Mark5-Jaakob on useita kertoja sanonut, että kaikki löydetyt hominidifossiilit ovat olleet joko 100-prosenttisesti nykyihmisiä tai 100-prosenttisesti nykyisiä apinoita. Kerrohan nyt onko käteväihminen nykyihminen vai nykyapina, ja jos hän/se on nykyapina, minkä lajinen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Homo_habilis
Saat käyttää mitä tahansa lähdeteoksia aina Raamattua myöten (en kylläkään muista sen kertovan paljoakaan apinoista), kun vain perustelet vastauksesi riittävän hyvin. Esimerkiksi vastaus "Homo habilis on selvä simpanssi" ei kelpaa ilman perusteluja.
Haaste Mark5-Jaakobille
10
90
Vastaukset
- poispyyhitty
Homo habilis on illuusio - pieni ihminen jota ei ollut edes olemassa.
Turhaan jaakoppille mitään haasteita heität :)
Ei se kuiteskaan vastaa niihin vaan jatkaa oman mantran jauhamista :)Mitään sellaista olentoa kuin "käteväihminen" ei ole koskaan ollut olemassakaan. Nimellä tarkoitetaan ilmeisesti jotain luurankoa tai kalloa, joka on kuulunut joko nykyihmiselle tai nykyapinalle. Mutta kuten omassa aloituksessani kerroin, pehmytkudosten puuttuessa, ei voida varmasti sanoa, onko kyseessä ihminen vai apina.
Nämä eivät selvästikään ole nykyihmisen kalloja.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Homo_habilis#/media/File:Homo_habilis.jpg
http://media-2.web.britannica.com/eb-media/07/79507-004-A3D8F734.jpg
Minkä nykyapinan kalloja ne ovat? Ja mitä nykyistä apinalajia tämä rekonstruktio esittää?
http://www.britannica.com/topic/Homo-habilis
"Mutta kuten omassa aloituksessani kerroin, pehmytkudosten puuttuessa, ei voida varmasti sanoa, onko kyseessä ihminen vai apina."
Mitähän aloitustasi mahdat tarkoittaa?
Sivullisia varten on kerrottava, että koulutettu ja ammattitaitoinen paleontologi pystyy tietenkin päättelemään pelkistä luista yhtä ja toista siinä missä kreationisti saattaa turvautua jopa sellaisiin väitteisiin kuin "Mitään sellaista olentoa kuin "käteväihminen" ei ole koskaan ollut olemassakaan.".Ilmeisesti? Kyllä sinä vielä joku aika sitten olit 100% varma että nimim. moloch-horriduksen mainitsemat 30 000 fossiilinäytettä edustavat 100% varmuudella nykyihmisiä TAI nykyapinoita.
Olet ilmeisesti lipeämässä uskonvarmuudestasi.
Varo vain ettei Mörökölli tule yöllä sängyn alta ja vie mukanaan Helvettiin...
Nostetaanpa tätä ylöspäin ja toivotaan lisää kreationistien vastauksia. Kirjanoppineet TheBible ja JC saisivat oikein mieluusti sanoa painavan sanansa.
- Epäjumalienkieltäjä
No kaikkien alojen mytomaani Jyrbähän aikoinaan väitti peräkkäisissä ketjuissa, että "lähes kaikki tiedemiehet" pitävät H. Erectusta neljällä raajalla kulkevana apinana ja seuraavassa taas, että H. Erectus on ilmiselvästi vain rappeutunut nykyihmisen rotu. Näin helppoa apinoiden ja ihmisten erottaminen on kreationisteille.
- krups
Markki näyttää paenneen ateistipalstalle jakamaan kivitystuomioita syntisille ateisteille.
- taikauskonnoton
Minä taas väitän, että Homo habilis oli 100% ihmisapina, kuten gibbonit, gorillat ja ihmisetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602
