http://uk.businessinsider.com/how-expensive-haircuts-are-around-the-world-2015-9?utm_content=buffer17a6b&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer?r=US&IR=T
Suomessa kaikki on kallista, kuten hiusten leikkuukin. Miesten hiuksia parturi leikkaa tunnissa 2 -3 päätä.
Tarvitaan vain kone ja sakset ja kampa. Sitten vielä joku strimmeri ja parturituoli, joten ei paljon kustanna parturi ammattilaisena aloittaminen,.
Suomessa ei ole kilpailua tälläkään alalla - kaikki kilpaa nostavat hiuksia - jos se on sitten sitä kilpailua,.
Suomessa kallis hiusten leikkuu
15
459
Vastaukset
- Jdndjkdfkkf
Minä ostin viitisen vuotta sitten tokmannilta, tai siis silloisesta tarjoustalosta, hiustenleikkuukoneen, joka maksoi alle 15 euroa. Sillä suhautan kuukauden välein hiukset pois. Kyllä on halpaa ja shampootakin menee vain vähän kun ei hiuksia juuri ole.
- älä_ala_yrittäjäksi
Et noilla tiedoilla kuitenkaan onnistu.
- mm.sänki
25 vuotta ajanut itse itteni kaljuksi, on toinen kone menossa.
Säästänyt pitkän pennin, käytännössä moni olut tuoppi tullut otettua parturirahoilla.- oletko_säästänyt
Montako kiloa on tullut parturirahoilla läskiä vyötärölle :D
- mm.sänki
oletko_säästänyt kirjoitti:
Montako kiloa on tullut parturirahoilla läskiä vyötärölle :D
Heh, se on ihan toinen pallopeli, kyse oli parturimaksuista.
- KilpailuaKiitos
Ulkomaalaiset parturit Suomessa ovat tuoneet kilpailua. Myös oppilaitosten parturit pesevät ja leikkaavat edullisemmin,
- Anonyymi
Suomalainen parturi aina! Ulkomaalaiset ei pese käsiä kun käyvät vessassa eikö leikkaa suomalaisten hiuksia kunnilla 10e lisää niin saa kunnon leikkauksen!
- Anonyymi
Kävin kerran Oulussa eräässä ulkomaalaisen pyörittämässä parturissa.
Siinä toisessa tuolissa oli toinen parturoitavana.
No sillä toisella parturilla tuli joku ongelma ja se minua parturoinut hyökkäsi sen toisen päähän samalla kammalla kuin mitä minun päätä parturoi.
Eivät varmaan olleet kuulleet täistä yms. sairauksista jotka leviävät tuolla tavalla.
Maksan mieluummin enemän kuin otan riskin päänahan sairauksista.
- Anonyymi
Suomessa parturikäyntiä mietitään usein jonain ylellisenä luksuspalveluna johon pitää etukäteen varata puolen tunnin aika, hiusten pesu, päähieronta ja ties mitä kemikaalikäsittelyä. Ulkomailla suurin osa partureista on aina ilman ajanvarausta, leikkaajat menevät suoraan asiaa ja leikkaavat usein noin 5 minuutissa. En ole ikinä ollut ulkomailla parturissa jossa lekkauksessa olisi mennyt tuota pidempää. Myös ammattitaito on täysin eritasolla, ulkomaalaiset parturit osaavat suoraan leikata hiukset siihen malliin johon ne pyydät. Tästä kaikesta johtuen ulkomailla ihmisillä on paljon pienempi kynnys mennä parturiin ja sen helppouden ja halpuuden takia ihmiset myös käyvät parturissa useimmin vaikkei suurta tarvetta olisikaan, ja seurauksena myös katukuvassa ihmisten huikset näyttävät siistimmiltä. Ulkomailla myös useimmat parturit ovat nimenomaan partureita tarkoitettu mies asiakkaille ja kampaamot erikseen naisille, myös paljon useammin leikkaaja ulkomailla on ihan normaali (hetero)mies. Viimeksi olen käynyt ulkomailla parturissa Englannissa, Espanjassa ja Puolassa, jokaisessa näissä parturipalvelun hinta oli alle 5 euroa, ja palvelu ja leikkaajan käytös ja kunioitus asiakasta kohtaa aivan eritasolla suomalaiseen vastaavaan verrattuna. Koska leikkuuajat ovat lyhyitä ja asiakkailla on matala kynnys mennä parturiin ovat ne myös erittäin suosittuja ja täten myös taloudellisesti kannattavia.
- Anonyymi
5 minuuttia ja 5 euroa
Missä tehdään tuolla tavalla?
Oletko itse kokeillut leikata jonkun toisen hiuksia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 minuuttia ja 5 euroa
Missä tehdään tuolla tavalla?
Oletko itse kokeillut leikata jonkun toisen hiuksia?Tuo alkoi kiinnostamaan.
Voin leikata sun hiukset 5 minuutissa,
ja se maksaa sen viisi euroa.
Tule letti puhtaana, et voi esittää toiveita.
Siitä tulee sellainen kuin 5 minassa ehtii.
Et voi esittää reklamaatiota.
Jos vaatii halvalla, ja nopeasti….sitä saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo alkoi kiinnostamaan.
Voin leikata sun hiukset 5 minuutissa,
ja se maksaa sen viisi euroa.
Tule letti puhtaana, et voi esittää toiveita.
Siitä tulee sellainen kuin 5 minassa ehtii.
Et voi esittää reklamaatiota.
Jos vaatii halvalla, ja nopeasti….sitä saa.5€ sisältää alvia vajaa euron, nykyään pikkuisen päälle.
Eli n. 4 eurolla 5 minuuttia.
Kun laskee että aikaa menee siihen asiakkaan tuoliin siitymisessä ja valmisteluissa kuin myös rahastuksessa ja siivoamisessa niin maksimissaan 4 päätä kerkeää tunnissa.
Tiedän että näissä halpapaikoissa on yksi joka lakaisee lattiat ja yksi joka haalii kadulta asiakkaita ja yksi joka rahastaa jne. mutta laksetaan siten että yksi ja sama tekee kaiken tai sitten tulos jaetaan pääluvulla.
Eli asiaan 4€ 4 päätä tekee 16€/h joista 6€ vähintään tilavuokriin yms.
10€ tuntipalkka, niinpä kuka haluaa lähteä töihin kun samaan aikaan huudetaan että päälle 20€ pitää olla tuntipalkka.
Lisäksi jokainen voi testata että montako tuntia jaksaa napsutella saksia yhtäsoittoa.
Taitaapi tienesti jäädä sinne 40-50€ kieppeille päivässä.
Käsi pystyyn moniko suomalainen on valmis kokopäivätöihin tuolla rahalla.
- Anonyymi
Tuo väite, että parturi leikkaa 2-3 päätä tunnissa
on lapsen väite.
Taas tää pettymys… ihmiset ovat taantuneet lapsen tasolle,
tai mulla oli ihan väärät kuvitelmat
aikuisten ymmärryksestä. - Anonyymi
Tuli taas lisää Alvia, mistä te v..tun tyhmät teette kuvitelmanne. Työssäkäyvälle tämä ei aukea ollenkaan, kun ei ymmärretä yhtään mitään ...
- Anonyymi
Suomalainen nainen leikkasi ja muotoili hiukseni kaksi viikkoa sitten 22€ . Lisäksi annoin euron tipin.
Menen taas loppukuusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803