Jouko Pihon lentokoneuni

Jouko Pihon lentokoneuni

Näin viime yönä 15.1.2016 seuraavan unen. Olin lentokoneessa matkustamon puolella keskustelemassa ihmisten kanssa.

Yhtäkkiä mieleeni tuli mennä ohjaamoon. Menin ja näin suureksi yllätyksekseni, että ohjaamo oli tyhjä: pilotteja ei näkynyt missään.

Vielä enemmän ällistyin, kun huomasin, että lentokone oli syöksymässä kohti maata, joka oli jo hyvin lähellä.

Tartuin heti ohjaussauvaan ja sain lentokoneen nousemaan ylöspäin niin, että se ei törmännyt maahan eikä näkyvillä oleviin puihin ja rakennuksiin.

Heräsin välillä, mutta näin uudestaan samantapaisen tilanteen, jossa lentokone oli jo putoamassa maahan, mutta sain sen nousemaan jälleen ylös.

Kun heräsin, mieleeni tulivat sanat ”Sinä olet Suomen pelastaja” sekä perään englanniksi ”You are the rescuer of Finland”.

Lopuksi tulivat sanat ”The King Maza”, joka ilmeisesti tarkoittaa ”Kuningas pelastaja” tai ”Kuningas vapauttaja”.

Jos näin on, niin silloin lentokone kuvaa Suomea, sen puuttuvaa johtajuutta ja Suomen syöksykierrettä, josta minun tulee nostaa maamme ylös Jumalan avulla kaksi eri kertaa.

Tämä ei ole mahdollista minkään inhimillisen ajattelun mukaan. Minulla ei ole paikkaa eikä sijaa missään Suomen poliittisissa puolueissa, ja omakin puoluehanke meni penkin alle.

Jumala voi kuitenkin ottaa sen, joka ei ole mitään ja asettaa hänet mihin asemaan tahansa.

Jos näin ei käy, niin sitten minä olen erehtynyt, mitä tulen pyytämään anteeksi säkissä ja tuhkassa kieriskellen.

69

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei matkustajia ole päästetty ohjaamoon edes kurkistelemaan hyvin pitkään aikaan. Unesi on siis melko vanhanaikainen.

• Kekek-kekek, uni on symbolinen ja siinä on kaikki mahdollista.

• a----a
        JoukoPiho kirjoitti:

Kekek-kekek, uni on symbolinen ja siinä on kaikki mahdollista.

Eiköhän kohdallasi ole kyse lähinnä jo liiankin pitkään jatkuneesta ja liian epärealistisesta pilvilinnojen rakentelusta, joka tunkee uniisikin. Unissahan tietenkin mikä tahansa on mahdollista, mutta reaalimaailmassa ei.

• JoukoPiho kirjoitti:

Kekek-kekek, uni on symbolinen ja siinä on kaikki mahdollista.

Nimenomaan, ja joka uniinsa uskoo, se varjoaan pelkää.

• Jumala on Pelastaja, mutta usein Jumala käyttää pelastamisessaan ihmisiä, kuten Moosesta vapauttamaan israelilaiset Egyptin orjuudesta, vaikka periaatteessa Jumala olisi voinut tehdä sen yksinkin ilman ketään ihmistä.

Mutta, kuten sanottu, Jumala käyttää ihmisiä välikappaleenaan.

Ja kunnia tulee tietysti yksin Jumalalle, sehän on selvä.

• Jarmo__EiKirj

Kannattaa muistaa ettei Mooseskaan kyennyt kantamaan kaikkea kunniaa Jumalalle, vaan sortui itsekeskeisyyteen. Ylpeys ja kunnia ovat ihmiselle se kaikkein pahin kompastuskivi, eikä sitä sovi vähätellä. Se on paha vastustaja, joka tuhoaa ennen kuin mikään on edes alkanutkaan.

• Hämmentääkin
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

Kannattaa muistaa ettei Mooseskaan kyennyt kantamaan kaikkea kunniaa Jumalalle, vaan sortui itsekeskeisyyteen. Ylpeys ja kunnia ovat ihmiselle se kaikkein pahin kompastuskivi, eikä sitä sovi vähätellä. Se on paha vastustaja, joka tuhoaa ennen kuin mikään on edes alkanutkaan.

En niinkään näkisi hänen esilletuonnissaan ylpeyttä , vaan lähinnä hämmennystä. Unesta tuli itselleni ajatus, että se on hänelle varmaankin henkilökohtainen ja kyllä kuvastaisi jotakin suurta osiota, mikä harteilleen annetaan kannettavaksi. Ei aivan normaalia, että joutuu kokemattomana lentokoneen ohjaimiin ja pelastaa valtavan ihmismäärän koneessa. Hyvää Joukon uni tietäisi eli että onnistuu suuressa hädässä auttamaan. Kiitos Herralle hänestä.
        Kaiketi Joukolla on Jo profetiapalstaosiot "lentäneet " ympäri maailman ja tehneet /tekevät osaltaan jo myös evankelioimistyötään. Keitä pelastavatkaan Herran omiksi?Ainakin itse jo 2006 ammensin niistä valtavasti ja vahvistuin uskossani kuten radio Dein ja TV7:n annista myös. Aika on nyt sellainen , mitä jo -o6 vuonnakin paljon profetioissa kuvttiin.

• Jarmo__EiKirj

Minä haluaisin lähteä katsomaan tuota unta ihan eri näkökulmasta. Oletetaan nyt vaikka kylmän viileästi että Jouko Pihosta tulee Suomelle jonkinlainen pelastaja ja sen johtaja, koska se on täysin mahdollista. Ei koskaan kannata sanoa ei ennekuin Jumala on näyttänyt että ei se niin mene.
      Nyt meidän täytyy lähteä katsomaan syytä MIKSI JUMALA NÄYTTI TÄMÄN. Lähtökohtaisena ajatuksena monille on selväksi tullut ettei ihminen kykene kantamaan kovinkaan suurta kunniaa, puhumattakaan siitä että tälle näyettäisiin ennakkoon että sinusta tulee kuningas ja maanne pelastaja. Sellainen ennaltatieto tarvitsee jonkin äärimmäisen oleellisen tärkeän syyn, miksi Jumala psyykkaisi Joukoa tässä vaiheessa tuohon suuntaan?
      Lähtökohta on kuitenkin se totuus, ettei meistä kenestäkään ole kantamaan kovinkaan isoa taakkaa tätä kamaa, eli sinulle tuodaan suuren profeetan tai jopa kuninkaan viittaa ennen kuin olet tehnyt oikeastaan mitään. Sellainen johtaa kateuteen, kerskailuun, ylpeilyyn ja moniin vastakkainasetteluihin, kuten täälläkin jo asian voitte havaita.
      Minä kun sain kolmen sadonkorjuutavan pelastussanoman, jota kukaan ei edes ota vakavasti ja sen Inarinjärven säkkipukuisen profeetan tulemisen sanomat, niin pelkästään näiden takia jouduin kovaan paikkaan. Oli rukoiltava yötä päivää nöyryyttä. Aluksi pidin itseäni hullunakin ja mielikuvitukseni tuotoksina, mutta Jumalan Henki näytti yhä syvemmälle ja syvemmälle, kunnes minun oli PAKKO USKOA. Sitten alkoi kauhea ahdistus ja pelko etten ylpistyisi. Tunsin luissa ja sieluni ytimissä sen että luulen kohta olevani jonkinlainen Jumalan paras kaveri, jolle tämä "morsettaa" eikä muille, että olen nyt joku "insider" tyyppi Jumalan suunnitelmissa. Tämä on kammottava taakka ja loukku. Vaatii polvilleen menemistä ja monesti.
      Elikkäs... kaikki on mahdollista mutta kysyn miksi Jumala kertoisi tällaisia Joukolle ennen aikojaan? Toki tämä tapahtui Joosefille mutta se tapahtui Raamatun kirjoituksien vasta alettua. Me elämme viimeisten päivien aikoja ja Joukon elämää ei tulla kirjoittamaan tuskin mihinkään, vaikka hän olisi kuinka olisi Suomen johtaja. Seuraava maailmanhallitus kaikkien kauheuksien jälkeen on Kristuksen tuhatvuotinen valtakausi, jolloin kielilläpuhuminen lakkaa ja tieto ja profetia lakkaa. Meillä on kaikki jo silloin, emmekä mitään opuksia enää tarvitse.

• Epäilijäjorma

Miksi Jarmo epäilet JUMALAN antamaa ilmoitusta Piholle? Itse olet sanonut, että et ole profeetta ja että kaikki ennustuksesikin ovat vain kuviteltuja skenaarioita. Piho puolestaan saa unia suoraan Jumalalta.

• Jarmo__EiKirj
        Epäilijäjorma kirjoitti:

Miksi Jarmo epäilet JUMALAN antamaa ilmoitusta Piholle? Itse olet sanonut, että et ole profeetta ja että kaikki ennustuksesikin ovat vain kuviteltuja skenaarioita. Piho puolestaan saa unia suoraan Jumalalta.

Miksi sinä epäilet JUMALAN antamaa ilmoitusta jollekin toiselle?

• Olen Jarmon kanssa eri mieltä Mooseksesta. Mooses ei nähdäkseni ollut itsekeskeinen, vaan Raamatun mukaan nöyrin ihminen maan päällä. Kyllä Mooses antoi kunnian Jumalalle.

Mooseksen hairahdus oli kärsimättömyys, kun hän löi kalliota, vaikka sille olisi pitänyt vain puhua. Voidaan sanoa, että Mooseksen synti oli myös tottelemattomuus, koska hän ei toiminut tarkasti sen mukaan mitä Herra käski.

Mutta Mooseksen synti ei ollut ylpeys.

• Jarmo__EiKirj

Älä Jouko ole noin mustavalkoinen, vaan katso kuinka keskellä ihmiset ovat Jumalan silmissä. Moni uskova nimenomaan luokittelee ihmiset vain kelpaaviksi ja kelpaamattomiksi, hyviksi ja pahoiksi. Näin ei kuitenkaan ole. Sinäkin Jouko olet ollut aikoinasi uskostasi osaton, mutta sinusta tuli kuitenkin uskova tiettyjen sattumien ja ohjausten kautta. Mutta et edelleenkään ole Jumalalle sellaisenaan kelpaava, vaan vajavainen, syntiä tekevä kelpaamaton mutta Kristuksessa kelpaava.
        Ei Mooseskaan ollut mikään jumalaton mutta olipahan omavoimainen, josta syystä hän ei päässyt näkemään luvattua maata kuin etäältä. Toki tiedämme lopun siitäkin asiasta mutta jospa tämä selvitti myös Joukolle mitä tarkoitan.

• Jarmo kysyi, miksi Jumala kertoisi minulle ennalta asioita.

Siksi, että se on Jumalan tapa. Jumala ei tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoilleen profeetoille.

• Jarmo__EiKirj

Eipä tuossa syytä ollut miksi näytti, muuten kuin että Aamos 3:7 täyttyy, kuten pitääkin. Mutta minun mielestäni jos Jumalan suunnitelmien näkökulmasta tätä ajattelee, niin tämän unen olisi pitänyt nähdä se Yle:n puheohjelman toimittaja joka sinua komppas kovasti. Siinä kohtaa asia muuttuisi ihan erilaiseksi... katsos kun itse olen saanut sellaisen viestin jota olen levittänyt... tehnyt latua kuin Johannes kastaja kun suurempi ja minä en ole kuin sanantuoja hänen voimansa rinnalla, joka saa Jumalalta sellaiset voimat ettei kuunaan nähty, ei edes raamatullisina aikoina Jeesuskaan tehnyt sellaisia tunnustekoja kuin tämä Inarin mies tulee tekemään. Eikä hänestä tule Suomelle minkään valtakunnan johtajaa, hän tulee johtamaan Jumalan alkuunpanemaa ihmiskunnan suurinta herätystä. Toinen hänen kaltaisensa nousee Israelista ja tämä toinen Inarista. Lopuksi heidät tapetaan Jerusalemin kaduille.
        Uskokaa pois vaan... jos haluatte... ei tartte... mä oon jo aika sinut tämän asian kanssa.
        En siis oikeen jaksa uskoa että Jumala näyttäisi kenellekään että sinusta tulee jotain suurta, nosta itsesi jalustalle. Vaan... Jumala nostaa jalustalle ja jos asiasta pitää jonkun toisen valmistaa latua, niin se ei ole asianomainen itse. TÄMÄ ON JUMALAN TAPA ja olette sen kaikki itse nähneet Raamattua luettuanne.

• Jarmo__EiKirj

Kukaan ei ole hyvä itseään korottamaan ja johtajaksi lukemaan. Sellainen ei koskaan ole hyvästä. Sun kannattas Jouko uskoo mua. Mä tiesin sun kohtalos jo poliittisissa pyrkimyksissäs, tiedät sen, sanoin sen, vaan et tunnusta. Mutta pysy siinä mihin Jumala sut on asettanu. Nöyrä mieli ja mitään tavoitteita et koskaan tule tarvitsemaan, mitään suunnitelmia sinun ei tarvitse tehdä, koska jos Jumala on päättänyt sinun varallesi jotain, ei hän kysy sinulta neuvoa, vaan tekee jos sinä olet hänelle se työkalu, johon hän sinut kutsui.

• vajonnutnäkyihinsä

Niin jäitte siinaille orjuuteen sitten. ...

• ristillä

Sinappikaasu flunssan oireet. Arsenikki jopa manteleissa . Kaasuilla keltainen pilvi yleensä leviää tai kirkas otsonia. Riivaajille uhraaminen kuuluu arabiaan siinaille haagaregypti....raamattu sanoo minkä uhraavat uhraavat riivaajille.

• faaraoita

Apteekista saa edullisesti JODITABLETTEJA SÄTEILYYN ja klooria vastaan suusuojia . Nythän on piraattikaupat tuotu suomeen vähän voi tutkia . Myös vedensuodattimia saa kloorivettä puhdistamaan keittiöön . Polio ja spitaalia tulee myös ruttoa mustien rottien mukana . Hyvä on ostaa kunnon desinfioitiaineet vessanpytyn ja käsien desinfiointiin. Näin pääsee painajaisista mitä tulee Niililtä .

• iloitseainaHerrassasi

Herra käyttää niitä, jotka eivät mitään ole.
      Herra on heikoissa väkevä, silloin ei pysty kerskaamaan muusta kuin Herrasta.
      Herra ei jätä mitään salaiseksi, vaan ilmoittaa nykyiset ja tulevaiset profeetoilleen.
      Meidän ruumiimme on Jumalan temppeli ja Hän itse asuu siellä ja hänellä on kaikki
      valta taivaassa ja maanpäällä. Hän ne teot tekee kaikki ja kiitos ja kunnia kuuluu
      yksin Hänelle.
      Mitä pimeämmäksi aika käy, sitä kirkkaammin Kristus-Valo näkyy hänen palvelijois-
      taan.
      Valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä !
      JEESUS ELÄÄ HERRANI....

• Jumala valitsee, kenet valitsee.
      Suomen tilanne heikkenee kokoajan ja entistä enempien haluttomien joukko kasvaa. Heillä ei ole valmiutta tehdä korjausliikettä Suomen hyväksi. Piho saattaa olla se jonka Jumala on valmistanut Suomen tulevia koetuksia varten.

Jäätä sataa joka tapauksessa ja se jää on todella kylmää. Kun se tulee, kaikki jäätyy.

• Jarmo__EiKirj

Jep! Näin on Sami mutta tässä lentokoneunessa toteutuu Suomen pelastaminen mitä taas monessa muussa vakuuttavammassa näyssä ja unessa ei tapahdu, vaan päin vastoin, Suomi uppoaa lopullisesti. Esimerkiksi Arkkipiispa Johanssonin näky 1920 luvulla enkelistä jolla oli miekka. Mitä tämä enkeli sanoi? Suomi saa maistaa kolme kertaa tätä miekkaa ja kaksi se kyknee torjumaan mutta kolmas uppoaa kahvaa myöden. Mielestäni tässä ei puhuta Suomen selviytymisestä, ei sanallakaan, vaan täydellisestä tuhosta. Ei tätä maata enää kukaan pelasta, vaan Suomi uppoaa ja sitten tulee Harmageddon ja sitten Jeesus... thats it.

• Jarmo__EiKirj

Mul on ollu aina sellanen ikävä tietoisuus siitä että moni uskova ajattelee aina kuitenkin pohjimmiltaan maallisten asioiden kautta elämää ja jättää puheistaan huolimatta korkeamman taivaspaikka-ajattelun pois. Katse ja tulevaisuus on ikäänkuin koko ajan tässä maailmassa ja sen ympärillä, vaikka Raamattu selvin sanoin varoittaa tekemästä niin. Ei Suomi ole mikään maailman napa, eikä Taivas, vaan pelkkä valtio valtioiden joukossa, kuten Israelkin. Uusi Jerusalem laskeutuu maan päälle ja Jeesuksen tuhatvuotinen hallinto on tulossa, siihen pitäisi panostaa, eikä kääntää Suomen konetta yhtään mihinkään. Antakaa menää päin kalliota, niin kuuluukin. Tämä maa on hyljännyt Jumalan.

• vvväääärrrräää

Vääriä, sielullisia, unia ja vääriä profetioita on nykyaikana liikkeellä tuhottomasti.

• InhottavaRealisti

Täyttä pelleilyä. Nämä itsensä profeetoiksi ylentävät ihmiset sekä ruomahduttavat kaikkien rationaalisesti ajattelevien ihmisten mielenkiinnon kristinuskoa kohtaan että tekevät itsestään naurettavia. Se, että näistä höpötyksistä puhutaan ikäänkuin ne olisivat jossain määrin vakavasti otettavia on lähinnä kornia.

Suomalaisten enemmistö on kasvanut jo ajat sitten ulos niistä ajoista, jolloin uskonto oli tärkeä osa elämän ja arvojen määrittelyä.

Sitä mietin, mahtavatko nämä Pihon englanninkieliset viestit tulla amerikkalaisaksentilla etelävaltioiden tapaan, sivistyneellä brittiaksentilla vaiko suomalaisella tönkköenglannilla? Vai jotenkin muuten? Miten on, Mr Piho?

• Joku tuolla väitti että miksen usko ettei Piho voisi olla Suomen johtaja. Enhän minä olekaan väittänyt missään kohtaa, päin vastoin, olisi aika loogista jopa että Pihosta tulisi jokin Suomen johtaja. Hän on rakastunut maailmaan ja Suomeen, palvelee kuitenkin vielä Jumalaa ja anataa kunnian varmasti Herralle. Hänhän on juuri sellainen joka voisi...
      Sen sijaan jos profetiat eivä ole linjassa keskenään, niin jossain on vika... missä siis?
      Jos kaikki muut profetiat puhuvat Suomen miehityksestä ja jopa verraten kahteen edelliseen sotakärsimykseen, niin tämä kolmas on pahin ja totaalinen. Miksi sitten joku voi puhua että Suomen pelastaa Jouko Piho? Se on täysin törmäyskurssilla monen vanhan ja tunnustetun profetian kanssa.
      Kyse on jälleen kerran samasta asiasta, pelosta ja epäuskosta. Voitte toki sanoa mitä tahdotte mutta jos ette Jumalaan 110%:sti luota, niin tukeudutte aina maailmaan ja toivotte tämän pelastuvan sanaakin vastaan, jonka tunnustatte.
      Tästä samasta syystä pelätään lausetta "Herra on tuleva alas taivaalta hädän ja koetuksen hetkellä käskyhuudon kuuluessa ja tempaa meidät yhdessä Herramme luo, jossa saamme olla aina". Loput jäävät tänne pelastamaan sitä maailmaansa.

• Inhottavarealisti

Jarmo: mitkähän kaikki tahot Suomessa tunnustavat nämä Suomen miehitystä koskevat profetiat tosiksi? Keiden toimesta ne on "koeteltu"? Mikä noille koettelijoille on antanut kyvyn ja taidot koetteluun? Riittääkö koulutukseksi se, että uskoo samoin kuin profetian esittäjä?

• Hyvä IR, sinunhan pitäisi jo tällä kokemuksellasi tietää että uskossa olevat voivat koetella asian itse. Jos perustat vaikkapa käsintehtyjen kanteleitten kerhon, niin on aika selvää että ette ihan maallikkojen antaisi arvostella mikä kannel on tehty hyvin ja mikä ei. Kyllä kerhossa olevat ovat se keskeisin osa joka saa puuttua ja mielipiteillään on tietty vaikutus.

• Inhottavarealisti
        JarmoEklund kirjoitti:

Hyvä IR, sinunhan pitäisi jo tällä kokemuksellasi tietää että uskossa olevat voivat koetella asian itse. Jos perustat vaikkapa käsintehtyjen kanteleitten kerhon, niin on aika selvää että ette ihan maallikkojen antaisi arvostella mikä kannel on tehty hyvin ja mikä ei. Kyllä kerhossa olevat ovat se keskeisin osa joka saa puuttua ja mielipiteillään on tietty vaikutus.

Jarmo.

Onko jonkin teknisen taidon hallinta Sinusta saman tyyppinen asiia kuin uskonto? Ja eiköhän maallikkokin kykene sitä paitsi näkemään, onko jokin kannel tai muu hyvin tehty vaiko ei? Toimiiko se ylipäätään ottaen niinkuin pitää!

Jos siis ihminen profetoi, häntä pystyy vain samoin uskova arvioimaan? Tuohan on Jarmo täysin typerä ajatus! Eri tavalla uskova päätyy väkisinkin eri tulokseen ja hän, joka samoin uskoo, päätyy luultavasti samaan! Siinäkö se koettelu on?

Sinun ja muiden fundamentalistien maailmassa uskovaiset tosiaankin muodostavat jonkin erikoisen yli-inhimillisten "kerhon", jonka ideoita ei voi kukaan ulkopuolinen arvostella, koska ei ole uskossa! Järjetöntä, Jarmo!

Profeetat ja sellaisiksi mielivät esittävät jatkuvasti väitteitä sekä menneestä, nykyisyydestä että tulevasta. Erittäin uisein edes menneisyyttä koskevat väitteet eivät ole totta. Menneisyyden tapahtumista tehdään tulkintoja, joilla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa.

Uskovaisten tarinoissa esim. unohdetaan tyystin kaikki menneiden aikojen ongelmat ja maailma, joka todellisuudessa oli hyvin raaka ja kova ja eriarvoisuutta täynnä, muuttuu ihanaksi kiiltokuvamaailmaksi vain siksi, että useampi ihminen oli vakaumuksellinen kristitty. Teidän uudestisyntyneiden kristittyjen höpötyksissä unohtuvat tyystin aina ne pahat teot, joita teidän kaltaisenne kristityt ovat tehneet siirtomaa-aikoina. Nykypäivän murheista vaikkapa USA:n Raamattuvyöhykkeellä ei kukaan puhu mitään. Maailma on mustavalkoinen paikka, jossa vain uudestisyntyneet eduistavat hyvää ja kaikki muu on pahaa!

Sitten on tämä kuvitelma siitä, että se Sinun Uskosi on jotakin mystistä ja erikoista. Se on "henkilökohtaista". Se on "varmuutta". Se on "tunnetta". Se EI OLE uskontoa... Höpön höpn, Jarmo. Jos ei olisi olemassa uskontoa nimeltä kristinusko, ei olisi sitä Uskoasikaan! On pyhä kirja. On sakramentit. On oppirakennelmat. On papisto jne. Kyse on vain siitä, millä ideoilla ja nimillä mitäkin myydään!

Ja Sinun kuvitelmasihan Jarmo TIETENKIN koskevat vain Sinun uskoasi! Koska uskot niin, se Sinun uskosi on OIKEA? Jos jollakulla toisin uskovalla on samaa varmuutta kuin Sinulla, hän on väärässä? Miksi?

• Mestariennustaja
        Inhottavarealisti kirjoitti:

Jarmo.

Onko jonkin teknisen taidon hallinta Sinusta saman tyyppinen asiia kuin uskonto? Ja eiköhän maallikkokin kykene sitä paitsi näkemään, onko jokin kannel tai muu hyvin tehty vaiko ei? Toimiiko se ylipäätään ottaen niinkuin pitää!

Jos siis ihminen profetoi, häntä pystyy vain samoin uskova arvioimaan? Tuohan on Jarmo täysin typerä ajatus! Eri tavalla uskova päätyy väkisinkin eri tulokseen ja hän, joka samoin uskoo, päätyy luultavasti samaan! Siinäkö se koettelu on?

Sinun ja muiden fundamentalistien maailmassa uskovaiset tosiaankin muodostavat jonkin erikoisen yli-inhimillisten "kerhon", jonka ideoita ei voi kukaan ulkopuolinen arvostella, koska ei ole uskossa! Järjetöntä, Jarmo!

Profeetat ja sellaisiksi mielivät esittävät jatkuvasti väitteitä sekä menneestä, nykyisyydestä että tulevasta. Erittäin uisein edes menneisyyttä koskevat väitteet eivät ole totta. Menneisyyden tapahtumista tehdään tulkintoja, joilla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa.

Uskovaisten tarinoissa esim. unohdetaan tyystin kaikki menneiden aikojen ongelmat ja maailma, joka todellisuudessa oli hyvin raaka ja kova ja eriarvoisuutta täynnä, muuttuu ihanaksi kiiltokuvamaailmaksi vain siksi, että useampi ihminen oli vakaumuksellinen kristitty. Teidän uudestisyntyneiden kristittyjen höpötyksissä unohtuvat tyystin aina ne pahat teot, joita teidän kaltaisenne kristityt ovat tehneet siirtomaa-aikoina. Nykypäivän murheista vaikkapa USA:n Raamattuvyöhykkeellä ei kukaan puhu mitään. Maailma on mustavalkoinen paikka, jossa vain uudestisyntyneet eduistavat hyvää ja kaikki muu on pahaa!

Sitten on tämä kuvitelma siitä, että se Sinun Uskosi on jotakin mystistä ja erikoista. Se on "henkilökohtaista". Se on "varmuutta". Se on "tunnetta". Se EI OLE uskontoa... Höpön höpn, Jarmo. Jos ei olisi olemassa uskontoa nimeltä kristinusko, ei olisi sitä Uskoasikaan! On pyhä kirja. On sakramentit. On oppirakennelmat. On papisto jne. Kyse on vain siitä, millä ideoilla ja nimillä mitäkin myydään!

Ja Sinun kuvitelmasihan Jarmo TIETENKIN koskevat vain Sinun uskoasi! Koska uskot niin, se Sinun uskosi on OIKEA? Jos jollakulla toisin uskovalla on samaa varmuutta kuin Sinulla, hän on väärässä? Miksi?

Siksi koska jorma on erehtymätön paranormaali ennustaja. Hän esimerkiksi tietää jo nyt, ketkä laitetaan Helvettiin ikuiseen kidutukseen. Melkoinen taito!

• Jarmo__EiKirj

Hyvä IR, vaikka sä kuinka luulet että sulla on mahdollisuus käsitellä käsitettä usko, niin vain uskova ymmärtää ettei se ole mahdollista uskosta osattomalle. Koita ymmärtää nyt sellainenen juttu. Sä et maallisilla arvoillasi kykene lähestymään asiaa oikeasta kulmasta. Se on kuin avaruusaluksella sihtaaminen maan ilmakehään. Se ei onnistu ennen kuin tiedät mistä kulmasta. Sä voit kokeilla vaikka sata vuotta, onnistumatta. Mutta kun tajuat mistä on kyse, niin sitten. Uskon on ensin tultava sinuun ja sitten voit olla keskustelemassa siitä.

• InhottavaRealisti
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

Hyvä IR, vaikka sä kuinka luulet että sulla on mahdollisuus käsitellä käsitettä usko, niin vain uskova ymmärtää ettei se ole mahdollista uskosta osattomalle. Koita ymmärtää nyt sellainenen juttu. Sä et maallisilla arvoillasi kykene lähestymään asiaa oikeasta kulmasta. Se on kuin avaruusaluksella sihtaaminen maan ilmakehään. Se ei onnistu ennen kuin tiedät mistä kulmasta. Sä voit kokeilla vaikka sata vuotta, onnistumatta. Mutta kun tajuat mistä on kyse, niin sitten. Uskon on ensin tultava sinuun ja sitten voit olla keskustelemassa siitä.

Tyypillistä kiemurtelua, Jarmo. Uskovainen toisiin sanoen on aina oikeassa, kun uskosta puhuu. Epätosi väittämä. Samoin, Sinun logiikallasi uskovainen on oikeissa menneisyyttä, nykyaikaa ja tukevaisuutta tulkitessaan, koska on uskossa. Ei osu eikä uppoa.

• PullossaEläviäKuplia
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Tyypillistä kiemurtelua, Jarmo. Uskovainen toisiin sanoen on aina oikeassa, kun uskosta puhuu. Epätosi väittämä. Samoin, Sinun logiikallasi uskovainen on oikeissa menneisyyttä, nykyaikaa ja tukevaisuutta tulkitessaan, koska on uskossa. Ei osu eikä uppoa.

On tympeää törmätä uskovien valehteluun. Sitten nämä valheessa elävät uskovat haluavat omia ennustuksensa ja profetiansa itselleen. Ettei niitä muka ymmärrä kukaan muu kuin he. Sielläpähän omassa kuplassaan elävät. Koko muu maailma nauraa heille.

• Jarmo__EiKirj

Aivan yks ja sama IR... et vaan edelleenkään tiedä mistä puhut ja kun tiedät, niin silloin todellakin tiedät ja silloin on päässäsi muuttunut moni muukin asia.

• InhottavaRealisti
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

Aivan yks ja sama IR... et vaan edelleenkään tiedä mistä puhut ja kun tiedät, niin silloin todellakin tiedät ja silloin on päässäsi muuttunut moni muukin asia.

Sinä siis Jarmo vakavissasi kiellät rationaalisesti ajattelun niissäkin asioissa, jotka selkeästi kuuluvat sinne?

Jos et ymmärrä ajattelumallisi typeryyttä, en voi mitään. Jos uskovaiset ovat mielestäsi asiassa kuin asiassa muita edellä uskonsa vuoksi, olet melkoisen syvällä harhoissa.

Oletko muuten ajatellut, Jarmo: jos noudatat omaa ajattelumalliasi äskettäisen loukkaantumisesi suhteen, oletko varma ettei se ollut esim. jonkinlainen varoitusmerkki Jumalalta Sinulle? Pelin henkihän on kuitenkin se, että jos minä olisin kaatunut, olisit sanonut hyvin todennäköisesti niin?

• FundiksetPullossaan

Sinä siis Jarmo vakavissasi kiellät rationaalisesti ajattelun niissäkin asioissa, jotka selkeästi kuuluvat sinne?

Jos et ymmärrä ajattelumallisi typeryyttä, en voi mitään. Jos uskovaiset ovat mielestäsi asiassa kuin asiassa muita edellä uskonsa vuoksi, olet melkoisen syvällä harhoissa.

Oletko muuten ajatellut, Jarmo: jos noudatat omaa ajattelumalliasi äskettäisen loukkaantumisesi suhteen, oletko varma ettei se ollut esim. jonkinlainen varoitusmerkki Jumalalta Sinulle? Pelin henkihän on kuitenkin se, että jos minä olisin kaatunut, olisit sanonut hyvin todennäköisesti niin?

Ja kohta alkaa sitten pelottelu helvetillä, vaikka Jeesus itse varoittaa toisten tuomitsemisista. Odota vain.

• repe335577

Koen että nuo unet kahoittaa tarkostaan omaa toimintaa ja kuten raamatunkin unissa, jos ne tulee kahteen kertaan niin se on vakavampaa ja voimallisempaa kehoitusta, eli se lentokone ja ne matkustajat ovat niitä jotka ovat toiminnan piirissä, jonka toimintaa pitäisi tarkistaa. Siunausta.

• Jarmo__EiKirj

Olen samaa mieltä Repe335577... näin!

• pihollakuinlumiukko

Joukossa tyhmyys tiivistyy.

• JoukoPlho

Hyvin sanottu, mutta Jeesus iskee sut maahan ja 4292480 kristittyä siinä sivussa. Vittuutunut aasi-Jumala on kuin epävakaa Neukkujen ydinreaktori. Vaatii paljon rahaa ylläpitoon,muotiväriltään on punainen -sekä räjähtää helposti muiden naamalle..

• Jarmo__EiKirj
        JoukoPlho kirjoitti:

Hyvin sanottu, mutta Jeesus iskee sut maahan ja 4292480 kristittyä siinä sivussa. Vittuutunut aasi-Jumala on kuin epävakaa Neukkujen ydinreaktori. Vaatii paljon rahaa ylläpitoon,muotiväriltään on punainen -sekä räjähtää helposti muiden naamalle..

Muistakaa katsoa tarkemmin. Tämä ei ollut Joukon kirjoitus. Fiksummat onneksi tajuavat heti.

• Pelästyssanelia
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

Muistakaa katsoa tarkemmin. Tämä ei ollut Joukon kirjoitus. Fiksummat onneksi tajuavat heti.

Olisi mukavaa, jos se pelastussanomaa ylläpitävä myös joskus itse kirjoittaisi taas tänne. Mutta sehän on mahdotonta, hän lopetti täysin kokonaan tämän palstan seuraamisen ja tänne kirjoittamisen lopullisesti jo pitkän aikaa sitten.

• miljoonaruusut

Sain hymyn kun luin vertauksen neukkujen ydinvoimalasta. Ja väri täsmää.

• wanhalevy

"Jos näin ei käy, niin sitten minä olen erehtynyt, mitä tulen pyytämään anteeksi säkissä ja tuhkassa kieriskellen."

Eli kyseessä ei ole mikään profetia, eli ei kuulu tälle palstalle.

• Jarmo kirjoitti: "Hän on rakastunut maailmaan ja Suomeen."

Tämä on täysin väärä väite. En rakasta maailmaa enkä myöskään Suomea väärällä tavalla. Rakastan toki isänmaatani oikealla tavalla ja tahdon sen parasta.

Minä rakastan Jumalaa yli kaiken.

• laveatkäsitteet

"Väärällä" ja "oikealla" tavalla. Lisäksi harva(jos yleensä kukaan) totuudellinen ihminen voi rehellisesti sanoa, että "Minä rakastan Jumalaa yli kaiken."

• Jarmo__EiKirj

Miksi sitten puhut vain tämän maailman ja Suomen poliittisista ja kansallisista asioista? Puhut vain siitä mikä maa tekee mitäkin ja kuka johtaa mitäkin. Miksi et puhu koskaan Jeesuksen tuhatvuotisesta ja Jeesuksen johtajuudesta. Käsitätkö ollenkaan että kansalaisuudet katoavat kun Jeesus tulee? Ei ole enää Suomea, eikä suursuomia, ei vapaakaupunkeja eikä Kremlin muurilta hallittavaa Venäjän federaatiota.
        Puhut Jouko aina samaan kaavaan, ihan kuin Jeesus ei koskaan tulisi takaisin. Näkisin ilolla kun kirjoittaisit kuinka Jeesus hallitsee koko maailmaa, eikä Suomea enää ole.

• Jarmo__EiKirj kirjoitti:

Miksi sitten puhut vain tämän maailman ja Suomen poliittisista ja kansallisista asioista? Puhut vain siitä mikä maa tekee mitäkin ja kuka johtaa mitäkin. Miksi et puhu koskaan Jeesuksen tuhatvuotisesta ja Jeesuksen johtajuudesta. Käsitätkö ollenkaan että kansalaisuudet katoavat kun Jeesus tulee? Ei ole enää Suomea, eikä suursuomia, ei vapaakaupunkeja eikä Kremlin muurilta hallittavaa Venäjän federaatiota.
        Puhut Jouko aina samaan kaavaan, ihan kuin Jeesus ei koskaan tulisi takaisin. Näkisin ilolla kun kirjoittaisit kuinka Jeesus hallitsee koko maailmaa, eikä Suomea enää ole.

Näen asiat toisin.

Myös 1000-vuotisessa valtakunnassa on sinne pääseviä eri kansoja, kuten Raamattu selvästi ilmoittaa. Suomikaan ei katoa minnekään, vaan on oleva yksi 1000-vuotiseen valtakuntaan pääsevistä lammaskansoista.

Olen sitä paitsi kirjoittanut paljon myös Jeesuksen tulemuksesta ja hänen 1000-vuotisesta rauhan valtakunnastaan, joten väite, että kirjoittaisin vain tämän maailman ja Suomen poliittisista ja kansallisista asioista, ei pidä paikkaansa alkuunkaan.

• Jouko-pihalla

Hah hah. Ihan pihalla Jouko joukkoineen.

Minulla on profetia, että Jouko Piha on hoidossa, jos joskus noihin harhoihin hoito keksitään.

• En tiedä, onko joku Jouko Piha joskus hoidossa, mutta minä en ole. Minä olen Jouko Piho.

• villasukkaakutomaan

Saman ajan voisi käyttää lähimmäisen hoitamiseen . Köyhien ruokkimiseen . Jeesushan rakastaa suomalaisia onhan tänne evankeliumikin tuotu tuhat vuotta sitten. Lähiöissä on viikonloppuisin nuoria nälässä kun työttömien rahat on loppu . Varmaan osaatte leipoa sämpylää voita väliin maitoa samalla puhua Jumalan Pojasta joka ruokkii laumoja .

• orjuudessa

Faaraohan siinä rajajoga . Käärmehenki niililtä. Kundaliini käärme faarao. Arabiahan on riivaajien tyyssijajerusalem aladdinin taikalamppuja alkeisvoimia. Guruja nirvanassa . Meditoi.

• UnienTulkinta

Syöksyssä oleva että lentokone ilmeisesti kuvaa unen näkijää itseään, hänen omaa henkistä nykytilaa: Iso lentokone ilman ohjaajaa. Unessahan aloittajalla ei ollut lentäjän lupakirjaa tvs. ja kuitenkin hän menee ohjaamoon yrittäen pelastaa koneen. Vaikka hänen kuuluisi olla vain matkustamon puolella keskustelemassa muiden matkustajien kanssa. Luultavasti uni kuvaa myös näiden fundamentalistiuskovien nykyistä yhteistä tilaa: Keskustellaan matkustamon puolella kaikessa rauhassa eikä ymmärretä syöksyn tuhoon olevan kohta edessä ilman asian oikeasti osaavaan ohjaajaa. Tällainen ohjaaja siis puuttuu. Tätä tulkintaa tukee myös se, että unen näkijä näki unen useampaan kertaan, ja sama tilanne toistui. Vaikka unen näkijä yritti pelastaa koneen syöksymästä maahan, uni siis toistuu. Jos aloittaja näkee vielä edelleen saman unen tämänkin jälkeen, tämän pitäisi olla riittävä varmistus edellisestä tulkinnasta. Toistuvuushan unissa varmistaa asian ja sen tulkinnan. Siis tulkinnan lukemisen ja ymmärtämisen jälkeen.

• Jarmo__EiKirj

Tässä on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun uskosta osaton koettaa tulkita profetaalisia unia.

• Tulkitsia
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun uskosta osaton koettaa tulkita profetaalisia unia.

Vaikeaa on näköjään myös syvästi hartaimman uskovaisen tulkita uni siten, että Piho ei vaan saa kunniaa oikeaan osuneesta profetiasta mutta että kuitenkin jotenkin silti se olisi tavallaan Jumalasta mutta ei sittenkään oikealla tavalla.

• Tulkitsia kirjoitti:

Vaikeaa on näköjään myös syvästi hartaimman uskovaisen tulkita uni siten, että Piho ei vaan saa kunniaa oikeaan osuneesta profetiasta mutta että kuitenkin jotenkin silti se olisi tavallaan Jumalasta mutta ei sittenkään oikealla tavalla.

Osuvasti kommentoitu.

• InhottavaRealisti
        JoukoPiho kirjoitti:

Osuvasti kommentoitu.

Niin milläs aksentilla se Jouko se Sinun unesi ääni puhui?

• UnienTulkinta
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

"Tässä on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun uskosta osaton koettaa tulkita profetaalisia unia."

Mistä päättelit etten ole uskossa?

• Jarmo__EiKirj
        UnienTulkinta kirjoitti:

"Tässä on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun uskosta osaton koettaa tulkita profetaalisia unia."

Mistä päättelit etten ole uskossa?

No se on se loogisin vaihtoehto. Toinen on 2. Timoteus 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

• Pihook
        JoukoPiho kirjoitti:

Osuvasti kommentoitu.

Piho on minusta näistä palstan profeetoista kaikkein uskottavin. Muut profeetat paasaavat lähinnä suu vaahdossa katastrofeja, sotia, hellvetin kidutuksia ja kärsimyksiä kaikille, ilmeisesti kostoksi siitä kun oma elämä täällä maan päällä on mennyt niin perusteellisesti pieleen. Pihon skenaariot ovat sentään vähän realistisempia.

• UnienTulkinta
        Jarmo__EiKirj kirjoitti:

No se on se loogisin vaihtoehto. Toinen on 2. Timoteus 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

Väärin päätelty.

• suomenpelastetut

Taivas on taivas . Jumala on taivaassa. Liiton arkki on taivaassa . Jeesus on taivaassa. Pelastus on taivaassa . Jeesus rakastaa . Jeesus ei yhtään vihaa eikä tuomitse omia pelastamiaan . Niin ei nyt siis Ole mitään kadotustuomiota suomalaisille jotka kristuksessaan ovat. Sana rististä on hullutus kadotukseen menijöille eikä suomen kansalle joka luottaa ristiin.

• fkrto987sd

foirty98sdotiryet65

• varastelee

Lentele vaan pysyy poissa pahanteosta ..

• varastamassakulkevat

Onko Jeesuksesta tullut lentokone..ihan huijareita .

• unionenjohto

Eikä edes tiedä suomen kuuluvan euroopan unioniin jota union määrää. Täällä on unionin lait. Meillä on unionin raja idässä. Kaikki on muuttunut. Ihmeen hidasjärkistä ...

• a.....a

Vieläko piho lentää engalannin kielellä???

• 65487652

654654654654

• vakoojauskonto

Jeesus rakastaa suomea niin paljon ettå antoi Poikansa . Nää on kuulkaa venäläisiä huijareita koko porukka nää pihot ja muut .

• Jeesuskidutus

Tuo "ainoan pojan antaminen" on vähän hassu käsite kun eihän se sitä poikaa antanut pois. Sai piiskaa ja roikkui vähän aikaa ristillä. Huomattavasti lievempi kormuutus kuin missä tahansa diktatuurissa suoritetut kuukausi- tai vuosikausien kidutukset.

Ja siellä se istuu valtaistuimella autuudessa, tämä "uhrattu". Miksi Jeesusta ei siis kiduteta Helvetissä iankaikkisesti ihmiskunnan syntien edestä? Se tekisi tuosta uhriutumisesta vähän uskottavampaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      305
      36453
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      88
      5515
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4844
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      4042
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      103
      3324
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      3109
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      63
      2744
    8. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      51
      2201
    9. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2074
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      466
      1791
    Aihe