lahjana kolikkolipas säästöpankista

rapsutustalippaalle

Hankin kolikoilla elefanttilippaan säästöpankista ja hanakasti olen sitä täyttänyt, mutta aina Laihoin tuloksin. Kun yhden sentin saa lippaaseen, kaksi ottaa hetken kuluttua muka tarpeeseen. Kuitenkin olen saanut täytteeksi niin paljon rahaa, että on hyvä mieli, miten sitä onnistuikin säästämään niin paljon kolikoita. Mieli on hyvä, kuin pienellä kissan pennulla. Rapsutustahan se lipas kin kaipaa parin päivän välein.

4

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylpeäpenneistä

Minä olen kerännyt yhteensä kymmenen säästölipas, enkä heitä niistä yhtäkään pois. Joka kerta kun rahaa tulee, otan ja laitan yhden tai kaksi kolikkoa joka ikisen possuun. On papukaija, karhu, pingviini sekä monta muuta possua kuten myös perinteisiä elefantti ja porsas. Lisäksi on savesta tehty possu. Kun jokaisessa on muutama kymmenen kolikkoa ja näytän ne, niin ihmiset varmaan ymmärtää possuun säästämisen viehkeyden ja rahan arvon.

• possuressunen

Pieni possu tepasteli tietä pitkin ja oli sitä mieltä, että kukaan ei häntä tarvitse. Talon isäntäkin oli yrittänyt pikku possun teurastaa, joten hädissään nähdessään äitinsä teurastuksen; possu karkasi karsinasta maailmalle. Possu etsi syötävää ja omaa kotia, jossa elää vanhaksi. Tien vierellä oli talo ja siellä yksinäinen vanha rouva, joten possu meni pihaan ja pyysi ruokaa ja omaa karsinaa eli kotia, jossa elää. Koska rouva arvasi possun karanneen, sana teurastuksesta oli kulkenut naapurille; rouva ilmoitti löydöstään talon isännälle. Isäntä ja vanha rouva sopivat, että kunhan maksu possusta tulee ajoissa, rouva saa pitää possunsa. Näin possu löysi uuden kodin ja rouvalla oli iso vanhanaikainen säästölipas, jonka possu pikku porsaana sai nähdä tuvan lipaston päällä. Sieltä lähti maksu talon isännälle, joten pikkuinen säästöpossu oli nyt possun paras kaveri ja emäntä myös. Näin possu sai elää pari kymmen vuotiaaksi, kunnes kuoli normaalisti, kuten lemmikki ikään.

• pikkupossuni

Mukava tarina. Kunhan toteutuisi elämässä useimmin, että pikku porsaat saisivat paikan lemmikkeinä koko karsinasta tai kirjahyllystä.

• kolikkolipas

Minä menin joulun aikaan säästöpankkiin ja hain pieniä elefanttipossupankkeja useita lahjaksi, jouluna annoin. Olivat myönteisen vastaanoton saaneita. Lisäksi otin itselle joka pankista lippaan ja säästämpä niihin silloin tällöin rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe