silti. haluan omistjilta kokemuksia.
mazdaomistajat onko ajokkinne suojattu mut ruostuu
17
107
Vastaukset
- 3456345634
2002 käyttöönotettu Mazda 6 (tunnettu ruostumisesta valmistusvikojen takia) ja tällä hetkellä pari pintaruostepilkkua takakaarissa ja kynnyksissä jotka ei näy ulospäin. Suojattu Dinitrolilla uudehkona, kävin juuri uusimassa suojauksen ja oli kuulemma paraskorisia tän ikäisiä kutosia mita suojaaja oli nähnyt. Eli kyllä kannattaa suojata. Ero hinnoissa on usempi tuhat euroa, ruostisesta saa maks 2000 kun ruosteeton menee helposti yli 4 tonnilla. ja joku sanoo ettei suojaus muka kannata.
- 600ekankkulankaivoon
Suojautin autoni heti uutena Piikkiölääisessä ruostesuojausliikkeessä.Työn jälki oli kuitenkin kehno.Työn jälki näkyi,tai paremminkin puute näkyi kun irrotin takapuskurin.Alla olevassa pellissä ei suojausta.Samaten kun irrotin sivuhelmojen muovilistat.Ei mitään suojaa suolaveden muhivassa paikassa.Olo oli kurja kun näki työn jäljen.Työn jälkeä oli paikattu katamalla suojaa peräkontin ilmantuloaukkoihin.
Kauhea käry pari viikkoa auton sisällä.
Suojasin auton uudestaan itse.En ole löytänyt ruostetta vielä,Mazda 2014 mallia.
Se että auton lasissa on ruostesuojausta osoittava tarra,ei merkitse yhtikäs mitään.- 34663
Näin käy kun valitsee kaikista halvimman vaihtoehdon joltain hämärältä nyrkkipajalta. Oikeat suojausliikkeet ovat tarkastuksenalaisia, tarkoittaa että niillä on sertifikaatit ja pistokokeita tehdään säännöllisesti. Eli oikeassa suojausliikkeesä saa kyllä kunnon suojauksen.
Ilmeisesti kyseisessä liikkeesä ei tehdä pistokokeita jos noin jättävät suojaamatta, tuskin oli silloin mikään virallinen esim Dinitrol tai Finikor ketjuun kuuluva liike. - 600ekankkulankaivoon
Virallinen OLI ja on edelleen. Autoni ikkunassa komeilee kaunis tarra käsittelystä.
Ei Piikkiössä ole kuin tämä yksi ruostesuojausliike, luulisin. - vm2003ford
no kyllä se tarrra merkkaa paljon kuten mulla
- jotenkintyytyväinen
2006 mallia oleva Mazda 6 teräksenharmaa ruostui alustaltaan aivan silmissä vaikka Mazda liike vakuutti ettei ne enää ruostu. Alustasta siis ruostui kaikki, tukivarret, kaikki suojapellit, korin pulttaukset ja näkyvät ruuvien kannat. Akkuteline oli aivan lopuillaan ruostunut ja myös takaluukun avauskahvan mekanismi jousineen. Eräs tuttavani maalaishuoltamo on suojannut pari kertaa jollain pellavaöljy seoksella. Tulos on ollut hyvä. Ruostuminen on pysähtynyt ja suojausaineesta on jäänyt "kimmosa" pinta. Katseltiin jos ensikesänä tehtäisiin vielä uudestaan. Hintakin on ollut vain 50,00 kerta. Oikea etuovi on myös ruostunut alaosastaan jota olen hoitanut ruosteenirroitusöljyllä joten ei ole päässyt ulospäin kukkimaan.. Etupyörien laakerit meni 160000 km paikkeilla. Muuten kaikki muu on ollut normaalia huoltoa. Nyt on ajettu 200000 km. Auto ihan mukava, tilava ja pieni kulutus, 1,8.
- ei_ruostetta
Suojattu 2005 ei ruostunut eikä myöskään 2011 ainakaan vielä
- business.premium
626 ei ruostu niin paljoa kuin 6:nen. Ruostesuojaaja katsoi kohta 17 vuotiaan 626:n pohjaa ja sanoi eron olevan 626:n ja 6:n välillä olevan kuin yöllä ja päivällä. Nyt on nähtävissä muutama pieni ruoste läikkä pyöränkotelon sisällä, kun alkuperäiset ääneneristysmassat ovat kivet hakanneet pois. Ne ruosteet tosin pystyy vielä raaputtamaan kynnellä pois. Tulevaisuudessa aion kuitenkin viedä auton diamond käsittelyyn. 626 on sentään vielä oikea Mazda omasta mielestäni.
- paaliin-vaan
jos se yhtään sua lohduttais niin, et ole ainoa jolla japsit ruostuu.
Eihän ne ole suolankestäviksi alunperin ees suunniteltukaan, kuten muutamat eurooppalaiset laatu-autot, joissa kori on sinkitty.- mdeinjapan
niin se korihan siinä tärkein on autossa eikä toimimattomuus. itse en ostas mitään lidllaatuisia sakslaisia vaan kaikki hyvä on japanista
- Neppone
Jaa, kun kori on sinkitty? Mitenkähän tuon meijän Carina -93:n kanssa, kun siinä ei ole vieläkään ruostetta ja ajettukin vasta 654,000km? Kyllä sinne "paaliin" on aika monta niitä sakemannin ihmeitä sillä aikaa saateltu. Mazda 626:nen vm.1998 myös täysin ruosteeton, joka päivä ajossa. Mistähän noita "asiantuntijoita" oikein sikiää?
- edelleenjapsi
joo vag puhuu omaa kieltään. yks katsastustilasto ei kerro mitään vaan tää saksan paljon puhuttu tutkimus kattaa HIUKAN laajemmin ja kertoo totuudenmukaisempaa kieltä
- egdehs
Ei ruostu jos on suojattu, itsellä vm2003 Mazda6 ja on uutena suojattu, kävin juuri uusimassa käsittelyn eikä ruostepajalla löydetty ruostetta mistään. Ja tässä kyseisessä mallissa on vielä valmistusvikoja saumojen suojauksessa joten kertoo hyvin kuinka ammattilaisen tekemä suojaus auttaa.
- tectylisti
missä suojauttit?
- shshsdf
tectylisti kirjoitti:
missä suojauttit?
paikallisessa dinitrol centerissä, edellinen omistaja oli uudehkona teettänyt dinitrol käsittelyn ja kävin uusimassa, 600e täydellinen käsittely.
- gjfgjfjfhj
Eräissä merkeissä taas kovat poistumat kun ruoste ja tekniikan kypsyminen käy melkein samaa tahtia.Taas papan silmäterä 626 vuosimallia 1987 käy ja kukkuu.
- Hyytyväinen
Tossa joku kertoi 626 olevan melko ruosteeton.
Itselläni on 99 mallinen Matolaatikko. Ostin uutena.
Kilometrejä on 260000. Ruostesuojasin heti uutena ja sitten 8v. päästä uusi suojaus.
Ruostetta ei ole. Suojatkaa autonne, jos pidätte yli 10v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852097- 431670
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!651407- 741208
- 771151
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261134- 481123
- 591051
- 37913
- 39884