Jeesus tulee pian takaisin oletko valmis?

Päivänsanaaaaa

Mutta puutarhuri vastasi: ”Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä.”
Luuk. 13:8

Vuoden vaihtuessa puhutaan uudesta armon vuodesta. Vielä on annettu nähdä mennyt vuosi, vielä on armon aikaa riittänyt. Vuoden vaihtuminen on kuin kilometripylväs, se on hyvä ja luonteva matkan tarkistamisen hetki. Suuntaa voi taas tarkentaa ja korjata sitä, missä on menty vikaan. Vanhan saa jättää Jeesuksen sovintoveren peittoon ja uuden vuoden saa ottaa vastaan lahjana, jota se jälleen on.

Jeesuksen takaisintulon viipymisen ainoa syy on hänen pitkämielisyytensä. Hän antaa maailmalle aikaa, jotta mahdollisimman moni ehtisi tarkistaa oman suuntansa ja evankeliumi saarnattaisiin koko maailmalle. Sen jälkeen hän ei enää tuloaan viivytä, vaan palaa luoksemme. Meitä odottaa jokin ennen näkemätön ja kokematon. Edessämme avautuvat uudet taivaat ja uusi maa. Astumme täydellisyyteen.

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_ole_valmis

En ole. Joskus olin, mutta nyt olen 100% kadotettu.

• Melkoinen logiikka tuossa viipymisessä. Katsotaanpa tätä kristinuskon helmeä tarkemmin.

Se toimisi, jos elettäisiin sen sukupolven aikaa, jolle Jeesus sanoi kuulijoilleen, että osa heistä ei kuole, ennen kuin hän palaa takaisin. Sittemmin kaikki kuolivat ja tarinan ajankohdasta on parisen tuhatta vuotta. Ihmisiä syntyy ja kuolee loputtomana virtana. Aina on uusia, joille pitää vähän lisää sitä armon aikaa ja sitten taas uusia. Logiikka siis ontuu, pahasti.

Semminkin kun muistetaan, että Raamatun opetuksen mukaan monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Armelias Jumala siis lykkää sitä hetkeä tietäen, että miljoonat ja miljoonat syntyvät ja tulevat tuomituiksi sitten aikanaan Helvataan kitumaan ikuisesti. Siinäpä armoa.

• creed0

On sinullakin omaperäinen käsitys Raamatun sanasta: vai että kitumaan ikuisesti. Tuolla olkiukolla onkin helppo tuomita Raamattu.

• creed0 kirjoitti:

On sinullakin omaperäinen käsitys Raamatun sanasta: vai että kitumaan ikuisesti. Tuolla olkiukolla onkin helppo tuomita Raamattu.

Kyllä se Helvetittuomio taitaa olla ihan jotain muuta kuin minun olkiukkoni. Tiedän toki, että nykykristityistä osa ei siihen usko ja se toinen osa sitten taas kertoo, miten se luopumus on levinnyt niin pitkälle että sekin ennustus on toteutunut, ettei Helvettiinkään enää uskota.

• Kiitos.tästä

Kyllä olen

• TosiUskova

Älä sinä siitä huolehdi! Jumala ei välitä siitä kuinka paljon sinä tiedät vaan kuinka paljon toisesta välität(lähimmäisenrakkaus)!Ja kaikki kyllä pääsevät taivaaseen.

Jumala on oikeudenmukainen ja siksi tuomitsee synnit, mutta hänen armonsa vuoksi meidät kaikki on pelastettu. Tätä monen tosiuskovan on tällä foorumilla kovin vaikea käsittää, koska he itse katsovat olevansa parempia;uskovat uskovansa "enemmän" kuin muut! Mutta he eivät ole eivätkä koskaan tule täydellisiksi uskossaan, vaikka uskovatkin Jumalan heidän uskoaan joka päivä enemmän ja enemmän jalostavan. Vain Jumala itse on täydellinen!

Taivaallisen Isän rakkaus, Jumalan vahvistava armo, joka asustaa sydämessämme ja jonka kautta me olemme liitoksissa Jumalan sisimmän kanssa ,joka syleilee ja ympäröi meitä ja pyyhkii pois jokaisen kyyneleet, joka vain häneen uskoo.

No ehkä meitä uskovia joskus syytetään maallisista kompromisseista, mutta tärkein mikä ratkaisee on kuitenkin se ,että ihminen ottaa vastaan Jumalan armon, kunnian ja loiston, eikä suinkaan se että saadaan luoduksi joku moraaliltaan oikeamielinen joukko, joka vain kuolee pois jättämättä mitään merkkiä/virstanpylvästä Jumalalle ihmiskunnan historiaan!

• Kysymystääää

Väitätkö siis uskovana että kaikki pääsevät taivaaseen? Vai tarkotatko että kaikki uskovat pääsevät taivaaseen? Raamatun mukaan kaikki eivät pääse taivaaseen. Mutta jotka uskovat pääsevät kaikki.

• tavalVaatimatonUskova

Kyllä minä toivon, että Kristus joskus ilmestyisi ja keskeyttäisi teidän itsekehut ja tyhjät lörpöttelynne, joista ei muuten näytä tulevan loppua esittäen kysymyksensä näin: "Mistä ihmeestä tämä uusi juutalaisheimo on ilmestynyt? Minä en tunne sellaisia ihmisiä, jotka kerskailevat pelkästään tekojensa ansioilla, jotka haluavat hurskaudessa voittaa minut, jotka pyrkivät heille itselleen sopivalla tavalla pujahtamaan taivaaseen tai rakentamaan uuden paratiisin joidenkin henkilöiden varaan, joiden haalistuneet muistot kohotetaan minun pyhän opetukseni yläpuolelle.

Minä tunnustan yhden ainoan lain omakseni, eikä yksikään teistä mainitse sitä sanallakaan. Minä olen kerran kaikkien kuullen ja peittelemättä tehnyt teidät isäni perillisiksi, mutta en kulkeaksenne ovelta ovelle, en kiistelläksenne pelastuksen kaavasta, en kiduttaaksenne itseänne, vaan harjoittaaksenne kristillistä rakkautta."

• LueOpiSisäistäToteuta

Herra, tee minusta rauhasi välikappale, niin että sinne, missä on vihaa, toisin rakkautta, missä loukkauksia, toisin anteeksiantamusta, missä epäilyksiä, toisin uskoa, missä epätoivoa, toisin toivoa, missä pimeyttä, toisin valoa, missä surua, toisin iloa. Oi Herra, suo että en niinkään etsisi lohdutusta kuin saada itse lohduttaa, ymmärtämystä kuin saada itse ymmärtää, rakkautta kuin saada itse rakastaa. Sillä se joka antaa, sille annetaan, joka armahtaa, se armahdetaan, se joka kuolee itselleen, syntyy iankaikkiseen elämään.

• Dipppadaiiii

Uskovia ei ole tämä suuri joukko "kristittyjä" jotka ovat vain nimellisiä kristittyjä. Raamatussa on esimerkki myös niistä jotka tekevät tunnustekoja ja saarnaavat herran nimissä mutta eivät pääse taivaaseen. Tämän näen että he ovat juuri tämän päivän leipäpappeja ja ei-uudestisyntyneitä.

• täyttäasiaakirjoitat
        tavalVaatimatonUskova kirjoitti:

Kyllä minä toivon, että Kristus joskus ilmestyisi ja keskeyttäisi teidän itsekehut ja tyhjät lörpöttelynne, joista ei muuten näytä tulevan loppua esittäen kysymyksensä näin: "Mistä ihmeestä tämä uusi juutalaisheimo on ilmestynyt? Minä en tunne sellaisia ihmisiä, jotka kerskailevat pelkästään tekojensa ansioilla, jotka haluavat hurskaudessa voittaa minut, jotka pyrkivät heille itselleen sopivalla tavalla pujahtamaan taivaaseen tai rakentamaan uuden paratiisin joidenkin henkilöiden varaan, joiden haalistuneet muistot kohotetaan minun pyhän opetukseni yläpuolelle.

Minä tunnustan yhden ainoan lain omakseni, eikä yksikään teistä mainitse sitä sanallakaan. Minä olen kerran kaikkien kuullen ja peittelemättä tehnyt teidät isäni perillisiksi, mutta en kulkeaksenne ovelta ovelle, en kiistelläksenne pelastuksen kaavasta, en kiduttaaksenne itseänne, vaan harjoittaaksenne kristillistä rakkautta."

Kun on kysymys Herran kirkkauden katselemisesta, Raamattu esittää tärkeän periaatteen, jonka mukaan katselemalla "muutumme saman kirkkauden kaltaisiksi, kirkkaudesta kirkkauteen" (2.Kor. 3:-18). Katseleminen aikaansaa muutoksen.

Mutta kristittyjenkin on jatkuvasti muistettava, että tämä periaate toimii myös negatiivisesti. Elokuvat, joissa voimakkaasti kuvataan ihmiskunnan syntejä ja rikollisuutta - murhia, aviorikoksia, ryöstöjä ja muita alentavia tekoja - myötävaikuttavat helposti nykyiseen moraalin romahtamiseen.

Paavalin ohje Filippiläiskirjeen 4. luvun 8. jakeessa esittää periaatteen, joka auttaa tunnistamaan ne virkistyksen muodot, joilla on arvoa: "Lopuksi, veljet, ajatelkaa kaikkea mikä on totta, mikä on kunnioitettavaa, mikä oikeaa, puhdasta, rakastettavaa ja kaunista, mikä vain on hyvää ja ansaitsee kiitoksen."

• Kskskdkdk

Teoilla ei mennä taivaaseen mutta usko ilman tekoja on kuollut raamatun mukaan. Eli se todellinen usko Jeesukseen aiheuttaa myös hyviä tekoja kuin itsestään. Raamatun mukaan yksikään ei pääse taivaaseen joka ei synny uudesti ylhäältä. Myöskin kaikkien tulee tehdä parannus jotka sinne mielivät. Raamattu on selkeä näissä asioissa ja raamatun mukaan taivaaseen ei pääse niinkuin nimikristityt väittät että muka kaikki pääsee..se on täysin raamatun vastaista. Usko ei tarkoita että usko Jeesuksen olemassaoloon.

• Teevalintasi

Raamatun mukaan ihan jokaisella on mahdollisuus pelastua. Raamatun mukaan se on siitä kiinni otatko pelastuksen vastaan vaiko etkö. Jumala toivoo että otat sen vastaan koska ei hän turhaan lähettänyt Jeesusta vaan siksi ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi. Jumala tietää kaiken toki etukäteen eikä meidän ymmärrys riitä ymmärtämään Jumalan viisautta eikä se ole edes mahdollista. Mutta sinun täytyy henkilökohtainen valintasi tehdä tässä ajassa se on varma!

• anniemestariampuja

"Israel, lopun ajat, ”pohjoinen maa” Raamatussa

HUPPANOITTEN HAAVEITA, JOSSA EI OO MITÄÄN TOLKKUA, SAAHAN SITÄ USKOA VAIKKA JOULUPUKKIIN TAI VIISAASEEN INSINÖÖRIIN...

Israelin valtiota ja juutalaisten ”uutta exodusta” eli paluuta ”Luvattuun maahan” pidetään varsinkin helluntailaisten ja luterilaisten fundamentalistikristittyjen joukossa ”kumoamattomana” todistuksena siitä, että ”Raamattu on erehtymätön, luotettava profeetallinen ilmoitus” ja että Jeesuksen ”toinen tuleminen” on nyt ovella.Sisältääkö Uusi testamentti teologian, joka edellyttää juutalaisten maanpäällisen valtion perustamista sekä juutalaisten ”uutta exodusta Luvattuun maahan” jossain epämääräisesssä tulevaisuudessa ”Jeesuksen tulemisen” ehtona ja ennusmerkkinä? Ovatko siis Israelin nykypäivän tapahtumat ajan merkki?

Onko Venäjä tai Suomi VT:n salaperäinen ”pohjoinen maa”, vai mitä se tarkoittaa todellisuudessa? Väitetään, että Jeesuksen mainitsema ”sukupolvi, joka ei katoa ennen kuin nämä kaikki tapahtuvat” on juuri tänä aikana elävä sukupolvi, eli että ”Jeesus tulee takaisin sen sukupolven aikana, joka oli elossa kun Israel vuonna 1948 perustettiin”. Onko näin todella eksegeettisesti ja historian tosiasioiden valossa?

Kello tikittää armottomasti tuonkin kristillisen ”lopunajallisen toivon täyttymyksen” tyhjiin raukeamiselle lähivuosina. Lisäksi aiheena ovat kristittyjen perinteisesti käyttämät ”Vanhan testamentin messiaaniset ennustukset” ja niiden ”tarkka täyttymys Jeesuksessa”. Oliko juutalaisilla essealaisten lahkolla yhtäläisyyksiä varhaiskristittyjen kanssa, olisiko Jeesus itsekin ollut essealainen?
      http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/israel-ajan-merkki-pohjoinen-maa/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4616
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      192
      2539
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1657
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1555
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1269
    6. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    7. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1215
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      128
      1009
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      942
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe