Ei tule joulua meille

surullinenäiti

Kateeksi käy lukea toisten lahjojen ostelua ja ruokien laittoa kun itsellä ei ole rahaa laittaa mitään.
Jouduin pitkälle sairauslomalle, saan kelan rahaa ja mies pieni palkkaisessa työssä.
Laskujen maksun jälkeen jäi 150€ jolla pitäisi elää tammikuun puoleen väliin asti.
Meitä 2 aikuista ja 4 teiniä, joista 3 opiskelee muualla, tulevat kyllä jouluksi kotiin.
Eli mitenkähän pystyy tuolla rahalla ruokkimaan 6 ihmistä 2viikkoa ja sitten loppu ajan 3 ihmistä, ennen kuin seuraavan kerran rahaa tulee...
Toimeentulotukea emme saanut kun katsovat 3kk tuloja ja menimme juuri ja juuri plussalle.

10

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herrahuu-

      täyttä huuhaata koko juttu

      • pikkumyy13

        Täh ? Eikö mitään tajua ?


    • kituutusta.tiedossa

      Mulla on 3£ tilillä. Joten ei ole harvinaista ettei tämän päivän lama suomessa ole joillain rahaa.

      • roisos-

        mulla on tilillä miljardi€


      • pikkumyy13
        roisos- kirjoitti:

        mulla on tilillä miljardi€

        Miksi sitä tässä kehut, anna sille joka sitä tarvitsee.


      • pikkumyy13
        pikkumyy13 kirjoitti:

        Miksi sitä tässä kehut, anna sille joka sitä tarvitsee.

        Idiootti


    • JoulunHenki

      Kirkon diakonissa auttaa vähävaraisia ja antaa joulurahaa vähävaraisille. Myös pelastusarmeija auttaa vähävaraisia Jouluna. Ota näihin yhteyttä, varmasti saat apua.

      Rauhallista ja Ihanaa Joulua sinulle ja perheellesi.

    • eläjä.-

      onneksi joulu on jo mennyttä, niin voi keskittyä oikeaan elämään

    • Jouluakaikille

      Toivon,että tämän joulun niukasta tilanteestanne huolimatta voisitte perheenä kokea jouluna yhdessäolona, jota ei voi rahalla ostaa. Niin että joskus kun teillä parempi talojdellinen tilanne voistte muistella tätä erillaista,tiukkaa joulua tiettynä yhteisenä muistona.

      Itselläni taloudellisesti nyt tiukkaa, mjtta ikävä monia elämästäni poistuneita ihmisiä. Vietän joulupäivää yksin...
      Hyvää joulua sinulle ja perheellesi kaikesta huolimatta!
      Toivotaan,että ensi jouluna teillä olisi parempi taloudellinen tilanne.

    • pikkumyy13

      En tiennyt, että eräs naapuriperheemme oli rahapulassa. Tuli puhetta ikkunoiden pesusta. Mies kertoi tehneensä sitä työkseen ja halusi pestä meidän ikkunat, joita on paljon, maksoimme hänelle 50 e. Kaikissa vesihanoissamme oli jokin jousi, joka vaikeutti veden
      kulkua ja käsisuihku oli liian lyhyt. Tämä naapuri on juuri valmistumassa lvi-asentajaksi,joten hän korjasi nämä puutteet (80 €). Hän kävi meillä myös joulupukkina meidän lapsenlapsien iloksi (50 €). Lainasin hänelle myös 100 €, jonka maksaa takaisin. Hän sanoi minua joulun pelastajaksi. Tuntui hyvältä, koska minä olen se joka tietää mitä on olla täysin ilman rahaa pieni vauva kainalossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      263
      2603
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      195
      1665
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1179
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1044
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      1000
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      905
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      59
      736
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe