Liian rahan poispilamat kermapeput

tavan_duunari

Raha ja sen palvonta näyttää turmelevan ihmiset pilalle, heistä tulee pohjattoman ahneita ja itsekkäitä hirviöitä jotka pyrkivät sortamaan muita ja kieltämään muilta perustarpeetkin saadakseen itse enemmän ja siltikään he eivät kykene koskaan olemaan tyytyväisiä, luulevat vielä voivansa tdhdä ihan mitä huvittaa ilman seurauksia.
Tällainen porukka on erittäin haitallinen ilmiö ihmiskunnan selviytymistäkin ajatellen ja heidän ahneuttaan pitäisi rajoittaa lain voimalla. Selvästikin he ovat jotenkin sairaita jolloin heidät tulisi sulkea johonkin laitokseen, saisivatpahan olla ihan keskenään mielestään parempien ihmisten keskuudessa...
https://www.youtube.com/watch?v=gIYB9sC_kZo
https://www.youtube.com/watch?v=bmUbIxDq0fY

Omat henkilökohtaiset kokemuksetkin ovat negatiivisia ns. varakkaammasta väestä, ylimielinen ja pöyhkeä, ennakkoluuloinen asenne. Ns. varakkaamman väen luulisi olevan keskimääräistä koulutetumpaa mutta eipä se koulutus näy ainakaan sivistyksenä, ennakkoluulot varsinkin osoittavat pikemminkin kouluttamattoman, alkukantaisen paviaanin käytöstä.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumiukko46

      Noissa esimerkki videoissa tuo piloille meno on valitettavasti tapahtunut jo paljon aiemmin ennenkuin rahasta on tajunnut yhtään mitään.

    • specter

      Entäs, miten käyttäytyy "tavallinen kansa". Ei tarvitse, kuin mennä Koivukylään, tai muuhun Vantaan itäosaan käymään, niin huomaa, että tämä köyhempi sakki se vasta huonosti käyttäytyy.

      Lähes aina köyhyys on oma vika, sehän on tabu, sitä ei saisi ääneen sanoa, mutta kaikki sen kuitenkin tietää. Harvoin köyhyys johtuu jostain muusta asiasta, kuin omasta käyttäytymisestä.

      Köyhät ihmiset on myös ahneita, pitäisi saada Elviksen elintaso omilla tuloilla -> ei kun pikavippiä ja joustoluottoa kehiin vaan, lopputuloksen kaikki tietää. Velkaa on niin paljon, että sitä ei saada lyhennettyä, joten jäädään tahallaan työttömäksi. Lopulta köyhyys on kaikkien muiden vika, mutta oma vika se ei ikinä ole.

      • tavan_duunari

        Noin väittää sairas rahanhimon sokaisema hirviö. Kyllähän rikas eliitti rakentelee sellaisia esteitä köyhien vaurastumiselle että vahingossakaan eivät pääse rikastumaan saati osinkoihin käsiksi. Ensinnäkin kohtuuttoman kalliit asunnot eli asumiskustannukset ovat omistavan luokan vika! Tätä ei edes asumistukijärjestelmä pysty paikkaamaan koska asumistuetkin valuvat asunnon omistajien taskuihin!


      • Kuluta_kaikki_ja_valita
        tavan_duunari kirjoitti:

        Noin väittää sairas rahanhimon sokaisema hirviö. Kyllähän rikas eliitti rakentelee sellaisia esteitä köyhien vaurastumiselle että vahingossakaan eivät pääse rikastumaan saati osinkoihin käsiksi. Ensinnäkin kohtuuttoman kalliit asunnot eli asumiskustannukset ovat omistavan luokan vika! Tätä ei edes asumistukijärjestelmä pysty paikkaamaan koska asumistuetkin valuvat asunnon omistajien taskuihin!

        Ne esteet rakentaa köyhä yleensä itse taloudellisesti järjettömällä käyttäytymisellään. Ja pistää senkin toisten syyksi.


      • tavan_duunari
        Kuluta_kaikki_ja_valita kirjoitti:

        Ne esteet rakentaa köyhä yleensä itse taloudellisesti järjettömällä käyttäytymisellään. Ja pistää senkin toisten syyksi.

        Esim. vuokralla asuminen ei ehkä ole joidenkin mielestä taloudellisesti järkevää mutta kun omistava luokka on puhallellut asuntojen hintoihin liikaa ilmaa sekä työelämä on taloudellisen vallankäyttäjien toimesta muutettu tahallaan epävarmaksi, palkkojen ostovoima heikko, jne. niin ei ole käytännössä muuta mahdollisuutta kuin asua vuokralla KOSKA JONKINLAINEN KATTO ON PÄÄN PÄÄLLÄ OLTAVA PERKELE!!!!
        Asuntoasiat ovat yksi merkittävimmistä köyhyysloukuista millä rahalla porsasteleva luokka pitää köyhät kyykyssä!! Eikö edes hävetä pyytää jostain mustaa myrkyllistä hometta kasvavasta 60-luvun neukkukuutiosta törkeää hintaa niin myynti- kuin vuokrahintaa missä on heti kaikki remontit edessä tai purkutuomio korjausten kannattamattomuuden takia...


      • specter

        Kohtuuhintaisia asuntoja on myös olemassa. Ehkä vanhoja, korjauksen tarpeessa olevia, mutta on silti.

        150 000 eurolla saa aivan riittävän ison ja käypäisen perheasunnon pk-seudulta, Vantaan itäosista. Eri asia onkin, kun halutaan se Elviksen elintaso omilla tuloilla, niin kyllähän duunarin pitäisi munkkiniemessä asua....

        Köyhät on ihan yhtä ahneita, kuin rikkaatkin ja kaikki ajaa omaa etuaan, riippumatta varallisuudesta.

        40 vuoden tupakointi on niin kallista, että jos tupakka-askin hinnan päivässä olisi sijoittanut esim. indeksi-rahastoon, se tuottaisi 40 vuoden aikana 700 000 euron varallisuuden. Suomessa on näitä tupakoivia alimman tason duunareita melko reilusti.

        Tuohon ylläolevaan summaan kun ynnätään alkoholin käyttö, niin suomessa on ainakin puoli miljoonaa elintaso-miljonääriä.


      • tavan_duunari

        Taas näkyy se primitiivinen ennakkoluuloisuus ja tökerö yleistäminen mutta ilmeisesti se on varakkaiden kermapeppujen puolustusmekanismi jolla yritetään vaientaa soimaavaa omatuntoa...
        Itse en tupakoi enkä käytä alkoholia, missä on minun miljoonat?


      • tätäKöyhätHalusi
        tavan_duunari kirjoitti:

        Esim. vuokralla asuminen ei ehkä ole joidenkin mielestä taloudellisesti järkevää mutta kun omistava luokka on puhallellut asuntojen hintoihin liikaa ilmaa sekä työelämä on taloudellisen vallankäyttäjien toimesta muutettu tahallaan epävarmaksi, palkkojen ostovoima heikko, jne. niin ei ole käytännössä muuta mahdollisuutta kuin asua vuokralla KOSKA JONKINLAINEN KATTO ON PÄÄN PÄÄLLÄ OLTAVA PERKELE!!!!
        Asuntoasiat ovat yksi merkittävimmistä köyhyysloukuista millä rahalla porsasteleva luokka pitää köyhät kyykyssä!! Eikö edes hävetä pyytää jostain mustaa myrkyllistä hometta kasvavasta 60-luvun neukkukuutiosta törkeää hintaa niin myynti- kuin vuokrahintaa missä on heti kaikki remontit edessä tai purkutuomio korjausten kannattamattomuuden takia...

        Uuden asunnon hinnasta 50% on veroja, myös vuokra-asumisessa on veron osuus järkyttävän suuri, kaikki tämä johtuu SDP ja muiden sosialistien halusta verottaa kaikkea mahdollisimman raskaasti, kokoomuskin on jenkkiläisen mittapuun mukaan kommunistinen puolue. Siksi suomessa kaikki on niin saatanan kallista.


      • specter
        tavan_duunari kirjoitti:

        Taas näkyy se primitiivinen ennakkoluuloisuus ja tökerö yleistäminen mutta ilmeisesti se on varakkaiden kermapeppujen puolustusmekanismi jolla yritetään vaientaa soimaavaa omatuntoa...
        Itse en tupakoi enkä käytä alkoholia, missä on minun miljoonat?

        Kuinka monta osaketta olet ostanut? Entä, kaiketi sinunkin asuntosi arvo on jonkin verran noussut?

        En ole ikinä kuullut sellaisesta, että muiden ihmisten rahoista keskustelemalla voisi saavuttaa taloudellista menestystä.

        Menee liiaksi siihen, että köyhät ihmiset on kiinnostuneet muiden ihmisten rahoista, mutta eivät omista rahoista.

        Minäkin olen duunari, aivan tavallinen työmies, vuokrafirman palkkalistoilla. Oma nettovarallisuus on noin 210 000 euroa, ikää 33 vuotta. En ole varakas, enkä hyvätuloinen. Kaikkina työpäivinä joutuu pukeutumaan turvakenkiin ja huomioväri-vaatteisiin.

        Miten olen itse saavuttanut tuon? Olen kaikista palkoista laittanut jonkin verran sivuun joka ikinen kuukausi, joten varallisuuden karttuminen on ollut systemaattista ja harkittua. Kun olen _ensiksi_ hankkinut varallisuutta, loput palkat olen käyttänyt elämiseen. Tuon varallisuusaseman saavuttamiseen on mennyt 9 vuotta, ei ole tullut heti, tai nopeasti.

        "maksa ensin itsellesi" tarkoittaa siis sitä, että kun palkkapäivä koittaa, laitat heti osan palkastasi säästöön - aivan ensimmäiseksi. Se ei toimi toisinpäin, jos kuukauden päästä kaikki on tuhlattu, ei säästäminen/sijoittaminen onnistu ollenkaan.


      • Velkakierre
        specter kirjoitti:

        Kuinka monta osaketta olet ostanut? Entä, kaiketi sinunkin asuntosi arvo on jonkin verran noussut?

        En ole ikinä kuullut sellaisesta, että muiden ihmisten rahoista keskustelemalla voisi saavuttaa taloudellista menestystä.

        Menee liiaksi siihen, että köyhät ihmiset on kiinnostuneet muiden ihmisten rahoista, mutta eivät omista rahoista.

        Minäkin olen duunari, aivan tavallinen työmies, vuokrafirman palkkalistoilla. Oma nettovarallisuus on noin 210 000 euroa, ikää 33 vuotta. En ole varakas, enkä hyvätuloinen. Kaikkina työpäivinä joutuu pukeutumaan turvakenkiin ja huomioväri-vaatteisiin.

        Miten olen itse saavuttanut tuon? Olen kaikista palkoista laittanut jonkin verran sivuun joka ikinen kuukausi, joten varallisuuden karttuminen on ollut systemaattista ja harkittua. Kun olen _ensiksi_ hankkinut varallisuutta, loput palkat olen käyttänyt elämiseen. Tuon varallisuusaseman saavuttamiseen on mennyt 9 vuotta, ei ole tullut heti, tai nopeasti.

        "maksa ensin itsellesi" tarkoittaa siis sitä, että kun palkkapäivä koittaa, laitat heti osan palkastasi säästöön - aivan ensimmäiseksi. Se ei toimi toisinpäin, jos kuukauden päästä kaikki on tuhlattu, ei säästäminen/sijoittaminen onnistu ollenkaan.

        Näinpä juuri. Itse olen aina ihmetellyt, miten paljon Suomessa on ihmisiä, joilla on pakollisia menoja juuri saman verran kuin tulojakin mutta ei yhtään yli. He eivät joudu ottamaan velkaa elämiseen, mutta mitään ei jää säästöönkään. Ja selitys on aina, ettei mistään voi tinkiä. Jokaikinen kulutettu kymppi oli pakko käyttää tai nälkä olisi tullut vierailemaan.

        Olen ilmeisesti jotenkin erikoinen, kun minulla ei ole talous ollut koskaan noin tarkasti tasapainossa. Opiskeluaikaan piti elää velalla, kun siitä hommasta ei maksettu, mutta sen jälkeen palkka on ollut suurempi kuin menot. Nyt kun olen säästänyt tarpeeksi, ei enää tarvitse töissä käydäkään.

        Yksi työpaikka on siis minun puolestani vapautunut vaikkapa "tavan_duunarille", jos vain pätevyyttä riittää. Palkkakin olisi varmaan parempi, kun minäkin olen oikeasti pystynyt siitä osan säästämään. Vai kuluisikohan lisäraha sittenkin esimerkiksi parempaan autoon?


      • ryöstöyhteiskunta
        specter kirjoitti:

        Kuinka monta osaketta olet ostanut? Entä, kaiketi sinunkin asuntosi arvo on jonkin verran noussut?

        En ole ikinä kuullut sellaisesta, että muiden ihmisten rahoista keskustelemalla voisi saavuttaa taloudellista menestystä.

        Menee liiaksi siihen, että köyhät ihmiset on kiinnostuneet muiden ihmisten rahoista, mutta eivät omista rahoista.

        Minäkin olen duunari, aivan tavallinen työmies, vuokrafirman palkkalistoilla. Oma nettovarallisuus on noin 210 000 euroa, ikää 33 vuotta. En ole varakas, enkä hyvätuloinen. Kaikkina työpäivinä joutuu pukeutumaan turvakenkiin ja huomioväri-vaatteisiin.

        Miten olen itse saavuttanut tuon? Olen kaikista palkoista laittanut jonkin verran sivuun joka ikinen kuukausi, joten varallisuuden karttuminen on ollut systemaattista ja harkittua. Kun olen _ensiksi_ hankkinut varallisuutta, loput palkat olen käyttänyt elämiseen. Tuon varallisuusaseman saavuttamiseen on mennyt 9 vuotta, ei ole tullut heti, tai nopeasti.

        "maksa ensin itsellesi" tarkoittaa siis sitä, että kun palkkapäivä koittaa, laitat heti osan palkastasi säästöön - aivan ensimmäiseksi. Se ei toimi toisinpäin, jos kuukauden päästä kaikki on tuhlattu, ei säästäminen/sijoittaminen onnistu ollenkaan.

        Maksa ensin itsellesi :D
        Sanotaan että bruttopalkkasi on tonni, työnantajan on ensin pitänyt maksaa kokonaista 3000e joista 2/3 menee ihan muualle kuin sinulle. Lisäksi bruttopalkastasi verottaja vie osansa, maksat myös työttömyysvakuutusmaksut jne. ja aivan viimeiseksi kaikkien muiden loisten jälkeen saat viimein nettopalkkasi käteen, kolmesta tonnista sulle jää käteen verojen jälkeen 800e jos veroprosentti on 20%. Vaatii jo melkoista silmien ummistamista ja utopistisia kuvitelmia sanoa että "maksa ensin itsellesi".
        Tienaat kolme tuhatta euroa ja saat siitä itsellesi vain 800e, työnteko Suomessa on todella kannattamatonta ja tehoton tapa tulla toimeen. Kaikenlaisia välistävetäjiä ja loisia on taakkana kertakaikkiaan liikaa!!


      • specter

        Aika harvalla on bruttona tonnin tili.
        Tavanomainen palkka suomessa lienee n. 2200 eur nettona. Kyllä 1500 eurolla pärjää aivan hyvin, jopa pk-seudulla. Tästä minulla on 10 vuoden kokemus. Tavallisesta palkastakin riittää aivan hyvin sijoitettavaa, kaikkea palkkaa ei tarvitse tuhlata!!

        Mutta, tuohan on melko kommunistinen systeemi, mikä suomessa on. Se on varmaankin "tavallisten duunareiden" kehittämä malli.

        Köyhät ovat erittäin ahneita - niiden pitäisi saada tuloja yrityksistä, joihin eivät ole laittaneet omaa rahaa kiinni ollenkaan. Pitäisi saada huonolla elämänhallintakyvyllä huippuhyvä elintaso. Monesti köyhyys johtuu omasta toiminnasta. Niitä oikeasti sairaita on melko vähän.

        Alkoholinkäyttö ja tupakointi maksaa helposti 6-7 miljardia ylimääräisiä kuluja yhteiskunnalle. Joka toinen tupakoitsija kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin (esim. tulehdus elimistössä, verisuonet tukossa, kaikkein yleisin tupakan aiheuttama sairaus).

        Suomen valtion ja kuntien budjetti kaikki eläkevastuut on n. 90 miljardia vuodessa. Siihen nähden 6 miljardin potti on melko huomattava - ja sitä on jatkunut kymmeniä vuosia!!

        Kukaan ei lopulta ota vastuuta alkoholinkäytön ja tupakoinnin haitoista. Siltä tätä faktaa hyssytellään, kun kommunistiporukka keskittyy haluamaan tuloja firmoista, joita ne ei omista.


      • Tavan_duunari

        Mistä olet tempaissut tuollaisen tulkinnan että halutaan tuloja firmoista joita ei omisteta? Kuka sellaisesta on puhunut? En minä ainakaan.
        Minusta työstä kuuluisi duunarin saada enemmän käteen että sitä ostovoimaa olisi enemmän ja mm. voisi ostaa niitä osakkeitakin saadakseen osinkotuloa mikä auttaisi pärjäämään paremmin omillaan joka puolestaan vähentäisi yhteiskunnan tukien tarvetta ja KAIKKI HYÖTYISIVÄT TÄSTÄ!!


      • specter

        Tuo käteenjäävä tulo onkin enemmän verotustekninen juttu. Palkan sivukulut ja eläkemaksut on n. 60% palkan lisäksi.

        Aika hankala on palkkaa nostaa, kun se työn tekemä tuotto ei välttämättä riitä kattamaan kuluja.

        Minulla on n. 140 000 euron osakesalkku ja saan tänä keväänä n. 8000 euroa osinkoa. Toisin sanoen, sijoittajan/omistajan saama hyöty on huomattavasti pienempi, kuin työntekijän.

        Oma palkkani on n. 17,50eur/h miinus verot, joten tuosta voi laskea karkean arvion, kuinka monta tuntia olen tehnyt työtä, saadakseni 140 000 euron osakesalkun.

        Olen jyrkästi sitä mieltä, että sijoittajan saama tulo on pikemminkin liian pieni. Lisäksi siitä joutuu maksamaan 25,5% veroa, eikä siitä kerry eläkettä, kuten palkkatulosta.


    • yhyhy

      Nyt Suomella on erinomainen mahdollisuus menettää robotiikan suunnittelun hyödyt.
      Mahdollisuus tietenkin käytetään, on jo tullut tavaksi.

      Esim. Kunnissa ei ole osaavia tarjouspyyntöjen tekijöitä, jotka määrittäisivät yksityiskohtaisesti kohteen, kuten rakennuksen teon tiedot niin ettei tule toimimaton ja homehtuva. Otetaan vaan se halvin!!!

      Tietoverkoissa sama juttu. Tilataan jotain ja sitten maksetaan paljon lisää, jotta edes jotenkin toimisi.
      Mikäli sattumoisin verkko tulisi tärkeälle alueelle, myydään se ruotsalaisille. Ohoh... Turvallisuuden vuoksi rakennettava itselle uusi verkko.

      Onkohan kaiken p:n takana korruptio? Jostakin kopio: "Lyhyt elinikä suosii nopeaa sukupolvikiertoa ja siten nopeampaa biologista kehitystä.

      Pitkää lapsuutta tarvitsevat vain hidasälyiset, jotka eivät muuten opi. Se, että tällaista vajaana syntymistä pidetään nykyisin ihan normaalina ja niitä pentuja paijataan vielä yliopistoiässäkin on johtanut ennen näkemättömään tyhmyyksien vyöryyn julkisuudessa ja ennen kaikkea netissä.

      • tavan_duunari

        Edelleen kermapeppuongelma kun päättäviin asemiin luikertelee rikkaiden jälkeläiset jotka sorvaavat lait ja säädökset vain omaa etuaan palveleviksi ja köyhempiä sortaviksi. Käytännössähän koulutuksiin pääsee vain rikkaat koska ns. ilmainen koulutus on vain puolitotuus, ei peritä lukukausimaksuja ok mutta elinkustannukset ovat edelleen yhtä kalliita opiskelijallekin ja opintotuilla elää korkeintaan joku vanhempiensa luona majaileva teini. Töissäkään ei saisi käydä opintoja rahoittaakseen kun se pidentää opiskeluaikaa, tässäkin valtio runnoo oman etunsa yksilön edun ylitse.
        Vielä tämän päälle tulee se että kermapeppujen opiskelumotivaatio voi olla heikko, kunhan jotkin paperit saa, ryyppää, bilettää ja piirtelee vaan pillunkuvia vihkoon koko opiskeluajan kunhan vaan jotenkin vaikka lahjomalla saa kurssit läpi, todellinen osaaminen jää olemattomiin mikä työelämässä voi näkyä sitten typerinä päätöksinä ja osaamattomuutena. Kuitenkin nämä hyvä-veli klubien jäsenet valitaan päättäviin asemiin pätevien sijasta...


    • Miksi on hyväksyttävämpää olla käsi syvällä ventovieraiden taskussa kuin pitää kiinni omasta omaisuudestaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe