ennen tehtiin töitä. masennusta ei ollut

eiripusstetaseiniin

joku sanoi hyvin ettei ennen ehditty masentua kun tehtihin töitä. niin se on. hanskoja ei koskaan ripusteta seinään.

22

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateeksieikäyei

Tässä oiva esimerkki ihmisestä, joka ei kirjaa ole avannut, ei sanaillut tietävän ihmisen kanssa. Asunut mökissään yksin tai kaksin olla möllöttäen.

• ylösulosjatöihin

mitä kirjaa? älä puhu mitään jos et asioista mitään ymmärrä. masentuneet hakee aina tekosyitä masennukseensa. joo kaikki on joskus masentuneita mutta siitä pääsee hetkessä pois kun alkaa töihin. ja työt aloitetaan vaikka sänkykunnosta. sänkyyn kyllä jää ellei sieltä pois lähde.

• huoloooh
        ylösulosjatöihin kirjoitti:

mitä kirjaa? älä puhu mitään jos et asioista mitään ymmärrä. masentuneet hakee aina tekosyitä masennukseensa. joo kaikki on joskus masentuneita mutta siitä pääsee hetkessä pois kun alkaa töihin. ja työt aloitetaan vaikka sänkykunnosta. sänkyyn kyllä jää ellei sieltä pois lähde.

Voi idiootti. Selitäpäs, miten mäkin oon vuosikausia ollu masentunu ja KOKO ajan koulua käyny ja opiskellu. Onneks masennus menee joo itellään pois, kun keskittyy muuhun! Mikäköhän vika sunkin kaltaisilla ihmisillä on päässään?

• agressiotjyllää
        huoloooh kirjoitti:

Voi idiootti. Selitäpäs, miten mäkin oon vuosikausia ollu masentunu ja KOKO ajan koulua käyny ja opiskellu. Onneks masennus menee joo itellään pois, kun keskittyy muuhun! Mikäköhän vika sunkin kaltaisilla ihmisillä on päässään?

sulla on agressioita ihmisiä kohtaan selvästi. oletko apua siihen harkinnut hakea? se että joku sanoo totuuden ja totuus sattuu, saa sut raivon valtaa. masennus menee kovilta jampoilta pois pelkällä päätöksellä ruveta töihin. ja lopettaa sen surkuttelun ja itsesäälin. ei saa antaa lupaa itselleen olla masentunut.

• nimimerkkiiii
        agressiotjyllää kirjoitti:

sulla on agressioita ihmisiä kohtaan selvästi. oletko apua siihen harkinnut hakea? se että joku sanoo totuuden ja totuus sattuu, saa sut raivon valtaa. masennus menee kovilta jampoilta pois pelkällä päätöksellä ruveta töihin. ja lopettaa sen surkuttelun ja itsesäälin. ei saa antaa lupaa itselleen olla masentunut.

No siinä oon sun kanssasi samaa mieltä, että (tietynlaiset) ihmiset aiheuttaa mussa aggressiota, jossa on muuten kaksi g-kirjainta. Onhan tuota tullu kaiken muun ohella käsiteltyä terapiassa, kiitos vinkistä vaan. Mutta kuten tossa aiemminkin koitin tuoda esille, niin joku oikea masennus EI ole tahdon asia. Mä onneks saan toisinaan työnnettyä oman olotilani pois tietoisuudesta, mutta arvaapa, mitä silloin käy. Noh, tulee aivan järkyttävä määrä dissosiaatiota, jota muutenkin on paljon, koska mun mieli koittaa hyvin usein työntää nää asiat sivuun ja väittää, ettei ne liity muhun. Usko huviksesi, että monella mt-potilaalla kuten mullakin on ihan oikeita traumoja takana. Vai mitä sanot esimerkiksi systemaattisesta koko luokan toimesta tapahtuvasta rankasta koulukiusaamisesta vuosikausia tai veljestä, joka koittaa ahdistella seksuaalisesti omaa siskoaan eli mua? Perheolot nyt muutenkaan ei oo parhaat mahdolliset jne.

• anteeksipyydän

ymmärrän sua nyt paremmin. pyydän anteeksi. silti uskon että toiselle sopii paremmin terapia ja lääkkeet ja sänky kuin toiselle. tapauskohtaisesti. toivon että asiat järkkääntyy.

• dfhbfdjhgfjm

Ennen vanhaan ei töitä tehty kun ripustettiin itsensä narun jatkeeksi puun oksalle. Nämä olivat silloin tabu.

• myös_nykyään

Pitää paikkansa myös nykyään. Minulta loppui masennus, kun keskeytin opinnot ja menin pysyvämmin töihin. Suoritin tutkinnon loppuun myöhemmin, tutkinnon josta ei ole ikinä ollut mitään hyötyä työelämässä.

Muistan vieläkin sen vapautumisen tunteen, vaikka kuvaamastani asiasta on aikaa kymmeniä vuosia. Silloin alkoi elämä. Muukin kuin työelämä. Mutta voi sanoa, että työ pelasti minut.

• jätkäsenkunporskuttaa

lääkkeet ja sängyssä makaaminen ei ihmistä auta. se auttaa että nousee väkisin ylös. masennus on vain tunne ja sellaisen voi helposti sivuuttaa. mieti jotain rakentavaa ja ala töihin.

• triitriipoioi

Ja halvaantuneille sama ohje. ylös vaan ja maratonille, kyllä se siitä lähtee,

• Muutama.ajatus

Ennen ei ehkä ollut termiä masennus tai siitä ei puhuttu, mutta kyllä sitä aivan takuuvarmasti oli. Ennenkin vedettiin viinaa murheeseen vähän väliä, huidottiin puukolla muita, hakattiin vaimo hengiltä tai lähdettiin köyden päähän riippumaan. Uskallan väittää, että aika iso osa noista ihmisistä oli masentunut.

Sinä olet niitä tyyppejä joiden ajatusmaailmasta on enemmän haittaa kuin hyötyä. niitä joiden mielestä masennusta ei ole, jos siitä ei puhuta. Tai jos on, niin ainakin miehen pitäisi vain pitää kaikki paha olo sisällään ja painaa töitä kuin tosiäiiiijjjjä, eikä "valittaa". Seurauksena on sitten juuri noita ilmiöitä, eli alkoholismia, väkivaltaa, henkirikoksia ja itsemurhia. Onhan se tietysti äijjjämäisempää vain painaa töitä, eikä yrittää puhua niistä ongelmista.

• upea_entisyys

Ennen ei ollut juoppoja, ei ollut perheväkivaltaa, ei ollut hylättyjä lapsia, ei ollut prostituutiota, ei ollut rikoksia, ei ollut vankiloita, ei ollut nälkäkuolemia tai yksinäisia kuolemia sairauteen, ei ollut kunnallistaloja eikä hulluja kytketty seinään tai poltettu roviolla. Ei ollut murhia, ei ollut perhesurmia, ei ollut itsemurhia eikä mitään muutakaan pahaa. Ei ollut synnytyksiin kuolevia naisia ja lapsia, ei ollut keski-iässä niverikon runtelemia kerjäläisiä. Ei ollut lapamatoja, täitä, satiaisia, ruttoja, tuberkuloosia, keripukkia, koleraa, malariaa, riisitautia ja anemiaa. Kaikki ihmiset olivat onnellisia, lihavia ja hyvinvoivia. Tulevaisuuteen uskovia, rahakkaita ja menestyneitä.

Nyt kun entinen aika on kaikkineen todettu erinomaiseksi asiaksi, niin eiköhän palata entiseen aikaan. Lopetetaan e-pillerit, antibiootit, keskuslämmitys, polyesteri, kännykät, tietokoneet, moottorisahat, vesijohtoverkosto, metrot, suuri osa silloista, henkilöautot, sähkö sekä 90 % maapallon väestöstä.

On se ihanaa, kun keskustelun aloittaa tyyppi, jolle erinomainen entisyys näkyy suorastaan profetiaalisena näkynä silmien edessä?

• myäs_nykyään

Minä en haikaillut paluuta entiseen aikaan. Vaan kerroin työn parantavasta vaikutuksesta.

Olin sitä ennen käynyt psykologilla useita vuosia. Hän vain jauhoi äitisudetta eikä nähnyt, että ongelmat olivat toisaalla.

• krooninenmasennus

kyllä aloittajan viestissä totta on varmaan ainakin toinenpuoli. Itse ainakin olen huomannut että jos on täysin työtön niin se oli ainakin itsellä vaikeaa. Työ on kyllä hyvä lääke moneen asiaan. Mutta ennen ei myöskään kone tehnyt kaikkea vaan ihmisiä tarvittiin ja ei ollut hirveä kiire niinkuin nykyään kun kaikki ajattelee vaan maksimaalisia voittoja. Nyky maailma on sairas ja ahne se sitten vie ihmisten jaksamisen äärirajoille ja johtaa moniin ongelmiin sitä mieltä minä olen.

• sxdfsdfsdf

Olet täysin oikeassa. Myös muut sairaudet paranevat yhtä helposti.

Itselläni oli keukosyöpä, ja olin kuolemassa siihen. Mutta sitten luin netistä että syöpä paranee ruokasoodalla. Niinpä söin teelusikallisen (5ml) ruokasoodaa, ja seuraavana päivänä syöpäni oli poissa. Suosittelen muillekkin.

• Masennusta on ollut ainakin 2000 vuotta ja aikaisemminkin. Lääkkeeksi on annettu työntekoa, mutta masennus on niin laaja käsite lievästä vaikeaan ja kaikkea siltä väliltä. Muistanpa erään kerran, kun oli oikein huono olo, niin menin sänkyyn peiton alle ja ajattelin hautautuvani sinne, mutta olo oli niin huono, että oli pakko alkaa tekemään jotain. Olen pessyt pyykkiä pesutuvassa, mutta kotona en ole jaksanut sukkaakaan laittaa kuivumaan, en vain jaksanut, kaikki voimat pois. Oli pakko mennä sänkyyn ja puoliso ripusti sillä kertaa pyykit kuivumaan. On todella vaikeaa selittää sellaista tilaa, jossa ei jaksa liikuttaa kättä ei jalkaa, mutta pää pelaa sen verran, että sitä tuumii, että tämä on taas tällainen tila. Helposti tulee yleistettyä masennus jonkinlaiseksi, vaikka jokainen masentunut voisi kertoa oman tarinansa.

• Semilina

Eipä silloin ollut muuta mahollisuuta. elä tai ei elä.

• IngnoranceIsBliss

Sinulla ei selvästikään ole elämänkokemusta, tietoa ja niiden mahdollistavaa ymmärrystä. Tarkkailet maailmaa erittäin subjektiivisesti. Ole onnellinen, että olet säästynyt masennukselta ja että sinun ei tarvitse murehtia maailman menoa. Turhaan kadehdit heitä, joilla ei ole työtä tai heitä, jotka eivät sitä pysty jostain syystä tekemään. Nauti siitä, että sinun ei tarvitse ymmärtää miten maailma toimii ja siitä pärjäämisen tunteesta, jonka työsi antaa sinulle.

• heititvitsin

vitsin sitten murjaisit. juuri siksi että on elämänkokemusta sanon että työ on ainoa lääke päävikoihin niin kauan kuin ruho jotenkin vain toimii. olen ollut masentunut pahasti. mikään hoito ei auttanut. itsensä pakottaminen työhön pelasti minut. osa masentuu siksi että ovat liian ankaria itselleen. osalle taas itseään kohtaan toteutettua ankaruus pelastaa masennuksesta. nämä on yksilöllisiä asioita.

jos työn teko ei päätä kuntoon laita, ei laita kyllä terapia tai lääkkeetkään. eri asia on sitten jos on asioita mitä terapiassa pystytään purkamaan ja masennus on niistä johtuvaa. usein sekään ei auta. työssä lepää ihmisen mieli. jos uskoo olevansa surkimus, myös pysyy surkimuksena. jos uskoo olevansa sankari ja taistelija, voi tullakin sellaiseksi. minäkuva ratkaisee paljon.

• niimpäjuu

minä tiedän tästä asiasta kaiken oletteko varmoja että haluatte tietä nonii vastasit kyllä masentuneet ihmiset ovat kauniita sillä heidän hiukset rasvottuvat

• maketheworldbetter

Aloittajalle niin sanoa että mitäpä helmiä sioille tuhlaamaan. Tämän tekstin tuottaja on kasvatettu ahkeruuteen ja työn tekemiseen. Näin mieletön suorittaja porskutti 30 vuotta. Ajatuksenani oli ettei menneisyyttä katsella ja muistella. Kuinkas kävikään kun suoritusteho alkoi sakata vaikka tein mitä. Besserwisserit ovat niin äärettömän omahyväisiä mielipiteineen ja tulevat olemaankin maailman tappiin saakka koska saavat nautintoa keinotekoisesta norsunluutornistaan huutelemalla omia totuuksiaan. Menneisyydessäni on tapahtunut jotain niin pahaa että mielummin olisin tapettu kuoliaaksi kuin elää elämää sisäisesti kuolleena. Teen edelleen töitä, hoidan perhettä minkä kykenen ja harrastan minkä jaksan parempina jaksoina. Kärsimys ei jalosta mutta puoleni olen oppinut pitämään juuri kaltaisiasi kohtaan.

• tornistapois

unohdat yhden asian. ihmisillä on erilaisia keinoja selviytyä. vahvuusharha on yksi sellainen ja se todella toimii monelle. harha muuttuu todeksi. toisen pelastaa työ, toisen terapia. joitakin ei pelasta mikään. ratkaisuja on paljon koska ihmiset on erilaisia. olet oikeassa kuten aloittajakin. älä ole norsuluutornissa ja ajattele että sinun totuutesi on muidenkin totuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe