Tilasin vähän yli kuukausi sitten tavaraa Englannin ebaysta. Arvoioitu toimitusaika oli viimeistään 2.12 mennessä. Lähetys ei saapunut tuolloin ja odotin pari viikkoa kunnes kysyin myyjältä, että mikä kestää. Lähetys ei ollut kirjattu, eli en saanut mitään seurantakoodia. Myyjä vastasi, että paketti on mahdollisesti kadunnut kuljetuksen aikana ja sain sovittua asian ebayn kanssa siten, että saan rahani takaisin.
Olin jo melkein unohtanut koko tilauksen, kunnes eilen postilaatikkooni oli ilmestynty tilaamani paketti. Olen siis jo aiemmin saanut rahani tilauksesta takaisin, mutta nyt olen myös saanut tilaamani paketin (toin kuukauden myöhässä). En löydä ebaysta tietoja kyseisestä tilauksesta.
Miten minun tulisi tässä tilanteessa toimia vai annanko asin vain olla?
Ebay toimitusongelma
1
91
Vastaukset
- 5-10
Voit tietysti antaa asian olla noinkin. Toisaalta voit maksaa Paypalilla uudestaan myyjälle ja kertoa, että lähetys saapui. Paypal-tililtäsi näet, mihin maksoit summan alunperin.
Englannista välillä lähetykset ovat kestäneet yllättävän pitkään. Tyypillinen aika on 1,5 viikkoa. Välillä on mennyt 3 - 4 viikkoakin. Postileimoista on nähnyt, että myyjä on lähettänyt nopeasti.
Paypalilla on aikaa disputen tekemiseen muuten peräti 180 päivää kaupanteosta aikaisemman 45 päivän sijasta. Tuolla on merkitystä lähinnä Kiinasta tulevien lähetysten osalta, joiden saapumisissa on tosi iso aikahaarukka sekä kirjatuilla että kirjaamattomilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389