ATEISTI VÄITTI

Iloinenuskova

ETTÄ OLEN MENETTÄNYT PALJION KRISTITTYNÄ ollessani uskossa 30 vuotta, kysyin mitä olen menettänyt ei osannut vastata.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuostako piti ihan aloitus väsätä? taisit menettää järkesi tullessasi uskoon.

• Tarkoitat nyt ilmeisesti palstalla käytyä keskustelunpätkää, jossa epikuros sanoi näin: "Fanaattisesti uskonnolliset ihmiset hukkaavat ison palan elämästään siihen, että luulevat saavansa sen takaisin korkoa korolle kuolemanjälkeisessä elämässään.". Sinä olit ilmeisesti se, joka kyseli, mitä sinä olet menettänyt ja Satan vastasi, että et välttämättä mitään, mutta et ole kaikki kristityt.

Lasket selvästi itsesi fanaattisesti uskonnolliseksi, koska mielestäsi juuri sinua tarkoitettiin. Keskustelu ei siis kuitenkaan mennyt siten, kuin väität.

Kuitenkin, fanaattisesti uskonnollisena, tiedät itsekin, mitä Jeesus seuraajiltaan vaatii. Itsensä kieltämistä, elämänsä kadottamista Jeesuksen tähden, kaikesta luopumista. Jos et ole uskosi tähden mitään menettänyt, et liene Jeesuksen tarkoittamalla tavalla häntä seurannutkaan.

• Nyt tuo uskovainen on iloinen kun pääsee väittämään että ateistit sorti häntä mutta hän voitti tilanteen. suuri voitto kristiunskolle etc.

• Iloinenuskova

Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.

• Iloinenuskova kirjoitti:

Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.

Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.

Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.

• Iloinenuskova kirjoitti:

Nythän sinä tunnustit menettäneen kuitenkin jotain. Joten niin väittävä ateisti oli oikeassa.

• TheUrbanLegends kirjoitti:

Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.

Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.

Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.

• satan kirjoitti:

Se tuntuu kyllä varsin monen kohdalla pitävän paikkansa. Jeesuksen epämiellyttävät käskyt ohitetaan ja ladataan Paavalia kehiin. Paavali kun oli paljon tuomitsevampi. Silloin ei niin tarvitse itse mistään luopua vaan pääsee ruotimaan muita.

• Paavalismi
        satan kirjoitti:

Tuo on NIIN totta. Nuo Paavali-uskovaiset saisivat perustaa oman uskontonsa ja jättää kristinuskon niille jotka uskovat Jeesuksen opetuksiin. Paavali ei koskaan edes tavannut Jeesusta ja silti monet pitävät häntä ylimpänä auktoriteettinaan. Varmaankin juuri siksi että vihainen, ahdasmielinen ja suvaitsematon Paavali oli niin sopivasti samaa mieltä kuin vihaiset, ahdasmieliset ja suvaitsemattomat uskovat. Jeesuksen opeilla on vaikeaa vihata ja sortaa toisia ihmisiä, mutta Paavalin opetuksilla se käy vallan mainiosti.

• Iloinenuskova

En osaa vastata yhäkään, en ei en! JEESUS ANNA MINULLE OIKEAT SANAT SUUHUNI, JOTTA ATEISTIT KAATUISIVAT FAKTIOLLANI, KIITOS JEESUS!

• pidämielipiteesi

Tiedän mitä olet menettänyt. Itse olin parhaan ikäni uskovainen kunnes tulin järkiini.
      Jälkeenpäin ajateltuna ihmettelen kuinka voin uskoa tuollaiseen hölynpölyyn.
      Olisitte edes yksimielisiä keskenänne, mutta kun ette edes kristittynä ole yksimielisiä niin miten sitten ateistien kanssa voisitte pärjätä.

• Tuossa olet oikeassa!

Avaaja ei itsekään kykene kuin CapsLockaamaan, perustelutaitoja kun ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3485
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1194
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      213
      886
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe