Mikä on isänmaallisin jouluruoka?
isänmaallisin jouluruoka
7
162
Vastaukset
- talon-tiedottaja
Suklaapuuro Ruskean Talon tapaan.
- Plörbsittelijä88
Olisiko Reseptiä kyseiselle herkulle?
- jouluntuoksua
On, syö mämmiä pääsiäisenä ja haudo sitä jouluaattoon saakka ja pursota se suoraan joulupöytään kinkun vierelle tarjoiltavaksi.
- TalonTiedottaja
Isänmaallisin jouluruoka on Turun Ruskean Talon joulukattaus:
Valmistukseen tarvitaan peruseinekset, karvainen kädenvääntö ja kahden päivän pituinen ruputustuoli-lypsäys. Myös suolien, luomuherneiden ja savuluumujen ym, valmistukseen, tarvitaan ruputustuolia. Grilliin tarvitaan reippaan grillin lisäksi, Menninkäismestari (Rankaisija), ja seiväs, johon asetetaan eines. (Seipäänheiton junioriseiväs käy oikein hyvin).
Vinkit: Ruoskalla ja ylitiukilla latexhaalareilla voi säännöstellä eineen mehukkuutta/marinointia. Ennen marinointia voi myös sitoa eineen maalarinteippiin ja tunkea omenoita eineen aukkoihin. Mikäli eines on kovin refleksinomainen, voi käyttää ruputuspatukkaa.
Kattaus:
Salami-lanttulaatikkoa
Lipeäpepperoonisalamia vastalypsätyllä valkokastikkeella
Peruna-pippurisalamilaatikkoa
Rosollia koiranmaidon kermalla
Menninkäismestarin Ruskeat luomuherneet
Ruskealla sinapilla kuoruutettu Tanskalainen Salamitanko
Plösön paahdetut traanipallot
Ruskeaa riisipuuroa luomurusinoilla
Savustettu Suur-Shalami
Grillattu kellarivanki - veriohukkailla. Grillimestarina latekshaalariin pukeutunut Rankaisija itse!
Kotitehdyillä suolilla täytettyä Talon ruskeaamakkaraa
Rituaalinen raakana syötävä maksapaistos - tuoreella vastalypsätyllä nuoren katraan valkokastikkeella (nautitaan keskiyöllä)
Jälkiruuaksi: Mustaa aurinkokaukkua katraan tuorekermalla, smetana-bageleita, koiran maitoa, savuluumuja ja kädenlämpöistä kaalimehua! - talon_tiedottaja
"Talon" joulupöytä, kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Mitenköhän mennyt juhlat tänä jouluna Ruskeassa Talossa?
- Anonyymi
Valtaosa ruuista ja resepteistä on tullut muiden maiden kautta. Jokin ohrapuuri kenties?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450