Tarvitaanko katupartiointia?

peetuBee

Suomi on yksi Euroopan turvallisimmista maista asua ja elää. Katupartiointia ei tarvita. Järjestyksen valvonnasta ja turvallisuudesta huolehtii poliisi.

25

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattitaito

Poliisilla on tarvittava koulutus.

• Poliisit_poissa_kaduilta

Siinä ei koulutus auta, kun poliisi ei ole tarvittaessa paikalla. Ovat varmaan suojelemassa vastaanottokeskuksia vaarallisilta huppumiehiltä.

• PoliisiEiOleNopea
        Poliisit_poissa_kaduilta kirjoitti:

Siinä ei koulutus auta, kun poliisi ei ole tarvittaessa paikalla. Ovat varmaan suojelemassa vastaanottokeskuksia vaarallisilta huppumiehiltä.

Totta. Poliisia ei edes pääkaupunkiseudulla saa tarvittaessa nopeasti paikalle. Toiminta-aika hyvissä olosuhteissa voi olla 5-10 minuuttia, mutta pääkaupunkiseudulla on alueita tai tilanteita, joissa poliisi saapuu paikalle noin puolen tunnin viiveellä. Puolen tunnin viive on arkipäivää monissa Etelä-Suomen kaupungeissa puhumattakaan Lapista, jossa välimatkat eri paikkakuntien välillä ovat suuret.

• kansasuosiikatupart

Suomi OLI yksi...........

• Koetappa herätä unelmistasi hysäri hörhö !!! herätys nyt!!! Että silleen.

• Suomi OLI yksi turvallisimmista maista, vaan ei ole enää. Siksi tarvitsemme suomalaisia "katupartioita".

Vai onko aloittaja sitä mieltä että suomalaisia naisia saa vapaasti ahdistella ja raiskata?

• peetuBee

Suomalaisia naisia ei saa ahdistella, eikä raiskata.

Mutta ovatko kaikki sopivia katupartiointitehtäviin? Pitäisikö tehdä psykolokiset soveltuvuustestit katupartiointitehtääviin aloittaville ihmisille?

• kDmpV6uJ
        peetuBee kirjoitti:

Suomalaisia naisia ei saa ahdistella, eikä raiskata.

Mutta ovatko kaikki sopivia katupartiointitehtäviin? Pitäisikö tehdä psykolokiset soveltuvuustestit katupartiointitehtääviin aloittaville ihmisille?

Matu ei raiskaa vaan kyseessä on monikulttuurinen yllätysseksi. Siis hienoa etnistä värinää.

• lopetasyyllistäminen

Herää pahvi

parhaat tulokset kaaoksen torjunnassa on ottaa asioista selvää ja tarttua ongelmaan heti, ajoissa, heti. TAJUATKO - HETI.

Katupartioita tarvitaan. Se yhtenäistää kansaa, koska demokratia lähtee siitä, että kansalaiset ovat aktiivisia ja tekevät OIKEASTI jotain sen eteen. Maan sisäinen turvallisuus on yksi niitä.

Kansalaiset hyväksyvät partiot. Parhaimmillaan se tarkoittaa sitä, että ollaan läsnä. Ollaan näkyvillä. Se on äänestämistä rauhan puolesta. Sillä näytetään, että TÄÄLLÄ KANSALAISET HALUAVAT rauhaa.

Täällä on nukuttu liian kauan. Sinä olet yksi niistä. Tiivistäkää rivejä, tehkää yhteistyötä. Kansalaisten liikkumista ja oikeutta partioitiin ei voi rajoittaa. SE OLISI HULLUUTTA.

Ja AP: paljonko poliisin resursseja on kiristetty? Resurssit laskettiin muinaisille tarpeille ja mikä on tarve nyt? Jos et tiedä asiasta mitään, älä HUUDA ja tuomitse ihmisiä, jotka tahtovat pitää kiinni oikeudestaan myös tulevaisuudessa rauhalliseen asuinympäristöön.

ÄLKÄÄ nimitelkö partioivia rikollisiksi. Siellä on tavallisia ihmisiä - jotka ovat huolissaan turvallisuudestaan ja haluavat osallistua turvaamiseen.
      ÄLKÄÄ TUOMITKO DEMOKRATIAA.
      On hyvin surullista jos sekin tapetaan.

• Fklhhl

Puhut asiaa

• ggretew

Suomessa ei tarvita katupartioita. ei tuollaisia rikollistaustaisia idiootin rääpäleiltä tarvita epäjärjestystä luomaan

• kyllätarvitaan

sä olet noin 12v kakara, entinen/nykyinen alkkis tai noin 70v. äijän käppänä joka tekee bisnestä rupisilla vuokra-asunnoilla, jota vuokraat mamuille? Kaikkia edellämainittuja yhdistää samanlainen rajoittunut käsityskyky syystä ja seurauksesta.

vai oletko spärrän vapaaehtoinen - hoitamassa mamuja vokeissa?

Sä häpäiset meidän veteraanit noilla lausunnoilla.

• ihankstosi

Suvakkien mielestä suomalaiset miehet tekevät naisia kohtaan rikoksia siinä missä arabitkin. Joten Suomessa naisilla on samanlaiset olot kuin Irakissa ja Afganistanissa. Kummallista , en ole yhtään naista nähnyt kivitettävän saati hapotettavan Suomessa.

• puolustarauhaa

Se on hyvä, jos et ole lyönyt tai raiskannut. Moni on ja väkivaltaa piilotellaan.

naisen ja miehen elämänpolut ja kokemus väkivallasta on hyvin erilainen. Ei niissä otsikoissa sanota, että "kaikki" miehet, mutta todella moni.

Väkivalta naisia kohtaan on ihmeellinen juttu. Pohjoismaissa se oli jo kasvatettu sukupolvelta toiselle - hitaasti - vähemmälle. Mutta kyllä sitä on. Jos elät vain tässä kulttuurissa, sen määrää tai voimaa ei tajua.
        Joo Suomessa asiat ovat paremmin kuin monessa muussa maassa.

Mutta esim. minun kokemus toisesta sukupuolesta on ollut pääosin, se että minulla ei ole oikeuksia edes puolustaa itseäni, olen aina jotain vähemmän, kiusattavissa, rahastettavissa, kusetettavissa jne. Kaikki uskaltavat olla tylympiä, koska olen nainen.
        Jos minut raiskataan, se on todennäköisesti poliisinkin mielestä minun syy.
        Näin naiset kasvatetaan.
        Pankki kusetti ja meni tileilleni luvatta, ja sekin on vieraan silmissä jotain - olen siihenkin jotenkin syyllinen.
        Remppaäijät pilasi asuntoni ja sekin peiteltiin ja vaiettiin - minut syyllistettiin. He palkkasivat asianajanan joka ilmoitti, että se oli minun syy.
        Vuoraisäntä kusetti - uskalsi koska olen nainen, eikä minulla ollut todistajaa.
        Kaikki uskaltavat tällä hetkellä lyödä naista. Varsinkin jos sillä on jotain ryöstettävää.

Sinulla on miehen kokemus elämästä, ei naisen.

Ei kukaan syyllistä sinua. Älä ota tätä henk koht itseesi - väkivalta on ja sitä ei voi kieltää. Se on hyvä että luit otsikot, nyt tiedät että sitä on olemasssa. Nyt jokainen pitää huolen siitä mitä itse tekee ja jättää tekemättä. Puolustaako rauhaa vai ei.

Mutta joo, jos kaksi naista spärrällä huoraa, kaikki suomalaiset naiset syyllistetään. Jos 1000 miestä hakkaa naistaan, "varmaan" kaikki miehet hakkaa.

• PuolustanIhmisarvoa
        puolustarauhaa kirjoitti:

Se on hyvä, jos et ole lyönyt tai raiskannut. Moni on ja väkivaltaa piilotellaan.

naisen ja miehen elämänpolut ja kokemus väkivallasta on hyvin erilainen. Ei niissä otsikoissa sanota, että "kaikki" miehet, mutta todella moni.

Väkivalta naisia kohtaan on ihmeellinen juttu. Pohjoismaissa se oli jo kasvatettu sukupolvelta toiselle - hitaasti - vähemmälle. Mutta kyllä sitä on. Jos elät vain tässä kulttuurissa, sen määrää tai voimaa ei tajua.
        Joo Suomessa asiat ovat paremmin kuin monessa muussa maassa.

Mutta esim. minun kokemus toisesta sukupuolesta on ollut pääosin, se että minulla ei ole oikeuksia edes puolustaa itseäni, olen aina jotain vähemmän, kiusattavissa, rahastettavissa, kusetettavissa jne. Kaikki uskaltavat olla tylympiä, koska olen nainen.
        Jos minut raiskataan, se on todennäköisesti poliisinkin mielestä minun syy.
        Näin naiset kasvatetaan.
        Pankki kusetti ja meni tileilleni luvatta, ja sekin on vieraan silmissä jotain - olen siihenkin jotenkin syyllinen.
        Remppaäijät pilasi asuntoni ja sekin peiteltiin ja vaiettiin - minut syyllistettiin. He palkkasivat asianajanan joka ilmoitti, että se oli minun syy.
        Vuoraisäntä kusetti - uskalsi koska olen nainen, eikä minulla ollut todistajaa.
        Kaikki uskaltavat tällä hetkellä lyödä naista. Varsinkin jos sillä on jotain ryöstettävää.

Sinulla on miehen kokemus elämästä, ei naisen.

Ei kukaan syyllistä sinua. Älä ota tätä henk koht itseesi - väkivalta on ja sitä ei voi kieltää. Se on hyvä että luit otsikot, nyt tiedät että sitä on olemasssa. Nyt jokainen pitää huolen siitä mitä itse tekee ja jättää tekemättä. Puolustaako rauhaa vai ei.

Mutta joo, jos kaksi naista spärrällä huoraa, kaikki suomalaiset naiset syyllistetään. Jos 1000 miestä hakkaa naistaan, "varmaan" kaikki miehet hakkaa.

Hohhoijaa, sinua kustaan silmään siksi että hyväksyt sen, ei siksi että olet nainen.
        Kuulun varmaankin vähemmistöön mielestäsi, mutta minut on kasvatettu siten, että naisilla on samanlainen oikeus kuin on miehilläkin.
        Ja mitä spr skandaaliin tulee, niin mietipä jos Suomeen olisi tullutkin pakolaisiksi 30 000 tuhatta 20 vuotiasta naista...
        Palautuslennot olisivat alkaneet välittömästi, siitä olisivat pitäneet suomen naiset huolen.
        Vapaaehtoistyöntekijät pitäisi seuloa, ettei seassa ole pervertikkoja, rikollisia, poliittista äärilaitaa jne.

• lopputoreet

"hyväksyt sen"?

Mä en voi kontroloida mitä remppaäijät tekee, mitä pankin itsevaltiaat tekevät (vain koska se on niille kätevänpää), miten tuntematon ohikulkeva tulee kunn ottaa kädestäni sateensuojan ja huutaa "huorrrraaa" kun tappelen vastaan. tätä saatanan samaa pascaa tulee jokapäivä jonkun äijän toimesta. Kyllä suomalaisten. Eikä noi arabit anna suomalaiselle tai naiselle senkäänvertaa arvoa.

MÄ EN OLE VASTUUSSA TOISEN TEKEMISISTÄ.
        Tiedät sen sitten kun sun päätä hakataa lattiaan...tulen sanomaan"sä kerjäsit ja annoit sen tapahtua" SE tapahtui VAIN SIKSI ETTÄ SÄ ANNOIT SEN TAPAHTUA.
        Katso netistä miten mamut hakkaa ruotsalaispoikia, vain siksi että ne käveli ohi. mamut nauraa ja kiljahtelee onnesta kun ruotsinpoika makaa tajuttomana keskellä tietä. SE OLI VARMAAN SEN OMA SYY?!?!

Kuulostat noin 30 vuotiaalta mieheltä.

Täällä ei seulota mitään, eikä naiset lähde kotoaan kehitysmaissa. Vahvemmat lähtee vahvemman oikeudalla. Naiset jää sinne ilman suojaa tapettaviksi.

Miksi noi matut eivät jääneet yhtä voimallisesti rakentamaan rauhaa kotimaahansa? EI SIELLÄ OLE RAUHAN JA YHTEISVASTUUN MALLIA.

Eikä suomessakaan ole kohta enää mitään pelastettavaa. Katso millaisia johtajia tänne on valittu?! Tää on ohi noin 10 vuodessa.

Mahdollisuudet ovat nämä: mennä itsepuolustuskurssille ja tehdä muuttosuunnitelma - mutta minne mennä kun koko eurooppa on piloilla, eikä esim. Australia ota KETÄÄN noin vain.

• waler-

Aloittaja ei liene olevan 13- vuotias tyttölapsi

• VoikoJokuOllaNoinTyhmä

Ehkä suomalaiset haluavat että jatkossakin suomi on turvallinen asua.
      Poliisivoimat on sidottu paikkoihin, jotka päättäjien mukaan eivät aiheuta mitään häiriöitä.

• JonkunOnTehtävä

Poliisi on jättänyt työnsä tekemättä.

• epäonnistunuttiedotus

ja suomen tiedustelu on kelvoton

• tavallinenKansalainen

Katupartiointia tarvitaan niin kauan kun "poliittisesti korrekti raiskaus" (pkr) jatkuu Suomessa.
      Poliisin määrärahoja on leikattu ja yksi poliisi myös paljasti, että osa poliiseista on siirretty poliitikkoja suojelemaan (kai sitten odotetlta kansan raivolta). Asiasta nousi aikamoinen meteli.
      https://www.bing.com/videos/search?q=youtube stubb poliisi suojelu&view=detail&mid=14C17D13FD2DBB32640314C17D13FD2DBB326403&FORM=VIRE6

Ajat ovat huonontuneet hyvin nopeasti. Suomeenkin on muodostumassa ns. no-go zone eli alueita, joihin poliisi ei voi mennä ilman suurempaa joukkoa tai armeijan tukea. Sellainen on arkipäivää ympäri eurooppaa.

Törkeää on myös se, että asetetaan vastaan kansa/poliisi. Tavallinen kansa mielellään ottaa poliisin suojelun, jolloin ei tarvittaisin kansalaispartiointia. Nyt kuitenkin eräät anarkistipiirit ajavat vastakkainasettelua puhumalla, että partiot ovat natseja tai muuta roskaa..

• Kadulla

Saa partioida ihan kuka haluaa, sitä ei suvakkipaskat pysty estämään.

• peetuBee

Katupartiointi voi olla ihan hyvä ajatus. Mutta silloin on tarkkaan mietittävä, mitä katupartioinnilla käytännössä tarkoitetaan? Niin, mitä se käytännössä voisi olla? Lyhyitä vastauksia!

• kamerataskussa
        peetuBee kirjoitti:

Katupartiointi voi olla ihan hyvä ajatus. Mutta silloin on tarkkaan mietittävä, mitä katupartioinnilla käytännössä tarkoitetaan? Niin, mitä se käytännössä voisi olla? Lyhyitä vastauksia!

Jos jotain poikkeavaa huomaa, niin soittaa poliisin paikalle ja ottaa vaikka kännykkäkameralla kuvaa todistusaineistosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10692
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7203
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5304
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      62
      4840
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      73
      4524
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4043
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2938
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2825
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2360
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2074
    Aihe