Minulla on huono itsetunto, jota en ole saanut yrityksistäni huolimatta korjattua. Painokin on jonkin verran noussut, olevani epäseksikäs ja vääränlainen... Syitä on lukuisia. Järkeni sanoo, että olen ihan ok näköinen nainen, mutta täydellisyyteen pyrkivä minäni on todella kääntänyt kaiken huonosti mielessäni.
Tämä tilanne on johtanut siihen, etten esimerkiksi pysty enää nauttimaan seksistä. Lakkaamatta seksin aikana ajattelen, että en ole juuri sellainen kuin mitä mies haluaisi yms. En saa niitä ajatuksia pois mielestäni, joten nauttiminen on mahdotonta. Jo siinä vaiheessa kun tietän, että olisi "aika" harrastaa seksiä, minua ahdistaa ja ärsyttää. En todellakaan halua riisua vaatteitani tms.
Miehelle yritän parhaani mukaan esittää että kaikki on ok. Hän siis kyllä tietää itsetunto-ongelmistani, mutta yritän olla niistä puhumattakin. Kun seksin aika tulee, pyrin vain saamaan miehen laukeamaan, että pääsen tilanteesta eroon nopeasti.
Mieheni on huomannut, että en ole ihan "läsnä" seksissä. Hän toki toivoisi, että minäkin nauttisin.
Seksiä en halua lopettaa, koska se olisi varma tie ennemmin tai myöhemmin suhteen kaatumiselle. En halua menettää rakastani, joten annan hänelle seksiä, vaikka se on minulle henkisesti todella kurjaa.
Mieheni on silmissäni haluttava ja seksikäs. Jossain vaiheessa pystyin tyydyttämään itseni itsetyydytyksellä kun mies oli poissa. Ajattelin siis miestäni, mutta minulle ei tullut paineita, koska hän ei ollut paikalla. Nykyään en harrasta edes itseyydytystä, eli kaikenlainen seksuaalinen nautinto on minulta poissa huonon itsetuntoni takia. En vaan kykene nauttimaan, koska koen olevani epäseksikäs.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta? Ja olisiko vinkkejä, miten tästä pääsee yli?
Mieheni ei ole kova puhumaan korulauseita tai ylisanoja... Hän sanoo mukavia asioita jos niitä ruinaan, mutta silloinhan ne eivät tunnu miltään. Minulle olis hyvin tärkeää kuulla sanoin, että hän ihailee minua. Miestä en kuitenkaan voi muuttaa, sen tiedän. Mutta kun en onnistu muuttamaan itseänikään.
Meidän suhde on muilta osin erittäin hyvä. Meillä perheen arki toimii, huurmorintaju on yhteinen, arvomaailma on samankaltainen jne.
Harastan seksiä, etten menetä miestä
147
3294
Vastaukset
- miehen.näkökulma
Useimmat miehet eivät saa lähellekään sellaista naista mitä oikeasti haluavat joten lopulta kyllästyvät yksinoloon ja ottavat naisen joka osoittaa kiinnostusta.
Jos mies on tässä tilanteessa ja nainen vielä ruinaa kehuja niin se tuntuu vähän siltä että puukkoa vääntäisi haavassa.
Itsekin olen tällaisessa tilanteessa enkä kehu naistani, tykkään kyllä kehumisesta, mutta se ei olisi totuus. Jos naiseni alkaisi kysymään jotain että "olenko sinusta kaunis" niin kyllä vituttaisi.- hukkarat
No tämäpä "lohdutti". Itse olisin mielummin yksin, kuin sellaisen miehen kanssa, joka ei mielestäni ole paras. Mutta kiteytit kyllä juuri sen, mitä minä pelkään.
- näinsevaanmenee
Tässähän ei ollut nyt kyse siitä,että nainen odottaisi kehuja, vaikka mies korulsuseita jakeleekin pyytämättä.
Kova on paineet nykyään naisella siitä,että mies tuntisi olonsa hyväksi ja mieskin haluaa sitä huomiota naiselta ja hyvää kohtelua. Justhan lehtien palstalla on kuinka mies tuntee olonsa huonoksi ja saa huonoa kohtelua ja jää kakkoseksi koiralle. Se varmasti lisää painetta naiselle,ettei vain kohtele miestä huonosti.
Hänhän kohtelee miestä hyvin,kun ottaa miehen seksi tarpeet huomioon,vaikka niin itse ei halua seksiä, mutta antaa sitä miehelle, koska rakastaa häntä ja ei halua tulla seksin takia jätetyksi. Olkoon syyt mitkä hyvänsä nainen ei saa valittaa, mut miehelle se suodaan. Nainen on sitä nainen on tätä. Miehessä itsesää. Ei vikaa. - MrBolivar
No, siinäpä oli miehen näkökulmaa! Olet selkeästi näitä jotka ovat löytäneet 15v:nä munat ja sille tasolle jäänyt.Elämässä kun katsos on muutakin kuin vain "naisen metsästäminen".Ja naisessa sekä parisuhteessa on monella muullakkin asialla väliä sekä käyttöä kuin vain.. sillä.
Ja ap; Tuota heikkoa itsetuntoa kannattaa miettiä, kuka on sinulle sellaista loukaavaa,nujrtavaa yms. sanonut lapsena,nuorena josta olet saanut itsestäsi tuollaisen käsityksen? Itse tiedän henk.koht. että tietyt "vammat" voi olla kaukaakin elämästä.
Ja tietysti, jos oloasi yhtään auttaa niin ainahan voit koittaa hieman laihduttaa ja koittaa löytää ensiksi itseksesi leikkimällä oman seksuaalisuuttesi takaisin. - hukkarat
MrBolivar kirjoitti:
No, siinäpä oli miehen näkökulmaa! Olet selkeästi näitä jotka ovat löytäneet 15v:nä munat ja sille tasolle jäänyt.Elämässä kun katsos on muutakin kuin vain "naisen metsästäminen".Ja naisessa sekä parisuhteessa on monella muullakkin asialla väliä sekä käyttöä kuin vain.. sillä.
Ja ap; Tuota heikkoa itsetuntoa kannattaa miettiä, kuka on sinulle sellaista loukaavaa,nujrtavaa yms. sanonut lapsena,nuorena josta olet saanut itsestäsi tuollaisen käsityksen? Itse tiedän henk.koht. että tietyt "vammat" voi olla kaukaakin elämästä.
Ja tietysti, jos oloasi yhtään auttaa niin ainahan voit koittaa hieman laihduttaa ja koittaa löytää ensiksi itseksesi leikkimällä oman seksuaalisuuttesi takaisin.Olenkin näitä miettinyt. Osittain oma äitini on ollut aika vaativa, vaikkakin hyvää tarkoittanut... Hän kuitenkin odotti ns. täydellisyyttä. Mutta herkkänä persoonana se joskus kolahti.
Sittemmin nuorempana elin muutamia vuosia hyvin tuhoisassa parisuhteessa, jossa mies käytti huomattavasti henkistä väkivaltaa, petti luottamukseni monella tavalla. Se oli raskasta. Se syvensi arpia paljon.
Sinkkuna ollessani aikanaan itsetunto tuntui olevan jo taas paremmalla tolalla, mutta parisuhteessa pelot nousevat pintaan. Harmillista, koska nykyinen mieheni ei kohtele minua huonosti. - miesvalitseeitse
Johan oli tyhmin aloitus EVER!!!
Akkahan sä oot etkä mies. - MrBolivar
hukkarat kirjoitti:
Olenkin näitä miettinyt. Osittain oma äitini on ollut aika vaativa, vaikkakin hyvää tarkoittanut... Hän kuitenkin odotti ns. täydellisyyttä. Mutta herkkänä persoonana se joskus kolahti.
Sittemmin nuorempana elin muutamia vuosia hyvin tuhoisassa parisuhteessa, jossa mies käytti huomattavasti henkistä väkivaltaa, petti luottamukseni monella tavalla. Se oli raskasta. Se syvensi arpia paljon.
Sinkkuna ollessani aikanaan itsetunto tuntui olevan jo taas paremmalla tolalla, mutta parisuhteessa pelot nousevat pintaan. Harmillista, koska nykyinen mieheni ei kohtele minua huonosti.kommenttini oli kyllä tälle yhdelle sankarille, miehen.näkökulma:lle.
Ajattele, että olet viehättävä miehesi silmissä, koska hän haluaa olla kanssasi yhdessä ja ylipäätään haluaa seksiä kanssasi. Kuka sitä nyt vastenmielisen kanssa haluaisi, ainakaan selvin päin.
- hukkarat
En minä ehkä koekaan olevani vastenmielinen. Mutta pelkään etten ole paras mahdollinen. Sitä minun on vaikea hyväksyä, tai jopa mahdoton. Minä en olisi muuta kuin sellaisen miehen kanssa, joka on juuri minun silmissäni kaikkein paras, ja jota eniten himoitsen, joten haluaisin miehen kokevan samalla tavalla minusta. Niin en kuitenkaan koe, ja tilanne on menossa vain huonompaan suuntaan, koska heikon itsetuntoni takia uskon vain pahinta...
Mies ei ole varsinaisesti mitään ikävää koskaan sanonut. Hänen tapansa ajatella ja ilmaista itseään on kuitenkin niin kovin erilainen. Esimerkiksi hänen mielestään on luonnollista, että jos on ollut 20v, niin silloin on himottanut enemmän kuin nyt aikuisena. Ja siis naisesta riippumatta. Itse taas ajattelen, että se himon määrä tulee siitä kumppanista, eikä vain hormoneista... Tämä siis vain yksi esimerkki. - miehen.näkökulma
hukkarat kirjoitti:
En minä ehkä koekaan olevani vastenmielinen. Mutta pelkään etten ole paras mahdollinen. Sitä minun on vaikea hyväksyä, tai jopa mahdoton. Minä en olisi muuta kuin sellaisen miehen kanssa, joka on juuri minun silmissäni kaikkein paras, ja jota eniten himoitsen, joten haluaisin miehen kokevan samalla tavalla minusta. Niin en kuitenkaan koe, ja tilanne on menossa vain huonompaan suuntaan, koska heikon itsetuntoni takia uskon vain pahinta...
Mies ei ole varsinaisesti mitään ikävää koskaan sanonut. Hänen tapansa ajatella ja ilmaista itseään on kuitenkin niin kovin erilainen. Esimerkiksi hänen mielestään on luonnollista, että jos on ollut 20v, niin silloin on himottanut enemmän kuin nyt aikuisena. Ja siis naisesta riippumatta. Itse taas ajattelen, että se himon määrä tulee siitä kumppanista, eikä vain hormoneista... Tämä siis vain yksi esimerkki."Minä en olisi muuta kuin sellaisen miehen kanssa, joka on juuri minun silmissäni kaikkein paras, ja jota eniten himoitsen, joten haluaisin miehen kokevan samalla tavalla minusta. "
Mutta miehen ei ole mahdollista saada "kaikkein parasta jota eniten himoitsee", pyydät mahdottomia. Miehen on pakko tyytyä tai olla yksin. hukkarat kirjoitti:
Mies ei ole varsinaisesti mitään ikävää koskaan sanonut. Hänen tapansa ajatella ja ilmaista itseään on kuitenkin niin kovin erilainen. Esimerkiksi hänen mielestään on luonnollista, että jos on ollut 20v, niin silloin on himottanut enemmän kuin nyt aikuisena. Ja siis naisesta riippumatta. Itse taas ajattelen, että se himon määrä tulee siitä kumppanista, eikä vain hormoneista... Tämä siis vain yksi esimerkki.Olen lukenut tuollaisia juttuja ennenkin. Ei riitä, että olisi kumppanilleen sopivin ja parhain kokonaisuutena, vaan pitäisi olla kaunein, haluttavin ja ties mitä muuta mahdotonta.
Mieti, miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi kriiseilesi jatkuvasti, kun hän ei olekaan komein, rikkain, hauskin, älykkäin, lihaksikkain ja isomunaisin?
Minusta sinun täytyy itse saada ajatuksesi kuosiin. En minä, ei miehesi ja tuskin kukaan muukaan mies pysty ajatuksiaan ja tuntemuksiaan kontrolloimaan niin, että sinä olisit tyytyväinen. Sen vuoksi kanssasi on selvästikin vaarallista keskustella koko aiheesta, koska koet omat tunteesi oikeimmiksi kuin muiden.- hyvääasiaa
Sulla on hyviä pointteja. Usein oon lukenuu sun kommentteja ja ne on hyviä ja asiallisia. Mietinkin,että onko tuollaista miestä olemassakaan,joka omaa noin hyviä vastauksia ja niissä on sanomaa.
Se on hyväkin kääntää asia välillä nurin päin. Miltä toisesta tuntuu,näyttää eikä se mikä itseä miellyttää tai mietityttää. hyvääasiaa kirjoitti:
Sulla on hyviä pointteja. Usein oon lukenuu sun kommentteja ja ne on hyviä ja asiallisia. Mietinkin,että onko tuollaista miestä olemassakaan,joka omaa noin hyviä vastauksia ja niissä on sanomaa.
Se on hyväkin kääntää asia välillä nurin päin. Miltä toisesta tuntuu,näyttää eikä se mikä itseä miellyttää tai mietityttää.Kiitos! :-)
hukkarat kirjoitti:
Mies ei ole varsinaisesti mitään ikävää koskaan sanonut. Hänen tapansa ajatella ja ilmaista itseään on kuitenkin niin kovin erilainen. Esimerkiksi hänen mielestään on luonnollista, että jos on ollut 20v, niin silloin on himottanut enemmän kuin nyt aikuisena. Ja siis naisesta riippumatta. Itse taas ajattelen, että se himon määrä tulee siitä kumppanista, eikä vain hormoneista... Tämä siis vain yksi esimerkki."jos on ollut 20v, niin silloin on himottanut enemmän kuin nyt aikuisena. Ja siis naisesta riippumatta. Itse taas ajattelen, että se himon määrä tulee siitä kumppanista, eikä vain hormoneista"
Tuota noin.. nyt sinun olisi kaikkein tärkeintä ymmärtää, ettei sinun ajatusmaailmasi ole ainoa oikea. Itse asiassa se on aika erikoinen. Kiinnitin huomiota myös siihen, että itsetyydytystä harrastaessasikin kerroit varta vasten ajatelleesi miestäsi. Ymmärränkö oikein, että mielestäsi seksuaalinen halu saisi herätä vain toinen toisestanne ja se pitäisi suunnata toinen toisiinne (siis myös masturboidessa)?
Ihan biologinen faktahan tuo taitaa olla, että miehen testosteronitasot ja seksuaaliset halut ovat korkeimmillaan parikymppisenä ja sieltä ne sitten pikkuhiljaa laskevat. Naisen "käyrä" on toisenlainen ja nainen on halunsa huipulla vasta jossain 30-40 -vuotiaana.
Ota tuo ajatusmaailmasi erilaisuus ja itsetunnon huonous ihan vakavissasi, jos haluat että suhteenne jatkuu. Käy juttelemassa asiantuntijan, esimerkiksi seksuaaliterapeutin, psykiatrisen sairaanhoitajan tai psykoterapeutin kanssa. Kun en tiedä ikääsi, asuinpaikkaasi tai muita yksityiskohtia niin en osaa sanoa mitä vaihtoehtoja on tarjolla, mutta tilanteen mukaan ota yhteyttä opiskelijaterveydenhuoltoon, työterveyteen, kunnalliseen terveydenhuoltoon tai jos lompakko suinkin sallii niin etsi suoraan netin avulla sopiva terapeutti ja ota yhteyttä häneen.- hukkarat
helka kirjoitti:
"jos on ollut 20v, niin silloin on himottanut enemmän kuin nyt aikuisena. Ja siis naisesta riippumatta. Itse taas ajattelen, että se himon määrä tulee siitä kumppanista, eikä vain hormoneista"
Tuota noin.. nyt sinun olisi kaikkein tärkeintä ymmärtää, ettei sinun ajatusmaailmasi ole ainoa oikea. Itse asiassa se on aika erikoinen. Kiinnitin huomiota myös siihen, että itsetyydytystä harrastaessasikin kerroit varta vasten ajatelleesi miestäsi. Ymmärränkö oikein, että mielestäsi seksuaalinen halu saisi herätä vain toinen toisestanne ja se pitäisi suunnata toinen toisiinne (siis myös masturboidessa)?
Ihan biologinen faktahan tuo taitaa olla, että miehen testosteronitasot ja seksuaaliset halut ovat korkeimmillaan parikymppisenä ja sieltä ne sitten pikkuhiljaa laskevat. Naisen "käyrä" on toisenlainen ja nainen on halunsa huipulla vasta jossain 30-40 -vuotiaana.
Ota tuo ajatusmaailmasi erilaisuus ja itsetunnon huonous ihan vakavissasi, jos haluat että suhteenne jatkuu. Käy juttelemassa asiantuntijan, esimerkiksi seksuaaliterapeutin, psykiatrisen sairaanhoitajan tai psykoterapeutin kanssa. Kun en tiedä ikääsi, asuinpaikkaasi tai muita yksityiskohtia niin en osaa sanoa mitä vaihtoehtoja on tarjolla, mutta tilanteen mukaan ota yhteyttä opiskelijaterveydenhuoltoon, työterveyteen, kunnalliseen terveydenhuoltoon tai jos lompakko suinkin sallii niin etsi suoraan netin avulla sopiva terapeutti ja ota yhteyttä häneen.Olen 36v, mieheni 43v. Koska mitään ongelmaa mielenterveydessä ei ole, kunnalliselle puolelle on turha mennä apua huutelemaan. Töissä käymme molemmat, eikä kummankaan työterveys vastaa näin pitkälle avusta. Pitäisi ostaa siis omaan piikkiin terapeutti, mikä maksaa maltaita. Minulla on ollut itsetunnon kanssa pohjanoteeraus joskus vuosia sitten aiemminkin, ja maksoin silloin terapeutista n. 300e/kk, kun kävin kerran viikossa. Sellaiseen ei missään nimessä ole nyt varaa, kun perheessä on kolme lastakin ja tarhamaksut pilvissä.
Ja kyllä, mielestäni parisuhteessa oleellista on se, että seksuaalinen halu suunnataan kumppaniin. Kehen sitten muka? Tämä on parisuhteen edellytys.
Niin ja itsetyydytyksestä... Mieheni ei myöskään harrasta itsetyydytystä kuin äärimmäisen harvoin jollain viikon työreissulla. Minä muutoin kyllä huolehdin hänen tarpeistaan. Hän ei ole seksuaalisesti niin aktiivinen. Määrällisesti ymmärrän sen, että halutus iän myötä vähenee. Minun on kuitenkin vaikea ymmärtää sitä, että himon määrä yksittäisellä hetkellä olisi aikuisella pienempi kuin nuorella...
Itsetunnon ongelmat otankin hyvin vakavissani, ja sen eteen olen tehnyt kovasti töitä jo vuosia. Mikään ei vain tunnu auttavan. Olen lukenut oppaita, tehnyt tehtäviä, kysynyt vinkkejä, hokenut peilin edessä olevani kaunis, huolehdin ulkonäöstäni... Ei auta. Saan kehuja ulkonäöstäni toistuvasti ihmisiltä. Sekään ei auta.
Sen sijaan ns. sitoutunut arvomaailmani ja tapani suhtautua siihen miten oma puoliso tulisi nähdä, on asia josta en haluaisi luopua. Varmasti on ihmisiä, jotka voivat ajatella toisin, ja se on heille ihan ok. Minulle rakkaus on kuitenkin niin kaikkivoipa asia, että minulle ei ole mitään ongelmaa ajatella, että minun mieheni on juuri minulle paras ihan kaikessa. Tiedän siis että jotkut ajattelevat eri tavalla, mutta tiedän myös että moni ajattelee samalla tavalla. En ole tässä asiassa ainutlaatuinen. Kenties olen vain päätynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ajattelee asian hyvin eri tavalla... Mutta voiko niin erilaiset olla onnellisia yhdessä, mene ja tiedä. Kun tämä kuitenkin on suhteen ainoa ongelma. - hukkarat
miehen.näkökulma kirjoitti:
"Minä en olisi muuta kuin sellaisen miehen kanssa, joka on juuri minun silmissäni kaikkein paras, ja jota eniten himoitsen, joten haluaisin miehen kokevan samalla tavalla minusta. "
Mutta miehen ei ole mahdollista saada "kaikkein parasta jota eniten himoitsee", pyydät mahdottomia. Miehen on pakko tyytyä tai olla yksin.Miksi mies ei voi sellaista saada, mutta nainen voi? Ihan uteliaisuuttani kysyn...
hukkarat kirjoitti:
Olen 36v, mieheni 43v. Koska mitään ongelmaa mielenterveydessä ei ole, kunnalliselle puolelle on turha mennä apua huutelemaan. Töissä käymme molemmat, eikä kummankaan työterveys vastaa näin pitkälle avusta. Pitäisi ostaa siis omaan piikkiin terapeutti, mikä maksaa maltaita. Minulla on ollut itsetunnon kanssa pohjanoteeraus joskus vuosia sitten aiemminkin, ja maksoin silloin terapeutista n. 300e/kk, kun kävin kerran viikossa. Sellaiseen ei missään nimessä ole nyt varaa, kun perheessä on kolme lastakin ja tarhamaksut pilvissä.
Ja kyllä, mielestäni parisuhteessa oleellista on se, että seksuaalinen halu suunnataan kumppaniin. Kehen sitten muka? Tämä on parisuhteen edellytys.
Niin ja itsetyydytyksestä... Mieheni ei myöskään harrasta itsetyydytystä kuin äärimmäisen harvoin jollain viikon työreissulla. Minä muutoin kyllä huolehdin hänen tarpeistaan. Hän ei ole seksuaalisesti niin aktiivinen. Määrällisesti ymmärrän sen, että halutus iän myötä vähenee. Minun on kuitenkin vaikea ymmärtää sitä, että himon määrä yksittäisellä hetkellä olisi aikuisella pienempi kuin nuorella...
Itsetunnon ongelmat otankin hyvin vakavissani, ja sen eteen olen tehnyt kovasti töitä jo vuosia. Mikään ei vain tunnu auttavan. Olen lukenut oppaita, tehnyt tehtäviä, kysynyt vinkkejä, hokenut peilin edessä olevani kaunis, huolehdin ulkonäöstäni... Ei auta. Saan kehuja ulkonäöstäni toistuvasti ihmisiltä. Sekään ei auta.
Sen sijaan ns. sitoutunut arvomaailmani ja tapani suhtautua siihen miten oma puoliso tulisi nähdä, on asia josta en haluaisi luopua. Varmasti on ihmisiä, jotka voivat ajatella toisin, ja se on heille ihan ok. Minulle rakkaus on kuitenkin niin kaikkivoipa asia, että minulle ei ole mitään ongelmaa ajatella, että minun mieheni on juuri minulle paras ihan kaikessa. Tiedän siis että jotkut ajattelevat eri tavalla, mutta tiedän myös että moni ajattelee samalla tavalla. En ole tässä asiassa ainutlaatuinen. Kenties olen vain päätynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ajattelee asian hyvin eri tavalla... Mutta voiko niin erilaiset olla onnellisia yhdessä, mene ja tiedä. Kun tämä kuitenkin on suhteen ainoa ongelma."Ja kyllä, mielestäni parisuhteessa oleellista on se, että seksuaalinen halu suunnataan kumppaniin. Kehen sitten muka?"
Keskinäisen seksin haluan itsekin toteuttaa vain ja ainoastaan kumppanin kanssa, mutta minulle ajatus siitä, että minun pitäisi ajatella häntä masturboidessani on täysin vieras.
"Mieheni ei myöskään harrasta itsetyydytystä kuin äärimmäisen harvoin jollain viikon työreissulla."
Tuo on toinen sellainen lause, jonka vielä nostan esiin ihan vain siksi, että se on niin vieras omalle ajatusmaailmalleni, että haluan "pureskella" sitä ja ehkä vähän kuulla muidenkin ajatuksia asiasta. Minä en nimittäin ole koskaan tiennyt, kuinka usein mieheni tai miesystäväni (riippuen siitä onko oltu avoliitossa, avioliitossa vai seurustelusuhteessa) harrastaa itsetyydytystä. Enkä näe kyllä itseäni kysymässä noin henkilökohtaista asiaa. Miksi edes haluaisin tietää?
Itsetunnon kohottamisen suhteen en itse usko peilin edessä vakuutteluihin vaan onnistumisen kokemusten hankkimiseen. Vaikka itsetunnon puute liittyisi ulkonäköön niin myös muilla elämänalueilla saadut onnistumisen kokemukset vaikuttavat siihen. Jonkin työhön, opintoihin, liikuntaan tai muuhun harrastukseen liittyvän merkittävän tavoitteen asettaminen ja saavuttaminen tuottaa hyvää oloa, joka heijastuu kaikkiin osa-alueisiin.
Jos teillä on kolme tarhaikäistä lasta niin olette kaiken kaikkiaan aika raskaassa elämänvaiheessa. Toivottavasti kotityöt on jaettu tasaisesti.
Seurakunnatkin antavat perheneuvontaa tai -terapiaa, oletko selvittänyt sitä mahdollisuutta?- hukkarat
Ratikkakuski kirjoitti:
Olen lukenut tuollaisia juttuja ennenkin. Ei riitä, että olisi kumppanilleen sopivin ja parhain kokonaisuutena, vaan pitäisi olla kaunein, haluttavin ja ties mitä muuta mahdotonta.
Mieti, miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi kriiseilesi jatkuvasti, kun hän ei olekaan komein, rikkain, hauskin, älykkäin, lihaksikkain ja isomunaisin?
Minusta sinun täytyy itse saada ajatuksesi kuosiin. En minä, ei miehesi ja tuskin kukaan muukaan mies pysty ajatuksiaan ja tuntemuksiaan kontrolloimaan niin, että sinä olisit tyytyväinen. Sen vuoksi kanssasi on selvästikin vaarallista keskustella koko aiheesta, koska koet omat tunteesi oikeimmiksi kuin muiden.Jos mieheni kriiseilisi vastaavien asioiden kanssa, panostaisin kovasti hänen kehumiseen. Eihän minulla olisi mitään syytä olla häntä kehumatta, koska hän on mielestäni minulle juurikin paras kaikessa. Tiedostaisin etten yksin häntä saisi murheistaan parannettua, mutta kaikkeni auttaisin, ja ymmärtäisin miltä se fiilis tuntuu.
Sen tiedän että itsetuntoni on huono, ja siksi herkästi "tulkitsen" asioita murheellisesti. Useimmiten itken niitä asioita yksin, koska en halua miestä vaivata. Toisinaan olen miehellekin tästä ongelmasta puhunut. Hän ei oikein ymmärrä, eikä ole hyvä tällaisissa "henkevissä keskusteluissa". Siksi ne loppuvat turhautumiseen lähinnä. Annetaan olla ja jatketaan elämää... joka muilta osin sujuu hyvin. Aika yksin siis koen olevani tämän kanssa. Ehkä niin kuuluukin... Mutta yksin en tästä nouse. Olen jopa harkinnut suhteen lopettamista ihan vain siksi, koska yksin ollessa sillä ei olisi mitään väliä, onko itsetuntoni ulkonäköni suhteen huono vai ei. Olisi tavallaan siis helpompaa.
Hyvä ystäväni, joka tästä ongelmastani tietää, joskus sanoi, että hän on huomannut, että kaikista kauneimmilla ihmisillä tuntuu olevan kaikkein huonoin itsetunto. Varmasti niin monen katsojan mielestä minä olen sievä. Olenhan siitä saanut kuulla. Mutta parisuhteessa en silti koe niin... Ärsyttävää. hukkarat kirjoitti:
Jos mieheni kriiseilisi vastaavien asioiden kanssa, panostaisin kovasti hänen kehumiseen. Eihän minulla olisi mitään syytä olla häntä kehumatta, koska hän on mielestäni minulle juurikin paras kaikessa. Tiedostaisin etten yksin häntä saisi murheistaan parannettua, mutta kaikkeni auttaisin, ja ymmärtäisin miltä se fiilis tuntuu.
Sen tiedän että itsetuntoni on huono, ja siksi herkästi "tulkitsen" asioita murheellisesti. Useimmiten itken niitä asioita yksin, koska en halua miestä vaivata. Toisinaan olen miehellekin tästä ongelmasta puhunut. Hän ei oikein ymmärrä, eikä ole hyvä tällaisissa "henkevissä keskusteluissa". Siksi ne loppuvat turhautumiseen lähinnä. Annetaan olla ja jatketaan elämää... joka muilta osin sujuu hyvin. Aika yksin siis koen olevani tämän kanssa. Ehkä niin kuuluukin... Mutta yksin en tästä nouse. Olen jopa harkinnut suhteen lopettamista ihan vain siksi, koska yksin ollessa sillä ei olisi mitään väliä, onko itsetuntoni ulkonäköni suhteen huono vai ei. Olisi tavallaan siis helpompaa.
Hyvä ystäväni, joka tästä ongelmastani tietää, joskus sanoi, että hän on huomannut, että kaikista kauneimmilla ihmisillä tuntuu olevan kaikkein huonoin itsetunto. Varmasti niin monen katsojan mielestä minä olen sievä. Olenhan siitä saanut kuulla. Mutta parisuhteessa en silti koe niin... Ärsyttävää.On asioita, joita voi mitata ja niitä, joita ei voi. Siksi minua kiusaa ajatus, että pitäisi olla paras eikä sopivin. Ihminen ei muutu vaikkapa lihaksikkaaksi kehumalla tai niin itselleen uskottelemalla.
Hurjimmalta tuntuu ajatuksesi, että perhe kannattaisi kenties rikkoa vain sinun omien periaatteidesi ja huonon itsetuntosi vuoksi. Tuntisit nyt vastuusi, aikuinen ihminen.- Miehen.Näkökulma
hukkarat kirjoitti:
Miksi mies ei voi sellaista saada, mutta nainen voi? Ihan uteliaisuuttani kysyn...
Nainen saa aloitteita missä tahansa kulkeekin, livenä tai nettideiteissä, mies ei.
Oli tutkimus jossa nainen ehdotti miehille suoraan seksiä, monet miehet suostui, kukaan nainen ei suostunut vastaavasti miehen ehdotuksiin.
Jos nainen menee baariin, miehet lähestyy. Jos mies menee baariin niin saa olla yksin koko illan jos on tavis.
Jos nainen menee nettideittiin niin sadat miehet laittaa viestin. Jos mies menee nettideittiin niin kukaan nainen ei laita viestiä.
En tiedä miksi asia on näin mutta pariutuminen on naiselle todella paljon helpompaa mitä miehelle ja kun valinnanvaraa on reilusti niin useat naiset hyväksyy vain itseään korkeampitasoisia miehiä ja tästä aiheutuu se että miehen on pakko ottaa itseään alempitasoisempi nainen tai olla yksin.
Itse olen ollut todella kiinnostunut/ihastunut monista eri naisista elämäni aikana mutta en ole koskaan saanut vastakaikua heiltä. En voi saada sellaista naista johon voisin ihastua ja en todellakaan vaadi liikoja. - hukkarat
helka kirjoitti:
"Ja kyllä, mielestäni parisuhteessa oleellista on se, että seksuaalinen halu suunnataan kumppaniin. Kehen sitten muka?"
Keskinäisen seksin haluan itsekin toteuttaa vain ja ainoastaan kumppanin kanssa, mutta minulle ajatus siitä, että minun pitäisi ajatella häntä masturboidessani on täysin vieras.
"Mieheni ei myöskään harrasta itsetyydytystä kuin äärimmäisen harvoin jollain viikon työreissulla."
Tuo on toinen sellainen lause, jonka vielä nostan esiin ihan vain siksi, että se on niin vieras omalle ajatusmaailmalleni, että haluan "pureskella" sitä ja ehkä vähän kuulla muidenkin ajatuksia asiasta. Minä en nimittäin ole koskaan tiennyt, kuinka usein mieheni tai miesystäväni (riippuen siitä onko oltu avoliitossa, avioliitossa vai seurustelusuhteessa) harrastaa itsetyydytystä. Enkä näe kyllä itseäni kysymässä noin henkilökohtaista asiaa. Miksi edes haluaisin tietää?
Itsetunnon kohottamisen suhteen en itse usko peilin edessä vakuutteluihin vaan onnistumisen kokemusten hankkimiseen. Vaikka itsetunnon puute liittyisi ulkonäköön niin myös muilla elämänalueilla saadut onnistumisen kokemukset vaikuttavat siihen. Jonkin työhön, opintoihin, liikuntaan tai muuhun harrastukseen liittyvän merkittävän tavoitteen asettaminen ja saavuttaminen tuottaa hyvää oloa, joka heijastuu kaikkiin osa-alueisiin.
Jos teillä on kolme tarhaikäistä lasta niin olette kaiken kaikkiaan aika raskaassa elämänvaiheessa. Toivottavasti kotityöt on jaettu tasaisesti.
Seurakunnatkin antavat perheneuvontaa tai -terapiaa, oletko selvittänyt sitä mahdollisuutta?Kiitos vastauksestasi.
Tiedän mieheni itsetyydytysten määrästä, koska siitä on joskus keskusteltu. Ei niinkään "tentaten", koska itsetyydytykseen ihmisellä on oikeus. Eikä siitä joka kerta tarvitse raporttia tehdä. Se on noussut esille lähinnä keskusteluissa, kun puhuimme yleisesti seksuaalisesta aktiivisuudesta. Mieheni ei ole kovin aktiivinen siis sen suhteen. Ei siis kaipaa enempää seksiä, kuin mitä meillä on. Se on toki hyvä, ettei hän koe olevansa puutteessa. Minulle olis ok, jos hän joskus harrastais itsetyydytystä. Asia olis siis ok niin kauan, kun se ei vaikuttaisi siihen, että hän korvaisi sillä minun haluamisen, koska minulle on tärkeää juurikin se, että voisin tuntea olevani haluttu hänen silmissään.
Kotityöt on jaettu kohtuullisen tasaisesti. Arki on meillä erittäin hyvin toimivaa. Yksi lapsista on jo koulussa, ja pieninkin jo reilusti ohittanut vaippaiän, joten kovin työlääksi tätä aikaa ei enää voi kuvailla. Toki kiirettä piisaa, ruuhkavuodet, mutta molemmat olemme tyytyväisiä siitä, miten hyvin meillä homma toimii perheenä.
Uralla olemme molemmat hyvin menestyneitä ja korkeasti koulutettuja. Itse olen esimerkiksi viimeisen vuoden aikana edennyt hyvin vastuulliseen rooliin yrityksen johdossa, pärjään hyvin ihmisten parissa yms. Harrastuksille toki ei juurikaan ole aikaa, mutta muilla elämän osa-alueilla itsetunnon kanssa ei ole mitään ongelmia. Työssä ja ystävien parissa tiedän olevani hyvinkin riittävä, ja joissakin asioissa jopa erityisen hyvä. Ongelmat siis liittyvät hyvin vahvasti ulkonököön ja sitä kautta parisuhteeseen, seksielämään yms. Asiaa eivät edes korjaa muilta ihmisiltä saamani positiivinen palaute ulkonäöstäni.
Emme kuulu kirkkoon, joten seurakunnalta ei oikein apua pyydellä.
Annoit monta hyvin aiheellista vinkkiä ja ajatusta, mutta valitettavasti en nyt niistä saanut uusia näkökulmia. - hukkarat
Ratikkakuski kirjoitti:
On asioita, joita voi mitata ja niitä, joita ei voi. Siksi minua kiusaa ajatus, että pitäisi olla paras eikä sopivin. Ihminen ei muutu vaikkapa lihaksikkaaksi kehumalla tai niin itselleen uskottelemalla.
Hurjimmalta tuntuu ajatuksesi, että perhe kannattaisi kenties rikkoa vain sinun omien periaatteidesi ja huonon itsetuntosi vuoksi. Tuntisit nyt vastuusi, aikuinen ihminen.Vastuun takia en olekaan eronnut. Ja myös siksi, koska rakastan miestäni. Mutta usko huviksesi, että huonon itsetunnon kanssa päivästä toiseen on aika raskasta elää.
- hukkarat
Miehen.Näkökulma kirjoitti:
Nainen saa aloitteita missä tahansa kulkeekin, livenä tai nettideiteissä, mies ei.
Oli tutkimus jossa nainen ehdotti miehille suoraan seksiä, monet miehet suostui, kukaan nainen ei suostunut vastaavasti miehen ehdotuksiin.
Jos nainen menee baariin, miehet lähestyy. Jos mies menee baariin niin saa olla yksin koko illan jos on tavis.
Jos nainen menee nettideittiin niin sadat miehet laittaa viestin. Jos mies menee nettideittiin niin kukaan nainen ei laita viestiä.
En tiedä miksi asia on näin mutta pariutuminen on naiselle todella paljon helpompaa mitä miehelle ja kun valinnanvaraa on reilusti niin useat naiset hyväksyy vain itseään korkeampitasoisia miehiä ja tästä aiheutuu se että miehen on pakko ottaa itseään alempitasoisempi nainen tai olla yksin.
Itse olen ollut todella kiinnostunut/ihastunut monista eri naisista elämäni aikana mutta en ole koskaan saanut vastakaikua heiltä. En voi saada sellaista naista johon voisin ihastua ja en todellakaan vaadi liikoja.Naisia ja miehiä on maailmassa kohtuullisen saman verran... Teoriasi ei siis oikein toimi.;) Voihan se olla, että miehet ovat aktiivisempia tekemään alkukontaktia. Sitä en epäile. Mutta kun puhutaan parisuhteen alkamisesta, niin tasaisesti ihmiset pariutuu, väkisinkin. Koska jokaista sinkkumiestä kohti on myös joku sinkkunainen.
- miehen.näkökulma
hukkarat kirjoitti:
Naisia ja miehiä on maailmassa kohtuullisen saman verran... Teoriasi ei siis oikein toimi.;) Voihan se olla, että miehet ovat aktiivisempia tekemään alkukontaktia. Sitä en epäile. Mutta kun puhutaan parisuhteen alkamisesta, niin tasaisesti ihmiset pariutuu, väkisinkin. Koska jokaista sinkkumiestä kohti on myös joku sinkkunainen.
Vaikka naisia ja miehiä olisi yhtä paljon niin se ei silti muuta sitä tosiasiaa että nainen hyväksyy miehistä vain pienen osan eli moni mies jää ilman ja suurin osa on pakotettuja tyytymään itseään alempitasoisempaan naiseen.
Aivan pienenpieni osa miehistä pyörittää suurimpaa osaa naisista ja se johtuu vain naisten kriteereistä eli yksi sinkkumies saa monta naista eikä vain yhtä naista ja moni mies jää yksin.. miehen.näkökulma kirjoitti:
Vaikka naisia ja miehiä olisi yhtä paljon niin se ei silti muuta sitä tosiasiaa että nainen hyväksyy miehistä vain pienen osan eli moni mies jää ilman ja suurin osa on pakotettuja tyytymään itseään alempitasoisempaan naiseen.
Aivan pienenpieni osa miehistä pyörittää suurimpaa osaa naisista ja se johtuu vain naisten kriteereistä eli yksi sinkkumies saa monta naista eikä vain yhtä naista ja moni mies jää yksin..Tarkoitat siis, että on suuri joukko tasokkaita naisia, jotka ovat joko sinkkuja tai hetkellisesti jonkun tasokkaan miehen pyöritettävänä? Muutenhan tuo yhtälö ei toimi.
- PeräsmiesMarkku
Ratikkakuski kirjoitti:
Tarkoitat siis, että on suuri joukko tasokkaita naisia, jotka ovat joko sinkkuja tai hetkellisesti jonkun tasokkaan miehen pyöritettävänä? Muutenhan tuo yhtälö ei toimi.
Näinhän se käytännössä menee tosielämässä. Alfa-mies pyörittää useamman naisen haaremia ja nämä naiset vaativat mieheltään korkeaa tasoa, johon ovat alfan kanssa tottuneet. Sitten haaremista pudottuaan tai irtauduttuaan he ovat mieluummin yksin kuin tyytyvät alemman tason miehiin.
Monilla miehillä puolestaan säännöllisen seksin saaminen on keskeinen tekijä tyytyväisyydessä ja tästä syystä tyytyvät oman tasoiseensa tai alempaan naiseen. Kilpailu kauniista ja nuorista naisista on kovaa ja kuluttaa valtavasti miehen resursseja. PeräsmiesMarkku kirjoitti:
Näinhän se käytännössä menee tosielämässä. Alfa-mies pyörittää useamman naisen haaremia ja nämä naiset vaativat mieheltään korkeaa tasoa, johon ovat alfan kanssa tottuneet. Sitten haaremista pudottuaan tai irtauduttuaan he ovat mieluummin yksin kuin tyytyvät alemman tason miehiin.
Monilla miehillä puolestaan säännöllisen seksin saaminen on keskeinen tekijä tyytyväisyydessä ja tästä syystä tyytyvät oman tasoiseensa tai alempaan naiseen. Kilpailu kauniista ja nuorista naisista on kovaa ja kuluttaa valtavasti miehen resursseja.Minusta tuossa jokainen saa ansionsa mukaan. Molemmat sukupuolet ovat ilman tai laskevat rimaa halutessaan. Ei ytmi tai ytni kenenkään perusoikeus ole.
- PeräsmiesMarkku
Totta kai. En minä palstan neitsytsetä joka vaatii nuorta kokemantonta missiä.
Täytyy myös huomioida se seikka että kaikissa alle 55 v ikäluokissa miehiä on enemmän kuin naisia. Plus tietty ne noin 30 000 pääasiassa miespuolista tupahaa jotka ovat tulleet viime vuonna. hukkarat kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Tiedän mieheni itsetyydytysten määrästä, koska siitä on joskus keskusteltu. Ei niinkään "tentaten", koska itsetyydytykseen ihmisellä on oikeus. Eikä siitä joka kerta tarvitse raporttia tehdä. Se on noussut esille lähinnä keskusteluissa, kun puhuimme yleisesti seksuaalisesta aktiivisuudesta. Mieheni ei ole kovin aktiivinen siis sen suhteen. Ei siis kaipaa enempää seksiä, kuin mitä meillä on. Se on toki hyvä, ettei hän koe olevansa puutteessa. Minulle olis ok, jos hän joskus harrastais itsetyydytystä. Asia olis siis ok niin kauan, kun se ei vaikuttaisi siihen, että hän korvaisi sillä minun haluamisen, koska minulle on tärkeää juurikin se, että voisin tuntea olevani haluttu hänen silmissään.
Kotityöt on jaettu kohtuullisen tasaisesti. Arki on meillä erittäin hyvin toimivaa. Yksi lapsista on jo koulussa, ja pieninkin jo reilusti ohittanut vaippaiän, joten kovin työlääksi tätä aikaa ei enää voi kuvailla. Toki kiirettä piisaa, ruuhkavuodet, mutta molemmat olemme tyytyväisiä siitä, miten hyvin meillä homma toimii perheenä.
Uralla olemme molemmat hyvin menestyneitä ja korkeasti koulutettuja. Itse olen esimerkiksi viimeisen vuoden aikana edennyt hyvin vastuulliseen rooliin yrityksen johdossa, pärjään hyvin ihmisten parissa yms. Harrastuksille toki ei juurikaan ole aikaa, mutta muilla elämän osa-alueilla itsetunnon kanssa ei ole mitään ongelmia. Työssä ja ystävien parissa tiedän olevani hyvinkin riittävä, ja joissakin asioissa jopa erityisen hyvä. Ongelmat siis liittyvät hyvin vahvasti ulkonököön ja sitä kautta parisuhteeseen, seksielämään yms. Asiaa eivät edes korjaa muilta ihmisiltä saamani positiivinen palaute ulkonäöstäni.
Emme kuulu kirkkoon, joten seurakunnalta ei oikein apua pyydellä.
Annoit monta hyvin aiheellista vinkkiä ja ajatusta, mutta valitettavasti en nyt niistä saanut uusia näkökulmia.Kirkon parisuhdeneuvontaan osallistuminen ei edellytä seurakuntaan kuulumista.
- wåplåpe
helka kirjoitti:
Kirkon parisuhdeneuvontaan osallistuminen ei edellytä seurakuntaan kuulumista.
Juu ei ehkä mutta kuka tervejärkinen menee käyttömään kirkon palveluita... Jeesuksesta siellä kuitenki saarnataan... =D
wåplåpe kirjoitti:
Juu ei ehkä mutta kuka tervejärkinen menee käyttömään kirkon palveluita... Jeesuksesta siellä kuitenki saarnataan... =D
Ei saarnata. Kirkon parisuhdeneuvonnassa ei ole yhtään mitään uskonnollista. Mutta tietysti, jotta siitä voisi olla jotain apua, siellä pitää pystyä puhumaan asioista rehellisesti.
- tässäfaktoja
Miehen.Näkökulma kirjoitti:
Itse olen ollut todella kiinnostunut/ihastunut monista eri naisista elämäni aikana mutta en ole koskaan saanut vastakaikua heiltä. En voi saada sellaista naista johon voisin ihastua ja en todellakaan vaadi liikoja.Naiset toimivat niin, koska heille on aikojen alusta asti toitotettu, että ovat huoria, jos olisivat liian helppoja. Jopa nykyään tässä tasa-arvon maassakin saa kuulla horottelua ja lutkaksi nimittelyä, jos erehtyy kertomaan yhdenillan jutuista tai 'liian monista' seurustelusuhteista.
- Herkkupeppuirmeli
miehen.näkökulma kirjoitti:
Aivan pienenpieni osa miehistä pyörittää suurimpaa osaa naisista ja se johtuu vain naisten kriteereistä eli yksi sinkkumies saa monta naista eikä vain yhtä naista ja moni mies jää yksin..Miehet joutuvat tyytymään OMASTA mielestä "alempitasoisiin" naisiin. Miehillä on tunnetusti aivan liian suuret kuvitelmat omasta tasostaan.
- Maalainen121212
hukkarat kirjoitti:
Olen 36v, mieheni 43v. Koska mitään ongelmaa mielenterveydessä ei ole, kunnalliselle puolelle on turha mennä apua huutelemaan. Töissä käymme molemmat, eikä kummankaan työterveys vastaa näin pitkälle avusta. Pitäisi ostaa siis omaan piikkiin terapeutti, mikä maksaa maltaita. Minulla on ollut itsetunnon kanssa pohjanoteeraus joskus vuosia sitten aiemminkin, ja maksoin silloin terapeutista n. 300e/kk, kun kävin kerran viikossa. Sellaiseen ei missään nimessä ole nyt varaa, kun perheessä on kolme lastakin ja tarhamaksut pilvissä.
Sen sijaan ns. sitoutunut arvomaailmani ja tapani suhtautua siihen miten oma puoliso tulisi nähdä, on asia josta en haluaisi luopua. Varmasti on ihmisiä, jotka voivat ajatella toisin, ja se on heille ihan ok. Minulle rakkaus on kuitenkin niin kaikkivoipa asia, että minulle ei ole mitään ongelmaa ajatella, että minun mieheni on juuri minulle paras ihan kaikessa. Tiedän siis että jotkut ajattelevat eri tavalla, mutta tiedän myös että moni ajattelee samalla tavalla. En ole tässä asiassa ainutlaatuinen. Kenties olen vain päätynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ajattelee asian hyvin eri tavalla... Mutta voiko niin erilaiset olla onnellisia yhdessä, mene ja tiedä. Kun tämä kuitenkin on suhteen ainoa ongelma.No on maailma mennyt kummalliseksi. Ei se ulkonäkö nyt kaikkein tärkeintä oo, ainakaan minulle. Tavallisen näköinen on paras. Ennemmin se olisi tärkeää, että olisi sellasta maalaisjärkeä
- SlickRick
Huonolle itsetunnolle kuulostaa. Ei miehen vika. Mies vois opetella vähän romaantiikkaa ja sinä itsetuntoa/varmuutta. Muuten kerroit, että kaikki hyvin. Sille, jos mies on juntti, niin vaikee tehdä mitään, mutta tärkeintä, että edes yrittäs jotain pikku slickiä harjoitella.
- jepsjepsjepsjepsjeps
Oletpa todella pinnallinen ihminen. Se miltä toinen näyttää on aivan se ja sama jos toista rakastaa ihan "aikuisen oikeasti". Rakastava mies ei näe kuin Sinut. Metsä yleensä vastaa mitä sinne huudetaan eli kohtele kumppaniasi, niin kuin haluaisit itsesikin kohdeltavan. Pieni voihke, aito läsnäolo ja kyky hymyillä sängyssä on parasta terapiaa molemmille osapuolille. Miehenä nautin, ehkäpä eniten siitä kun voin kiusoitella Naiseni todella herkäksi ja pitkittää hänen nautintoa äärimmilleen ennen huippua. Toisaalta nautin tavattomasti siitä jos joskus saan vastaavaa huomiota Naiseltani ;)
- hukkarat
Et oikein tainnut ymmärtää pointtiani... Kyse on juurikin siitä, että minä en huonon itsetuntoni takia usko/koe, että mies ajattelisi noin, eli näkisi vain Minut.
Seksimme on mieheni mielestä parasta mahdollista, etenkin silloin jos näyttelen olevani täysillä mukana... Mutta mitä se minulle antaa? Ei mitään muuta kuin pahan mielen.
Ja minä toimin juurikin niin kuin haluaisin kumppanin toimivan: minä kehun ja ihailen miestäni päivittäin. Mieheni on sellainen "perus suomalainen", eli hän herkästi vaivaantuu kehuistani. Minun pitäisi kuulema kehua vähemmän. Ei pitäisi käyttää ylisanoja... No, itse taas epätoivoisesti haluaisin kuulla niitä! Eli molemmat kohtelemme toisiamme siten, kun haluaisimme toisen kohtelevan. Meidän toiveet ja tarpeet vain ovat hyvin erilaisia. - 7435544
hukkarat kirjoitti:
Et oikein tainnut ymmärtää pointtiani... Kyse on juurikin siitä, että minä en huonon itsetuntoni takia usko/koe, että mies ajattelisi noin, eli näkisi vain Minut.
Seksimme on mieheni mielestä parasta mahdollista, etenkin silloin jos näyttelen olevani täysillä mukana... Mutta mitä se minulle antaa? Ei mitään muuta kuin pahan mielen.
Ja minä toimin juurikin niin kuin haluaisin kumppanin toimivan: minä kehun ja ihailen miestäni päivittäin. Mieheni on sellainen "perus suomalainen", eli hän herkästi vaivaantuu kehuistani. Minun pitäisi kuulema kehua vähemmän. Ei pitäisi käyttää ylisanoja... No, itse taas epätoivoisesti haluaisin kuulla niitä! Eli molemmat kohtelemme toisiamme siten, kun haluaisimme toisen kohtelevan. Meidän toiveet ja tarpeet vain ovat hyvin erilaisia.Olet ajanut itsesi nurkkaan mahdottomilla ihanteillasi. Olet raunioitumassa mutta mikä pahempaa olet raunioittamassa myös miehesi. En voi suositella pariutumista ellet opi väljentämään rakkautesi parametreja.
Mies voi rakastaa naista täysillä vaikka himoitsisi kaikkia maailman naisia. Et voi ikinä kaapata itsellesi toisen ihmisen seksuaalisuutta. - äitiyteeneksynyt
Mitä tuo teidän keskinäinen seksinne sitten pitää sisällään? Alkaa vaikuttaa siltä että olet valmis vaikka kiipeämään seinää ylös takaperin jos arvelet sen ilahduttavan miestäsi. Eli saatan arvata kuinka paljon/vähän naista miellyttäviä asioita yleensäkin aktinne sisältää.
Toinen asia, kylläpä olet joka käänteessä syyttelemässä itseäsi huonoksi joka tavalla. Tuon kierteen saat vain itse poikki, ei kukaan ulkopuolinen.
Syö terveellisesti, myös monivitamiineja, ja ala harrastaa liikuntaa vaikka lenkkeilystä/kävelystä alkaen. Minä arvelen että oma oman hyvinvointisi laiminlyönti aiheuttaa haluttomuuden, mahdollisesti myös hormonaalinen ehkäisy. Teepä niin että sovitte miehen kanssa, kumpi teistä hankkii steriloinnin. Suotta masennat ja frigidisoit itseäsi käyttämällä hormonikierukkaa tai ehkäisypillereitä. Arvasinko oikein että jokin hormonaalinen ehkäisy on käytössä? Ei kaikkea maailmassa, mm. synteettisen keltareuhashormonin sivuvaikutuksia, tarvitse panna oman huonouden piikkiin! - 490340
äitiyteeneksynyt kirjoitti:
Mitä tuo teidän keskinäinen seksinne sitten pitää sisällään? Alkaa vaikuttaa siltä että olet valmis vaikka kiipeämään seinää ylös takaperin jos arvelet sen ilahduttavan miestäsi. Eli saatan arvata kuinka paljon/vähän naista miellyttäviä asioita yleensäkin aktinne sisältää.
Toinen asia, kylläpä olet joka käänteessä syyttelemässä itseäsi huonoksi joka tavalla. Tuon kierteen saat vain itse poikki, ei kukaan ulkopuolinen.
Syö terveellisesti, myös monivitamiineja, ja ala harrastaa liikuntaa vaikka lenkkeilystä/kävelystä alkaen. Minä arvelen että oma oman hyvinvointisi laiminlyönti aiheuttaa haluttomuuden, mahdollisesti myös hormonaalinen ehkäisy. Teepä niin että sovitte miehen kanssa, kumpi teistä hankkii steriloinnin. Suotta masennat ja frigidisoit itseäsi käyttämällä hormonikierukkaa tai ehkäisypillereitä. Arvasinko oikein että jokin hormonaalinen ehkäisy on käytössä? Ei kaikkea maailmassa, mm. synteettisen keltareuhashormonin sivuvaikutuksia, tarvitse panna oman huonouden piikkiin!Eikun AP:n ongelma on se, että hän vaatii mieheltä jotain, jota ei itsekään pysty toteuttamaan, ja todellisuus murentaa ihanteet.
- hkhgkg
hukkarat kirjoitti:
Ja minä toimin juurikin niin kuin haluaisin kumppanin toimivan: minä kehun ja ihailen miestäni päivittäin. Mieheni on sellainen "perus suomalainen", eli hän herkästi vaivaantuu kehuistani. Minun pitäisi kuulema kehua vähemmän. Ei pitäisi käyttää ylisanoja... No, itse taas epätoivoisesti haluaisin kuulla niitä! Eli molemmat kohtelemme toisiamme siten, kun haluaisimme toisen kohtelevan. Meidän toiveet ja tarpeet vain ovat hyvin erilaisia.Kuulehan vielä. Kuka sen huonon itsetuntosi nostaa/parantaa? Niin, ei todellakaan kukaan muu kuin sinä itse. Paraneeko se vastentahtoisella seksillä? No ei ainakaan. Itsetunto kasvaa siitä, kun toimii itseään arvostavalla tavalla, kohtelee itseään hyvin, omia rajojaan kunnioittaen. Niinikään myös menettämisen pelosta et pääse muutoin eroon kuin työstämällä pelkoasi. Sinulla pitää olla vahva usko, että pääset pelostasi, voit elää elämääsi normaalisti, pelosta vapaana.
"Mä olen kyllästynyt niihin
voimiin, jotka ohjailee mun elämää,
jotka vie mukanaan ja itseensä rakastuttaa.
En tiedä, onko se väärin,
kun en suostunutkaan pystyyn kuolemaan,
sillä niin olis käynyt, jos ois jäänyt eiliseen kii.
Joku mua piteli siinä,
se oli niin kamalan vahva,
eikä se halunnut päästää irti.
Melkein kuin lihaa ja verta,
suurempi vuoria, merta,
se sellaiseksi kasvoi mun päässä.
En odota yllätystä,
en pidätä hengitystä.
Mä haluan jättää sen kaiken taakse
Tää mun pakoni loppuun juostu on.
En mä rohkea oo,
enkä kuolematon,
mut mä tiedän vaan sen,
minkä sydän on tiennyt kauan ;
En aio tuntea pelkoo,
vaikka pelkään, et se ei oo musta kii,
mut mä luulen, et ihminen on sitä vahvempi.
Mä aion antaa sen kuolla,
en enää anna sille tilaa hengittää,
mä en oo, mä en oo sille velkaa yhtään enempää.
Mä rakennan kotini yksin,
mä parannan minäni yksin,
ja pakotan pitämään itseni koossa.
En ole se surkea rätti,
jonka sydän on imetty kuiviin,
en rakenna sille kotiini huonetta.
En odota yllätystä,
en pidätä hengitystä.
En mä rohkea oo,
enkä kuolematon,
mut mä tiedän vaan sen,
minkä sydän on tiennyt kauan;
Mä valitsin juosta,
koska luulin, etten osaisi muuta.
En enää tunnista itseäni tuosta,
se ihminen on jäänyt menneeseen aikaan.
En odota yllätystä,
en pidätä hengitystä.
En mä rohkea oo,
enkä kuolematon,
mut mä tiedän vaan sen,
minkä sydän on tiennyt kauan;
Tää mun pakoni loppuun juostu on" - hukkarat
äitiyteeneksynyt kirjoitti:
Syö terveellisesti, myös monivitamiineja, ja ala harrastaa liikuntaa vaikka lenkkeilystä/kävelystä alkaen. Minä arvelen että oma oman hyvinvointisi laiminlyönti aiheuttaa haluttomuuden, mahdollisesti myös hormonaalinen ehkäisy. Teepä niin että sovitte miehen kanssa, kumpi teistä hankkii steriloinnin. Suotta masennat ja frigidisoit itseäsi käyttämällä hormonikierukkaa tai ehkäisypillereitä. Arvasinko oikein että jokin hormonaalinen ehkäisy on käytössä? Ei kaikkea maailmassa, mm. synteettisen keltareuhashormonin sivuvaikutuksia, tarvitse panna oman huonouden piikkiin!Mieheni tekisi mitä tahansa tyydyttääkseen minut. Kyse ei ole nyt siitä, että seksissä olisi jotain "teknistä" osa-aluetta, josta en pidä. Toki teen minäkin todellakin asioita jotta mieheni nauttisi, mutta en siis tee mitään sellaista, jota en pitäisi hyväksyttävänä tms. Ihan samoja asioita tein aikoinaan silloinkin, kun deittailimme, ja pystyin vielä itsekin seksistä nauttimaan.
Samaa hormonaalista ehkäisyä olen käyttänyt 14-vuotiaasta saakka ilman ongelmia. (Paitsi raskaana ollessa.) En siis oikein usko, että sillä on asian kanssa mitään tekemistä. - enusko
Eli siis mitä hormonaalista ehkäisyä?? Ei tämä sinun hyväuskoisuudestasi ole kiinni vaan synteettisen hormonin ja omien laskevien hormonitasojesi vaikutuksesta mm. seksuaaliseen halukkuuteesi ja "suoritukseen".
Koe: jätä vähintään kolmeksi kuukaudeksi ehkäisypilleri pois, vaihtoehtoina sinä aikana SELIBAATTI, kondomi tai kuparikierukka (tai sterilointi, miehelle helpoin). Tulet sitten kertomaan mitä uutta elämääsi kuuluu! - hukkarat
Tuskin pillereiden pois jättäminen parantaa minun itsetuntoani, ja saa vieläpä miehenkin lätisemään romanttisia. ;) =D
Ongelma ei siis varsinaisesti ole "haluttomuus" perinteisessä mielessä, vaan itsetunto-ongelmat.
Lisäksi, en missään nimessä haluaisi luopua pillereistä ja laittaa vaikkapa kierukkaa. En halua sisuksiini mitään ylimääräistä. Kortsua olen kokeillut kerran elämäni aikana, ja hajukin oli kuvottava, ja tuntemus vähenee selvästi, joten ei ainakaan kiihottava vaihtoehto. Meistä kumpikaan ei ole vielä valmis strerilisaatioon, vaikka nyt lapsia ei suunnitelmissa olekaan enää.
Lisäksi pillereiden ehdoton plussa on ihon pitäminen hyvässä kunnossa. Raskaaksi tulemista toivoessani kun olen pillerit jättänyt pois, on välittömänä seurauksena ollut naaman kukkiminen. Se jos joku heikentää itsetuntoa ulkonäön suhteen.
Kiva jos sinä olet saanut apua haluttomuuteesi jättämällä pillerit tms pois, mutta itse en niistä luovu. Vaikka mies tekisi strerilisaation, jatkaisin silti pillereiden syöntiä, ettei iho ala kukkimaan.
ps. Kahden kuukauden selibaatti nyt viimeisenä vaihtoehtona... - hjkuiodfger
"Pieni voihke, aito läsnäolo ja kyky hymyillä sängyssä on parasta terapiaa molemmille osapuolille. Miehenä nautin, ehkäpä eniten siitä kun voin kiusoitella Naiseni todella herkäksi ja pitkittää hänen nautintoa äärimmilleen ennen huippua. "
Haluat siis että nainen feikkaa, koska kuten tässäkin tapauksessa nainen ei pysty nauttimaan seksistä, koska paineita omasta ulkonäöstä on liikaa. Tällaiset lisänäyttelemiset vain lisäävät naisen paineita. Et saisi ainakaan tätä aloittajan naista nauttimaan seksistä, kun et ymmärrä tunnepuolta. Seksi ei ole mikään esitys, vaan erityisesti naisilla tunteisiin liittyvä asia. Miehen täytyy osoittaa, että hän himoitsee naista ja se pitää tehdä arkisinkin tai naisesta tulee lopulta haluton. Miehellä seksihalut syttyvät itsestään pelkästä testosteronista.
Tällaisessa tilanteessa mainitsemasi kiusoittelu kuulostaa kiduttamiselta. Monille naisille on muutenkin vaikeaa saada orgasmia ja kun vielä pitkittää sen saamista, niin miestä voisi lyödä kengällä päähän. Miehelle pitkittäminen voi olla hauskaa, mutta naiselle ei, ellei nainen saa todella helposti.
Mielestäni tässä tilanteessa seksuaaliterapia voisi olla hyvä vaihtoehto. Syy on nyt myös miehessä, vaikka naisellakin on itsetunto-ongelma. Miehen pitäisi pystyä vahvistamaan naisen seksuaalista itsetuntoa. Pakonomaisesta seksin harrastamisesta pitäisi luopua. - RENTOSUDEN
hjkuiodfger kirjoitti:
"Pieni voihke, aito läsnäolo ja kyky hymyillä sängyssä on parasta terapiaa molemmille osapuolille. Miehenä nautin, ehkäpä eniten siitä kun voin kiusoitella Naiseni todella herkäksi ja pitkittää hänen nautintoa äärimmilleen ennen huippua. "
Haluat siis että nainen feikkaa, koska kuten tässäkin tapauksessa nainen ei pysty nauttimaan seksistä, koska paineita omasta ulkonäöstä on liikaa. Tällaiset lisänäyttelemiset vain lisäävät naisen paineita. Et saisi ainakaan tätä aloittajan naista nauttimaan seksistä, kun et ymmärrä tunnepuolta. Seksi ei ole mikään esitys, vaan erityisesti naisilla tunteisiin liittyvä asia. Miehen täytyy osoittaa, että hän himoitsee naista ja se pitää tehdä arkisinkin tai naisesta tulee lopulta haluton. Miehellä seksihalut syttyvät itsestään pelkästä testosteronista.
Tällaisessa tilanteessa mainitsemasi kiusoittelu kuulostaa kiduttamiselta. Monille naisille on muutenkin vaikeaa saada orgasmia ja kun vielä pitkittää sen saamista, niin miestä voisi lyödä kengällä päähän. Miehelle pitkittäminen voi olla hauskaa, mutta naiselle ei, ellei nainen saa todella helposti.
Mielestäni tässä tilanteessa seksuaaliterapia voisi olla hyvä vaihtoehto. Syy on nyt myös miehessä, vaikka naisellakin on itsetunto-ongelma. Miehen pitäisi pystyä vahvistamaan naisen seksuaalista itsetuntoa. Pakonomaisesta seksin harrastamisesta pitäisi luopua.OHO!!!! JOKU TÄÄLLÄ ON YMMÄRTÄNYT ALOITTAJAN TILANTEEN JA VASTANNUT ASIALLISESTI. vAU.
- hkhgkg
"En vaan kykene nauttimaan, koska koen olevani epäseksikäs."
Sinun täytyy vain relata. Ja opetella pois tuosta epäseksikkäästä ajattelutavastasi. Ei itsestä pidä ajatella ikävästi ja negatiivisesti. Parasta terapiaa on seksikkäät laulut/videot, kuuntele niitä, tanssi, elehdi mukana, hauskaa, "I'm so sexy" - siitä se lähtee ;) - huhhuh100
jaajaa, kyllä olisi hankalaa olla sinun miehesi. Voi hyvä luoja mitä se joutuu kestämään. Perfektionistin kanssa ei ole helppo olla yhdessä, se syö toiseltakin itsetuntoa. Kerron kokemuksesta. Fakta on että sinun kanssasi ei ole helppo olla. Prfektionismi on erittäin usein epätervettä. Kai tajuat, että huono itsetuntosi on ihan sinun oma ongelmasi, eikä kukaan satuprinssikään pystyisi parantamaan sitä. Älä vaadi mieheltä liikoja kun ongelma ei ole miehessä eikä se edes tajua mikä ongelma on. Se ihan varmasti ihailee ja rakastaa ja arvostaa sinua. Ymmärrä, että "olemalla täydellinen" vaan pahennat ongelmiasi. Sinun pitää oppia hyväksymään puutteita varsinkin itsessäsi, ei suinkaan yrittää "olla täydellinen", jos yrität sitä niin tavallaan vaan pakenet ongelmaa. Kukaan ei ole täydellinen. Et taida edes hyväksyä ajatusta. Mene vaikka terapiaan tai jotain, mutta älä väännä tästä mitään parisuhdeongelmaa, jota se ei ole. Vielä.
Niin ja äläkä ainakaan esitä että kaikki on OK jos ei kerran ole. Se on ensinnäkin epärehellistä ja toisekseen tulee jossain vaiheessa viemään kaiken luottamuksen suhteesta. Varmaan haluaisit että mies tietäisi jotenkin telepaattisesti että mitä sinä tunnet ja osaisi toimia. Niin ei kuitenkaan käy koska sinä olet mestari näyttelemään täydellistä. Sano ennemminkin ihan suoraan, että tunnet itsesi epävarmaksi ja epätäydelliseksi. Ihan vaan sanot odottamatta, että mies osaa toteuttaa jonkun ratkaisun ongelmaan, jonka vain sinä tiedät mielessäsi.
Miehet on kuitenkin pohjimmiltaan logiikkakoneita, jotka toimii parhaiten jos niille syöttää faktoja. Naiset taas. no, normaaleittenkin naisten kanssa on joskus suuria vaikeuksia ymmärtää mitä ne milloinkin haluaa niin etkö nyt voisi, kun tiedät olevasi neurootikko, niin hiukan avittaa miestä tässä.- hukkarat
Olen miehelleni ongelmasta siis puhunut. Hän tietää hyvinkin tarkkaan ongelman, ja myös syyt joista tämä johtuu. Mutta en halua miestä kovin usein asialla rassata, koska siitä ei mitään iloa ole. Tästä ongelmastani huolimatta mieheni on usein sanonut, että olen tervejärkisin nainen jonka hän on koskaan tavannut.;) Ehkä en siis ole ihan mahdoton kumppani kuitenkaan...
Perfektionisti olen juurikin itseni suhteen. Sen tiedostan, ja se rassaa itsetuntoa. Muilta ihmisiltä en missään nimessä vaadi täydellisyyttä, vaan päin vastoin, olen hyvinkin anteeksi antava. Ihailen muita ihmisiä, mutta en itseäni.
Ja kyllä, tajuan että huono itsetuntoni on oma ongelmani. Siksikään en halua kaataa tätä mieheni niskaan jatkuvalla syötöllä. Minä en vain osaa tätä asiaa hoitaa kuntoon. Ikävä kyllä. Jossain määrin tarvitsisikin myös mieheni apua, tai jonkun muun mullistavan keinon, jota en vielä ole löytänyt.
- 40v-sinkkumies
eikös se yhdessä olo ole tärkeintä eikä sinne peiliin pidä katsoa. Ulkonäöllä ei saa luotettavaa hyvää uskollista kumppania. Kukaan ei ole täydellinen ja sun pitää hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet.
No kyllä sitä peiliinkin pitää katsoa. Mielestäni jokaisen velvollisuus kumppaniaan ko0htaan on huolehtia itsestään, niin henkisesti ja fyysisestikin.
- sillei
Kun pysyy sinkkuna ihan omasta tahdosta, niin ei ole minkäänlaisia paineita. hyvin menee, mutta menköön!
- Yönjatkojatänne
Sinun pitäisi kertoa miehellesi mitä haluat eli mistä sinä pidät, ja siihen kuuluu ne kehut ym. Eihän seksuaalinen itsetunto aina samana voi säilyä, kun ikää tulee ja vanhenee, niin se vain muuttaa muotoaan. Kaiken pohjalla on kuitenkin tunne-elämä ja jos se kärsii, niin kyllä ne halutkin menee. Kannattaa yrittää jutella mieltä painavista asioista miehesi kanssa, jos ne solmut alkaisi aukenemaan ja löytäisit jälleen sen seksuaalisen nautinnon ja ilon. Jos koko itsetuntosi kanssa on muutenkin ongelmia eikä vain sen seksuaalisen suhteen, niin silloin kannattaa mennä ammatti-ihmisen juttusille.
- hukkarat
Olen toki kertonut miehelleni, että kaipaan niitä "ylisanoja", eli kehuja. Miehelleni on kuitenkin hyvin vaikea niitä muistaa sanoa, koska se ei tule luonnostaan. Hän ei ole sellainen persoona, joka osaisi jännittämättä lätistä romanttisia. Hänelle on suuri rutistus jo siinä, kun hän pari kertaa kuussa sanoo että olen rakas. Hän on saanut lapsena sellaisen kasvatuksen, ettei tunteista juuri puhuta, romantiikka on lällyä yms. Lähtökohtaisesti meillä on siis hyvin eri tapa ilmaista fiiliksiä. En voi muuttaa miestä, joten tiedän että koskaan tuskin kovin mullistavaa muutosta tähän asiaan tulee. Tämä on miehen heikkous, kun minulla on sen sijaan itsetuntoni kanssa heikkoutta...
Mies osoittaa välittämistään helpommin teoilla. Hän auttaa ja huomioi minua milloin milläkin asialla: huoltaa autoani pyytämättä, kysyy tarvitsenko apua, hieroo selkääni kun se on kipeä jne.. Hyvä mies, erinomainen. Näiden asioiden takia tiedän että minä olen hänelle tärkeä, kuten hänkin on minulle. Mutta nämä asiat eivät saa minua tuntemaan olevani himottu ja haluttu...
- Hyväksyntää
Ei kuulosta siltä että teidän suhteen perusongelma olisi niiden kehujen puutteessa. En tarkoita tällä sitä etteikö olisi hyvä, että mies oppii myös kehumaan. Mutta kuulostaa siltä että teidän solmu on syvemmällä. Lyhyen kuvauksesi perusteella kuulostaa vähän siltä että yrität elää jonkinlaista naiseuden ja parisuhteen ihannetta, joka ei ole realistinen yhtään kenellekään. Yrität kuitenkin elää tätä ihannetta todeksi vähän väkisin. Ja se elo on käynyt sen verran raskaaksi, että halutkin ovat menneet. Luultavasti varsinaisesti ei tarvita mitään isoa konkreettista muutosta teidän yhteiselämässä, mutta jos haluat ratkaista solmusi, sun kannattaisi oppia suhtautumaan itseesi ja kumppaniisi hyväksyvämmin.
On ihan normaalia elämää että ulkonäkö ei pysy samana, vaan keho muuttuu vuosien varrella. Kuitenkin jokainen, erityisesti nuori nainen on epävarma omasta vartalostaan. Kriisissäsi piilee kuitenkin sellainen mahdollisuus, että elät hetkeä jolloin useimpien naisten seksuaalisuus puhkeaa kukkaan, kun he tulevat sinuiksi oman kehonsa kanssa. Sinuiksi tuleminen ei ole kiinni miehesi kehuista, vaan siitä että itse hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet. Jos olet riippuvainen muiden ihmisten hyväksynnästä itsellesi, et tule koskaan olemaan onnellinen, kun aina joudut epäilemään että puhuvatko he totta jne.
Lisäksi teille olisi varmasti hyötyä kommunikaation parantamisesta. Se auttaa joka suhteessa. Jos terapiaan ei ole varaa, suosittelen ilmaisia seurakuntien perheneuvontoja. Alkuun voi päästä myös tällä Youtubesta löytyvällä videolla:
https://www.youtube.com/watch?v=YwXH4hNfgPg- hukkarat
Yritin miettiä tuota vastauksesi alkua... En oikein tiedä, osuuko. Meillä on oikein hyvä parisuhde muutoin, enkä koe elämää raskaaksi. Arki on hyvin sujuvaa, ja olen siihen tyytyväinen. Kiireestäkin huolimatta.
Kommunikaation parantaminen voisi olla hyvä, mutta toisaalta kun tiedän että mieheni ei kaipaa sitä enempää, niin tilanne on hieman haastava... Muutosta pitäisi molempien haluta. Me keskustelemma "henkeviä" ehkä 1-2 kertaa viikossa puolesta tunnista tuntiin, ja miehelleni se on hyvin paljon. Hän kokee kevyenkin henkevien keskustelun raskaaksi, johtuen siitä, ettei koe sitä omaksi osaamisalakseen. Siis vaikka ei olisi eripuraa, niin miestä ahdistaa jo ajatus siitä, että pitää "keskustella tunteista" yms. Mies on ehdottanut, tosin hieman pilke silmäkulmassa, että jos kalenteroidaan kerran kolmessa viikossa sellainen ilta, kun puhutaan "henkeviä" tunteista yms. =D Eli, mies kaipaa sitä vähemmän, minä kaipaan enemmän.
Olen yrittänyt pohtia, että miksi mies ei halua henkeviä puhua. Se ei johdu vain minusta, koska mies on itse sanonut, että aiemmin muissa suhteissaan hän ei ole puhunut murto osaakaan niin paljoa tunteista, kuin puhuu minun kanssani.
Tunteita miehellä siis on, mutta hän ei näe tarvetta puhua niistä. Minä olen siinä mielessä miehen vastakohta.
Tuossa olet oikeassa, että itsetunto lähtee itsestä. Ehdottomasti samaa mieltä. Se on kuitenkin vain lause... Ajatus, jonka toteuttaminen tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta. Miten konkreettisesti käytännössä voi tulla sinuiksi itsensä kanssa, jos lähtökohta nyt on huono? Näin kuitenkin käytännönläheisenä ihmisenä itsekin toivoisin kovasti konkreettisia keinoja. Ei se ajattelemalla muutu, vaikka kuinka yrittää olla "positiivinen". Ei auta. Perfektionistiongelman takia itsetunto on aina nolla, koska jos ikinä koen että en ole kaikista kaunein, niin se on sama kuin olisin kaikista rumin. Kyllä, tiedän järjellä että tämä ajatus on aivan naurettava ja pinnallinen! Tämä ajatus pohjautuu kuitenkin tunteisiin, joita en saa kuriin. Jos en ole paras, koen että olen huonoin. Ja toki maailmassa on valtavasti naisia, joita pidän upeampina kuin minä... Tulee aina olemaan, ja koko ajan enemmän, kun vanhenen. Sekin on selvä, järjellä ajatellen. Mutta nyt ei järki ja tunteet mene käsi kädessä. - julia888
hukkarat kirjoitti:
Yritin miettiä tuota vastauksesi alkua... En oikein tiedä, osuuko. Meillä on oikein hyvä parisuhde muutoin, enkä koe elämää raskaaksi. Arki on hyvin sujuvaa, ja olen siihen tyytyväinen. Kiireestäkin huolimatta.
Kommunikaation parantaminen voisi olla hyvä, mutta toisaalta kun tiedän että mieheni ei kaipaa sitä enempää, niin tilanne on hieman haastava... Muutosta pitäisi molempien haluta. Me keskustelemma "henkeviä" ehkä 1-2 kertaa viikossa puolesta tunnista tuntiin, ja miehelleni se on hyvin paljon. Hän kokee kevyenkin henkevien keskustelun raskaaksi, johtuen siitä, ettei koe sitä omaksi osaamisalakseen. Siis vaikka ei olisi eripuraa, niin miestä ahdistaa jo ajatus siitä, että pitää "keskustella tunteista" yms. Mies on ehdottanut, tosin hieman pilke silmäkulmassa, että jos kalenteroidaan kerran kolmessa viikossa sellainen ilta, kun puhutaan "henkeviä" tunteista yms. =D Eli, mies kaipaa sitä vähemmän, minä kaipaan enemmän.
Olen yrittänyt pohtia, että miksi mies ei halua henkeviä puhua. Se ei johdu vain minusta, koska mies on itse sanonut, että aiemmin muissa suhteissaan hän ei ole puhunut murto osaakaan niin paljoa tunteista, kuin puhuu minun kanssani.
Tunteita miehellä siis on, mutta hän ei näe tarvetta puhua niistä. Minä olen siinä mielessä miehen vastakohta.
Tuossa olet oikeassa, että itsetunto lähtee itsestä. Ehdottomasti samaa mieltä. Se on kuitenkin vain lause... Ajatus, jonka toteuttaminen tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta. Miten konkreettisesti käytännössä voi tulla sinuiksi itsensä kanssa, jos lähtökohta nyt on huono? Näin kuitenkin käytännönläheisenä ihmisenä itsekin toivoisin kovasti konkreettisia keinoja. Ei se ajattelemalla muutu, vaikka kuinka yrittää olla "positiivinen". Ei auta. Perfektionistiongelman takia itsetunto on aina nolla, koska jos ikinä koen että en ole kaikista kaunein, niin se on sama kuin olisin kaikista rumin. Kyllä, tiedän järjellä että tämä ajatus on aivan naurettava ja pinnallinen! Tämä ajatus pohjautuu kuitenkin tunteisiin, joita en saa kuriin. Jos en ole paras, koen että olen huonoin. Ja toki maailmassa on valtavasti naisia, joita pidän upeampina kuin minä... Tulee aina olemaan, ja koko ajan enemmän, kun vanhenen. Sekin on selvä, järjellä ajatellen. Mutta nyt ei järki ja tunteet mene käsi kädessä.Tuosta "rumuudestasi": olet juuri sen näköinen kuin olet. Et voi valita maailman kauneinta ulkonäköä, mutta voit hyväksyä peilikuvasi, ja valita, oletko onnellinen vai onneton. Kykenet tekemään paljonkin toivottomalle itsekritiikillesi, ja muokkaamaan tunteitasi. Älä anna tunteidesi määräillä/määritellä elämääsi.
Tuosta seksistä vielä. Seksissä täysillä mukana/läsnä oleminen edellyttää rohkeutta, vuorovaikutusta. Sinä et ole siinä mukana, ja suhteenne vuorovaikutus kärsii, samoin sinä, vaikket sitä ehkä huomaa. Heikko itsetuntosi syö myös parisuhdettanne. Kyllä mies ennen pitkää ymmärtää feikkaamisesi seksin suhteen. Pahimmissa/parhaimmassa tapauksessa se saa hänet lopettamaan seksielämän kanssasi. Tämän johdosta"Parhaimmassa" tapauksessa joudut valtavaan kriisiin, jolloin viimeistään hakeudut terapiaan ja alat kehittää itsetuntoasi -arvostustasi ym. huimasti. - giraffe-ears
Olin varovainen "mitähän täältä aukeaa" tuon linkin kanssa mutta suosittelen lämpimästi ottamaan aikaa ja katsomaan tuon kolmituntisen pätkän rakentavasta vuorovaikutuksesta! Kiitos " hyväksyntää" linkistä!
- fdh
ei hyvää päivää ala elään ilman kalenteria ja aikatauluja ja nauttiin elämästä ei elämä ole pelkkää suoritusta yms. se ei hyödytä pitemmänpäälle yhtään mitään eikä ketään
- julia888
Minusta tuo juttusi ei liity perfektionismiin, ei sinne päinkään. Vaan elämäsi on uhrautumista, sairaalloista riippuvuutta sekä menettämisen pelkoa miehestäsi. Eli ikävää ja erittäin uuvuttavaa. Mene ihmeessä terapeutin pakeille ongelmasi kanssa, sillä tuosta suosta tuskin omin voimin pääset ylös.
- hukkarat
Mutta jos minä toisaalta itse mietin sitä, että voisin lopettaa suhteen, niin miksi minulla on riippuvuus ja menettämisen pelko ne suurimmat ongelmat? Ison osan arjesta elän kuitenkin hyvin itsenäisesti, ja olen hyvin kaukana sellaisesta naisesta, joka miehessä "roikkuisi". Siis kyllä, otsikko antaa ymmärtää että epätoivoisesti pidän miehestä kiinni keinolla kuin keinolla. Se ei kuitenkaan ollut pointtini. Tiedän että pärjäisin ilman miestäkin. Hyvinkin. Itseasiassa se olisi tavallaan helpottavaa, koska itsetuntoni voisi silloin paremmin. Mutta koska kyseessä on uskomattoman ihana ja rakas mies, niin toki olen hyvinkin valmis ja halukas miettimään parempia ratkasuita tähän ongelmaan.
Uhrautumista tavallaan, tuon seksin suhteen. Muuten en koe missään asiassa uhrautuvani. Toisaalta seksin suhteen mieskin uhrautuu, koska hän haluaisi saada minutkin nauttimaan, ja se ei nyt onnistu.
Kävin joskus aikoinaan terapeutilla itsetuntoni takia. Se ei auttanut. Otan muita ideoita vastaan. - poppipop
hukkarat kirjoitti:
Mutta jos minä toisaalta itse mietin sitä, että voisin lopettaa suhteen, niin miksi minulla on riippuvuus ja menettämisen pelko ne suurimmat ongelmat? Ison osan arjesta elän kuitenkin hyvin itsenäisesti, ja olen hyvin kaukana sellaisesta naisesta, joka miehessä "roikkuisi". Siis kyllä, otsikko antaa ymmärtää että epätoivoisesti pidän miehestä kiinni keinolla kuin keinolla. Se ei kuitenkaan ollut pointtini. Tiedän että pärjäisin ilman miestäkin. Hyvinkin. Itseasiassa se olisi tavallaan helpottavaa, koska itsetuntoni voisi silloin paremmin. Mutta koska kyseessä on uskomattoman ihana ja rakas mies, niin toki olen hyvinkin valmis ja halukas miettimään parempia ratkasuita tähän ongelmaan.
Uhrautumista tavallaan, tuon seksin suhteen. Muuten en koe missään asiassa uhrautuvani. Toisaalta seksin suhteen mieskin uhrautuu, koska hän haluaisi saada minutkin nauttimaan, ja se ei nyt onnistu.
Kävin joskus aikoinaan terapeutilla itsetuntoni takia. Se ei auttanut. Otan muita ideoita vastaan.Riippuvuus on juuri sitä, että toimit itseäsi vastaan, omia rajojasi vastaan, koska pelkäät menetystä
"....En halua menettää rakastani, joten annan hänelle seksiä, vaikka se on minulle henkisesti todella kurjaa."
"Toisaalta seksin suhteen mieskin uhrautuu, koska hän haluaisi saada minutkin nauttimaan, ja se ei nyt onnistu. "
Jos suhde on oikeasti hyvä, toisen ei tarvitse teeskennellä haluavansa seksiä. Miehesi on jo huomannut, ettet ole seksissä läsnä. Siitä on lyhyt tie, ettei hän enää halua seksiä, sinun kanssasi.
- Utelias.Ulla
Miksi et ole yhtä huolissasi, pitääkö mies sinua parhaana äitinä, kotitöiden tekijänä, hauskana tai älykkäänä? Miksi seksikkyys on niin tärkeää?
- hukkarat
Koska minä tiedän että mies pitää minua parhaana äitinä, kotitöiden tekijänä, hauskana ja älykkäänä. Niillä osa-alueilla itsetuntoni on ok. Normaali. Tiedän omat heikkouteni ja vahvuuteni, ja tiedän että mies ihailee minua sellaisena kuin olen.
Seksikkyyden ja kauneuden suhteen en usko olevani mitenkään erityinen mieheni silmissä. Itseasiassa uskon että suurin osa muista miehistä pitää minua paljon kauniimpana kuin oma mieheni. - poppipop
"Itseasiassa uskon että suurin osa muista miehistä pitää minua paljon kauniimpana kuin oma mieheni."
Ihan oikeasti hei. Sinulla ei tosiaan ole ihan kaikki kohdallaan. Omassa päässäsi määrittelet itsesi sen perusteella mitä kuvittelet toisten ajattelevan sinusta. Tuulesta temmatut määrittelysi saavat sinut häpeämään itseäsi seksuaalisesti, ja pitämään itseäsi rumana miehesi silmissä, joka estää normaalin, terveen seksielämän. Tuossa on älyttömän monta kohtaa vinksallaan, omassa päässäsi, ajatuksissasi. Se ei ole pelkkä itsetunto-ongelma, vaan myös pahasti häiriintyneen tunne-elämän ongelma. - hukkarat
Suuria olettamuksia... Vaikka minulla en ulkoisen itsetuntoni kanssa suuri ongelma, en silti lähtisi sitä paisuttelemaan ihan noin mittavaksi tunne-elämän häiriöksi kuin mitä sinä sanot.:) Jos minut tuntisit, et varmastikaan huomaisi minulla minkäänlaisia ongelmia. Terapianikin loppui aikanaan siksi, että terapeutti ei nähnyt mitään syytä jatkaa, koska olen terve ihminen, jolla on yksi ongelma, ja oli sitä mieltä, että minulla on valmiudet käsitellä tämä asia pois itsenäisesti. No, se ei ole kuitenkaan onnistunut. Jos olisin sinkku, ongelma poistuisi välittömästi. Sinänsä hölmöä, koska minulla on ihana mies.
Ja se mitä kuvittelen toisten ajattelevan minusta, perustuu siihen mitä muut ovat minusta sanoneet. Saan ja olen saanut kuitenkin kehuja ulkonäöstäni enemmän muilta kuin omalta mieheltäni. Se on toki totta, ettei itseään pitäisi määritellä muiden ajatusten kautta, mutta huonon itsetunnon kanssa se on vaikeaa.
Mitään rakentavaa ehdotusta sinulla ei ollut esittää? Ajattelit vain keittiöpsykologina todeta, että minulla on pahasti häiriintynyt tunne-elämä, koska itsetuntoni aiheuttaa ongelmia makuuhuoneessa? ;) - kjkjyuiu
Tä?
" Jos minut tuntisit, et varmastikaan huomaisi minulla minkäänlaisia ongelmia."
Harvoin toisten ihmisten ongelmia ja murheita huomaa, elleivät he niistä kerro! Ja silloin, kun ihminen kertoo ongelmasta, niin melko usein hän haluaa todella ratkaista ongelmansa, ja toimii, kokeilee erilaisia ratkaisuja, jos yksi ei onnistu. Miettii mikä juuri hänelle parhaiten sopisi, että pääsisi päämääräänsä.
Sitten on niitä ihmisiä, jotka haluavat säilyttää ongelmansa. Kuten sinä. Kerrot ongelmasi, mutta teilaat kaikki saamasi vastaukset, ei käy. Oman käytöksen, ajatusten, asenteen muuttaminen ei kiinnosta. Liian vaikeaa. Haluatko huonon itsetuntosi muuttuvan hyväksi yhdellä taikatempulla? Luuletko, että se onnistuu?
Terapeuttisi oli ilmeisesti väärässä, koska et ole osannut itsenäisesti käsitellä ongelmaasi. Harrastat vastenmielisesti seksiä, ettet menetä miestä. Vastenmielisyys johtuu siitä, ettet koe itseäsi riittävän kauniiksi ihanan miehesi silmissä. Mutta miehestä erotessasi kuitenkin voisit paremmin, ja itsetuntosi nousisi. Eihän tuossa kuviossa ole kuule yhtään mitään järkeä. Eikä ainakaan vain yhtä ongelmaa. Sinua on vaikea auttaa, koska et osaa millään tavoin auttaa itseäsi. Toisaalta tuohon ongelmaasi ei ole kovin montaa ratkaisua.
1. Ajatusten muokkaus > rakasta edes itseäsi: et ole ruma, vaan ihana ja seksikäs
2. Ero
3. Jatkat entiseen malliin. - Tpeutti
hukkarat kirjoitti:
Suuria olettamuksia... Vaikka minulla en ulkoisen itsetuntoni kanssa suuri ongelma, en silti lähtisi sitä paisuttelemaan ihan noin mittavaksi tunne-elämän häiriöksi kuin mitä sinä sanot.:) Jos minut tuntisit, et varmastikaan huomaisi minulla minkäänlaisia ongelmia. Terapianikin loppui aikanaan siksi, että terapeutti ei nähnyt mitään syytä jatkaa, koska olen terve ihminen, jolla on yksi ongelma, ja oli sitä mieltä, että minulla on valmiudet käsitellä tämä asia pois itsenäisesti. No, se ei ole kuitenkaan onnistunut. Jos olisin sinkku, ongelma poistuisi välittömästi. Sinänsä hölmöä, koska minulla on ihana mies.
Ja se mitä kuvittelen toisten ajattelevan minusta, perustuu siihen mitä muut ovat minusta sanoneet. Saan ja olen saanut kuitenkin kehuja ulkonäöstäni enemmän muilta kuin omalta mieheltäni. Se on toki totta, ettei itseään pitäisi määritellä muiden ajatusten kautta, mutta huonon itsetunnon kanssa se on vaikeaa.
Mitään rakentavaa ehdotusta sinulla ei ollut esittää? Ajattelit vain keittiöpsykologina todeta, että minulla on pahasti häiriintynyt tunne-elämä, koska itsetuntoni aiheuttaa ongelmia makuuhuoneessa? ;)Ap on kyllä selkeästi täysipäinen loogisesti ajatteleva ihminen, eikä hänen mieltään tarvitse pahoittaa alentavilla kommenteilla. Hän on tuonut vakavan ongelman esiin ja se jo kertoo hänen haluavan pelastaa perheensä ja aviosuhteensa. Hänen monet kommenttinsa todistaa tuosta ja monissa vastauksissaan joutuu uudestaan ja uudestaan tuomaan tuon todellisen ongelman esiin. Harmi vaan, että näillä keskustelupalstoilla harvoin kohtaa todellista vertaistukea. Tosin jos ammattiauttajakaan ei ole elämässään kokenut vastaavanlaisia asioita, niin millä hän voisi auttaa. Kuten ap on ilmaissut aiemmin, hän ymmärtää, että ihminen on oman elämänsä summa. Siis lapsuudesta lähtien ihminen rakentuu sellaiseksi, joka hän aikuisuudessaan on. Ja siinä rakentumisessa ihmisen sisäinen olemus,johon siis kuuluvat ajatukset ja tunne elämä saa pysyviä muotoja aivan niinkuin fyysinenkin keho. Nämä sisäiset "muodot" tuottavat aikuisuudessa monesti ongelmia. Niitä ei voi juuri prosessoida pelkän tahdon voiman avulla. Älä anna vaan periksi, vaan jatka keskustelua.
- hukkarat
kjkjyuiu kirjoitti:
Tä?
" Jos minut tuntisit, et varmastikaan huomaisi minulla minkäänlaisia ongelmia."
Harvoin toisten ihmisten ongelmia ja murheita huomaa, elleivät he niistä kerro! Ja silloin, kun ihminen kertoo ongelmasta, niin melko usein hän haluaa todella ratkaista ongelmansa, ja toimii, kokeilee erilaisia ratkaisuja, jos yksi ei onnistu. Miettii mikä juuri hänelle parhaiten sopisi, että pääsisi päämääräänsä.
Sitten on niitä ihmisiä, jotka haluavat säilyttää ongelmansa. Kuten sinä. Kerrot ongelmasi, mutta teilaat kaikki saamasi vastaukset, ei käy. Oman käytöksen, ajatusten, asenteen muuttaminen ei kiinnosta. Liian vaikeaa. Haluatko huonon itsetuntosi muuttuvan hyväksi yhdellä taikatempulla? Luuletko, että se onnistuu?
Terapeuttisi oli ilmeisesti väärässä, koska et ole osannut itsenäisesti käsitellä ongelmaasi. Harrastat vastenmielisesti seksiä, ettet menetä miestä. Vastenmielisyys johtuu siitä, ettet koe itseäsi riittävän kauniiksi ihanan miehesi silmissä. Mutta miehestä erotessasi kuitenkin voisit paremmin, ja itsetuntosi nousisi. Eihän tuossa kuviossa ole kuule yhtään mitään järkeä. Eikä ainakaan vain yhtä ongelmaa. Sinua on vaikea auttaa, koska et osaa millään tavoin auttaa itseäsi. Toisaalta tuohon ongelmaasi ei ole kovin montaa ratkaisua.
1. Ajatusten muokkaus > rakasta edes itseäsi: et ole ruma, vaan ihana ja seksikäs
2. Ero
3. Jatkat entiseen malliin.En missään nimessä "teilaa" täällä esiin tulleita ehdotuksia huvikseni, vaan siksi, että ne eivät minun kohdallani toimi. Usko huviksesi, että monenlaista asenteenmuutosta tai konkreettisiakin temppuja olen kokeillut. Tuloksetta.
Ehdottamasi kolme vaihtoehtoa:
1. Niin, tähän pyrin ja siksi pyysin täällä ehdotuksia. En ole kuitenkaan valitettavasti saanut sellaisia ehdotuksia, joista olisi apua, tai joita en olisi jo lukuisia kertoja ja vahvasti niihin panostaen kokeillut. Toivon edelleen, että joku vastaavaa kokenut, ja tällaisesta eteenpäin päässyt, voisi antaa konkreettisia vinkkejä, joita en vielä ole testannut.
2. En halua erota, mieheni ei halua erota ja tuskin lapsetkaan eroa toivovat. Meillä on valtaosin äärimmäisen hyvä liitto. Siksi siis panostetaan kohtaan 1.
3. Samaan malliin jos jatkan, niin minulla on hyvin usein paha olla. En nauti seksistä, ja tunnen itseni koko ajan rumemmaksi. Niin teen, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Kivaa se ei ole.
Vastauksesi tuomitseva sävy vaikuttaa siltä, ettet ymmärrä kuinka paljon olen jo tehnyt töitä tilanteen kääntämiseksi. En todellakaan odota mitään taikatemppua, mutta olen myös tietoinen siitä, että mikään "katso peiliin ja kehu itseäsi" -tyyppinen pehmoterapia ei toimi, koska olen sitä sisukkaasti kokeillut. Enkä ole myöskään keskustelujen kautta saanut miestäni ymmärtämään, miten epätoivoisesti kaipaisin niitä kehuja... Kun joskus asiasta muistutan, hän tuumaa että minulla on huono muisti, koska juuri pari viikkoa sitten hän minua niin kovasti kehui... Jep, huono muisti sekä huono itsetunto.
Terapeuttini oli kyllä liian optimistinen sen suhteen, että voisin tästä itsenäisesti päästä eteenpäin. Siinä olen samaa mieltä. Ei mahda mitään.
Aiemmin kuitenkin väitit, että minulla olisi hyvinkin laaja tunne-elämän häiriö. Sellaista minulla ei ole. Mikäli minulla olisi, se varmasti huokuisi ympäristöön vähintäänkin tutuille ihmisille. Kyllä minä itse ainakin huomaan ihmisistä, jos heillä on ongelmia tunteiden käsittelyssä yms. Etkö sinä? Siis sellaisia vakavampia asioita huomaa, vaikka toinen eri kertoisikaan. Ne ilmenevät niin monissa tilanteissa. Minä kuitenkin pärjään ihan normaalisti työelämässä ihmisten parissa, ystävien kanssa, rakastan valtavasti lapsiani ja olen ihan tavallisen hyvä äiti, ja parisuhteessakin olen hyvä puoliso, jos pidän vaatteet päällä, tai ei tarvitse esimerkiksi lähteä juhliin "kauniina". Sellaisista asioista otan paineita, ja vain niissä tilanteissa huomaa, että minulla on jokin ongelma. Ei sen isompi, eikä sen pienempi ongelma. Se ei siis ilmene elämän muilla osa-alueilla.
- nothingelse_67
Minusta tuo on huor...mista, siis seksityötä. Palkkioksi seksistä et saa rahaa, vaan odotat miehen pysyvän kanssasi seksin avulla, omat tarpeesi unohtaen, tai pikemminkin omia tarpeita vältellen. Ellet löydä itseäsi, tarpeitasi, itsetuntoasi, tuossa käy huonosti.
- ymju
Olet fiksu ja toimit viisaasti. Harmi ettet nauti liitossanne. Knnustan ja tuen toimintaasi.
- vaimo44v
Aika karmeita odotuksia aloittaja luo miehelleen. Minä ainakin ahdistuisin, jos mieheni vaatisi vastaavaa minulta. Jopa ärsyyntyisin, jos minua syyteltäisiin jostain täysin käsittämättömästä asiasta (pitäisi tuntea jatkuvaa halua mieheeni, joka ei kuitenkaan ole sängyssä itse täysillä mukana). En kestäisi tuollaista painostusta, saati sitten, jos siitä samasta aiheesta pitäisi jauhaa monta kertaa viikossa.
Miehet ovat loppupeleissä simppeleitä otuksia. Useimmat miehet nauttivat eniten siitä, että näkevät naisensa nauttivan seksistä aidosti. Seksistä on ilotonta suorittamista ja väkisinpuurtamista, jos siitä tulee toisen miellyttämistä tai omien mahamakkaroiden kyttäämistä. - Bathsuua
Nyt tajusin Ismon koettaessa kuunnella
"Rakkaus on kieli jolla vaikenen"
Hän luulee että hänellä oli rakkaus, ( oli vaimo, lapsia )
Luulee että on kaiken kokenut. Siltä hän kuulostaa.
"Kuulen pelonhäipyvän.. "
kuulostaa kaamealta - sinkku40-
Naiset nai vässykkä miehiä pelkästään sen takia että mies on hyvännäköinen vaikka miehen suusta tulee pelkkää paskaa eikä välitä yhtään naisesta. Minä sentään kehun naisia , sanon kauniiksi, ostan kukkasia ja kokkaan ruokaa mutta tälläinen mies kiinnosta. Exä lähti jonkun paskan matkaan kun ei kestänyt kehuja. Tiedän että exä on kärsinyt suuresti nykyisen miehensä kanssa, valittaa nyt samoista asioista kuin aloittaja että mies ei välitä yhtään.
- hukkarat
Kyllä minun mieheni välittää. En ole sanonut, ettei hän välittäisi.
- kaamoskaappi
Kylläpä on ihmisillä omituisia ongelmia. Olet varmasti ihan hyvännäköinen nainen, mutta vaipunut äärimmäiseen itsesääliin tai sitten olisi syytä mennä psykologille. Ihmisen pitää rakastaa ja arvostaa itseään jotta voisi rakastaa muita. Nyt tärkein asia on, että keskustelet miehesi kanssa. Aina on tärkeintä puhua asiat selviksi ja tehdä se HETI.Muuten asiat jäävät muhimaan ja mutkistuvat. Olen varma, että miehesi ymmärtää ja uskon , että kun olette puhuneet asian selväksi suhtautumisesi itseesi ja kahdenkeskiseen hyvään oloon palaavat normaaleiksi. Mutta siis,PUHUKAA, koska se ettet puhu ja elät eräänlaisessa valheellisessa tilassa johtaa väistämättä eroon ennemmin tai myöhemmin. En tiedä ikääsi, mutta arvelisin että jotain 30 joka on naiselle tärkeä merkkipaalu koska nuoruus jää taakse ja ns.kypsä ikä alkaa. Siis vielä kerran PUHU MIEHELLESI.Et menetä mitään, mutta voit voittaa KAIKEN. ONNEA Sinulle
- hukkarat
Jossain aiemmin kerroinkin, mutta mieheni ei pidä puhumisesta. Olemme kyllä yrittäneet, mutta keskustelut päätyvät hiljaiseen hetkeen, ja sitten arki jatkuu.
- ryttynen
Minulla on melkein samanlainen tilanne. Pidän miestäni parhaana vaihtoehtona minulle... oikeastaan ainoana. Hänessä ei ole mielestäni vikoja, ei ulkoisesti eikä sisäisesti. Haluan myös miestäni, mutta kiihottumisessani on ongelmia ja minulla on suorituspaineita. Haluan olla miehelleni täydellinen niinkuin hän on minulle. Kuulostaako tutulta? Ongelmani ratkeaisi erolla jolloin itsetuntoni olisi taas kunnossa, mutta en halua tietenkään erota.
Meidän tapauksissa on tosin yksi selkeä ero ja se on siinä, että mieheni kehuu minua ja sanoo monesti juuri ne asiat mitkä olenkin halunnut kuulla. Silti tartun eniten ajatuksissani niihin jotka tukevat huonoa itsentuntoani. Ehkä voisit miettiä, että korjaantuisiko asia kuitenkaan sillä että miehesi sanoisi juuri ne oikeat sanat. Jospa miehesi onkin jo niin sanonut, mutta olet sivuuttanut sen ja muistelet vain sitä että miehesi ei halua puhua siitä usein tai sanoa sitä kokoajan. Minulla ei asiaa auttanut se, että mies kehuu, koska silti keksin syitä miksi ne kehut eivät ole totta tai että mies tuntee olevansa pakotettu sanomaan asiat niin. Tämä taas johtuu edellisestä erittäin tuhoisasta suhteesta, vähän kuin sinullakin.
Siis lopulta ne syyt seksistä nauttimattomuuteen ovat ainakin osittain oman pään sisällä, varsinkin silloin jos mies ilmaisee elämässään sinulle rakkautta, tavalla josta tykkäät ja joka herättää luottamusta. Aika moni asia voi osoittaa että mies haluaa juuri sinut eikä vaihtaisi sinua ikinä kehenkään toiseen vaikka hän ei sitä ilmaisisikaan sanoja käyttäen.
Minä en vielä tiedä miten, mutta ehkä joskus saan luottamuksen itseeni ja sitten taas mieheeni tarpeeksi suureksi jotta pystyn täysillä nauttimaan seksistämme.- TonttuTomeraaa
Anna vain ukolle ihan lemmessä. Ei se sun pilu niin arvokas ole etteikö siitä aviomiehelle vois jakaa.
- hukkarat
Kyllä kuulostaa tutulta! Ajattelinkin että täytyy olla myös kohtalotovereita... Pointtisi on hyvä, eli kenties miehen kehuminen ei pelkästään auttaisikaan. (Vaikkakaan sekään ei auta, ettei kehuja luonnostaan tule, ja joskus mies on sanonut jotakin sellaistakin, jonka minä tulkitsen pahimmalla mahdollisella tavalla. Juuri kuten sinäkin...)
Jotakin pitää keksiä, että luottamus omaan erityisyyteen tulisi omasta päästä. Keinoja vain en keksi. Jos sinä joskus keksit, niin kirjoitathan niistä vaikka tälle palstalle, niin otetaan muutkin opiksi.:)
Tsemppiä sinullekin.
- Kato_mua_kato_mua_kato
Kyllä on huomionkipeä ämmä. Koko ajanko rouvan pitäisi olla kehumassa maailman seksikkäimmäksi ja kauneimmaksi naiseksi? Tunnut kehuskelevan kauneudellasi koko ajan ja sinua ärsyttää se, ettei miehesi tajua sinun olevan maailmankaikkeuden kaunein. Olet itsekäs ja huomionkipeä ja vielä kuvittelet olevasi epäitsekäs, kun ihan suostut seksiin, oikein uhraudut. Kuinkakohan monen aviomiehen kuvittelet kehuvan vaimoaan vuodesta toiseen ja panevan into pinkeenä? Olet todella ärsyttävän täynnä itseäsi.
- ertikpppdss
Yleensä jos on rakastunut toiseen ihmiseen, niin kehuminen tulee automaattisesti. Toiselle kauniiden asioiden puhuminen on ihan olennainen osa hyvää parisuhdetta monille ihmisille. Siinä ei ole mitään itsekästä tai huomiohakuista, kun kehuja kehuu toista aidosti. Kieltämättä jos mitään kehuja ei saa, niin onko rakkautta ollenkaan? Onhan mahdollista, että aloittajan mies ei oikeasti rakasta vaimoaan, jos ei koskaan saa sitä ilmaistua sanoin. Jos tilanne on se, että mies ei vaan saa sanottua mitä ajattelee, niin kyllähän rakkaus pitäisi näkyä toisen katseesta tai silmistä. Näkyyhän se? Muuten oikeasti miettisin miten kipinän saisi syttymään tähän parisuhteeseen. Ilman intohimoa ei mikään parisuhde kestä pidemmän päälle. Naisen seksuaalisuus syttyy kehuilla ja asettamalla nainen objektiksi ja miehen visuaalisesti.
Huonon itsetunnon kanssa eläminen on rasittavaa, mutta jos miettisit, että mikä siinä omassa ulkonäössä häiritsee ja korjaisit niitä asioita joita pystyy korjaamaan. Esimerkiksi laihduttaminen, meikkaamisen lisääminen, seksikkäämmin pukeutuminen tm. asiat voisivat parantaa. Viimeisenä sitten kauneusleikkaukset, jos oma ulkonäkö häiritsee liikaa. - hukkarat
ertikpppdss kirjoitti:
Yleensä jos on rakastunut toiseen ihmiseen, niin kehuminen tulee automaattisesti. Toiselle kauniiden asioiden puhuminen on ihan olennainen osa hyvää parisuhdetta monille ihmisille. Siinä ei ole mitään itsekästä tai huomiohakuista, kun kehuja kehuu toista aidosti. Kieltämättä jos mitään kehuja ei saa, niin onko rakkautta ollenkaan? Onhan mahdollista, että aloittajan mies ei oikeasti rakasta vaimoaan, jos ei koskaan saa sitä ilmaistua sanoin. Jos tilanne on se, että mies ei vaan saa sanottua mitä ajattelee, niin kyllähän rakkaus pitäisi näkyä toisen katseesta tai silmistä. Näkyyhän se? Muuten oikeasti miettisin miten kipinän saisi syttymään tähän parisuhteeseen. Ilman intohimoa ei mikään parisuhde kestä pidemmän päälle. Naisen seksuaalisuus syttyy kehuilla ja asettamalla nainen objektiksi ja miehen visuaalisesti.
Huonon itsetunnon kanssa eläminen on rasittavaa, mutta jos miettisit, että mikä siinä omassa ulkonäössä häiritsee ja korjaisit niitä asioita joita pystyy korjaamaan. Esimerkiksi laihduttaminen, meikkaamisen lisääminen, seksikkäämmin pukeutuminen tm. asiat voisivat parantaa. Viimeisenä sitten kauneusleikkaukset, jos oma ulkonäkö häiritsee liikaa.Kiitos näistä konkreettisista vinkeistä.
Mieheni kyllä rakastaa minua. Niin uskon, kaikesta huolimatta. Mutta hän ei tunne-elämältään ole niin romanttinen kuin minä, vaan hyvin ns. maanläheinen. Hän ei kaipaa mitään vannotuksia, lupauksia, kehuja tms. Hän osoittaa välittämisensä olemalla luotettava, ja tekemällä arkisia asioita, jotka saavat minulle hyvän mielen. Hän ei harrasta silmiin katsomista tms... Eikä hän harrasta minun viettelyä. Seksi alkaa aina lauantaisin klo 22, kun lapsen nukkuvat, siten että mies sanoo tyyliin "mentäiskö pussailemaan?" tai "Pariteltaisko?". Tai jotain vastaavaa. En siis koskaan koe itseäni objektiksi, vaan koen että miehen tekee mieli seksiä -ei minua. Aiemmin jaksoin itse vielä vietellä miestä, mutta sekin on nyttemmin loppunut.
Ulkonäössäni järkeni mukaan ei ole mitään sellaista erityistä ongelmaa, mikä vaatisi esimerkiksi korjausleikkausta tms. Mutta tunnepuoli... En vain pysty hyväksymään itseäni sellaisena kuin olen. Näen kaikessa itsessäni vikoja, koska en ole täydellinen mistään.
Pukeudun siististi, pidän huolta hiuksistani, meikkaan asiallisesti yms. Minulla on päivittäin korkokengät ja muuta naisellista, siis hillitysti eikä yli... Mutta en koe esimerkiksi missään vaatteissa olevani seksikäs. Tunnen oloni rennoksi vain löysässä yöpaidassa ja kuppaisissa liian suurissa verkkareissa. Silloin jos minun pitää pukeutua edustavasti ilman että mieheni on paikalla, niin saattaa oloni olla ihan ok, tai jopa hieman sievä. Mutta mieheni läsnäollessa koen aina riittämättömyyttä, koska siihen liittyy paineita. Sen paineen haluaisin jollain tavalla poistaa. Tiedän ettei mieheni ole sellaista halunnut minulle aiheuttaa.
Varmasti voisin jatkossa paineista huolimatta panostaa siihen, miltä näytän mieheni seurassa. Mutta jos esimerkiksi työpäivän jälkeen pidän yhä kotonakin ne siistimmät vaatteet, niin kyllä mieheni herkästi tuumaa, että "vaihdapas jotain rennompaa ylle." En siis usko, että mieheni ainakaan kaipaa minun ehostautuvan enemmän. Ja en tiedä auttaisiko se siihen, että kokisin olevani seksikäs mieheni silmissä. Hän kun tuskin mitään ulkonäöstäni missään tilanteessa sanoo.
Tai jos sanookin, niin minä tämän ongelmani takia en kuule kehu riittävänä. Esimerkiksi jos mies sanoo "Olet nätti", niin minun päässäni se kuulostaa samalta kuin "Et ole kaunis..." Tiedän siis, että ongelma on hyvin vahvasti minun henkilökohtainen, eikä tuppisuu mies auta asiaa. - Kato_mua_kato_mua_kato
Entä jos olet "vain" nätti? Pitäisikö miehesi valehdella sinun olevan kaunis? Sitäkö se rakkaus sinun mielestäsi on? Onko puhumaan ja kehumaan pakottaminen sinun mielestäsi rakkautta? Ärsyttää sinua se, että miehesi ei tee niin kuin sinä KÄSKET?
- UkkoPelimiesss
Mitäpä jos vaikka otat vastaan mitä annetaan. Ei minunkaan akka koskaan valita,
vaikka tuskin se on saanut orgasmia ikänään. Sille pitäis olla joku omaan uskontokuntaan ( ort.) kuuluva partajehuli, niin se laukeais. Toisaalta sillä on saksalainen mieskaveri, jolle se haukkuu minua. Minulle se antaa ihan kiltisti ja
sanon sille aina, että rakas ja muuta kivaa. Kunhan minusta aika jättää ja sakemannilta kuolee vaimo, ne varmaan menevät yhteen ja jos sakulla vielä seisoo, niin sittenhän
se vaimo huutaa ja ulvoo kiihkoissaan. Katos kun saksalaisilla on kuulemma kuusikulmainen peli, joka kyllä tehoaa. Minä vaan, että ei tämä avioliitto niin vakava asia ole. Pääasia, että jotenkin toimeen tullaan. - voiherranjestasentään
Siis, mitä elämä on? Täytyykö kaiken olla aina niin täydellistä? Ja kenen mielestä?
Kun ei ole oikeita ongelmia, niin täytyy jostain kehittää niitä.
Unohda hetkeksi itsesi ja kuvittele olevasi joku muu, kun "harrastat" sitä seksiä miehesi kanssa.
Jospa elämä sitten olisi täydellistä! - Asiat.järjestyy
Aloittajalle, Minä uskon, että sinä nautit siitä ja ellet nauti, niin opetelkaa tuntemaan toisenne paremmin ja nauttikaa siitä. Seksistä ei saa tulla mikään vallan tai pelin väline. Silloin se on menettänyt merkityksensä eikä vahvista parisuhdetta. Oppikaa luottamaan toisiinne ja puhukaa asiat selväksi.
En haluaisi elää avioliitossa, jossa nainen haluaa seksiä velvollisuudesta ei rakkaudesta ja omasta tahdostaan. Sen asian vaistoaa ja huomaa ja puolisoina te etäännytte toisistanne kokoajan.
Kuitenkin seksuaalisuus on tärkeä parisuhteessa ja suhteessa yleensä ja se on aivan luonnollinen asia. Tuon merkityksen ja kokemuksen jakaminen ja yhteyden tunne on tärkeätä ja nimenomaan sen henkisen yhteyden tunteminen samanaikaisesti lujittaa suhteen aivan eri tavalla. - PsykiatriII
Huono omatuntosi johtuu tiedostomattomasta vihasta mieheesi ja tiedostomattomasta halusta muihin miehiin. Todistat sen itse kertomalla haluavasi olevan täydellisen kaunis (ja haluttava), jottei miehellesi tulisi mieleen himoita muita, mikä sinulle itsellesi on tullut mieleen muttet ole sitä tiedostanut.
Edellä kerrottua vahvistaa myös kertomuksesi halusta avioeroon, mikä on ollut kirjoittelustasi antamasi ratkaiseva asia.
Myönnä rehellisesti haluavasi myös muita miehiä ja usko että miehesikin haluaa muita naisia. Näitä haluja ei ole pakko toteuttaa, mutta ne on terveellistä tiedostaa ja ymmärtää. - Mies24v
Sellaista ei ole olemassakaan kuin paras. Paras mahdollinen sinä saatatkin olla. Ja todennäköisesti oletkin kun olet miehesi kanssa yhdessä. Parisuhteessa sitä tulee hyväksyttyä erilaisia asioita toisesta ihmisestä. Tulee hyväksyttyä, ettei kaikkea haaveilumaailman tavoitteita voi välttämättä valita. Ulkonäkö on ainakin itseni kohdalla pieni seikka seksikkyydessä. Sanat, teot sekä toisen pelkkä olemus saattaa herättää seksiviettiä. Tunteet vievät myös vahvasti sänkykamarin puolelle jos yhteinen kemia pelaa. Sinulla ei ole mitään syytä, miksi epäilisit itseäsi. Nykyään monet naiset ovat epävarmoja kuin myös miehet. Tärkeintä suhteessa olisikin pitää keskustelu auki aina tällaisissakin tilanteissa. Kumppanin tulisi tietää missä mennään ja mikä on vikana.. Muuten hän voi ajatella samalla tavalla vian olevan itsessään kuin sinä ajattelet itsestäsi. Kumppani voi kuitenkin tehdä monia asioita sinun itsetunnon kohottamiseksi. Ota asia rohkeasti puheeksi sinua vaivaava asia. Opi ymmärtämään sekä arvostamaan itseäsi. Sinä ole juuri hyvä tuollaisena kuin olet ja kumppanisikin sen tietää. Nyt tiedosta se itsellesi. Ansaitset miehesi ja onnesi jos vain annat itsellesi luvan ansaita sen kaiken.
- hukkarat
Kiitos vastauksesta. Me olemme siis mieheni kanssa kyllä tästä asiasta puhuneet, ja hän tietää, että ongelma on itsetunnossani.
Minä ajattelen maailman ja rakkauden eri tavalla. Minun silmissäni ihminen jota rakastan, on maailman komein ja paras. Niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hänen rintakarvoista aina luomiin saakka -mitään en muuttaisi mikä ei luonnostaan muutu, eikä mikään voisi paremmalta näyttää.
Mutta uskon mieheni ajattelevan ja tuntevan eri tavalla. Jotenkin "realistisen" maailmankatsomuksen kautta. Se aiheuttaa minulle suunnattomasti paineita. Kenties mieheni ajattelee juuri kuten sinäkin, mutta minun mielestäni se on todella surullista, enkä pysty hyväksymään, jos joku olisi mieheni silmissä edes ulkonäöltään kauniimpi tai seksikkäämpi.
Kyse on siis itsetunto-ongelmani lisäksi myös erilaisesta tavasta kokea rakkautta tai katsoa maailmaa. - Mies24v
hukkarat kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Me olemme siis mieheni kanssa kyllä tästä asiasta puhuneet, ja hän tietää, että ongelma on itsetunnossani.
Minä ajattelen maailman ja rakkauden eri tavalla. Minun silmissäni ihminen jota rakastan, on maailman komein ja paras. Niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hänen rintakarvoista aina luomiin saakka -mitään en muuttaisi mikä ei luonnostaan muutu, eikä mikään voisi paremmalta näyttää.
Mutta uskon mieheni ajattelevan ja tuntevan eri tavalla. Jotenkin "realistisen" maailmankatsomuksen kautta. Se aiheuttaa minulle suunnattomasti paineita. Kenties mieheni ajattelee juuri kuten sinäkin, mutta minun mielestäni se on todella surullista, enkä pysty hyväksymään, jos joku olisi mieheni silmissä edes ulkonäöltään kauniimpi tai seksikkäämpi.
Kyse on siis itsetunto-ongelmani lisäksi myös erilaisesta tavasta kokea rakkautta tai katsoa maailmaa.Otan nyt aikaa vastatakseni tähän, sillä ongelma ei ole maata rikkova mutta sinun elämää se tuntuu latistavan. Muistutat paljon edellistä tyttöystävääni, mutta vähän "suuremman kaliiberin" ongelman kanssa painivalta.
Yleensä rakastumisen tai ihastumisen kaava menee a) Ihana luonne->ulkonäkö viehättää->jne. Tai sitten b) Onpa upean näköinen nainen/mies->luonteet mätsäävät ja löytyy muutakin yhteistä->jne. Täydellisyyttä on meidän kaikkien silmissämme erilailla luokiteltuna. Ja löydämme sen, mitä oikeasti haluamme kumppanistamme. Etukäteen mututuntumalla koettelu ei ole ikinä johtanut realistisiin parisuhde odotuksiin.
Mitä pidemmälle suhteessa mennään, sitä enemmän "täydellisyys" rikkoutuu. Mutta toisaalta, näitä asioita jotka täydellisyyden illuusiota rikkovat yhdistävät yksi asia.. Ne sitovat kumppaniin entistä lujemmin, sillä oikea kumppani on sellainen jonka viat ja pikkuvirheet osaa hyväksyä. Näistä asioista huomaa törmänneensä oikeaan, sinulle sopivaan ihmiseen.
Minä käsitän täydellisyyden käsitteen ihmisenä, johon en koskaan kyllästy... Ihminen joka ei koskaan minua kiukuttaisi ja jossa en näkisi koskaan ainuttakaan virhettä. Tuota ei ole olemassakaan. Sen sijaan on olemassa se tosielämän täydellisyys. Kumppani jonka ärsyttäviäkin puolia olet oppinut hyväksymään ja rakastamaan vuosien saatossa. Rakkaus vaatii, se ottaa ja antaa. Ja minun mielestäni epätäydellisyys on täydellistä. Koska se osoittaa miten rakkaus on sitova voima ihmisten välillä. Osataan nähdä pintaa syvemmälle ja myös tietysti fyysiseltä osalta sellaisena kuin hän on. On ihana tunne huomata parisuhteessa kuinka nämä "virheet" kumppanissa eivät oikeasti häiritse vaan huomaa kuinka tärkeä osa ne ovat hänen persoonaa. Ja lopulta, olisiko hän sama ihminen ilman virheitään? Ei todennäköisesti.
Olen nähnyt läheltä perfektionistin maailman katsomusta... Siitä ei koskaan välttämättä parannu. Mutta sitä osaa antaa muille ja itselleen pikkuhiljaa anteeksi "virheitä". Toisaalta sinussa ei ole perfektionistin piirteitä siinä mielessä, ettet vaadi kumppaniltasi täydellisyyttä (muuten olisit huomannut jo kaikkia pieniä ja suuria virheitä kumppanissa). Joten pikemminkin ongelma on, niin kuin sanoit, sinun itsetunnossa.
Haluan nyt kuitenkin vielä painottaa... Miehesi on kanssasi, koska sinä olet hänelle täydellinen. Se ei tarkoita että olisit virheetön. Mutta sinä olet juuri tuollaisena se täydellinen nainen, virheittesi kanssa kaikkinesi, jonka miehesi haluaa. Kumppanin täydellisyys on jotain ihan muuta, kuin muuta maailmaa käsittelevä täydellisyys.
Voisit yllättyä siitä, kuinka miehesi voi hyvinkin ajatella ettei ansaitse sinua.. Vaikea on keksiä asioita ratkaisevaa sanottavaa. Suosittelisin kuitenkin sinulle vaikka käyntiä jossain psykologilla tai muuta vastaavaa. Joku henkilö joka osaisi avata sinulle minä kuvaasi ja auttaa sinua näkemään asioita eri valossa.
Ihmisluonteeseen kuuluu etsiä negatiivisia puolia ja virheitä. Tämän huomaa lehtiotsikoissakin. Otsikoidaan, että Suomen talousongelmat ovat ratkenneet, lehteä ei myydä ainuttakaan kappaletta. Jos taas otsikoidaan, että Suomen talous kaatuu, katso mihin isku kohdistuu eniten lehteä ostetaankin älyttömiä määriä. Tästä samaisesta syystä ennen pitkään tulemme löytämään kumppaneistakin virheitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen siinä mielessä, mitä tuo sana oikeasti tarkoittaa.
- Dgthjjjkkk
Onko se mieskään mikään täydellinen mr maailma.... vikoja on kaikissa ja kaikista kauheinta olisi olla jonkun herra/rouva täydellisen kanssa.
- hukkarat
Minun silmissäni mieheni on täydellinen. Mitään hänen ulkonäössään en muuttaisi. Mielestäni rakkaus saa aikaan sen, että toinen on upein maailmassa.
Ei hänen tarvitsekaan olla upein muiden mielestä, eikä varmasti olekaan. - NäinMeillä
hukkarat kirjoitti:
Minun silmissäni mieheni on täydellinen. Mitään hänen ulkonäössään en muuttaisi. Mielestäni rakkaus saa aikaan sen, että toinen on upein maailmassa.
Ei hänen tarvitsekaan olla upein muiden mielestä, eikä varmasti olekaan.Oletko ajatellut että kovin ehdoton suhtautumisesti siihen millaista rakkauden pitäisi olla, samalla myös saa sinut määrittelemään sen millaista miehesi rakkauden pitäisi sinusta olla. Haluat siis ikäänkuin määritellä toisen puolesta millaista rakkauden sinua kohtaan pitäisi olla että se olisi juuri oikeanlaista rakkautta.
Sinun pitäisi tajuta että rakkaus on jokaisen henkilökohtainen kokemus. Et sinä voi sanoa millaista sen toisen rakkauden pitäisi olla tai miten hänen pitäisi sinut "rakkauden silmin " nähdä. Miehesi rakastaa sinua omalla tavallaan ja se merkitsee hänelle ehkä eri asioita kuin sinulle.
Monille rakkaus on juuri sitä että vaikka se toinen ei ehkä olekaan se maailman upein ihminen, ainkaan ihan jokainen hetki, häntä silti haluaa ja hän on juuri se yksi erityinen henkilö. Ja että vaikka joku muukin nainen/mies maailmassa näyttäisi haluttavalta, sitä seksiä haluaa silti harrastaa vain juuri sen oman rakkaan kanssa ja muista houkutuksista kieltäytyy.
Luulen että suurin ongelmasi on juuri tuo hyvin idealistinen ja tiukka käsityksesi "oikeasta" rakkaudesta ja sen takia et näe miehesi rakkautta sinua kohtaa riittävänä tai oikeanlaisena.
"Harastan seksiä, etten menetä miestä"
- Ihan yhtä tyhjän kanssa. Tuollainen seksi on huonoa teitpä mitä temppuja tahansa siellä lakanoissa. Arveletko miehesi tuntevan sinut niin huonosti, että ei huomaa haluttomuuttasi?- hukkarat
Tietysti huomaa, ja on siitä puhuttukin.
- sexsex66
Kirjoituksesi oli jotakuinkin ristiriitainen. Kerrot, että sinulla on ihana ja seksikäs mies. Sinullakin on kaikki hyvin, paitsi huono itsetunto jo ammoisilta ajoilta. Parisuhteenne toimii. Harrastat seksiä miehesi kanssa, ettet menetä häntä. Mutta sinkkuna kuitenkin itsetuntosi voisi paremmin. Tuohan ei kovin loogiselta kuulosta.
Olen itse todella valveutunut keittiöseksuaaliterapeutti... ja rohkenen väittää, ettei vastenmielisyytesi seksiä kohtaan johdu huonosta (perus)itsetunnostasi, vaan nimenomaan seksuaalinen itsetuntosi on murentunut "seksihistoriasi" vuoksi. Tietysti siihen vaikuttaa ihan kaikki muukin; lähtien lapsuuden kodin ilmapiiristä ja omasta reagoinnistasi asioihin yms.
Kerrohan milloin seksi on viimeksi ollut aivan ihanaa ja fantastista? Vai onko se koskaan ollut? Kenen kanssa? Oletko ollut himosta sekaisin, suorastaan ns. kuolannut jonkun miehen perään? Entä miehesi? Oletko ryhtynyt tuolloin "himosta tekoihin"? Milloin? Missä elämäntilanteessa seksi miehesi kanssa on tullut vastenmieliseksi? Vai onko se aina ollut? Jos näin, niin miksi aloit parisuhteen hänen kanssaan?
Jos tässä olisi kyse huonosta (perus)itsetunnosta, niin seksitoimet mukavaksi kokemansa kumppanin kanssa antaisivat sille lisää potkua, kohottaisi itsetuntoa. Sen sijaan seksuaalisen itsetunnon kohottaminen vastentahtoisen seksin avulla, huonontaa seksuaalista itsetuntoa entisestään. Kumppanin tai muidenkaan kehut eivät myöskään paranna kenenkään itsetuntoa. Perus itsetunto, samoin seksuaalinen itsetunto on ihmisen korvien välissä. Siellä samassa paikassa sijaitsee myös himo. Toinen ihminen voi herättää tuon korvien välissä olevan himon, mutta himon syntyperä on ehdottomasti aivoissa. Aivan kuin toisen kauneus on katsojan silmissä.
Sanoit, että ette kuulu kirkkoon, joten seurakunnalta ei apua irtoa. Asia ei ole niin. Seurakunnan palveluita voi käyttää myös kirkkoon kuulumattomat.- hukkarat
Vastauksia hyviin kysymyksiisi:
-Seksi on ollut loistavaa viimeksi (ja parasta) mieheni kanssa ennen kuin hän sanoi, että on aiemmin elämässään luonteisesti viehättynyt erinäköisistä naisista. Silloin tuli ensimmäinen pieni piikki minun itsetuntooni, koska koin olevani väärän näköinen (vaikka mies onkin sitä yrittänyt paikata, ja sanonut mm. makunsa muuttuneen yms... mitä usko), jonka jälkeen loistavia seksikertoja on ollut satunnaisesti, silloin kun olen tuon lauseen pystynyt unohtamaan hetkellisesti. Ajan kuluessa yhä vähemmän, ja nykyään ei enää ollenkaan. (Muitakin mieltä kalvavia pieniä kommentteja on, ja miestä harmittaa, että tulkitsen ne niin ikävästi.)
-En ole varsinaisesti ollut himosta koskaan sekaisin, mutta hyvin aktiivinen ja halukas olen ollut. (En haluaisi himosta sekaisin mennäkään.) Ihan nuorena en vielä kenenkään miehen kanssa pystynyt esimerkiksi orgasmia saamaan, koska koin suorituspaineita ja lähinnä esiinnyin miehille heitä varten, mutta aikuisena hyviäkin pätkiä on ollut. Nuorempana sain orgasmin siis vain itsetyydytyksessä.
-Teininä äitini oli hyvin vaativa minua kohtaan. Hänen mielestään korostin seksikkyyttä liikaa. (Jälkikäteen ajatellen äiti oli ehkä oikeassa...) Äiti kyttäsi mitä tein poikien kanssa, vahti pukeutumistani, arvosteli makuani ja käytöstäni yms. Muutoin olen elänyt hyvin turvallisen ja onnellisen lapsuuden. Teininä ja nuorena aikuisena sain valtavasti huomiota pojilta ja miehiltä ulkonäköni takia. Se tuntui silloin hyvältä, ja ehkä siksikin rakensin itsetuntoni ulkonäön varaan aikoinaan.
-Mieheni on ollut himosta sekaisin viimeksi joskus yli 20 vuotta sitten, ja sanoo sen johtuneen hormoneista, eikä niinkään silloisista naisista/tytöistä. (Minä tietenkin tulkitsen asian toisin, ja koen että mies ei halua minua tarpeeksi...)
-Parasta seksiä koko elämäni aikana olen kokenut mieheni kanssa, kun suhteemme alkoi. Täsmennän: aluksi vain seksisuhteemme. Me tapailimme puhtaasti seksisuhteena noin vuoden ajan, ennen kuin aloimme seurustella ja vakiintua. Tuon seksisuhteen aikana en kokenut mitään paineita, ja seksi oli mahtavaa. (Tietääkseni molempien mielestä.)
-Suhteemme historiasta vielä pieni lisäys: tapasimme treffeillä aikoinaan pari kertaa. Minun mielestäni miehessä ei ollut mitään vikaa, mutta hän ei vaikuttanut riittävän innokkaalta minun suhteeni (koska ei ollut sellaista kehujatyyppiä), joten ilmoitin miehelle, että en halua enää jatkaa tapailua. Päätin deittailla sellaisia miehiä, jotka vaikuttavat enemmän kiinnostuneilta, koska sellaisia oli. Miehelle se tuli yllätyksenä, mutta asia oli ok. Tapailimme sattuman kautta kuitenkin edelleen, toisinaan, ja päädyimme seksisuhteeseen. Minä vannotin, että suhde ei ole muuta kuin seksiä. (Molemmat kävimme treffeillä muiden kanssa.) Koskaan emme olleet toistemme luona yötä tms. Noin vuoden kuluttua mies kuitenkin alkoi varovaisesti miettiä, että voisko olla muutakin kuin seksiä... Koska edelleenkin mies oli mielestäni upea, aloitimme hiljalleen parisuhteen. Siitä ne paineet hiljalleen kasvoivat... (Ja siis se mieheni kommentti siitä, että on luontaisesti aiemmin viehättynyt erinäköisistä, liittyi siihen, miksi hän ei aikoinaan alussa vaikuttanut heti niin suunnattoman kiinnostuneelta. Kiinnostus minua kohtaan kasvoi hitaammin.)
Koen siis että paineet seksin ja siis ennen kaikkea seksuaalisen haluttavuuteni suhteen koskevat juurikin parisuhdetta. Siksi ajatus siitä, että sinkkuna ei paineita olisi, on hyvinkin realistinen.
Minulla on ollut aiemmin elämäni aikana 3 useamman vuoden suhdetta. Minua on jokaisessa aiemmassa suhteessa petetty, riippumatta siitä onko seksielämä tai elämä muutoinkin ollut hyvää vai ei. Jokainen miehistä sanoi, ettei pettäminen ollut minun syytäni, eikä kukaan olisi halunnut minusta erota. Jokaiseen suhteeseen olen jäänyt vielä pettämisen jälkeenkin, mutta lopulta en ole yli päässyt kuitenkaan.
Silloin seksisuhteemme aikanahan ei ollut sitoutumista, eikä siksi myöskään mitään paineita. Mutta hieman vaikeaa on nyt perhe-elämästä ja talolainasta peruutella takaisin seksisuhteeseen... ;)
Tällaisia vastauksia/taustoja. Olisiko ehdotuksia, miten eteenpäin? Sen jo tiedän, että menneiden suhteiden taakkoja ei pidä uuteen kantaa. Sen asian suhteen olenkin suht ok. En pelkää mieheni pettävän hetkenä minä hyvänsä tai mitään vastaavaa, vaikka toisinaan voinkin olla mustis. Pelkään ennemmin sitä, että mies pitää jotain seksikkäämpänä, kuin sitä että mies koskaan pettäisi. Hän on hyvä mies, eikä sellaista tee. Jotain hyvääkin siis, menneistä huolimatta.:) - hdjk
Miten sinun lapsuuden kodissasi naiset ovat miehiin suhtautuneet (mm. äitisi/ muut sukulaiset) tai millainen asema on miehillä ollut perheessä? Voiko jollain lapsuudessa opitulla olla vaikutusta, miten suhtaudut miehiin ja sitä kautta itseesi parisuhteessa?
" Koska edelleenkin mies oli mielestäni upea, aloitimme hiljalleen parisuhteen. Siitä ne paineet hiljalleen kasvoivat... "
Koetko menettäväsi jotain parisuhteessa? - sexsex66
hukkarat kirjoitti:
-Seksi on ollut loistavaa viimeksi (ja parasta) mieheni kanssa ennen kuin hän sanoi, että on aiemmin elämässään luonteisesti viehättynyt erinäköisistä naisista. Silloin tuli ensimmäinen pieni piikki minun itsetuntooni, koska koin olevani väärän näköinen (vaikka mies onkin sitä yrittänyt paikata, ja sanonut mm. makunsa muuttuneen yms... mitä usko), jonka jälkeen loistavia seksikertoja on ollut satunnaisesti, silloin kun olen tuon lauseen pystynyt unohtamaan hetkellisesti. Ajan kuluessa yhä vähemmän, ja nykyään ei enää ollenkaan. (Muitakin mieltä kalvavia pieniä kommentteja on, ja miestä harmittaa, että tulkitsen ne niin ikävästi.)
-En ole varsinaisesti ollut himosta koskaan sekaisin, mutta hyvin aktiivinen ja halukas olen ollut. (En haluaisi himosta sekaisin mennäkään.) Ihan nuorena en vielä kenenkään miehen kanssa pystynyt esimerkiksi orgasmia saamaan, koska koin suorituspaineita ja lähinnä esiinnyin miehille heitä varten, mutta aikuisena hyviäkin pätkiä on ollut. Nuorempana sain orgasmin siis vain itsetyydytyksessä.
-Teininä äitini oli hyvin vaativa minua kohtaan. Hänen mielestään korostin seksikkyyttä liikaa. (Jälkikäteen ajatellen äiti oli ehkä oikeassa...) Äiti kyttäsi mitä tein poikien kanssa, vahti pukeutumistani, arvosteli makuani ja käytöstäni yms. Muutoin olen elänyt hyvin turvallisen ja onnellisen lapsuuden. Teininä ja nuorena aikuisena sain valtavasti huomiota pojilta ja miehiltä ulkonäköni takia. Se tuntui silloin hyvältä, ja ehkä siksikin rakensin itsetuntoni ulkonäön varaan aikoinaan.
-Mieheni on ollut himosta sekaisin viimeksi joskus yli 20 vuotta sitten, ja sanoo sen johtuneen hormoneista, eikä niinkään silloisista naisista/tytöistä. (Minä tietenkin tulkitsen asian toisin, ja koen että mies ei halua minua tarpeeksi...)
-Parasta seksiä koko elämäni aikana olen kokenut mieheni kanssa, kun suhteemme alkoi. Täsmennän: aluksi vain seksisuhteemme. Me tapailimme puhtaasti seksisuhteena noin vuoden ajan, ennen kuin aloimme seurustella ja vakiintua. Tuon seksisuhteen aikana en kokenut mitään paineita, ja seksi oli mahtavaa. (Tietääkseni molempien mielestä.)
-Suhteemme historiasta vielä pieni lisäys: tapasimme treffeillä aikoinaan pari kertaa. Minun mielestäni miehessä ei ollut mitään vikaa, mutta hän ei vaikuttanut riittävän innokkaalta minun suhteeni (koska ei ollut sellaista kehujatyyppiä), joten ilmoitin miehelle, että en halua enää jatkaa tapailua. Päätin deittailla sellaisia miehiä, jotka vaikuttavat enemmän kiinnostuneilta, koska sellaisia oli. Miehelle se tuli yllätyksenä, mutta asia oli ok. Tapailimme sattuman kautta kuitenkin edelleen, toisinaan, ja päädyimme seksisuhteeseen. Minä vannotin, että suhde ei ole muuta kuin seksiä. (Molemmat kävimme treffeillä muiden kanssa.) Koskaan emme olleet toistemme luona yötä tms. Noin vuoden kuluttua mies kuitenkin alkoi varovaisesti miettiä, että voisko olla muutakin kuin seksiä... Koska edelleenkin mies oli mielestäni upea, aloitimme hiljalleen parisuhteen. Siitä ne paineet hiljalleen kasvoivat... (Ja siis se mieheni kommentti siitä, että on luontaisesti aiemmin viehättynyt erinäköisistä, liittyi siihen, miksi hän ei aikoinaan alussa vaikuttanut heti niin suunnattoman kiinnostuneelta. Kiinnostus minua kohtaan kasvoi hitaammin.)
Koen siis että paineet seksin ja siis ennen kaikkea seksuaalisen haluttavuuteni suhteen koskevat juurikin parisuhdetta. Siksi ajatus siitä, että sinkkuna ei paineita olisi, on hyvinkin realistinen.
Minulla on ollut aiemmin elämäni aikana 3 useamman vuoden suhdetta. Minua on jokaisessa aiemmassa suhteessa petetty, riippumatta siitä onko seksielämä tai elämä muutoinkin ollut hyvää vai ei. Jokainen miehistä sanoi, ettei pettäminen ollut minun syytäni, eikä kukaan olisi halunnut minusta erota. Jokaiseen suhteeseen olen jäänyt vielä pettämisen jälkeenkin, mutta lopulta en ole yli päässyt kuitenkaan.
Silloin seksisuhteemme aikanahan ei ollut sitoutumista, eikä siksi myöskään mitään paineita. Mutta hieman vaikeaa on nyt perhe-elämästä ja talolainasta peruutella takaisin seksisuhteeseen... ;)
Tällaisia vastauksia/taustoja. Olisiko ehdotuksia, miten eteenpäin? Sen jo tiedän, että menneiden suhteiden taakkoja ei pidä uuteen kantaa. Sen asian suhteen olenkin suht ok. En pelkää mieheni pettävän hetkenä minä hyvänsä tai mitään vastaavaa, vaikka toisinaan voinkin olla mustis. Pelkään ennemmin sitä, että mies pitää jotain seksikkäämpänä, kuin sitä että mies koskaan pettäisi. Hän on hyvä mies, eikä sellaista tee. Jotain hyvääkin siis, menneistä huolimatta.:)"Hänen mielestään korostin seksikkyyttä liikaa. (Jälkikäteen ajatellen äiti oli ehkä oikeassa...)"
Kyllä, äitisi oli varmaan oikeassa, ja on yhä. Korostat edelleen seksikkyyttä ja ulkonäköä kaiken muun edelle. Oman hyvinvointisikin edelle; lannistat näin oman seksuaalisen itsetuntosi. Miehesi on "auttanut" siinä töksäyttämällä toisarvoisia asioita, jotka ovat kolahtaneet sinuun pahasti. Oletko miettinyt mistä tämä johtuu?
Että otat nokkiisi sinänsä aivan mitättömästä asiasta? Eikö miehelläsi ole täysi oikeus pitää muitakin naisia viehättävänä, jopa ihan erityyppisiä kuin sinä? Ja etenkin kun mies vielä sanoi "aiemmin elämässään"?
Mieti hetki miten miehesi kokee teidän välisen vuorovaikutuksen. Jos olet edelleen hyvin herkkänahkainen, kannustaako se miestäsi ilmaisemaan itseään, puhumaan ajatuksistaan, mielipiteitään? Mieti miten se vaikuttaa suhteeseenne, että mies joutuu punnitsemaan ja harkitsemaan sanojaan, ettet vain loukkaantuisi. Että yhä 36-vuotiaana, edelleen sanot odottavasi/toivovasi kehuja ulkonäöstäsi (vaikka tiedät, ettei niillä ole vaikutusta). Eikö kehujen anelu, etenkin ulkoisista ominaisuuksista olekin vähän lapsenomaista? Aikuinen ymmärtää tällaisen lapselta, nuoreltakin, mutta toisen aikuisen esittämänä se on vain kiusallista. Kehu ei myöskään ole aito, jos sitä kerjätään. Moni kyllä suhtautuu puolison yksittäiseen, epäsuoraan pyyntökertaan "kasvoni/kampaus/kroppa on kyllä nyt melkoisen kohdallaan, eikös joo?" ihan ok. Mutta kun pitäisi keksiä suorista pyynnöistä kehuja vuositolkulla, niin se kyllä aikuisten oikeasti rasittaa suhdetta.
Perimmäinen totuus on kuitenkin, ettet saa miestäsi pidettyä seksin avulla kanssa. Edes siinä tapauksessa, että nauttisit seksistä hänen kanssaan. Vielä vähemmän, kun et ole "toimituksessa" läsnä. Kirjoitit myös, että sinkkuna olisi helpompaa. Siksi en näe väkinäisen seksin harjoittamisessa mitään mieltä. Sinun pitäisi sanoa miehellesi, että kaipaat breikkiä seksielämäänne. Aiot etsiä itsetuntosi rauhassa. Olen satavarma, ettei miehesi jätä sinua. Onhan teillä perhe-elämä ja talolaina tukena ;). Jos sattuisikin jättämään; parempi sekin. Voisit paremmin tulla sinuiksi itsesi kanssa, ja hyväksyä kuka oikeasti olet. Vaikka totta puhuen et ehkä ole koskaan löytänytkään aitoa omaa itseäsi. Olet sen verran voimakkaasti suuntautunut ulkonäöksellisiin seikkoihin. Varteenotettavaa myös miettiä, millaiseksi suhteenne muodostuisi, kun löytäisit aidon oman itsesi, hyväksyisit itsesi sellaisena kuin olet. Tämä voisi mullistuttaa suhteenne aivan uusiksi. Kun itsetunto on kohdallaan, näkee paremmin itsensä lisäksi myös toisen.
Vielä pari sanaa itkemisestä. Itku kertoo siitä, ettet ole onnellinen. Vaikka varmaankin arvelet sen johtuvan itsetunto-ongelmistasi, se ei välttämättä ole koko totuus. Itku kertoo sinulle pahasta olosta. Se lohduttaa. Voit ajatella sen myös auttavan jäsentämään pahaa oloasi. Mutta minäpä sanon, että itku voi ja todennäköisesti on hyvin suurelta osin hälytysmerkki. Se ei hälytä huonosta itsetunnostasi, vaan siitä, että sinulla on parisuhteessanne huono olo. Et tule ymmärretyksi. Ehkä te ette olekaan sopivia toisillenne parisuhteeseen? Et vain halua nähdä sitä. Tai "tiedä nähdä". Miehesi voi kaikin puolin ihana, seksikäs, avulias, ym. mutta jos itket, ja sanot, että sinkkuna olisi helpompaa, se saattaa tarkoittaa hyvinkin, ettei mies kaikesta huolimatta ole juuri sinulle sopiva. - Tpeutti
hukkarat kirjoitti:
Tällaisia vastauksia/taustoja. Olisiko ehdotuksia, miten eteenpäin? Sen jo tiedän, että menneiden suhteiden taakkoja ei pidä uuteen kantaa. Sen asian suhteen olenkin suht ok. En pelkää mieheni pettävän hetkenä minä hyvänsä tai mitään vastaavaa, vaikka toisinaan voinkin olla mustis. Pelkään ennemmin sitä, että mies pitää jotain seksikkäämpänä, kuin sitä että mies koskaan pettäisi. Hän on hyvä mies, eikä sellaista tee. Jotain hyvääkin siis, menneistä huolimatta.:)Meillä ihmisillä on se onngelma, että nuo menneiden suhteiden taakat sekä ylipäätään eletyn elämän kriisiajat jättää jälkensä sisimpäämme, eikä niitä voi ottaa, ikäänkuin rikki menneen laitteen ja nostaa työpöydälle korjattavaksi. Ihminen on ihmeellisen moniulotteinen luomus ja itse siitä aika tietämätön(tämä on yleistys, enkä osoita sitä sinulle ap), jostasyystä nuo taakkojen jäljet on vaikea jäljittää. Ne vain tulee esille keskellä elämää ja aiheuttaa uudestaan ja uudestaan ongelmia. Ap;n elämäntilanne on varmasti tuttu ehkä monille pareille, mutta eihän täällä kaikki käy lukemassa ja harva kykenee yhtä hyvään oman elämän argumentointiin, kuin ap, joten miten ihminen voisi saada avun itselleen, kun terapia on vähän arpapeliä ja ihmiset eivät kykene näkemään toisen sisintä. Juuri tämän takia avioerot on tosi yleisiä. Niihin ajaudutaan, vaikka kumpikaan ei sitä halunnut. Sinulla on, ap vielä mahdollisuus pelastaa liittosi, mutta tarvitset siihen oikean tai oikeita ihmissuhteita, joissa pääset purkamaan elämääsi juuri ninkuin täällä olet tehnyt. Tosin täällä on helpompaa anonyyminä kirjoittaa kun keskustella toisen ihmisen kanssa. Täätä vaan ei tahdo saada sitä juuri oikeaa apua, joka sinulle olisi parasta. Kyllä tuo sinun ongelmasi juontaa tuonne menneeseen ja se vaatii aikaa, jotta pääsisit sinuiksi itsesi kanssa, mutta mahdollista se on. Eroaminen on houkutteleva vaihtoehto kun on paha olla, mutta se ei ratkaise ongelmaa, vaan siirtää sitä. Siksi kannattaa yrittää nyt, vaikka se jää vain sinun harteillesi. Arvostan avoimuuttasi.
- tuulaXyz
"nuo menneiden suhteiden taakat sekä ylipäätään eletyn elämän kriisiajat jättää jälkensä sisimpäämme"
Mitä on "menneiden suhteiden taakat"? Eikö jokainen ole ihan itse valinnut puolisoaan? Jos hän tuntuu pelkältä taakalta, niin on osattava erota. Mikäli taas kriisiä pukkaa, niin sehän voi olla ennen kaikkea opettavainen ja kasvattava voima. Valinta ja asenne ratkaisee.
Välillä tulee sellainen tunne, että monet ajattelevat olevansa oman elämänsä uhreja. Ei uhrata ajatustakaan sille, että OMAAN elämään voi vaikuttaa. Kuten psykologi filosofi William James on sanonut "tämän vuosisadan suurin keksintö on, että muuttamalla ajatuksensa ja asenteensa ihminen muuttaa elämänsä." (1900-luvun alussa) - hukkarat
hdjk kirjoitti:
Miten sinun lapsuuden kodissasi naiset ovat miehiin suhtautuneet (mm. äitisi/ muut sukulaiset) tai millainen asema on miehillä ollut perheessä? Voiko jollain lapsuudessa opitulla olla vaikutusta, miten suhtaudut miehiin ja sitä kautta itseesi parisuhteessa?
" Koska edelleenkin mies oli mielestäni upea, aloitimme hiljalleen parisuhteen. Siitä ne paineet hiljalleen kasvoivat... "
Koetko menettäväsi jotain parisuhteessa?En koe menettäväni parisuhteessa mitään, mutta koen että parisuhteessa seksikkyydelläni ja ulkonäölläni on merkitystä. Sinkun ulkonökähän on ihan se ja sama, koska ei ole ketään, ketä kiinnostasi, ja ketä varten olisi kaunis. (Juu, itseään, mutta ei ketään muuta, ulkopuolista.)
Vanhemmillani on pitkä, onnellinen ja erittäin rakastava liitto. Molemmat arvostavat toisiaan, ja kohtelevat toisiaan kunnioittavasti. Heillä on yhä, eläkkeelläkin, hellyyttä toisiaan kohtaan. (Koska olen kerran nähnyt yöpöydän kaappiin, niin oletan että myös aktiivinen seksielämä...) En siis usko, että olisin saanut ns. vääränlaista sukupuoliroolin mallia. Äitini kanssa olen monessa asiassa kuin yö ja päivä. - Tpeutti
Tuossa voi olla yksi tekijä lisää soppaan, kun vanhemmillasi on noin hyvä liitto ja omaa ei tahdo saada kuntoon. Toisaalta se myös vaikuttaa siellä taustalla tasapainottavasti. Jos olisi erolapsuus takana, niin voisi olla toisin.
- NäinMeillä
hukkarat kirjoitti:
En koe menettäväni parisuhteessa mitään, mutta koen että parisuhteessa seksikkyydelläni ja ulkonäölläni on merkitystä. Sinkun ulkonökähän on ihan se ja sama, koska ei ole ketään, ketä kiinnostasi, ja ketä varten olisi kaunis. (Juu, itseään, mutta ei ketään muuta, ulkopuolista.)
Vanhemmillani on pitkä, onnellinen ja erittäin rakastava liitto. Molemmat arvostavat toisiaan, ja kohtelevat toisiaan kunnioittavasti. Heillä on yhä, eläkkeelläkin, hellyyttä toisiaan kohtaan. (Koska olen kerran nähnyt yöpöydän kaappiin, niin oletan että myös aktiivinen seksielämä...) En siis usko, että olisin saanut ns. vääränlaista sukupuoliroolin mallia. Äitini kanssa olen monessa asiassa kuin yö ja päivä."Vanhemmillani on pitkä, onnellinen ja erittäin rakastava liitto. Molemmat arvostavat toisiaan, ja kohtelevat toisiaan kunnioittavasti. Heillä on yhä, eläkkeelläkin, hellyyttä toisiaan kohtaan. "
Ihminen yleensä idealisoi muiden liittoja (ja varsinkin vanhempiensa) ja pitää omaansa ongelmallisempana vain siksi että oma liitto on ainoa jonka kaikki puolet tietää. En väitä etteikö vanhempiesi liitto olisi hyvin onnellinen mutta onnellisinkaan litto ei ole täysin vailla ongelmia tai vaikeuksia. Sinä et vain ole nähnyt niiitä koska ne ovat vanhempiesi keskinäisiä asioita. Oma liittosikin näyttää luultavasti suurimmalle osalle ulkopuolisista ihmisitä oikein hyvältä ja onnelliselta.
Tähän minusta kiteytyy juuri ongelmiesi ydin: idealisoit rakkautta liikaa, niin omaasi kuin muiden. Et oikein osaa ottaa ihmisiä sellaisina vähän puuttellisina ja lihallisina kuin he ovat. Ajatteletko että vajavainen ihminen ei olisi rakastamisen arvoinen? Ja siksi sinäkään et oikein ole ja toisaalta yrität nähdä miehesi melkein väkisin "rakkauden silmin" täydellisenä vaikka käytännössä näet myös niitä vajavaisuuksia jotak pyrkivät lommottamaan tuota idealisoitua kuvaasi?
- normiakka
Kannattaa jättää ne pillerit ja ostaa pessaari. Selvästi hormonaalinen onngelma
- aika_surullista
Kyllä te ihmiset olette outoja. Mieti AP miten suuri osa sinusta on muodostunut siksi, mitä hän ajattelee sinusta, mitä kuvittelet hänen ajattelevan sinusta - teidän parisuhteesta?
Puolet (vai riittääkö edes) sinusta on hänen tai parisuhteenne "ilmatilaa".
Onko sinua edes olemassa ilman häntä tai teidän suhdetta?
Tsiisus ja sitten sinulle on kehittymässä masennus ja huono itsetunto tästä rysästä.
Mieti, osaisitko seistä omilla jaloillasi ilman suhdettasi?
MIKÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA? UPEITA SUHTEITA KERTAKAIKKIAAN. Seksiä miellyttääkseen toista?!?!?!? Tää taitaa olla hyvinvointivaltion "positiivinen" ongelma ja se on mahdollista ainoastaan siksi, että teillä on ehkäisy käytössä. Toisaalta minkä tahansa kehitysmaan vaimon on ehkä myös harrastettava seksiä, jotta voi pitää puolisonsa. Seuraukset ovat vähän toiset siitä velvollisuus ja lohtuseksistä. MAHTAWAA.
Eikö suhde olisi parempi, jos jokainen yksilö kasvaisi ensin aikuiseksi ja vahvasti omille jaloilleen yksilönä ja sitten suhteeseen mennessään olisi ensin vahva itse jotta olisi jotain annettavaa?
Joo parisuhteessa ajautuu vuosien mittaan "meiksi", mutta ei oma itse saisi liudentua tai antaa liudentua olemattomaksi tai vähätteleväksi siksi, että on suhteessa.
Mitä sä annat tahtua sinulle ja teille? En voi kuin hämmästellä. Onneksi on suomi24
Ihmisen itsetunto ohenee ja romuttuu - laiskuudesta ja hengellisen heikkouden myötä. Sen jotenkin antaa mennä. Kuka teitä johtaa- itse vai ympäristön odotukset? - Ifeelyou1
Ihmiset ovat uskomattoman yksinkertaisia. Mulla on ihan sama ongelma kun aloittajalla. Miten on mahdollista että niin harva ymmärtää sen tunteen kun itsetunto on murusina? Ja harva ymmärtää psykologian päälle? Täällä ei paljoa järkevää asiaa tule, konkreettisia neuvoja mitä itsekkin tarvitsisin! Monta kertaa sanottiin nämä "mene terapeutille, ota asia puheeksi miehellesi, ala vain rakastamaan itseäsi" ei se vaan toimi niin, me tiedetään se.
Ainoa hyvä pointti saattoi olla tuo onnistumisen tunteet, ehkä voisi oikeasti auttaa kun pääsee onnistumaan.
Vuosia itsekkin taistellut huonon itsetunnon kanssa eikä se minnekkään ole parantunut.
Se on todella sääli, että miehet eivät ole kykeneväisiä auttamaan naista joka on pulassa itsensä kanssa. He eivät osaa vaikka haluaisivatkin, ehkä on mahdollista auttaa miestä auttamaan, ohjata hieman. Toki kannattaa miettiä sitäkin, ignooraako miehen huomion kun se on jotain hyvää.
Muutama vinkki:
Olen itse kokenut helpotusta pakottamalla itseni näkemään huonoissa asioissa jotain positiivista, kaikessahan on 2 puolta. Toinen ajatusharjoitus myöskin; mitä ulkopuolinen ihminen kommentoisi jos hän näkisi/tuntisi tilanteen tai asian. Mitä itse sanoisit ulkopuolisena. Myös välillä omissa suruissani olen huomannut unohtavani katsoa ihmisiä silmiin ja kun pakotan itseni taas katsomaan, olen pystynyt unohtamaan huoleni ja saanut läheisen tuntuisen kontaktin, nähnyt ne ilmeet ja aidot tunteet silmien takana. Koen paremmin olevani läsnä ja pidetty.
Seksuaalisuudesta, ehkä joskus voisit kokeilla masturboida hitaasti, kosketella itseäsi ajan kanssa, tunteja vaikka. Sitten teet sen miehesi kanssa. Anna hänen vain olla vierelläsi. Sinun olisi hyvä löytää se taito pystyä rentoutumaan niin että seksuaalisuutesi herää ja pystyä lopulta rentoutumaan myös miehesi kanssa. Hänen on aika kokea sinun orgasmisi, joskus hyvä olla itsekäs. Harjoittele unohtamaan ulkomaailma, rentoutumisharjoituksilla esimerkiksi, meditaatiota sun muuta. Harjoittakaa pitkiä esileikkejä vaikka pelkkää silittelyä joka ei johda seksiin, ellet vahingossa innostu. Kyllä hyvän seksin jälkeen nainen tuntee itsensä naiseksi taas, seksuaalisuus on vaan hieman hankala löytää uudestaan kun se on mennyt piiloon, tapahtunut itsellekin.
Luulen että huono itsetunto on merkki hyvästä itsetietoisuudesta ja siitä että tuntee ja kokee paljon, eli tyhmyyttä se ei ole. Ei ole aloittajan syy, että "normaalit ihmiset" ovat jälkeenjääneitä. Tsemppiä! - fioly
Hei, tunnistin itseni tekstistäsi ja todella moni kohta muistutti omaa elämääni. Tällä hetkellä elän sinkkuna, mutta tulevaisuudessa toivon löytäväni parisuhteen itsekin. Vielä ei ole sille aika.
Olen todella ankara itseäni kohtaan ja perfektionisti. Asetan itselleni vaatimuksia millainen minun tulisi olla tyttöystävänä, jotta olisin hyvä sellainen ja ansaitsisin miehen. Toisaalta tiedän ettei minulla ole mitään hätää, mutta samaan aikaan näen itsessäni vain ne epäkohdat ja niiden mukaan koen itseni kokonaan ihmisenä huonoksi. Olen käsitellyt paljon entistä parisuhdettani ja huomaan tekeväni mielessäni listoja miten voisin olla seuraavassa suhteessani parempi tyttöystävä. Tällä hetkellä en koe täyttäväni niitä kriteereitä ja siksi en omasta mielestäni ansaitse olla suhteessa. :/ Surullista ja vaikka kuinka olen itselleni yrittänyt puhua järkeä, parantaa itsetuntoa ja muuttaa ajatusmaailmaani, niin silti jokin sisäinen ääni minussa on ja pysyy. Itsetuntoni on kohdillaan muilla elämän osa-alueilla ja olen erittäin tietoinen itsestäni, mutta tämä on ja pysyy.
Tämä kauhean ankara suhtautuminen itseensä heijastui seksissä ja kuvailemasi ajatukset kuulostivat tutuilta. Mahtaako johtua siitä, että seksin aikana me ollaan niin haavoittuvaisia ja kohtaat itsesi kumppanin kanssa sekä kumppanisi kohtaa sinut sellaisenaan etkä voi turvautua mihinkään. Perfektionismi on kuitenkin jonkinlainen suojamuuri, jota on hankala pitää yllä seksin aikana, siksi seksi tuntuu myös epämukavalta ja siihen on vaikea heittäytyä.
Mistä sitten voisi olla apua? Hmmm... en osaa itsekään vastata tuohon. Tällä hetkellä kun elän sinkkuna, niin pystyn hyväksymään epäkohtani paljon paremmin. Haluan kuitenkin löytää kovasti itselleni miehen, jota voin rakastaa ja joka rakastaa minua, niin sen takia minun on opittava olemaan armollisempi itseäni kohtaan.
Olen huomannut omalla kohdallani, että jotkin lauseet toimivat toisia tehokkaammin juuri minulle. Eli suosittelen sinua etsimään itsellesi sopivia voimalauseita, jotka laitat näkyville. Se on hieno tunne, kun jonkun sanonnan todella sisäistää ja pystyy peilaamaan omaan elämäänsä. :)
Sit toinen vinkki jonka annan. Tee itselleni tehtäviä tai haasta itsesi epämukavuusalueellasi. Onnistumiset kuitenkin ruokkivat lisää ja motivoivat jatkamaan. Pieniä asioita, mutta niillä voi olla iso merkitys. :) HALU rakastaa itseään sellaisena kuin on, ehkä siinä on alku hommalle. :)- hukkarat
Kiitos! Ja tsemppiä sinullekin!!
- nojuuainhanepäilyttää
Ei huonoon itsetuntoon ole mitään yhtä lääkettä mutta jonkunlainen epätäydellisyyden hyväksyminen ja pienten omien juttujen ajattelu eli esim. hiljainen kiittely itselle josta in pienestä asiasta ihan oman mielen sisällä ja itsensä palkitseminen jostain pienestä hyvästä teosta tai aikasnsaannoksesta.. sillä alkuun. Ehkä sinulla on joskus oikeus jotakin kehua odottaa myös siltä toiselta ihmiseltä, mutta ei pidä sitä odottaa liian usein, mutta joskys edes kerran kahdessa viikossa pitäis toisen keksiä joku kehu sulle ja varmaan sun kin sille toiselle. Jos on turvallinen olo ihmisellä niin seksin pitäis tuntuu ihan tavalliselta toiminnolta eikä joltain keinolta suhteessa toiseen ihmiseen. Ehkä asioista pitäisi keskustella enemmän ääneen teillä kuitenkin vaikka sanoitkin että joku arvomaailma juttu teillä toimisi hyvin. Ja joskys yrittää viettää paineeton ja rentouttava romanttinen yhteinen viikonloppu, johon saisi myös mahdollisesti molempia huvittavaa huumoria ehkä mukaan?. Joku pieneen vaihteluun tähtäävä asia ehkä voisi tuoda tarpeellista keveyttä katsantoon niin luottamus sitten toiseenkin ja itseenkin kasvaisi.
- Whwer
Sun ei auta kuin mennä puhumaan ammattiauttajan luona. Mitään muuta ratkaisua sinulle ei ole, koska itsetuntosi on todella huonolla mallilla. Ja jos et tee mitään, niin tulee päivä kun et pysty enään miestäsi tyydyttämään, koska tilanteesi vain pahenee. Vielä kun voit auttaa itseäsi itsetuntosi osalta, tee se itsesi vuoksi. Tsemppiä
- mies_painu_ulos
Olet typerä nainen. Miestä ei kannata pitää vain seksin vuoksi. Asenteesi miehiin on aivan väärä.
Jos minun mieskumppani tahtoo lähteä pois tai pettää, en minä ainakaan seksillä pakota pysymään luonani.
Kyllä minä sanon tuollaiselle miehelle: hyvästi tuossa on ovi ja äläkä tule kerjäämään takaisin. pysy poissa, valintasi olet tehnyt.- kahviapakosta
"Jos minun mieskumppani tahtoo lähteä pois tai pettää, en minä ainakaan seksillä pakota pysymään luonani."
Vaimona ajattelee noin, aivan varmasti. Kakkosethan toimivat juuri tuota tekniikkaa käyttäen, houkuttelevat pesällä/pesälle. On tää maailma kummallinen.
- jbuikj
Mitä tämä mysteeri ammattiauttaja tekee tässä tilanteessa?
- ennenkinvast
Sanoo aplle "Nyt sinun on syytä lopettaa hormoniehkäisyn käyttö. Mielenterveytesi on arvokkaampi kuin soloinen hipiä."
- suhteen_loppu
Typerää. Jos nainen on parisuhteessa miehelle vain pumpattava Barbara niin sellaisen parisuhteen onkin loputtava.
Tälläisessä tapauksessa olisikin oikein, että mies hankkisi itselleen sen muovisen pumpattavan Barbaran.
En ymmärrä miksi naisen pitäisi alistua olemaan vain pumpattava Barbara miehelleen? - hyväMies20v
Kuulostaa siltä että kaikki korjaantuisi jos vain miehesi kehuisi sinua ja huomioisi sinua enemmän. Voisit yrittää kertoa miehellesi että asia oikeasti vaivaa ja ahdistaa sinua.
Ja miehen pitäisi kestää kyllä useampi kuukausi ilman seksiä jos hän sinua oikeasti rakastaa. - Tänääntätähuomennasitä
Aloittaja vaan tekeytyy marttyyriksi. Todellisuudessa se kuitenkin jumaloi miehensä patukkaa ja suorastaan kerjää stä ..
- elämäää
Kun on tuollaisia ongelmia itsensä kanssa ja parisuhteessa.Tokko täältä saa apua, menkään yhdessä miehesi kanssa ammattiauttajalle .
Seksiin ei oikea avioliitto perustu vaikka se on osa sitä yhteiselämää. Paljon muutakin yhteistä kuin seksi.Pitää olla aivot yläpäässä eikä siellä alhaalla. Onnea elämääsi.. - hepitönhelmikuu
Minä pidän vaimoa puutteessa. En anna sille ikinä jos se ehdottaa. Saatan kerran kuukaudessa ehdottaa, mutta en yleensä silloinkaan. Nään kuinka hän haluasi. Kostan hänelle femakkojen vittuilut suomalaisesta miehestä. Kaikki tämä panettelu ja vähättely tulee meidän aviovuoteeseen. En siedä enää yhtää suomalaista miestä halventavaa tai arvostelevaa kirjoitusta missään.
Suosittelen, että kaikki suomalaiset miehet pihtaavat tulevan 2016 helmikuun ajan seksistä suomalaisen naisen kanssa. Ulkomaanlaiset ja ulkomaalaistaustaisia ei lasketa mukaan, saa naida.- Urheeta
Yes!
Kusen omaan pesääni, jotta muijaa vituttaisi!
Siksi, että maailmalla meille miehille vittuillaan!
Onneksi pääsin naimisiin, että sain naisen tuohon tarkoitukseen.
Maailma kolhii mua, mutta kotona oon kuitenkin kingi!
- opittu_on
Seksin harjoittaminen miehen kanssa ei tee miestä uskolliseksi. Mies pettää sinua vaikka harjottaisit seksiä sen kanssa säännöllisesti.
Kaikki seksi on miehelle vain harjoittelua ilman sitoumista mihinkään. Miehet ovat aina uusien naaraiden perään vaikka tekisit mitä tahansa.
ET vain tunne miehen luontoa lainkaan. Miehet ovat sitoutumattomia panoautomaatteja. - suomilehmää
tulee nöyryyttää aika ajoin jotta hän tietää paikkansa.
Eipähän hypi silmille. Erästä läskipersettä ojensin verbaalisesti kaupungilla, kun
kyseinen hieho arvosteli kaikkia ohikulkijoita. Meni meinaan lehmä sanattomaksi xDDD Mikäli käyttäisit tuon saman energian reenaamiseen mitä käytät tyhjänpäiväiseen lässyttämiseen ,niin sulla tuskin olis itsetunto ongelmia.
En tiedä onko kukaan kysynyt vielä, mutta mikä on pituus/paino?. Voin antaa sulle ohjeet parempaan elämään sen jälkeen.- hukkarat
Pituus 171 ja paino 63kg. En ole painoindeksillä mitattuna tippaakaan ylipainoinen, vaan järjellä ajatellen ihannepainossani. Kyse on siis itsetunto-ongelmasta. Pahoittelut etten painottanut tätä asiaa tarpeeksi aloituksessani.
Se on totta, ettei aikaa liikunnalle näin ruuhkavuosina juuri ole, tai liikunta tulee lähinnä hyötyliikuntana. Mutta ei ongelmani ole siis surkea kunto tai liikalihavuus, vaan tapani ajatella itsestäni liian vaativasti. hukkarat kirjoitti:
Pituus 171 ja paino 63kg. En ole painoindeksillä mitattuna tippaakaan ylipainoinen, vaan järjellä ajatellen ihannepainossani. Kyse on siis itsetunto-ongelmasta. Pahoittelut etten painottanut tätä asiaa tarpeeksi aloituksessani.
Se on totta, ettei aikaa liikunnalle näin ruuhkavuosina juuri ole, tai liikunta tulee lähinnä hyötyliikuntana. Mutta ei ongelmani ole siis surkea kunto tai liikalihavuus, vaan tapani ajatella itsestäni liian vaativasti.No ei tuo mittojen perusteella mitenkään pahalta vaikuttaisi, mutta väittäisin, että
mikäli se kroppa oikeasti on tikissä, niin tuskin kellään on itsetunto ongelmia siinä vaiheessa.
Ja mitä tulee ruuhkavuosiin, niin kysyn sulta, et montako taloa oot rakentanu?
Monikaan joka elää ruuhkavuosia ei tajua paskaakaan mitä se on kun on oikeasti ohjelmaa elämässä. On vaan opittu olemaan perseellään ja sitten kuvitellaan, että sitä aikaa ei ole, mutta kyllä sitä nyt vaan on aina aikaa reenaamiseen.
Loppusissaan uskoisin, että kaipaisit vaan piiskaa pyllylle ja kunnolla munaa mekkoon, niin loppuis tuo typerä höpinä vähäks aikaa.
- cerridwen
hei.... ehkä omalla tavallaan samanlainen tilanne minullakin. olin paljon lihavampi kun tapasin tämän nykyisen kumppanin. silloin olin 17 kiloa painavampi ja nyt painoa tippuu. nautin seksistä silloin paljon, vaikka mies minua pettikin. isompikokoisen naisen kanssa. annoin anteeksi, mutta halut menivät kuitenkin hetkeksi. ne tulivat takaisin, ja elämä menee eteenpäin... nyt on syksystä lähtien paino tippunut siis urakalla, harrastan joogaa ja tanssia & kehonhallintaa. vartaloon on tullut notkeutta ja muutenkin tuntuu hyvältä olla omassa kropassa. sitä tunnetta ei ole ollut vuosiin. ja tämä silloin kun vartalo on vaatteiden alla piilossa. pystyn kyllä olemaan alasti, vaikka mies olisikin samassa huoneessa/sängyssä. kuitenkin tietää miten käy kun laihtuu, tai ainakin silloin kun se käy nopeasti.... mutta sen voi korjata, ja minulla se onnistuu, olen sen verran nuori vielä. mutta tässä laihtumisen aikana on tullut aina vain useammin mieleen että "ketä tuo ajattelee?" nyt on haluja nimittäin, kun kuitenkin haluan nauttia tästä notkeudesta. mutta tuo ajatus kummittelee päässä entistä enemmän. olen koko ajan sanonut että laihdutan ihan itseni takia, en kenenkään muun. ja nyt on tullut sitten mieleen vielä ajatus "että pitää laihtua lisää, että olisi parempi seksielämä." mies on nimittäin sanonut melko suoraan, että koska olen lihava, ei voi olla kovin kummoinen seksielämä. hän on sanonut myös, että ei mene minun kanssa naimisiin ennenkuin jaksaa kantaa minut.... ja en sentään painanut 120 kiloa lähellekään.
mutta pahalta tuntuu. lueskelen näitä seksitietokirjoja, missä on siis erilaisia asentoja ym... että voisin siis miellyttää miestäni. ongelmana on nyt se että mies ei niihin koske. ja muutenkin seksin aikana minä hoidan kaiken, hän vain....on. on kyllä läsnä, mutta muuta ei tee. ja jos hän haluaa joskus seksiä, mutta minä en, niin minun on silti annettava että loppuu se saatanan ruikutus. eli ei ole väliä haluanko vai en, pääasia että hän saa. ja eipä se pahemmin minun nautinnosta välitä. välillä kyllä. teen oikeasti kaikkeni häntä miellyttääkseni. ruokaa teen parhaan taitoni mukaan ym... mutta en saa kehuja. en ole ikinä saanut. en ole niitä kyllä pyytänytkään. mutta olisi joskus kiva saada jokin kommentti tyyliin "hyvää ruokaa" tai tälleen. eikä niitäkään nyt joka päivä, mutta välillä. että tietäisi tekevänsä jotain oikein, että toisella olisi hyvä olla.
minä mietin tässä että olisiko jokin liikuntaharrastus? esim. itse tykkään älyttömästi tuosta hathajoogasta, mitä olen harrastanut syksystä lähtien. ja tuo tanssia & kehonhallinta on myös kivaa. tai jos et vielä halua/ uskaltaudu johonkin ryhmään, niin vaikka ihan kävely? kyllä varmasti siellä missä asut on joitain lenkkeilyreittejä? kuuntelet samalla musiikkia, ja tälleen... nimittäin kyllä itsetunto paranee kun saavuttaa jotain. tai hemmottele itseäsi jollain näillä "naisten kotkotuksilla?" nimittäin oma hemmottelu on että menen ammattilaiselle nypityttämään & värjäyttämään kulmat, ja ripset siinä samalla. tai sitten ihan vain kuuma suihku, peseytyy jollain ihanan tuoksuisella vartalonpesuaineella, vartalonkuorinta ja muuta tälläistä? ja kadehdin niitä onnellisia, joilla on kylpyamme jossa voi rentoutua ihan kunnolla.... nämä ovat vain tälläisiä mitkä tekee / on tehnyt minun olon hyväksi. ja kannattaisiko pitää pikku paussi seksistä? nimittäin jos oikeasti tullaan siihen tilanteeseen " että nyt on pakko, voi p*aska.." niin sen jälkeen kyllä alkaa jo inhoamaan toista osapuolta... ja itseäänkin minun tapauksessa. ja älä ota stressiä, tässä elämässä ei ole pakko tehdä mitään muuta kuin kuolla ja maksaa veroja. ja jos äijäsi haluaa p*illua ja näkee ettet halua antaa sitä, niin miksi sitten ottaa? tai sitten miehet ovat sellaisia kuin olen kuvittelut jo tässä muutaman vuoden ajan... sainpahan purkautua itse, ja toivottavasti tuosta sai selvää ja edes jotain apua...
niin, ja vielä eräs asia: Ennenkuin diagnosoit itsellesi huonon itsetunnon tai masennuksen, niin tarkista ettet ole ympäröinyt itseäsi kusipäillä. - VainAlapäässäPartaa
Niin se on kuulkaas, että parrakasta naista ei tee mieli. Jos rouva on partarouva, mies suunnittelee varmasti vaihtoa. Meinaan ei ole mukavaa, jos naisella on leuassa senttiset karvat. Ottakaatten tämä huomioon. Siis parta pois ja pilkettä silmään, niin kyllä meinaan natisee.
- have_seen_it_all
Kyllähän se itsetunto paranee kun laittaa oman kropan kondikseen. Liikunta ja oikea ruokavalio tuo halutkin takaisin. Parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa. Toki v-mäistä elellä puutteessa aikuisviihteen voimin, mutta ei ainakaan ole sitä stressiä mitä huonossa suhteessa jatkuvasti on. Kerran se kirpasee kun eroaa, mutta sitten helpottaa ja myöhemmin uutta matoa koukkuun kun oma pää selvitetty ja oma kroppa laitettu kuntoon niin itsekin on tyytyväinen.
Vähän hassulta tuntuu että motivaatio pitää löytää treenaamiseen sitä kautta että pitää miellyttää jotain toista. Kyllä se pitäisi löytyä ihan kun katsoo peiliin ja tekee päätöksen. Kaikki on lopulta itsestä kiinni. Tekosyitä riittää aina. Pitää löytää itselle sopiva harrastus. Ruokavalion fiksaus on helppoa. Perus safkaa saa syödä aika reilusti jopa dietillä kun jättää suurikaloriset herkut pois. Nykymaailmassa vaan ihmiset laiskoja, pitää saada nopeeta mikrossa lämmitettävää ruokaa. Lopputuloksen näkee peilistä.- cerridwen
liikunta parantaa itsetuntoa. ja (ainakin minulla) on mahtava fiilis, kun tunnin jälkeen on kuluttanut itsensä loppuun. ja vielä kun ehkä tietää sen hetkiset rajat, ja menee vähän niiden yli.... se antaa vielä paremman olon!
ja itse en löytänyt motivaatiota treenaamiseen, tai ylipäätään elämäntapojen muuttamiseen miehen takia. inhosin katsoa itseäni peiliin, ja ruoka oli lohduke. se ei ollut kivaa. ja sitten kuulin että täällä on erityisliikunanohjaaja, joka vuoden ajan ilmaiseksi opettaa terveelliset elämäntavat. tosin hänellä on kaksi kriteeriä, joista täytin toisen. tämän ohjaajan mielestä terveelliset elämäntavat voivat parantaa (jos ei nyt kokonaan) niin aika paljon. ja hän on syksystä asti ollut opastamassa :) sain itse valita mieluiset liikuntamuodot, ne kuuluvat ihan sopimukseen. ja me nähdään tosin vain 5 kertaa vuoden aikana, mutta se opettaa vastuuta, ja ollaan yhteydessä, kertoilen miten menee, kysyn jos on kysyttävää jne.
tämä saattaa ihmetyttää teitä ja varmasti jotkut vetävät herneen nenään, mutta en häpeä sitä että pyydän ammattiapua tähän. ja lopputulos näkyy. välillä pystyn katsomaan itseäni peiliin, ja vielä kun laihdun saman verran, niin olen samoissa mitoissa kuin 11 vuotta sitten! silloin olin tyytyväinen vartalooni, ja normaalipainoinen.
joten korostan, että liikunta olisi hyvä vaihtoehto. elämäntaparemontti. ja mies, joka kohtelee pelkkänä panopuuna, on hyvä heittää menemään siinä samalla. have_seen_it_all sanoi sen hyvin, että parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
tässä tänä aamuna pohdinkin, että seksihän on aikuisten leikkiä? siinä ei tarvitse tehdä mitään, ellei itse halua. ja se, että harrastaa seksiä väkisin, ei ole hyvä. nimittäin seksi on yksi ihanammista asioista maan päällä. ja sitä kun teet tarpeeksi pitkään väkisin, niin saattaa olla että painelet jossain vaiheessa luostariin, missä ei tarvitse nähdä yhtään (elävää) miestä. tai muutat keskelle ei mitään, jottei tarvitse olla tekemisissä kaksilahkeisten kanssa.
ja ei ole kenenkään muun tehtävä kohottaa meidän itsetuntoa. meidän on tehtävä se itse. joku taisi sen sanoakin aikaisemmin. mutta kieltämättä itsetuntoa hivelee se, että kumppani sanoo että näyttää hyvältä? sitä nyt tuskin voi kukaan kiistää? - tuulaXyz
cerridwen kirjoitti:
liikunta parantaa itsetuntoa. ja (ainakin minulla) on mahtava fiilis, kun tunnin jälkeen on kuluttanut itsensä loppuun. ja vielä kun ehkä tietää sen hetkiset rajat, ja menee vähän niiden yli.... se antaa vielä paremman olon!
ja itse en löytänyt motivaatiota treenaamiseen, tai ylipäätään elämäntapojen muuttamiseen miehen takia. inhosin katsoa itseäni peiliin, ja ruoka oli lohduke. se ei ollut kivaa. ja sitten kuulin että täällä on erityisliikunanohjaaja, joka vuoden ajan ilmaiseksi opettaa terveelliset elämäntavat. tosin hänellä on kaksi kriteeriä, joista täytin toisen. tämän ohjaajan mielestä terveelliset elämäntavat voivat parantaa (jos ei nyt kokonaan) niin aika paljon. ja hän on syksystä asti ollut opastamassa :) sain itse valita mieluiset liikuntamuodot, ne kuuluvat ihan sopimukseen. ja me nähdään tosin vain 5 kertaa vuoden aikana, mutta se opettaa vastuuta, ja ollaan yhteydessä, kertoilen miten menee, kysyn jos on kysyttävää jne.
tämä saattaa ihmetyttää teitä ja varmasti jotkut vetävät herneen nenään, mutta en häpeä sitä että pyydän ammattiapua tähän. ja lopputulos näkyy. välillä pystyn katsomaan itseäni peiliin, ja vielä kun laihdun saman verran, niin olen samoissa mitoissa kuin 11 vuotta sitten! silloin olin tyytyväinen vartalooni, ja normaalipainoinen.
joten korostan, että liikunta olisi hyvä vaihtoehto. elämäntaparemontti. ja mies, joka kohtelee pelkkänä panopuuna, on hyvä heittää menemään siinä samalla. have_seen_it_all sanoi sen hyvin, että parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
tässä tänä aamuna pohdinkin, että seksihän on aikuisten leikkiä? siinä ei tarvitse tehdä mitään, ellei itse halua. ja se, että harrastaa seksiä väkisin, ei ole hyvä. nimittäin seksi on yksi ihanammista asioista maan päällä. ja sitä kun teet tarpeeksi pitkään väkisin, niin saattaa olla että painelet jossain vaiheessa luostariin, missä ei tarvitse nähdä yhtään (elävää) miestä. tai muutat keskelle ei mitään, jottei tarvitse olla tekemisissä kaksilahkeisten kanssa.
ja ei ole kenenkään muun tehtävä kohottaa meidän itsetuntoa. meidän on tehtävä se itse. joku taisi sen sanoakin aikaisemmin. mutta kieltämättä itsetuntoa hivelee se, että kumppani sanoo että näyttää hyvältä? sitä nyt tuskin voi kukaan kiistää?"kieltämättä itsetuntoa hivelee se, että kumppani sanoo että näyttää hyvältä? sitä nyt tuskin voi kukaan kiistää?"
Itsetuntoa hivelee, kun saa olla vapaasti sellainen kuin on, ja näyttää miltä (kulloinkin) näyttää. - hukkarat
cerridwen kirjoitti:
ja ei ole kenenkään muun tehtävä kohottaa meidän itsetuntoa. meidän on tehtävä se itse. joku taisi sen sanoakin aikaisemmin. mutta kieltämättä itsetuntoa hivelee se, että kumppani sanoo että näyttää hyvältä? sitä nyt tuskin voi kukaan kiistää?Kiitos teille kahdelle vinkeistä. Ongelmani ei kuitenkaan ole huono kunto tai ylipaino. Koska olen itsekriittinen, pienikin painon nousu harmittaa minua, mutta oleellista on kuitenkin tapani ajatella ja suhtautua itseeni. Olen siis 171cm pitkä ja painan 63kg. Minulla ei ole ylipainoa. Aiemmin painoni oli 59kg, joten muutama kilo on tullut lisää.
Liikunnasta en ole koskaan saanut erityisemmin mielihyvää, mutta liikun koska se on terveellistä. Ruuhkavuosien aikana nyt vähemmän, mutta varmaankin riittävästi. Ruokavalionikin on suhteellisen terveellistä, normaalia kotiruokaa ja herkkupäivä kerran viikossa.
- miesvielävetreä
Taidat olla 50 täyttänyt? Meinaan, kun useimmat yli 5-kymppiset naiset ovat umpeenkasvaneita.
- Jokujokatietäätodella
Pysähtyykää lukemaan nämä asiat: Tutkikaa mitä te pelkäätte ja millainen kokemus veisi pelon pois. Huonon itsetunnon takana voi parmillaan olla taitoja jotka tulee käyttöön vasta kun uskaltaa kohdata jonkun pelkonsa. Jollakin se voi olla suhteen päättäminen. Ja huonossa ollossa roikutaan koska se on jotain pakkomiellemäistä eli ongelma on vaikea lopettaa kun se ei kokonaan tunnu pahahta kiitos riipuvuuden kaltasen suhteen. Ihmisen mieli on ovela. Toinen teoria mikä voi auttaa on se että lopettakaa minä olen huono ajattelu. Ja keskittykää tekemään jotain muuta aina kun ei toivottu ajatus tulee mieleen. Eli se pitää jättää huomiotta ko väärin tekevä pikkulapsi. Ja aina kun sama lause tulee. Niin sama teko. (kokemuksesta sanon että se on yhtä helvettiä aluksi kun opettaa itteään siitä pois. Täyttä tuskaa mutta kannattaa. )Ei siihen ei auta ise kehu. Vaan se että joko opetta itsesä huomaamaan tyhjyyden tai jotain muuta. Se aloittaa 15 sekunnista. Kattokaa kelossta. Ajattele tyhmästi vaikka sekuntti tai vaikka älämölö. 15 kertaa jos et muuta keksi. Tai siirry vaikka tapputtamaan polvea tai pistä kieli hampaiden väliin joka kerta. Kuhan siiryt pois päin ajatuksesta. Aivot ei tunnista ei sanaa. Eli kieltolistat ei auta. Mutta niin että sielä mielessä on vain sana sekuntti tai vaikka joku esine joka sattuu silmiisi juuri sillä hetkellä. Kivuntunteen tutkitty siirtoraja aivoille on 30 sekunttia. Kaiken maailman oppaissa on se vika että niitä kirjoitaa ihmiset joilla ei joko ole oikess kokemusta asiasta. Tai yksittäinen kuvakulma ei vaan sovi joka päähän. Vaan pitää poimia sopivimpia paloja itselle käytöön ja kaikesta huolimatta kovasti tehtävä töitä itsensä kanssa. Ja etsiä ne syyt itsestä
Ja se että oppiajat on liian pitkiä mistä aloitetaan.
Sen asian voi vaikka huutaa aluksi . (Jokaisella on täjän oma tyyl)että pääseen sanalla sen aikkiä mielen valtaavan minä olen sitä ja ajatuksen yli. Sitte rauhottatte ensin äänen. Sitte myöhemmin saamaa puoli minuuttia. Se riittää avaamaan minun mielestäni sen vaikean oven pois itsetunto ongelmista.
Kerron siksi että itse kuljin usemman vuoden kyseisesssäkehitys kivikossa.
Ja kaikkein vaikein hetki aluksi on saada mieli uskomaan. Siihen tekemiseen ja sen hyödylisyyteen. Koska vittumaista ko se onkin niin epävarma odottelu kuuluu asiaan jonkin aikaa ja se että negatiivisia asioita on sivuutettava.
Oppaat ja neuvojat ei kerro useinkaan tuskasta tai osaa asettua asemaasi todella. Mikä on epäreilua. Ja vituttaaki.
Suurimalta osalta loppuu kärsivällisyys sen takia ja ongelmasuus jatkuu ja jatkuu ja voi paheta.
Kolmas teoriani koskee sitä että miten katsoi maailmaa . Olisiko syytä opetella sulkemaan ja mieli ja seurata muita sivusta. On niitä jotka näyttää tietä. Ota ensimmäinen askeleesi pysähdy ja katso mallia.
Sitte seuraavaksi opettelet sanomaan mielipiteesi negatiivisen tuloksen pelosta huolimati. Jokainen aito selviytymiskokemus nostaa itsetuntoa. Tai omaan suuntaasi viety tarinanpala tai seikkailu. Opettele määrittelemään omat tarpeesi ja sitte ilmaisemaan ne muille reaktiota pelkäämättä. Entä sitte vailkka tulee paha sana. Ne on sanoja ja niihin ei kuole.
Ja katso.
Listaa kaikki hyvät asiat elämässäsi. Joka päivä. Ja kun joku ei kiva tulee mieleen niin sano sille että höhö höpö.... Voi senkin höpöttää ääneen.
Sitte viimeinen. Hanki Kunnon tressinaihe. Tai vakavampi surun aihe tai kunnon ongelmia ettei jää aikaa ja energiaa pyöriä oman mielen ympärillä. Tämä viimeinen vaihtoehto sopii vain vahvoille ja Rohkeille tyypeille. Luuserit on mullan alla. Aloittajalle: Kirjoitit: "Miehelle yritän parhaani mukaan esittää että kaikki on ok."
Lopeta miehellesi valehtelu ja kerro hänelle totuus, siis että sinulla on henkisiä ongelmia, jonka vuoksi et voi nauttia seksistä. Ja erityisen tärkeää on saada miehesi ymmärtämään, että hän on 100% täysin syytön tilanteeseen, siis ettet syytä miestäsi mistään laiminlyönneistä, etkä edes vihjaa mitään siihen suuntaan.
Tosiasioiden tunnustaminen voi herättää miehessäsi auttamisen halun, ja tämä auttamisen halu puolestaan voi korjata suhteenne (jos ja kun et ilmeisesti itse pysty enää auttamaan itseäsi). Lyhyesti: Lopeta teeskentely, ja pyydä apua mieheltäsi.
Yleisesti pätee: Naiset ovat hyviä vatvomaan ja salailemaan ongelmia, miehet ovat puolestaan hyviä ongelmien ratkaisemisessa (mutta vain siinä tapauksessa, että mies ymmärtää ongelman rakenteen, koostumuksen ja mekaniikan).- Ootteko_huomannu
Tässä kohtaa suomalaisiin iskee järki, hommataan kakara jalkoihin niin toinen ei voi lähtee ja sillä voi sitten kiristellä etuja keskenään.
- 2b-smart
Seksin harrastaminen miehensä kanssa on avioliiton A ja O, eli ilman sitä, pelkkä ystävyys jo riittää. Ei tarvitse avioitua sen takia. Seksin kautta hyvät intiimiset suhteet ja muut suhteet säilyy, ja voivat myös korjaantua intiimisen suhteen kautta, se on hyvän avioliiton edellytys. Itsetunto pitäisi kohota sen kautta jos asennoituu siihen oikealla tavalla. Täytyy aina muistaa, että tämä kumppani on sinun miehesi ja hänellä on oikeutta siihen kuten sinullakin.
On asioita mitkä eivät korjaannu, vaikka seksiä elämänkumppanina kanssa harrastaisi, mutta jos ei harrasta seksiä elämänkumppaninsa kanssa, yleensä kaikki muutkin asiat huononevat sen myötä, ja kiinnostusta toista osapuolta kohtaan loppuu siihen.- Tpeutti
Tuo pitää kyllä paikkansa.
Hei hukkarat,
lueskelin tätä ketjua jo pari päivää sitten, mutta kirjoitan vasta nyt muistikuvieni perusteella. Sinua on aika paljon syyllistetty huonosta itsetunnostasi ja siitä, miten olet joskus pohtinut eroamistakin, että voisit vapautua noista parisuhteen myötä tulevista paineista. Olen samaa mieltä siitä, että itsetuntoa on ulkopuolisten vaikeaa korjata. Tilannettasi ei kuitenkaan auta se, että sinulle tulee jo valmiiksi pahan mielen päälle tuo syyllisyydentunne. Et sinä ole valinnut, miltä sinusta tuntuu.
Tuo eroamisesta haaveleiminen käy hyvin järkeen, sillä se olisi keino päästä karkuun noita äärimmäisen raskaita tunteita, joita sinulla on. Kuten itsekin olet sanonut, et kuitenkaan halua erota. Se on hyvä, sillä se ei pidemmän päälle ratkaisisi sinun oikeaa ongelmaasi.
Ammattiauttajan kanssa juttelu olisi varmasti kohdallasi kaikkein parasta, sillä hänen kanssaan pääsisit työstämään syvällä sisimmässäsi olevia pelkoja ja käsityksiä, jotka nousevat pintaan ahdistavina tunteina. Siinä mielessä tilanteesi onkin positiivinen, että yleensä ahdistus ei nouse pintaan silloin, kun tilanne on akuutisti huono. Todennäköisesti sinulla on nyt turvallinen ja hyvä parisuhde, joka mahdollistaa pitkäaikaisten vaikeiden tunteiden käsittelyn.
Toivon sinulle voimia etsiä ja löytää apua.- Bathsuua
minua loukkaa vaurioittaa röyhkeys
En ole mikiään jota moikkaillaan
tai kuljetana kuin nuo kehittymättömät
jossain heidän omituisessa ( siis heill ei oel päässä mitään?
Tajuaako Ismo sen??
että nuo jot näyttää päämäärä tietoisilta
tasa painoisilta itsevarmoilta
että heillä on ehkä pieni piste aivoissaan , ( he ei katso koskana sivuille kun he kulkee..
kuin robotit
He ei katso ihmistä , he menee vaan röyhkeesti
( emme tiedä kuten pornoesiintyjiostäkään emme tienneet miten he voivat tehdä jotain niin hirveää ja mahdotonta
emme tiedä mitä noilla roboteilla on päässään - ei_ne_sitoudu
Olet jo menettänyt miehesi toiselle naiselle, luulet vai sen palaavan luoksesi satunnaisella seksillä.
Miksi naiset eivät opi tuntemaan miehen luontoa? Eivät miehet sitoudu yhteen naiseen. - tuulaXyz
Et ole löytänyt omaa tietäsi, et omia rajojasi, määrität itsesikin miehesi kautta. Olet saanut ohjeita ja kommentteja - ne, edes toimivimmat niistä, eivät liioin kiinnosta sinua, koska se vaatii sinulta muutosta. Ainoa asia, joka sinun pitäisi ymmärtää, että ainoastaan sinä voit ratkaista ongelmasi tekemällä muutoksia elämääsi. Ainoastaan sinä voit kantaa vastuuta omasta elämästäsi ja onnestasi. Voit aloittaa siitä, että ilmaiset nätisti miehellesi, ettet harrasta seksiä hänen kanssaan, koska se ei tunnu hyvältä.
- eimullamuuta
älä kiduta miestäs vaan eroa että se voi etsiä hyvä itsetuntoisen naisen
- NäinMeillä
Tajua että rakkautta ei ole rakastaa täydellistä vaan rakkautta on rakastaa epätäydellistä epätäydellisyydestä huolimatta.
Älä idealisoi rakkautta ja halua. Rakkaus on kaunista juuri siksi että olet juuri jonkun tietyn kanssa vaikka voisit olla yhtä hyvin jonkun muun kanssa ja voisit nähdä sen toisenkin kauniina ja haluttavana. Olet kuitenkin rakkauden takia valinnut juuri tietyn. Niin on miehesikin tehnyt. Ei sinun tarvitse olla se kaunein ja haluttavin, olet silti miehesi valittu ja rakkauden kohde.
Päästä irti siitä ajatuksesta että rakkaus on toisen näkemistä täydellisenä ja kaikessa hyvänä ja parhaana. Terve rakkaus hyväksyy toisen lihallisuuden ja epätäydellisyyden samoin kun terve itserakkaus hyväksyy omat puutteet ja epätäydellisyydet. - sara.1967
Ikävää, ettet rakasta itseäsi. Mutta sen voi opetella. Katso tv:stä ohjelma Elämä pelissä.
Laita seksielämä liitossanne mietintämyssyyn. Ei ole mitään mieltä toimia itseään vastaan. Tai mitä jos harjoittaisit seksiä jonkun muun kuin miehesi kanssa, ellei ajatus tunnu vastenmieliseltä? Vai ajatteletko silloinkin olevasi ruma ja itsetunnoton?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898206
- 906302
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586213Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344791- 443274
- 503255
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572812- 442809
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per482760- 492740