Suomalaiset olivat onnellisimmillaan kymmenisen vuotta sitten:
http://yle.fi/uutiset/filosofi_suomalaiset_olivat_onnellisimmillaan_kymmenen_vuotta_sitten/8547772
Raha ei tee onnelliseksi mutta rauhoittaa:
http://yle.fi/uutiset/ylen_kysely_suomalaisen_elamanlaatua_parantaisi_eniten_raha/8561740
Oliko ennen kaikki paremmin? 1958 syntyneen sukulaisen mielestä maailma oli pyöreimmillään kesällä 1967, mutta tämä saattaa olla puolueellinen mielipide.
Suomalaisten onnellisuudesta
4
<50
Vastaukset
- taikauskonnoton
Mä taisin olla onnellisimmallani n. 11 vuotta sitten. Lapseni oli silloin vielä vauva.
- taikauskonnoton
Mä taisin olla onnellisimmallani n. 11 vuotta sitten. Lapseni oli silloin vielä vauva.
Ei se lapsen kasvaminen onnellisuuttani tosin ole vähentänyt, ihan muut asiat kyllä. Kuulun ns. suuriin ikäluokkiin jolloin syntyvyys oli noin 110 000 lasta/vuosi.
Olen asiasta keskustellut ikätoverieni kanssa, ajasta jolloin olimme nuoria aikuisia.
Koulujärjestelmä oli tykkänään toisenlainen ka alaluokilla oli oppilaita 25-25/luokka.
Silloin ei ollut "yhtenäistä koulutusputkea" vaan putken pätkiä ja välillä työssä ja sitten taas lisäkoulutusta. Ei ollut opintolainaa tai tai tukea vaan pankkilainaa oli otettava.
Eräs oleellinen "onnellisuuden aihe" oli se, että työtä sai tosi helposti. Meni firmaan kyselemään duunia ja usein vastaus oli - milloin pääset aloittamaan työt.
Tuo lienee sellainen arvo, joka nykyisin on historiaa ja hyvin koulutetut taistelevat paikasta, että saada edes joku työ.
Sinäänsä elämä on paradoksi, kun ollaan nuoria, asutaan ahtaasti ja palkka on pieni ja lainat päälle. Kun olen huru-ukko niin asuminen ja se tulo minkä tarvitsen on riittävä.Ilmeisesti ihmiset ovat onnellisimmillaan ollessaan terveimmillään ja vauraimmillaan. Huomaavat ehkä onnellisuutensa vasta jälkikäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079163
- 936920
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666665Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345721Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665503- 553601
- 503415
- 513213
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko573172- 562982