Levozin on hirvittävä lääke

Konnan Koukku

Mitä hirvittävin tuo lääke minkä mainitsin; Levotzin.
Tosin kokemukseni perustuu pieniin annoksiin ja hyvin lyhyeen käyttöön koska sivuoireet pilasivat heti alkuunsa kaikki.
sain unihäiriöön 25mg ja 50mg eri kerroilla. Uni kyllä tuli mutta ei puhettakaan töihin seuraavana aamuna. Illan nokka tukossa ja tuntui kuin olisi tukehtunut.

Minulla oli pieni annos mutta psykiatrisissa häiriöissä jotkut saavat satoja millejä päivässä. Koko kerrostalon kerros nukkuisi tuolla määrällä kuin tukki kaksi päivää.

Onko kenellekään sopiva aine tuo Levizin?

190

46041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häkkieläin

      Unettomuuteen sopiva annos on 5 mg, ei noin isot annokset. Mulle kävi niin, et hain masennusvuosinani tehokasta lääkettä unettomuuteen ja sain ekaksi Levozinia just ton 50 mg. Nukuin ja torkuin yhteen menoon 3 vrk. Valitin asiasta lääkärille ja sitten sainkin 5 mg annoksen - toimii loistavasti! Kannattaa kokeilla, jos vielä uskallat Levoziniin kajota =)

      Nää lääkejutut jos mitkä on tosi yksilöllisiä. Oman kokemuksen mukaan Tenoxilla, Imovanella ja Stilnoctilla saa kyllä nukuttua mutta valitettavasti vain 5 tuntia. Pienellä annoksella Levozinia nukkuu hyvin ja rauhallisesti 7-8 h eikä aamutokkurasta ole tietoakaan!

      • kenelle sopii?

        Kauhea lääke. Sivuvaikutukset alkaa heti kun lääke vaikuttaa jo pienilläkin annoksilla.


      • tw4tw

        Nukun kuin murmeli 5 mg:n annoksella ja resepti on : 1-5 kpl nukkumaanmennessä.


      • Myrkkyää

        En nukkunut 50 mg annoksella, seuraavana päivänä hirveä olo.


      • Anonyymi

        Juuri mullakin toimii levari, mutta 100mg hyvät unet eikä aamutokkuraa. Tenox hirvee lääke


      • Anonyymi
        kenelle sopii? kirjoitti:

        Kauhea lääke. Sivuvaikutukset alkaa heti kun lääke vaikuttaa jo pienilläkin annoksilla.

        Kiitti, aivan samaa mieltä. Myrkky toistan ihmismyrkky. Joka tekee masennuksesta ja unettomuudesta HIRVIÖN ja viimeistään se myrkky: Tsompin... Fuck ja myyntilieltoon.....!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti, aivan samaa mieltä. Myrkky toistan ihmismyrkky. Joka tekee masennuksesta ja unettomuudesta HIRVIÖN ja viimeistään se myrkky: Tsompin... Fuck ja myyntilieltoon.....!

        Pari vuosikymmentä sitten söin tuota lääkettä 100 mg kolme kertaa päivässä.
        Tasainen zombie-olo päällä koko ajan. Kamala lääke.


    • zombi

      Sain sairaalassa Levozin tabuja kerralla 3kpl, eivät sanoneet vahvuutta. Olo oli kun zombilla, en pystynyt juurikaan edes puhumaan pariin päivään.
      Tuli vaan ihme sössötystä, sanat ei vaan muodostuneet oikein. Aika ahdistava olo.

      Onneksi sain viestittyä lääkärille, että ei tätä herkkua enää.

      • nou thanks

        Nokka tukossa ja kuin muumio.


      • Anonyymi

        Menen vähän asian vierestä. Eikö sulle kerrottu mitä lääkettä saat/sait? Mulle jos syöttää salaa kalaruokaa on henki pois, siis minulta.


    • Mattiw

      Kuulemani huhun mukaan levotsin aiheuttaa omituisia pakkoliikkeitä. Onko totta?

      • heui

        kyl. otin 25mg, ja aloin sätkimään. soitin faijalle et vie mut sairaalaan. siellä sitten pumpattiin diapam litkua ja muistikin meni.

        ajoreissu oli iha hirvee, meinas onnettomuuksia tulla ku ei kouristelu loppunu. iha hirveitä pakkoliikkeitä.


    • Abcb.

      Itse valitin lääkärille univaikeuksia ja löi Levozinia käteen. Sitä kun otti niin ei siinä seuraavana aamuna kouluun menty. Naamani ja silmäni oli aivan turvoksissa(kuin turpaani saanut). Näin elämäni pahimmat painajaisetkin ja yöllä kun heräsin painajaiseen, niin olin kuin halvaantuneena. Lääkkeen ansiosta en päässyt edes nousee ylös sängystä. Kyllä pelotti! Ystävilläni ollut sama homma ja siitä tulikin meidän kaveripiirissä sanonta "ota Levozin ja lepäät väkisin".

      • oks´tietoo?

        Todellakin tuttua. Mitäpä melkein muuta tahansa kuin Levozinia. Tietääkö kukaan kamalampaa lääkettä?


      • Nallevaari

        Meikällä kaikki alkoi siitä,kun minulla oli toinen pölvi kipeänä,todella kipeänä ja lisäksi oli hankalia univaikeuksia.Ensialkuun sain vain kipulääkkeitä polveani varten,ei edes yritetty hoitaa asiaa esim.passittamalla kuvaukseen tai muutakaan.Kipulääkkeitä vaan,kyllä se sillä menee,sanottiin.Kolmesti kävin samalla lääkärillä sama vaiva oli kimpussa.Viimeisellä kerralla määrättiin Levozinia,lääkettä jota syötetään hullujenhuoneella ja joita EI SAA kirjoittaa ilman lääkärin valvontaa.Tämä tapahtui LAHDESSA.


      • Anonyymi
        Nallevaari kirjoitti:

        Meikällä kaikki alkoi siitä,kun minulla oli toinen pölvi kipeänä,todella kipeänä ja lisäksi oli hankalia univaikeuksia.Ensialkuun sain vain kipulääkkeitä polveani varten,ei edes yritetty hoitaa asiaa esim.passittamalla kuvaukseen tai muutakaan.Kipulääkkeitä vaan,kyllä se sillä menee,sanottiin.Kolmesti kävin samalla lääkärillä sama vaiva oli kimpussa.Viimeisellä kerralla määrättiin Levozinia,lääkettä jota syötetään hullujenhuoneella ja joita EI SAA kirjoittaa ilman lääkärin valvontaa.Tämä tapahtui LAHDESSA.

        Myös mulle määrättiin sitä samaa Levotsin paskaa Lahdessa ilman mitään seurantaa tahi valvontaa...


      • Anonyymi
        oks´tietoo? kirjoitti:

        Todellakin tuttua. Mitäpä melkein muuta tahansa kuin Levozinia. Tietääkö kukaan kamalampaa lääkettä?

        Kamalampaa lääkettä on seroguel, ja remeron, en tosin tiedä mihin oli tarkoitettu käytettäväks. Musta tuli kirjaimellisesti HULLU. Löin autoni ikkunat paskaks, moottorisahalla kuusiaidan kappaleiks. Pakkopaitaan ja psykiatriselle. Että semmoset lääkkeet.


      • Anonyymi
        oks´tietoo? kirjoitti:

        Todellakin tuttua. Mitäpä melkein muuta tahansa kuin Levozinia. Tietääkö kukaan kamalampaa lääkettä?

        0tin krapulaan yhden levozinin, viimeinen kerta. Pari päivää zombina.

        jatkossa diapam 10mg rabelloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamalampaa lääkettä on seroguel, ja remeron, en tosin tiedä mihin oli tarkoitettu käytettäväks. Musta tuli kirjaimellisesti HULLU. Löin autoni ikkunat paskaks, moottorisahalla kuusiaidan kappaleiks. Pakkopaitaan ja psykiatriselle. Että semmoset lääkkeet.

        Seroquel on nykyään kauppanimeltään Ketipinor, ja Remeron on MIrtazapiini.
        Ketipinor on neurolepti ( lähinnä psykoosin hoitoon, käytetään myös unettomuuteen, ja nykyään kai lähes mihin vaan ), Mirtazapiini luetaan mieliala ( masennus ) lääkkeeksi, myös unettomuuteen käytetään.


    • Kipu potilas

      Minulle laikkauksen jälkeen kipuun toivat sairaalassa tehostamaan kipulääkkeiden vaikutusta.
      Ymmärsin tilanteen kysyessä; Mikä tapletti tuo on? Sanoin välittömästi viekää pois en syö!

    • jkl

      Itselläni kyseinen lääke aiheutti tajuttomuutta. Ja kehoni oli tosi poikki. Tuli tosi huono olo kyseisestä lääkkeestä.

    • aine

      Ekan kerran kun otin levoo luulin kuolevani. Henki ei tahtonut kulkea ja ravasin kämpässä edes takaisin rukoillen että aine lakkais vaikuttamasta. Lopulta helpotti ja nukahdin noin 10 tunnin ravaamisen jälkeen. Seuraavan kerran kun otin tuli vielä pahemmat oireet ja oli pakko mennä lääkäriin kun luulin saavani sydänkohtauksen tai sydänpysähdyksen. Tietenkään ei mistään sellaisesta ollut kyse, se oli vain se aine kun teki sellasen olon. Sen jälkeen en siihen ole uskaltanut koskea ja syön nykyään xanoria oireisiini. Auttaa hyvin. Jotkut ovat sanoneet että todella pieninä annoksina toi levo toimii hyvin ja antaa sikeät unet mutta mulle oli toi 5mg jo liikaa. Kun ei sovi niin ei sovi.

    • pilleri.

      totta kyllä että on aamulla
      vähän väsyneempi kun normaalisti
      mut kun on jo useita vuosia tullut
      syötyä kyseistä lääkettä niin onhan
      siinä hyviäkin puolia esimerkiks että
      ei tarvii huolehtia siitä että saako ylipäätänsä
      nukuttua ollenkaan.

      • Anonyymi

        Sairaalassa nestemäistä Levotzinia.pidempään olleet ottivat jo satoja millejä vrk.ajan kulku pysähty lääkkeestä ja se oli helvettiä.söin monta vuotta kotonakin,kunnes lopetettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalassa nestemäistä Levotzinia.pidempään olleet ottivat jo satoja millejä vrk.ajan kulku pysähty lääkkeestä ja se oli helvettiä.söin monta vuotta kotonakin,kunnes lopetettiin.

        Eikös kyseisen lääkkeen myyntilupa ole peruttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kyseisen lääkkeen myyntilupa ole peruttu.

        Niin onko se sitten sama kun levomepromatsiini??????? Sellaista minä ainakin käytän ja olot ei ole hirveet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onko se sitten sama kun levomepromatsiini??????? Sellaista minä ainakin käytän ja olot ei ole hirveet.

        Levomepromazinea 100 mg illalla ja zombi seuraavana päivänä. Verenpaine ja syke pilvissä.
        Helvetti oli irti.
        Kaksi vuotta käytin ja lopetin käytön.
        Xanoreilla ja imovane illalla ja kivaa on.


    • katjuska

      levozinia pitempään käyttäneenä olen törmännyt eräseen pahaan sivuseikkaan kun sitä on tottunut syömään se ei enää auta eikä uni tule... itse joudun iltaisin syömään 400-600mg levozinia että saisin nukuttua edes jotenkin...

      • smrt

        niinpä, toleranssi nousee kyllä. itse olin alussa 50millistä ihan tokkurassa kaksi päivää mutta nyt ei uni tule edes 300mg:n jälkeen ja tenox diapam yhdistelmä taas tuudittaa pehmeään pumpuli uneen monen vuoden jälkeen. kai siitä levarista jotain hyötyä oli kun tenox ei ennen toiminut.


      • seijap

        sain levozinia 100mg/yö . ei auta enää yhtään , täytyy kokeilla annoksen nostamista


      • ...
        seijap kirjoitti:

        sain levozinia 100mg/yö . ei auta enää yhtään , täytyy kokeilla annoksen nostamista

        Oletko kysynyt lääkäriltä Somnor 10mg, mutta ne on vain lyhytaikaiseen käyttöön,
        noilla ainakin minä nukahdin reilussa 15 minuutissa ja nukuin 8 tuntia sikeästi.


      • levozin paras
        seijap kirjoitti:

        sain levozinia 100mg/yö . ei auta enää yhtään , täytyy kokeilla annoksen nostamista

        Ennen kuin nostat annosta, niin anna mahkut intravenöösille nautintatavalle. Ystäväni oli juuri samassa tilanteessa ja näin löytyi ratkaisu.


      • levozin paras
        seijap kirjoitti:

        sain levozinia 100mg/yö . ei auta enää yhtään , täytyy kokeilla annoksen nostamista

        Ennen kuin nostat annosta, niin anna mahkut intravenöösille nautintatavalle. Ystäväni oli juuri samassa tilanteessa ja näin löytyi ratkaisu.


      • levozin paras
        seijap kirjoitti:

        sain levozinia 100mg/yö . ei auta enää yhtään , täytyy kokeilla annoksen nostamista

        Ennen kuin nostat annosta, niin anna mahkut intravenöösille nautintatavalle. Ystäväni oli juuri samassa tilanteessa ja näin löytyi ratkaisu.


    • lepakko28

      Mulla on ollut pitkään todella vakava unettomuus mihin ei mitkään lääkkeet ole tehonneet (stilnoct, imovane, tolvon...)remeron tosin aikoinaan tehosi mut lihoin siitä 10 kg, vaikka söin aika normaalisti. Nyt sain vähän aikaa sitten levozinia 5mg tabletteina. Ja kyllä nukuttaa!!! Ihmettelin miksi sitä oli "pihdattu", kun kerran noin hyvin tehoaa. Tosin kauhistuttaa ajatus syödä jotain antipsykoottia. Olen myös huolestunut mitä se pitemmällä aikavälillä aiheuttaa, tottumusta?, tehon heikkenemistä? Itselläni ainoana haittana ollut lievä huimaus kun nousee äkkiä ylös ja hieman väsynyt olo aamulla, tosin ei missään tapauksessa yhtä väsynyt kuin valvotun yön jälkeen. Näen lisäksi joka yö todella omituisia unia, mutta en varsinaisia painajaisia. Tsemppiä kaikille uni- ym.ongelmaisille :)

      • ak

        Mulla menee tällä hetkellä 500mg pitkävaikkuteista seroguel prolongia ja kaks ataraksia sekä 100mg perus seroguelia ja 50mg levotzinia. Kaks yötä nukuin niin etten heränny kun kerran ja olin pitkälle iltapäivään ihan pöhnässä mut nyt heräilen tunnin välein ja heräsin tänäkin aamuna 10 vaille 5. Tuntuu et toleranssi on kasvanu. Huomenna vasta pääsee asioimaan lääkärin kanssa. Pakkohan tähän on joku ratkasu löytyä, koska saan paniikkikohtauksia kun valvon liikaa. Onko mitään neuvoja?


      • Manunited81
        ak kirjoitti:

        Mulla menee tällä hetkellä 500mg pitkävaikkuteista seroguel prolongia ja kaks ataraksia sekä 100mg perus seroguelia ja 50mg levotzinia. Kaks yötä nukuin niin etten heränny kun kerran ja olin pitkälle iltapäivään ihan pöhnässä mut nyt heräilen tunnin välein ja heräsin tänäkin aamuna 10 vaille 5. Tuntuu et toleranssi on kasvanu. Huomenna vasta pääsee asioimaan lääkärin kanssa. Pakkohan tähän on joku ratkasu löytyä, koska saan paniikkikohtauksia kun valvon liikaa. Onko mitään neuvoja?

        Itselle määrätty 15mg fluanxol ja 4*100mg Levozin unettomuuteen ja ahdistukseen. Lisäksi Fluoxetin 40mg päivä masennukseen sekä 0,5mg*1*3 xanor paniikkihäiriöön. Xanorin oon ajatellu tiputtaa pois.
        Levozin itelle ollu hyvä aluks vähä tokkurainen olo ennen kun elimistö tottu. Otan yleensä Levoziniä päivässä sen 200mg eli 1 1 iltaisin ja päivällä tarvittaessa. itselle ei muut uni/nukahtamislääkkeet auttanu oikeen vaan niistä lähti teho ja unihäiriö on aika paha.
        Tolen ei pitäis neurolepteihin nousta niinku esim bentsoihin.


      • AM
        ak kirjoitti:

        Mulla menee tällä hetkellä 500mg pitkävaikkuteista seroguel prolongia ja kaks ataraksia sekä 100mg perus seroguelia ja 50mg levotzinia. Kaks yötä nukuin niin etten heränny kun kerran ja olin pitkälle iltapäivään ihan pöhnässä mut nyt heräilen tunnin välein ja heräsin tänäkin aamuna 10 vaille 5. Tuntuu et toleranssi on kasvanu. Huomenna vasta pääsee asioimaan lääkärin kanssa. Pakkohan tähän on joku ratkasu löytyä, koska saan paniikkikohtauksia kun valvon liikaa. Onko mitään neuvoja?

        ak.....Kyllä sinun kannattaa keskustella jo lääkärin kanssa unettomuudestasi.
        Ehkä lääkärisi nostaa Levozin annostusta 100mg-150mg mutta pidäthän
        huolen että käyt verikokeissa ,sillä Levozin nostaa maksa-arvoja.

        Itse käytän Levozinia 50-100mg vaikeaan unettomuuteen.


      • w+y
        AM kirjoitti:

        ak.....Kyllä sinun kannattaa keskustella jo lääkärin kanssa unettomuudestasi.
        Ehkä lääkärisi nostaa Levozin annostusta 100mg-150mg mutta pidäthän
        huolen että käyt verikokeissa ,sillä Levozin nostaa maksa-arvoja.

        Itse käytän Levozinia 50-100mg vaikeaan unettomuuteen.

        Levozinin haittavaikutukset lisääntyvät jos samaan aikaan käyttää alkoholia. Apteekissa farmaseutti sanoi että levozinin kanssa ei pidä käyttää alkoholia.


    • entinen nuori

      Luin ketjun ja kauhistuin, mitä määriä ihmiset syö lääkkeitä! Eihän jatkuva pöhnä ole mikään luonnollinen olotila, kaukana sitä! Ihminenhän ei ole enää edes oma itsensä, jos on kauhea arsenaali kemiallisesti vaikuttavia lääkkeitä.

      Tahtoopa olla niin, että toleranssi kasvaa ja lääkkeiden vaikutus ajan kanssa vähenee (paitsi että haittavaikutukset eivät poistu mihinkään, ennenkuin lääkkeen käyttö loppuu). Luonnollista unta ei tule koskaan, joten uniongelmat eivät poistu. Miksi et alunperin nukkunut? Lähtisin poistamaan niitä syitä. Monikin mielenterveyshäiriöistä kärsivä pötköttelee päivisin, jolloin pitäisi olla liikkeellä ja ulkona. Päivällä nukuttu/levätty on yöunesta pois...Ja jos lääkkeiden haittavaikutusluetteloa katsotaan, unihäiriöt ovat aika monella listalla mukana, hoidon kanssa ristiriidassa

    • Mieti mihin uskot

      Mikään mieleen vaikuttava lääke ei sovi yhtään kenellekään.

      Levozin on myös lääke jolla sekä psykiatrisissa sairaaloissa että myös vanhustenhuollossa (ja kaiketi muuallakin joissa on hankalia potilasta) myös pakkolääkitään ihmisiä vaippakuntoon. Jos olet vaikkapa nuori, psykiatrisessa hoitolaitoksessa suomessa, ja käyttäydyt hoitohenkilökunnan mielestä liian hankalasti, sinulle voidaan iskeä vasten tahtoasi 500mg levozinia suoraan kankkuun. Se tarkoittaa käytännössä että olet seuraavat päivät kuin lobotomian läpikäynyt ja joudut jopa käyttämään vaippoja. Jos sinulla ei ole toleranssia, tuollaisen annoksen luulisi olevan hengenvaarallinen. Olisi mielenkiintoista tietää moniko potilas on eri laitoksissa kaikessa hiljaisuudessa kuollut näihin ns. "norsupiikkeihin". Ainii, mut eihän sellaista tietysti tapahdu.

      Varsinkin psykiatrian piirissä potilaalla on käytännössä hyvin hyvin pienet mahdollisuudet viedä tällaisia pakkolääkityksiä minnekään oikeuteen ja saada psykiatriakoneistoa vastuuseen, koska länismaisessa maailmassa usko psykiatriaan on horjumaton. Täällä uskotaan vakaasti psykiatrien ammattikunnan "ammattitaitoon" ja arviointikykyyn. Lääkäriunta nauttii absoluuttista luottamusta. Siihen uskotaan horjumattomasti että psykiatria vain "haluaa auttaa". Kun tilanne on psykiatrinen potilas vs. psykiatrian ammattilaiset, tilanne on potilaan kannalta täysin toivoton. KUKAAN ei usko mitä psykiatrinen potilas sanoo. Jokainen psykiatrisen potilaan kriittinen sana ja oma näkemys tulkitaan hänen "sairautensa" oireeksi.

      Psykiatriset potilaat ovat OBJEKTEJA, psykiatristen hoitotoimenpiteiden kohteita, joiden omien näkemysten ja kokemusten uskottavuusarvo on tasan nolla. Jos esimerkiksi masentunut potilas valittaa vaikkapa psykiatrisen osaston tylyyttä ja kylmyyttä, sekä kyynistä kohtelua, se ei suinkaan johdu siitä että psykiatriset osastot ovat yleensä kylmiä ja kolkkoja, ja että niissä saa kyynistä kohtelua, vaan se johtuu siitä että potilas on "kliinisen masennuksensa" takia peruspessimisti ja "näkee itse kaiken negatiivisessa valossa".

      Psykiatria on pseudotiede.

      • ja joskus kaksikin

        Levozin ei poista käsittääkseni mitään oireita sen saajasta se poistaa potilaan ympäristölle = hoitohenkilökunnalle aiheuttamat usein kuvitellut oireet.

        Jos joku saa paremman unen 5 mg annoksella niin ihan hyvä.

        Minusta levozin on puhdas koomalääke joka aiheuttaa vielä kammottavaa pahoinvointia. Tosin niin tekee uudemmat ja kalliimmat zyprexa ja seroquel, niillä on ainakin pakkausselosteen mukaan jopa myönteisiäkin vaikutuksia.

        Itse säädän tuota sero annosta siten että saisn vähän rauhaa ja en olisi ihan pihalla. Tolet muuttuu siinäkin tosi nopeasti, jos välillä on ollut pitkään pienempi annos ja ottaa aikaisemman normiannoksen, niin sama juttu pahaolo ettei edes karpulassa ja ihan zombi.


      • no en kerro kuka

        Kiva lukea tollasta tekstiä mitä Norsupiikki kirjotti. Siis ei mitään sarkasmia. Itsekin epäilen psykiatriaa ja/vaikka olen tällä hetkellä psyk. hoitolaitoksessa hoidossa (kyllä, avo-osastolla ja täällä on netti). Tuntuu että olen täällä ihan yksin psykiatrianvastaisten ajatusteni kanssa. Pelottaa!!


    • HAITTAVAIKUTUKSIA .
      • tsemppiäkaikille

        Hyvä lääke, käyttänyt olen vuosikausia eikä tarvitse kärsiä unettomuudesta. Itse käytän myös pieninä annoksina, jos ottaa 50 mg seuraavana päivänä on zombimainen paska olo, sen rajan olen itsellä olevan 25 mg. Kun olen käyttämättä, niin pari seuraavaa yötä menee vieroitusoireisiin, eli pahaan unettomuuteen ja painajaisiin sen jälkeen ei mitään. Miksikö käytän, no nukkuminenhan on kivaa, ennemmin 8-9 tuntia unta kuin 5-6, itsellä on ainakin parempi olo. Mitään muita sivuvaikutuksia en ole huomannut, eiköhän ne paniikkikohtaukset lääkettä otettua ole aiheuttanut tälle yhdelle kirjoittajalle ihan oma mielikuvitus;)


      • Huhuuuuu

        Todella vaarallinen lääke. Jos nukut jopa 5-6 tuntia yössä ilman lääkkeitä, niin se on jo paljon. Miksi ihmeessä syöt levozinia, ennemmin tai myöhemmin se kääntyy sinua vastaan ;)


    • jaska vaan

      Minulla Levozin on toiminut hyvänä 'unilääkkeenä'. Se auttaa nukkumaan, ilman sitä nukkuisin huonosti, mutta varsinaisesti se vaikuttaa aika lievästi, ei se väkisin uneta. Käytän annoksena 15-25 mg. Aamuisin en koe mitään erityistä tokkuraisuutta.
      Alussa kun otin lääkkeen iltaisin se väsytti tunnin parin päästä huomattavasti mutta nykyään ei.

    • :)

      mulle ei ainakaan toiminu yhtään. eka oli just 25 mg sit jostain ihmeen syystä se nostettiin 50 mg ja aamullakin oli vielä niin pökkyräinen olo ettei mitää pystyny tekee.. sit sitä taas laskettiin kunnes lopetettiin kokonaan sivuoireitten takii..

      Oon miettiny ihan samaa en kenelle toi ees sopii? ku oon jutellu monien ihmisten kanssa tästä ja kaikilla yhtä huonot muistot..

    • Unellinen

      Itsellä jostakin syystä meni unirytmi 26 tuntiseksi ja kärsin sen kanssa 1,5 vuotta minkä jälkeen rupesin syömään 4 mg melatoniinia. Auttoi jonkun verran mutta unentuloon meni siltikin aikaa ja tuntui että oli pelkkä ruumis väsynyt ja päässä pyöri ajatukset samalla lailla kun päivälläkin. Sanoin tästä lääkärille ja sain melatoniinin rinnalle Levozinia. Ite syön tällä hetkellä 15 mg ja on hyvin saanut unta illalla. Pääsee ajallaan nukkumaan ja herää aamulla ihan hyvin. Ruvennu arvostamaan oikiaa unirytmiä kovasti kun pystyy nyt koulussaki normaalisti käymään ja pystyy elämään samassa tahdissa kun muutki ihmiset.

      • käypä hoito

        Psykiatrisessa pakkohoidossa kuolleille tehdään aina ruumiinavaus.
        Kuolinsyy on yleensä sydänpysähdys jos on käytetty suuria annoksia levozinia piikkinä.
        Se kirjataan sydänpysähdykseksi eikä lääkeyliannostukseksi.
        Olen itse patologin apulainen niin tiedän hieman asioista.


      • fakfakfak
        käypä hoito kirjoitti:

        Psykiatrisessa pakkohoidossa kuolleille tehdään aina ruumiinavaus.
        Kuolinsyy on yleensä sydänpysähdys jos on käytetty suuria annoksia levozinia piikkinä.
        Se kirjataan sydänpysähdykseksi eikä lääkeyliannostukseksi.
        Olen itse patologin apulainen niin tiedän hieman asioista.

        Just eli psykiatrit MURHAA ihmisiä!


      • päätavoite
        fakfakfak kirjoitti:

        Just eli psykiatrit MURHAA ihmisiä!

        Se on ollut heidän päätavoitteensa niin kauan kuin lääketeollisuus on ollut maailmalla.


      • salainen kuolemanran
        fakfakfak kirjoitti:

        Just eli psykiatrit MURHAA ihmisiä!

        Laillistettu teloitus yhteiskunnan parhaaksi vaan. Ei kukaan halua elättää mielisairaita.


    • yökyöpsä

      Eka 5mg:n meni just kurkusta alas. Sanottiin et ottaa kolme tuntii ennenku menee nukkumaan. voinko mä nyt sit olla melko varma et oon hereil ton kolme tuntii, ku kuitenki tarvis viel muut iltalääkkeet ottaa möyhemmin.
      mul laitettiin annos 1-10kpl 5mg. mut en iha taia 50mg ottaa jos joku on nukkunu siit 3vrk! :o
      Mul siis kokeiltu kaiken maailman uni ja nukahtamislääkkeet ja jokku ei toimi ollenkaa ja toisista vaan alan sekoilemaan yöl ties mitä. mut jos tää nyt sit ois hyvä tai edes parempi. saapi nähhä tosiaan..

    • Cocpit

      Hei. Halusin kommentoida tätä viestiä, koska siinä pidetään Levotzinia hirvittävänä lääkkeenä. Mikä tahansa psyyken lääke on hirvittävä, mikäli se ei sovi käyttäjälle. Usein on todella kovan työn takana löytää itselle parhaiten sopiva lääkitys, mutta ennen ei tiedä, ennenkuin on kokeillut. Tästä syystä en haluaisi masentaa ketään jättämään kokeilematta Levotsinia. Siitä voi olla jollekin apua ja hyvä niin. Tärkeintä on, että yhteistyö lääkärin kanssa sujuu.
      Tsemppiä kaikille, joilla on meneillään sopivan lääkityksen löytäminen.

      • tärkeää

        kyllä itse joudun ottamaan 600 mg levotziinia jotta nukun kunnon yön . Vähän aamulla väsyttää. Mutta jos valvon koko yön olen vielä väsyneempi.


      • no means NO!

        Kaikissa lääkkeissä on jotain hirveetä!

        Ilman mitään lääkkeitä olo oli ihan hyvä, ja lääkityksen kanssa ihan kamala kun ei toiminut ainutkaan tunne. Paljon muitakin haittoja olen saanut lääkkeistä.

        Ehkei minulla sitten ole mitään sairautta mihin ne lääkkeet ovat tarkoitettu.


    • Timppa-72

      Mulla on a-klinikalla tuputettu avokatkolääkityksenä parin viikon rankan dokauskuurin jälkeen kaikkien muiden höntöntönttöjen ohella 50 mg levozinia. Eli kun illalla nappaa pari Risolidia, pari 25 mg levaria (pari tuntia ennen nukkumaanmenoa) ja sitten ku viimein komuaa petiin, niin 7,5 mg imovane, niin johan nukkuu hyvin. Toki sitä on melkoisen zombina sitten seuraavaan iltapäivään saakka, mutta olkoon se hinta siitä, että on ainakin saanu nukuttua hyvin.

    • Mintynen

      Mulla on ollut pidempään jo levozin 25mg unettomuuteen. Ongelma on nyt vähän päinvastainen. Ensimmäiset puoli vuotta nukuin hyvin, eikä aamulla väsyttänyt. Yöllä sain helposti unenpäästä kiinni.

      Nyt ollut muutaman viikon sitä, että tuo ei tunnu vaikuttavan tarpeeksi.

      Kaikki reagoi lääkkeisiin eri tavalla, ei kande yleistää, eikä yhden kokeilun jälkeen lytätä kaikkia unilääkkeitä.

      • Mintynen

        Semmoinen lisäys vielä, että kaikissa, KAIKISSA lääkkeissä on pahojakin sivuvaikutuksia, ja muitakin pitkä lista. KOSKA kaikki tutkimuksissa selvinneet oireet on kirjoitettava tuoteselosteeseen, vaikkei olisi varmuutta johtuuko lääkkeestä vai ei. Varmuuden vuoksi.

        Lukekaahan särkylääkkeen tuoteselosteesta sivuoireet. Mitä te oikein syötte?!

        Toisille levozin on paras lääke koskaan ja just se oikea ilman sivuoireita, mutta eipä tätä hirveästi huudella, vaan nimenomaan nega kokemuksia.

        Ainakaan mulla ei ole tapana mollata Risperdalia, vaikka aiheuttaa mulla kamalan kooman ja heikkouden. Koska toisille se käy enkä halua kylvää turhia ennakkoluuloja.


      • Lääkekoekani

        Tosin niissä lääkeselosteissa myös vähätellään haitoista. Eli jos siinä lukee esim "korkeintaan yksi sadasta saa jonkin tietyn haittavaikutuksen", niin todellisuudessa haitan saa huomattavasti useampi, sillä lääkärit ja potilaat raportoivat haitoista harvoin. Ja uskon tosiaan, että mukana on myös lääketeollisuuden ja lääkäreiden vakehtelua ja hyssyttelyä.


    • tyttö15v

      Noh, mä olen 15-vuotias, pienestä asti unettomuudesta kärsinyt. kokeiltu Ketipinoria (aluksi 25mg, mutta sit laitettiin 25-200mg/tarvittaessa) no sit annos nous parin yön jälkeen jo 50, sit pari viikkoa niin 100 jne..

      Luovutin jo kyseisen lääkkeen kanssa kun en halua annosta vaan loputtomiin nostaa. Nyt määrättiin ALUKSI Levareit 25mg illassa..
      Oon kuullu kyllä tästä lääkkeestä melkeinpä pelkkää negatiivista, ei kuulemma huoli huumeidenkäyttäjätkään tämmöstä p*skaa .

      Saa nähdä miten mulla alkaa toimia, vähän pelottaa et vetää kokonaan jalat alta.
      Alotan vasta kyllä ku kesätyöt on ohi, et jos en jaksaiskaan herätä sit aamul ..
      Pahin oli lääkärin suusta kyllä '' alotetaan tällä 25 '' ..
      Pitäis jotain kunnon nukahtamislääkettä saada, ettei aina tarvis annosta nostella suuremmaks ja suuremmaks .
      Hyviä unia kaikille samaisesta ongelmasta kärsiville !

      • tilulilulii.........

        Voi kuule, se on ikävä fakta että vedit sitten levoja, nukahduslääkkeitä tai unilääkkeitä, kroppasi tottuu niihin mömmöihin.. Ja sitten sitä annosta on pakko nostaa. Ja jos isot annokset hirvittää, ni sit tasaisin väliajoin vaihtaa lääkkeitä..


      • rwtwy

        itse vähensin levozinia unilääkkeenä 25 mg ---> 5 mg ja silti nukuttaa hyvin.


    • Levottomatjalatjalat

      Ohhoh,no vaikuttaa sit aika erilailla ihmisillä.. Mä napsaisin yhen levozinin tais olla 25 mg, tossa 5-6 aikaan ahdistukseen.. Vähän rennompi olo, levottomat jalat tuli toisaalta.. Vähän ehkä haukottaa.. Mut ei muuta..

    • hoitsu maario

      hei. mulla 3vro työ ja sukuvikana huonounisuus.zoppareita otan yhen 7.5mg 15min ennen ku meen nukkuun,mut heräsin aina 4 aamulla. kyllästyin ja menin työpaikkalääkärille joka määräs levozinia 5mg illalla n.3t ennen ku meen nukkuun,just siks et ei sitten niin oo väsyny olo aamusta koska se jatkaa unta. eka öinä näin hurjia unia,mut ne on kadonnu. lekuri kerto et vuorotyöläisillä ja kovassa metelissä työtä tekevillä tämä on todettu parhaaks lääkkeeks nukhtaa ja nukkua. eikä tarvi kuulla sitä työpaikan melua.. mulle ainakin sopii nyt hyvin. tosin en ota joka yö.koska aamuvuoroissa olisin väsynyt. yövuoroissa ja vapalla otan univelkaa sitten kiinni:)

    • Lepäsin

      Minulle levotzin sopii vallan mainiosti, saan nukuttua öisin täydellisesti mitä nyt puolisoni on kertonut hengityskatkoksista unen aikana. Mutta saan nukuttua ja se on tärkeintä! Päivällä toisinaan valuu kuola suunpielestä ja loogisten tehtävien ratkaiseminen on vaikeampaa, mutta tosi hyvä lääke. Suosittelen muitakin kokeilemaan, ei siinä mitään voi hävitä.

    • ex uneton

      kyllä mulle ainaki sopi lääkäri määräs 1-3 tabua 100mg iltasin otin 300mg ja hyvin sai nukutttua

      • KROOooh..mitä hä.

        levotsinista tuppaa heräämään vasta illalla kun pitäis mennä uudestaan
        nukkumaan! sekavaa, mut eihän kaikki kaikille käy.


    • AnnoksestaVaikutus

      Kemialliset 'norsupyssyt/lääkecoctailit" tekevät yleisesti ottaen juuri samanlaiset efektit (ellei ole toleranssia/outoa aineenvaihduntasairautta) asteittain annoksesta riippuen. Kaikissa lääkkeissähän hössötetään 'yksilöllistä vaihtelua' vaikka tosiasiassa ihmisten perusfysiologia on melko sama. Jos 'patologin apulaiset' aikaisempi kommentti pitää paikkansa tuosta psyykelääkkeellä tehdystä sydänpysähdyksestä, kysehän on epävirallisesta kuolemantuomiosta ilmeisesti, jolloin lääkärit leikkivät pyöveliä.

    • MelkeinKaikkeaKokeil

      Tästä on jo aikaa ja tilanne oli muutenkin kaoottinen , meill oli asumusero tulossa ja olin jo jonkin aikaa käyttäny kaikenmaailman mm. neuroleptejä kun lääkäri määräs levot niin tulos oli se ett yöll olin vessan lattialla taju hetken aikaa
      kankaalla ja muija oli vaan tokassu ett tohonko se nyt sitten jäi. En enää muista annostusta mutt se lääke palautettiin kyll apteekkiin seuraavana päivänä.

    • ihan kiinnostaa

      Ja miten menee tänäpäivänä?

    • 1+1=3

      Hyi! Ihan hirvee lääke!

      5mg ei toimi vaikka söin nolla toleranssilla pari kolme,isommat annokset tekee ihme zombi olon eikä saa happee kunnol ku nokka ihan tukossa ja aamulla olo on ku oli jääny jyrän alle,en koskis enää ikinä tollaseen sontaan.! ihan sama on seroquel 200mg kuola valuu ja nenä menee niin tukkoon et ei saa henkee kunnol,kerran en saanu unta edes tolla 200mg ja vielä nollatoleil . bentsot on parhaita unilääkkeeks!

    • jo`jo

      150mg ketipinoria (jota olen syönyt vuoden) tähän päälle 2-4 levozinia ja 1-2 20mg tenoxia...for fuck safe!!! olen työssä käyvä ihminen ja mun mielestä toi setti on jo armotonta myrkyttämistä. työssäni vastaan rahasta ja erinlaisista tarkkuutta vaativista tilanteista...mutta en kyllä tollaisella setillä. sen paskan puoliintumisaika on 22 tunnista jopa kolmeen vuorokautta...eka ilta/yö, ei paha, seuraava menettelee, mut kun lataat kolmantena iltana, niin edes eka satsi ei ole viel hävinnyt ja pitoisuudet sun elimistössä alkaa olla aika herkullisia...ja silti ois viel duuniin mentävä. joopa joo. voin olla hankala tapaus kun en suostu saikkuihin tai osasto-hoitoihin, mut kieli poskella makaaminen ei kiinnosta ja arki pitää mua kiinni elämässä ja siihen arkeen ei sovi levozinit. tässähän tulee (taas) käymään niin, että kun kieltäydyn olemasta tahdoton vihannes, katsotaan, että olen kieltäytynyt hoidosta ja en saa (taaskaan) mitään lääkkeitä ja menetän omahoitajani... ei kai, laittomiin päihteisiin tää vaan ajaa ;)

      • hoitsu

        Mene yksityiselle hakemaan tarvittavat pillerit. Eihän tollasesta tuu mitään. Älä lähde laittomiin päihteisiin. Niistä ei ikinä tiedä mitä sisältää - voipi olla vaikka levozinia joukossa. Ei koskaan tiedä..


      • Anonyymi

        Suomenpäihdepolitiikka🤨


    • jees...

      Mä kyllä tykkään levozinista. Otan 200 mg iltaisin puoli tuntia ennen nukkumaan menoa. Saan hyvin nukuttua ja aamulla ok. Unta tarvii kyllä olla aika paljon, 8 tuntia ainakin. Mielummin 10.

      • nipsu

        juu meitsi luki näit viestei ja päätti nukkua ihan ilman levozinia aivan kuten ennenki..lasken vaikka hitto lampaita.ei ne oo muuta ku aivopesupillereitä..jos on nii huono että muihinkin alkaa heijastuu niin kaatomömmöjä niin siinä se yrittää pari päivää epätoivosesti mongertaa ja herää mutta suusta ei ainakaan tuu edes kokonaista sanaa.kai ne joo joillekin on ..sitten vissii mutta ei miulle.voikaa hyvin ja pitäkää huolta toisistanne/itsestänne.


    • Minua Auttoi

      "Oon miettiny ihan samaa en kenelle toi ees sopii? ku oon jutellu monien ihmisten
      kanssa tästä ja kaikilla yhtä huonot muistot.."

      Kun kokemukset on monilla tätä, niin silti kannattaa nyt kaikkien niiden, jotka ajattelevat levozinin olevan vain huono zombi olon lääke, LUKEA TARKKAAN.

      MINUA LEVOZIN AUTTOI unettomuuteen pienillä annoksilla, 5mg - 20mg yleensä.

      Jos kovin paljon suuremia annoksia määrätään nin luulisi, että on sitten muutakin oiretta kuin unettomuus.
      Toisaalta, Levozinista tulee suurill annoksilla Zombie olo, siitä ei moni pääse mihinkään. Silti moni vakavasti sairas saa avun, senkin avulla. Kumpa ei tarvitsisi, mutta mihinkä näistä pääsee... Kiitos

      • Käyttäjä

        Lepozin


      • kitso
        Käyttäjä kirjoitti:

        Lepozin

        Lobozin..


    • cc

      Joo levareista sen verran et viinan kans ei sovi yhtää. 10 kpl levaria naamaa, viinaa perää ja tättärää. Sammahrin talvella ojaan. oma isä tulee hakeen mua ku makaan äxänä oman kämpän oven vieres. puhe on ihan päätöntä. kaikkia tyylii: sulla on taser, älä puukota mua ja yhtäkkiä hyppäsin liikenne valoissa autosta ja yritin juosta mut eihän siitä mitää tullu.

      • vieläkin kauhu

        "nukuin" 2 vuotta Levozinin ja opamoxin kanssa, saattoi olla vielä kolmaskin lääke.
        Siitä on jo monta vuotta kun tuo tapahtui. Nuo kaksi vuotta jäännee ikuiseksi sumun peittoon mitä muuta olen touhunut valveilla, muuta kuin tyhjien pullojen määrän mukaan juonut paljon kaljaa ja lihoin n. 30 kg ihan pienessä ajassa, en sitä itse millään tavalla noteerannu. Olin niin onnellinen kun sain nuo lääkkeet ja nukuin puoltoista päivää putkeen :) Monen vuoden unettomuuden jälkeen. Tuon jälkeen ei mitään järkevää ajatusta muusta kuin että saan vain nukkua. Onneksi eräs ihminen tuli kattoo mun tilaa ja sano ett, joo, varmasti nukut, noilla on jo ennenvanhaan hourulassa saatu potilaat hiljaiseks. Lopetin nuo ja meni kaks viikkoo kun muistan saaneeni ensimmäisen järkevän ajatuksen päästäni ;( Kun kuulenkin tuon lääkkeen nimen tulen todella raivopäiseksi. Nyt ketipinor 50-100 ml ja 2-3 atarax 15 mg sekä nyt kokeiltavana melatoniia. Alkoholia en enää käytä.


      • ikuisuus
        vieläkin kauhu kirjoitti:

        "nukuin" 2 vuotta Levozinin ja opamoxin kanssa, saattoi olla vielä kolmaskin lääke.
        Siitä on jo monta vuotta kun tuo tapahtui. Nuo kaksi vuotta jäännee ikuiseksi sumun peittoon mitä muuta olen touhunut valveilla, muuta kuin tyhjien pullojen määrän mukaan juonut paljon kaljaa ja lihoin n. 30 kg ihan pienessä ajassa, en sitä itse millään tavalla noteerannu. Olin niin onnellinen kun sain nuo lääkkeet ja nukuin puoltoista päivää putkeen :) Monen vuoden unettomuuden jälkeen. Tuon jälkeen ei mitään järkevää ajatusta muusta kuin että saan vain nukkua. Onneksi eräs ihminen tuli kattoo mun tilaa ja sano ett, joo, varmasti nukut, noilla on jo ennenvanhaan hourulassa saatu potilaat hiljaiseks. Lopetin nuo ja meni kaks viikkoo kun muistan saaneeni ensimmäisen järkevän ajatuksen päästäni ;( Kun kuulenkin tuon lääkkeen nimen tulen todella raivopäiseksi. Nyt ketipinor 50-100 ml ja 2-3 atarax 15 mg sekä nyt kokeiltavana melatoniia. Alkoholia en enää käytä.

        Poikani 31v.Söi 5 vuotta nukahtamislääkkeitä ja masennuslääkkeitä, Käöytti samaan aikaan myös alkoholia ja nut on elämä loppunut.Nukahti lopullisesti näihin masennuksen ja riippuvuuden kiemuroihin.


    • wd

      Minulle vaihtui unilääke Imovanesta--> Levozin 5mg tänään.

      • Anonyymi

        Minulla sama juttu, mitään ohjetta en saanut lääkäriltä miten aikaisin ennen nukkumaanmenoa lääke on otettava mutta onhan netti 👎
        Imovanea oon syönyt kymmenisen vuotta, tole on nyt 4x 7.5 Mg eli jokin toinen eli tämä levometromazine tuli nyt testiin, hiukan pelottaa aloittaa


    • wd

      nyt annosta suurennettu -> 25 mg, mielnkiintoisia painajaisia pukkaa uniin aina silloin tällöin. Viime yönä joku evp sotilasmestari jahtasi mua unessa kostaakseen jonkun tekoni. Heräsin siihen kolmen tunnn unien jälkeen , kävin tupakilla ja jatkoin nukkumista.

      • Huolestunut..

        Ei mene hyvin.. Lopeta nyt nuo myrkyt.


    • wd

      No jos lopettaisin lääkityksen olisin hyvin pian osastokunnossa eli sairaalassa. Lääkitys tukee selviytymistäni arjessa. Oletettavasti psykiatrini tietää terveydestäni enemmän kuin sinä, huolestunut.

      • Huolestunut..

        Niin olet noilla lääkkeilläkin kohta. Ja se on fakta.
        Lääkitys peittää todelliset ongelmasi täysin, sinä et tuolla touhulla ratko niitä koskaan.
        Ja sen voin sanoa 100% varmuudella, että se sinun psykiatri jolla ei ole pätkääkään omaa kokemusta lääkkeistä, ei tiedä sinun terveydestä mitään. Hän lukee kirjaa ja määrää sinulle lääkkeitä, joista jää pysyviä vaurioita aivokemioihin ja hermoratoihin. Lääkitykset sydämeen ym. on eri asia, mutta nämä mielialalääkkeet ja bentsot täysin tuomittavia 95% käyttäjistä.


      • wd

        Nyt nukun yöt levollisena 25 mg levarin avulla,ei painajaisia. Kolme tuntia ennen ajateltua nukkumaanmenoaikaa otan lääkkeen.


    • essimerkki

      nimimerkki wd ( tai joku muu joka pystyy antamaan asiallisia vastauksia pienannos levozinista ) , jos olet kuulolla ja haluat vastata, kysyisin jotain.

      olen vuorotyöläinen ja todella huono nukkuja. imovanet, tenoxit, stillnoctit, remeronit sun muut antaa 2-4 tunnin epäämäärien unen, ja aamuyön kellonvahtimisen.
      työnikin puolesta olen nähnyt levozinin käyttäjiä. totuus toki on, että isommilla annoksilla haittavaikutukset huomattavia. en ole päihteidenkäyttäjä, muuten vaan maailman murheiden kantaja jolla yöt menee päin peetä. en halua enää bentsopohjaisia toleranssinnostajia, joihin jää vielä koukkuun.
      oletko havainnut levozin 5 mg annoksesta ennen nukkumaan menoa haitavaikutuksia, esim. oletko väsynyt aamulla/päivällä ?
      kuulisin mielelläni kokemuksia ja tuntemuksia ( muitakin kuin niitä joilla on zombi olo) en hae fiiliksiä, vain unta ja siitä hiljalleen kohti lääkkeettömyyttä, toivon mukaan.

      • wd

        Haittavaikutuksena pidän lähinnä suun kuivumista ja nälkää tunnin läkkeen oton jälkeen.
        Kun ottaa Levozinin hyvissä ajoin, ninn työssä käyvä ehkä siinä klo 18 paikkeilla, niin unikin tulee varhemmin.
        Itselläni siis 25 mg ja nukun sillä 8-12 tuntia.
        Aamuoireina en ole havainnut mitään häiritsevää, sillä levozin ei tee minulle tokkuraista oloa , ennemmin kirkkaamman ja selkeämmän. Poden vakavaa masennusta ja lääke ilmeisesti lievittää myös sen oireita.
        Illalla ainoa haittavaikutus on se nälkä , mutta se talttuu vaikkapa voileivällä. Väsymys vaan hiljalleen voimistuu, kunnes on kypsä nukkumaan ,sänkyyn mennessä uni tulee hyvinkin nopeasti. Pointti on siinä , että kun menee sänkyyn, niin nukahtaa. Lääke ei itsessään väsytä siten , että nukahtaisin istualleni tms.


      • essimerkki
        wd kirjoitti:

        Haittavaikutuksena pidän lähinnä suun kuivumista ja nälkää tunnin läkkeen oton jälkeen.
        Kun ottaa Levozinin hyvissä ajoin, ninn työssä käyvä ehkä siinä klo 18 paikkeilla, niin unikin tulee varhemmin.
        Itselläni siis 25 mg ja nukun sillä 8-12 tuntia.
        Aamuoireina en ole havainnut mitään häiritsevää, sillä levozin ei tee minulle tokkuraista oloa , ennemmin kirkkaamman ja selkeämmän. Poden vakavaa masennusta ja lääke ilmeisesti lievittää myös sen oireita.
        Illalla ainoa haittavaikutus on se nälkä , mutta se talttuu vaikkapa voileivällä. Väsymys vaan hiljalleen voimistuu, kunnes on kypsä nukkumaan ,sänkyyn mennessä uni tulee hyvinkin nopeasti. Pointti on siinä , että kun menee sänkyyn, niin nukahtaa. Lääke ei itsessään väsytä siten , että nukahtaisin istualleni tms.

        kiitos wd:lle vastauksesta. mulla lääkäriaika viikon päästä ja nyt aion pitää pääni ja saada sen levozin reseptin. en yleensäkään ymmärrä miksi sitä pitää pihdata kun kyseessä ei ole pkv lääke. bentsojen hallitun määräämisen ymmärrän hyvin, mutta kuten sanoin, niitä en ole vaillakaan.

        edellisellä kerralla kun levozia pyysin, lääräri ehdotti melatoniinia. että joo, kiitos ei mistään! jätin reseptin lääkärin pöydälle poislähtiessäni.
        minullakin varmaan masennusta, mutta töissä yritän käydä. kun vaan saisi joskus unta yhtäjaksoisesti enemmän kuin pari tuntia olisin ikionnellinen !


      • manna

        Mulle on määrätty levozinia unettomuuteen 75-200mg iltaisin, otan aina ton 75mg aluks ja joskus harvoin oon joutunu ottamaan enemmän. Yhdessä sen kanssa syön aamuisin remeronia. Remeron ollut jo melkein 5 vuotta käytössä enemmän ja välillä vähemmän säännöllisesti, levozin nyt noin vuoden. Ei mulla ainakaan ole ollut sivuvaikutuksia, edes silloin kun oon ottanu ton täydet 200mg, sillon oon yleensä nukkunut noin tunnin pidempään.Teen myös 3vuorotyötä ja tukee myös esimerkiksi yövuoron jälkeen aamurytmiin siirtymistä mulle tosi hyvin.

        Mutta niinku sanottu, toisille toimii, toisille ei. Tottakai aina on hyvä selvittää mitä pistää suuhunsa, mutta kannattaa myös pitää pää kylmänä, ettei tule vainoharhoja muiden huonoista kokemuksista! :)


    • tardim

      Taitaa tulla ero?? Miesystävä luulee tarvitsevansa Levoksin (25mg) jotain muuta rauhottavaa,, Kaks vuotta ihan ollu nukuksissa ja saamaton.Ihan muissa maailmoissa!! Ei voi mihinkään yhdessä lähteä , ei mitään kenellekään luvata ku ei tiedä pystyykö toinen lähtemään!!!!! KAUHEETA!

    • hyvinvoiva

      Olen syönyt levozinia 100 mg iltaisin kahdeksan vuotta. nukun hyvin ja ei ole tokkurainen olo. Samoin auttaa niskakipuihin, jotka ovat aika hillittöömät ilman levozinia.

      • idiootti1243

        Tätä mä aina ihmettelen, että miten ihmiset voi pitää itseään menossa sairaina: "Multa on käsi poikki ja on hirveät kivut, mutta kaikki ok, kun syön kipulääkettä." -- eikö se vaiva pitäisi hoitaa kuntoon eikä vain lääkitä sitä oiretta? Terve käsi -> ei kipua -> ei uniongelmia. -> Ei tarvetta lääkitä.

        Mutta tietysti tässä mallissa lääkefirma jää ilman säännöllistä tulonlähdettä, samoin kuin lääkäri ilman potilasta.


      • Nuori invalidi
        idiootti1243 kirjoitti:

        Tätä mä aina ihmettelen, että miten ihmiset voi pitää itseään menossa sairaina: "Multa on käsi poikki ja on hirveät kivut, mutta kaikki ok, kun syön kipulääkettä." -- eikö se vaiva pitäisi hoitaa kuntoon eikä vain lääkitä sitä oiretta? Terve käsi -> ei kipua -> ei uniongelmia. -> Ei tarvetta lääkitä.

        Mutta tietysti tässä mallissa lääkefirma jää ilman säännöllistä tulonlähdettä, samoin kuin lääkäri ilman potilasta.

        Et varmaan ole kuullut kroonisesta kivusta? Ainakin olet nimimerkkisi mukainen ajatuksiltasi.


    • Ossikki

      Ymmärrys siitä miksi voit pahoin yleensä poistaa useimmat mielenterveysongelmat, tosin eihän ihminen näin toimi kun me uskomme lääketieteeseen.

      Ymmäryksellä en tarkoita uskonnon oppeja vaan rationaalista ajattelua syiden synnystä ja ongelman ratkaisuista.
      Tämähän teettää töitä ja miksi nyt oman itsensä vuoksi mitään tehdä, onhan mielarit olemassa.

      Ainoa hyvä puoli mielareissa on se että jos p***at tulee housuun niin ei harmita yhtään.

      Synnynäisiin mielenterveysongelmiin en ota kantaa.

    • jr

      ite ota 50 mil.illassa,eikä unta,sama vaikka vetäsin kourallisen.ei sivu oireita,toivottavasti nostavat annostusta "hevosen tasolle

    • Onnellinen hullu

      Joo on totta, että lääkkeet aiheuttaa sivuoireita jos ne eivät sovi käyttäjälle!

      Itse söin levozinia 50 mg annostuksella enkä kokenut mitään sivuoireita,
      Itse olin jonkin aikaa sitten pykiatrisessa hoidossa kellokoskella, tarpeen mukaan jos koin voimakasta ahdistusta iltaisin sain 100mg annostuksen joka helpotti nopeasti ahdistukseen ja toi unen.
      Aamulla ei mitään ongelmaa heräämisen tms kanssa.
      Nyt kun lääke on lopetettu ja tällähetkellä unilääkkeenä toimii ketipinor.
      Lääkäri määräsi annostuksen 25-75mg/vrk mutta eipä tarttenut montaa viikkoa niin pitää ottaa jo 175mg ketipinoria että edes vähän väsyttäisi.

      Levozinin kanssa ei ollut mitään ongelmaa toleranssin kanssa. Söin levozinia 50mg annostuksella useemman vuoden ennenkuin se lopetettiin.

      Turhaan ihmiset pelkäätte aina noita lääkkeitä!
      Jos tulee sivuoireita niin on syytä vaihtaa lääkitys mutta älkää myöskään tuomitko ennenkuin olette kokeilleet.
      Ja turha myöskään alkaa saarnaamaan siitä miten lääkkeitä syötetään ihmisille liikaa yms. Joskus vaan on tarvetta syödä lääkkeitä että pysyy hengissä!

      Ja usein kun lääkkeitä määrätään niiden EI OLE tarkotus olla loppu elämän lääkkeitä vaan sen hetkisen tilan tasaamiseen ja helpottamiseen.

    • ei jaksaisi enää

      Itse kans olen 17v tyttö ja laitoksessa lääkäri määrää kaikille nuorille jotain lääkkeitä, vaikka mikään ei olisi. minulla menee päivässä, 54mg concertaa, 25mg levozinii ja muutamia lääkkeitä joiden nimeä ei edes saa minulle kertoa. Ja tiedän mitä luulette kun sanoin että olen laitoksessa, en ole ongelma nuori, vaan olen siellä koska en halunnut käydä koulua 15 vuotiaana enää. Mutta tosiaan, minun ei edes annettaisi lopettaa lääkitystä, ja uhkaillaa että en pääse tukiasuntoo kun täytän 18 jos en nosta lääkkeitä. Kotona minua ei uskota koska hoitajat kirjoittaa kuukausikoosteeseen että minulla on huomattu oireilevan näihin adhd, kaksisuuntainenmielialahäiriä, masennus ja erilaisia muihin sairauksiin..
      Älkää päästäkö lapsianne laitoksiin koska siellä syötetään vaan lääkkeitä eikä mtn muuta apua saa.

      • Atoopikko

        Kärsin unettomista öistä pahan atooppisen ihottuman takia. Eli siis kutinaltani ja raapimiseltani en saa nukuttua. Joskus en ollenkaan, joskus muutaman tunnin janekin pätkissä.. Lääkäri määräsi Ataraxia. Käytin viikon ja totesin ettei sovi mulle ollenkaan. Olin koko ajan tokkurassa ja yöllä näin hirveitä valveunia. Nyt mulla on melatoniinia ja Levozinia. Melatoniinia kokeilin ja sen avulla sain nukutuksi. :) Levozinia en ajatellut ottaa ollenkaan. Toi melatoniini on sellanen lääke joka ei koukuta, ihminenhän itsessään tuottaa melatoniinia. Eli pitäydyn tossa melatoniinissa ja nukun yöni kunnolla, eikä tarvi pelätä että olis aamulla tokkurainen.:)
        Jaksuja kaikille jotka taistelette uniongelmien kanssa! Tiedän mitä joudutte kestämään!!


      • Horppakauhunen

        Melatoniinista kiinnostaa sellanen juttu, että sehän on käpyrauhasen tuottama unihormoni. Ja hormonituotannosta testosteronin kohdalla ulkoinen testo sammuttaa oman tuotannon. Voisko sama päteä melatoniiniin?? Eli ulkoinen melatoniinin ottaminen vaikuttaisi käpyrauhasen tuotantoon sammuttavasti. Jos näin on, niin sitte melatoniini on loppuelämäksi tarvittava, jollei käpyrauhanen sitä enää tuota. :/


    • jermu1976

      "LEVOTZINILLA on.Liite olkaa hyvä.Aikamoinen mömmö on ja suuremmilla annoksilla tappava.Mitä teille oikein syötetään?"

      kaikki aineet tappaa, ovat ihmisillä yksilöllisiä. Viinapullon juominenkin aiheuttaa jollekkin alkoholimyrkytyksen vaikka suuri osa vetää sen joka lauantai ilta.

    • antipsykootti

      Levozinilla on lääkärini mukaan lievät sivuvaikutukset ja näin olen itse huomannut ja puhutaan 5mg:sta-25mg:sta.Unettomuuteen varmaan 5mg on sopiva annos.Levozin on antipsykootti ja sitä on nykymaailmassa kai korvattu muilla antipsykooteilla psykoosien hoidossa.

    • parasuntettomuuteen

      Hyvä lääke unettomuuteen, oikeastaan paras>ei aiheuta sinänsä riippuvuutta, kuten bentsot ym, eli ei sovellu "päihdekäyttöön". Ei sivuvaikutuksia.

    • Tip tip taa

      Ai jai, kirjoittaja nyt katsoo mikä vuorokaudenaika on ja miettii, onko uskottava lausahdus : ) . Mulle on tuota juotettu nestemäisenä, kaataa nopeasti ja on taju kankaalla pitkään. Kauhea darra koko seuraavan päivän, ei siis paha olo mut nuppi sekasin. Jak.

    • joku324

      hyvä lääke toimii 4x50mg

    • afeqf

      Toimii hyvin , 25 mg iltaisin unettomuuteen.

    • no joo

      Se on kemiallista unta, eli ei normaalia touhua.

    • rwrq

      Eipä ole kemiallista unta, koska se ei ole unilääke.

    • Mulle annettin levozinia psykiatrisella ja menin siitä tosi sekaisin ja se oli hirveää,tuntui että kuolen.Silloin papereihini merkittinn,että levozin ei sovi minulle.Myöhemmin,kun luin paperini,näin tämän tiedon lapulle kirjoitettuna,että ei sovi lainkaan minulle.
      Myöhemmin taas osastolla lääkäri halusi antaa minulle levozinia nukkumattomuuteen,mutta sanoin,että lääke ei sovi minulle.Sitten lääkäri sanoi,että kokeiltaisiinko sitten tätä Nozinania ja suostuin sitten kokeilemaan.Sitten sain Nozinania ja siitä se alkoi sama psykoottinen trippi ja olin varma,että minulle oli annettu Leponexia ja kiljuin hoitajille,että te annoitte minulle Levozinia,että minä ehkä kuolen nyt ja se on teidän syy vitun huijarit jne.Sitten seuraavana päivänä yksi ihana naishoitaja sanoi minulle tupakalla,että otit sitten sitä levozinia ,johon olin että eikun Nozinania ,johon hoitaja tokaisi,että sama lääke.Voi jumalauta miten lapsellista,että psykiatri antaa samaa ainetta sisältävää lääkettä,kun potilas kertoo,että se lääke ei sovi hänelle.Ihan aikuinen naislääkäri!!Minähän se menin pitkin seiniä sen lääkkeen kanssa ja muistan yhä sen hengityslamakooman,kun makasin sängyssä melkein koomassa ja tuntui,että tukehdun ja keskityin vaan elossa ja hereillä pysymiseen,jotta en kuole.Evääkään en voinut liikuttaa,mutta tietoisena halusin pysyä,koska tajusin,että hengitys saattaa lakata koomassa.

      Myöhemminkin minulle yritettiin väkisin antaa Levozinia.Niitä papereitahan ei lue ketään ja psyk potilaan sanaa ei usko kukaan.Lisäksi melkein joka päivä lääkkeet on jaettu väärin.Jollain potilaalla on kipossaan väärät lääkket.Mitään ilmoitusta näistä ei siis tehdä,vaan hoitajat ilmeisesti antavat itselleen kaiken anteeksi,mitäs siitä jos potilas kuolee ja jos kuolee niin helppo olisi selittää kuolema jotenkin muuten.
      Enpä ihmettelisi vaikka siellä raiskattaisiinkin potilaita ja lääkjittäisiin sen jälkeen hiljaisiksi ja unohtamaan asioita.Levozin on kyllä melkoinen koomalääke ainakin mulle!!

      • Soylent Green

        Turussa raiskattiinkin taannoin potilaita. Lääkärien luontaisetuhan se on. -- Ja jollain keinollahan ne potilaatkin on saatava joko vähenemään tai haluamaan näytellä tervettä jottei tarttisi siellä olla. Näyttelemällä tervettä ja valehtelemalla pääset pois.

        "Vahingossa väärää lääkettä" tai "yliannostuksia" on ne normikeinot joilla Suomessa teloitetaan varmaan reilusti yli puolet vanhuksistakin ennen aikaansa ja suuri osa psykiatrien potilaista.

        Tämä on tehotaloutta. Tuottamattomat ja haitalliset yksiköt pitää poistaa yhteiskunnasta.


    • toista kertaa en ere

      Kaikki neuroleptit on myrkkyjä, siksi en enää kokemusta rikkaampana niitä suuhuni laita.

      Olkookin psykoosi tai mikä vaan, aika on lääkkeistä parhain.

      • m731

        Mitä kokemuksia teillä on levozinin vähentämisestä 50mg -> 25mg. Olen nyt käyttänyt kuukauden päivät 50mg ja olen saanut nukutuksi 8 tuntisia yöunia.Mutta seuraavanakin päivänä ihan kooma olo.Eilen menin nukkumaan 24 maissa futispelin jälkeen ja otin sitten vasta levozinin 50mg ja olatsapiinin 10mg.Aamulla sitten 60mg Cymbalta naamaan.Kokemuksia Levozinin laskemisesta.


      • gqythy

        5 mg viikossa kannattaa vähentää niin menee hyvin.


    • kauhiaa se on

      Käyttöön suhteutettuna levomepromatsiini oli Suomen eniten myrkytyskuolemia aiheuttanut lääke vuonna 2010.

      Wikipedia

      • Nozinan|on sama

        Huh huh.


    • Zombie n. 56785

      Mulla aloitettiin tää lääke ollessani 15 ja siitä eteenpäin kun ei kellään ollut kiinostusta korjata helvetillistä perhetilannettani. Ilmeisesti tarkoitus että saan diapeteksen ja kuolen nopeammin pois? Pakko sanoa, että en ole vaikuttunut Suomen psykiatrisesta "osaamisesta", traumat jätetään täysin huomioimatta, manipuloivia vanhempia uskotaan ennemmin kuin oireilevaa lasta. Lääkkeiden sivuvaikutuksia ei tietenkään myönnetä, ei edes alaikäisten kohdalla... Minua pidettiin vain tyhmänä kun en päiväväsymykseltäni jaksanut opiskella. Tekisi mieli nimetä pari näistä loistavista "nuorisopsykiatreista" jotka ovat vielä KASVAVIA aivojani vaurioittaneet... On tämä maailma kamala paikka, miten kukaan joka ymmärtää miten asioiden oikea laita on, voi olla onnellinen? Ei saa sanoa ääneen jos ahdistaa perheväkivalta tai maailman tila, muuten olet seuraavana jonossa lääkittäväksi zombiksi. Olisi minultakin joku voinut teininä kysyä että, haluanko: 1. Pitää suuni kiinni, olla valittamatta olosuhteista tai 2. Että sanon ääneen että on paha olla ja aivojani vaurioitetaan tämän takia neuroleptein jotta pidän suuni kiinni kun olen liian zombie tekemään yhtään mitään.
      Psykiatriset laitokset ovat teurastamoita.

    • LevariOnHyvä

      Toimii 25 mg todella hyvin, jos kunnon unta tarvii. Normaalisti otan illalla ketiapiinia 50 mg, mutta jos on joku erityinen juttu päällä, niin otan 25 mg ketipinor 25 mg Levozin. Silloin nukkuu kellon ympäri.

      Krapulatkin pystyy nukkumaan Levozinilla loistavasti pois.

    • zzzzhhhh

      Annoin kerran viikonloppuiltana muijalle yhden 25 mg napin (se ei syö mitään lääkkeita). Se oli ihan pihalla vielä koko seuraavan päivän. Vasta jotain 24 h päästä ottamisesta se alkoi olemaan normaali.

      Itellä toimii 25 mg hyvänä unilääkkeenä tarvittaessa eli ei joka yö.

    • uneton simonkylässä

      itellä univaikeuksia johon levozin on paras lääke, tosin tolet nousee simona.. eka 30mg riitti ja nyt 150mg. ja tosi lyhyessä ajassa. nyt alotan sellasen kokeilun ,että aamulla pikkusatsi, ehkä 15mg levoo, rivatrilia 6-8mg ja xanoria 3mg. on niin saatanallinen ahdistus että yks bentso vaikka xanor ei tee mitään, saa mättää koko 30kpl rasian 0,5mg nappeja niin sitten vasta alkaa niinku voimaan paremmin ja uskaltaa kämpästä ulos....levo ja riva on niin paljo pitkävaik.kuin xanor joten annosttelua täytyy jotenkin soveltaa, ei voi samaan aikaan ottaa vaan x täytyy ottaa useemmassa erässä. saapa nähdä miten käy mutta ennemmin ottas 3 nappii vähemmän kuin yhtä vitullinen määrä..

    • marike60

      mulla levozin 5mg yöksi. mutta otan 2x sen,niin ei tartte aamuyöstä heräillä.ei oo ilmenny mitään sivuoireita,alussa näin painajaisia,mut en niitäkään enää.vuorotöissä kun oon,niin työterveyslekuri määräs.mulle ainakin sopii,koputan puuta.tuntia ennen ku ottaa,niin sopivasti alkaa ramaseen,ja sit vaan itulaatikkoon.ei oo aamulla vaikka aamuhukiin menis,kuudelta ylös, mitään tokkuraista oloo.vois ehkä olla jos olis tosi iso annos.

    • että tällei mulla

      Mulla levozin 200mg yöks siihen vielä 100mg ataraxia ja 100mg ketipinoria saa nukutuks sen 7 tuntia ja käyttänyt näitä paskoja vasta vähän päälle viikon ja siihen vielä 1.5-2.5mg rivoja et pysyy kuosissa kokonaisen päivän

    • feautiful mind

      Järkyttävä lääke. Neurooseihin määrättynä yliampuvaa.

    • trreweryt

      25 mg toimii mulla hyvin nukkumiseen, ei oo tolet nousseet. :)

    • maniainen

      Mulla menee deprakine 1200mg/vrk. Maanisuus ja hysteria on aisoissa. Hypomania ja paniikki rauhotetaan opamoxilla ja uni tulee 5mg levozinilla ja puolikkaalla stilkkarilla. Yritän pitää mahdollisimman hyvää päivärytmiä, ulkoilen ja teen kodin työt. Pian pääsen myös terapiaan, missä puretaan syy sille miksi käyttäydyn näin. Mun oma hoitomyönteisyys ja aktiivisuus on osoittautuneet ainoiksi keinoiksi avata mun pää ja selvittää mikä mun psyykkeen on saanut tähän tilaan että en pysty elää normaalia elämää. Mun sisällä elää vielä pieni toivo siitä, että mä voin joskus vielä elää normaalia elämää vaivaamatta muita siinä samalla. Se että mut saatiin sellaseen kuosiin että terapia on järkevää alottaa, oli aika tärkee juttu. Terapia ei oikeen auta jos vastaat vaan että "en tiiä"
      Tämä lääkitys ei natsannut kertakokeilulla, välillä on ollut niin väärät napit kun olla ja pystyy. Tsemppistä kaikille oman koktailin etsijöille!

      • Deprasta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/3609944

        Tuossa keskustelussa on vähäisesti tietoa Deprakinen haitoista. Lisäksi on hyponatremia ja järkyttävä väsymys. Enemmänkin löydät googlaamalla, sekä bipon että epilepsian palstalta.


