Laskutus ilman alv veroa

alvitonmyynti

Moi, verottaja ei päästänyt minua alv rekisteriin vanhan verovelan johdosta, tosin oli vanhentunut mutta kuitenkin.
EPR merkintää taas en tarvitsekkaan kun myyn tuotteita ja nyt olenkin huomannut
että sain melkoisen kilpailuedun. Myyn tuotetta ilman alv veroa kuluttajille ja
ihmisethän ostavat koska se alv nostaa hinnan liian korkealle. yritykset eivät
tietty osta kun eivät alv veroa voi vähentää mutta kuluttajaasiakkaat ostavat senkin
edestä. Mitäs verottaja minulle nyt mahtaa??? Itse eivät alv rekkariin kelpuuta vaikka
verovelkatodistus on puhdas, osaako joku viisaampi kertoa kokemuksen vai tiedon
pohjalta? Verottajan kanssa en enää ala vänkäämään koska sama naisihminen on
kielteinen minua kohtaan alv rekisteriin päästämisestä vanhan verovelan vuoksi..
No eipä tuo haittaa!!
Ainut on että vähennystä en voi alv veroista tehdä mutta sehän onkin taas lopullisessa
verotuksessa mielenkiintoinen...
Kiitos asiallisista vastauksista

17

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utelias123456

Saanko udella mitä tuotetta myyt?

• Eunukki

Olipas sekava aloitus. Taivaastako ne tuotteet sinulle tupsahtavat? Eli mitkä ovat valmistuskustannuksesi? Ethän saa siis edes vähentää alveja kuluistasi...

• keka.tietaako

Ainut mahdollisuus sille ettet ole alv rekisterissä on alle 8.500 euron liikevihto tai myyt tavaroita, jotka eivät kuulu alv:n piiriin. Muutoin maksat alv:tä, ilman että verottajan täti voi alv rekisteröintiä kieltää.

• Samaatarinaan

Niin, ensinäkin ne tavarat tulee minulle ympäri maailmaa eli ei ne taivaasta tietenkään tipu ja kysyin verottajalta tuota tilannetta, eivät osaa kukaan sanoa asiaan juuta eikä jaata..kun jankkaavat siitä vanhaksi menneestä verovelasta, kysyin sille y-tunnuksele verovelkatodistuksen ja näyttää pyöreää nollaa ja kun kysyn verottajalta niin sanovat että heillä näkyy verovelka joka mennyt vanhaksi että yhtä sekavaa on verottajan touhu jos sekavaa on minun teksti myös, vähennyksiä en saa mutta touhua pyöritän
      silti, lisäksi sanoin verottajalle että teillä onkin nyt helppoa minun kanssa kun ei tule makkara ja edustuskahvikuluja joita tarvis syynätä..ihmettelivät, toinen virkailija pyörittää päätä kun ei ymmärrä miksi en ole hyväksytty alv kelpoiseksi ja toinen eukko on tiukkana ja ei halua asiasta enää keskustella...Olen kyllä kuulut että vanhan verovelan vuoksi ei epr merkintää saa minulla ei sillä ole merkitystä kun myyn tuotteita en työtä mutta alv rekisteriin en pääse vanhentuneen verovelan vuoksi se on aika erikoista? Tiedän monia kellä verovelkaa olemassa niin alv merkintä kyllä on ja pysyy ja pääsevät alvIn piiriin...olenkohan verottajale joku pilailun kohde ja se vanha verovelka kun ei edes ollut kuin alle kympitonnin joka pääsi vanhenemaan..

• samaasarjaa

Niin ja lisään , olen vuokralla sellaisessa toimitilassa jonka vuokra on alviton eli vuokranantaja ei ole alv rekattu ja yritykselle ostin pakun joka oli tosin alv kelpoinen edellisen omistajan toimesta enpä siitä saanut vähennettyä, samoin en saa tavaran hankkimisesta vähentää alv veroja enkä muistakaan kuluista mutta
        toimintaa pyöritän koska asiakkaita riittää ja kauppa käy sekä leivän saan joka kuukausi pöytään niin en jaksa turhia alkaa enää veivailemaan, mutta melkoisen ihmettelyn aihe on monelle ja nimenomaan kirjanpitäjälle, ongelma on verottajan päättävä naisihminen joka ei vaan minua halua alv rekisteriin. Liikevaihtokin kasvaa
        pienellä temmolla vai onko kyse siitä että verottajan eukkoa ottaa se päähän kun olen homman saanut pyörimään? jos meinasivat että hankaloittavat tällä minun touhua kuten se verottaja normaalisti yrittääkin tehdä....kertokaa onko joku kokenut samaa?

• keka.tietaako

Voisko olla, että kunhan päästelet? ALV:tä käsittelee myyty määrä tai siis liikevaihto.

• hohjaa

Tuolla menolla ja asenteella kun jatkat, niin seuraavaksi tuleekin liiketoimintakieltoa...

Se maksamatta jäänyt verovelka vainoaa sinua loppu elämäsi, riippumatta siitä kuinka monta uutta yritystä perustat matkalla. Ei verottaja ole niin tyhmä, että tuijottaisi pelkkää y-tunnusta, kyllä se osaa katsoa kuka siellä y-tunnuksen takana majailee.

Ilmeisesti ne aiemmatkin verot jäi maksamatta samalla asenteella?

• YxYrittäjä

Mulla on samanlainen case ollut. Juristin kautta sain alv ja epr merkinnät kondikseen.
      Mulla oli verovelkaa kuitenkin liki 35 000€ joka meni osittain vanhaksi.(Luojan lykky)
      Mutta tsemppaas kovasti asian tiimoilta.

• Sekopellen-päiväkirjasta

>>Myyn tuotetta ilman alv veroa kuluttajille ja ihmisethän ostavat koska se alv nostaa hinnan liian korkealle. yritykset eivät tietty osta kun eivät alv veroa voi vähentää mutta kuluttajaasiakkaat ostavat senkin edestä. Mitäs verottaja minulle nyt mahtaa??? >>

Siis myyt ilman ALV:eja, eli myyt pimeästi joista myynneistä verottaja ei tiedä mitään?

>> Ainut on että vähennystä en voi alv veroista tehdä mutta sehän onkin taas lopullisessa verotuksessa mielenkiintoinen...>>

Sitten pimeiden myyntiesi ohella kuitenkin muka olisit vailla jotakin mystistä "vähennystä alv veroista"? Kenenkäs kassasta tuollainen vähennys ja raha pitäis sinulle toimittaa ja tilittää, verottajanko kassasta vai? Odotatko tosiaan että verottaja lähettää sinulle jotakin "alv-vähennysrahaa" vai mitä??
      ____
      Olet joko Suomi-24:n palkkalistoilla oleva nuija "aktivointikirjoittelija", tai sitten olet joku tavisnuija joka ei tajua mistään yhtään mitään.
      Mitään aikaisempaa firmaa ja sitä kautta verovelkojakaan sinulla tuskin on voinut olla. Tekstisi kertoo että et tajua firman asioista edes alkeita, niin et ole voinut toimia yrittäjänäkään.

• ssfsf

No niin, eli sitten kun verotarkastus tulee, joudut jälkikäteen maksmaan valtiolle tilittämättä jääneet arvonlisäverot - aivan sama olitko rekisterissä vai et. Tulee TODELLA kalliiksi....

• Etiäppäin

Pimeää myyntiä kun ei ole, verottaja saa jokainen kuukausi minun alv hakemuksen ja kopiot myynneistä ja tuloista sekä tiliotteen jossa ilmenee paljonko sitä rahaa tulee ja menee..vaan ei tipu alv merkintää...että on se aika pimeää myyntiä, olen
        oikein asiakseni huolehtnut että verottaja on varmasti tietoinen koko hommasta.
        Myyntiä jatkan ja verottajalle muistan kaiken ilmoittaa paljoko jää alv veroa
        saamatta..ihan mukava kilpailuetu, muuten sain tietooni etä muutamat mamut on
        samanlaisissa tilanteissa mutta kauppa käy ja kansa ostaa alvitonta pizzaa..se on oikein se..ps niillä tosin ei ole sitte mitään epr yms muitakaan mutta kauppa käy.
        Nuoret on vaan tyytyväisiä kun saa halpaa rinkulaa samoin hipsterit ja kyllähän härmäläinen ostaa aina halvinta kun on verotettu tappiin..miksi kansa sitten hakee viinat virosta ja koettaa ostaa netistä myös kaiken...se verotus.se verotus..

• MenoJatkuu

Kun näitä lukee niin lähinnä kateellisten tekstejä vain..taitaa harmittaa kun myyn tuotetta ilman alv veroa. Kuten väännän rautalangasta A) ostan tuotteita ulkomailta B)
      tuotteet tulevat suomeen C) myyn ne kuluttajille ilman alv veroa koska en ole rekisterissä se ei ole silloin minun ongelma vaan verottajan D) teen joka kuukausi verotili ilmoituksen normaalisti mutta myynti on alvitonta, näitä on tehty nyt 8kk ajan ja verottaja ei reagoi mitenkään!! E) Jos olen nuija että myyn ilman alv veroa ja tienaan leipäni pöytään ja verottajaa ei tunnu kiinnostavan niin kuka se nuija sitten on?
      Joka kuukausi maksan omat sos ja tyel yms maksut jne...loppujen lopuksi taitaa olla kansa sitten kateellista kun saan rauhassa häärätä ilman ongelmia. Touhuan niin kauan että se alv rekisteri sinne tulee, joka kuukausi muistan sen alv hakemuksen myös lähettää, nyt ei ole enää 3kk kukaan edes vastannut ja jokainen kerta ilmoitan
      paljon on myynti ja liikevaihto sekä kuittikopiot ja tilitedot olen toimittanut kopiona sekä varmasti ovat tilitietoni tarkastaneet mutta aina
      on se sama vastaus tullut miksi ei rekkausta tehdä mutta eivät osaa sanoa muuta
      kun kysyn että jatkan liiketoimintaa niin eipä ole kukaan kiinnostunut.
      Kun kerta ei verottaja kommentoi mitenkään minun tekemistä ja dokumentit on näytetty...niin jatkan kaupankäyntiä..ps mitäs verotarkastus sanoo kun kaikki on hoidettu ajallaan??alv veroa en voi periä kun ei ole rekisteröitynä, suorastaan odotan
      sitä..tosin voi olla että kestää kun muutamien tuttujen firmassa ei ole käyty koskaan ja pajat ollu 15 vuotta pystyssä...

• keka.tietaako

Kannattaa säästää kaikki asiakirjat tilanteeseen liittyen. Kait olet ihmetellyt kirjeitse toiseen kertaan tilannetta. Tuntuisi vähän ensimmäisen virkailijan virkavirheeltä, varsinkin jos olet ilmoittautunut alv rekisteriin.

• YrittäjäksiSiirtynyt

Mitä siis ilmoitat verottajalle? Et ole perinyt ALV:tä niin et kai silloin ilmoita ALV:tä? Miten verottajan tähän pitäisi puuttua?

Entä ulkomailta ostamasi tavarat. Eivät ole pysähtyneet tulliin? Ilmeisesti ostat EU:n ulkopuolelta, muutenhan olet maksanut niistä ALV:n toiseen maahan. EU:n ulkopuolelta tulevista sinun pitäisi maksaa tulli ja ALV olit ALV-rekisterissä tai et.

Miten kuvittelet, että on laillista tai verottajan ongelma myydä ilman ALV:tä, jos lain mukaan pitäisi periä ALV?

• Eunukki

F) Maksat ostomaan alvit ostomaahan tai alvit tullille kun tavara saapuu Suomeen. D) Verottajaa ei kiinnosta sinun kuittikopiosi, he kysyvät ne kyllä jos heitä kiinnostaa.

Kerrotko y-tunnuksesi? Katsotaan jos joku osaisi auttaa yrittäjää hädässä.

Tai miksi et perusta uutta yritystä ja y-tunnusta tälle toiminnalle?

• Helpottunut

No nyt tuli verottajalta viimein päätös alv verosta..olen rekattu alv rekisteriin, se on hienoa juu, seuraava kysymys kuuluikin, miksi en ole aiemmin hakenut alv rekisteriin kun se olisi pitänyt tehdä??? Niin , olen hakenut ties kuinka monta kertaa sitä rekisteröintiä ja aina vastaus ollut sama?? Nyt käsittelijänä mieshenkilö ja soitin tälle asiasta, kuunteli mielenkiinnolla asiaa ja ihmetteli miten minut on jätetty rekisteröimättä alv rekisteriin kun sillä ei ole verovelan kanssa mitään tekemistä(epr merkinnällä on , mutta siinäkin jos on maksusuunnitelma niin ei ole ongelmaa)
      Lisäksi minulla ei ole verovelkaa ja vanhaksi mennyt on vanhaksi mennyt, tosi reilu kaveri tuo verotoimiston heppu ja sanoi että jos olet tilausmaassa maksanut alv veron tuotteessa jossa on alv hinta niin sitten olet myynyt ne ilman alv veroa, ei se ole ongelma, jos saat jostain niin halvalla että nahka kestää myydä niin sehän on ok, itse parhaiten tiedät..Mutta asia on nyt hoidettu kuntoon, kiitos nuoren järkimiehen , se minua sorsinut vanha kalkkuna ei onneksi tähän asiaan puuttunut enää..henkilö jäänyt eläkkeelle vuoden vaihteessa...verottaja sanoi myös että nyt sitten alv ilmoitukse ja muutenhan oletkin kaikki velvoitteet pitänyt ajantasalla, tilinpäätökset on toimitettu yms asiat kuntoon..joten paistaa se päivä joskus risukasaan...mutta henkilöstä on kiinni koko homma..

• keka.tietaako

No sinullahan no aiemmat päätökset tukenasi. Vai oletko hukannut vanhat kalkkunapäätökset ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe