Mellan "turvotus"

-ruusu-

Eli kuinka kauan melassia (suurrinpiirtein) pitää "turvottaa" eli lioittaa vedessä??

Kiitoksia jos joku ihana ihminen jaksaa vastata!!

5

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susu

Sitä pitää turvottaa 5-7 tuntii.

• Hanna

minä turvotan melassia aamusta iltaan.

• ewendael

turvottaa yön yli.... silloin on ainankin turvallista syöttää sitä! itse laitan seuraavan päivän mellat turpoo, kun edelliset on syötetty!

• it's mee

olen samaa mieltä ewendael:in kanssa...

• Flikka

Hinguniemessä nykykään kai Ylä-Savon Ammattiopisto. Eli alan oppilaitos jokatapauksessa turvotettiin mellaa aamuruokinalla n.½t ja iltaruokinalla 2t. Ongelmia ei ollut, kesäkuumalla on riski, että päivätolkulla turvotettu mella alkaa käymään eli pilaantuu. Mella ei likoa veteen samalla lailla, kuin esim pellvansiemenet vaan se imee itseensä tietyn määrän nestettä. Turvotusaikaa tärkeämpää on laittaa vettä riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      100
      3564
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2559
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      97
      2342
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      40
      1894
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      22
      1507
    6. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1482
    7. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      18
      1404
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1268
    9. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1211
    10. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      67
      1165
    Aihe