"Kaikkinäkevä Jumala"

sinetti1

(sinetti) Illalla nukkumaan käydessä olin Herrani kanssa rukouksessa ja Hänen läsnäolossaan, kun samalla sain hyvin selkeän kuvan silmästä, Jumalan kaikkinäkevä silmä. Pyysin Häneltä vastausta, olinko viimeaikoina toiminut oikein taiko väärin, että Hän sen minulle ilmoittaisi tavalla tai toisella, sillä haluan olla kuuliainen Hänen tahdossaan ja niin sitten yöllä sainkin unen, jossa kerrottiin minun toimineen oikein, niinkuin pitikin, mutta tulee välttää lähteä toisten ihmisten sanomisiin ja pysyä siinä minkä Herra on antanut, sillä yksikään ihminen ei ole käskijäni, vaan yksin Jeesus Kristus, Herrani, tuo kaikki näytettiin unessa tekstin omaisesti, joka oli lihavaa tekstiä. Tuossa unessa samaanaikaan näytettiin hyvin lihavaa ja isoa ja vaaleansinistä toukkaa, jonka ymmärrän tarkoittavan jotakin uutta, joka on nyt toukka vaiheessa ja tuo vaaleansininen väri kertoo sen asian taivaallisuudesta.
Jumalan ominaisuuksia:

Hän on kaikkivaltias (Mt. 28:18; Dan. 7:14; Jh. 17:2; 1. Pt. 3:22)
Mikään ei ole hänelle mahdotonta (Lk. 1:37).
Ihmeet ovat mahdollisia.
Hän on kaikkialla läsnä oleva (Ps. 139:7)
Hän on läsnä olemuksellisesti kaikkialla, missä hän toimii.
Hän on läsnä sanassaan ja sakramenteissaan sekä uskovissaan (Jh. 6:63; 2. Kr. 6:16; Jes. 57:15).
Hän on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä (Ps. 139)
Jumalan näkeminen on välitöntä näkemistä, joka ei perustu harkintaan, kokemukseen tms.

Herra olkoon meille armollinen ja antakoon meille rauhan!
Aamen.

43

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinetti1

      Pyysin Herralta sananpaikkaa tähän kaikkeen ja Hän avasi minulle Matt. 23.
      Etsikää ja lukekaa, ajatuksella lukekaa.

      • Unitutkia-Kyrvökkinen

        Tuossa unessa samaanaikaan näytettiin hyvin lihavaa ja isoa ja vaaleansinistä toukkaa, jonka ymmärrän tarkoittavan jotakin uutta, joka on nyt toukka vaiheessa ja tuo vaaleansininen väri kertoo sen asian taivaallisuudesta.
        Se tarkoittaa ,että ei saa antaa pimppiä muuta kuin suomalaiselle ,sinisilmäiselle aidolle arjalaiselle. Sen toukan olisi tarkoitus poistaa kutina ja lihottaa väliaikaisesti


    • Jarmo__EiKirj

      Kiitos Sinetti sisar... samoja ajatuksia ollut mulla kans jo pitkään ja rukoillu paljon sellasta että kun olen tajunnu jatkuvasti tekeväni väärin, jatkuvasti tartun asioihin joihin ei ehkä tarvitsisi tarttua, niin kuitenkin minä olen minä ja Herra on minut tällaisena maailmaan suonut tulla, joten olen tällaisena kelvollinen. Asiaan kuuluu kehittää itseään ja koettaa muuttaa omia luonteellemme ominaisia huonoja puolia, vajavaisuuksia parempaan suuntaan, kuitenkin yhdessä Jeesuksen kanssa rukouksessa.
      Sinulle Raamattu on erittäin tärkeä, olen sen huomannut ja niin on minullekin. Sieltä me saamme sen sanan jonka muuten kysyisimme silmästä silmään suusanallisesti Jumalalta. Nyt me käytämme tuota sanaa näin... se on meille tarkoitettu henkilökohtaisesti ja sen sanoma muuttuu lukijalta toiselle aavistuksen verran aina, joten sanoma on jokaiselle yksilöllinen. Tästä syystä minä selitän- tai ainakin yritän selittää Raamattua.

      • sinetti1

        Raamattu on monitasoinen kirja, se ei ole vain sitä yhtä latteaa kirjainta, vaan se avaa jokaiselle siihen tarvittavaan hetkeen sanomaansa. Totisesti, me elämme kasvussa ja Herran koulussa loppuun asti, emme tule koskaan täydellisiksi, mutta Hän kelpuuttaa meidät ominamme, kun vain Hänet tunnustamme. Ei ole kuin vain yksi Herra, Jeesus Kristus, Herra, Herra Sebaot! Kaikki muu on epäjumaluutta. Tehkäämme tilaa sydämiimme, Hänen siellä asustaa. Siunattua päivää sinulle Jarmo veljeni.


      • Jarmo__EiKirj
        sinetti1 kirjoitti:

        Raamattu on monitasoinen kirja, se ei ole vain sitä yhtä latteaa kirjainta, vaan se avaa jokaiselle siihen tarvittavaan hetkeen sanomaansa. Totisesti, me elämme kasvussa ja Herran koulussa loppuun asti, emme tule koskaan täydellisiksi, mutta Hän kelpuuttaa meidät ominamme, kun vain Hänet tunnustamme. Ei ole kuin vain yksi Herra, Jeesus Kristus, Herra, Herra Sebaot! Kaikki muu on epäjumaluutta. Tehkäämme tilaa sydämiimme, Hänen siellä asustaa. Siunattua päivää sinulle Jarmo veljeni.

        Aamen ja kiitos samoin sisar!


      • sinetti1

        ... kiitos veliseni!


    • sinetti1

      " " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2 Moos. 20: 16.

      Harvat ottavat tästä käskystä vaarin. Sen takia on sangen vaikeata puhua tästä niin, että ihmiset käsittäisivät sen tärkeyden. Viidennen, kuudennen ja seitsemännen käskyn rikkomisen rankaisee maallinen esivalta ja melkein kaikki ihmiset tuomitsevat näiden käskyjen rikkomisen. Mutta kun tuota pientä jäsentä, kieltä liikutellaan lähimmäisen halventamiseksi, niin se ei ihmisten kesken suuria merkitse. Silloinhan jutellaan vain kaikessa ystävyydessä pari sanaa ystävän kanssa.

      Sitä joka murtaa lukon ja ottaa toisen rahat, rangaistaan vankeudella, murhan tehnyt ihminen teloitetaan mestauspaikalla, sillä hän on suuri pahantekijä. Mutta se, joka vain puhuu, joka vain tuttavallisessa keskustelussa liikuttaa kieltään, saattaa varastaa lähimmäiseltään sen, joka on rahaa, jopa elämääkin kalliimpi, nim. hänen hyvän nimensä, hänen maineensa. Eikä tuota ihmistä pidetä pahantekijänä, ei häntä rangaista vankeudella eikä mestauslavalla. »Sehän oli vain pieni sana, pieni henkäys vain, joka kielelle luikahti», niin sanotaan.

      Mutta verratessaan varasta ja panettelijaa toisiinsa pyhä Raamattu sanoo: »Älä ole panettelija, älä myös väijy kielelläsi. Varas on häpeällinen, mutta panettelija ja kaksikielinen on paljon pahempi. »Ei varas ole niin paha kuin valehtelija, mutta viimeiseltä he molemmin vahinkoon tulevat.»

      Mutta nyt ryhdymme itse käskyn tutkisteluun nähdäksemme, mitä Herra Jumala tahtoo ja tarkoittaa sanoessaan: älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Tässä näemme Jumalallisen laupeuden kohdistuvan ihmiseen. Laskettuaan perustuksen toisen taulun ensimmäisessä käskyssä kaikelle luonnolliselle ihmisten kesken maan päällä, suojelee ja säilyttää laupias Isä ihmisille vielä neljä kallista aarretta: hengen, avioliiton pyhyyden, maallisen omaisuuden, ja hyvän nimen eli maineen, joka meille on maallista tavaraa, jopa elämääkin kalliimpi.

      Mutta yhtä kalliina kuin sinä tätä aarretta, hyvää nimeäsi ja mainettasi pidät, yhtä kallis on lähimmäisesikin nimi ja kunnia. Sen takia on tämä käsky yhtä vakavasti sanottu sinulle kuin jollekin toiselle. Tämä käsky on siis samoin kuin kaikki muutkin käskyt annettu jokaiselle ilman erotusta. Ei kukaan pääse sen sitovasta voimasta. Kuka lienetkin, niin sinulle tässä käskyssä sanotaan: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Herra Jumala vaatii vakavasti, ettemme saa vahingoittaa tahi vähentää lähimmäisemme mainetta, sillä jokaisen tulee saada säilyttää kunniansa.

      Mitä tämä käsky siis sisältää? Se sisältää sen, että sinun tulee vakavimmalla tarkkuudella punnita sanasi, ei ainoastaan tuomioistuimen edessä, vaan kaikessa käytöksessäsi, ettet turhanpäiten saata lähimmäistäsi huonoon valoon ihmisten edessä. ja sitä paitsi on sinun vältettävä kaikkea petollisuutta ja vaihetta ja hartaasti valvottava, että käytöksesi on totuuden läpitunkema. Tätä käskyä vastaan rikotaan siis ensinnäkin tuomioistuimen edessä, jos väärin syytetään lähimmäistä, tai jos syytetty valheellisilla tekosyillä salaa totuuden, tahi kun todistaja todistaa väärin, puhuen asiassa enemmän kuin mitä hän varmasti tietää, tahi puhuen liian vähän; myös, jos asianajaja tieten taiten ajaa väärää asiaa, tahi juo tuomari tahallaan julistaa väärän tuomion.

      Ulkopuolella oikeushuonetta jokapäiväisessä elämässä rikotaan tätä käskyä vastaan, kun ajattelemattomasti tahi vihamielisesti sepitetään ja levitetään lähimmäisestä valheita, tahi kun vaieten tahi olkapäitä kohottaen tehdään ilkeämielisiä viittailuja, joita ei kuitenkaan varmuudella tiedetä tosiksi, tai joista rakkauden lain vaatimusten mukaan olisi vaiettava. Tämä saattaa tapahtua hyvin hienolla, tuskin huomattavalla tavalla. Lähimmäisen sanoille tahi teoille annetaan vain vähäinen käänne, jonka kautta ne saavat toisen merkityksen kuin mitä niillä tarkoitettiin. Tämä voi tapahtua niin hienolla tavalla, että ainoastaan kaikkinäkevä Jumala sen huomaa Tämä on lähimmäisestä valehtelemista ja pahaan huutoon saattamista.

      Jos me tämän ohella muistamme miten Herra Kristus on meille lain selittänyt, hän kun näet vaatii, että rakastamme lähimmäistämme niin kuin itseämme ja että teemme muille sen minkä tahdomme, että he meille tekevät, niin käsitämme totuuden tämän käskyn selityksessä: »Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme valehtele lähimmäisestämme, emmekä häntä petä, panettele taikka pahaan huutoon saata, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää ja selitämme kaikki parhain päin.»

      Oi Herra Jumala, sinä, joka olet iankaikkinen totuus, me rukoilemme sinua: anna meille totuuden Henki! Anna Pyhän Henkesi voiman asua meissä, että me kaikki synnin salatut paulat hänen kauttansa voittaisimme. Amen. " "
      Rovasti Olavi Peltola

      • sinetti1

        ... oli niin hyvää ja ajankohtaista tekstiä, että oli pakko tuoda.


      • Jarmo__EiKirj

        Uskomattoman hyvää sanomaa jopa ateistin omaksuttaviksi.


      • sinetti1

        esim. tämä kohta sopii hyvin aloitukseen: " Lähimmäisen sanoille tahi teoille annetaan vain vähäinen käänne, jonka kautta ne saavat toisen merkityksen kuin mitä niillä tarkoitettiin. Tämä voi tapahtua niin hienolla tavalla, että ainoastaan kaikkinäkevä Jumala sen huomaa Tämä on lähimmäisestä valehtelemista ja pahaan huutoon saattamista."
        Hyvin selkeää tekstiä.


      • Jarmo__EiKirj

        Joo, niin on ja ajankohtaista monella taholla. Täällä muun muassa. Pahan levittäminen aikaansaa käsittämättömiä kerrannaisvaikutuksia ja siksi pidän julkista puhetta tärkeänä ja ennen kaikkea sitä että tietää kenen kanssa keskustelee. Selkien takana annetut todistukset ovat hirvittäviä, kun sen aikanaan tajuamme.


      • sinetti1

        Aamen, ja vaikka keskustelee ja kirjoittaakin nimimerkillä, on juuri se tärkeää että pysyy yhdessä nimimerkissä, eikä joka kommenttiin muuta nimeään, tämä on reiluutta toisiamme kohtaan, että suurinpiirtein tiedämme kenen kanssa keskustelemme. Täällä se on nähty mihin se johtaa, enkä toivo sen jatkuvan, niinkuin ei näemmä veljeni Jarmokaan. Minulle on edelleen tärkeintä lähimmäiseen rakkaudellisuus ja kunnioittaminen ja myöskin anteeksianto, näistä en halua tinkiä kenenkään kohdalla, en edes niille jotka ovat minua vastaan rikkoneet, sillä rakastan heitä siinä toivossa, että hekin kerran saavat olla Jumalan rakkaita lapsia, uusia luomuksia, tuo tulevaisuuden näky jokaisessa ihmisessä, luo rakkauttani heitä kohtaan, vihaa kylvämällä se ei koskaan tule onnistumaan. Sillä Jeesus Kristus on sovitustyönsä tehnyt meidän kaikkien edestä, kunhan vain otamme sen vastaan ja tunnustamme tämän totuuden, ei ole ketään, joka niin alhaalla olisi käynyt etteikö Herra pelastaa voisi.


      • Jarmo__EiKirj

        Pitkälle kulmioituu tämän kaltaiseen aika tuttuun tilanteeseen:
        Luukas 11 luvusta jakeet 33-54 Ei kukaan, joka sytyttää lampun, pane sitä kätköön eikä vakan alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon. Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä. Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä. Jos siis koko sinun ruumiisi on valoisa eikä miltään osaltaan pimeä, on se oleva kokonaan valoisa, niinkuin lampun valaistessa sinua kirkkaalla loisteellaan."
        Hänen näin puhuessaan pyysi eräs fariseus häntä luoksensa aterioimaan; niin hän meni sinne ja asettui aterialle. Mutta kun fariseus näki, ettei hän peseytynyt ennen ateriaa, ihmetteli hän.
        Silloin Herra sanoi hänelle: "Kyllä te, fariseukset, puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisäpuoli teissä on täynnä ryöstöä ja pahuutta. Te mielettömät, eikö se, joka on tehnyt ulkopuolen, ole tehnyt sisäpuoltakin? Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta. Mutta voi teitä, te fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista ja ruuduista ja kaikenlaisista vihanneksista, mutta sivuutatte oikeuden ja Jumalan rakkauden! Näitä olisi tullut noudattaa eikä noitakaan laiminlyödä. Voi teitä, te fariseukset, kun te rakastatte etumaista istuinta synagoogissa ja tervehdyksiä toreilla! Voi teitä, kun te olette niinkuin merkittömät haudat, joiden päällitse ihmiset kävelevät niistä tietämättä!"
        Silloin eräs lainoppineista rupesi puhumaan ja sanoi hänelle: "Opettaja, kun noin puhut, niin sinä häpäiset myös meitä".
        Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin! Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita. Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat, että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti, hamasta Aabelin verestä Sakariaan vereen saakka, hänen, joka surmattiin alttarin ja temppelin välillä'. Niin, minä sanon teille, se pitää tältä sukukunnalta vaadittaman. Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."
        Ja hänen sieltä lähtiessään kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat kovasti ahdistamaan häntä ja urkkimaan häneltä moninaisia, väijyen, miten saisivat hänet hänen sanoistaan ansaan.


      • sinetti1

        Aamen, meitä yritetään saada ansaan pienimmästäkin asiasta, mutta näin tehdessään he näyttävät myös hedelmänsä, eikä valo heissä loista, sillä sanaa käytetään väärällä sydämen asenteella.


    • sinetti1

      Rukoilkaamme:
      Kiitän sinua, taivaallinen Isäni,
      Jeesuksen Kristuksen, rakkaan Poikasi kautta,
      kun olet tänäänkin armollisesti suojellut minua.
      Rukoilen sinua:
      Anna minulle kaikki syntini anteeksi,
      kaikki, mitä olen tehnyt väärin.
      Varjele minua tänäkin yönä.
      Minä annan itseni,
      ruumiini ja sieluni, ja kaiken sinun käsiisi.
      Pyhä enkelisi olkoon kanssani,
      ettei paha vihollinen saisi mitään valtaa minuun.

      Aamen.

      • Yhdenlaki

        "Sinetti1 kirjoitti"

        Minä annan itseni,
        ruumiini ja sieluni, ja kaiken sinun käsiisi.

        Poikani älä anna voimaasi pois ulkopuoliselle. Sillä sinä olet voima ja kaikki mitä sinä tarvitset on sisälläsi ei ulkopuolellasi.
        Itsestään vastuun ottaminen on päivän sana.


    • ristille

      Vapaamuurarihaagar egyptistä pyramidipatsaan silmä faaraolta. Siinailta orjuus . Ristiltä armo. Galatalaiskirjeet ... Opettaa. Ismailit tykkää yksisilmäkoruistaan .

    • Yhdenlaki

      Ihmisille on aikojen saatossa annettu useita lakeja.
      Nämä lait ovat haihtuvia. Kun kuolet niin lait haituvat.
      Mutta on yksi laki joka ei ole illuusiota eikä haihdu pois kuolemassa.
      Sinä olet kaikki, jokainen olento, jokainen tunne, jokainen tilanne.
      Olet ykseys. Olet äärettömyys.
      Olet rakkaus/valo, valo/rakkaus.
      Sinä olet.
      Tämä on Yhden laki.
      Tämä laki annettiin ihmiskunnalle kun Egyptin pyramiidit rakennettiin, .utta ihmiskunta ei ollut vielä valmis tälle laille.
      Mutta nyt on tulossa aika joka muuttaa kaiken.

      • sinetti1

        Yhdenlaki ei ole raamatullista opetusta, enempi newaceen suuntautuvaa ja kanavointiin liittyvää, en omalla kohdallani allekirjoita tuota. Oli aika jolloin olin kiinnostunut, mutta en antautunut ja tutkiskelin tuota ja tuollaisia aiheita, mutta ne eivät ole totuus, vaan vievät eksytykseen.


      • sinetti1

        ps. ja kun huomasin ja ymmärsin, ettei se ole totuus, hävitin kaiken materiaalin joka oli siihen liittyvää.


      • sinetti1

        Jumalan Sanasta Löytyy Totuus.


      • Saagapolku

        Kaikki olemassa oleva koostuu Luojan yhdestä alkuperäisestä ajatuksesta – Luojan tietoisuudesta. Sinä olet tuo Luoja. Erillisyys, erillisenä olentona itsensä kokeminen, on illuusiota. Erillisyys on Luojan tapa kokea oma itsensä – tarkastella itseään luomisensa kautta. Luoja käyttää luomuksiaan peileinä, joista Hän voi katsoa itseään. Kun katsot toista ihmistä, katsot itseäsi. Kun katsot kukkaa, katsot itseäsi. Kun katsot kiveä, katsot itseäsi. Kaikki ympärilläsi on sinun luomaasi, mutta ei egoon sidotun tietoisuutesi luomaa. Egoon sidottu tietoisuus on rajallinen. Sen takana oleva tietoisuus on ääretön. Et ole pelkkä rajallinen tietoinen mielesi. Tietoinen mieli on vain pienen pieni osa tietoisuutta, joka on ääretön. Ihmismieli on illuusio siinä missä kaikki muutkin ilmiömuodot, vaikka ihminen yleensä samastaa itsensä kehoonsa ja mieleensä pitäen niitä todellisena identiteettinään.


      • sinetti1

        Ja näin ajatellen, et tunnusta Jeesusta Kristusta pelastajaksesi, mutta minä tunnustan ja olen sitä suullani tehnyt, ääneen muille tunnustanut, että Hän on yksin minun Herrani.
        Aamen.


      • Saagapolku
        sinetti1 kirjoitti:

        Ja näin ajatellen, et tunnusta Jeesusta Kristusta pelastajaksesi, mutta minä tunnustan ja olen sitä suullani tehnyt, ääneen muille tunnustanut, että Hän on yksin minun Herrani.
        Aamen.

        Se on sinun polkusi ja kunnioita polkuasi. Jokaisella meillä on omat polkumme. Toisten näkemyksistä kiistelemine tai oman näkemyksen nostamisesta ylitse muiden ei ole se mun polku. Vaan kunnioitus kanssakulkijoita kohtaan olipa heillä mikä usko tahansa.


      • sinetti1

        Totisesti kunnioitan sitä ihanaa polkua minkä Herrani on eteeni valmistanut ja kun aika kuluu, ehkä sinäkin löydät tämän samanpolun, omassa tahdossasi.


      • Jarmo__EiKirj

        Ei kaikki jotka huutavat Herra Herra, peri taivasten valtakuntaa, vaan se joka tekee Isän Jumalan tahdon ja Jumalan tahto on että jokainen uskoisi Hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja siten myös pelastuisi, koska Hänessä on se ainoa tie, totuus ja elämä. Se jolla ei ole poikaa, sillä ei ole isääkään.


      • sinetti1
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

        Ei kaikki jotka huutavat Herra Herra, peri taivasten valtakuntaa, vaan se joka tekee Isän Jumalan tahdon ja Jumalan tahto on että jokainen uskoisi Hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja siten myös pelastuisi, koska Hänessä on se ainoa tie, totuus ja elämä. Se jolla ei ole poikaa, sillä ei ole isääkään.

        Aamen, Jarmo veliseni, Aamen!


    • sinetti1

      " "
      Psalmi 139
      13.10.2014
      Kaikkinäkevä Jumala

      Psalmissa 139 kohtaamme käsinkosketeltavalla tavalla Jumalan todellisuuden ja läsnäolon. Emme voi paeta häntä (7), emme edes silloin, kun koemme, ettei hän ole olemassa.

      Olemme aina ja kaikessa hänen edessään, hänen katseensa läpivalaisemia. ”Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne” (1–4). Jeesus terävöittää: ”Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut” (Matt. 10:30).

      Kaikki elämässämme on Jumalan silmien edessä, joka tahtoo totuutta salatuimpaan saakka (Ps. 51:6, KR38) eivätkä vikamme ole häneltä salassa (Ps. 69:6).

      Jotain voimme peittää ihmisiltä ja näytellä jotain muuta, kuin mitä olemme. Hänen edessään ”ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi” (Matt. 10:26).

      Jokaisen on tehtävä tili hänelle, joka tietää ja tuntee kaiken (Hepr. 4:13). ”Minne voisin paeta sinun edestäsi” (Ps. 139:7). ”Ja kirjat avattiin… ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan” (Ilm. 20:12).

      Psalmi muistuttaa myös siitä, ettemme ole sattuman tuotteita. ”Sinä olet luonut minut sisintäni myöten.” ”Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä” (Ps. 139:13,14). Jumala on antanut elämän ja tarkoituksen, oli elämäni omasta mielestäni kuinka vaatimatonta tai vammaista tahansa. Hän on myös säätänyt sen pituuden, sillä ”ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut” (16). Jumalan edessä päivittäinen tärkein rukoukseni onkin: ”Ei niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä” (Matt. 26:39).

      Tässä psalmissa, kuten psalmissa 23, on välähdys siitä vastustuksesta ja vihasta, jota Jumalan tahtoa toteuttava joutuu kokemaan. Esiin tulee myös uskovan sydämen turmeltuneisuus (19–22), jonka vain Jeesuksen veri voi peittää.

      Psalmi päättyy pysyvään rukoushuokaukseemme: ”Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle” (23–24 KR 38). Vain Jeesus Kristus on iankaikkinen tie!

      Olavi Peltola " "

    • Loutuja

      Kun kerran Jeesus on luonut kaiken ja on meissä elämänhenki niin mikä ihmeen yksisilmä .. Eikö luoja Ole kaikkialla läsnäoleva henki . Jeesuksellakin kaksisilmää sentään ... Kuvaksensa kaltaiseksensa luonut niin meillä kuvillaankin 2 silmää . Unohtakaa jo faarao siirtykää Jeesukseen.

    • siinäpelastutaan

      Jumalan käsky on uskoa poikaan amen. Tässä pysytään . Muut on eksyttäjiä .

      • nimmareihin

        Jeesus on Tie Totuus ja Elämä. Meidän onnemme on kulkea oikeaa Tietä, ns. täsmätietä, jonka Herramme on meille tarkoittanut. Sen löydämme Jeesuksen kautta, hän on jo kantanut ristille syntimme, joita tietää ihmiselämään kuuluvankin. Mutta hän näytti Tien ja näyttää edelleen, kun jätti meille Pyhän Hengen johdattajaksi. Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Mutta maallinen ateistinen pakkkokoulun käyminen on harhauttanut ja aina jyrkemmin harhauttaa jo pienestä pitäen eksymään väärille poluille.

        Pyhä Henki eli Totuuden Henki osoittaa Totuuden, mihin jokaisella pitäisi olla pienestä pitäen mahdollisuus kasvaa. Ei valhe-elämään markkinamainosvoimien syötiksi.
        Elämä on onnemme , ja suuri onni, ilo, mitä nuorempana saamme itsestäänselvyyden pitää aina Jeesuksen kädestä kiinni. Matteus 23 on minua jo kauan koskettanut ja vaikuttanut uskossani merkittävästi.


      • sinetti1

        Aamen. Matt.25 koskettaa ja vaikuttaa minun uskon elämässä.


    • sinetti1

      Lisään vielä senverran tuosta silmästä jonka rukoushetkelläni sain, ettei se ollut mikään piirretty kuva silmästä, vaan hyvin elävä silmä, eikä se ollut valokuvakaan, vaan näin tuossa silmässä myös liikettä, se valvoi ja oli hyvin avoin, eli ei mikään piirretty symbolinen kuva, joka edustaisi jotain epäjumaluutta, vaan hyvin elävä, niinkuin Jumalammekin on, Elävä Jumala, kaikki tietävä ja kaikki näkevä.

      • RAKKAAT LAPSENI - "Herra on minun paimeneni"

        Psalmi 23- Herra on minun paimeneni (Daavidin psalmi)

        Daavidin psalmi.

        Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        2 Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.

        3 Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.

        4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

        5 Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.

        6 Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.



        Jeesus valitsi tekstin - TUON TEILLE ILOSANOMAN

        "Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut."

        "Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan."

        "Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan."

        "Heitä kutsutaan Vanhurskauden tammiksi, Herran tarhaksi, jonka hän itse on istuttanut osoittaakseen kirkkautensa."

        Jesaja 61:1-3 ---> Herran voideltu tuo ilosanoman



        Jumala valmistelee tuloansa, tälle palstalle, sillä . . .

        JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ.

        Voin nyt selventää sinun tehtäväsi, kuten pyysit (26.9.2015 14:02) " ...Rukoile Sanaa, joka avaa tätä tehtävääni ", jos se on Herran taholta jäänyt vielä epäselväksi, mutta minusta olet sen omaksunut hyvin ja teet aivan kuten on tarkoituskin. Olen siis lukenut kaikki kirjoituksesi, elokuusta 2015 lähtien, eikä Jumalalla ole ollut huomautettavaa, paitsi tuo nimimerkin rekisteröinti.

        Muutos tuota tehtävääsi varten alkoi jo 20.09.2015, vaikka et sitä itse ehkä kovin selvästi ole huomannut, mutta työparini "raamatusta" siitä mainitsikin silloin heti, tosin hänen nimimerkkinsä oli silloin "etttänäin" (27.9.2015 12:11).

        etttänäin 27.9.2015 12:11

        sitten???

        oletko muuten sinettisorumuksenkin takana? ;)

        koska sinetti nimimerkin opetus ja puhe muuttui ihan erillaiseksi mitä paiviikkoa sitten!



        RAKKAAT LAPSENI - "vielä ei ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee"

        1. Johanneksen kirje 3:1-3

        1 Katsokaa, kuinka suurta rakkautta Isä on meille osoittanut: me olemme saaneet Jumalan lapsen nimen, ja hänen lapsiaan me myös olemme. Tästä syystä maailma ei meitä tunne, eihän se tunne häntäkään.

        2 Rakkaat ystävät, jo nyt me olemme Jumalan lapsia, mutta vielä ei ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Sen me tiedämme, että kun se käy ilmi, meistä tulee hänen kaltaisiaan, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on.

        3 Jokainen, joka näin panee toivonsa häneen, pitää itsensä puhtaana, niin kuin hän on puhdas ja pyhä.



        RAKKAAT LAPSENI - Apostolinen siunaus TEILLE KAIKILLE

        Herramme Jeesuksen Kristuksen armo,
        Jumalan rakkaus
        ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.

        Aamen.


      • sinetti1

        Olin ennen nykyistä sinetti1 (tuttavallisesti), sinettisormus, eri nro. väännöksineen. Ja ennen sinettisormusta olin opetuslapsi1 ja näistä nimi muutoksista aina jossakin ketjussani ilmoitin.


      • sinetti1

        Saul /Daavid? ;) Tuoko mitään ajatuksia?


      • sinetti1

        Jumala on kaikkinäkevä ja tietävä.


      • sinetti1 kirjoitti:

        Saul /Daavid? ;) Tuoko mitään ajatuksia?

        KYLLÄ - tilanne tällä palstalla näyttää samalta !

        Tällä on Daavidin KALTAISIA Jumalan PALVELIJOITA, jotka ovat Saulin ja hänen KIERON VIHANSA SEKÄ AJOJAHDIN KOHTEENA :(

        Daavidit näkevät Jumalallisia UNIA ja NÄKYJÄ, mutta Saul joukkoineen YRITTÄÄ MITÄTÖIDÄ NIITÄ ja leimata niitä pahoiksi, VAIKKA UNET ja NÄYT ovat Jumalalta SAATUJA.

        Kun Saul NÄYTTÄYTYY tällä palstalla , niin hänellä on aina eri VAATTEET PÄÄLLÄ ja siksi häntä EI AINA MEINAA TUNNISTAA Sauliksi, vaikka ON. Hänen nykyisillä apujoukoillansa on VÄLILLÄ SAMAT VAATTEET PÄÄLLÄ, ei kuitenkaan aina, VALITETTAVASTI.

        Mutta kuten Raamatun kertomuksissakin - Jumalan PALVELIJAT - vievät AINA LOPULTA VOITON JA NIIN TULEE MYÖS TÄÄLLÄ KÄYMÄÄN -

        - TAVALLA TAI TOISELLA !



        RAKKAAT LAPSENI - Jumala kyllä pitää huolta OMISTAAN - PAHAA VASTAAN

        Roomalaiskirje 1 : 18-21

        18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.

        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.

        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua.

        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.


      • sinetti1

        Aamen. Hyvin viisas vastaus, ole siunattu Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen.


    • sorpoerr098653

      fgoikrit6543ksnnsdit

    • rothki9875

      Onko sinetti nähnyt lisää toukkia???

    • taivaanväri

      Miksi se toukka on vaalean sininen?

      • eisinetti

        ole enää täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe