Lapin vapari tahtoo Suomen Venäjän syliin

Rahahanat.kiinni

Humanisti-vapari aina hurskastelee, kuinka veronmaksajan rahat tarvitaan kustantamaan Lapin vaparien "tärkeät" matkat liiton herkkutarjoilusta notkuvien kokouspöytien ääreen Etelä-Suomeen.

Lapin vaparilta kajahtaa: "Suomen poliittinen eliitti ns. Länsihuumassa ei ole valmis yhteistyöhön suoraan Venäjän kanssa. Suomessa on vallalla käsitys, jonka mukaan Venäjä on paha ja "met tiedämme paremmin nämäkin asiat"."

"Venäjällä on kustannustehokkaat aseet ja niiden hankinta tulisi Suomelle tosi edulliseksi. Samoin voitaisiin päästä mukaan kehitystyöhön ja mahdollisesti saada tehtaankin Suomeen."

Ja kohta varmaan vihreät miehetkin pitäisi kutsua vaparien kokouspöytien ääreen herkuttelemaan - Suomen valtion verorahoilla tietenkin niin kuin aina vaparien kokouksissa.

http://hemmokoskiniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/208286-venaja-voisi-auttaa-suomen-tiedustelua-isis

Tällaista on vapaa-ajattelu. Pitäisikö jo pistää niitä rahahanoja pienemmälle ellei peräti kiinni.

15

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • pistää.miettimään

        Ettei olis enemmänkin samaa henkeä vapareissa?


      • No hyvä että mietiskelet. Se on merkki rationaalisesta maailmankuvasta että pohtii ilmiöitä.

        Kerro sitten mihin pohdinnassasi päädyt. Vapaa-ajattelijoiden kirjoituksia löytyy varsin paljon netistä, joten siinähän riittää analysoitavaa.


      • Tuo Hemmo jossain välissä käytti sanaa "vapaa-ajatttelija" tai "vapaa ajattelija", mutta ei ole missään sanonut olevansa va-liiton jäsen eikä kommentoinut kirkon ja valtion eroa tms. Siis käytti sanaparia muussa merkityksessä.

        Ja antivapari tietää tämän, mutta sehän ei toki estä jatkamasta jauhamista.


      • Rahahanat.kiinni
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Tuo Hemmo jossain välissä käytti sanaa "vapaa-ajatttelija" tai "vapaa ajattelija", mutta ei ole missään sanonut olevansa va-liiton jäsen eikä kommentoinut kirkon ja valtion eroa tms. Siis käytti sanaparia muussa merkityksessä.

        Ja antivapari tietää tämän, mutta sehän ei toki estä jatkamasta jauhamista.

        Kun puhutaan siitä, että vapareita on vain 1576, korostat, että on paljon vapaa-ajattelijoita, jotka eivät kuulu liittoon ja numero on oikeasti suurempi. Jotkut sanovat, että se on yli miljoona.

        Kun itseään vapaa-ajattelijaksi tituleeraava Hemmo ajattelee vapaasti ja kirjoittaa sen mukaisesti, sinä kiirehdit sanomaan, ettei muuten ole ihan varmaa, että hän oikeasti kuuluu porukkaan.

        Jospa nyt vain nielisit sen tosiasian, että Hemmo on vapari. Voisihan hänen maineensa auttaa valtionavustuksen lakkauttamisessa.


      • jiijäätee
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Kun puhutaan siitä, että vapareita on vain 1576, korostat, että on paljon vapaa-ajattelijoita, jotka eivät kuulu liittoon ja numero on oikeasti suurempi. Jotkut sanovat, että se on yli miljoona.

        Kun itseään vapaa-ajattelijaksi tituleeraava Hemmo ajattelee vapaasti ja kirjoittaa sen mukaisesti, sinä kiirehdit sanomaan, ettei muuten ole ihan varmaa, että hän oikeasti kuuluu porukkaan.

        Jospa nyt vain nielisit sen tosiasian, että Hemmo on vapari. Voisihan hänen maineensa auttaa valtionavustuksen lakkauttamisessa.

        Eli nyt et ymmärrä eroa vapaa-ajattelijan ja vapaa-ajattelijain liitto ry välillä. Tämä lista asioista joista valitat ja joista et ymmärrä mitään kasvaa koko ajan.


      • Rahahanat.kiinni
        jiijäätee kirjoitti:

        Eli nyt et ymmärrä eroa vapaa-ajattelijan ja vapaa-ajattelijain liitto ry välillä. Tämä lista asioista joista valitat ja joista et ymmärrä mitään kasvaa koko ajan.

        Mutta kun vaparit häivyttävät tätä eroa, niin ihmetyttää, että nyt yhtäkkiä se ero pitää tehdä - jopa siitä huolimatta, että Hemmo ehkä onkin 1576 joukossa.

        Ehkä olisi vain viisasta lopettaa koko vaparien valtionapu ja jättää vaparit keskenään kähisemään.


      • Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Kun puhutaan siitä, että vapareita on vain 1576, korostat, että on paljon vapaa-ajattelijoita, jotka eivät kuulu liittoon ja numero on oikeasti suurempi. Jotkut sanovat, että se on yli miljoona.

        Kun itseään vapaa-ajattelijaksi tituleeraava Hemmo ajattelee vapaasti ja kirjoittaa sen mukaisesti, sinä kiirehdit sanomaan, ettei muuten ole ihan varmaa, että hän oikeasti kuuluu porukkaan.

        Jospa nyt vain nielisit sen tosiasian, että Hemmo on vapari. Voisihan hänen maineensa auttaa valtionavustuksen lakkauttamisessa.

        Mutta kun tämä "Lapin vapari" ei ole ilmeisesti missään viitannut uskontoon tai katsomuksiin tai mihinkään, mikä edes sivuaa va-liikkeen tavoitteita.

        Kyse ei siis ole edes siitä, että joku kutsuisi itseään vapaa-ajattelijaksi tarkoittaen sillä sitä, mitä esimerkiksi minä tarkoitan. Joku on kuullut sanan mutta tiedä sen sisältöä, ja on päättänyt nimetä itsensä niin.

        (Valtionavusta: Koska keskustellaan ortodoksien 2,5 miljoonasta? Varmaankin avaat uuden ketjun ja kerrot siinä kantasi.)


      • ei.kuulu.tälle.listalle
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Kun puhutaan siitä, että vapareita on vain 1576, korostat, että on paljon vapaa-ajattelijoita, jotka eivät kuulu liittoon ja numero on oikeasti suurempi. Jotkut sanovat, että se on yli miljoona.

        Kun itseään vapaa-ajattelijaksi tituleeraava Hemmo ajattelee vapaasti ja kirjoittaa sen mukaisesti, sinä kiirehdit sanomaan, ettei muuten ole ihan varmaa, että hän oikeasti kuuluu porukkaan.

        Jospa nyt vain nielisit sen tosiasian, että Hemmo on vapari. Voisihan hänen maineensa auttaa valtionavustuksen lakkauttamisessa.

        Vapaa-ajattelijoissa on eri puolueiden kannattajia Kokoomuksesta kommunisteihin. Joistakin vapareista saattaa olla kivaa ja toisten mielestä vähemmän kivaa, että Yhdysvaltain armeijan maajoukot harjoittelevat Kainuussa talvisia olosuhteita, että Yhdysvaltain armeija harjoittelee lennokeilla Lapissa olevalle maalialueelle, että yhdysvaltalaiset sotilaslentokoneet osallistuvat NATO.n sotaharjoituksiin Suomen ilmatilassa ja USA: laivasto on NATO:n sotaharjoituksien aikana myös Suomen satamissa.


      • Ei.minun.liittoni
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mutta kun tämä "Lapin vapari" ei ole ilmeisesti missään viitannut uskontoon tai katsomuksiin tai mihinkään, mikä edes sivuaa va-liikkeen tavoitteita.

        Kyse ei siis ole edes siitä, että joku kutsuisi itseään vapaa-ajattelijaksi tarkoittaen sillä sitä, mitä esimerkiksi minä tarkoitan. Joku on kuullut sanan mutta tiedä sen sisältöä, ja on päättänyt nimetä itsensä niin.

        (Valtionavusta: Koska keskustellaan ortodoksien 2,5 miljoonasta? Varmaankin avaat uuden ketjun ja kerrot siinä kantasi.)

        Selailepa vähän Hemmon blogeja...


      • Rahahanat.kiinni
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mutta kun tämä "Lapin vapari" ei ole ilmeisesti missään viitannut uskontoon tai katsomuksiin tai mihinkään, mikä edes sivuaa va-liikkeen tavoitteita.

        Kyse ei siis ole edes siitä, että joku kutsuisi itseään vapaa-ajattelijaksi tarkoittaen sillä sitä, mitä esimerkiksi minä tarkoitan. Joku on kuullut sanan mutta tiedä sen sisältöä, ja on päättänyt nimetä itsensä niin.

        (Valtionavusta: Koska keskustellaan ortodoksien 2,5 miljoonasta? Varmaankin avaat uuden ketjun ja kerrot siinä kantasi.)

        Ai ei vai? Jori hyvä, lueppa tuosta: http://hemmokoskiniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207068-uskonnot-perustuu-vihaan-ja-ihmisten-alistamiseen

        Oikein tyypillistä vaparijulistusta. Uskontoja ollaan kieltämässä, joskin yhtä voidaan suvaita. Hemmo sanoo olevansa vapari ja puhuu niinkuin vapari. Kyllä se silloin myös on vapari.

        Todettakoon, että Hemmon vaparinäkemys uskontokieltoineen on ihmisoikeuksien vastainen. Mielestäni vaparien ihmisoikeusvastaisuutta ei tulisi rahoittaa valtion varoilla.


      • jiijäätee
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Mutta kun vaparit häivyttävät tätä eroa, niin ihmetyttää, että nyt yhtäkkiä se ero pitää tehdä - jopa siitä huolimatta, että Hemmo ehkä onkin 1576 joukossa.

        Ehkä olisi vain viisasta lopettaa koko vaparien valtionapu ja jättää vaparit keskenään kähisemään.

        Todistit sitten että et tosiaan ymmärrä tätä eroa. Ja miksi vaadit vapareilta pois valtionavustusta, kun et edes tiedä miten tuo avustus edes toimii? Ottaisit valittamistasi asioista edes selvää, etkä tekisi itsestäsi taas idioottia!


      • Ei.minun.liittoni kirjoitti:

        Selailepa vähän Hemmon blogeja...

        Kas joo, kolme viikkoa sitten oli tosiaan tullut kaksi kirjoitusta. Viimeksi kun samasta kaverista kirjoitettiin, ei noita ollut.

        Saanko minä muuten kertoa kannattavani NATO-jäsenyyttä ilman että se tulkitaan va-liiton viralliseksi kannaksi?


    • asdfghijkl

      Suomi kuulunut Skandinaaviseen yhteisöön tuhat vuotta!

      • Ei.minun.liittoni

        Vapaa-ajattelijoissa näkyy nyt olevan itäsuuntautunutta henkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe