Minulla on ns. valkotakkiverenpaine, eli lääkärin mittaamana paineet ovat luokkaa 150/95 ja kotona mitattuna luokkaa 120/80. Muutama päivä sitten kävin poistattamassa viisaudenhampaat kevyessä anestesiassa. Ennen anestesian aloitusta mitattiin verenpaineeksi jopa n. 200/110, pulssi 120. Anestesialääkäri ei vaikuttanut huolestuneelta tuosta ja rauhoittavan lääkityksen antamisen jälkeen verenpaineet olivat kuulema tippuneet tasolle 110/70. Jäin itse vain miettimään, että eikö jo noin korkea verenpaine ala olla akuutisti vaarallista (täyttää hypertensiivisen kriisin ehdot). Saattoi tosin olla, että jännitin itse verenpaineen mittauksen lisäksi myös tulevaa hammasoperaatiota (pelkään myös hammaslääkäriä).
Voiko kova jännittäminen nostaa verenpaineet jopa tuolle tasolle?
Huomattavan korkea verenpaine ja jännitys
jännittäjä
1
636
Vastaukset 1
- jannittaja
Kyllä voi....itsellä viimeks kelan teettämis eri asiantuntijoiden tutkimuksissa ( työkyvyttömyyseläkehakemus) RR oli 230 / 90. Kehoitettiin seuraamaan arvoja ja ostin laitteen kotiini ja arvot n 140-150/80. Eli jännitys nostaa paineita.
Pyysin beetasalpaajalääkityksen eli otan tarvittaessa jos olen menossa tilanteeseen jossa tulen jännittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3961590Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä26610392 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk78890Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma28865- 54813
- 40789
Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa74745- 65736
- 59725
- 57722