siis täysiä vellihousuja, jenkit murskasi ne mennen tullen helposti.
Aivan naurettavaa katsottavaa, Ruotsin täytyy toivoa ettei tule sotaa sillä heillä ei ole mitään sanomista.
Riikit ovat luovuttajia
5
51
Vastaukset
- olkaatarkkoja
Älkää alistuko käyttämään nimitystä "riikit" tai "riikinruotsalaiset" !! Sana "Rik" tarkoittaa "valtakuntaa" tai "valtiota", ja tämän sanan käyttö vain osoittaa, että suomalaiset itse pitävät itseään jonain alusmaalaisina. ... (olisi muka olemassa ruotsalaiset "riikin" ja "Suomen" ruotsalaiset, molemmat muka "ruotsalaisia"). Varmasti moni ymmärtää pointtini.
Myöskään sanaa "suomenruotsalainen" ei TODELLAKAAN kannata käyttää, sillä nimityksillä on suuri merkityksensä! Kyseinen sana "suomenruotsalainen" eli "Suomen RUOTSALAINEN" kehiteltiin juuri poliittisista syistä, erottelemaan pahat "finnet" ja hyvät "finlandssvenskar". Olkaa tarkkoja, mitä sanoja käytätte!- päässävika
Nu har du fått det lite om bakfoten tycker jag. Jag borde kanske understryka att jag tycker inte att Sveriges nyheter hör hemma här så du är helt ute och seglar med ditt "riikinruotsalaiset"
Det är ditt felanvände av suomenruotsalainen eller finlandssvensk som du inte begriper. Vi är lika mycket finländare som ni, men enligt er tycks vi inte ha rätt att vara fullvärdade finländare så därför har vi fått ordet finlandssvensk. Simpelt. Vi anser oss vara finländare men vi har blivit klassade som inte lika betydelsefulla och blir ofta skuffade åt sidan av trångsynta nationalister som dig. Helt korrekt är det ju att ha ett skilt ord åt en minoritet, men du ger det själv för stor betydelse och därför stör det dig för mycket, som jag sa du har dethär om bakfoten. Och sålänge ni inte kan acceptera oss som finländare så kommer vi att slåss för vår ställning genom politiken. - diplomatisk
päässävika kirjoitti:
Nu har du fått det lite om bakfoten tycker jag. Jag borde kanske understryka att jag tycker inte att Sveriges nyheter hör hemma här så du är helt ute och seglar med ditt "riikinruotsalaiset"
Det är ditt felanvände av suomenruotsalainen eller finlandssvensk som du inte begriper. Vi är lika mycket finländare som ni, men enligt er tycks vi inte ha rätt att vara fullvärdade finländare så därför har vi fått ordet finlandssvensk. Simpelt. Vi anser oss vara finländare men vi har blivit klassade som inte lika betydelsefulla och blir ofta skuffade åt sidan av trångsynta nationalister som dig. Helt korrekt är det ju att ha ett skilt ord åt en minoritet, men du ger det själv för stor betydelse och därför stör det dig för mycket, som jag sa du har dethär om bakfoten. Och sålänge ni inte kan acceptera oss som finländare så kommer vi att slåss för vår ställning genom politiken.Jag brukar hellre använda svenskspråkig finländare än finlandssvensk...det retar inte våra språkfanatiker lika mycket.
diplomatisk kirjoitti:
Jag brukar hellre använda svenskspråkig finländare än finlandssvensk...det retar inte våra språkfanatiker lika mycket.
Jag använder uteslutande finlandssvensk. Diverse fennon har problem med bla. begrepp. Det får de helt själva skämmas för.
Lika lite talar jag om en massa andra moderna förvrängningar som tex. könsneutralt, då det i första hand är frågan om lesbon eller mörkhyad då alla andras hudfärg är mörkare än vår. Sisådär mittemellan mörkhyad? Fröken homo Finland? och allt annat man nyligen sett kan faktiskt helt lugnt spolas som onödigt.
- ikuinen_rusuongelma
Hehheh! Huomatkaa, kuinka nettisvekot nostelevat jopa vanhoja fennojen roska-avauksia, jota pääsevät tilittämään palstalle ruotsiksi! ;-)
Ja tietysti aiheena mikäs muu, kuin rusujen akuutti kansallisidentiteettiongelma...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5601913- 91930
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18927Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2757Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 63715
- 68715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65553