Oma tyttöystävä kuuluu herankanssa juttuun. Ite en kuulu mihinkään uskontoon enkä nää uskonoissa järkeä mutta mielestäni jokainen saa uskoa mihin haluaa.
Tuli pikku ongelma kun tytön äiti sai tietää asiasta nyt en saa käydä heillä sillä voin tartuttaa kuulema saman uskomatomuudem heidän lapsiinsa. Oneksi saan sentään tyttöystäväni kanssa olla yhdessä.
Kun tytön äiti ei anna tytären käydä syntäreillä niin tyttö tulee usein meille ja menemme kahdestaan hänen kaverinsa syntäreille.
Ja tytön äidin mielestä emme saisi nukkua vierekäin. Mutta kyllä kun tyttöystäväni on meillä niin me vierekäin nukumme. Ja uskonto myös kieltää ehkäisyn käytön mutta kyllä me sitä käytämme. Tytön äiti näki keran tytön huoneesa kortsu paketin niin siitä aika kova mekkala nousi
Onko tämä käytäntö normaalia uskonossanne ?
Jos on niin miksi nuoret eivät saisi elää niinkuin muut nuret jos haluaisivat vaikka sen jälkeen kun menevät yläasteelle.
Ei pahalla mutta niille nuorille joita ei teidän uskonto kiinosta niin usloisin että elämä 13v - 18v on yhtä helvetiä uskonon puolisen ja koulussa kaverien puolisen ajatelu tavan yhdistämisessä
Ainakin näin tutöystävälläni on tällä hetkellä hän on 17v olemme seurusteleet 14v lähtien.
Herankanssa uskonossa oleva tyyttöystävä
5
99
Vastaukset
- joensuustahei
Itse olen (ollut) herrankansalainen, sekä on ihan sallittua olla sekä kaveri- että seurustelumielessä muiden uskontojenkin edustajien kanssa (sekä myös uskonnottomien). Se on varmaan sitten tytön äidille joku henkilökohtainen mieltymys. Seurustelu ei ole kiellettyä jonkun "ulkopuolisen" kanssa, mutta tiedän, että jotkut (kuten nyt varmaan tämä tytön äiti) suosivat perinteisesti sitä, että lapsen kumppaniehdokas olisi samasta uskonnosta. Mutta minä itse olen ainakin saanut olla täysin ongelmitta kenen kanssa tahdon eikä siitä ole mitään ulinaa tullut, sama kaikilla tutuillani myös Herran kansasta.
Herran kansassa ehkäisyn käyttöön suhtaudutaan melko vastustavasti, kuten varmaan jo olet huomannut, mutta en itse ikinä saanut sellaista kuvaa, että se olisi täysin kiellettyä. Kannattaa kumminkin koittaa pitää kortsupaketit piilossa tytön luona käydessä.
Herran kansan uskontotunnit ovat "pakollisia" yhdeksänteen luokkaan asti, jolloin saa päättää, käykö enää kokouksissa vai ei. Itsehän sen käynnin lopetin sitten siihen. Moni kyllä jatkaa, koska perhe käy, pakollista se ei kuitenkaan ole. Ainakin oma kokemukseni Herran kansassa oli tällainen. - herakles
Sinun ap kannattaisi opetella kirjoittamaan. Hera oli antiikin jumalatar...
- Usko11
Kiitos vikeistä kai se täs tulee viel sujumaan :)
- Naapuri000
Hulluja ne kaikki on naapurissa asuu ni kyl se lasten kasvatus noiten uskonos on ihan kauheet kun ei ne lapset pääse mihkään ovat niinkun kotona vankina
tytön äitee on saatava pikaisesti mielenterveys hoitoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020