ETTÄ OLEN MENETTÄNYT PALJION KRISTITTYNÄ ollessani uskossa 30 vuotta, kysyin mitä olen menettänyt ei osannut vastata.
ATEISTI VÄITTI
12
<50
Vastaukset
Tuostako piti ihan aloitus väsätä? taisit menettää järkesi tullessasi uskoon.
Tarkoitat nyt ilmeisesti palstalla käytyä keskustelunpätkää, jossa epikuros sanoi näin: "Fanaattisesti uskonnolliset ihmiset hukkaavat ison palan elämästään siihen, että luulevat saavansa sen takaisin korkoa korolle kuolemanjälkeisessä elämässään.". Sinä olit ilmeisesti se, joka kyseli, mitä sinä olet menettänyt ja Satan vastasi, että et välttämättä mitään, mutta et ole kaikki kristityt.
Lasket selvästi itsesi fanaattisesti uskonnolliseksi, koska mielestäsi juuri sinua tarkoitettiin. Keskustelu ei siis kuitenkaan mennyt siten, kuin väität.
Kuitenkin, fanaattisesti uskonnollisena, tiedät itsekin, mitä Jeesus seuraajiltaan vaatii. Itsensä kieltämistä, elämänsä kadottamista Jeesuksen tähden, kaikesta luopumista. Jos et ole uskosi tähden mitään menettänyt, et liene Jeesuksen tarkoittamalla tavalla häntä seurannutkaan.Nyt tuo uskovainen on iloinen kun pääsee väittämään että ateistit sorti häntä mutta hän voitti tilanteen. suuri voitto kristiunskolle etc.
- Iloinenuskova
Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni. Iloinenuskova kirjoitti:
Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.
Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.Iloinenuskova kirjoitti:
Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.Nythän sinä tunnustit menettäneen kuitenkin jotain. Joten niin väittävä ateisti oli oikeassa.
TheUrbanLegends kirjoitti:
Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.
Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.
satan kirjoitti:
Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.
Se tuntuu kyllä varsin monen kohdalla pitävän paikkansa. Jeesuksen epämiellyttävät käskyt ohitetaan ja ladataan Paavalia kehiin. Paavali kun oli paljon tuomitsevampi. Silloin ei niin tarvitse itse mistään luopua vaan pääsee ruotimaan muita.
- Paavalismi
satan kirjoitti:
Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.
Tuo on NIIN totta. Nuo Paavali-uskovaiset saisivat perustaa oman uskontonsa ja jättää kristinuskon niille jotka uskovat Jeesuksen opetuksiin. Paavali ei koskaan edes tavannut Jeesusta ja silti monet pitävät häntä ylimpänä auktoriteettinaan. Varmaankin juuri siksi että vihainen, ahdasmielinen ja suvaitsematon Paavali oli niin sopivasti samaa mieltä kuin vihaiset, ahdasmieliset ja suvaitsemattomat uskovat. Jeesuksen opeilla on vaikeaa vihata ja sortaa toisia ihmisiä, mutta Paavalin opetuksilla se käy vallan mainiosti.
- Iloinenuskova
En osaa vastata yhäkään, en ei en! JEESUS ANNA MINULLE OIKEAT SANAT SUUHUNI, JOTTA ATEISTIT KAATUISIVAT FAKTIOLLANI, KIITOS JEESUS!
- pidämielipiteesi
Tiedän mitä olet menettänyt. Itse olin parhaan ikäni uskovainen kunnes tulin järkiini.
Jälkeenpäin ajateltuna ihmettelen kuinka voin uskoa tuollaiseen hölynpölyyn.
Olisitte edes yksimielisiä keskenänne, mutta kun ette edes kristittynä ole yksimielisiä niin miten sitten ateistien kanssa voisitte pärjätä.Tuossa olet oikeassa!
Avaaja ei itsekään kykene kuin CapsLockaamaan, perustelutaitoja kun ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768