Hyvää Joulua - ja mielenkiintoisempaakin!

Kun avaan poliittisilla aiheilla, minuun eräät keskustelun heti kääntävät. Aina. Minusta tekevät myös avauksiaan, joilla keskustelevat itsensä kanssa minusta. Ovat minua nytkin taas kaipailleet. Hyvää, lämmintä ja hellää joulumieltä heille osoittaen puhun nyt minäkin tuosta heitä eniten kiinnostavasta aiheesta:

Naisystäväni oli luonani viikon tehden täällä joulusiivoukset, pesten pyykkiäni, laittaen kotiani joulukuntoon, ollen kanssani jouluostoksilla ja tehden minulle jouluruokia. Toki olen auttanut häntä parhaani mukaan. Siis niissä jouluvalmisteluissa. Perjantaina ehdimme käydä Pääkaupungin päällystön evp-osaston joululounaalla Puotilan kartanossa. Sunnuntaina kyläilimme ystäväperheessä.

On ollut myös joululahjojen ja joulukukkien hankintaa ja saajille toimittamista. Läheiseni olen jo kaikki ”lahjonut”. Muutaman matkan olen saanut tehdä. Monia olen jo kauan ”lahjonut” tilaamalla heille mieluisia lehtiä kestotilauksina, suurin osa niistä aikuisille, mutta myös eräitä nuorten ja lasten lehtiä. Vaivatonta lahjan antajalle. Yhdelle nuorelle lahjakortin hänen mielikauppaansa, ja muutamille kuoreen rahaa, jolla voivat tehdä haluamiaan jouluhankintoja. Tämäkin vaivatonta lahjan antajalle.

Olen saanut lahjoja itsekin. Oikein kivoja, jotka ovat lämmittäneet mieltäni. Muutamia kehoanikin lämmittäviä lahjoja olen saanut. Paljon on tullut myös joulutervehdyksiä ja joulukortteja. Yksi kansanedustajaltakin, sinibaretteja ja facebook-kavereitani hän on, laatuisa mies puolueestaan huolimatta.

Eilen naisystäväni lähti kotimatkalleen viettääkseen nyt joulunsa omien jälkeläistensä parissa. Kaksi edellistä joulua olemme viettäneet yhdessä täällä kotonani. Vietän nyt jouluni omassa rauhassani, tv:n jouluantia katsellen, joulumusiikkia kuunnellen, vähän ulkoillen, lueskellen, jouluruokia nauttien. Joulupäivänä käyn joulukirkossa. Tapaninpäivänä käyn joulun ”rääppiäisillä” läheiseni luona.

Tällainen on siis minun jouluni. Monilla se varmaan on vilkkaampi. Eräiden joulu kulunee kuitenkin samoin kuin hänen kaikki muutkin päivänsä, kepupalstaa päivystäen. Ja ”nähden” täällä kapeja kaikkialla. Eivät nuo ”näyt” ihmetytä, sillä ”esiintyyhän” täällä vielä uusi-ukkikin, vaikka yhdeksättä kymmentään lähestyvä mies on vakavasti sairas, ollut viikkoja sairaalassakin. Surukseni kuulin, kun soitin hänelle joulutervehdykseni.

Teitä eräitä ajatellen olen nyt puhunut teille mielenkiintoisimmasta aiheesta. Antanette sille arvoa. Puhuin vähän teistäkin. Lienette mielissänne saamastanne huomiosta. Sallinette, että muita ajatellen vähän, ihan pikkuisen vain, puhun myös teille vähemmän mielenkiintoisesta, eli politiikasta:

On julkaistu gallup puolueiden kannatuksista. Täällä näköjään jo käsitellyn aiheen yksityiskohtiin menemättä totean vain, että SDP näkyy nousseen kannatetuimmaksi puolueeksi, tosin niukalla erolla kepun ohi. Mutta ”kyllä se siitä”, sanoisi Mauno Koivisto. Stubbin lapsuksella ei näy olleen vaikutusta kokoomuksen vakaana pysyneeseen kannatukseen. Persujen kannatus on normalisoitunut vihreiden alapuolelle. Kepunkin kannatus normalisoitunee viimeistään vaaleihin mennessä kuten viimeksikin kepun ollessa hallituksen johdossa. Sitä jo enteilee Sipilän ja hallituksen ”gallupeerattu” suosion putoaminen.

Politiikastakin on siis tullut meille mukavaa joululahjaa. Palaankin lopuksi vielä jouluun:

Täällä on näköjään keskusteltu joulukinkuistakin, eli onko ulkomainen parempi vai pitääkö meidän suosia suomalaista. Itse kuitenkin ostin suomalaisen viljapossun kinkun, naisystäväni sen paistoi, on sitä jo nautittukin ja hyväksi todettu. Mutta olkoot kinkut ulkomaisia tai kotimaisia, oleellisin niistä kerrotaan tässä joululaulussa, joka kannattaa kuunnella loppuun asti - ajatuksella:

https://www.youtube.com/watch?v=j-CuPDYB9UM

Laulun lopussa sanottua totuutta painottaen vielä toivotan kaikille Oikein Hyvää Joulua!

33

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avaukseni jätettyäni katselin nyt enemmän palstaa, jolle minulla ei ole runsaaseen viikkoon mielenkiintoa ollut. Huomasin, että on kyselty, kuka on ollut paras keskustelija v. 2015. Avauksen tekijän, siis kyselijän huomioon ottaen jo hyvä joulutunnelmani yhä vain koheni, kun minä en näy kovin korkealle sijoittuneen avaajan ja eräiden muiden tunnistamieni mielestä;))

Res.majurihan tuo avaaja on, vaikka on itseään ujostellen avannut muulla nikillä. Minuun hän on sitten keskustelun vienyt. On ”nähnyt” minut sielläkin. On se hauskaa - tai ehkä kuitenkin vain sairasta. Vaikka hänelle - toisin kuin minulle - se sotilasansiomitalikin on myönnetty oikein numeroituna. Lienee ainutlaatuinen. Mitalin numeroa ei ole kuitenkaan tainnut kertoa;))

Kohteliaasti kommentoin avaustaan jo sillä avauksellakin.

• Toivotan kaikille oikein Hyvää Joulua, ja ennenkaikkea Joulumieltä.
        Otetaan Jouluna huomioon toisetkin.

Olet kapi_ niin väärässä, kuin olla voi. En ole tehnyt mainitsemaasi avausta.
        Olen ollut täällä hyvin vähän viimeaikoina. Ja se jatkunee.
        Olemme eukon kanssa lähdössä tuota pikaa Savon puoleen, tulemme huomenissa ip:n alussa. Mennessä kaksi, ja tullessa kolme henkilöä.
        Kierämme eukon sukua siellä.
        En laita irvittäväksi tarkennusta. Jouluaatto kuitenkin kotona, muutamien omaisten seurassa. Joulukirkko kuulunet aina traditioihin.

Sepä siitä, omasta.

Kyllä minulla on sotilasansiomitalissa järjestysnumero ?
        Myös tuli myöhemmin sotilasansiomitalitunnus (1995 > PE alkanut näitä jakamaan, PE kirjelmäkin siihen numeroineen, siinä esillä). Sekin Pv:n Komentajan allekirjoituksella.
        Miksi intät selvää asiaa ? En laita naama värkkiäni esille tänne, en järjestysnumeroita ym. Sotilasansiomiatalitunnukseen ohjekkin, miten puvuntakin liepeessä käytetään, kuin muutkin esim Tammenlehvää käytetään. Sellainenkin on, isän peruja (selvyydeksi, en itse sitä käytä).

Jos tuntuu siltä, ja aina näkyy tuntuvan. Saat toki oman mielipiteesi esittää, mutta tarkista nyt vähän taustoja, kenen juttuja jatkat.
        Laitat minulle tuntojasi, joita näkyy jokunen levittelevän, ilekeämielisyyttään. Sepä heidän murheitaan.

Sepä siitä !

Joulu ja puolisavusauna, mikä menee edelle, muu kuin oikea savusauna.
        Jopa joulutontonttujenkin, sanottu olevan oikea saunan ikkunoista kurkistelemassa. Näinhän meitä valistettu ammoisista ajoista asti.

Nyt kieseihin, ja nokka kohti Savoa.

Kerran vielä: kaikille oikein Hyvää Joulua, ja joulumieltä, ennenkaikkea.
        Muistetaan heikompiosaisiakin, kuka mitenkin.
        käydään haudoilla, muistelemassa rakkaita omaisiamme, tuttujamme, ja ennenkaikkea sotiemme veteraanejamme. itse käyn mm Presidentin haudallakin. Tapana ollut, eri sukuhaarojen kanssa.

• Res-maj kirjoitti:

Toivotan kaikille oikein Hyvää Joulua, ja ennenkaikkea Joulumieltä.
        Otetaan Jouluna huomioon toisetkin.

Olet kapi_ niin väärässä, kuin olla voi. En ole tehnyt mainitsemaasi avausta.
        Olen ollut täällä hyvin vähän viimeaikoina. Ja se jatkunee.
        Olemme eukon kanssa lähdössä tuota pikaa Savon puoleen, tulemme huomenissa ip:n alussa. Mennessä kaksi, ja tullessa kolme henkilöä.
        Kierämme eukon sukua siellä.
        En laita irvittäväksi tarkennusta. Jouluaatto kuitenkin kotona, muutamien omaisten seurassa. Joulukirkko kuulunet aina traditioihin.

Sepä siitä, omasta.

Kyllä minulla on sotilasansiomitalissa järjestysnumero ?
        Myös tuli myöhemmin sotilasansiomitalitunnus (1995 > PE alkanut näitä jakamaan, PE kirjelmäkin siihen numeroineen, siinä esillä). Sekin Pv:n Komentajan allekirjoituksella.
        Miksi intät selvää asiaa ? En laita naama värkkiäni esille tänne, en järjestysnumeroita ym. Sotilasansiomiatalitunnukseen ohjekkin, miten puvuntakin liepeessä käytetään, kuin muutkin esim Tammenlehvää käytetään. Sellainenkin on, isän peruja (selvyydeksi, en itse sitä käytä).

Jos tuntuu siltä, ja aina näkyy tuntuvan. Saat toki oman mielipiteesi esittää, mutta tarkista nyt vähän taustoja, kenen juttuja jatkat.
        Laitat minulle tuntojasi, joita näkyy jokunen levittelevän, ilekeämielisyyttään. Sepä heidän murheitaan.

Sepä siitä !

Joulu ja puolisavusauna, mikä menee edelle, muu kuin oikea savusauna.
        Jopa joulutontonttujenkin, sanottu olevan oikea saunan ikkunoista kurkistelemassa. Näinhän meitä valistettu ammoisista ajoista asti.

Nyt kieseihin, ja nokka kohti Savoa.

Kerran vielä: kaikille oikein Hyvää Joulua, ja joulumieltä, ennenkaikkea.
        Muistetaan heikompiosaisiakin, kuka mitenkin.
        käydään haudoilla, muistelemassa rakkaita omaisiamme, tuttujamme, ja ennenkaikkea sotiemme veteraanejamme. itse käyn mm Presidentin haudallakin. Tapana ollut, eri sukuhaarojen kanssa.

Vai et ole se res.maj, joksi sinut päättelin perusteenani ”kirjoitustyylisi”, jollaista olen nähnyt vain res.majurilta. Sorry erehdykseni!

Täällä lienee siis joku toinenkin, joka on käynyt samat koulut kuin sinä, ja niissä oppinut tuon ainutlaatuisen kirjoitustyylin. Kadettikoulu se ei ole; tiedän kadettien kirjoitustyylin, kun olen ollut sielläkin opettajana. Eikä se koulu ole reserviupseerikoulu, tiedän, kun senkin olen käynyt ja tiedän, millaista kirjoitustyyliä siellä edellytettiin.

Kai tuo tyyli opitaan lukiossa, jonka kerrot käyneesi, ja minä en ole sitä käynyt. Mutta erilainen kirjoitustyyli kuin sinulla on läheisilläni, jotka ovat lukion käyneet. Varmaan se tyyli on muuttunut sinun lukioaikojesi jälkeen. Mutta toisaalta - erilainen kirjoitustyyli oli myös 1939 syntyneellä edesmenneellä vaimollani, joka myös oli käynyt lukion. Ehkäpä eri paikkakuntien lukioissa opetetaan erilaisia kirjoitustyylejä;))

Niin tai näin, mutta Hyvää Joulua sinullekin ja makoisia löylyjä siellä puolisavusaunassa, toivottaa tässä savusaunassa syntynyt!

• Et ole muistaakseni tehnyt yhtään avausta ilman että olet kertonut tekemisistäsi. Joten on turhaa "taivastella" saamaasi palautetta. Sitähä sinä olet halunnut.

Nytkyään kirjoitat vain itsestäsi, hyvä niin jos vanhan miehen mieli siitä hyväksi tulee.

Ja saathan nuo palsta hörhöt taas innostumaan ainakin viikoksi.

Rauhallista Joulua Sinulle

• DV8_HellRaiser kirjoitti:

Et ole muistaakseni tehnyt yhtään avausta ilman että olet kertonut tekemisistäsi. Joten on turhaa "taivastella" saamaasi palautetta. Sitähä sinä olet halunnut.

Nytkyään kirjoitat vain itsestäsi, hyvä niin jos vanhan miehen mieli siitä hyväksi tulee.

Ja saathan nuo palsta hörhöt taas innostumaan ainakin viikoksi.

Rauhallista Joulua Sinulle

Oho! Melko vähän, kovin harvakseltaan olen viime aikoina avauksia tehnytkään, ja vielä vähemmän kertonut niissä itsestäni. Nyt sellaiselle oli tarvetta, kun runsaan viikon jälkeen ekakertaa palstan avattuani näin minua tänne kovasti kaivatun, terveydestänikin oltiin huolestuneita, ja jopa arveltiin minun päästäneen ”kylmän pierun”.

Monissa vastineissani olen kyllä viime aikoinakin joutunut kertomaan itsestäni, kun sitä ilmeisesti ovat halunneet ne, jotka ovat minut esille ottaneet. He kai ovat niitä ihan oikein palstahörhöiksi nimittämiäsi. Läheskään jokaiseen sellaiseen viestiin en ole puuttunut.

Julkiselta profiililtani näet myös avaukseni, ne ovat siellä vahvennettuina. Tässä viimeaikaisia; en niissä yhdessäkään kerro itsestäni, vaan kepusta ja politiikasta yleisemminkin:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13989365/iloista-itsenaisyyspaivaa!#comment-82063616

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13939881/taman-miehen-kunniaksi---

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13924602/kepu-on-suuri-paradoksi

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13922705/puoluekannatukset-normalisoituvat

Sinulle ohjeeksi on paikallaan esittää nyt Omar Khaijamin runo:

Oi ulkokultainen ! Vain pieni pyyntö täytä:
        jo säästä neuvojas, älä suotta suuta käytä.
        Minä, usko, suoraan kuljen, sinä katsot kieroon vain:
        siis hoida silmiäs, ettei ne väärin näytä!

Tämän myötä Rauhallista Joulua Sinullekin!

• kapi_ kirjoitti:

Oho! Melko vähän, kovin harvakseltaan olen viime aikoina avauksia tehnytkään, ja vielä vähemmän kertonut niissä itsestäni. Nyt sellaiselle oli tarvetta, kun runsaan viikon jälkeen ekakertaa palstan avattuani näin minua tänne kovasti kaivatun, terveydestänikin oltiin huolestuneita, ja jopa arveltiin minun päästäneen ”kylmän pierun”.

Monissa vastineissani olen kyllä viime aikoinakin joutunut kertomaan itsestäni, kun sitä ilmeisesti ovat halunneet ne, jotka ovat minut esille ottaneet. He kai ovat niitä ihan oikein palstahörhöiksi nimittämiäsi. Läheskään jokaiseen sellaiseen viestiin en ole puuttunut.

Julkiselta profiililtani näet myös avaukseni, ne ovat siellä vahvennettuina. Tässä viimeaikaisia; en niissä yhdessäkään kerro itsestäni, vaan kepusta ja politiikasta yleisemminkin:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13989365/iloista-itsenaisyyspaivaa!#comment-82063616

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13939881/taman-miehen-kunniaksi---

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13924602/kepu-on-suuri-paradoksi

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13922705/puoluekannatukset-normalisoituvat

Sinulle ohjeeksi on paikallaan esittää nyt Omar Khaijamin runo:

Oi ulkokultainen ! Vain pieni pyyntö täytä:
        jo säästä neuvojas, älä suotta suuta käytä.
        Minä, usko, suoraan kuljen, sinä katsot kieroon vain:
        siis hoida silmiäs, ettei ne väärin näytä!

Tämän myötä Rauhallista Joulua Sinullekin!

Vähän valikoit, mutta mitäs siitä. Kovin harvoinhan tällä saitilla asiakeskusteluja syntyy.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13989365/iloista-itsenaisyyspaivaa!

"Mutta mitäpä noista. Parempi muistella iloisempia ja itseäni enemmän koskettaneita asioita. Kuten tuota Kanarian matkaa yhdessä naisystäväni kanssa. Lähdimme matkalle 16.11. illalla ja palasimme 1.12. varhain aamulla (yölento oli), mutta naisystäväni jäi vielä luokseni, ja eilen illalla olimme itsenäisyyspäivän ennakkojuhlinnassa Santahaminan maanpuolustuskerholla (ent. upseerikerho). Tilaisuus oli samalla vuoden aikana eläkkeelle siirtyneiden opistoupseerien läksiäisjuhla, ”kepittäjäiset”, jossa lähtijät saivat hopeapäiset keppinsä (jollainen on ollut minulla jo 35 vuotta, mutta ilman käyttöä;)).

Tänään naisystäväni matkusti kotiinsa, ja nyt sitten tulin tänne ilahduttamaan minua niin kovasti kaivanneita. He lienevät nyt tyytyväisiä. Ja jos he vielä tämänkin jälkeen ”näkevät” minut muissa kuin tämän rekisteröidyn nikkini takana, menkööt nyt viimeistään tarkistuttamaan päänsä, vaikkei se ehkä ainakaan eräässä enää mitään auttaisi.

Iloista itsenäisyyspäivää kaikille muillekin!"

Siis et kerro itsestäsi avauksissasi, tuo on sitten varmaan ihan näköharhaa.

• Jombenrakasehtajohto

Puskista tulit esiin ja sieltä olet edelleen syytänyt samaa vähä-ällisen juttua mm. nikillä kökkötraktori2115.
      Joku voisi uskoa poissaoloosi, mutta minä en. Niin pahasti olet koukussa tähän saittiin.

• Hulluillakin on huvinsa. Muutamalla heistä kai jopa useita. Mutta sinulla raukalla on aina vain tuo yksi sama. Silti sinullekin rattoisaa joulua, jonka tietenkin vietät kepupalstalla varmaan löytäen taas monia uusiakin kapeja täältä.

Muuten, oletpa tuossa tosissasi tai et, sairaudestasi kuitenkin noin kerrot.

• VähänSäälien

Yksinäinen tuntuu joulusi olevan. Eivät ole jälkeläiset kutsuneet paappaa riesakseen jouluna. Koita kuitenkin kestää, vaikka kepupalstalla.

• En minä toki olisi riesa jälkeläisilleni jouluna, jos heidän kanssansa jouluani viettäisin. Mutta tuskin he minua luokseen suuresti kaipaavatkaan, kun heillä on ihan tarpeeksi sitä omaakin joukkoaan. Pojillani on lapsia ja lapsenlapsia, joiden kanssa saavat joulua viettää. Muutama tuosta joukosta on myös joulumatkalla.

Ja kun he kaikki asuvat melko kaukana minusta, Länsi-Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa, en oikein välittäisi enää sinne matkustellakaan, kun tein niitä matkoja jo heitä ”lahjoessani”. Poikapuoleni perheineen asuu tuossa varsin lähellä, ja vaikka sielläkin kävin jo ”lahjomassa”, siellä vielä käynen myös joulun pyhinä.

Oikein mukavasti jouluni menee näin, joten säälisi on aiheeton!

• Sitä.samaa.vain

Ei sinusta muiden tartte puhua. Itse taas kerroit pitkät jorinat itsestäsi. Unohdit kuvat, laita nyt vielä niitäkin. Myös todistuksiasi ja mitalleitasi.

• Antaisit.jo.olla

Mitä sinä sitä kapia jatkuvasti härnäät. Ukkohan kirjoittelee ihan fiksusti jos vertaa sitä näihin n.90% palstan lapsellisista höpötyksistä. Kapin kirjoituksista paistaa selvästi että hän on upseeri ja herrasmies. Painit kuule moukka ihan väärässä sarjassa argumetoinnin suhteen hänen kanssaan.

• Kertomalleni oli nyt perusteensa, jonka ilmoitin heti alkukappaleessa. Perusteensa on ollut myös sille muulle, johon vihjaat. Annan sille selitystä vertauksella:

Nuori juutalaisnainen halusi Hitlerin kuvan tatuoitavaksi napansa alapuolelle. Tatuoijalle esittämänään perusteenaan hän sanoi: ”Nautin siitä, kun Hitler näkee juutalaisten rakastelevan ja lisääntyvän”.

Fiksummat ymmärtänevät tuosta perusteeni matkakuvilleni ja muulle tietynlaiselle täällä todisteellisena esittämälleni;))

• Sinulla_se
        Antaisit.jo.olla kirjoitti:

Mitä sinä sitä kapia jatkuvasti härnäät. Ukkohan kirjoittelee ihan fiksusti jos vertaa sitä näihin n.90% palstan lapsellisista höpötyksistä. Kapin kirjoituksista paistaa selvästi että hän on upseeri ja herrasmies. Painit kuule moukka ihan väärässä sarjassa argumetoinnin suhteen hänen kanssaan.

on tuo "argumetointi" hallinnassa. Kaikki saatanan ääliöt täällä tekelehtii viisasta esittämään.

• Antaisit.jo.olla
        Sinulla_se kirjoitti:

on tuo "argumetointi" hallinnassa. Kaikki saatanan ääliöt täällä tekelehtii viisasta esittämään.

Puhut siis itsestäsi. Katsoppa peiliin ja huomaa että totuus tekee kipeää.

• Ja_tuo
        Antaisit.jo.olla kirjoitti:

Puhut siis itsestäsi. Katsoppa peiliin ja huomaa että totuus tekee kipeää.

ääliö on vielä varajeesuskin. Maailma nimenomaan tarvitsee jeesuksia.

• Peistä.väännetty

Ekö sulla kapi tosiaan ole mainitussa mitalissa mitään numeroa?.
      Nyt taidat narrata meille muillekkin.Ota mitali esille ja katsele,eikö tosiaan ole numeroa.Miten olet voinut saada numerottomana?.

• Avaukseni on saanut melkoista huomiota. Vastanneet ovat pitäytyneet vain minuun, joten oikeassa olin päättelyssäni avata monille mielenkiintoisemmasta aiheesta, enkä politiikasta, kuten yleensä teen.Kukaan ei ole puuttunut tähän avaukseni poliittiseen osioon:

>>On julkaistu gallup puolueiden kannatuksista. Täällä näköjään jo käsitellyn aiheen yksityiskohtiin menemättä totean vain, että SDP näkyy nousseen kannatetuimmaksi puolueeksi, tosin niukalla erolla kepun ohi. Mutta ”kyllä se siitä”, sanoisi Mauno Koivisto. Stubbin lapsuksella ei näy olleen vaikutusta kokoomuksen vakaana pysyneeseen kannatukseen. Persujen kannatus on normalisoitunut vihreiden alapuolelle. Kepunkin kannatus normalisoitunee viimeistään vaaleihin mennessä kuten viimeksikin kepun ollessa hallituksen johdossa. Sitä jo enteilee Sipilän ja hallituksen ”gallupeerattu” suosion putoaminen.<<

Kaikki vastanneet lienevät tuosta samaa mieltä kanssani, sillä vaikeneminen on myöntämisen merkki.

Sitä ihmettelen hyvin suuresti, miksi tuolle res.maj. -nikkiä käyttävälle se sotilasansiomitali on niin suunnattoman tärkeä. Jokainen majuri lienee sellaisen saanut viimeistään eläkkeelle jäädessään, ja jokaisella reservissä majuriksi ylenneellä sellainen aivan varmasti on. Kummallakin noilla ryhmillä on varmaan korkeampiakin mitaleita, kun minullakin on kaksi sellaista, Suomen Valkoisen ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien ritarimerkit. Näette tästä kuvastani, ne arvokkaimmathan ovat rivissä ensimmäisinä; sotilasansiomitalini on siinä vasta kolmantena:

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11193224_10153306118634182_5254651786932847652_n.jpg?oh=9a121ae6046e704a05938e26433416ec&oe=5720562A

No, res.maj:n mitalissa on numero. Lienee ainutlaatuinen. Mutta olisiko siinä ylpeiltävä, jos numero on tuhansissa. Pitkälti toistasataa noita mitaleita myönnetään jokaisena pv:n lippujuhlanpäivänä, minun 4.6.1980 saamani jälkeen on varmaan myönnetty jo yli 5000 mitalia.

Minulla nyt joka tapauksessa alkaa joulurauha, johon tämän palstan tarjoama huvi ei kuulu. Saatan vielä huomenna pistäytyä avaustani vilkaisemassa, ja jos on tullut mielenkiintoisia asiallisia vastineita, niihin saatan vastailla. Avaukselleni tähän mennessä tulleiden kaltaiset vastineet jätän vaille huomiotani.

Joulurauhaa!

• kukamitäkoskahä

Kapi on säälittävä.. ei muuta.
        Ilmeisen pahasti narsistinen, ja mieleltäänkin poloinen sairas itsekehuissaan.
        Olettaako tuo säälittävä reppana, että jotakuta kiinnostaa hänen juoruilunsakin.
        Joulurauhaa hänen itselleen kuin mielelleenkin...ettei res.majuri "kurkkisi alati joltain nurkalta"..

• Mahdollisuus.itse.korjat

Res-maj hakee selvästi esille valehteluasi, pehmeästi, antaa sinun itsesi korjata se.Etsiskelin palstalta,ja sinähän kapi mainitset sotilaisansiomitalisi numeron.Saat nyt itse sen numeron kertoa uudelleen.
        Annan vihjeen,numero on 100-200 välissä.Laitappa oikaisusi,että onhan se numero.Jos "luonto antaa periksi.Tässä edessäni on kirjoituksesi,jossa juuri mainitset sen numeroineen.Ja minä en majuri,läheskään.Aikanaan raskaan käynyt rukkeineen.
        Katotaampa kapi,onko sulla luontoa korjata sanomisesi.

• Kiva_kuulla

Morjens elinvoimainen palstan ikäpresidentti!

Mitäs olet mieltä uusiojoululauluista?

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14017819/kepulin-joulu

• Kiva laulu. Oikein jouluinen. Tuolla tarkoittamallasi kohderyhmällä tosin se joulu lienee joka kuussa, sillä heihin kai pätee se, josta Katri-Helena on laulellut - viimeisen sanan vain muuntaen:

Joulumaahan matkamies jo moni tietä kysyy
        sinne saattaa löytää vaikka paikallansa pysyy.
        Eikä sinne matka silloin kovin kauan kestä,
        joulumaa jos jokaiselta löytyy tililtänsä!

No, en minä silti noita tukiaisten saajia kadehdi. Sanotaan, että ”työmies on palkkansa ansainnut”. Maanviljelijäkin lienee ansainnut tukiaisensa, joista kai hänen palkkansa paljolti koostuu. Sitä tosin ihmettelen, että ilmeisesti noita tukiaisten saajiakin on niissä, jotka ovat tällä palstalla kauheasti kadehtineet presidentti Halosen verotonta eläkettä. Tosin unohtaen, että sitä samaa etua nautti myös Kekkonen ja ovat nauttineet muutkin presidenttimme, sillä heidän eläkkeensä ovat aina olleet ihan laillisesti verovapaita.

Joo, lienenköhän tällä palstalla kirjoittelevien ikäpresidentti? Saatanpa olla, sillä olenhan jo samassa iässä, jolloin Kekkonen joutui jättämään presidentin tehtävän. Varmaan tuosta tosiasiasta johtuukin täällä saamani erityislaatuinen huomio;))

Oikein Hyvää Joulua Sinullekin!

• Täällä kepu-palstalla tuntuu meno jatkuvan ennallaan. Toivotan siis vain rauhallista joulua vanhalle vaitterille.

• Kiitos toivotuksistasi! Vanha vaitterihan olet Sinäkin, joskin luultavasti iältäsi minua melkoisesti nuorempi.

Joo, meno täällä on jatkunut täysin älyttömänä sen jälkeen, kun jätit sheriffin tehtävän, sillä ei kai näitä palstoja enää siivota ollenkaan. Palstanpitäjä kai ajattelee samoin kuin aikoinaan kepulainen Emeritus-Laitinen, joka sanoi, että vaaleissa ei arvostella äänten laatua, lasketaan vain niiden määrä. Eli jokainen älyttömyyskin vilauttaa mainoksia ja kilauttaa palstanpitäjän kassaa.

En minäkään enää ole paljon viihtynyt tässä seurassa, jossa keskusteluun kykenevät asiakirjoittajat ovat käyneet kovin vähiin ja tilalle on tullut ihmeellisiä majureita ja muita sekopäitä. Mutta ei se mitään, sillä noiden sekopäiden joukosta ainakin yksi ”näkee” minut täällä päivittäin, ja hyvin moni on joutunut minuksi. Sinäkin; mutta et siitä loukkaantune, sillä kai tulit hänet tuntemaan jo sheriffiaikanasi, ja tiedät, millainen ”mies” on kyseessä - vaikkei hän kai vielä silloin kuvitellut rakkaani olevansa;))

Oikein Hyvää Joulua myös Sinulle!

• Jombenrakasehtajohto
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos toivotuksistasi! Vanha vaitterihan olet Sinäkin, joskin luultavasti iältäsi minua melkoisesti nuorempi.

Joo, meno täällä on jatkunut täysin älyttömänä sen jälkeen, kun jätit sheriffin tehtävän, sillä ei kai näitä palstoja enää siivota ollenkaan. Palstanpitäjä kai ajattelee samoin kuin aikoinaan kepulainen Emeritus-Laitinen, joka sanoi, että vaaleissa ei arvostella äänten laatua, lasketaan vain niiden määrä. Eli jokainen älyttömyyskin vilauttaa mainoksia ja kilauttaa palstanpitäjän kassaa.

En minäkään enää ole paljon viihtynyt tässä seurassa, jossa keskusteluun kykenevät asiakirjoittajat ovat käyneet kovin vähiin ja tilalle on tullut ihmeellisiä majureita ja muita sekopäitä. Mutta ei se mitään, sillä noiden sekopäiden joukosta ainakin yksi ”näkee” minut täällä päivittäin, ja hyvin moni on joutunut minuksi. Sinäkin; mutta et siitä loukkaantune, sillä kai tulit hänet tuntemaan jo sheriffiaikanasi, ja tiedät, millainen ”mies” on kyseessä - vaikkei hän kai vielä silloin kuvitellut rakkaani olevansa;))

Millainenhan "mies" on sellainen, joka paljastaa täällä alastoman ruhonsa muiden ihmeteltäväksi ja naurettavaksi.
        Mietihän sitä jos välineesi siihen riittävät.

• Jombenrakasehtajohto
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos toivotuksistasi! Vanha vaitterihan olet Sinäkin, joskin luultavasti iältäsi minua melkoisesti nuorempi.

Ei esikuntamiehestä millään ilveellä saa, eikä ole koskaan saanutkaan kunnon taistelijaa.
        Luotettavuutesi on nolla ja jo se tekee Sinusta uhkan muille tiukoissa paikoissa.

• Jombenrakasehtajohto kirjoitti:

Ei esikuntamiehestä millään ilveellä saa, eikä ole koskaan saanutkaan kunnon taistelijaa.
        Luotettavuutesi on nolla ja jo se tekee Sinusta uhkan muille tiukoissa paikoissa.

Ei, ei minusta olisi enää taistelijaksi, vaikka kai minut joskus ammoin nähtiin sotaväelle jotenkin hyödylliseksi, kun mukavasti etenin urallani ja sotilasansiomitalilla ja korkeammallakin kunniamerkillä minut palkittiin. Joten kai minuun luotettiinkin, mutta en toki ole ollut tällä suurinta urhoollisuutta vaativalla rintamalla yhtä luotettava kuin sinä, joka olet täällä joulunpyhäsikin taistellut.

Taisteluissasi sinulla on merkittävä esikuva, don Quijote Manchalainen. Don Quijote taisteli tuulimyllyjä vastaan Rosinante-kaakillaan ratsastaen. Sinulla on pelottavampi vastustaja, hirmuinen lauma kapeja, ja ratsunasi on vain poliittinen kaakki Väyrynen. Don Quijotella oli aseenkantaja, aasillaan ratsastava Sancho Panza. Sinä ehkä saisit aseenkantajaksesi tuon res.maj:n, kun täällä nähdyistä jäljistä päätelle hän.. hänellä varmaan on aasi. Don Quijotella oli kuvitteellinen rakastettu, Dulcinea Tobosolainen. Sellainen sinullakin on, miespuolinen, kun lienet suuntautunut sillä tavalla. Unohtumattoman vaikutuksen sinuun on tehnyt sen miehen saunakuva, jonka näet kuvitteellisesti todellista kiihottavampana.

Esikuvasi don Quijote kuolinvuoteellaan ymmärsi olleensa hullu, mutta älä sinä ala sitä pelätä vielä, vaan jatka taisteluasi! Miguel de Cervantes kirjoitti don Quijotesta maailmankirjallisuuden klassikoihin kuuluvan kirjan. Kukahan sinusta samanlaisen kirjan kirjoittaisi? Ei, ei - en minä, vaikka minulla on myös kirjallista tuotantoa. Jospa tämän palstan ylläpito kokoaisi taistelusi yhdeksi niteeksi ja julkaisisi sen; kyllä sinäkin ansaitsisit tätä taistelutannertasi laajempaan julkisuuteen päästä!

Ei, ei minusta saisi enää taistelijaa. Pikemmin rauhansotilas olin aikoinaankin, kun olin taisteluja estämässä ja rauhaa turvaamassa Kyproksella, Siinailla ja Golanilla yhteensä 3,5 vuotta. Siitä minut kuten muutkin vaitterit palkittiin Nobelin rauhanpalkinnolla v. 1988. Siitäkin tunnuksena on yksi risti rinnassani. Noiden reissujen anti on kyllä minulle muulla tavalla tuota ristiä paljon merkittävämpi.

Joulun aikaan tuli tv:sta ohjelmaa Pyhältä maalta, ”pyhiinvaeltajien jäljillä” olleen Simon Reeven käydessä Jeesuksen syntymäkirkossa Betlehemissä, Jeesuksen kotikaupungissa Nasaretissa, Jeesuksen oletetulla kastepaikalla, jossa Jordan laskee Genesaretin järveen ja Via Dolorosaa kulkien Pyhän haudan kirkossa Jerusalemissa. Noissa ja hyvin monissa muissa raamatunhistoriallisesti merkittävissä paikoissa noilla reissuillani moneenkin kertaan kävin. Missähän sinä taistelit noina aikoina ja millaisin tuloksin? No, ainakin Kyproksen aikanani kai vielä kehdossasi, ja tulokset näkyivät vaipoissasi.

Olen käynyt noillakin paikoilla myös myöhemmin, myös Pietarin kirkossa Roomassa, josta tuli tv:sta jouluyön messu ja joulupäivänä paavi Franciscuksen joulutervehdys ja Urbi et Orbi -siunaus. Niiden matkojeni aikana sinä jo tällä taistelutantereellasi taistelit kaikkialta vyöryviä kapeja vastaan. Ja täällä olet siis taistellut joulusikin. Minusta ei olisi eikä ole koskaan ollutkaan niin uhrautuvaan urhoollisuuteen ;))

• Vegaani

Hyvä laulu linkissäsi. Varsinkin sen loppusanoma. Kerrot kinkkua syöväsi. Sika olet siis itsekkin, sillä "sitä ihminen on, mitä hän syö", laulaa Juice.

• Jaa ´a. Sikahan minä olen tuossa Juicen katsannossa, kun sikaa(kin) syön. Mutta onko jotenkin parempi olla jokin kasvi tai ruoho, joiden syömiseen te vegaanit pitäydytte ja tulette syömienne kaltaisiksi?

Niin tai näin, mutta ihan hyvällä omallatunnolla taas kohta lounaalla kohta popsin kinkkua, laatikoiden ja muiden hyvien lisukkeiden ja hyvän punaviinin kera. Tietenkin pitää ottaa myös ateriaan kuuluvat ruokaryypyt, Stolichnaya vodkapullo on jo sitä varten pakastimessa! Kahvit ja konjakit saavat jäädä myöhempään iltapäivään.

Hyvää Joulua vain sinullekin niitä vihanneksia mutustellen! Kai niidenkin kera voi nauttia viinejä ja vodkaakin, sillä kasvikunnan tuotteistahan niitäkin valmistetaan;))

• Eilen iltapäivällä palstan jättäessäni sanoin:

>> Saatan vielä huomenna pistäytyä avaustani vilkaisemassa, ja jos on tullut mielenkiintoisia asiallisia vastineita, niihin saatan vastailla.<<

Lupaukseni mukaan olen nyt niin tehnyt. Enempään minulla ei ole aihetta nyt eikä joulunpyhien aikana. Avaukselleni mahdollisesti vielä tulevat asiallisetkin vastineet jäävät siis vaille huomiotani ainakin arkipäiviin asti, sillä tämä palsta ei kuulu joulunviettooni.

Mutta kyllä minä taas tulen sitten, kun siihen on aihetta. Sellaista toivottavasti antaa kepupolitiikka, jottei minun tarvitse puhua itsestäni, vaikka olenkin eräille paljon kiinnostavampi kuin kepu tai mikään politiikkaan kuuluva. Ellei poliittista aihetta tule, saatan silti käydä hyvät uudet vuodet toivottelemassa.

Näkemiin!

• Jaahas_se

kävi määkivä persereikäkin nostamassa jollotuksensa etusivulle, ettei vain unohtuisi.

• ArvatkeeKuka

Uppista, että saadaan tänne järkevä aloitus.

• 635353

No Homo Ossihan se siinä taas vaiko "johtaja" tai Res.maj.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2292
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1557
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1124
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1108
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe