Vakava vetoomus kapilta

Aioin tulla tänne vasta ensi vuoden puolella, mutta kun nyt kuitenkin kävin palstaa vilkaisemassa ja näen, millaista täällä on ollut, koen velvollisuudekseni tulla jo nyt käymään ja tuomaan tämän vetoomukseni:

Älkää hyvät ihmiset viitsikö reagoida mitenkään noihin minua koskeviin törkyihin! Tulkoot ne tuolla tietyllä tai muulla nikillä, samalta ne kai kaikki tulevat, ei täällä sentään luulisi olevan muita, joille minä olisin koitunut järjen vieväksi kohtaloksi. Pitkään pidin vain pelleilynä noita hänen nikkejään, joilla hän on ollut yliluutnantti, kapteeni ja monenkin sortin johtaja, mutta viimeistään minun rakkaakseni julistautuminen nikissään todistaa hänen kokonaan kadottaneen ilmeisesti ennestäänkin vähäisen järkensä.

Palstalle on tullut erittäin hyvin häntä kuvaava viesti avauksella Onko ”johtajalla” pakkomielle kapista. Tarkoitan 28.12.2015 19:48 nikillä ”Lääkärikirjasta” annettua viestiä, jossa pakkomielteisyys ja pakkomielteinen hyvin kuvataan. Sopii täydellisesti tuohon ”johtajaan”.

Mistä tuollainen voi johtua? Ja kuka hän on, ja miksi on sellainen? Kun erityisesti juuri minä olen hänen kohteenaan ja harhoissaan, näyttäisi siltä, että minä olen niihin mielestään syyllinen? Noin ollen hän ei voi olla se eräs Ossi, joten lopettakaa sen nimen esille tuominen. Kyseinen Ossi oli toimiupseeri, mutta ei kai me montakaan vuotta oltu samaan aikaan toimiupseerina, enkä liene häntä koskaan tavannut, kun hän ei laillani ole mukana noissa evp-toiminnoissakaan. Vaikka hän olisi hieman katkeroitunut urastaan, jonka ehkä joutui kokonaan kentällä pakertamaan, tehtävissä, joista me jokainen aikoinaan aloitimme, eihän siitä olisi noin seonnut. Tuolla ”johtajalla” ei voi olla mitään kokemuksia siitä ammatista, niin nurinkurisia ovat hänen ”näkemyksensä” sen ammattikunnan tehtävien vaatimustasosta ja niiden arvostuksesta.

Hänen täytynyt olla jo näillä palstoilla yli 10 vuotta sitten, kun tallettanut silloisia kirjoituksia, joita hän esille nostelee. Ei hän voi olla silloisista kiistakumppaneistani Oiva H, Jorma L tai Timo T R, jotka esiintyivät silloin nimillään, eivätkä he nytkään puskaan piiloutuisi.

Hän voisi olla Seppo H, joka olisi katkeroitunut minulle siksi, kun lainoppineen mukaan törkeän kunnianloukkauksen tuntomerkit täyttäviin minulle kohdistamiinsa törkyihin suivaantuneena lähetin niitä kepun H:gin toimistolle, josta sain anteeksipyynnöt ja kepun kuntavaaliehdokkaana ollut Seppo H sai kenkää kepusta. Mutta ei hän ole Seppo H, sillä Seppo törkyilystään huolimatta oli terävämpi sanan käyttäjä, eikä hän puskaan piiloutuisi, ja sitä paitsi hän on kai nykyisin H:gin persujen elimissä, eikä koe olevansa ”lähellä kepua”. Mutta Sepon silloisista kannattajista - niitäkin kai muutama oli, kun sai vaalissa 20 ääntä - tuon täytyy olla, kenties joku hänen läheisistään. Olkoon kuka tahansa, hyvin sairas hän on.

Huvittahan tuo kyllä, että hän on tallettanut myös ansioluetteloani, jonka joskus olen joutunut täällä näyttämään korjatakseni hänen mielikuvituksessaan minulle luomaa uraa. Siitä hän esittää aina nuo muutamat samat valiolaiselta ajaltani, niitäkin muutellen, vaikka siellä olisi yli 50 kurssia, seminaaria tai opetustilaisuutta. Varmaan nuo muutamat hänen aina toistelemat ovat mielestään merkittävimpiä, vaikka omasta mielestäni siellä on merkittävämpiäkin, kuten mm. taloushallinnon ja budjetoinnin kurssit, teollisuuslaitoksen suojelujohtajien kurssit, kiinteistöjohtajien seminaari, tulosjohtamiskoulutus 3-jaksoinen, liikekiinteistöisännöinti -seminaari, Valioryhmän päällikköseminaari, johdon talous- ja laskentapäivät, muutos- ja yhteistyövalmennuspäivät, suojelujohtajien ja valmiuspäällikköjen kertausharjoitus, Elintarvikepoolin valmiusseminaari ja monta, monta muuta.

Kyllä minun täytyy nyt vihdoin vakavasti harkita tämän palstan lopullista jättämistä, sillä vaikka ei kai tuon erään täydellistä sekoamista voitane ainakaan yksin syykseni lukea, surkeaa sellaista on nähdä. Muutenkin on tullut hyvin vastemieliseksi tämä palsta, jolla ei ole enää mitään valvontaa, kun Suomi24 rahanhimossaan ei poistele iljettävimpiäkään törkyjä, kun nekin kilauttavat palstanpitäjän kassaa. Onhan myös palstoja, joilla vaaditaan rekisteröityminen ja joita valvotaan; mm. Uuden Suomen palsta, jolla muuten näkyy kirjoitelleen myös mainittu SH ja joku muukin täällä joskus omalla nimellään kirjoitellut.

Mutta kyllä minä vielä täälläkin käyn, jo aiemmin antamani lupaukseni mukaan ensi vuoden puolella, jolloin voi olla taas mielenkiintoista poliittistakin aihetta, kun ainakin uudet gallupit silloin taas julkaistaan! Mutta tähän aiheeseen en enää koskaan palaa, ja toista vielä teille muillekin vakavan vetoomukseni: jättäkää tekin tuo vakavasti sairas raukka vaille huomiotanne, sillä jos niin ette tee, silloin yhä vain pahennatte hänen sairauttaan kun siten lisäätte hänen jo nyt kaikkialla näkemiensä kapien määrää!

29

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VarovastiNyt

Hmmm....

Ymmärrätkö mitä kirjoitat, ja ennenkaikkea ymmärrätkö mitä taas teet. Nostit esiin nimen, johon voidaan yhdistää myös toisaalla palstalla kohdistetut, selvästi rikoksen tuntomerkit täyttävät herjaukset ja syytökset. Kuka noiden syytösten (mm. nimim "JuuSelliOdottaa") esittäjä olikaan, tekee hän sen tavalla, joka ei jätä epäselväksi, etteikö syytös täyttäsi rikoksen tunnusmerkkejä. Miksi siis ryhdyt hänen "avustajakseen"?

Tekisi todellakin mieleni vinkata tästä "johtajaan" kohdistuneesta selkeästi nettirikokseksi luokiteltavasta herjaamisesta poliisin linkin kautta, katsotaan synnyttääkö esim tämän avauksesi jatko siihen lisää aihetta. Kun tunnen henkilökohtaisesti yhden Helsingin Poliisilaitoksen ns. some-poliisesta, niin ehkäpä vinkkaan vain hänelle, että pitää hiukan silmällä tätäkin tunkiota.

Olethan sinäkin herjaa saanut, mutta et sentään näiden nettirikossäädösten mukaisten rikoksen uhriksi ole joutunut, onhan pääosa kohtaamastasi herjaasta vain sinun itse esittämäsi toistamista, esimerkikkinä nuo ansioluttelosi kopioinnit, työurasi arvioinnit jne. Miksi sitten sinun puolustajasi vajoavat selkeästi rikoksen puolelle, sitä voisimme pohtia.

Mitä itse ajattelet, miksi "kannattajasi" eivät tyydy asialliseen sanalliseen miekkailuun. Oletko kenties rohkaissut esimerkilläsi heitä?

• Vaikea ymmärtää, että tuttavasi on saanut poliisin palkkaa, ellei ole jo tutustunut myös Suomi24:n keskustelupalstojen tarjontaan. Lieneehän tämä tunnetuin törkypalsta koko nettiavaruudessa, mutta poliisin mielestä ei ole kaiketi tarpeeksi törkeä.

• VarovastiNyt
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, että tuttavasi on saanut poliisin palkkaa, ellei ole jo tutustunut myös Suomi24:n keskustelupalstojen tarjontaan. Lieneehän tämä tunnetuin törkypalsta koko nettiavaruudessa, mutta poliisin mielestä ei ole kaiketi tarpeeksi törkeä.

Näitä nettipoliiseja ei kovin montaa vielä ole, vain muutama Helsingin Poliisissakin. Eivät he kaikkia keskusteluja kerkeä seuraamaan, kuulemani mukaan tulee niitä vinkkejäkin ihan riittävästi. Pääpaino taitaa olla rasistisen vihakirjoitelun ja mm koulu-uhkausten seulonnassa

Sinällään roisikaan kielenkäyttö ei itseäni haittaa niin kauan kun pysytään sentään poissa suoranaisista rikoksen tunnusmerkit täyttävästä herjasta. Henkilöitävissä olevaan kirjoittajaan kohdistettu suora insestisyytös on jo sen luokan rikos, että joutaisi tulla tutkituksi. Jossain se raja menee jonka jälkeen viranomaisenkin tulee asiaan puuttua.

Mainittakoon vielä, että itse en ole minkäänlaisen herjauksen kohteeksi täällä joutunut, koetan tässä vain "herätellä" ihmisiä tajuamaan itsekin mitä tekevät.

• Katse.itseen-

Vaikea ymmärtää, että tuttavasi on saanut poliisin palkkaa, ellei ole jo tutustunut myös Suomi24:n keskustelupalstojen tarjontaan. Lieneehän tämä tunnetuin törkypalsta koko nettiavaruudessa, mutta poliisin mielestä ei ole kaiketi tarpeeksi törkeä.

Kyllä sinä pysty olet itsekkin nalkissa sanomisistasi.
        Kyllä pankkopoikaa lentää..ym, ihan suotta.
        Jos olettaisiin niihein sanomisiisi hakemaan todenperäisyyttä, ei niitä olisi.
        Älä luule, tiedä. Siinä se ydin.

Mutta, ketä tuo haittaa, jos täällä sanotaankin nimettömänä, mutta tuo yksi nimellaan ja todistuksillaankin kertoo, se jo menee överiksi.

• Katse.itseen- kirjoitti:

Mutta, ketä tuo haittaa, jos täällä sanotaankin nimettömänä, mutta tuo yksi nimellaan ja todistuksillaankin kertoo, se jo menee överiksi.

Miksi ei saisi sanoa myös omalla nimellään, jos haluaa?

Itseeni kohdistuvaa osaa tekstistäsi en ymmärtänyt.

• Pankkopoikaa

Miksi ei saisi sanoa myös omalla nimellään, jos haluaa?

Itseeni kohdistuvaa osaa tekstistäsi en ymmärtänyt.

Oliko taas kirjoitusvirheitä.

• Pankkopoikaa kirjoitti:

Oliko taas kirjoitusvirheitä.

Oli niitäkin, mutta ennen kaikkea omituisia lauserakenteita.

• Majuri.von.Munchhausen
        Katse.itseen- kirjoitti:

Meinaatko että "tuo yksi nimellään ja todistuksillaan" olisi ainoa, jolla menee överiksi? Voisi olla aihetta ja syytä kerrata "majurin" kaikki överit. Ei netissäkään ihan mitä tahansa perätöntä pitäisi kirjoittaa.

• hetki_Sepon_muistolle

Mainitsemasi Seppo kuoli 14.10 ja on jo siunattu haudan lepoon.

• Ihanko totta? Helsingin perussuomalaisten tämän vuoden hallituksessa hän kyllä näkyy vielä olleen mukana:

https://helsinki.perussuomalaiset.fi/uutinen/ps-helsinki-valitsi-uuden-hallituksen-ja-eduskuntavaaliehdokkaita/

Vai on tuoni korjannut Sepon. Rauha hänen muistolleen.

En toki uskonutkaan tuota ”johtajaa” Sepoksi, sen tuon esille avauksessanikin. Mutta Sepon aikoinaan esille tuomia sekopäisyyksiä hän kyllä toistelee, kuten mm. Sepon tahallaan väärin ymmärtämiä heittoja profiilillani käyneestä Welluz-tyttösestä. Tuolla niiden toistelijalla näkyy kyllä olevan enemmän kiinnostusta miehiin päätellen vaikutuksesta, jonka eräs saunakuvani häneen on tehnyt, mutta yrittää todellista kiinnostustaan noinkin peittää. Kyllä minä aina olen ollut kovinkin kiinnostunut tytöistä, mutta en alaikäisistä ”siinä mielessä”, kun täysikäisiltäkin olen kyllin saanut sitä heidän herkkuaan. Nyt yli kahdeksankymppisenä kiinnostukseni siihen herkkuun on jo varsin vähäistä, ja kun naisystävänikin on jo yli seitsemänkymppinen, kyllä tämän ystävyytemme lujimpana sidoksena ovat ihan muut tekijät.

Kiitos tiedosta! Toivottavasti tuokin, josta avauksessani puhun, suhtautuu edesmenneeseen asian vaatimalla tavalla eikä enää nostele esille häntä ja hänen vanhoja kirjoituksiaan, jotka eivät tee kunniaa vainajalle.

• VoiSinuaKapi
        kapi_ kirjoitti:

Ihanko totta? Helsingin perussuomalaisten tämän vuoden hallituksessa hän kyllä näkyy vielä olleen mukana:

https://helsinki.perussuomalaiset.fi/uutinen/ps-helsinki-valitsi-uuden-hallituksen-ja-eduskuntavaaliehdokkaita/

Vai on tuoni korjannut Sepon. Rauha hänen muistolleen.

En toki uskonutkaan tuota ”johtajaa” Sepoksi, sen tuon esille avauksessanikin. Mutta Sepon aikoinaan esille tuomia sekopäisyyksiä hän kyllä toistelee, kuten mm. Sepon tahallaan väärin ymmärtämiä heittoja profiilillani käyneestä Welluz-tyttösestä. Tuolla niiden toistelijalla näkyy kyllä olevan enemmän kiinnostusta miehiin päätellen vaikutuksesta, jonka eräs saunakuvani häneen on tehnyt, mutta yrittää todellista kiinnostustaan noinkin peittää. Kyllä minä aina olen ollut kovinkin kiinnostunut tytöistä, mutta en alaikäisistä ”siinä mielessä”, kun täysikäisiltäkin olen kyllin saanut sitä heidän herkkuaan. Nyt yli kahdeksankymppisenä kiinnostukseni siihen herkkuun on jo varsin vähäistä, ja kun naisystävänikin on jo yli seitsemänkymppinen, kyllä tämän ystävyytemme lujimpana sidoksena ovat ihan muut tekijät.

Kiitos tiedosta! Toivottavasti tuokin, josta avauksessani puhun, suhtautuu edesmenneeseen asian vaatimalla tavalla eikä enää nostele esille häntä ja hänen vanhoja kirjoituksiaan, jotka eivät tee kunniaa vainajalle.

Kapi !!

Hieman kunnioitusta edesmennyttä kohtaan sentään odottaisi sinultakin.

Ei tälläisen uutisen yhteydessä ole soveliasta puhua vainajan sekopäisyyksistä tai ettei joku asia tee kunniaa vainajalle. Voi sinua, en muuta sano

• aika_outoa_vai_mitä

"Perussuomalaisten Helsingin piiri valitsi uuden kymmenhenkisen hallituksen 24.11. "

Siihen kuuluu Seppo Hietanenkin, joka tosin on kuollut 14.10?

• korjaanmokani
        aika_outoa_vai_mitä kirjoitti:

"Perussuomalaisten Helsingin piiri valitsi uuden kymmenhenkisen hallituksen 24.11. "

Siihen kuuluu Seppo Hietanenkin, joka tosin on kuollut 14.10?

Eipäs olekaan outoa. PS-hallitus 2015 on valittu tietty 2014.
        SH oli sitten about 70v, kun luoja katsoi paremmaksi ottaa hänet täältä pois?

• Sytytetään_kynttilä

• Sanon avaukseni lopussa:

>>Mutta kyllä minä vielä täälläkin käyn, jo aiemmin antamani lupaukseni mukaan ensi vuoden puolella, jolloin voi olla taas mielenkiintoista poliittistakin aihetta, kun ainakin uudet gallupit silloin taas julkaistaan!<<

Eipä tarvinnut odottaa ensi vuoteen, kun tuli tuo mainitsemani aihe käynnilleni. Hyvältähän tuo näyttää:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015123020890130_uu.shtml

SDP on ollut ainoa oppositiopuolue, joka on pystynyt kasvattamaan kannatustaan, kokoomus hallituspuolueista ainoana on nostanut kannatustaan. Hauskaa, kun Stubbin lapsuksen hallintorekisteriasiassa ennustettiin pudottavan kokoomuksen kannatusta.

No, gallupit ovat vain galluppeja, todelliset tulokset nähdään vasta vaaleissa. Mutta kyllä nuo gallupit ovat aina varsin hyvin suuntaa näyttäneet. Nyt jo nähtävällä suunnalla seuraavat vaalit ovat todennäköisesti demarien ja kokoomuksen kahden kauppaa. Yllättävää, että sitä Kataisen-Urpilaisen hallitusta ei pidetäkään enää niin huonona, kun yhä useammat ilmeisesti alkavat mielestään nähdä jo huonommankin.

En enää puutu noihin älyttömyyksiin, joihin puuttumista siis toivon muidenkin karttavan. Mutta on tuonne tullut yksi niin hauska, että sille kannattaa hymyillä. Nimittäin tuo, jossa sanotaan näin:

>>Mutta, ketä tuo haittaa, jos täällä sanotaankin nimettömänä, mutta tuo yksi nimellaan ja todistuksillaankin kertoo, se jo menee överiksi.<<

Hänen mielestään on siis korrektimpaa esiintyä nimettömänä esim. majurina ja inssinä ja kertoa vaaliehdokkuuksistaan, kutsuistaan presidentinlinnaan ja matkoistaan maailmalle näyttämättä siitä muuta todistetta kuin tuossakin nähtävän perin ainutlaatuisen suomen kielen kirjoitustaitonsa))

Kiva, kun saan edes päättää tämän avaukseni palstan aihepiiriin, jolla yleensä aina avaukseni teen. Ja kun nyt tämän jälkeen en enää käy täällä tänä vuonna, saan jo nyt toivotella kaikille Oikein Hyvää Uutta Vuotta tämän myötä:

https://www.youtube.com/watch?v=7DAn3Whe9PI

• LupaaKapi

Kirjoitat: >>"En enää puutu noihin älyttömyyksiin, joihin puuttumista siis toivon muidenkin karttavan. Mutta...">>

Siis se mutta. Puutut kuitenkin... etkä malta olla kirjoitustaidostakaan muita nälvimättä. Vaikka oma kirjoitustaitosi antaa muunmuassa (esittämässäsi ansioluottelossa) ymmärtää, että olet käynyt yksityisopiskelijana työväenopiston kursseja...

No, teeppä uudenvuodenlupaus jossa lupaat todellakin olla puuttumatta niihin "älyttömyyksiin" ja myös jättää toisten kirjoitustaidon arvioinnit niille, joilla on itsellään riittävät kirjalliset taidot siihen.

• Jombenrakasehtajohtoa

Eiköhän lopeteta tuo nimen nostelu, insestisyyttely ja homottelu. Ne ovat Sinulta, HHMkvaV:ni lähtöisin.
      Kenelläkään muulla ei voi noin voimakasta motiivia olla, sairaalloisinen insesti-syytöksineen.

En oikein viitsisi vieläkään poliisille mennä. Olen siellä toki käynytkin, mutta totesimme, että on noita tuollaisia ihan maanvaivaksi saakka.

Kertausta: Olet itse netissä jäljestänyt alaikäisiä. Valppaan vahdin ansiosta sekin selvisi.
      Olet tuonut tänne oman elämäsi ja levitellyt sitä tarpeen mukaan kertoaksesi kuinka hienosti Sinulla menee. Maissintähkä-/banaanikuva ja ns. Munakarvakuva ovat faktaa.
      Olet nostanut luvatta viraan ihmisen nimen tänne ja "aprikoinut" sitä toistaen. Homottelun olet liittänyt suoraan myös tuohon nimeen ja nyt insestisyytöksen.

Kyllä Sinun pitäisi jo saamastasi palautteestakin päätellä, ettet ole enää tässä normaalien ihmisten maailmassa, täysillä valoilla ajamassa.

Sinä Arvoisa HuuHaaMunakarvaVeljeni saat nyt osaksesi sellaista kohtelua, jonka olet taatusti viimeistä killinkiä myöten myös ansainnut.

Suuressa typeryydessäsi veit jälleen käyttämäni nikin. Voi voi, ymmärrys hoi ja äly älä jätä!

• VähänIhmeissäni

Puuttumatta muuhun kysyn, että kuka sinun nikkejäsi veisi ja miksi? Ei täällä ole muita kapin rakkaaksi haluavia. Vaikka kapi sanoo että täällä ei ole enää mitään valvontaa, on kai sittenkin, se sulkee nikkejä, joilla jatkuvasti tulee törkyä. Jos nikkisi on sinulle yhtä rakas kuin Jomppesi, miksi et sitä rekisteröi. Silloin sitä ei pysty kukaan viemään.

• Kommentaattoria

Kirjoitukseesi muutama kommentti.

Kapilla on muutama "kaveri", jotka tuota nimen esiintuomista harrastavat. Sama tuon homottelun ja insestisyytösten suhteen. Tiedä sitten tekevätkö typeryyttään niin, vai haluavatko oikeasti, että Kapi kirjoituksistaan viranomaissyyniin joutuisi. Kapihan tuonkin nimen, johon nuo kaverinsa viittaavat, ja nuo muut herjan aiheet tänne toi, joten jos penkomaan ryhdyttäisiin, kapi olisi yksi jonka tekemiset syyniin päätyisivät.

En jaksa uskoa, että "kaverinsa" olisivat todellakaan noin kieroja, että tuolla tavalla yrittäisivät kapia satimeen, joten uskokaamme takana olevan pelkkää typeryyttä. Enkä oikein jaksa uskoa sitäkään, että kapi itse on kaiken tuon takana.

Ihmettelen suuresti miksi Kapi tässäkin avauksessaan kuitenkin taas nimiä toistelee ja oksennustaan tiettyjen henkilöiden päälle kaataa. Onko hänenkin ymmärryksensä yhtä rajoittunut kuin "kaveriensa", vai mikä on tuossa takana, itse hänen soisi siihen vastauksen antavan. Tuskin sitä kuitenkaan näemme. Onhan avaus itsessäänkin ristiriitainen, hän kehottaa muita olemaan pidättyväisiä vaikka itse taas vuodattaa täyden p-lastin palstalle

Tämä palsta toimii tällä hetkellä niin, että jos olet kättänyt jotain rekisteröimätöntä nikkiä, niin uudelleen sitä käytetäessä saattaa tulla teksti "nimimerkki on jo käytössä" tai jotain siihen suuntaan. Itsellenikin on niin käynyt. Paina vaan riittävän monta kertaa "lähetä" täppää niin kyllä se viesti palstalle putkahtaa. Ei niitä nikkejä siis kukaan muu kuin tämä systeemi varastele. Siinä on myös yksi syy, miksi niin moni vaihtaa nimimerkkiä kerta kerran jälkeen.

• KaikenTakanaOleva

Hoi "johtaja". Ikävähän se on tietysti sinun kannaltasi mutta itse olet nuo insestiset tekosi tehnyt joten kärsi seuraukset. Pääset lievemmällä rangaistuksella kun itse menet poliisille tunnustamaan saastaiset tekosi.

• Jombenrakasjohtosi
        Kommentaattoria kirjoitti:

Kirjoitukseesi muutama kommentti.

Kapilla on muutama "kaveri", jotka tuota nimen esiintuomista harrastavat. Sama tuon homottelun ja insestisyytösten suhteen. Tiedä sitten tekevätkö typeryyttään niin, vai haluavatko oikeasti, että Kapi kirjoituksistaan viranomaissyyniin joutuisi. Kapihan tuonkin nimen, johon nuo kaverinsa viittaavat, ja nuo muut herjan aiheet tänne toi, joten jos penkomaan ryhdyttäisiin, kapi olisi yksi jonka tekemiset syyniin päätyisivät.

En jaksa uskoa, että "kaverinsa" olisivat todellakaan noin kieroja, että tuolla tavalla yrittäisivät kapia satimeen, joten uskokaamme takana olevan pelkkää typeryyttä. Enkä oikein jaksa uskoa sitäkään, että kapi itse on kaiken tuon takana.

Ihmettelen suuresti miksi Kapi tässäkin avauksessaan kuitenkin taas nimiä toistelee ja oksennustaan tiettyjen henkilöiden päälle kaataa. Onko hänenkin ymmärryksensä yhtä rajoittunut kuin "kaveriensa", vai mikä on tuossa takana, itse hänen soisi siihen vastauksen antavan. Tuskin sitä kuitenkaan näemme. Onhan avaus itsessäänkin ristiriitainen, hän kehottaa muita olemaan pidättyväisiä vaikka itse taas vuodattaa täyden p-lastin palstalle

Tämä palsta toimii tällä hetkellä niin, että jos olet kättänyt jotain rekisteröimätöntä nikkiä, niin uudelleen sitä käytetäessä saattaa tulla teksti "nimimerkki on jo käytössä" tai jotain siihen suuntaan. Itsellenikin on niin käynyt. Paina vaan riittävän monta kertaa "lähetä" täppää niin kyllä se viesti palstalle putkahtaa. Ei niitä nikkejä siis kukaan muu kuin tämä systeemi varastele. Siinä on myös yksi syy, miksi niin moni vaihtaa nimimerkkiä kerta kerran jälkeen.

Ei Kapilla sellaisia kavereita ole joilla olisi yhtä "mörkt och dystert i huvet". Tuotteliaana "skribenttinä" Mkva-Jombe kerkeää suoltaa paljon sontaa.

• Maito-arska

SDP ainoa puolue joka pystynyt kasvattaan kannatustaan, sanoo kapi.
      Mutta se kannatus vain 1000 -2000 ihmisellä.
      Sama jos täällä alettaisiin poisteleen kirjoituksia, kuin jo oli erään toimesta.
      Kapi, pysty, maito-arska, ja joku höppänä taisi olla toinenkin.
      Teitä viisi-kuusi, ja teidän kannatus puolueisiin olisi ? Ilmeisesti 4-1 ei keskustalle.
      Eikö gallup ole keltä kysytään, vasta vaali sen ratkaisee.
      Muistan eräänkin..kun toimittaja kysyi Sosialistisentyöväenpuolueen puheenjohtajalta että mistä te olette saaneet 20 % gallup kannatuksen. Sanoi puheenjohtaja, että heidän tilaisuutensa päätteeksi eteiskysely.

Eikö nämä gallupit ole juuri eteiskyselyjä. Vaikka kapi jo näyttää ilahtuneen tästäkin gallupista, eikö se ole ennenaikaista, jos luulee nämä olevan vaalit.

• Valistusta

Huonot ovat tietosi. Vai puhuuko siinä tiedon sijasta toiveajattelu? Gallupit eivät ole mitään ovensuukyselyitä vaan tieteellistä tutkimusta, jota on harjoitettu jo kohta vuosisadan, yhä kehittyneemmillä menetelmillä. Varsin luotettaviksi osoittautunein tuloksin.

Otanta, eli kyselyjen kohteet riippuvat siitä, mitä kysytään. Jos kysytään mielipiteitä kaupoista, liikenteestä, lääkäripalveluista tms. kyselyjen kohteena ovat ihmiset, jotka niitä käyttävät. Puolueiden kannatusta kysellessä kohteena ovat äänioikeutetut ihmiset mahdollisen tasaisella jakautumalla asuinpaikkakuntansa, ammattinsa, yhteiskunnallisen asemansa, ikänsä yms. seikat huomioon ottaen. Ja, kuten sanoin, niiden kyselyjen tulokset ovat osoittautuneet paikkansa pitäviksi aina myös vaaleissa.

Lueskelepa hieman noita niin viisastut tuolta osin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielipidetiedustelu

http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/otos/otantamenetelmat.html

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/101302/004alho.pdf?sequence=1

• Pelkkää.olettamusta
        Valistusta kirjoitti:

Huonot ovat tietosi. Vai puhuuko siinä tiedon sijasta toiveajattelu? Gallupit eivät ole mitään ovensuukyselyitä vaan tieteellistä tutkimusta, jota on harjoitettu jo kohta vuosisadan, yhä kehittyneemmillä menetelmillä. Varsin luotettaviksi osoittautunein tuloksin.

Otanta, eli kyselyjen kohteet riippuvat siitä, mitä kysytään. Jos kysytään mielipiteitä kaupoista, liikenteestä, lääkäripalveluista tms. kyselyjen kohteena ovat ihmiset, jotka niitä käyttävät. Puolueiden kannatusta kysellessä kohteena ovat äänioikeutetut ihmiset mahdollisen tasaisella jakautumalla asuinpaikkakuntansa, ammattinsa, yhteiskunnallisen asemansa, ikänsä yms. seikat huomioon ottaen. Ja, kuten sanoin, niiden kyselyjen tulokset ovat osoittautuneet paikkansa pitäviksi aina myös vaaleissa.

Lueskelepa hieman noita niin viisastut tuolta osin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielipidetiedustelu

http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/otos/otantamenetelmat.html

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/101302/004alho.pdf?sequence=1

Tasainen jakauma puolue kannatuksensa mukaan ?
        Kuka niitä niitä tietää otannassa. Otanta liian pieni.
        Jos matemaattisesti lasketaan edellisten vaalin mukaan, että miten alueilla äänestetty, ei se kerro vielä otantaan osallistujista.
        Jos tietää nimen tarkuudella, mikä on puolue kannatuksensa, että siitä sitten rustattaisiin, kukanenkin näkemyksensä mukaan.? Näinhän ei suinkaan ole.

Raamit laitettu, ja siihen mukamas kysellään.
        Aivan saman saisivat itse konttorissa rustaen, gallupin tekijät.
        Katsotaan vain taaksepäin, ja siitä ennustetaan. Menee muastalaiseukon kädestä ennustamisen, tasolle. Kun näitä laaditaan, aina tiedetään, että hallituspuolueet häviää, isommat. Siitäpä sitten ennustellaan.

Pelkkää huuhaata.

• Pelkkää.olettamusta kirjoitti:

Tasainen jakauma puolue kannatuksensa mukaan ?
        Kuka niitä niitä tietää otannassa. Otanta liian pieni.
        Jos matemaattisesti lasketaan edellisten vaalin mukaan, että miten alueilla äänestetty, ei se kerro vielä otantaan osallistujista.
        Jos tietää nimen tarkuudella, mikä on puolue kannatuksensa, että siitä sitten rustattaisiin, kukanenkin näkemyksensä mukaan.? Näinhän ei suinkaan ole.

Raamit laitettu, ja siihen mukamas kysellään.
        Katsotaan vain taaksepäin, ja siitä ennustetaan. Menee muastalaiseukon kädestä ennustamisen, tasolle. Kun näitä laaditaan, aina tiedetään, että hallituspuolueet häviää, isommat. Siitäpä sitten ennustellaan.

Pelkkää huuhaata.

Kyllä tutkijat itsekin tietävät, että mitä isompi otanta, sitä tarkemmin saadaan kartoitettua koko kansan mielipide. Johonkin raja on kuitenkin laitettava. Suomen oloissa noin 3000-4000 vastaajan otantaa pidetään varsin edustavana. Tietysti otantaa laadittaessa täytyy ottaa huomioon myös esimerkiksi asuinpaikat sekä ammatti- ja ikäjakauma.

Edelliset vaalit on ryhdytty huomioimaan mielipidetutkimuksissa lähinnä siksi, että eri puolueiden kannattajien äänestysaktiivisuus oikeissa vaaleissa vaihtelee. Koska tutkimuslaitosten osaaminen mitataan oikeissa vaaleissa, ne ovat ryhtyneet antamaan eri puolueiden kannattajien vastauksille ns. korjauskertoimia, joilla pyritään huomioimaan äänestysaktiivisuus. Olen samaa mieltä, että vaikka tarkoitus on hyvä, korjauskertoimiin sisältyy nykyään yhtä suuri riski kuin korjauskertoimien antamatta jättämiseenkin. Maailma nimittäin muuttuu äkisti, mistä syystä joku aiemmin passiivinen äänestäjäryhmä voikin seuraavissa vaaleissa olla hyvinkin aktiivinen.

Käsittämättömän vähän huomiota on saanut fakta, että meillä Suomessa vaaleissa äänestetään henkilöä, kun taas mielipidetiedusteluissa kysytään, mitä puoluetta äänestäisit, jos vaalit järjestettäisiin nyt. Olen sitä mieltä, että juuri tähän seikkaan sisältyy sisältyy tutkimuslaitosten suurin sudenkuoppa.

• Huuhaata-

Kyllä tutkijat itsekin tietävät, että mitä isompi otanta, sitä tarkemmin saadaan kartoitettua koko kansan mielipide. Johonkin raja on kuitenkin laitettava. Suomen oloissa noin 3000-4000 vastaajan otantaa pidetään varsin edustavana. Tietysti otantaa laadittaessa täytyy ottaa huomioon myös esimerkiksi asuinpaikat sekä ammatti- ja ikäjakauma.

Edelliset vaalit on ryhdytty huomioimaan mielipidetutkimuksissa lähinnä siksi, että eri puolueiden kannattajien äänestysaktiivisuus oikeissa vaaleissa vaihtelee. Koska tutkimuslaitosten osaaminen mitataan oikeissa vaaleissa, ne ovat ryhtyneet antamaan eri puolueiden kannattajien vastauksille ns. korjauskertoimia, joilla pyritään huomioimaan äänestysaktiivisuus. Olen samaa mieltä, että vaikka tarkoitus on hyvä, korjauskertoimiin sisältyy nykyään yhtä suuri riski kuin korjauskertoimien antamatta jättämiseenkin. Maailma nimittäin muuttuu äkisti, mistä syystä joku aiemmin passiivinen äänestäjäryhmä voikin seuraavissa vaaleissa olla hyvinkin aktiivinen.

Käsittämättömän vähän huomiota on saanut fakta, että meillä Suomessa vaaleissa äänestetään henkilöä, kun taas mielipidetiedusteluissa kysytään, mitä puoluetta äänestäisit, jos vaalit järjestettäisiin nyt. Olen sitä mieltä, että juuri tähän seikkaan sisältyy sisältyy tutkimuslaitosten suurin sudenkuoppa.

-näin se vain on.

Eletään markkinaikaa alalla>
        Lehdistö pyrkii lisäämään vaalien kiinnostavuutta ja lehtiensä lukuarvoa teettämällä mielipidetiedusteluja, ja toisaalta kilpailevat ehdokkaat ja puolueet pyrkivät osoittamaan olevansa voitokkaita saadakseen liikkuvat äänestäjät äänestämään oletetun yleisen mielipiteen mukaan voittajaa.
        Jos ei olisi tuotakaan, kiinnostus lakkaisi vaaleihin.
        Maailmahan elää tällaisilla huuhailla. Lehdistö pitää huoleen, että lehdet käy kaupaksi, tämäkin yksiosa sitä.

On sääennustajista lähtien, jotka ei yhtään mitään, kuin me muutkaan tulevasta.
        Vuodenajat tiedetään, mitä se pitää sisällään, muttei tarkempaa.
        Kesä aina vähäluminen, talvi päinvastoin, samoin ilmojen kylmyydessä, kesäaika aina lämpimin. Siitäkin voisi galluppia tehdä. Ennen ukot kertoili, kun on täysikuu talvella, se tietää pakkasia. Jolla ei ole siihen mitään tekemistä. Ilmavirtaukset vain tekee säät meille. Tätä maapallon ihmeellisyyttä ei tunneta, kuin ei lääketiedekkään tunne mekanismeja, miten esim haavat paranee. Se tiedetään, että paranee, muttei miten.

Kaikki niin ihmeellistä, ole siihen sitten ennustajaeukkona.
        Ja sano, että 3000 on kokokansa, kun oikealuku olisi 5,5 miljoonaa.
        Ainahan sanoa voi..

• OpeOulusta

Kapia pitää ymmärtää. Karjakon äpäränä korvesa syntynyt evp aliupseeri. Pohjakouluna kansakoulu. Ei reppanalta suuria voi vaatia.

• totuusontässä

Mene kapi hoitoon, sillä etkö ymmärrä itse olevasi juuri se "mielisairas"josta muista yrität syytellä.
      Minkäpähän narsistille, ja ennenkaikkea kahelille demarille mahtaa, mutta se palstan sairain ja kahelein on just siinä kohti, kun kapi luo katseensa.

• Just.niin

”palstan sairain ja kahelein on just siinä kohti, kun kapi luo katseensa”. Oikeassa olet. ”Johtajaan” kapi luo katseensa aloituksellaan. Sairain ja kahelein on just siinä. Ilmoittaa olevansa miespuolisen vanhuksen rakas, vaikka vanhus häntä inhoaa. Nousee varhain aamulla puhumaan "rakkaastaan". Tallettaa vanhoja valheellisia herjoja vanhuksesta ja nostelee niitä palstalle. Sitä sairaampi ei voisi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe