Tilasin vähän yli kuukausi sitten tavaraa Englannin ebaysta. Arvoioitu toimitusaika oli viimeistään 2.12 mennessä. Lähetys ei saapunut tuolloin ja odotin pari viikkoa kunnes kysyin myyjältä, että mikä kestää. Lähetys ei ollut kirjattu, eli en saanut mitään seurantakoodia. Myyjä vastasi, että paketti on mahdollisesti kadunnut kuljetuksen aikana ja sain sovittua asian ebayn kanssa siten, että saan rahani takaisin.
Olin jo melkein unohtanut koko tilauksen, kunnes eilen postilaatikkooni oli ilmestynty tilaamani paketti. Olen siis jo aiemmin saanut rahani tilauksesta takaisin, mutta nyt olen myös saanut tilaamani paketin (toin kuukauden myöhässä). En löydä ebaysta tietoja kyseisestä tilauksesta.
Miten minun tulisi tässä tilanteessa toimia vai annanko asin vain olla?
Ebay toimitusongelma
1
183
Vastaukset
- 5-10
Voit tietysti antaa asian olla noinkin. Toisaalta voit maksaa Paypalilla uudestaan myyjälle ja kertoa, että lähetys saapui. Paypal-tililtäsi näet, mihin maksoit summan alunperin.
Englannista välillä lähetykset ovat kestäneet yllättävän pitkään. Tyypillinen aika on 1,5 viikkoa. Välillä on mennyt 3 - 4 viikkoakin. Postileimoista on nähnyt, että myyjä on lähettänyt nopeasti.
Paypalilla on aikaa disputen tekemiseen muuten peräti 180 päivää kaupanteosta aikaisemman 45 päivän sijasta. Tuolla on merkitystä lähinnä Kiinasta tulevien lähetysten osalta, joiden saapumisissa on tosi iso aikahaarukka sekä kirjatuilla että kirjaamattomilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21615Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1051560- 141403
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2211048- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2826Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks43776- 9770