Yrittäjähaku -

PPHE

Yritykseemme tuli puhelu Yrittäjähaku.fi palvelusta ja seurauksena tilausvahvistus sähköpostiin ja sen myötä lasku. Puhelu oli niin hullu, että oli kuunneltava ja naurettavakin, mutta varmistin sen aikana kahdesti, että ethän ole myymässä mitään, ei ollut, mutta tosiaan lasku seurasi. Yritystä hän ei kertonut ja sen vuoksi en estellyt, kun sanoi laittavansa s.postiin vahvistusta soitosta. Sen myötä yrityksen tiedot tulivat esiin: KCA Group Oy.
Olen niin kyllästynyt näihin puheluihin ja väkisin myymisiin muutenkin, mutta tämä oli kaiken huippu, joten soittelin kuluttaja-asiamiehelle ja varmistelin voiko näistä asioista jopa soitella poliisin asiakaspalveluun edes. Sain kuulla, että jollei lakimuutosta tule, yritykset ovat voimattomia näiden edessä. Lakimuutosta odottaessa!!

58

6313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haistatapaskatseuraavaks

      Epäilen, että voiko joku olla noin tyhmä, että alkaa keskustelemaan puhelinmyyjien kanssa, jos on, niin sellaiselle idiootille saa lähettää isoon laskun, oppii ainakin.

      • fghjklvfsfs

        Oletko yleensäkin sitä mieltä, että uhrin kuuluu saada rangaistus, ei väärintekijän?


      • fghjklkjhgfdfgh
        fghjklvfsfs kirjoitti:

        Oletko yleensäkin sitä mieltä, että uhrin kuuluu saada rangaistus, ei väärintekijän?

        Uhrin? Olet siis sitä mieltä, että saa olla kuinka tahansa tyhmä ja vastuuton, silti voi syyttää aina muita. Eihän tuollaiseen puhelinkeskusteluun ole kenenkään pakko lähteä! Aina voi haistattaa heti paskat soittelijoille ja kummasti soitot harvenee muutamaan onnettomaan vuodessa.


      • Pliiis

        Ei sillä kyllä pitäis olla väliä keskusteleeko puhelinmyyjän kanssa 2 sekuntia vai 2 tuntia, jos ei ole suostunut tilaamaan mitään maksullista ja on sanonut sen selkeästi myyjälle, ei tällaiset laskut ole aiheellisia.


      • Venpula

        Mulla on puhelimessa fonectan numeronäyttö joka näyttää soittajan tiedot ennen vastaamista. Nimettömiin eli prepaid-liittymistä tuleviin puheluihin en ole vastanut vuosiin.


      • moksi

        Yrittäjähaku on yritys rahastaa keinotekoisilla laskuilla. Yritys käyttää samaa fonttia logossaan kuin Suomen Yrittäjät ry. Puhelinmyyjän nimestä ei saanut edes selvää kysyin kolmasti nimeä ja löin puhelimen kiinni. Silti tuli lasku ja jopa maksumuistutus. Tiedusteltuani asiaa poliisilta, heille oli tullut useita ilmoituksia Yrittäjähaku oyn toiminnasta.


      • murrrr-

        Juuri tein rikosilmoituksen ko yrityksestä. Niille on aivan sama mitä sanoo, lasku tulee kuitenkin ja aina löytyy joku joka maksaa laskun vahingossa tai ei viitsi nähdä vaivaa riitelyyn ja he saavat rahaa. Maksullinen palvelunumero on myös huijausta, koska äänite ilmoittaa että ovat syömässä tai työaika loppunut . Salaiseen kännykkä numeroon, josta myyjä soitti on aivan turha saada yhteyttä...
        Suosittelen kaikkia joille soitetaan ja lasku tulee tekemään rikosilmoituksen.
        EI kukaan muukaan saa laittaa tilaamattomia palveluita tai tuotteita menemään, jos asiakas ei suostu.


      • käräjille
        fghjklkjhgfdfgh kirjoitti:

        Uhrin? Olet siis sitä mieltä, että saa olla kuinka tahansa tyhmä ja vastuuton, silti voi syyttää aina muita. Eihän tuollaiseen puhelinkeskusteluun ole kenenkään pakko lähteä! Aina voi haistattaa heti paskat soittelijoille ja kummasti soitot harvenee muutamaan onnettomaan vuodessa.

        Muistuttaisin teitä kaikkia voimassa olevasta perintälaista. Jos ette missään tapauksessa ole tehnyt puhelimessa sopimusta ja se voidaan nauhoitteella selvästi osoittaa ei mitään hätää. Aiheettoman laskun voi vain jättää maksamatta ja myös sitä seuraavat ´´perintälaskut´´, jotka tulevat yleensä saman firman ´´perintätoimistoilta´´.
        MUTTA jos lasku yritetään laittaa ulosottoon yksityisoikeudellisena saatavana( oikeuden päätos) se on EHDOTTOMASTI kiistettävä, eli riitautettava. Silloin se menee käräjäoikeudessa istuntokäsittelyyn ja kulut maksaa hävinnyt osapuoli. Nämä huijarit ei koskaan vie niitä oikeuteen oikeasti jos puhelinmyyjälle ei ole vastattu myöntävästi ja selkeästi että tilataan jotain joka maksaa.
        Esimerkiksi takavuosien Directa kohussa Jussi Lähde kehui oikeudessa läpimennetä laskuja mutta unohti kertoa että kaikki oli riidattomia, eli asiakas ei kiistänyt saatavaa ennen oikeutta.
        Kaikki oikeuteen menneet riitautetut laskut Directa hävisi.

        Punainen luuri on toki paras, helpoin, varmin ja vähiten vaivaa tuottava tapa hoitaa nämä V.......
        puhelinmyyjät


    • ämaistubbid

      Yrittäjäkokkarit on kaikki kusettajia, joten ihan hyvä että välillä sattuu omaankin nilkkaan. Parempi olisikin että kusettelisivat vain toisiaan, eivätkä rehellisiä kansalaisia.

      • yrittäjää

        Räkänokat vois häipyä palstalta.


      • PPHE

        Loppuhyvin, hyvityslasku tuli postissa :-). Ketään ei yrityksestä saanut kiinni muutakuin s.postilla. Mielenkiintoista keskustelua aiheutti, hyvässä ja pahassa. Kyllä yrittäjät on rehellisiä ihmisiä siinä missä muutkin, kaikkien joukossa löytyy epärehellisiä. Puhelimeen on vastattava, mikäli toiveena rehellisten asiakkaiden saanti ja aina välillä pitää kuunneella myös epärehellisiä yrittäjiä siinä sivussa. Ja luurin korvaan lyönti on haaste sekin, mutta opittavissa oleva juttu tuokin.
        Mutta varokaa kuitenkin Yritystele.fi soittoja, mikäli tuo sana keskustelussa käy ilmi.


    • Kypsynyt

      Itselläni myös lasku kädessä ,vaikka toistin kyseisen firman naismyyjälle moneen otteeseen että emme ota miitään maksullista palvelua ja päätin puhelun. Nainen paasasi sellaisella tahdilla että ei oikein väliin saanu sanottua. lasku kuitenkin 173 e ja ilman omaa suostumustani.

      • opetteletämä

        Tunnusta vaan, olet alkanut lepertelemään ja lässyttämään puhelinmyyjän kanssa, sekä kuunnellut sen juttuja jonkin aikaa. Teet tuollaisella käytöksellä vahinkoa itsellesi ja muille, puhelinmyyjä saa lisää intoa soitella muillekin tuollaisten ylikohteliaiden yrittäjien takia.

        Jos puhelinmyyjä soittaessa sanot heti: haista vttu ja lyöt luurin kiinni, ei ne voi, eikä ala sinulle laskuja lähettämään. Muista aina, puhelinmyyjä on lähtökohtaisesti rikollinen ja huijari, ei sellaisia ihmisiä pidä mielistellä!


      • eiolekeltaisetsivut

        Naisyrittäjänä en sano haista v...u mutta kokemuksen katkeroittamana kyllähän nämä puhelinmyyjät tunnistaa fraaseista jo muutamassa sekunnissa. Olen kokenut tehokkaana heti kun "tunnistus on tapahtunut ja punainen vilkkuvalo syttyy päässä" sanoa "En maksa enkä tilaa mitään" ja läiskis puhelu poikki. Harvoin yrittävät palata asiaan.
        Yksityishenkilönä nautin suoramarkkinointikiellon antamasta rauhasta.
        Koska itse vastaan kaikesta, niin muistan jo missä olen mukana ja missä en. Viime viikolla aloitettiin "Olette mukana Pirkanmaan Puhelinluettelossa..." ja tiesin jo että en muuten ole maksavana ainakaan, sama metodi!


      • Itse en miehenäkään haistatellut, mutta sanoin sen ainoan kerran kun suunvuoron sain, juuri edellä kuvatulla tavalla käyttäytyneelle yrityshaku.fi:n näkyvyyspalvelua kaupanneelle naikkoselle, että pakotat toimillasi minutkin käyttäytymään huonosti, en osta, enkä tilaa mitään, suljen nyt puhelimen, heippa. Siitä huolimatta reilun viikonpäästä tupsahti lasku (173.80€) vuoden näkyvyydestä heidän palvelussaan. Laskussa oli huomautusaika 7 pv, joka oli sopivasti "eilen" kulunut umpeen.
        Erittäin kyseenalaista, jopa kriminaalia toimintaa. Tässä ratsastetaan nyky-yhteiskunnan kiireellä, ja sen aiheuttamalla välinpitämättömyydellä. Aina löytyy joku, joka automaattisesti maksaa, ja jos vielä lainsäädäntö ei tue tuon kaltaisen toiminnan kitkemistä pois, kiusantekijöitä löytyy, se on varmaa.


      • Kiukkuinen

        Aivan sama täällä. Pikkasen risoo, ku pitää käyttää aikaa tällaisten asioiden selvittelyyn. Kyseinen naismyyjä on erittäin agressiivinen eikä anna sanan sijaa. Useista kielloista huolimatta - posti toi eilen laskun :(


      • Orroz

        Koska olen vastannut puhelimeen yrityksessä jo kuusi vuotta, nämä on tullut tutuksi. Alussa tein virheitä, ja kuuntelin ja mietin, ja pyysin lisätietoja sähköpostiin (yllätys - ei sieltä tieto tullut, vain lasku). Tästä siis opin aika äkkiä, muotokun näissä puheluissa aina on sama.

        Toissapäivänä kyseinen yritys soitti. Käytin perus vastustani "Anteeksi, mistä yrityksestä ja hakupalvelusta soititte ja onko tämä digitaalienn tai painettu hakumedia?" Pyydän myös usein heitä tarkentamaan nettisivun osoitteen (näin aina teen jotta voin samalla avata kyseisen nettisivun auki samalla kun keskustelen puhelimessa, .) Tämän jälkeen yleensä keskeytän kesken heidän "tarkistamme että tietonne on oikeen..." puhetta kysymällä "Onko tämä maksullinen palvelu"? ja "Emme halua tilata teiltä maksullista palvelua". Tämän jälkeet tapaa tulla "varoitukset": "Yrityksenne häviää googlesta" ym.... (jotkut toki on sivistyneitä ja sanoo kiitos ja hei). Sanon että "Kiitos, mutta emme tarvitse paleluitanne tällä kertaa". Jos eivät tämänkään jälkeen lopeta puhumista sanon "Kiitos ja hyvää päivänjatkoa" ja katkaisen puhelun (Yliystävällisyys yleensä on parempi kun vihastelu, ja jälkeenpäin on parempi mieliala :).

        Joskus he myös yrittävät sanoa että "teillähän oli viime vuonna meillä tämä palvelu..." johonka minä tosiaan voin vastata että ei ollut (sillä minä tiedän). Vaikeempaahan tämä on jos puhelimeen vastannut ei ole varma ja laskun maksaja on eri, joten ei aina ole helppoa tietää mikä on mikä kun laskut tulevat.

        Tämä kyseinen (yrittäjähaku) yritys lähetti kuitenkin pari tuntia puhelun jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiini! Eli ei ihmekkään jos ihmiset ovat kiukkuisia. Vastasin toki heti kieltävästi sähköpostiin, ja mikäli lasku tulee postissa, teen rikosilmoituksen (eniten siksi että tähän tulisi lakimuutoksia, ja jotta ongelma näkyisi myös poliisille). Olen myös lähettänyt tiedot paikalliselle Yrittäjäliitolle.


    • eeeeeeeeeeerri

      Kaikille sanonut kun ovat alkaneet tarkistamaan yhteystietoja että ei ole ollu ko. palvelua emmekä ota nytkään ja kuulemiin.Eipä ole koskaan laskua tullut.

      Sitkeästi kyllä soittelevat vuodesta toiseen..

    • moraalittomia

      Luuri korvaan ja heti. Huijareiden kanssa ei kannata tehdä yhteistyötä.

    • Ärtynyt

      Samaisesta "yrityksestä" soitettiin myös meille.
      Kaksi kertaa puhelun aikana sanoin että me EI oteta mitään maksullisia hakemistoja, ainoat sanat jotka sain sanottua koko puhelun aikana, puhelu oli niin koominen että jäin kuuntelemaan mitä ihmettä tämä nais myyjä oikeen höpöttää. Todella ärsyttävä myyjä muuutoinkin,suolsi tekstiä tulemaan josta ei saanut mitään tolkkua, ei antanut mitään mahdollisuutta sanoa mitään väliin, sit ihan yllättäen kuului vaan kiitos näkemiin??? no ei mennyt kuin hetki kun kilahti tilausvahvistus sähköpostiin, vastasin siihen (jos sinne yrittää soittaa niin maksullinen numero) että onko teillä myyjinä henkilöitä jotka eivät ymmärrä suomen kieltä, voivat kuunnella nauhoittamansa puhelun jonkun suomea ymmärtävän henkilön kanssa. Lupasivat peruuttaa aiheettoman tilauksen. No ei mennyt taas kun muutama päivä kun posti toi laskun. Vielä eivät ole vastanneet hyvitys laskun pyyntöön.
      Kaikki nää turhat nettihakemistot pitäisi kieltää lailla tai sit että tilausvahvistus pitää lähettää takaisin allekirjoitettuna ennenkuin joku palvelu astuu voimaan.

    • lolololoko

      Osaakohan virkavalta ottaa osaa tämän firman touhuihin....?

    • Jukolauta

      Joku tuossa sanoi että haistata vitut puhelinmyyjälle jne.
      Oletko kuullut sanontaa "Kohtele muita niinkuin haluat muiden kohtelevan sinua".
      Voin kuvitella että kun puhelinmyyjällä on huono päivä ja johtajan motto on tulos tai ulos, niin kunnon kyrväkkeen osuessa kohdalle lähtee se tilausvahvistus.
      Ihmisiä hekin vain ovat, töihin lähteneitä ihmisiä jotka ei halua olla leipäjonossa ja muuta työtä ei ole tarjolla.
      Joukossa on oikeitakin, rehellisiä palveluita niin kaikkia ei tarvitse eikä kannata yleistää huijareiksi.

      • dfghjklkjhgfds

        Olet itse näitä soittelevia huijareita, kukaan muu ei tuollaista paskaa kirjoittelisi.

        Puhelinmyyjä on aina ihmisiä soitoillaan häiritessään ansainnut haistattelun. Aina. Piste.


      • Jukolauta

        Olen joskus toiminut kyseisessä tehtävässä. Mutta itse en ole mainitsemiini asioihin sortunut.

        Mitä jos itse toimit vaikka kattofirmassa myyntiedustajana, joudut soittamaan asiakkalle ennenkuin tarjoat kokonaisvaltaista pakettia heille.
        Luurin toisessa päässä haistatellaan sulle kuin mielipuoli. Mitä teet?
        Minä hymyilen tai jopa nauran ja toivotan hyvää päivänjatkoa. Sellaiset ihmiset nyt vaan on niin arvottomia kuvitellessaan muista moista. :)


      • huhHuhMitäIdiootejaOlett
        Jukolauta kirjoitti:

        Olen joskus toiminut kyseisessä tehtävässä. Mutta itse en ole mainitsemiini asioihin sortunut.

        Mitä jos itse toimit vaikka kattofirmassa myyntiedustajana, joudut soittamaan asiakkalle ennenkuin tarjoat kokonaisvaltaista pakettia heille.
        Luurin toisessa päässä haistatellaan sulle kuin mielipuoli. Mitä teet?
        Minä hymyilen tai jopa nauran ja toivotan hyvää päivänjatkoa. Sellaiset ihmiset nyt vaan on niin arvottomia kuvitellessaan muista moista. :)

        Ei helvetti sentään! "Kattofirma" joka (joutuu!) harjoittamaan puhelinmarkkinointia, ansaitsee jo muutakin kuin haistattelua, muutama ilmoitus nimettömänä poliisille, tullille ja verottajalle erilaisista vilpeistä ym. Näin ainakin itse teen.

        Eihän siitä mitään tule, jos kaikki yrittäjät alkavat puhelimella summamutikassa soittelemaan ja myymään katosta sokkeliin ja kaikkea siltä väliltä. Kukaan ei oikeasti tarvitse puhelinmyyjän palveluita.

        Minut saa hakata pesäpallomailalla, jos joskus alennun puhelinmyyjäksi, mutta siitä ei ole pelkoa.


      • Jukolauta
        huhHuhMitäIdiootejaOlett kirjoitti:

        Ei helvetti sentään! "Kattofirma" joka (joutuu!) harjoittamaan puhelinmarkkinointia, ansaitsee jo muutakin kuin haistattelua, muutama ilmoitus nimettömänä poliisille, tullille ja verottajalle erilaisista vilpeistä ym. Näin ainakin itse teen.

        Eihän siitä mitään tule, jos kaikki yrittäjät alkavat puhelimella summamutikassa soittelemaan ja myymään katosta sokkeliin ja kaikkea siltä väliltä. Kukaan ei oikeasti tarvitse puhelinmyyjän palveluita.

        Minut saa hakata pesäpallomailalla, jos joskus alennun puhelinmyyjäksi, mutta siitä ei ole pelkoa.

        Taidat olla jossain määrin kovinkin ennakkoluuloinen tyyppi


      • hahhahSunJuttujasi
        Jukolauta kirjoitti:

        Taidat olla jossain määrin kovinkin ennakkoluuloinen tyyppi

        Jaa yrittäjille harjoitettuun puhelinmyyntiin ennakkoluuloinen :D

        Sinä ole humoristi, tai sitten äärimmäisen tyhmä puhelimyyjä.


      • IdioottiYrittäjänä
        hahhahSunJuttujasi kirjoitti:

        Jaa yrittäjille harjoitettuun puhelinmyyntiin ennakkoluuloinen :D

        Sinä ole humoristi, tai sitten äärimmäisen tyhmä puhelimyyjä.

        Kirjoitin puhelimella pitemmän tekstin mutta se hävisi jostain syystä, jäljelle jäi vain tuo.
        Luovutin koska en jaksanut näpytellä uudelleen ja muutenkin..
        Vajaalle ihmiselle on turha puhua mistään. :) Sama hakata vaikka omaa päätänsä seinään.


    • Mörköliisa

      Sain myös puhelun ja en tilannut mitään. Silti tuli tilausvahvistus 140 alv. Toivotaan että lasku mitätöidään heti. Kukaan ei vastaa numerosta 0600-01100.

    • Yrittäjähaku

      Täysin perusteeton lasku tuli yrittajahaku.fi -sivuilta. Yrittäjähaku on täsi huijaus !

    • Näinköon

      Lasku käsissä täälläkin 173,60e eikä tästä ole kyllä soitettu taikka sähköpostiakaan tullut aiemmin! Muutama puhelu on tullut joissa ei kuulunut mitään, pilapuheluiksi luultiin tähän saakka. Laskulla 7pv huomautusaika josta 1 pv jäljellä- äkkiä sähköpostia menemään. Soitin palveluun, puhelu 1,52e/min ja tiedote kesti pitkään ja palvelun kellonajat käytiiin tarkkaan läpi lounastaukoineen. Kukaan ei vastannut.

    • Uuupu

      Sama homma täälläkin, lasku tuli vaikka ehdottomasti kieltäydyin mistään ilmoittelusta. Sanoin ehdottomasti ei soittaneelle naisihmiselle mutta ei näköjään ole härskiydellä rajoja.

    • ärtynyt

      Ilmeisesti puhelinmyyjällä on vaikeuksia kuullun ymmärtämisessä kun sana EI tulkitaan väärin.Minulle tuli myös lasku vaikka sanoin en ota mitään palvelua.
      Samoin ei puhelimeen vastata yrityksen numerosta.....
      Ikävää toimintaa yrittäjähaku fi.ssä

    • mahdollisuuksiensilta

      Meille tuli lasku 173,60 ilman soittoa! Eräpäivään kaksi päivää!

    • Älytallentaja

      Kaikki älykännykäthän tallentavat puhelun, kun lataat vastaavan palikan playstoresta. Pidä toiminto aina päällä ja delaa vaarattomat puhelut sitä mukaa kuin niitä syntyy.
      Kun häirikköpuhelu tulee, anna soittajan esitellä itsensä ja asiansa. Ilmoita sen jälkeen heti selkeästi, että puhelu tallennetaan, ja varmuuden varmistamiseksi kysy, onko soittaja ymmärtänyt sen. Sitten yhtä selkeästi ilmoitat, että et ole kiinnostunut etkä tilaa/osta/tms. Säilytä tallenne.
      Myös lankaliitynnän saa kännykkään ja siten tallennusmahdollisuuden. Minulla on tupla-sim älykkö, missä on firman vanha lanka- ja yksityinen älyliitäntä. Ja toimii kuin...

    • FI16

      Sama juttu täällä. Joku säklättävä nainen soitteli "yrittäjähausta" nettinäkyvyydestä. Sanoin, että en tarvitse enkä tilaa teiltä mobiilinäkyvyyttä. Tänään (28.4) tuli 173,60 lasku, joka oli päivätty 21.4.2016. Ilmeisesti laskun lähetys "viivästyi", että huomautusaika ehtisi mennä umpeen. Äsken lähetin ko.firmalle postia, jossa kerroin, että mitään tilausta en ole tehnyt. Saa nähdä vastaavatko millään muotoa. En meinaa kyllä maksaa aiheettomasti lähetettyä laskua. Trust-laskupalveluun ja poliisiin kyllä taidan olla yhteyksissä. Maksoitteko muuten tälläiset aiheettomasti lähetetyt laskut?

    • ormis

      Hei

      Paras keino on klikkailla näitten mainoshuijjaireiden maksettuja googlemainoksia, aina menee heiltä rahaa kun klikkaat osoitetta missä lukee "mainos" ja jos meistä
      kertyy iso porukka joka klikkaa niin rahaa menee tai mainokset poistuu.

    • ormis

      Käsityökatu 38 Kuopio

      • Kalakukkå

        Onks taas savolaiset liikkeellä?


    • JiiDee

      Juur äsken soittivat, jännänähä mitä seuraa...

      • samakunviimeeks

        Eipä tullut laskua tuosta elokuun soitosta, mutta 7.11. soittivat taas, 3kertaa sanoin ei, mutta paapatus jatkui vaan ja täppäsin puhelun poikki, eikös eilen tullut tilausvahvistus. Vastasin siihen, etten ole tilannut puhelun aikana mitään maksullista palvelua ja että tietoni on poistettava välittömästi, tänään oli peruutus kuittaus meilissä.


    • Jakkeri2016

      Itäisen reunan perinne ja käsitys ei vain tahdo tuolla tyylillä muuttua kansan keskuudessa. Sain n.170€ laskun ja karhun. Peruutus onnistui kohteliaasti muutamalla lyhyellä virkkeellä. Samalla yrityksellä on laskutus ja perintäfirma, vaikka ne näyttävätkin eri firmoilta.

    • sivutoiminenyrittäjä

      Mulle soitettiin Suomen Mainosmediat Oy: stä ja sanoivat, että olen maksanut turhia hakukonemaksuja ja lupasivat periä ne takaisin minulle. Sanoin puhelun aikana monta kertaa, että en ota mitään maksullisia palveluja, eikä mulle ole tullut mitään turhia laskuja. Sit muistin, että muutama vuosi sitten olin saanut just tuollaisen googlepalveluun liittyvän laskun ja maksanut sen, niin aloin myöntymään. Tämä myyjä väitti, että heillä on listoja yrityksistä, joiden listoilla mun tiedot muka on ja niistä firmoista olisi tulossa huijauslaskuja. Kun sit sanoin, että jos saatte mulle jotakin takaisin siitä vanhasta laskusta voihan tuota kokeilla. Myyjä nimenomaan sanoi, että ensin palvelu ja siiten lasku. Tää Myyjä oli Lasse Rajala ja lupasi, kun itse sitä pyysin, että saan nauhoituksen itselleni myös, mut se pitää erikseen tilata heidän asiakaspalvelusta (eikä vahingossakaan kertonut, että numero on melkein 3e/min). Kun sitten soitin sinne, sieltä luvattiin lähettää se s-postiin. Tämä lupaaja oli Sami Järvinen. Sitä nauhoitusta ei alkanut kuulua (enkä ole saanut sitä vieläkään), joten aloin tutkia roskapostia. Siellähän olikin heiltä tullut s-posti, jossa oli paljon liitteitä. Nyt kun ne vasta sieltä roskiksesta löysin, oli kulunut muutama päivä yli 7 pv. huomautusajan. Mukana oli sopimus, jollaista en kyllä tiennyt tehneeni. Paljon sellaista mistä ei ollut puhelimessa puhuttu mitään. Tietysti oli mukana myös lasku. Laitoin välittömästi s-postia sinne, että tämä oli mennyt roskapostiin, enkä aio maksaa sellaisesta, mitä ei ole tilattu. En ole saanut mitään palvelua ja kaikki oli mennyt roskapostiin. Halusin perua tuon, mutta nyt heiltä on tullut huikeita korotuksia laskuun ja viimeksi tuli Tampereen Laki ja Perintä Oy:ltä Haasteuhkaus ja taas melkein 100 e lisää laskua siinä. Kun pyysin sitä puhelun nauhoitusta, mulle ilmoitettiin, että se täytyy erikseen täyttää joku lomake, jolla sen voi tilata. Ja sit vielä sanoivat, että nauhoitamme vain tilauksen vahvistusosan puhelusta. Nyt kun olen yrittänyt ottaa yhteyttä tuohon lakifirmaan, kukaan ei vastaa mitään s-postiin. Asiakaspalvelunumero on samanlainen 0600-alkuinen ja minuuttihinta huikea.

      • harhaanjohdettu

        Olen samassa jamassa kuin "sivutoiminen yrittäjä" 2o.8.2016. Tulin petetyksi pahemman kerran! Kannattaa Googlettaa hakusanalla Veikka Joki-Erkkilä. Siellä näkyy miten heppu huijaa ja rikastuu, ehdonalaisesta tuomiosta huolimatta. Miten Suomessa voi näin toimia? Olis kirveellä töitä. Suomen Mainosmediat Oy ja Tampereen Laki ja Perintätoimisto saman huijarin yrityksiä ainakin tällä hetkellä.


    • Jotainrajaa

      Täällä kävi tismalleen samalla tavalla, että yrityksestä soitettiin ja nainen puhui kuin papupata, väliin sain sanottua, että yrityksemme tietoja mihinkään laiteta ja mitään en maksa. Nainen ei ottanut asiaa kuuleviin korviinsa ja seuraavana päivänä tuli sähköpostiin tilausvahvistus ja lasku heti perässä... Laitoin heti asiasta sähköpostia tilausvahvistuksessa olleen osoitteeseen ja viimein tuli vastaus, että lasku on aiheeton. Jatkossa lyön välittömästi luurin korvaan kaikille mahdollisille myyjille!

      • Kirppiks

        Noniin, sama täällä säkättäjä soitti tännekin. Ja äsken avasin laskun 173,60. Ihan sama kuunteleeko lässytykset vai lyö luurin korvaan, lasku tulee. Laitoin viestin sähköpostiin: Aiheeton lasku, ottakaa VÄLITTÖMÄSTI yhteyttä. Saas nähdä kuin käy.


    • K_usettaja_m_ulkut

      Se saatanan säkättävä akka soitti mulle eilen, tänään tuli tilausvahvistus, ja varmaan huomenna lasku. Vastasin sähköpostiin, että poistavat tietomme välittömästi tai otan yhteyttä poliisiin.

    • SivutoiminenYrittäjä

      Ja samma här perkele!! Jokseenkin puhelias ja ilmeisen huonosti EI sanaa ymmärtävä naishenkilö soitti kyseisestä yrityksestä. Sanoin monta kertaa ei ei ei en ota mitään ja löin luurin kiinni. Silti tuli tilausvahvistus s.postiin.. laitoin takaisin postia etten ole antanut lupaa/tilannut mitään mainosjuttuja!! Kerroin myös olevani poliisiin yhteydessä mikäli eivät lähetä ensitilassa mitään peruutusilmoitusta. Monta kertaa koittanu soittaa eivätkä jouda vastaamaan puhelimeen.

      Onko kellekkään tullut mitään kirjallista peruutusta tuolta? Entä onko ennen laskun tuloa syytä olla poliisiin yhteydessä vai millai??

      • huijauseikannata

        Ei noista kannata ottaa mitään stressiä. Kiistät vain laskun joka kerta etkä missään tapauksessa maksa. Jos ovat laittaneet perintäfirman asialle niin rikosilmoitus lopettaa ne toimet. Oikeudenkäynnillä uhkaamalla yrittävät vielä epätoivoisesti pelotella mutta eivät he sitä sinne vie koska hävisäisivät jutun aina.


    • huijauseikannata

      Nyt tuli puhelu www.yritysnumerotiedot.fi:stä ja numero oli 044-9868356. Taas haluttiin tarkistaa tietoja ja laittaa hintaan 80€ alv seuraavakin vuosi tietoja turhaan väliportaaliin. Koska yhdistyksellämme ei ole koskaan tietoja tuolla ollutkaan niin kysyin miten on mahdollista, että haetaan jatkosopimusta mutta tietoja ei löydy koko palvelusta. Hätävalheena oli selitys, että ne ovat juuri kerinneet poistua sieltä kun 365pv tuli täyteen edellistä sopimusta. Ihan lupsakka oli luurieukko eikä hämmentynyt rankemmastakaan kuittailusta.

    • Vinkkiviikoksi

      Keskuskauppakamari on laatinut ohjeistuksen, miten tulee toimia, jos saa laskun, jossa viitataan tilaukseen tai sopimukseen, jota yritys ei ole tehnyt.

      1. Ilmoita viipymättä kirjallisesti laskun lähettäjälle, että sopimusta ei ole syntynyt, minkä vuoksi lasku on aiheeton etkä tule sitä maksamaan. Tee ilmoitus laskussa mainittuun osoitteeseen. Ota ilmoituksesta itsellesi kopio. Älä soita laskussa mainittuun asiakaspalvelunumeroon. Numero on usein maksullinen eikä numerosta välttämättä tavoita ketään.

      2. Jos saat laskusta maksukehotuksen, tee vastaava ilmoitus myös siitä kirjallisesti ja ota ilmoituksestasi itsellesi kopio.

      3. Jos saat perintätoimistolta perintäkirjeen, tee vastaava ilmoitus myös siitä kirjallisesti perintätoimistolle. Ilmoita, ettei sinulla ole sopimussuhdetta laskuttajan kanssa ja että lasku on aiheeton. Liitä perintätoimistolle menevään kirjeeseen myös jäljennökset laskuttajalle lähettämistäsi ilmoituksista.

      4. Jos saat perintäkirjeen, jossa uhataan maksuhäiriömerkinnällä, voit tarkistaa Suomen Asiakastieto Oy:stä, onko heillä yhteistyösopimusta kyseisen perintätoimiston kanssa ja rekisteröikö se maksuhäiriötietoja ilmoituksen perusteella.

      5. Tee tarvittaessa tutkintapyyntö poliisille.

      Muista, että perintätoimilla uhkaaminen ei ole syy maksaa aiheetonta laskua.

    • Törkiää

      Lasku tuli vaikka sanoin etten tarvi teidän palveluita. Laitoin sähköpostia ja vastasivat tunnin päästä ja pyysivät laskun numeroa, että voivat peruuttaa sen.
      Katsotaan kuinka käy!!

    • 2017jatkuu

      Jatkuupa tuo toiminta siis tänäkin vuonna, Yrittäjähaku.fi asialla. Satu ...jotain on se paljon puheleva nainen joka sieltä useille soittaa. Eikä koskaan ikinään sano sukunimeään niin että siitä saisi selkoa. Soitti, sai selkeän EI luuri kiinni -vastauksen. Samana päivänä tilausvahvistus spostissa... Vastasin että yksikin viesti/lasku/soitto vielä niin rikosilmoitus on tosiasia. Samantien tuli asiakaspalvelun vastaus että aiheeton tilaus on peruttu. Luulen että lasku tulee silti... Nämä on vissiin kaikki saman organisaation alla toimivia? KCA-Group Oy, Käsityökatu 38, Kuopio. Eli siellä wörkkii ainakin Yrittäjähaku ja Lomainfo, sekä myös ilmeisesti Suomen Yrityshaku. Koijareita kaikki.

      • Tympääntynyt

        Ihmeen kiltti olet, kun vielä annoit mennä ns sormien läpi. Itse olisin jo rikosilmoituksen tehnyt. Nämä hakupalvelut on aivan häikäilemättömiä, miten kusettavat ja väääntävät. Tämäkin hulluna säklättävä akka satu mikä lie vaan jatkaa huijauskauppojaan vaikka kuinka tulee valituksia ja peruutuspyyntöjä. Taitaa itse yrittäjätkin olla kunnon huijareita kun eivät tuommosta työntekijää sano jo irti. Eka maininta tästä naisesta on kuitenkin tässäkin keskustelussa vuoden takaa.


    • KIrppiks

      On tää erikoinen ämmä joka soittelee. Joulukuussa -16, lähetti tänne laskun, vaikka kieltäydyin. Laitoin sähkäpostia, ja ei tullut karhukirjettä. Nyt huhtikuussa sama juttu, ämmä soitti taas, sanoin : ei mitään mihinkään ja katokin ettei mitään laskua sitten tule, no tänäänhän lasku tuli. Sama lasku kun edellisellä kerralla, vain numerot ja päivänmäärät uusittuna. Laitoin edellistä kertaa tiukemman sähköpostin, saas nähdä koska kolmas kerta koittaa. Pitäisköhän jo tehdä rikosilmoitus, ei jaksais tommosten rääpäleitten takia.

    • Aslakkila

      Yrittäjähaku.fi ja lasku 173,60 Laskuttajana Ropo laskutuspalvelu. En ole todellakaan mitään palvelua tilannut vaan näihin puheluihin AINA vastannut että EI. Nainen oli puhelimessa. Aion tehdä asiasta poliisitutkinnan. Soitin myös Ropo laskutusplveluihin missä olivat hieman ihmeissään asiasta. Lupasivat kuitenkin tutkia asiaa. Oma firmani myös Ropo:n asiakas. Täytyy kyllä miettiä jatkammeko asiakkuutta jatkossa koska ko. huijareiden kanssa yhteistyössä.

      • Ropolasku

        Ropo laskutuspalvelu ilmeisesti samaa firmaa tai jotenkin kytköksissä näihin huijarifirmoihin.


    • Anonyymi

      Sain yrittäjahausta puhelun. Lupasivat laittaa tiedot palveluista mailitse. Ei tullut. Tuli heti lasku postitse. En saanut kontaktihenkilöä kiinni puhelimitse moneen päivään. Kun soitin, henkilö puolipakolla halusi siirtää vain laskun maksua tammikuulle 2020. Oli tiukkasanainen ja peruin koko palvelun. Huijarifirma, varokaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe