vaiko en. Säännöthän ei tunnetusti teitä henkilöautoja koske niin ei minunkaan tarvitse sinun olemassaolostasi tiellä välittää. Jos vittuilee isolle autolle älä itke täällä jos sinulle vittuillaan takaisin. Te henkilöautokuskit ette tässä maailmassa nimenomaan pysty ajamaan sääntöjen mukaan. Vitun mulkku.
- jjjjjkkkko
hmmmm. te homohoppa kinnerilla ajavat luette lakia kuin piru raamattua ja sovellatte lakia kiustatkseen ammatikseen ajavia ja kun keinonne loppuu pätemiseen niin sit kiskotte kaikki irti homohopasta ajatte tahallaan bussin tai rekan keulaan . Tämäkin alottaja leikkii kansalaispoliisia ja kirjoituksesta päätellen prvosoi muita liikenteessä
- ontääfilmeissätosimiesty
joo. nyt tuli talvi ja jäät .saivat laittaa ylämäkiin enemmän hiekkaa oli jotenkin turvallisemmantuntuista jäädä siihen ja lähteä liikkeelle pahinta on kun takana ollaan lähes puskurissa kiinni.kävin linkulla savukoskella oli erityisesti yksimäki mitä alas tullessa tuli jumala ja perhe mieleen..Kyllä se kesä tulee ja loma .silloin otan pahvilaatikon auton perään ja häviän lappiin kalaan ja ryyp...........
- jjjjjkkkko
Niin jos ajoit tarkalleen 80 km/t niin eipä sinun siitä rekastakaan ohi olisi pitänyt päästä edes vaan samaa nopeutta ajaneena turvaväli etäisyys olisi pitänyt pysyä samana... ...olet kanssa yks turhanpäivänen liikenne terroristi joka tietää liikenteestä saman kuin apina satelliitstä
- tyerttrytre
Mitään muuta ei liikenteestä tarvitse tietää kuin lakiteksti.
Mutta jäi näköjään mainitsematta tuossa alkuperäisessä se, että rekka kiihdytti vauhtiaan ylinopeuteen, kun rajoitus nousi 80 -> 100. Jos se olisi säilyttänyt nopeuden, jolla ajoi ennen rajoituksen muuttumista, olisi ohitus mennyt täysin ongelmitta.
Ylinopeutta ajavat rekkakuskit pitäisi ampua heti paikan päällä. - TosiAmmattilainen
Te pikkuautoilijat aina valitatte vilkun käyttämättä jättämisestä, että se ei vittuakaan kuulu meille mihin te olette menossa. Voisin tähän vedota, että sekään ei kuulu sitten henkilöautoille kuinka lujaa rekka kiihdyttää ylämäkeen.
- ajattele-ensin
Aloittaja on täysi kusipää. Jos ei tuon vertaa järki välky, niin on parempi jäädä kotiin.
- rafu605
miksi kusipää idiootti ohitti kun rajoitus oli 80 kortti pois tommoiselta paskapäältä
- perussonnan_pH_alle_7
Moottoritiellä 80 km/h? Teiden persu ei ole edelleenkään mersu. Saunantaustan lannoitetta. Pitää vaan kalkita hyvin, on niin pirun hapan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884