Onko mitään järkeä taksiyrittämisessä, jossa itse ajaa vain vuoron tai kaksi viikossa ja muuten on joku varsinainen päivätyö?
Taksi sivubisneksenä?
3
62
Vastaukset
- jölklåkhgiyfufoä
Sivubisneksenä tarkoitat kaiketi lisätyönä? Lisätyönä kyllä.
- saattohoitoko
kyllä kannattaa vaikka ei itse ajaisi yhtään, miksi muuten monet autoilijat antaa autonsa ns. saattohoitoon jollekkin toiselle
- Yrittäjävuodesta1990
Kuulostaa siltä että alkaa olemaan rahat finitos joltain, taxia ja varsinkaan jos puhut yrittämisestä liikennelupineen ei kannata ..ajat pari vuoroa kuussa ja loput palkka tai alihankintakuljettajilla...ihan vinkkinä, oletkos ollut ihan millä tahansa alalla yrittäjänä?
Ensinäkin 3-5 ensimmäistä vuotta alasta riippumatta joudut tekemään itse duunia ja jos hyvin pärjäät, hoidat verot, sos ja tyel maksut ajallan, kirjanpito kunnossa jne..voit pitää pari vapaata kuussa mutta muuten voit unohtaa..itse pyörittänyt useampaa firmaa ja 7 vuotta on nyt mennyt ja alan pystyä pitämään vapaapäiviä, sitä ennen painettiin 7 päivää viikossa ja viikonloput yhteen soittoon, jos alat yrittäjäksi muista se että menestymisen takana on paljon duunia ja vähän vapaata, eli sinä et lomaile silloin kun ulkona on kaunis päivä..tai ihan millaiseen toimintaan olet tyytyväinen, jos pidät siitä että firma on harrastus ok..mutta sitten on jo ihan palkkaduuniharrasteita eli ei tarvitse ilmaiseksi olla työssä kuten kirjanpidot yms ja velvoitteet hoidat.
Yrittäminen ei ole laiskottelua, jos joku pelaa golffia ja on vapailla, on sen eteen aikapaljon tehty työtä usein elämäntyö ja siihen nähden se on kohtuullista jos saa hankittua vaikka veneen kun 20 vuotta uurastaa..tuttu pyörittää kuljetusliikettä ja paria kaivuria..24 vuotta tehnyt ja nyt vasta sai ostettua oman veneen..eipä ollut kyllä sitä ennen vapaitakaan joten mitäs veneellä....ja jos joku yrittäjä on saanut alkuun paljon rahaa..odottele rauhassa, kyllä se sieltä kauppalehden "urheilusivulta" äkkiä löytyy..rehellisesti ei nopeasti kukaan rikastu....yrittäjän voit rikastua kovalla työllä, hyvällä liikeidealla ja onnella, jos meinaat rikastua niin taxiala on siiihen ihan väärä kuten myös mainostoimistot, siivousliikeet, rakennustoiminta, kapakat yms ..ne yleisimmät joita kuulee "jos perustais rakennusliikkeen ja alkaisi tienaamaan"..jos olet yksin vaan markkinat on aika tuppatäysiä...tämä näin 26 vuoden yrittäjäkokemuksella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645150Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362329Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191564Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927