Musta se on täysin turha toimenpide. Mulla ei oo ees manelia, mitä ihmettä sillä tekee?
Minä yhteen aikaan litistin sillä voitaikinan ja piparitaikinan. Pastaakin on yvä tehdä sillä.
Mutta vähän liian suuri pastakone keittiöön, ja mkkarissa on vähän omituista litistää piparitaikinaa tai torttutaikinaa, mutta toimii hyvin.
Mankeloitteko vielä?
7
78
Vastaukset
- kploi
Mankelointi auttaa paljon esim,. lakanat eivät pölyä samalla tapaa ja pysyvät kauemmin puhtaina, joten pesukertoja voi näin vähentää.
Tosin vetäminen ja rullaaminen auttavat, mutta pinnan tiiviyttä ei siinä tule kuten mankeloinnissa. - kummelimankeli
Joo. Mulla on niin vähän komerotilaa, että on pakko prässätä kaikki mahdollisimman pieneen tilaan. Parempi se mankeli on mitä esimerkiksi tv-shopissa myytävä pölyimurilla käytettävä vakuumipussi.
- Kolmenäiti
En todellakaan. Ihan niin kuin ei olisi muutakin tekemistä kuin mankelointi. Kun lapset olivat pieniä, pyrin vähentämään kotityöt vain pakollisiin ja mankelointi ei todellakaan kuulunut niihin. Nyt kun asumme puolison kanssa kahdestaan, olisi aikaa mankelointiinkin mutta minusta se on vain niin joutavanpäiväinen askar, että tekemättä jää.
- vbnmhgf
en tee mitään kotitöitä, meillä on kaksi palvelijaa. On älytöntä olla töissä, perheellinen jos vielä tekee kotityöt ja siivoo, ehei, me maksamme siitä että jokku muu tekee pduunit kotona.
- Kääpiöaivoinenjuttu
Tässä kommentissa ei nyt joku juttu pelitä. Siis jos joku ei tekisi niitä "pduuneja" himassasi joita sinä et viitsi, jaksa tai osaa, niin silloinhan kotisi olisi täysi pashka. Ts. samanlainen kuin sinäkin.
- Enmanklaa
Mulla oli jonkin aikaa mankeli, mutta se vei liikaa tilaa, joten laitoin kaatopaikalle.
- väsynytäiti
En omista mankelia, silitän kyllä pyykkejä kun ennätän tai jaksan kaiken muun kotiyön lisäksi. Päivät tahtoo mennä lasten kanssa hääräillessä. Kotityöt ehtii yleensä paremmin tehdä, kun lapset nukkuu tai edes pienempi nukkuu. Pienempi opettelee kävelemään ja on jokapaikassa tutkimusmatkalla. Eipä siinä paljon ehdi kotitöitä silloin tehdä kun menee perässä ja koittaa katsoa ettei isompi lapsi kolhi pienempää tai pienempi itseään tutkimusmatkallaan.
Astiatkin pesen silloin. Meillä ei ole astianpesukonettakaan väkiaikaisessa kodissa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423