Miksi ette edes halua tutkia tai pohtia onko uskonnollanne todellista pohjaa vai perustuuko se vain satuihin ja kuvitelmiin?
Kierrätte kaikki tosiasiat jotka liittyy uskontoonne.
Moni asia selviäisi pienelläkin pohtimisella.
Maailmasta ei löydy sellaista asiaa mitä ei olisi perusteellisesti tutkittu ja sieltä löytyy se oikea vaihtoehto.
Uskomuksillanne menette näitten kaikkien tutkimusten ja tiedon yli, mikä on todella merkillistä.
Miksi te olette tuollaisia?
Miksi olette tuollaisia?
8
306
Vastaukset
vaan elävä usko... =) =)
- St. Pauli
Maailmasta löytyy vielä silloin tällöin täysin tuntemattomia eliölajeja.
Emme tiedä missä on maailmankaikkeuden raja, tai miten se tulee kerran loppumaan.
Emme tiedä millaisia mönkiäisiä avaruudesta löytyy.
Emme tiedä miten tarkalleen olemme kehittyneet, tosin teorioita on olemassa.
Emme oikeastaan tiedä varmuudella paljon paskaakaan, että sikäli ymmärrän että jokainen yrittää parhaansa mukaan mietiskellä henkisiä pointteja omalta kannaltaan.
Jos ajatellaan että tutkijat ovat todenneet ihmiskehon kuoleman hetkellä kevenevän tietyn määrän grammoja, niin onko kuolema todella loppu? MIKÄ irtoaa kehosta kuoleman hetkellä?
Jos ja kun emme edes sitä vielä varmuudella tiedä, niin ei voi sanoa että "kaikki on perusteellisesti tutkittu".
Mutta toki sitä voisi pohtia että onko siinä omassa uskossa liian lapsellisia ja taikauskomaisia piirteitä...- Mirka...................
>>Jos ajatellaan että tutkijat ovat todenneet ihmiskehon kuoleman hetkellä kevenevän tietyn määrän grammoja
- Aito Savolainen
Kaikki mitä liittyy uskontoonne on tutkittu ja tiedossa. On eri asia ketä haluaa tätä tietoa hyödyntää. Toiset haluaa tyhmyyttään turvautua 2000v vanhaan tietoon.
- St. Pauli
Aito Savolainen kirjoitti:
Kaikki mitä liittyy uskontoonne on tutkittu ja tiedossa. On eri asia ketä haluaa tätä tietoa hyödyntää. Toiset haluaa tyhmyyttään turvautua 2000v vanhaan tietoon.
2 edellistä kirjoittajaa ilmeisesti nyt profiloi minut kristinusko-nimisen lahkon jäseneksi, mutta en kuitenkaan sitä ole, vaan olen kiinnostunut henkisistä teemoista jotka ovat sitäkin uskoa vanhempia.
Pidän esim. reinkarnaatio-oppia loogisena vaihtoehtona, ja se on pirun paljon vanhempi oppi kuin vasta noin 300-luvulta harjoitettu kristinuskon muoto...
En kuitenkaan ole hindu, jos tätä joku seuraavaksi pohdiskelee. Kristinuskon lajeista kannatan gnostisismia.
- Missukka
Mistä sinä tiedät vaikka tutkisin ja pohtisin uskoani lähes joka päivä, päätyen samankaltaiseen tulokseen? Sama pää kesät talvet, you know.
- jos jättää
uskonnot, niin pääsee mirkan hehhehtasolle. siinäpä oiva vaihtoehto.
aina ihmiset ovat pohtineet uskontoja. ja uskontoja on ollut niin kauan kuin ihmsiäkin. suurin osa uskoo, pieni vähemmistö ei. miksi kaikkien pitäsi olla pienen vähemmistön kaltaisia? olkoon uskomatta se, joka ei siihen pysty. ja uskokoon se, joka kerran uskoo. miksi itse olet tuollainen, että et ymmärrä? - Apollos
Voisin vuorostani kysyä, miksi niin monet tuomitsevat uskovan tutkimatta millään tavalla sitä, mihin hänen uskonsa perustuu. Luulisin, että moni uskova on joutunut perinpohjin miettimään tuon kysymyksen mutta hänen vastaväittäjänsä eivät. Kaikista tutkimuksista löytyy erisuuntaisia tulkintoja, kysymys onkin siitä, minkä suuntaisiin tulkintoihin uskotaan (kysymys siis uskosta joka tapauksessa). Kukaan ei varmaankaan kiistä mitään todella huolellisesti tutkittua tietoa, siis varsinaisia tutkimustuloksia, mutta se mitä tutkimustulosten ymmärretään tarkoittavan onkin toinen juttu. Yksinkertaistettuna esimerkkinä voisi sanoa vaikka; Ymmärretäänkö kalan fossiilin löytymisen dinon fossiilin alta tarkoittavan sitä, että kala kuoli ensin ja siitä myöhemmin kehittynyt dino miljoonia vuosia myöhemmin, vai ymmärretäänkö sen tarkoittavan, että molemmat kuolivat jossain luonnonkatastrofissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228