Ahdistaa kun aika kuluu niin nopeasti ja elämä

AhdistunutMies

Lipuu ohi. Tuntuu siltä että 10 vuottakin on mennyt ihan pienessä hujauksessa enkä ole vielä koskaan edes seurustellut enkä liioin seksiäkään harrastanut vaikka olen jo lähemmäs 30-vuotias. Opiskelemaankaan en ole enää lukion jälkeen kyennyt koska olen kärsinyt todella vakavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta kaikki nämä vuodet ja tietenkin jäänyt myös työttömäksi samasta syystä.

Tuntuu että on jo myöhäistä alkaa edes mitään tyttöystävää tai naisystävää etsimään tai muutenkaan tekemään asioille yhtään mitään kun on tällainen yli-ikäinen luuseri joka ei uskalla edes mennä juttelemaan naisille kun pelkää liikaa torjutuksi tulemista.

Mihin nää kaikki vuodet oikein katosivat näin nopeasti vaikka tuntuu että vasta ihan hiljattain olin joku 16-vuotias ja elämä piti olla vasta edessä ja nyt siitäkin on kulunut jo 11-vuotta. :S

Eikai tässä sitten muukaan auta kuin koittaa hyväksyä se että tämä elämä sitten meni näin minun kohdalla sillä toinen jäljellä oleva vaihtoehto on kuolla pois jos kerran en asioille kykene mitään tekemään enkä pysty hyväksymään sitä.

25

2964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AhdistunutMies

      Joskus varmaan olis ollut tilaisuus se tyttö/naisystävä saada mutta enpä sitten saanut kun nössö pelkuri olin enkä saanut suutani auki ja jäi tilaisuudet hyödyntämättä. Nyt en enää voi kuin harmitella asiaa sillä nuokin naiset ovat jo naimisissa ja toisella jo lapsikin.

    • Sellasta se on...

      • JoHelpottiKiitos

        Kuole pois, pelle, jos ei ole älykkäämpää sanottavaa.


      • JoHelpottiKiitos kirjoitti:

        Kuole pois, pelle, jos ei ole älykkäämpää sanottavaa.

        Luuletko sä, et mulla itselläni on helppoa? Tapa vaa mielummin itses.


      • JoHelpottiKiitos

        Tapoin jo, astraalitasolla mä täällä vaeltelen.


      • JoHelpottiKiitos kirjoitti:

        Tapoin jo, astraalitasolla mä täällä vaeltelen.

        Jännää.


    • nakki33

      älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Ootko harkinnu psykologia tms. apua tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon?

      • mielenhallintajuttu

        Ei niillä psykologeilla ole antaa sellaisia neuvoja, mitkä parantavat sosiaalisesta pelosta ja ahdistuksesta. Mikä se sellainen neuvo olisi?

        Muutos lähtee omasta itsestä, siitä, että pystyy hallitsemaan tietoisesti ajatuksiaan ja valintojaan eikä pysähdy ja peräänny epämukavien ja kivuliaitten emootioiden vallatessa kropan ja niiden ohjaamien ajatusten pommittaessa mieltä. Kyse on itsensä voittamisesta. Aniharvat ovat pystyneet siihen.

        Tiedän yhden, joka muuttui mielenhallinnalla ujosta ja saamattomasta sivustakatsojasta rohkeaksi, sosiaaliseksi menestyjäksi, joka sai uran ja puolison muutoksen jälkeen. Kaikella on hintansa: tämä henkilö on kärsinyt persoonallisuuden ongelmista, mikä on aiheuttanut ongelmia myös hänen läheisilleen, mutta hän on saanut pitää uransa ja puolisonsa. Toisaalta on epäselvää, johtuivatko persoonallisuuden ongelmat muutoksesta vai olivatko ne jo kätkettyinä hänen persoonaansa ja vain tulivat esiin muutoksen myötä.

        Mistä johtuu, että joku on sosiaalisesti niin ahdistunut, että se johtaa vuosia kestävään toimintakyvyttömyyteen ja lamaannukseen ja estää unelmien tavoittelun? Onko alkuunpanevana tekijänä perimä vai kokemukset? Onko syynä muilta ihmisiltä saatu jatkuva negatiivinen palaute? Vai onko kyseessä epänormaali reaktio normaaliin kritiikkiin, jota kaikki ihmiset saavat elämässään?


      • AhdistunutMies

        Olen käynyt jo ties kuinka monta vuotta erilaisten psykologien ja terapeuttien juttusilla ja monenlaista toimintaa on kokeiltu ja ehdotettu. Miten se muka poistaa ahdistusta ja sosiaalisia pelkoja jos minut pakotetaan johonkin työkokeiluun tai kehoitetaan aloittamaan joku liikuntaharrastus? Itsellä ainakin ahdistus tuntuu vain lisääntyvän kun olen niin sosiaalisesti arka että jään aina hiljaiseksi ja hävettää olla muiden seurassa.

        Ainakin minulle kaikki on ollut ihan yhtä tyhjän kanssa kun ei minusta tule rohkeaa miestä joka uskaltais alkaa naisille juttelemaan vaan olen aina hiljaa ellei sitten naiset ensin ala juttelemaan minulle. Kokeilisin heti jos joku kertois mikä se sellainen taikatemppu on jolla saa ahdistuksen pois ja lakkaa pelkäämästä sosiaalisia tilanteita mutta eihän sellaista temppua ole keksitty ja epäilen ettei tulla keksimäänkään.


    • shithappens2016

      Niinhän se menee. Ja sitten kun ilmestyy ryppyjä ja harmaita hiuksia, huomaa lihaskunnon alentuneen puolella, ja treenaaminen ei enää vaan suju jne. Itse mietin, johtuuko ikuinen ikäkriisi siitä, että olen pärjännyt huonosti, vai siitä, että olen lapseton. Jotenkin lapseton huonosti pärjäävä nainen on kaikista surkein tapaus. Todellisesti epäonnistunut. Ei ole synnyttänyt lasta, ei luonut uraa, ei jättänyt mitään pysyvää, näkyvää ja loistavaa taakseen. Ja edessä on vain yksinäinen rappio ja kurjuus.

      • Acedia

        No niinpä. Itsekin olen lapseton 39-vuotias nainen, enkä ole koskaan tehnyt oman alani töitä. Eli ei ole "uraa". Eikä ole enää edes ystäviä, kun jokaisen on perhe-elämä vienyt mennessään.

        Sain sentään omistusasunnon ostettua viime vuonna, jotta ei vanhuksena tarvitse kerjätä kadulla, kun sosiaalituet on Suomesta poistettu. Jos siihen asti elää.

        Pitäisi opetella repimään se omanarvontunto jostakin, mutta vaikeaa se on, kun ympäristö ja media syöttävät tiettyä kuvaa elämässään onnistuneesta ihmisestä.


      • Elämäoli

        Ei se lapsi mitään tai ketään sen arvokkaammksi tee. Olen siis synnyttänyt yhden lapsen. Muuta en ole elämässäni saanut aikaiseksi. 45-vuotias, surkeasti palkattu duuni, vuokrakämppä, mitään en ole saanut elämässäni hankittua, siis mitään näkyvää. Olen yksin, olen ylipainoinen, olen ruma ja minua vi....aa jatkuvasti. Jos ei olisi lasta alkaisin juopottelemaan tai ampuisin itseni.
        Joskus kuvittelin, että elämässä tulee vielä kaikkea hienoa vastaan. No ei tullut ja tässä ollaan.


      • Anonyymi

        Lapsettomana on helpointa. Meillä lapsia tehneillä on sossuja kimpussa.


    • twytw4

      Aika kuluu aina nopeammin mitä ylemmäs korkeammalle värähtelee maapallo , neljännessä tiheydessä aika jo kiitää, viidennessä tiheydessä kaikki tapahtuu nyt-hetkessä.

    • Sielunmaailma

      Lueppa se tunne lukkosi-kirja? Itse sen lukemisen juuri aloittanut ja hyvältä vaikuttaa. Ikää on itsellä 30 ja yhteiskunnan mittapuun saavutuksena on peruskoulu ja puolet lukiosta. Kärsin pahasta jännityksestä johon auttaa jonkin verran propral. Se ei vaan auta mieleen joka on mielestäni se ydinongelma. Elämä on paskaa jos pelkäät ja olet herkkä. Avain on hyväksyminen, tai niin pitkälle mietinnöissäni olen itse päässyt. Montaa vaihtoehtoa miettineenä olen päässyt yksinkertaiseen lopputulokseen. Sitä helppoa vastausta ei vaan halua uskoa jos vaikka tunteet jyllää ja ahdistaa. Ja ne yhteiskunnan normit? Ihmiset nekin on keksineet. Tänä päivänäkin joku voi keksiä toimintatavan josta ennen pitkää syntyy normi. So what? Kunhan ei tee väärin ketään kohtaa niin voi huoletta keskittyä siihen että meillä on vapaus valita. Ilman omaa tietä ei ole onnellista elämää. Ja sitten vain hyväksyy sen miten juuri sinun on määrä elää jotta olisit onnellinen.

    • Iuyttt

      Sosiaaliset pelot ovat hallinneet myös omaa elämääni. Voin omalta kohdaltani sanoa sen, että ulkonäköni on syy siihen. Elän terveellisesti, normaalipainoinen, mutta synnynnäinen ulkonäkö on mitä on. Ihmiset torjuvat ulkonäön perusteella -eivät halua tutustua lähemmin. Asiapohjalta voi keskustella, mutta kevyempiin sosiaalisiin ympyröihin ei hyväksytä. Miettikääs onko teillä samanlaisia kokemuksia? Joskus sosiaalisten tilanteiden pelon lähde ei ole ihmisen omassa mielentilassa, vaan se voi kehitttyä jatkuvasti torjutuksi tulemisesta. Psykologeille ym. tämä on vaikeaa ymmärtää, mutta niitäkin ihmisiä on paljon, joiden ulkonäkö saa ihmiset kavahtamaan ja välttelemään. Olen oppinut elämään tilanteen kanssa, vaikka raskasta onkin. Pitää koettaa hakea ilonhetkiä yksikseen omista jutuista.

    • lauralll

      Itsellä sama tilanne. Lukion jälkeen en ole pystynyt opiskelemaan ( patsi pari kuukautta), 10 v on menny ihan hukkaan...oon ollu sairaslomalla koko sen ajan. Tuntuu että itsemurha on enää ainoa mahdollisuus. Seurustellutkaan en ole koskaan vaikka olen jo 30-vuotias. Oon täysin epäonnistunut ihmisenä

    • OikeaOngelma

      Mun tietokone lagaa koko ajan. Mitä teen?

      • Ysimillinen burana?


    • Anonyymi

      Millainen tilanne sinulla on nyt näiden vuosien jälkeen? Oletko edelleen yksinäinen? Onko sosiaalisten tilanteiden pelko helpottanut?

    • Anonyymi

      Mitä jos löytyisi nainen, joka olisi vastaavassa tilanteessa?

    • Anonyymi

      Niin tuntuu kuluvan nopeasti ja se on outoa. Eilen oli 32v ja nyt yhtäkkiä 45v. Mitä tapahtuu.

      • Anonyymi

        Jos se on yhdessä yössä tapahtunut, niin sitä voisi sanoa ihmeeksi....
        No heheh


    • Anonyymi

      Taitaa oikeastikkin aika kulua nopeammin mitä vanhemmaksi tulee. Tästä aloituksestakin on kulunut jo 8 vuotta ja asiat on mennyt vaan huonompaan suuntaan. Läheisiä kuollut ja oon henkisesti sairaampi kuin koskaan ehkä fyysisesti sairas myös. Maailmantilannekkin on todella huolestuttava. Joo, en saa enää mitään aikaan, olen vaan ja toivon kuolevani pian vaikka olen "vasta" 35-vuotias. Todellisuudessa toivoisin olevani vasta 18-vuotias ja että voisin aloittaa elämäni alusta ja tehdä asiat suurimmaksi osaksi toisin. Harmi vaan kerran kun ryssit asiasi niin toista tilaisuutta ei tule elämässä.

    • Anonyymi

      On ihan totta, kun ikää tulee lisää, tuntuu, että aika menisi nopeammin.
      No todellisuudessahan se ei kuitenkaan mene.
      Kun miettii aikaa taaksepäin, menneitä vuosia, ne tuntuvat menneenkin aika nopeasti, kun taas jos miettii tulevaa vuosien päähän, se tuntuu kovin kaukaiselta.
      Aika on aika mielenkiintoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe