Sehän merkitsisi pienenevää käteen jäävää eläkettä, ja eläkeläisten huomattavaa ostovoiman laskemista. Ensin eläke ei nouse, kaikki kulut kasvaa, etenkin terveysmenot ja jos kuulemani eläketulonvähennys on totta, se on jo eläkeläisten vainoamista.
Pieneneekö eläketulovähennys ?
11
520
Vastaukset
- lomaaa
Työeläketietäjä taitaa olla lomalla.?
- Verottajalle
Olisko verottaja oikeampi osoite tälle veroihin liittyvälle kysymykselle?
Sinänsä hyvä kysymys - Verokarhu
Eläketulovähennys pienennetty v.2016 Verokorteissa ja myös "verolaskurissa", joten eläkeläisten veroprosentit nousevat, ja täten käteen jää sentilleen samasta pruttoeläkkeestä vähemmän. Kolmen ässän hallitusohjelmassa veroaste ei pitänyt nousta, mutta tässäkin tapauksessa taasen kerrottu satuja! Pertti Takkunen Joensuu
- kuuliainenaiemmin
Siinä taas yksi esimerkkimerkki Hallituksen toimista, jossa se tekee salakavalaa politiikka vielä kaiken noiden, eläkeläisiin kohdistuvien heikennysten lisäksi. Miten kehtaavat ?
Alle tonnin nettotuloista ei paljon maksella lääkkeitä, ja kaikkien vakuutusten ja muiden noustessa ruokaan ei jää mitään.
Tasan ei mene onnenlahjat. Pienipalkkaisena naisena tyydyin pieneen palkkaan, tein työt tunnollisesti ahkeroiden, sairaslomalle jäännin kynnys oli todella korkealla. Ja nyt se sitten palkitaan tällä tavoin. Siitä.viisastuneena , Nyt neuvoisin huonopalkkaissa töissä olevia vaatimaan palkankorotuksia, sillä muuten vanhuutenne tulee olemaan yhtä kärsimystä.
Olen tietoinen nollapalkkamaltista, mutta mutta.................................................................... - leipäjonoon_
Onko näin että eläketulovähennys pienennetty? Sipilä siis taa eläkeläisten kimpussa toisin kuin puhui ennen vaaleja, mutta sehän on nähty.....
Kuinka paljon eläketulovähennys pienenee? Eläketulovähennykseen liittyvissä kysymyksissä kannattaa olla yhteydessä verottajaan www.vero.fi.
- Mummo.78v
Olen.näissä.asioissa.hieman.onneton, joten.valaisiko.joku tuon asian myös minulle?
En.itse oikein hallitse miten sen.selvittäisin. - paappaa
Voi mummu parka, en osaa auttaa. Mutta käsitykseni mukaan joihinkin eläkkeisiin tuo vaikutti ja eläketulovähennys pieneni.
Mikäli kuulut takuueläkkeen saajiin, voit olla huoleti, eläkkeesi nousee ja saat pienen 20€:n lisän. - verotiirailija
Tuon voi tarkistaa netin veroprosenttilaskurin avulla (www.vero.fi). Kokeilin kahdella tulotasolla Espoossa yksinasuva ei kirkollisveroverollinen 1947 synt henkilö. Ei invalidi eikä muuta vähennystä. Tuloksena seuraavat veromäärät kun eläke oli 1000 eur vs 2000 eur&kk. Hyvin vähän eroa vuosien välillä siis, mutta jos kunnan veroprosentti muuttunut voi ero olla suurempi. Ja onet maksut ovat nousseet ja lääkekorvaus pienentynyt.
1000 eur/kk 2015 411,49 eur. 2016 410,28 eur (vuoden verot)
2000 eur/kk 2015 4611,32 eur 2016 4631,76 eur(vuoden verot) - tuhatsataeläkebrutto
Tarkoittanee että kun ennestäänkin verotus nousi progressiivisesti nopeasti välittömästi hieman yli 1000 euroa tienaavilla, niin eläketulonvähennys lisää entisestään progressiivisuutta juuri tuossa päälle 1000 euron eläkkeessä, kun se tasaantuu jälleen parmepi tuloisiin eläkeläisiin nähden. Näin ymmärsin jostain taulukosta .
- Mummo.78v
Kiitosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841