Jotkut repii kaiken irti

fwwww

Jotkut repii kaikki irti autosta minkä saa ja ovat taas seuraavissa liikennevaloissa taas jalka hermostuneena valmiita seuraavaan repimiseen. Löpöä ainakin kuluu tolla systeemillä aika mukavasti.Eihän liikenne mikään näytön paikka saisi olla.Ollaan koko ajan hermostuneita ettei vaan kukaan pääse ohi. Turhaa näyttämistä.

36

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovinHienoAloitus

      Kyllä nuo kiihdytykset on enemmänkin todella harvinaisia, tosin toisilla on sellaisia autoja, että tavallisen Toyotan ratin takaa katsoen, muut lähtevät kuin raketit Vaikka ihan pienellä kaasulla nekin oikeasti lähtevät liikkeelle.

    • RMB

      Ko. tapaukset ovat vain asenneongelmaisten vammoja. Tähän käyttäytymisluetteloon voidaan lisätä myös muutama esimerkki:
      Ei päästetä ohituskaistalta tulevaa tielle. Mielellään kiihdytetään rinnalle pieni virne naamalla.
      Myös parkkipaikoilla tämä asennevammainen häiriköi. Jos ollaan kaupan ulko-oven läheisestä ns. hyvästä parkista lähdössä. Huomataan, että joku odottaa vapautuvaa paikkaa. Ei lähdetäkään vaan jäädän, auto jo käynnissä, kuuntelemaan poppikonetta ja taas vi- - - - - - -nen virne naamallaan.
      Vesisateella ajetaan niin v - - - n vauhtia ohi. Ohi päästyään jäädään körröttelemään jopa alle nopeusrajoituksen eteen.

    • tahvojentahkot

      Lutuskapojusta vain tuntuu. Pintakaasulla mennään. Sinua vituttaa, kun koslasi ei kulje!

      • fwww

        Kyllä munkin auto kulkee NOPEESTI mutten viitti. Ei tarvetta.


      • kotkot-tsikken
        fwww kirjoitti:

        Kyllä munkin auto kulkee NOPEESTI mutten viitti. Ei tarvetta.

        Et vaan uskalla. Tarvetta kuiteskin on, jos olet hommannut nopeen auton.


    • tahkoontahko

      Näin voi tuntua.. Huudatat pundorisaasi jo keltasilla, kuin kuolevaa sikaa. Toiset lähtee vihreillä; pintakaasulla ja pyyhkii ohi!

      • dsasw

        Voi voi kun se vauhti on suomalaisen miehen itsetunto. Kaikilla ei ole tarve näyttää vaikka pääsisikin.


      • mopo_ei_keuli

        Niinhän se itämaan vaparimopon kuskista tuntuu, että muut joutuu repimään kaiken irti autoistaan.

        Tuntuu myös vaparimopon kuskia risovan, kun pitää omaa mopotinta vinguttaa 5000 rpm tahdissa pysyäkseen.


    • Fasterthanyou2

      Kun lähtee rivakasti liikkeelle, niin muutkin ehtivät samoilla vihreillä risteyksestä. Seniilejä nutaajia, jotka lähtevät liikkeelle kuin purkka tukasta, on muutenkin liikaa tien päällä.

      Sitä paitsi nopea kiihdytys on taloudellisempaa, koska moottori toimii silloin paremmalla hyötysuhteella.

      • dddwww

        Alkuperäinen kirjoittaja ei tarkoittanut että ei saisi lähteä rivakasti liikkeelle vaan tarkoitin sitä että jotkut oikeasti kilpailevat liikenteessä mikä on lapsellista.


      • kuin_purkka_tukasta

        Suurin osa kuskeista lähtee valoista kuin purkka tukasta. Risteyksen vastakkaisella laidalla vauhtia on 20-30 km/h. 40 nopeuden saavuttamiseen tarvitaan korttelinväli. 0-60 kiihdytys kestää minuutin, mikä on matkana mitattuna puoli kilometriä.

        Normaalisti liikkeelle lähtevä varmasti näyttää kaaharilta näiden silmin. Jo neljänkympin rajoitusaluella syntyy helposti 50-100 m hajurako nutaajiin. Kahdeksankympin aluella väliä voi parhaimmillaan olla liki 200 m.

        Mutta kyllä ne nutaajat sieltä aikanaan tulee... ne eivät lopeta kiihdytystä suurimman sallitun nopeuden saavuttamisen jälkeen, vaan neljänkympin alueella kiihdytetään lopulta 60 vauhtiin ja 80 rajoituksilla huiput voi olla 90-100 km/h. Nutaajilla on hirveä hätä ajaa nopeasti liikkeelle lähteneet autot kiinni!

        Useampikaistaisilla väylillä (esim. kehä I) nämä hidasjärkiset saavuttavat rajoituksen mukaan ajavan noin kilometrin takaa-ajon jälkeen. Ohi mennään ja kiire loppuukin välittömästi -> nutaaja vaihtaa kaistaa eteen ja jää nutaamaan tientukkona, vaikka muutamaa sekuntia aiemmin vauhtia oli rajoitus 20.

        Mutta tavoitteenahan olikin päästä paalupaikalle = tientukoksi seuraaviin valoihin. Jottei edellisissä valoissa koettu näyryytys toistuisi!


    • korjaaja01

      Mikä on ongelma? Onko sinun maksettava polttoaineet? Onko auto sinun? Keskity pieneen ja surkeaan eämääsi ja anna muiden ajaa kuten haluavat.

    • muttamainokset

      Taistelulaivan kokoiseksi muoviosilla photoshopattu jaappanilainen, pellin alla reilu litrainen voimala....ratin takaa maailma näyttää pahalle :)

    • MukaNäyttelyä

      AP kuvittelee että kyseessä olisi suurimmaksi osaksi muille näyttely, sen virheen kuitenkin voi antaa hänelle anteeksi koska autokouluissa jutuissa ihmisiä "aivopestään" kuvittelemaan että kyse olisi muille näyttelystä liikenteessä.

      Todellisuudessa kuitenkin jos kuski on oikeasti vihainen, niin kyse ei ole lainkaan näyttelystä. Vaan kyse on todellisuudessa siitä että äkäinen kuski vain haluaisi pyrkiä pääsemään määränpäähänsä mahdollisimman nopeasti keinoja kaihtamatta. Sitä äkäistä kuskia ei takuulla kiinnosta sinun tai muiden autoilijan mielipiteet hänen ajotavastaan, eikä hän varmasti suostuisi edes kuuntelemaan teidän mielipiteitänne tai neuvojanne. Puheet asennevammasta tai siitä että haluaisitte hänet pois liikenteestä joutuvat automaattisesti sivuutetuksi eikä hän varmasti tee mitään teidän tahtonne vuoksi.

      Kaahareita ei yleensäkään muiden ihmisten mielipiteet kiinnosta, koska vain pienin osa heistä haluaa muiden huomiota. Suurinosa ei välitä lainkaan muiden mielipiteistä. Kaikkia ei myöskään kiinnosta polttoaineenkulutus tai päästöt.

      Itsekin korkeintaan pieraisen koko ekologisuudelle yms. viherpiipertäjien jutuille. Koko autokoulussa opetettu taloudellinen/ekologinen ajotapa on typerää rahan, ajan hukkaa ja se opetus pitäisi kokonaan poistaa autokoulun kursseilta.

    • ässä.hiha.ssa

      Itse lähden yleensä liikkeelle noin 80%:n teholla. Kun jättää vähän reserviin, niin ei haittaa vaikka joku urpo yrittäisi tulla pätemään siihen rinnalle.

    • vttumitäporukkaa

      jotkut repii autosta kaiken irti ja viskaavat ikkunasta pihalle koska "ei sitä tarvii", sitten on auto resuinen ja rikkirevitty, nippusiteillä kasattu nitisevä ja rämisevä paska. Mittarivalaistus laitetaan päälle lyömällä nyrkillä kojelautaan tiettyyn kohtaan eikä korjata vahingossakaan sitä kontaktihäiriötä, kotonakin heidänkaltaisillaan on kaikki enemmän tai vähemmän rikki, tietokoneestakin puuttuu kuoret tai ainakin ne on rikki, vanha kuvaputkimonitorikin on ilman kuoria ja suurjännitteiset osat avonaisina kosketeltavissa...

    • 4x4mies

      Liikennevaloista on syytä sen ensimmäisen aina lähteä ripeästi niin kerkiää useampi auto varsinkin ruuhka-aikoina, kun vielä edessä on vapaa tie ilman seuraavia valoja...

      todellisuudessa ne pintakaasulla ajelevat urpot ottaa sen vasemman kaistan ja tukkii koko liikenteen sujuvuuden

      • RMB

        Ei valoista tarvitse renkaat vinkuen lähteä. Sinä varmaan olet vaimollesi soittanut: "Nyt seisoo. Ole valmiina kun pääsen täältä liikenteen seasta". Se syy kaahaamisellesi ei ehkä riitä poliisillekaan?
        Toinen asia. Kun Urpo, sanotaan vaikka Leppänen, aja kehätiellä vasenta kaistaa. Vasen kaista ei ole ohituskaista, niin kuin moottoritiellä. Sillä kaistalla voidaan ruuhka-aikana ja ryhmitystilanteessa käyttää samalla oikeudella kuin oikeaa kaistaakin ja jos nopeus on rajoituksien mukainen, mikä ettei. Hälytysajoneuvoja tulee kuitenkin aina väistää, mutta ei sinua. Sitä en tiedä miten sinulle autokoulussa on opetettu tai et itse ole sitä oikein sisäistänyt.
        Sinun mielestäsi liikenteen sujuvuus tarkoittaa sitä, että pystyt pujottelemaan kaistalta toiselle vähää välittämättä toisten turvallisuudesta.


      • vauhdillavaan
        RMB kirjoitti:

        Ei valoista tarvitse renkaat vinkuen lähteä. Sinä varmaan olet vaimollesi soittanut: "Nyt seisoo. Ole valmiina kun pääsen täältä liikenteen seasta". Se syy kaahaamisellesi ei ehkä riitä poliisillekaan?
        Toinen asia. Kun Urpo, sanotaan vaikka Leppänen, aja kehätiellä vasenta kaistaa. Vasen kaista ei ole ohituskaista, niin kuin moottoritiellä. Sillä kaistalla voidaan ruuhka-aikana ja ryhmitystilanteessa käyttää samalla oikeudella kuin oikeaa kaistaakin ja jos nopeus on rajoituksien mukainen, mikä ettei. Hälytysajoneuvoja tulee kuitenkin aina väistää, mutta ei sinua. Sitä en tiedä miten sinulle autokoulussa on opetettu tai et itse ole sitä oikein sisäistänyt.
        Sinun mielestäsi liikenteen sujuvuus tarkoittaa sitä, että pystyt pujottelemaan kaistalta toiselle vähää välittämättä toisten turvallisuudesta.

        Monet matelee ja sitten takana tulevat ei ehdi erkanevalle kaistalle ajoissa vaikka palaisi vihreät.


      • oikeaakaistaaajellen
        RMB kirjoitti:

        Ei valoista tarvitse renkaat vinkuen lähteä. Sinä varmaan olet vaimollesi soittanut: "Nyt seisoo. Ole valmiina kun pääsen täältä liikenteen seasta". Se syy kaahaamisellesi ei ehkä riitä poliisillekaan?
        Toinen asia. Kun Urpo, sanotaan vaikka Leppänen, aja kehätiellä vasenta kaistaa. Vasen kaista ei ole ohituskaista, niin kuin moottoritiellä. Sillä kaistalla voidaan ruuhka-aikana ja ryhmitystilanteessa käyttää samalla oikeudella kuin oikeaa kaistaakin ja jos nopeus on rajoituksien mukainen, mikä ettei. Hälytysajoneuvoja tulee kuitenkin aina väistää, mutta ei sinua. Sitä en tiedä miten sinulle autokoulussa on opetettu tai et itse ole sitä oikein sisäistänyt.
        Sinun mielestäsi liikenteen sujuvuus tarkoittaa sitä, että pystyt pujottelemaan kaistalta toiselle vähää välittämättä toisten turvallisuudesta.

        Suoraan ajavien kuuluu ajaa oikeaa kaistaa ja sitten, kun ollaan kääntymässä vasemmalle voidaan ottaa se vasen kaista, siellä edellisissä liikennevaloissa


    • "sompaa, repii kaiken irti autostaan"

      Minäkin olen joskus ihmetellyt, miksi autosta pitää repiä kaikki osat irti? Ei kai se sitten enää toimikaan.

    • Dacia-setä

      Hevosvoimahomojen täytyy pullistella liikenteessä, kun kaikkialla muualla ovat vain munattomia sienestäjiä.

      • siinäkösyy

        Jos sienimunakasta tekee ja munat päässeet loppumaan niin pitäähän ne käydä äkkiä kaupasta hakemassa.


    • Säälittävää

      Aloittaja on ihan oikeassa. Toi on todella typerän näköistä touhua. Sitten kun itse seuraavissa valoissa valuu sen punaniskaisen kireän kiihdyttelijän viereen, niin se ei kyllä vahingossakaan vilkaise sivulle.. Taitaa vähä hävettää. Ja syystäkin.
      Näillä on yleensä alla joku kallis " saksalainen" vikaherkkä premiumauto (oikeasti meksikolainen, romanialainen, unkarilainen...)

    • eimikäänjokamiehenoikeus

      Tyhmyys on valitettavan yleistä liikenteessä. Joillekin ei vain pitäisi antaa ajolupaa (ajokorttia) laisinkaan. En tosin ole kuullut että joku olisi reputtanut autokoulusta lopullisesti, vaikka kenties pitäisi.

    • autotton

      Onneksi elämäni ei pyöri auton ja sillä liikkumisen ympärillä.
      Ette uskokkaan kuinka hiekkalaatikkomaisilta nämä teidän jutut kuulostaa.
      Kumpi pissaa pidemmälle, katsokaa mun piliä kaikki, ihailkaa sitä !
      Oikeasti, hankkikaa elämä!

    • asuuvaloihin

      Sehän on pakko repiä kaikki irti, että pääsee edes liikkeelle, puntorisoilla ja leluturboilla..

      • vinkuu_vaan_ei_kulje

        Itämaan vaparimopolla ajavaa taitaa nyt jokin risoa.


    • Opluope

      No velkapremiumien tai liisareiden omistajille kasvanut bensalasku, tiheästi vaihdettavat jarrupalat ja revittämisellä kulutetut renkaat, alustan nivelet, puslat ja iskarit ei ilmeisesti ole ongelma sen kummemmin kuin keskellä Helsinkiä lätkäistyt automaattisen valvonnan ylinopeussakotkaan. Ainakaan niin kauan kuin sekunnin reaktioviive riittää.

      • Olisi.ikävää.olla.köyhä

        Koita ymmärtää, ettei kaikkien tarvitse laskea jokaista ropoaan.
        Jos sinulla ei ole rahaa ajaa autolla, myy se pois.
        Ja turha sinun olla huolissasi toisten kuluista, ei ne ole sinulta pois.


      • kalliiksitulee

        Hitaasti risteykseen matelijoilla ja laiskasti liikkeelle lähtijöillä ei säästy edes polttoainetta, mutta moottori karstoittuu ja jarruremontteja usein kun ei tule kunnon liikettä jarrusylintereissä.


    • revi.siitä

      Minäkin kerran huomasin kun ikkunasta lenteli pihalle matot, radio ja vielä muija perässä. Lopuksi äijä repi vielä housunsakin.

    • hyötysuhde.huom

      Minä lähden liikkeelle maksimi vääntömomentilla. Se kuluttaa vähiten polttoainetta.

    • huomioita-ratissa

      Kun ei voi päteä kotona eikä töissä, niin täytyy yrittää jossakin siellä välillä, mikä maantieteellisesti asettuu jonnekin sinne kehä 3:nen sisäpuolelle, missä tuntuukin asuvan poikkeuksellisen paljon niitä minä-minä-minä-henkilöitä.
      Maakunnissa äijät ajelee aina sitä itselle sopivaa vauhtia.

      • kalkkiutuneet_aivot

        Maakunnissa ajelevat dementikot ajelevat miten ajelevat. Nopeus on noin 70 km/h, jota körötellään yhtälailla 100 kuin 40 -rajoitusalueilla.

        Tämä johtuu siitä, ettei nämä dementikot/sokeat enää edes muista minkään liikennesääntöjen olemassaoloa. 70 on vaan sellainen luontevalta tuntuva nopeus, kun körötellään itsekseen, muistamatta edes minne ollaan matkalla. Ehkä viinakauppaan?


    • tsembaloita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe