YLE:n radiouutisissa joku U.S.A.:n kirjeenvaihtelijatar-toimittelijatar sanoi eilen, että "Obama on kuin RAMPA ANKKA".
Siis mitä? Suomen radiouutisissa sanotaan, että "Obama on rampa ankka"?!? Tästäkö me maksamme YLE-veroa, että U.S.A.:n kirjeenvaihtelijatar-toimittelijatar puhuu arvoituksia?
Mitä tarkoittaa "rampa ankka"?
8
166
Vastaukset
- Mahtava.marraskuu
Hyvä vertaus.
Obama on riisuttu aseistaan jo täysin.
Hänen virkakautensa loppu marraskuuhun asti on enää suojatyöpaikka.
Hillary ja Donalt keskenään kamppailevat siitä kumpi pääsee potkaisemaan Obaman pihalle ja sylkäisemään perään.
Vallanvaihto tulee olemaan merkittävä ja vallan voima tulee järisyttämään maailmaa.
Jos Donalt menee Valkoiseen taloon, se tietää sotaa sekä islamisteja että venäjää vastaan..?
Ellei. Donalt ala kaveriksi Putinin kanssa, ovathan molemmat super-rikkaita- mikskaikki
on aina hilkun kilkun, t juopottelija.
- samallavoisin
kysyä miksi pirkka sulate juusto kauratyynyllä maistui aivan suklaa konvehdilta kun söin sitä valkoviinin kanssa.
- Selittää_paljon
Obama on entinen julkimuslimi ja nykyinen salamuslimi. (kuuluu johonkin leikkikirkkoon, johon kuulutaan muodon vuoksi jos virka tms. käytännössä vaatii)
- Vai.myymään.lehtiä
Olisi hauska tietää mitä Obama alkaa duunaamaan ensi marraskuun jälkeen? Muuttaako Keniaan? Onko ISIS listoilla kohteena? Pääseekö huippupalkkaiseen virkaan esimerkiksi Donald Trumpin ryppääseen? Työsuhdekämppä kattohuoneisto. Vai puhelinmyyjäksi liittymiä ja lehtitilauksia?
- Miljoonia_ropisee
Ne saa hyvin liksaa puheista, ja Obama netonnee suvakeilta ehkä jopa Clintonia enemmän. (Clinton oli USA:n presidenttihistorian taitavin sisäpoliittinen neuvottelija, ja Obama yksi lahjakkaimmista puheen pitäjistä - kunhan joku muu kirjoittaa puheen ensin).
Voi olla, että Clintonin paksuperseinen akka voittaa seuraavat vaalit, koska republikaaniehdokkaat ovat joko huonoja, tylsiä tai liian rääväsuisia tai hihhuleita, jotta näitä voisi tukea kuin korkeintaan kolmannes jenkeistä ja naisista luultavasti vielä vähemmän (vähän enemmän ehkä kun haluavat estää sen Clintonin muijan valinnan, ja toisaalta republikaanien äänestysprosentti on korkeampi).
- evvk_kvg_ok
"Rampa ankka (engl. lame duck) tarkoittaa poliitikkoa tai muuta päätöksentekijää, jonka kausi on päättymässä eikä hänellä siksi ole entisenlaista toimintakykyä eikä poliittista uskottavuutta, mutta hän joutuu kuitenkin tekemään tehtävänsä vaatimia ratkaisuja.[1][2] Nimitystä käytetään erityisesti, jos poliitikon seuraaja on jo valittu, mikä supistaa huomattavasti hänen toimintakykyään, sillä syntyy epäselvä tilanne, kun huomio ja odotukset kohdistuvat seuraajaan.[3]
Ramman ankan viittaa on puettu muun muassa pääministeri Matti Vanhasen ylle hänen ilmoitettuaan joulukuussa 2009 jättävänsä puoluejohtajan ja myös pääministerin tehtävät. Termi tuli esiin myös Jorma Ollilan vetäytyessä Nokian johdosta, jolloin samalla ilmoitettiin seuraajan nimi.[3]
Termi on syntynyt Lontoon pörssissä 1700-luvulla, jolloin sillä viitattiin maksukyvyttömiin sijoittajiin.[4]" (Wikipedia)- Martelisti
Sahtivaari on rampa ankka. Kalevi on vain tyhmä sorsa. Molemmat punikkeja ja sahtivaari neemujen haalija, joka järjesti jenkkien pyynnöstä Euroopan sisälle muslimivaltion. Kaarle Martel kääntyi pyhässä haudassaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685