Mulla on kuiva, atooppinen iho. Sain allergisen reaktion viimeksi Cienin (lidl) Gentle facial wash kasvojenpesuaineesta. Onkohan joku muu saanut tästä reaktion? mulla on ollut viimeksi allergista ihottumaa lapsena (taiveihottumaa) ja siksi tämä hajuste/kemikaaliyliherkkyys on yllättävää ja en osaa valikoida oikeanlaisia tuotteita. Jos joku osaa sanoa, mikä aine tästä listasta on erityisen herkistävä niin olen tosi kiitollinen.
Aqua, Decyl Glucoside, Sodium Cocoamphoacetate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Propylene Glycol, Phenoxyethanol, Parfum, Salicylic Acid, Ethylhexylglycerin, Sodium Hydroxide, Avena Strigosa Seed Extract, Lecithin, Sodium Benzotriazolyl Butylphenol Sulfonate, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Potassium Sorbate, citric acid, CI 16035, CI 42090.
Cien aqua rich -gentle facial wash
Ummikko
1
1097
Vastaukset
- atoopikko
Paljon riippuu siitäkin millainen se ihosi reaktio oli. Allergiaa aiheuttavia ainesosia on olemassa paljon.
Puhut hajuste-ja kemikaaliherkkyydestä, silti olet ostanut tuotteen, jossa on hajustetta (parfum)...
Kaikenlaiset pesuaineet kuivattavat kasvojen ihoa, koska ne pesevät pois ihon pintarasvan. Atooppista kasvojen ihoa ei oman kokemukseni mukaan kannata pestä pesuaineilla ollenkaan, sillä vaihtoehtojakin löytyy.
Hyvä tuotemerkki atooppisen ihon hoitoon (ja meikinpoistoon) on esim. Avene, jota saa apteekista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212322
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4262179Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971186Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13985- 45819
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16787Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109786Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167717Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33705