Karjala Suomen taas on
Olin tänään 23.1.2016 Tampereella vanhan kirjastotalon musiikkisalissa Uudet Karjalaiset laulut osa 2:n julkistamistilaisuudessa, koska minunkin lauluni ”Karjala Suomen taas on” on mukana laulukirjassa.
Tein lauluun sanat ja sävelen v. 2010 kun osallistuin silloin Karjalaisseurojen Tampereen piirin järjestämään kilpailuun, jossa etsittiin uusia karjalaisia lauluja. Kilpailuun lähetettiinkin paljon lauluja, peräti 276!
En sijoittunut itse kilpailussa, mutta nyt on lauluni mukana laulukirjasarjan 2. osassa, jossa on 43 laulua. Kolmaskin osa tulee vielä ilmestymään.
Paikalla olleita sanoittajia ja säveltäjiä haastateltiin, niin minuakin. Kun haastattelija aloitti sanomalla, että minulla taitaa olla haaveena Karjalan palautus, niin sanoin, että kyseessä on profetia. Juuri näin tulee tapahtumaan: Karjala Suomen taas on. Ja myös Petsamo, Salla ja neljä Suomenlahden saarta tullaan liittämään takaisin kotimaahan.
Lauloin sitten laulun yhdessä yleisön kanssa. Tässä on linkki Youtubessa olevaan esitykseen: https://youtu.be/H8wNcmc9npQ .
Tässä ovat profeetallisen laulun sanat.
Karjala Suomen taas on
1. Mielessäin Karjala säilyy,
muistoissa kimmeltäin,
kalliorantoja päin,
Laatokan aallot päilyy.
Kerto:
Karjala Suomen taas on,
helma Suomen neidon.
Liehuu lippu Suomen,
alkaa uusi huomen.
2. Karjalan laulu nyt raikaa,
lavoilla laulujen.
Sydämis ihmisten
tunnetaan laulun taikaa.
3. Viipuri helmenä hohtaa,
kieletkin sorisevat,
ihmiset porisevat,
toinen toisensa kohtaa.
4. Maat ja talot jo vuottaa
paikkoja korjaamaan
omia poikiaan,
joihin voi aina luottaa.
Karjala Suomen taas on
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2844442Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1252441Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit3162399Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1452286Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no1862144Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a4751178Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii3841098Huumeliika mellastaa Suomussalmella
Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki11990Ihana sinä (m)
Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v38893- 85837