ja Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen. Esimerkkejä ukovaisten ateisteille, skeptikoille asettaman todistustaakan järjettömyydestä. Mitä tollompi, järjettömämpi väite, sitä mahdottomampi sitä on edes mitenkään tutkia, saati epätodeksi todistaa, mutta ei siitä seuraa että mitä älyvapaampi väite, sitä todempi, kun ei voi epätodeksi todistaa.
Russellin teekannu -haulla sai googlaamalla heti kärkeen kivan sarjakuva, jossa isä ja poika ovat ongella laiturilla. Poika kysyy että mites iskä jos mä en pääsekään Taivaaseen? Höpsis, vastaa isä, uskot vaan Jeeukseen niin sillä homma hoituu.
Poika inttää, että jos kuitenkin hypoteettisesti ajateltaisiin että en pääse taivaaseen, niin vaikuttaisiko se sinun onneesi Taivaassa, kun tietäisit että poikaksi on ikuisessa kadotuksessa, helvetin lieskoissa?
Ei, sanoo iskä, jumala poistaa Taivaassa olevilta muistista kaikki ikävät asiat. Poika toteaa tähän, että täydellinen onnellisuus edellyttää siis täydellistä tietämättömyyttä, johon iskä: "Juuri niin! Ja siksi me olemme kristittyjä!" Poika: "BINGO!"
Lentävä spagettihirviö, Russellin teekannu...
9
115
Vastaukset
- öuiu
Ai kettu ku tää on hyvä kettuilu!
Jenkeissä monet ovat saneet luvan pitää pastasiivilää päässään ajokorttikuvassaan, kun laki sallii uskonnollisen päähineen kuvassa. Toisin jotkut uskovaiset viranomaiset sanovat että se sallittiin siksi että se ei estä kasvojen näkymistä ja tunnistamista, ei sen takia että pastafarismi olisi "oikea"uskonto. Ihan yhtä oikea ja naurettava kuin vaikka kritinusko ja islam.
On näitä siiviläpääajokottikuvia hyväksytty muissakin maissa. U-Seelannissa pastafarit saivat vihkioikeudenkin. - 12_13
Tuossa sinun kertomuksessasi tulee esiin hyvin tietämättömyys ja se, ettei tunne yhtään mitä Raamattu opettaa. Suosittelen lukemaan itse Raamattua, niin ei tarvii tehdä itsestään hölmöä julkisesti omalla tietämättömyydellä.
- iukugg
Miksi sillä olisi väliä mitä raamatussa lukee?
- a.matsoni
Niipä se. Kaikki kritiikki uskoaan kohtaan on uskovan milestä tietämttämyyttä.' Hupaisaa.
Kuitenkin tutkimusten mukaan ateistit tuntevat uskonnot keskimäärin paremmin kuin uskovaiset. jopa niin että ateistit tuntevat uskovaisen uskon paremmin kuin tämä itse oman uskontonsa tuntee. Esim ateistit tuntevat kristinuskon keskimäärin paremmin kuin kristityt itse. - tutkinut
Muta kun atseistit eivät tunnetietettä , se nähtiin eivät tietäneet kuuilmakehästä eikäpysty kiistämään selvää tosiaa.
tutkinut kirjoitti:
Muta kun atseistit eivät tunnetietettä , se nähtiin eivät tietäneet kuuilmakehästä eikäpysty kiistämään selvää tosiaa.
Älä viitsi jatkaa samaa vitsiäsi. Se kului puhki jo ensimmäisellä kerralla. Ei kirjoitusvihreiden tahallinen lisääminen siitä sen huvittavampaa tee.
- einiinmitään
Minusta asia on hyvin yksinkertainen - jos kaiken luonut mahtava kaikkivaltias todella olisi olemassa, niin tokihan me tietäisimme tämän. Tietäisimme tämän samalla varmuudella kuin taivaalla loistavan auringon tai suonissamme virtaavan veren, koska tämän mahtiolennon olemus näkyisi ja välittyisi kaikkialla kaikkialle lukemattomilla eri tavoilla, jotka olisivat kaikki helposti tutkittavissa ja havaittavissa.
Kuitenkaan minä en kykene millään tavalla havainnoimaan moista mahtiolentoa, eikä kukaan joka väittää sellaisen olevan olemassa kykene esittämään minulle mitään todisteita väitteensä tueksi - puhumattakaan nyt siitä että väittäjät ovat keskenäänkin jyrkästi erimielisiä siitä millainen tämä mahtiolento edes olisi. Lisäksi mitkään heidän väittämänsä eivät kestä alkeellisintakaan kriittistä tarkastelua.
Lisäksi voi varsin perustellusti kysyä että miksi tämä mahtiolento leikkisi kanssamme loputonta kuurupiiloa, vaikka voisi taatusti tehdä itsensä tiettäväksi niin ettei kenellekään voisi jäädä mitään epäselvyyttä. Mitä hyötyä kellekään tai millekään olisi tämän mahtiolennon, siis kuuluisan aukkojen jumalan, loputtomasta piileskelystä?
Niin tai näin, tutkin vaikka miten päin, aina päädyn vääjäämättä ateismiin. Kreationismipalstalla (ja blogissaan) t-torppa on kumoamassa Suurta Kurpitsaa ja Hänen Ihmeellisyyttään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790