Mikä on isänmaallisin jouluruoka?
isänmaallisin jouluruoka
7
178
Vastaukset
- talon-tiedottaja
Suklaapuuro Ruskean Talon tapaan.
- Plörbsittelijä88
Olisiko Reseptiä kyseiselle herkulle?
- jouluntuoksua
On, syö mämmiä pääsiäisenä ja haudo sitä jouluaattoon saakka ja pursota se suoraan joulupöytään kinkun vierelle tarjoiltavaksi.
- TalonTiedottaja
Isänmaallisin jouluruoka on Turun Ruskean Talon joulukattaus:
Valmistukseen tarvitaan peruseinekset, karvainen kädenvääntö ja kahden päivän pituinen ruputustuoli-lypsäys. Myös suolien, luomuherneiden ja savuluumujen ym, valmistukseen, tarvitaan ruputustuolia. Grilliin tarvitaan reippaan grillin lisäksi, Menninkäismestari (Rankaisija), ja seiväs, johon asetetaan eines. (Seipäänheiton junioriseiväs käy oikein hyvin).
Vinkit: Ruoskalla ja ylitiukilla latexhaalareilla voi säännöstellä eineen mehukkuutta/marinointia. Ennen marinointia voi myös sitoa eineen maalarinteippiin ja tunkea omenoita eineen aukkoihin. Mikäli eines on kovin refleksinomainen, voi käyttää ruputuspatukkaa.
Kattaus:
Salami-lanttulaatikkoa
Lipeäpepperoonisalamia vastalypsätyllä valkokastikkeella
Peruna-pippurisalamilaatikkoa
Rosollia koiranmaidon kermalla
Menninkäismestarin Ruskeat luomuherneet
Ruskealla sinapilla kuoruutettu Tanskalainen Salamitanko
Plösön paahdetut traanipallot
Ruskeaa riisipuuroa luomurusinoilla
Savustettu Suur-Shalami
Grillattu kellarivanki - veriohukkailla. Grillimestarina latekshaalariin pukeutunut Rankaisija itse!
Kotitehdyillä suolilla täytettyä Talon ruskeaamakkaraa
Rituaalinen raakana syötävä maksapaistos - tuoreella vastalypsätyllä nuoren katraan valkokastikkeella (nautitaan keskiyöllä)
Jälkiruuaksi: Mustaa aurinkokaukkua katraan tuorekermalla, smetana-bageleita, koiran maitoa, savuluumuja ja kädenlämpöistä kaalimehua! - talon_tiedottaja
"Talon" joulupöytä, kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Mitenköhän mennyt juhlat tänä jouluna Ruskeassa Talossa?
- Anonyymi
Valtaosa ruuista ja resepteistä on tullut muiden maiden kautta. Jokin ohrapuuri kenties?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512