    • Tellu 5

      Mä 25x4 päivässä sekä Seroquel Prolong 300 mg päivässä. Mulle ne on toiminut ihan hyvin. Levotzin 50 mg meni minulla, mutta ei mitään vaikutusta. Ei tehnyt mitään muuta, kuin paskan maun suuhun. Joten lopetin koko lääkkeen. Mitä vähemmän lääkkeitä sitä parempi.

    • hyi levozin

      Juu Levozin juu!! Aluksi sain nukkumiseen 5-10mg illassa, toimi loistavasti aikansa, mutta samoin kävi kuten näköjään monella muulla. Ne ei enää toiminut ja jonkun ajan päästä annos oli 25mg sit 50mg , 100mg ja oisko ollut viimeinen satsi 150-200mg. Lääkärin mielestä hyvä lääke ei, mitään sivuoireita..... menin niin "jumiin" etten pystynyt puhumaan kunnolla, tuntui että nukun kun olen hereillä. Liikkuminen oli hidasta laahustamista ja väsytti sikana mutta nukkua ei enää pystynyt, yks kauheimmista lääkkeistä. Ketipinor ois sata krt parempi mutta siihen nousee tole tosi nopeesti, eka toimii 25mg ja muutaman vk päästä menee jo 200mg. Ei sekään haittais mutta ketiin koukuttuu aika pahasti. Lopettaa sen niin nukkua ei pysty millään ja olo kuin olis käärmeitä sisällä, ainaki mulla. Ja ne kestää useemman viikon, riippuen toki kauan menny...Tämäkin oli tohtorin mielestä täysin turvallinen

    • mistäs nyt?

      Järkyttävä lääke!!!

    • tutkija puun takaa

      Levozinia lääkäri määräs 100mg unta parantamaan. Kyllähän tuo loppuyön unta parantaa ja vähä liiankin hyvin. Tuon rohdon avulla nukun 15h yössä ja pari seuraavaa päivää olen todella väsynny. Liikunnan voipi unohtaa koska jalat ei vaan toimi, pyöräily on vaikeeta, ylämäet menee taluttamalla.

      Käytän levozinia ainoastaan jos on univelkaa ja seuraavana päivänä ei tarvi lähtee mihinkään tai tehä mitään.

    • Petris

      En tiedä onko jo aiemmin tullut ilmi mut levozin lääke rappeuttaa sydäntä. En oikeestaan kenellekkään suosittele ns, neurolepleteja. Tämä etenkin (levozin) vois lääkärit herätä ja kyseistä lääkettä annettaisiin vaan valvotuissa olosuhteissa (laitoshoito). Tämä minun henk koht mielipide ja veikkaan että moni samaa mieltä.. Ei muuta paitsi kait sekin jotain kertoo Suomen myrkytys- kuolemat 2010 top 1. Levozin.

    • vierailija11

      se on todella myrkky, sain siitä niitä parkinnosin oireita tuli vapinaa ja kävely katkonaista..

    • Janne.

      Tässä taas nähdään valkotakkinatsien vastuuntunto "potilaistaan".

      Keksitään diagnooseja, istutaan 15min potilaan edessä ja määrätään aivotoimintaa lamauttavia pillereitä.

      Eikö nuo valkotakkisekopäät olisi jo aika tutkituttaa ja panna vankilaan, jättikorvauksiin? Manipuloivia p*skapäitä ne on.

      Pakkohoito on sitä että kun joku syyttää sinua, määrää valkotakkinatsi lamauttavat lääkkeet. Olitpa terve tai et, kukaan ei sitä tiedä paitsi sinä itse.

      Sepä siinä onkin kun "Hullua" ei uskota.
      Valkotakkinatsin mielivalta mahdollistaa tämän. Paperit puhuu puolestaan ja bisnes pelaa.

    • Käytin 1-2 vuotta , toimi hyvin :otin pienen annoksen klo18-19 ja nukuin kuin tukki klo21. Halusin päästä eroon koska annosvaikutus loppui ja ei enää tehonnut. Vieroitus onkin sitten vaikeaa ,en tiedä mikä olis paras ,lekuri antoi imovane 7,5mg surmontil 25mg : toimi viikon ei enää toimi .Voimat vähissä valvomisista jo nyt .Eli varoitan hyvistä mielialalääke kokemuksista, mutta voi tulla vaikeuksia ...?

    • Rentoutukaa

      Voi helkkari, mitä myrkkyjä lääkärit oikein ihmisille syöttää?! Vaatikaa lääkäriltä parempaa hoitoa! Huumattuja ihmisiä. Uni on ihmiselle tärkeää mutta olisi löydyttävä normaalimmat keinot unta saada, esimerkiksi ulkona puuhailu joka tuo unta tai illalla hiilihydraattien syöminen ja huolet pois mielestä. Niitä ei ole tarvis miettiä illalla eikä yöllä.

    • grqh

      Parempi unenlaatu ei kyllä ole huumaamista. Jokainen itse tietää mikä on itselleen parasta ....

    • Mirtazapin ja levozin toimivat kullä hyvinkin aikansa , mutta kun vaikutus jostakin syystä loppuu ja yrität eroon niistä tulee kauhea olo ja bentso sekamelska että millä saan normaalityössä käyvän rytmin kiinni - sitä tarkoitan.
      Onneksi on opamox jolla olen saanut pahimmat paniikit kuriin.

      • putkiaivo

        juu hirveä lääke tuo levozin. Opamox paljon paljon parempi. Lääkärit eivät tiedä mitä tekevät määrätessään Levozinia. Itselle määrättiin aikoinaan tuota kun jouduin vasten tahtoani olemaan sairaalassa. Siitä on jo aikaa lähes 17 vuotta, mutta vaikutukset tuntuvat yhä arkielämässä. Minulla on jokin psyykkinen sairaus, johon ei tällä hetkellä ole selvää diagnoosia. Vieläkin joudun syömään lääkkeitä,ja tuntuu koko ajan siltä että pää on tyhjä ja uuden oppiminen erityisen vaikeaa.


      • lääkkeetön

        Muista että kaikki "psyykkisten sairauksien diagnoosit" ovat tekaistuja. Äkkiäkös ne kekkasevat uuden diagnoosin. Jatkuvastihan niitä keksitään lisää. Ei se tee niistä sen faktuaalisempia kyllä.

        Opamox onkin bentsodouppi. Katukauppalaatua.


    • SudenUni

      Minulle määrättiin nyt Levozin 25mg unettomuuteen mutta en tiedä uskallanko ottaa noin kauheiden kertomusten jälkeen?
      Muuna lääkityksenä menee Risperdal 1,5,g, Diapam 50mg, Tenox 20mg, Setraliini 75mg, Melatoniini 6mg ja päälle verenpaine ja rytmihäiriölääkkeet. Psykiatrini on todella pätevä työssään mutta tätä palstaa lukiessa tulikin epävarmuus...

      • paskat_vittuun

        "Psyykenlääkkeiden" yhteysvaikutuksista ei tiedetä. Todella edesvastuutonta määrätä tuollainen "cocktail."


      • huhhuhmitäpaskaa

        voi vittu.aika raju setti.toimiiko????


      • ChanceComes

        Itelläkin oli 20 vuotta kovat lääkkeet. Lopetin melkein kaikki 2013 kun tutustuin vaimooni. Silloin sitä ennen oli Somac, Deprakine, Risperidon, Ketipinor, Seroquel, Cymbalta, Opamox illalla, Rivatril, Propral. Propral on beetasalpaaja ja tarvin sen kaikkien noiden lääkkeiden aiheutamaan sydämen tykytykseen. Tänä päivänä menee enää Mirtatzapin ja pikkusen Opamoxia. Välillä Mirtatzapin on pois. Sain voimia muuttaa elämäni suhteen myötä. Myös edunvalvonta poistui käräjillä.


      • Työuupunut

        Chancecomes - onnittelut!! Kerrassaan upeaa.


      • Anonyymi
        ChanceComes kirjoitti:

        Itelläkin oli 20 vuotta kovat lääkkeet. Lopetin melkein kaikki 2013 kun tutustuin vaimooni. Silloin sitä ennen oli Somac, Deprakine, Risperidon, Ketipinor, Seroquel, Cymbalta, Opamox illalla, Rivatril, Propral. Propral on beetasalpaaja ja tarvin sen kaikkien noiden lääkkeiden aiheutamaan sydämen tykytykseen. Tänä päivänä menee enää Mirtatzapin ja pikkusen Opamoxia. Välillä Mirtatzapin on pois. Sain voimia muuttaa elämäni suhteen myötä. Myös edunvalvonta poistui käräjillä.

        Somacia ei käytetä psyyken hoitoon, se on vatsansuojalääke.


    • rhewth

      Nyt otan puolikkaan 5 mg:n Levozintabletin illalla ja ajan vähän kerrassaan annoksen kokonaan alas. Syy: alkoi aiheuttaa allergista kutinaa kehossa.

    • rhetwh

      Enää menee neljännes 5mg:n tabletista illalla eli vieroittautuminen etenee hyvin.

      • rhetwh

        ja olen päässyt eroon Levozinista ja nukun makeasti. :)


      • Qwertyuiopl
        rhetwh kirjoitti:

        ja olen päässyt eroon Levozinista ja nukun makeasti. :)

        Hienoa ☺


    • zombeuttajia

      ton lääkkeen nimi kuulosti tutulta.paikallinen "kokenut ja hyvä mt lääkäri" sano mulle vakaval naamal, että voitas harkita sulle semmosta lääkettä kun levoxin.laitappa nimi korvan taakke! mul soi hälytyskellot päässä jostai syystä ja laitoin kyllä nimen korvantaakke, mut en yhtään pilleriä suuhun.

      • feghre

        Ajattelepa, että ne mielurit pakottavat noita myrkkyjä joillekin.


    • kjgdfmirpejgos

      Yhden pillerin syöttivät eilen ylenmääräisen positiivisuuden alentamiseksi. Tehosi ja tuntui tosi pahalta tripiltä. Lääkkeet eivät yleensäkään toimi eikä kaikki huumeetkaaan. Tuo LEVOXIN toimi mutta käänteisesti.

    • dhykjeh

      75mg eikä taho ees riittää. reseptejä on 17. Sairauksia eläkkeelle asti. Levozin on hyvä analgeetti.

    • Levomepromatsiini

      Ei se ole Levitzin, tai Levotsin vaan Levozin. Katkaisee vaikka LSD tripin. Lamaava neurolepti. Aiheutti joitain vuosia sitten eniten kuolemia psyykenlääkkeistä. Järjetöntä jos määrätään pelkkään unettomuuteen isoja annoksia. Tarkoitettu raskaaseen psykiatriaan. Itse käytin ja kun otin ekan kerran ison annoksen illalla, ei aamulla kädet toimineet kun yritin sätkää tehdä. Aivot kärsii noista.

    • Mascata

      Mulla maniaan meni tovin 200mg, alkuun eivät saaneet nukkumaan millään ja sit pikkuhiljaa korjaantui olo ja rytmi, heti tiputeltiin vähitellen pois ja nyt ns. Normi olossa en tarvii ollenkaan....ei välttämättä mikään paras lääke pelkkään unettomuuteen, ellei mikään muu auta, esim. Ketipinor tai tenox....

    • Elbimpo

      Levozin on hullujenhuone lääke ja mielenterveystoimiston. Kierrä kaukaa tämä ihminen, joudut vielä vaikeuksiin iän myötä.

    • näköjäänhullu

      Jaa että hullujenhuone lääke. Itse käytän ahdistukseen 100mg x2 ja kyllä muuten auttaa! Ei muita oireita ellei ota liikaa. Ottakaa pienempiä annoksia älkääkä heti mollatko. Tottakai 25-50mg saa aluksi nupin sekaisin.

    • viekkonenlän

      Tuo on 100% totta.

    • Tyytyväinenjee

      Mulle levozin oli pelastus, viime tammikuussa sain monien muiden lääkekokeilujen jälkeen levozinin ja vihdoin sain nukuttua ja pelkotilat ym sekoomiset helpottivat jo 5mg annoksella ja sitä syön edelleen. Uudemmat lääkkeet pahensivat vaan oloa.
      Olen todella tyytyväinen tähän. Myös alkoholia tulee juotua harvemmin koska levozin ei sovi sen kanssa yhteen, jos otan olutta niin jätän napin sinä iltana ottamatta.

    • LevoZombi

      Aivan kauheaa ainetta! Otettiin kaverien kanssa joskus (en muista kuinka paljon, mutta paljon) ja oli sekunneista kiinni etten nukahtanut kirjaimellisesti pystyyn kävellessä. Oli talvi, mutta onneksi ehdin kotiin. Kaaduin suoraan sängylle. Toisella kerralla otettiin 300mg (jostain syystä toistettiin tää typeryys kun ei ollut muuta) kerralla ja olin viikon "koomassa". Tästä on nyt 10v aikaa ja en ole kolmatta kertaa koskenut. Ei jatkoon! #zombi

      • Ite olen ajatellut ottaa levozsiinia 2500mg ja pullon kossua , miten käy? Olen aivan tosissani, kivut, unettomuus, ero, persaukisuus jne vaivaa. Mulla ei paljon vaihtoehtoja oo.

        Mitä uniin tulee niin toimii, ja aamulla olen virkeä. Mulla on annostus 50-100mg iltaisin. Kerrankin joku lääke toimii, lääkkeen puolesta ei valittamista, elämäni kohdalta kyllä. Miten mun käy?


    • Jonirrr

      Minulle on toiminu Levozin tarvittaessa 25mg-100mg..aluksi oli nenä tukossa mutta jatkoin käyttöä siitä huolimatta,koska piti nukkua.nyt syön 75mg otan sen 3tuntia ennen nukkumaan menoa ja hyvin tulee uni.nukun yleensä sillä mutta jos Uni ei tule sillo niin otan ketipinor 25-50 Mg ja ei mene kauaa kun nukahdan..toho ketipinoriin nousee ainakin tolet tosi nopee miun mielestä ,levoziniin ei pitäis jos ei oo todella pahaa unettomuutta..tällä setillä olen itse pärjänny,levozinistä ei mitää sivuoireita nukun normi 6-9 tuntia yössä ja olen tosi tyytyväinen..

    • Unetonherkko

      Hyvä lääke, valvoin 5 päivää vierotusoireiden takia, lekuri määräs alkuu stilnoctia yms mitä joutu syömää levytolkulla että nukahti, sitte määrättii levomepromazine 25mg ja sitä tarvittaessa 4kpl eli 100mg,alkuu söin ton 100mg iltaa ja tunnissa nukahin, sitte pienensin annosta 50-75mg ja samanlailla tulee uni, 1.5vuotta syöny nyt joka ilta tota ja täytyy sanoa että mulla toimii. Alkuu oli pitkää oireita ennen ku kroppa tottu, suu kuivu ihan saharaks ja turpa saatto olla tukkonen,väsymys aamulla oli ihan saatanallinen, ajanmittaa neki häviää kaikki.

    • narrative
    • kauhiaolo

      Vieläkö Levotzinia on käytössä? Kuinka saisi omiin papereihin merkinnän, ettei sitä saa antaa koskaan eikä missään tilanteessa. Käyttävät kipukynnyksen kohottamiseen. Jos on tajunnan rajamailla kivun tähden, siellä ei halua Levotzinin sivuvaikutuksia lisäksi.

    • Anonyymi

      Minulle tuli kolmannen peräkkäisen käyttöyön jälkeen tuosta nokkosihottumaa käsivarsiin viime yönä ja kädet eivät ole olleet eilisen sateen takia auringossa. Kuivattaa myös suuta ja haluaisin pitää omat hyvät hampaat, kun hiukset jo lähtee...

    • Anonyymi

      Levozin on lääke, joka sopii toisille ja toisille ei sitten mitenkään, mut aika monessa lääkkeessä sama juttu

      Pahimpina aikoina söin itse 400mg levozinia ( 600mg ketipinoria ja tenoxia) iltaisin, tosin olin maaninen 😃

      Mulle ei itselle oo Levozin aiheuttanut suurempia sivuvaikutuksia, tosin mulle ei kyllä oikein mikään lääke aiheuta suurempia sivuoireita (paitsi lihominen)

      Nykyään ei onneksi nappeja suuremmin enää tarvitse!

      • Anonyymi

        Täälähän on hurjia kokemuksia. Minulle levari käy, otan illalla 150mg ja nukun. lisäksi otan muitakin lääkkeitä. Mutta jos on mania tai stressi en nuku kirveelläkään, kerran sitten otin 300mg että olisin nukkunut. Paskat en vaan pystyny nukkumaan, olis varmaan pitänyt ottaa purkillinen. Että tämmönen tarina.


    • Anonyymi

      Nyt kun Doxal on poistunut markkinoilta, niin lääkäri ehdotti Levotzin:iä tilalle, niin osaako joku sanoa, että ajaako Levotzin saman asian, kuin Doxal?
      Itselläni on kokeiltu melkein kaikki lääkkeet ennen kuin 3 vuotta sitten löytyi Doxal ja se oli ainoa lääke, jonka avulla pystyin yöt nukkumaan läpi kipujen ilman, että heräsin yöllä 6-8 kertaa.
      Tietysti kait se syömällä selviää, että sopiiko ko. lääke miten hyvin...

      • Anonyymi

        Mulla kävi samoin että kun doxal loppu niin tilalle tuli levozin ja ei todellakaan toiminut. Levozin oli aivan kamala, olin kuin zombie tai kännissä seuraavat päivät. ja kaiken lisäksi se ei edes taannut hyviä yöunia vaan saattoi mennä valvoessa tai uni todella katkonaista..


    • Anonyymi

      Levozin 5 mg on hyvä testi, jos se auttaa nukahtamaan ja aamulla virekea on todella väsynyt. isommat annokset vain psyykkisten sairauksien takia. Normaali ihminen voi käytää vähemmän, eli jos murskaa 5 mg tabletin ja kostutta sormenpää ja ottaa muutaman hipun niin se jo auttaa nukahtamaan ilman, että aamulla olisi tokkurassa. Levozin on ainoa unilääke, joka mahdolistaa syvän unen.

    • Anonyymi

      Joku 3-4v tuli syötyä, 25mg määrätty 2-4kpl ja eli iso määrä menny säännöllisesti, nyt lopettamassa ja vierotusoireet on melkoset. Ei pitäny unessa enään niin joutu vaihtamaan lääkitystä

    • Anonyymi

      Pane kaikki mitä koululääketiede puhuu suuren suuurennus lasin alle, googlaa jokainen siinä kaytetty aine sivuvaikustusksineen ja sen jälkeen päätä syötkö vai et.

      Varsinkin psyykkelääkkeet, ne sulkee dobamiinin, jota tarvitaan nopeaan oppimiseen, ja nopeaan älyyn, mielen vireyden ja tasapainon ylläpitoon, ja kaikkeen liikkeeseen ja koululääke tiede sulkee sen että sinusta tulee hidas oppinen, hisdas älyinen, hidas liikeinen ja masennus tulee aina 100 % Dobamiini sulkijoiden sivutoteena.
      Yleensä koululääketieteen arvo alkaa laskea sitä nopeammin mitä enemmän ihmiset ottaa selvää siitä mitä heidän "tutkitut" lääkkeet on.

      Isänikin söi närästykseen PH-MAX ia
      Isäni demnetoitui, ja tutkittuani purkin sisällön, se oli värjättyä 40 % alumiini jauhetta. Ja tätä myytiin litrakaupalla apteekeissa vielä 2012

      Huusin orionille kuin palosireeni, johtajalta johtajalle, dementoitte isäni, ja vaadin oikeuteen ja korvaukset ja vien televisioon, ellei joka ikinen PH - Max purkki ole joka ikisestä suomen apteekista pois vedetty.

      Orion perusteli, sille on fimea antanut luvan (fimea siis antaa lupia 40 % alumiini jauhe nesteen myymiseen, millähän lahjuksilla sekin myrkky on myyntiluvan saanut)

      2 viikon kuluttua soitin apteekkeihin ja kaikki sanoi, Orion on vetänyt kaikki PH- Max purkit pois.

      Älä syö yhtä ainutta varsinkaan korruptoituneen koululääketieteen purkkia kunnes otat selvää mitä se sisältää.
      Valkea tabletit on värjätty titaani oksidilla ( myös luontais c- ja muut vitamiini purkit)
      Joka on aspestin kaltainen aine, eli en osta valkeaksi värjättyjä tabletteja, koska ne voi yhtä hyvin värjätä punajuuri liemellä punaiseksi, tai porkkanalla oranssiksi,
      Eli täysin vastuutonta toimintaa on niin fiemean kuin koululääketieteen käsikynkkä.

    • Minulle tuo hirvitys käy. Annos 150mg saan unet ja herään virkeänä, kaikki ei vaan käy kaikille, turha yleistää että huono lääke ei sais myydä. Niinku sanoin mulle käy.

      • Anonyymi

        Itse heräsin yöllä kusemasta polvillaan sänkyyni tuolla lääkkeellä että sellainen lääke. Vetää kyllä vintin ihan pimeeks..tuntuu kuin pää olisi jumissa. Toki tuolla nukkuu mutta millä "hinnalla" on eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse heräsin yöllä kusemasta polvillaan sänkyyni tuolla lääkkeellä että sellainen lääke. Vetää kyllä vintin ihan pimeeks..tuntuu kuin pää olisi jumissa. Toki tuolla nukkuu mutta millä "hinnalla" on eri asia.

        Melkoista...


    • Anonyymi

      Vedä sinä itsesi narun jatkosksi.


      Kokoomuksen edustaja

    • Anonyymi

      Nokka meni tukkoon ihan muista syistä!
      Minulla on Pitkä kokemus 25 mg illalla.
      Olet epäonnistunut tuon lääkkeen käytössä. On pitkävaikutteinen lääke ja tuo asia on otettava huomioon lääkettä otettaessa.

    • Anonyymi

      Ei ole mistään mömmöstä tullut niin huonoa oloa kuin levarista

    • Anonyymi

      Kamala lääke. Kyllä uni tulee ja tulee myös ankea olo. Jos sopii jollekin niin minulle ei.

    • Anonyymi

      Ei psykiatrisia lääkkeitä saisi koskaan luokitella tai nimitellä lääkkeiksi ollenkaan.
      Näillä lääkkeillä ei ole mitään tekemistä ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen kanssa.

    • Anonyymi

      Olen jo pitkään halunut tietää lähteekö henki. MULLA ON MÄÄRÄTTY 100-200 vrk. jos ottaa vaikka sen 100kpl lähteekö varmasti henki. Oon niin vittuuntunut tähän elämään, mutta en halua olla kellekkään vaivoiksi. tosin mulla on hoitotahtona laitettu että ei saa turhanpäite elvyttää.

    • Anonyymi

      aloitin levomepromazine 50mgx2tabl.=100mg/vrk.nukkuu hyvin yhtenäisesti aamuun kun ottaa juuri ennen nukkumaan menoa eikä aamulla erikoisesti väsytä yksi haittavaikutus on positiivinen kesto erektio!! määrätty vaikeaan unettomuuteen/psykoosi lääkkeeksi mitä se on!!!!

    • minulle määrättiin azonan tilalle (mielialalääke käytetään unettomuuteen hyvä unilääke kela vei korvattavuudet pois kokonaan siksi vaihdettiin)levomepromazine 100mg olen syönyt lääkettä jokusen viikon 100mg annoksella iltaisin 3tuntia ennen nukkumaan menoa minulla on ihan hyvä vointi olo on hieman rauhoittunut eikä paljon aamu väsymystä nukun 6-8tuntia yössä ihan hyvin ei ainakaan vielä ole pahaa sanottavana lääkkeestä!

    • Anonyymi

      vähä myöhää vastaan oon 13 vuotias ja 5mg menee tarvittavana(silloin tällöin) silloin toimii mut pyörtyny oon osastolla ku niin tokkurassa oli

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe