Rakkauden ja pelon sanoma

ewgwwg

Millaista uskontoa on hyvä opettaa? Sanomaa rakkaudestako, vaiko pelosta?
Mitä ovat rakkauden sanoma ja pelon sanoma.

Rakkauden sanoma: Hyviä uutisia.
- Eli rakkauden sanoma on sitä että se riittää että uskot jeesukseen, niin pääset taivaaseen.

Pelon sanoma: Huonoja uutisia.
- Uskosi ei yksin riitä sinua pelastamaan, sinun pitää myös yrittää elää synnitöntä elämää. Katua syntejäsi, käydä kirkossa, noudattaa kymmentä käskyä. Jos et tee näin, niin päädyt helvettiin.

Onko helvetti oikea paikka? Kyllä, helvetti oli oikea paikka ja se oli jerusalemin lähistöllä sijaitseva kaatopaikka mikä haisi ja siellä oli paahtavan kuumaa. Se oli paikka missä kukaan ei halunnut mielellään olla.

Mistä sitten nykyinen käsitys helvetistä on syntynyt? Inferno (Dante) nimisestä runoelmasta.

Miksi jumala olisi sitten lähettänyt ainoan poikansa meidät pelastamaan, ellei helvetti sitten olisi olemassa? Juutalaiset olivat jumalan luvattu kansa, he olivat ainoat joilla oli oikeus päästä taivaaseen... Me muut olimme roska väkeä, joille ei ollut paikkaa taivaassa. Mutta kun juutalaiset eivät suostuneet ottamaan vastaan Jeesus Kristusta, niin Jeesus huoli sitten meidät. Mutta, en voi sanoa etteikö helvettiä olisi olemassa... Mutta en usko sitä että jumala pistäisi meidät helvettiin, sillä mitä hän hyötyisi meidän ikuisesta kärsimyksestä helvetissä? Ei juuri mitään, mutta voi olla että on tietynlainen kadotus... Vähän samanlainen kuin poistaisi tiedoston tietokoneelta. Katoaa pois tietojärjestelmästä. Mutta en edes usko siihenkään, haluan uskoa siihen että jokainen ihminen pelastuu... Mutta se en ole minä joka tuomitsee elävät ja kuolleet, se on jeesus joka sen homman tekee, niin en voi varmaksi mennä sanomaan että jokainen pelastuu.

Jumala on kaikki voipa, hänen rakkautensa on suurin kaikista, jos hän voi rakastaa niin paljon, niin mitä syntiä ei rakastava isä antaisi anteeksi?

Kumpaa sanomaa olisi teidän mielestä parempi levittää? Oma suosikkini on rakkauden sanoma, sillä minä tiedän kuinka heikko ihminen olen... Olen houkutusten orja ja tapojeni vanki, enkä tästä paremmaksi muutu... Vaikka yrittäisin.
Jos jumala voi antaa minulle anteeksi minun syntini, niin minä pystyn antamaan anteeksi kaikille muille minuun kohdistuneet synnit.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Suomi on täysin sekaisin

        Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
        Maailman menoa
        459
        4950
      2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

        minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
        Ikävä
        15
        1762
      3. Aivan täysin tahallinen teko

        Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
        Suomussalmi
        94
        1488
      4. Olet saanut minut sekoamaan

        Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
        Ikävä
        23
        1377
      5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

        Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
        Suomussalmi
        53
        1369
      6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

        Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
        Suomussalmi
        53
        1258
      7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

        Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
        Suomalaiset julkkikset
        0
        1085
      8. Myönnän sinulle nyt

        Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
        Ikävä
        54
        1030
      9. Pysytäänkö nainen

        edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
        Ikävä
        57
        905
      10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

        eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
        Ikävä
        62
        904
      Aihe