Humalan käpyjä jostain?

humalankasvatus

Saako humalan käpyjä jostain?

7

2003

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr.gardener

-Voi kerätä luonnosta, villiintyneistä puutarhakasvustoista
      -Ostaa pakastettuna oluttarvikemyymälästä
      -Kasvattaa itse

Jos kasvattaa itse, kannattaa huomata, että humala on yksikotinen, vai oliko se yksineuvoinen, eli kasvi on jompaakumpaa "sukupuolta" ja jos on hedekasvi, ei tule käpyjä. Vatkaa minut (engl. beats me), miten tämä taimikaupassa selviää. Rahat takas.

• humhak

Tšuvassiasta saattaisi löytyä.

• Kyllä_saa

Humalaa viljeltiin reippaasti vielä 1800 luvun lopussa. Sen jälkeen tuonti on tappanut kasvatuksen liki kokonaan. Vielä löytyy muutaman tuottaja. Ulkolaista humalaa löytyy monesta nettikaupasta.

• hummalaa

Itse kun tein olutta kakarana 70-luvulla niin niitä sai jopa apteekista, nykyään en tiedä saako enää.

Itselläni humala kasvaa kuolleen omenapuun vartta pitkin - kysele ensi kesän lopulla niin saat tuoreita käpyjä ihan ilmaiseksi.

• Humalaonjumala

Tuore humala pitää sitten käyttää ihan samointein, mielellään vaikka saman vuorokauden aikana. Jos ei käytä niin se pitää kuivattaa ja säilöä oikein muuten aromit ja katkerot haihtuu taivaan tuuliin ja käpy pilaantuu.

• Humalaonjumala

Tottakai saa,esim :
      http://www.shop.brewcat.fi/
      http://www.lappo.fi/
      http://shop.humle.se/

Suosittelen kuitenkin humalapellettejä, käytetään kuten humalakäpyjä (tosin humalapussukka voi olla laitteistosta riippuen ihan hyvä koska muuttuu tahnaksi).
      Humalapelletit on jauhettua ja puristettua humalakäpyä jonka säilytys on paljon helpompaa pienemmän tilavuuden takia. Humalahan pitää ehdottomasti säilyttää pakastimessa ilmatiiviissä pussissa.

• Teehumala

Ruohonjuuresta varmaan saa. Humalaa ei saa käyttää ylivuotisena kuulema. Ainakaan aromeja ei enää ole. Pakastettua ei tämä varmaan koske.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ne katseet, ei niitä

Voi unohtaa. Se, miten molemmat katsoi
      Ikävä
      67
      1077
    2. Miten jotkut kehtaa aikuisiällä kiusata

Ihmisiä? Eikö se ole aika noloa?
      Ikävä
      140
      859
    3. 71
      773
    4. Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla

Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä
      Maailman menoa
      422
      724
    5. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      38
      658
    6. Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta

Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.
      Ikävä
      72
      604
    7. Milloin mies aloitetaan

Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.
      Ikävä
      37
      574
    8. Salassapito ja kunnan hommat

Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h
      Hyrynsalmi
      13
      569
    9. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      94
      539
    10. En enää mies ikävöi sinua niin paljon

Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik
      Ikävä
      55
      533
    Aihe