ATEISTI VÄITTI

Iloinenuskova

ETTÄ OLEN MENETTÄNYT PALJION KRISTITTYNÄ ollessani uskossa 30 vuotta, kysyin mitä olen menettänyt ei osannut vastata.

12

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuostako piti ihan aloitus väsätä? taisit menettää järkesi tullessasi uskoon.

    • Tarkoitat nyt ilmeisesti palstalla käytyä keskustelunpätkää, jossa epikuros sanoi näin: "Fanaattisesti uskonnolliset ihmiset hukkaavat ison palan elämästään siihen, että luulevat saavansa sen takaisin korkoa korolle kuolemanjälkeisessä elämässään.". Sinä olit ilmeisesti se, joka kyseli, mitä sinä olet menettänyt ja Satan vastasi, että et välttämättä mitään, mutta et ole kaikki kristityt.

      Lasket selvästi itsesi fanaattisesti uskonnolliseksi, koska mielestäsi juuri sinua tarkoitettiin. Keskustelu ei siis kuitenkaan mennyt siten, kuin väität.

      Kuitenkin, fanaattisesti uskonnollisena, tiedät itsekin, mitä Jeesus seuraajiltaan vaatii. Itsensä kieltämistä, elämänsä kadottamista Jeesuksen tähden, kaikesta luopumista. Jos et ole uskosi tähden mitään menettänyt, et liene Jeesuksen tarkoittamalla tavalla häntä seurannutkaan.

      • Nyt tuo uskovainen on iloinen kun pääsee väittämään että ateistit sorti häntä mutta hän voitti tilanteen. suuri voitto kristiunskolle etc.


      • Iloinenuskova

        Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.


      • Iloinenuskova kirjoitti:

        Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.

        Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.

        Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.


      • Iloinenuskova kirjoitti:

        Väität minun menettäneen jotakin, mistä edes tiedät mikä minulle on tärkeää, sen mitä olen menettänyt luen voitoksi, ja sellaiseksi mitä en edes halua.
        Et yhtään tiedä mitä olen saanut tilalle, ja se kaikki on paljon parempaa kuin menetykset joita en edes halua itselleni.

        Nythän sinä tunnustit menettäneen kuitenkin jotain. Joten niin väittävä ateisti oli oikeassa.


      • TheUrbanLegends kirjoitti:

        Ei, minäkään en väitä sinun menettäneen jotain, kuten eivät muutkaan väittäneet. Jeesus sen sijaan kertoo, että hänen seuraajiensa on luovuttava itsestään, elämästään jne. Jeesuksen tähden. Itsehän sen tiedät, oletko Jeesuksen käskyä noudattanut ja jostain luopunut vai etkö ole mitään menettänyt. Minä en sitä voi tietää, eikä minua erityisemmin kiinnostakaan.

        Väitä vain rauhassa Jeesuksen sanoja vastaan, ei se minulta ole pois.

        Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.


      • satan kirjoitti:

        Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.

        Se tuntuu kyllä varsin monen kohdalla pitävän paikkansa. Jeesuksen epämiellyttävät käskyt ohitetaan ja ladataan Paavalia kehiin. Paavali kun oli paljon tuomitsevampi. Silloin ei niin tarvitse itse mistään luopua vaan pääsee ruotimaan muita.


      • Paavalismi
        satan kirjoitti:

        Eihän kristityt Jeesuksen käskyjä noidata, vaan paavalin.

        Tuo on NIIN totta. Nuo Paavali-uskovaiset saisivat perustaa oman uskontonsa ja jättää kristinuskon niille jotka uskovat Jeesuksen opetuksiin. Paavali ei koskaan edes tavannut Jeesusta ja silti monet pitävät häntä ylimpänä auktoriteettinaan. Varmaankin juuri siksi että vihainen, ahdasmielinen ja suvaitsematon Paavali oli niin sopivasti samaa mieltä kuin vihaiset, ahdasmieliset ja suvaitsemattomat uskovat. Jeesuksen opeilla on vaikeaa vihata ja sortaa toisia ihmisiä, mutta Paavalin opetuksilla se käy vallan mainiosti.


    • Iloinenuskova

      En osaa vastata yhäkään, en ei en! JEESUS ANNA MINULLE OIKEAT SANAT SUUHUNI, JOTTA ATEISTIT KAATUISIVAT FAKTIOLLANI, KIITOS JEESUS!

    • pidämielipiteesi

      Tiedän mitä olet menettänyt. Itse olin parhaan ikäni uskovainen kunnes tulin järkiini.
      Jälkeenpäin ajateltuna ihmettelen kuinka voin uskoa tuollaiseen hölynpölyyn.
      Olisitte edes yksimielisiä keskenänne, mutta kun ette edes kristittynä ole yksimielisiä niin miten sitten ateistien kanssa voisitte pärjätä.

      • Tuossa olet oikeassa!

        Avaaja ei itsekään kykene kuin CapsLockaamaan, perustelutaitoja kun ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe