Lääkkeen haittavaikutukset

Yks vaan

Voiko deprakine niminen epilepsialääke aiheuttaa päänsärkyä ja huimausta, entä epäsäännöllisiä kuukautisia? Lääkäri tosin väittää ettei tästä lääkkeestä tule tällaisia haittavaikutuksia. Ajattelin jos jollain toisellakin deprakinen käyttäjälläkin olisi tällaisia oireita, että miten ne haittaavat "elämää"?

12

4746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roona82

      Hepis.
      Itse syön deprakinea (300 300) ja lamictalia (50 50)... Lääkkeet pitävät kyllä kohtaukset poissa, mutta kyllä minustakin tuntuu että deprakine aiheuttaa sivuvaikutuksia, en tiedä mitkä kaikki onvat sen aiheuttamia, mutta ainakin aikanaan olin yhden kesän ilman kuukautisia! Toisaalta se oli ihan kivaa, toisaalta huolestuttavaa... Mutta e-pillereillä ne saa kellontarkaksi eli kannattaa harkita niiden syömistä jos kuukautiset tulee miten sattuu! Migreeni-tyyppisiä päänsärkyjä tulee silloin tällöin mutta en ole varma mistä johtuvat, meinaan että taitavat olla epin mukana tulleet... ja töissä kirkkaat valot nimenomaan laukaisevat päänsärkyä. Tällä hetkellä epäilen deprakinen aiheuttavan ikuisen väsymyksen tunteen joka on kestänyt niin kauan kun olen epiä sairastanut (yli 5v) Se alkoi jo Trileptalin aikana ja jatkuu edelleen. Lääkäri vaan totesi viime kontrollissa että väsymys johtuu stressistä. Mutta vittuakos (anteeksi kielenkäyttö)ne lääkärit tietää miltä MEIDÄN kropassa ja ppäässä tuntuu! e-pillerit saat tk-lääkäriltä ja ne tosiaan kannattaa hommaa jos kuukautisten kanssa ongelmia...

      Tsemppiä!

      • Roona82

        Deprakineä syön 600 600


      • yks vaan

        Kiitos vastauksestasi. Minulla epäsäännölliset kuukautiset saattavat olla vaihdevuosi vaivoja, koska olen 42- vuotias. Meinasin mennä gynekologille tästä asiasta. Minä syön debrakinea 1000mg aamulla ja 1000mg illalla. Minullakin on kiusana ikuinen väsymys. Trileptalin aikana minua ei niinkään väsyttänyt, päätä kylläkin särki ja huimasi. Minä olen sairastanut epilepsiaa jo lähes 30- vuotta, usein tuntuu että minä tiedän sairaudestani enemmän kuin neurologi. Neurologinhan pitäisi olla asiantuntija, eikä arvailija. Minulle on sairauteni aikana sanottu, että juon liikaa, ja välillä olen muka saanut paniikkikohtauksen, vaikka se on ollut epilepsiakohtaus. Tulipas aika pitkä juttu.


      • Roona82
        yks vaan kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Minulla epäsäännölliset kuukautiset saattavat olla vaihdevuosi vaivoja, koska olen 42- vuotias. Meinasin mennä gynekologille tästä asiasta. Minä syön debrakinea 1000mg aamulla ja 1000mg illalla. Minullakin on kiusana ikuinen väsymys. Trileptalin aikana minua ei niinkään väsyttänyt, päätä kylläkin särki ja huimasi. Minä olen sairastanut epilepsiaa jo lähes 30- vuotta, usein tuntuu että minä tiedän sairaudestani enemmän kuin neurologi. Neurologinhan pitäisi olla asiantuntija, eikä arvailija. Minulle on sairauteni aikana sanottu, että juon liikaa, ja välillä olen muka saanut paniikkikohtauksen, vaikka se on ollut epilepsiakohtaus. Tulipas aika pitkä juttu.

        Hei.
        Vastasin aiemmin olettaen että olisit nuorempi... Kun yleensä täällä kuukautisiin liittyvistä oireista ovat kyselleet nuoret.. Mutta ikinä ei pidä olettaa :) Parempi tosiaan varmaan että käyt kynekologin kanssa tuon läpi...

        Itselläni on kokoajan kasvanut pelko yhdestä deprakinen haittavaikutuksesta josta yksikään neurologi ei ole puhunut... nimittäin siitä munasarjojen monirakkulataudista vai mikä nyt olikaan... nimeä en muista. Aika ikävää olisi jos monta vuotta syönyt noita lääkkeitä ilman että kukaan olisi varoitellut... ja sitten tuleekin puheeksi että ainiin; et välttämättä voikaan saada lapsia. Siinä taisi tosiaan olla oireena epäsäännölliset kuukautiset...
        Ajattelin ensi kerralla tk:ssa pyytää että se tutkitaan...

        heip.


      • sauvatar
        Roona82 kirjoitti:

        Hei.
        Vastasin aiemmin olettaen että olisit nuorempi... Kun yleensä täällä kuukautisiin liittyvistä oireista ovat kyselleet nuoret.. Mutta ikinä ei pidä olettaa :) Parempi tosiaan varmaan että käyt kynekologin kanssa tuon läpi...

        Itselläni on kokoajan kasvanut pelko yhdestä deprakinen haittavaikutuksesta josta yksikään neurologi ei ole puhunut... nimittäin siitä munasarjojen monirakkulataudista vai mikä nyt olikaan... nimeä en muista. Aika ikävää olisi jos monta vuotta syönyt noita lääkkeitä ilman että kukaan olisi varoitellut... ja sitten tuleekin puheeksi että ainiin; et välttämättä voikaan saada lapsia. Siinä taisi tosiaan olla oireena epäsäännölliset kuukautiset...
        Ajattelin ensi kerralla tk:ssa pyytää että se tutkitaan...

        heip.

        Mä söin ja monta vuotta ja kukaan ei
        puhunut mitään !
        Onneksi mun munarakkulat ei tuhoutuneet.


      • Deprakine
        sauvatar kirjoitti:

        Mä söin ja monta vuotta ja kukaan ei
        puhunut mitään !
        Onneksi mun munarakkulat ei tuhoutuneet.

        Itse olen käyttänyt Deprakineä nyt muutaman viikon ja pari viikkoa annos taisi olla tuo 600 600, kunnes soitin neurologilleni ainaisesta väsymyksestä ja nukahtelusta esimerkiksi kesken työpäivän. Puolet pienemmällä aamuannoksella olo on vähemmän tokkurainen, mutta väsymyksen tuntee silti..

        PS. lääke voi ilmeisesti aiheuttaa myös lihomista..


      • Roona82
        Deprakine kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Deprakineä nyt muutaman viikon ja pari viikkoa annos taisi olla tuo 600 600, kunnes soitin neurologilleni ainaisesta väsymyksestä ja nukahtelusta esimerkiksi kesken työpäivän. Puolet pienemmällä aamuannoksella olo on vähemmän tokkurainen, mutta väsymyksen tuntee silti..

        PS. lääke voi ilmeisesti aiheuttaa myös lihomista..

        Jos olet vasta muutaman viikon deprakinea syönyt, tilannehan saattaa vielä tasaantua kohdallasi... Itselläni on vierähtänyt jo melkein 3 vuotta se seuralaisenani...

        Lihonnut olen epilepsian alettua varmaan yli 10kg. Ja helppoa ei ole ollut, kun nuorempana oli vähän syömishäiriöitä yms. itsetunto-ongelmia. Mutta syömättä en ole nykyään ruokiani jättänyt ja tervellisesti yritän syödä... Sillä terveellinen ja monipuolinen ruokavalio pitää kyllä varmasti paremmin myös kohtaukset loitolla... Ikävä kyllä ei vaan paino laske, ja varsinkin kun välillä vaan iskee niitä kamalia syöpöttelykohtauksia kun tuntuu että on kokoajan nälkä...

        Niin se vaan menee...


      • heltsu72
        Roona82 kirjoitti:

        Jos olet vasta muutaman viikon deprakinea syönyt, tilannehan saattaa vielä tasaantua kohdallasi... Itselläni on vierähtänyt jo melkein 3 vuotta se seuralaisenani...

        Lihonnut olen epilepsian alettua varmaan yli 10kg. Ja helppoa ei ole ollut, kun nuorempana oli vähän syömishäiriöitä yms. itsetunto-ongelmia. Mutta syömättä en ole nykyään ruokiani jättänyt ja tervellisesti yritän syödä... Sillä terveellinen ja monipuolinen ruokavalio pitää kyllä varmasti paremmin myös kohtaukset loitolla... Ikävä kyllä ei vaan paino laske, ja varsinkin kun välillä vaan iskee niitä kamalia syöpöttelykohtauksia kun tuntuu että on kokoajan nälkä...

        Niin se vaan menee...

        Minulla on mennyt heinäkuusta neurotol slow 2 krt 200 mg /pvä. Paino nousee, lähimuisti pätkii, väsymys on aivan kamala... on kuin elelisi säästöliekillä päivästä toiseen. Gamma gt (maksa) arvo oli 180 (norm naisilla 47)..
        Lääkärin mielestä olen masentunut näiden oireiden perusteella, eikä ko. lääkkeellä ole tällaisia vaikutuksia. Joudunkin nyt neuropsykologille muistitesteihin... En itse oiken ole samaa mieltä lääkärin kanssa. Olkaa muut lääkkeen käyttäjät ystävällisiä, ja kertokaa jos teillä on vastaavanlaisia kokemuksia. Etukäteen kiitos!


      • Telle
        heltsu72 kirjoitti:

        Minulla on mennyt heinäkuusta neurotol slow 2 krt 200 mg /pvä. Paino nousee, lähimuisti pätkii, väsymys on aivan kamala... on kuin elelisi säästöliekillä päivästä toiseen. Gamma gt (maksa) arvo oli 180 (norm naisilla 47)..
        Lääkärin mielestä olen masentunut näiden oireiden perusteella, eikä ko. lääkkeellä ole tällaisia vaikutuksia. Joudunkin nyt neuropsykologille muistitesteihin... En itse oiken ole samaa mieltä lääkärin kanssa. Olkaa muut lääkkeen käyttäjät ystävällisiä, ja kertokaa jos teillä on vastaavanlaisia kokemuksia. Etukäteen kiitos!

        Kokemukseni Neurotol Slow'sta ovat miltei täsmälleen samanlaiset! Paino on noussut jonkin verran, väsyttää koko ajan ja olo on huono. Olen syönyt ao. lääkettä toukokuusta lähtien! Oma gamma Gt:ni oli vielä korkeampi kuin sinun (en muista tarkkaa lukua, eikä minulle kerrottu viitearvoja, arvo oli kuitenkin kuulemma merkittävästi koholla).

        Samoin kuin sinä, olen saanut lähetteen psykiatriseen arviointiin. Se psykiatri ei kyllä voi poistaa mieltei jokapäiväistä oksentelua ja todellakin tuota muistin pätkimistä!! Nämä oireet alkoivat n. 2 vkoa sen jälkeen, kun annostani oli nostettu 2x100:sta 2x200:taan. Välillä söin 200 400, annosta laskettiin, koska ripuloin pahasti.

        Olen syyskuun puolivälistä alkaen syönyt lisäksi Keppraa, tuon lääkkeen vaikutuksia en ole huomannut, asiat kun ovat ihan samoin kuin toukokuusta lähtien.

        Nyt neurojen päät vadille! Tsemppiä sinulle!!!


      • heltsu72 kirjoitti:

        Minulla on mennyt heinäkuusta neurotol slow 2 krt 200 mg /pvä. Paino nousee, lähimuisti pätkii, väsymys on aivan kamala... on kuin elelisi säästöliekillä päivästä toiseen. Gamma gt (maksa) arvo oli 180 (norm naisilla 47)..
        Lääkärin mielestä olen masentunut näiden oireiden perusteella, eikä ko. lääkkeellä ole tällaisia vaikutuksia. Joudunkin nyt neuropsykologille muistitesteihin... En itse oiken ole samaa mieltä lääkärin kanssa. Olkaa muut lääkkeen käyttäjät ystävällisiä, ja kertokaa jos teillä on vastaavanlaisia kokemuksia. Etukäteen kiitos!

        olen syönyt neurotolia jo 24-vuotta joten luulen tietäväni mistä puhun
        muisti pätkii kyllä
        väsyttää kyllä
        "säästöliekki" kyllä
        ja se neuropsykologi niin ainahan ne sinne lähettävät ja sitten tämä psykologi tarjoaa pieniä soikeita pillereitä ja laittaa papereihin
        että potilas kärsii lievästä masennuksesta ihan niinkuin lääkäri oli halunnutkin
        oireet kyllä lievenee ajan mittaan että jos läääke sinulle sopii niin pidä pintasi ja kieltäydy siitä psykologista itse tein aikoinaan useinkin niin


    • juulia

      trileptal lääkkeen punasesta kolmiosta
      vai onko tosiaan niin ettei
      sen lääkkeen kanssa voi ottaa
      alkoholia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe