Miksi Jeesus meni kasteelle

Se76vuotias

Jumalan Poika, pyhä puhdas. Viaton, itse Jumala Kristuksessa Jeesuksessa. Kuningasten kuningas meni Jordanille Johanneksen kastettavaksi. Johannes esteli, mutta Jeesus sanoi:
Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus Jeesuksenko vanhurskauttamisesta oli kyse?
Ei suinkaan vaan meidän. Seuraavana päivänä kun Johannes Kastaja näki Jeesuksen sanoi hän:
"Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin. " Väitän, että Jeesus kasteessa sitoutui Jumalan Isän Kanssa sovittamaan maailman itsensä kanssa.
Kasteessa Jeesus otti päällensä kaikkien niiden synnit jotka uskovat ja ottavat kasteen, Apt 2:38 "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Kasteessa me puolestamme pääsemme osalliseksi Jeesuksen tekemään sovintoon Jumalan Isän kanssa. Mt.16:16 voisi sanoa näinkin: joka uskoo Jeesukseen hän myös menee kasteelle.
Luther sanoi jotain hyvin tärkeää., myös kaste asiaa koskevaa. Sanoessaan Katariinalleen: Mikään sopimus minkä toinen ihminen tekee sinun puolestasi Jumalalle ei ole voimassa.
Tähän liittoon ei pääse kuin omakohtaisen uudestisyntymisen kautta. Kaste erottaa meidät maailmasta. Luvattuun maahan pääsi ainoastaan ne, jotka toimivat annettujen ohjeiden mukaan.
Kasteelle meno oli itselleni itsestään selvyys ja mieluinen asia. Se on etuoikeus ja mieluista niille jotka uskovat Jeesukseen.

59

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitävainooja

      Niin raamattu sanoo Jumala oli Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille syyksi heidän syntejään. Rakkaus peittää syntien paljouden . Kasteopetusta Jeesuksenuskoisille . Jeesuksen kaste. Vauvatkin kastetaan perhekunnittain . Syntisen ainoa toivo vai mitä youtube only hope.

      • vel-vel

        Apostolien teot:
        22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

        Jokaisen on ensin huudettava Herraa ja sen jälkeen kasteelle.


      • VERBAVOLANT
        vel-vel kirjoitti:

        Apostolien teot:
        22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

        Jokaisen on ensin huudettava Herraa ja sen jälkeen kasteelle.

        Heprealaiskirje 5
        7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


    • kaikkipuuttuu

      Vaikka on kaikki tieto mutta rakkaus puuttuu ....

      • kellokäy

        Kun Saatana paljastetaan, se alkaa puhua rakkaudesta.


    • gurlaus

      Miksi Jeesus meni kasteelle?

      Emme tiedä miksi Jeesus meni kasteelle. Jeesus meni Johanneksen kastettavaksi ja siten Johanneksen kasteelle.

      Miten on mahdollista että me tietäisimme miksi Jeesus meni Johanneksen kastettavaksi kun Johanneskaan sitä ei tiennyt, ei ennen eikä jälkeen. Johannes vain suostui kastamaan.

      Kun Jeesus sanoo Johannekselle että näin meidän, sinun Johannes ja minun, sopii täyttää kaikki vanhurskaus, ei tuo sanominen kerro meille vielä mitään.

      • PyhähenkiKasteessa

        Jeesus sai pyhän hengen vasta kasteessa kuten raamattu osoittaa ja se henki johdatti Jeesuksen 40 päivän erämaa paastolle kuten essealaisena tunnetun askeetikko Johanneksen opetuslasten lienee oli kasteen jälkeen tapana tehdä. Mutta osaako kukaan sitten sanoa miksi Jeesus sai pyhän hengen vasta kasteessa sen sijaan että se olisi ollut tässä valmiina.


    • kjhgfds

      Kaste:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      ###

      Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!
      Se selvyys ei sovi kirkolle ja wikipedialle ja kirkon hallitsemalle wikipedialle!

      Lisää faktaa...
      Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattunne ja oppinne on väärennettyä eksytys sopaskaa.
      TODISTAAKO KRISTITYT JEESUKSEN RIKKONEEN OMAA OPPIA kun ei kastanut? Kieroa saatanallisuutta tulee esiin...
      Ja tässä kirkkoviinien vaikutuksissa kirjoittaneiden raamatun väärentäjien naurettava juttu.:
      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."
      SIIS SAMASSA TILAISUUDESSA JEESUS KASTOI JA EI ITSE KASTANUT!
      NAURETTAVAA RAAMATUN VÄÄRENTÄMISTÄ JOKA TODISTAA, ETTÄ KASTEESTA PAKOLLA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA ANTAMALLA PITÄÄÄ SAADA RIKOLLISUUDELLE JEESUSTA PALVELEVIEN TUNNUS RIKOKSIEN TEKEMISIIN! Lapsikasteessa on perisynti rikoksesta kysymys.

      HUOM!!!!
      JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
      Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

      nk. raamattu, on saatanaa palvelevien rikollisuuden kristittyjen käsikirja. Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaa kirjoitetussa muodossa.
      SEN VUOKSI
      JEESUS lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi. Ja ne ovat ovat Jumalasta ja ihmisyydestään LUOPUMATTOMIA IHMISIÄ eikä järjettömiä kristittyjä ikuisia rikollisia:

      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

    • anteeksi-lukihäiriötä

      Näyttää tulleen paha moka aloitukseen ja haluan oikaista sen asian nyt:

      Kasteessa me puolestamme pääsemme osalliseksi Jeesuksen tekemään sovintoon Jumalan Isän kanssa.

      ( Mt.16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika." tätä jaetta en tarkoittanut, vaan:

      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Mark 16:16.")

      voisi sanoa näinkin: joka uskoo Jeesukseen hän myös menee kasteelle.

      • esikuvaa

        Jeesuksen kaste olii myös meille esikuva siitä, mikä on kristillinen kaste.

        "Kristus antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään"!!!
        (1. Piet. 2:21).

        Kaste myös "pelastaa" eli eroittaa uskovan maailmasta samoinkun vesi eroitti Nooan hukkuvasta maailmasta.


      • eiesikuvaa
        esikuvaa kirjoitti:

        Jeesuksen kaste olii myös meille esikuva siitä, mikä on kristillinen kaste.

        "Kristus antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään"!!!
        (1. Piet. 2:21).

        Kaste myös "pelastaa" eli eroittaa uskovan maailmasta samoinkun vesi eroitti Nooan hukkuvasta maailmasta.

        Jeesuksen kaste ei ollut esikuva meille koska Johanneksen kaste ei ole enää voimassa. Kaste ei "pelasta" vaan pelastaa ihan konkreettisesti.


    • Setä.neuvoo

      Vesikasteella ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Jeesus meni kasteelle, että näkyi merkki Messiaan löytymisestä. Ei se sitä tarkoita, että pitäisi jokaisen ryhtyä Messiaaksi.

      Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      • gwwg

        Vesikaste kyllä pelastaa (1. Piet. 3:21, Mark. 16:16) Jeesuksen saama kaste ei ollut kristillinen kaste vaan Johanneksen kaste, joka ei pelasta. Pelastus on lahjaa ja armoa kuten kastekin jossa pelastus saadaan.


      • Setä.neuvoo
        gwwg kirjoitti:

        Vesikaste kyllä pelastaa (1. Piet. 3:21, Mark. 16:16) Jeesuksen saama kaste ei ollut kristillinen kaste vaan Johanneksen kaste, joka ei pelasta. Pelastus on lahjaa ja armoa kuten kastekin jossa pelastus saadaan.

        Tuo Pietarin kirjeen kohta, jota mainitsit, puhuu kasteen vertauskuvallisuudesta. Ja Markuksen evankeliumin luku 16 ei väitä kastamattomien joutuvan kadotukseen.

        Joten aivan väärin olet vääntänyt kasteesta lakia, jolla pelastua.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.


      • gwwg
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Tuo Pietarin kirjeen kohta, jota mainitsit, puhuu kasteen vertauskuvallisuudesta. Ja Markuksen evankeliumin luku 16 ei väitä kastamattomien joutuvan kadotukseen.

        Joten aivan väärin olet vääntänyt kasteesta lakia, jolla pelastua.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Eihän kaste ole mikään vertauskuva, vaan ihan konkreettinen , näinhän tuo kohta sanoo. Vedenpaisumus ja arkki olivat esikuvia kasteesta mutta kaste itse ei ole vertauskuvaa. Raamatussa on paljon kasteopetusta, mutta missään ei opeteta sen olevan vertauskuva. Sellainen on ihmisen lisäystä. Kaste on armonväline, kuten huomataan Jeesuksen lähetyskäskystä. En ole puhut kastamattomien kadotukseen menemisestä, vaan Raamattu opettaa että uskova kastettu pelastuu. Kastamattomiin en ota kantaa.

        Joten olet ymmärtänyt koko kasteen totaalisen väärin. Kaste on lahja, joka antaa pelastuksen, ei lakia, jolla yritetään miellyttää Jumalaa. Kaste on pelkkää armoa.


      • selvääSanaa
        gwwg kirjoitti:

        Eihän kaste ole mikään vertauskuva, vaan ihan konkreettinen , näinhän tuo kohta sanoo. Vedenpaisumus ja arkki olivat esikuvia kasteesta mutta kaste itse ei ole vertauskuvaa. Raamatussa on paljon kasteopetusta, mutta missään ei opeteta sen olevan vertauskuva. Sellainen on ihmisen lisäystä. Kaste on armonväline, kuten huomataan Jeesuksen lähetyskäskystä. En ole puhut kastamattomien kadotukseen menemisestä, vaan Raamattu opettaa että uskova kastettu pelastuu. Kastamattomiin en ota kantaa.

        Joten olet ymmärtänyt koko kasteen totaalisen väärin. Kaste on lahja, joka antaa pelastuksen, ei lakia, jolla yritetään miellyttää Jumalaa. Kaste on pelkkää armoa.

        Raamattuhan puhuu kasteesta "vertauskuvana" Nooan aikaan, joten siinä toteutuu se, että ne, jotka luottavat veden "pelastavaan voimaan" eli kasteeseensa, hukkuivat.
        Vain ne, jotka olivat itse uskoneet Nooan saarnan ja menneet itse arkkiin, ilman, että heitä olisi kannettu sinne, pelastuivat!!!
        Vauvakasteessa todella yritetään miellyttää kirkkoa ja kummeja, mutta raamatullisessa kasteessa totellaan Raamatun ohjetta: "Antakaa kastaa itsenne"!!!


      • inttäjäeksyttäjälle
        selvääSanaa kirjoitti:

        Raamattuhan puhuu kasteesta "vertauskuvana" Nooan aikaan, joten siinä toteutuu se, että ne, jotka luottavat veden "pelastavaan voimaan" eli kasteeseensa, hukkuivat.
        Vain ne, jotka olivat itse uskoneet Nooan saarnan ja menneet itse arkkiin, ilman, että heitä olisi kannettu sinne, pelastuivat!!!
        Vauvakasteessa todella yritetään miellyttää kirkkoa ja kummeja, mutta raamatullisessa kasteessa totellaan Raamatun ohjetta: "Antakaa kastaa itsenne"!!!

        Raamattu ei puhu kasteesta vertauskuvana missään. Kaste ei ole vertauskuva.

        Ne jotka luottavat kasteeseen, eli siinä saatuun Kristuksen sovitustyön hedelmiin, pelastuvat. Itse meneminen ja itse uskominen kun ei tule kenellekään kysymykseen, kun Jumala antaa uskon ja vie taivaaseen Kristuksen tähden. Ihminen ei siinä sooloile. Raamattu ei sano, etä kaste hukuttaa, vaan selvästi että kaste pelastaa. Eli ne jotka siihen luottavat, pelastuvat. Tässä näemme jälleen miten uudestikastjaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa väärentää Jumalan Sanaa.

        "Raamattu: Teidän pelastaa nyt kaste"
        U-k-i-e nr: "teidät hukuttaa nyt kaste"

        Huomannette eron?

        Uudestikasteessa yritetään miellyttää Jumalaa ja muita ihmisiä. Se on ihmisen tekoa. Raamatullisessa ksteessa ei miellytetä ketään, vaan toimitaan niin kuin Jeesus on käskenyt. Siinä nimenomaan annetaan kastaa itsensä.


      • totuusontää
        inttäjäeksyttäjälle kirjoitti:

        Raamattu ei puhu kasteesta vertauskuvana missään. Kaste ei ole vertauskuva.

        Ne jotka luottavat kasteeseen, eli siinä saatuun Kristuksen sovitustyön hedelmiin, pelastuvat. Itse meneminen ja itse uskominen kun ei tule kenellekään kysymykseen, kun Jumala antaa uskon ja vie taivaaseen Kristuksen tähden. Ihminen ei siinä sooloile. Raamattu ei sano, etä kaste hukuttaa, vaan selvästi että kaste pelastaa. Eli ne jotka siihen luottavat, pelastuvat. Tässä näemme jälleen miten uudestikastjaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatusa väärentää Jumalan Sanaa.

        "Raamattu: Teidän pelastaa nyt kaste"
        U-k-i-e nr: "teidät hukuttaa nyt kaste"

        Huomannette eron?

        Uudestikasteessa yritetään miellyttää Jumalaa ja muita ihmisiä. Se on ihmisen tekoa. Raamatullisessa ksteessa ei miellytetä ketään, vaan toimitaan niin kuin Jeesus on käskenyt. Siinä nimenomaan annetaan kastaa itsensä.

        Puhut täyttä asiaa, veli-inttäjäeksyttäjälle! Toisin kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa väittää, Raamattu ei puhu kasteesta vertauskuvana. Eikä se myöskään hukuta, vaan pelastaa. Olisi kurjaa jos Jeesus olisi asettanut meille hukuttavan armonvälineen. Olet oikeassa siinäkin, että sillä ole väliä kannetaanko arkkiin vai kävelläänkö sinne itse, kun arkki, joka kuvaa kastetta, pelastaa uskovan. Ylistys siitä Kristukselle!


      • Setä.neuvoo
        gwwg kirjoitti:

        Eihän kaste ole mikään vertauskuva, vaan ihan konkreettinen , näinhän tuo kohta sanoo. Vedenpaisumus ja arkki olivat esikuvia kasteesta mutta kaste itse ei ole vertauskuvaa. Raamatussa on paljon kasteopetusta, mutta missään ei opeteta sen olevan vertauskuva. Sellainen on ihmisen lisäystä. Kaste on armonväline, kuten huomataan Jeesuksen lähetyskäskystä. En ole puhut kastamattomien kadotukseen menemisestä, vaan Raamattu opettaa että uskova kastettu pelastuu. Kastamattomiin en ota kantaa.

        Joten olet ymmärtänyt koko kasteen totaalisen väärin. Kaste on lahja, joka antaa pelastuksen, ei lakia, jolla yritetään miellyttää Jumalaa. Kaste on pelkkää armoa.

        Ei Jeesuksen lähetyskäskyssä väitetä, että kaste pelastaa ketään. Opetuslapsiksi kastamisesta siellä puhutaan. Ei sellaista, että kaikenmaailman tekopyhät Juudakset pelastuvat, kunhan vain läträävät vesikasteen kanssa.


      • gprwg
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Ei Jeesuksen lähetyskäskyssä väitetä, että kaste pelastaa ketään. Opetuslapsiksi kastamisesta siellä puhutaan. Ei sellaista, että kaikenmaailman tekopyhät Juudakset pelastuvat, kunhan vain läträävät vesikasteen kanssa.

        Jeesuken lähetyskäskyssä ei puhuta mitään opetuslapsien kastamisesta. Siellä puhutaan kaikkien kansojen opetuslapsuettamisesta kastamalla ja opettamalla. Luehan setä tarkemmin.

        Jeesuksen lähetysksäky sanoo että uskova kastettu epelastuu. Siis usko pelastaa ja kaste pelastaa. Molemmat yhdessä. Ei ole toista ilman toista.

        Sinulla on erikoinen tapa puhua läträämisestä kun noudatetaan Jeesuken käskyä kastaa.


      • gprwg
        gprwg kirjoitti:

        Jeesuken lähetyskäskyssä ei puhuta mitään opetuslapsien kastamisesta. Siellä puhutaan kaikkien kansojen opetuslapsuettamisesta kastamalla ja opettamalla. Luehan setä tarkemmin.

        Jeesuksen lähetysksäky sanoo että uskova kastettu epelastuu. Siis usko pelastaa ja kaste pelastaa. Molemmat yhdessä. Ei ole toista ilman toista.

        Sinulla on erikoinen tapa puhua läträämisestä kun noudatetaan Jeesuken käskyä kastaa.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Asiaa ei voi enää selvemmin sanoa.


      • Setä.neuvoo
        gprwg kirjoitti:

        Jeesuken lähetyskäskyssä ei puhuta mitään opetuslapsien kastamisesta. Siellä puhutaan kaikkien kansojen opetuslapsuettamisesta kastamalla ja opettamalla. Luehan setä tarkemmin.

        Jeesuksen lähetysksäky sanoo että uskova kastettu epelastuu. Siis usko pelastaa ja kaste pelastaa. Molemmat yhdessä. Ei ole toista ilman toista.

        Sinulla on erikoinen tapa puhua läträämisestä kun noudatetaan Jeesuken käskyä kastaa.

        Missä Raamatun versiossa sinulla Jeesuksen lähetyskäsky sanoo, että kastettu pelastuu, mutta kastamaton ei pelastu? Mikä kohta?

        Minä olen lukenut, että pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.


      • gprwg
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Missä Raamatun versiossa sinulla Jeesuksen lähetyskäsky sanoo, että kastettu pelastuu, mutta kastamaton ei pelastu? Mikä kohta?

        Minä olen lukenut, että pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

        Mark. 16:16 sanoo että uskova kastettu pelastuu. Kastamattomista minä en puhunut mitään enkä ota niihin kanta. Uskolla pelastus otetaan joka tapauksessa vastaan.


      • tottelemattomuutta
        gprwg kirjoitti:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Asiaa ei voi enää selvemmin sanoa.

        Apostolit tottelivat Jeesuksen lähetyskäskyä , Mark 16
        "20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."
        Apostolit eivät kulkeneet vesikipon kanssa vaan SAARNASIVAT evankeliumia.

        Lähetyskäskyssähän Jeesus kehoitti kastamaan opetuslapsia: Matt 28
        ""Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni; kastakaa Heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää".

        Miksihän kirkko ei tottele Lähetyskäskyä, vaan kastaa vain kirkkoon kuuluvien vanhempien lapsia? Sehän ei edes opeta kastamiaan vauvoja vaan odottaa vuosia, jotta vauvat kasvavat. Käsketäänkö Lähetyskäskyssä odottamaan ennenkuin voidaan opettaa?


      • gprwg
        tottelemattomuutta kirjoitti:

        Apostolit tottelivat Jeesuksen lähetyskäskyä , Mark 16
        "20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."
        Apostolit eivät kulkeneet vesikipon kanssa vaan SAARNASIVAT evankeliumia.

        Lähetyskäskyssähän Jeesus kehoitti kastamaan opetuslapsia: Matt 28
        ""Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni; kastakaa Heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää".

        Miksihän kirkko ei tottele Lähetyskäskyä, vaan kastaa vain kirkkoon kuuluvien vanhempien lapsia? Sehän ei edes opeta kastamiaan vauvoja vaan odottaa vuosia, jotta vauvat kasvavat. Käsketäänkö Lähetyskäskyssä odottamaan ennenkuin voidaan opettaa?

        Lähetyskäskyssä Jeesus ei kehoittanut kastaman opetuslapsia, koska käskyssä ei ole koko sanaa. Siinä on vain verbi "tehdä opetuslapseksi".

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää"

        Sinulle on vastattu tuohon miksei muiden kuin kirkkoon kuulumattomien vauvoja kasteta.

        Jeesuksen käsky on tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Siinä pysymme. Apostolit noudattivat tätä, kastoivat ja opettivat. Molempia.


    • lkl8tfjhgfdsa

      Eikö uskovaiset käy koskaan pesulla, ilmankos haisette!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      MISSÄÄN KOHTAAN, RAAMATTUISSANNE EI JEESUS OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI, USKOVAISIKSI TAI PEDOFIILIENNE UHREIKSI!

      Jeesus siunasi lapsia,
      ja
      SAMASSA TILAISUUDESSA ANTOI TOISIN LAPSIA KOHELEVILLE MYLLYNKIVIEN KÄYTTÖOHJEEN VERTAUSKSENA OPIKSI.
      NEKÄÄN JEESUKSEN OPIT JA ESIMERKILLISET TEOT EIVÄT kristityjen papistollekkaan kelpaa!
      ja
      LAPSIKASTE SANAAKAAN EI OLE raamatussa EIKÄ JEESUKSEN EVANKELIUMISSA, ketä palvelette?

      Suomen lain mukaan, olette rikollisuuden edustajia siinä mielessä, että USKOVAPAUS, ON JOKAISEN OMA OIKEUS, LAPSENKIN!
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."


      JEESUKSEN NIMEEN saatanaa palvelevien VALE JA RIKOLLISUUDEN OMAVANHURSKAUS OPPIA :
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
      "teuta
      21.6.2011 18:31
      KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
      KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
      AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
      SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
      HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
      JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
      Jeesus on tie
      1.7.2011 20:09
      Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
      Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
      Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
      Jumalalta!

      JA TUOLLAISET ODOTTAVAT JEESUKSEN UUDELLEEN SAAPUMISTA ETTÄ SAISIVAT TEURASTAA PILKATEN JEESUKSEN ELUKKANA:

      Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
      Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
      1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
      "TEU.
      2.4.2012 09:30
      2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
      JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
      HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      VAAN saatanaa jumalanaan palvelemaan eksytetty järjetön ihmisyydestä luopunut idiootti!

    • varma-
      • varmin

        Kyllä se lapsikaste vaaan auttoi.


      • Anonyymi
        varmin kirjoitti:

        Kyllä se lapsikaste vaaan auttoi.

        Minä olin jo yli kolmekymmentä vuotta vanha, kun menin paikalliseen helluntaiseurakunnan rukoushuoneelle ja kysyin pääsisiköhän kasteelle!
        Kun asiat oli selvitetty niin pääsin kasteelle.
        Sen jälkeen ei kasteasia ole kertaakaan kummitellut.
        Tosin sain seuraavan yön kävellä kotikaupungin katuja, koska emäntäni suuttui ja sanoi nyt sinä olet häpäissyt koko hänen sukunsa ja oman sukusikin.
        Kun sitten aamulla menin kotiin, niin puolisoni sanoi vain tulit sentään vielä kotiisi.


      • Anonyymi
        varmin kirjoitti:

        Kyllä se lapsikaste vaaan auttoi.

        "Kyllä se lapsikaste vaaan auttoi."???

        Mihin se auttoi? Ilmaiseen hautapaikkaanko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se lapsikaste vaaan auttoi."???

        Mihin se auttoi? Ilmaiseen hautapaikkaanko?

        Auttoi siihen että pääsi Kristuksen yhteyteen. Hautapaikasta ei Raamattu kasteen yhteydessä puhu mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se lapsikaste vaaan auttoi."???

        Mihin se auttoi? Ilmaiseen hautapaikkaanko?

        >>>"Mihin auttoi"<<<

        "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta"
        Joh: 18:

        ei siis pidä tuijottaa tämän elämän maallisiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin jo yli kolmekymmentä vuotta vanha, kun menin paikalliseen helluntaiseurakunnan rukoushuoneelle ja kysyin pääsisiköhän kasteelle!
        Kun asiat oli selvitetty niin pääsin kasteelle.
        Sen jälkeen ei kasteasia ole kertaakaan kummitellut.
        Tosin sain seuraavan yön kävellä kotikaupungin katuja, koska emäntäni suuttui ja sanoi nyt sinä olet häpäissyt koko hänen sukunsa ja oman sukusikin.
        Kun sitten aamulla menin kotiin, niin puolisoni sanoi vain tulit sentään vielä kotiisi.

        niin sellaista sammontakojakansaa suomalaiset ovat, ei mitään tietoa Jumalasta, mutta nyrkit ummessa puolustetaan jonkun munkin tempauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"Mihin auttoi"<<<

        "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta"
        Joh: 18:

        ei siis pidä tuijottaa tämän elämän maallisiin .

        erkoiskasteentutkijan kommentit kyllä hakee vertaistaan, on ne niin mihinkään liittymättömiä!

        jonkun prenikan tarvisit saada noista arpakoneella veivatuista raamatunkohdista jotka ei koskaan osu paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin sellaista sammontakojakansaa suomalaiset ovat, ei mitään tietoa Jumalasta, mutta nyrkit ummessa puolustetaan jonkun munkin tempauksia.

        Ainakin sinä olet tuollainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        erkoiskasteentutkijan kommentit kyllä hakee vertaistaan, on ne niin mihinkään liittymättömiä!

        jonkun prenikan tarvisit saada noista arpakoneella veivatuista raamatunkohdista jotka ei koskaan osu paikkaansa.

        Käkätyksen kommentit kyllä hakee vertaistaan, on ne niin mihinkään liittymättömiä!

        Sammon takokinen ja kansa eiväli liity siihen mitä Raamattu opettaa, nutta noita aiheita se täällä jankkaa loputtomiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käkätyksen kommentit kyllä hakee vertaistaan, on ne niin mihinkään liittymättömiä!

        Sammon takokinen ja kansa eiväli liity siihen mitä Raamattu opettaa, nutta noita aiheita se täällä jankkaa loputtomiin

        Kaste "Auttoi siihen että pääsi Kristuksen yhteyteen."???

        Kuka oli repinyt sinut pois Kristuksen yhteydestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste "Auttoi siihen että pääsi Kristuksen yhteyteen."???

        Kuka oli repinyt sinut pois Kristuksen yhteydestä?

        Et ilmeisesti tietä edes perusasioita. Syntiinlankeemuksessa ihmien repäistiin pois Jumalan yhteydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti tietä edes perusasioita. Syntiinlankeemuksessa ihmien repäistiin pois Jumalan yhteydestä.

        ja nyt sitten useinkin jumalaton palkkapappi kummeineen korjaa tuon repäisyn pienellä mekaanisella tempulla, niinkö?

        olisko jonkinlainen vesikalkkipilleri seuraava keksintö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sinä olet tuollainen

        en puolusta munkin tempauksia eli erehtynet jälleen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja nyt sitten useinkin jumalaton palkkapappi kummeineen korjaa tuon repäisyn pienellä mekaanisella tempulla, niinkö?

        olisko jonkinlainen vesikalkkipilleri seuraava keksintö!

        Ei pappi sitä korjaa vaan Jeesus

        miten voi olla noin pimeitä tuon vaarin kommentit??? Ja vesitilkasta puhuu, ei vesitilkka mitään tekee, voi pöljä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pappi sitä korjaa vaan Jeesus

        miten voi olla noin pimeitä tuon vaarin kommentit??? Ja vesitilkasta puhuu, ei vesitilkka mitään tekee, voi pöljä !

        voi Jeesusparkaa kun tarvitsee sen jumalattoman papin ja vesidesin !

        ja voi näitä baskerissa riippujia kun ilman sitä eivät voi pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi Jeesusparkaa kun tarvitsee sen jumalattoman papin ja vesidesin !

        ja voi näitä baskerissa riippujia kun ilman sitä eivät voi pelastua.

        Voi Jeesuis parkaa kun tarvii sanan julistajia

        niin Jeesus on määrännyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Jeesuis parkaa kun tarvii sanan julistajia

        niin Jeesus on määrännyt

        mitä sanaa jumalaton palkkapappi julistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sanaa jumalaton palkkapappi julistaa?

        Sellaisiako teillä on?

        Tule johonkin elävään seurakuntaan sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi Jeesusparkaa kun tarvitsee sen jumalattoman papin ja vesidesin !

        ja voi näitä baskerissa riippujia kun ilman sitä eivät voi pelastua.

        Vain täydellinen idiottii kirjoittaa tuollaista roskaa papaista ja vesideseistä, sen tietää kunka jumalaton vanha kääkkä siellä on ! Jeesus on sille täysin tuntematon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täydellinen idiottii kirjoittaa tuollaista roskaa papaista ja vesideseistä, sen tietää kunka jumalaton vanha kääkkä siellä on ! Jeesus on sille täysin tuntematon

        oho nyt sieltä pääsi ääneen raskaan työpäivän uuvuttama vauvatnevastauskookin-looshin uskollisimpia jäseniä, jotka on jälellä, loput alkaa olla karanneita !

        päijänteen pelastamat on useinkin aika lailla kiivaita olemukseltaan, lepo heille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oho nyt sieltä pääsi ääneen raskaan työpäivän uuvuttama vauvatnevastauskookin-looshin uskollisimpia jäseniä, jotka on jälellä, loput alkaa olla karanneita !

        päijänteen pelastamat on useinkin aika lailla kiivaita olemukseltaan, lepo heille !

        oioioi, nyt se vauvatnevastakääkkä alkoi kitisemään samoja asioita kuin aina.

        päijännettä ja vaaveja ja kirkkoisiä mutta ei sanaakaan Raamatusta. Se kertoo paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oioioi, nyt se vauvatnevastakääkkä alkoi kitisemään samoja asioita kuin aina.

        päijännettä ja vaaveja ja kirkkoisiä mutta ei sanaakaan Raamatusta. Se kertoo paljon

        Eipä noissa sinunkaan sepustuksessasi ole sanaakaan Raamatusta. Pelkkiä kirkkoisien olettamuksia vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noissa sinunkaan sepustuksessasi ole sanaakaan Raamatusta. Pelkkiä kirkkoisien olettamuksia vaan.

        Kirkkoisistä taitaa puhua vain uudestikastajat. Muut puhuvat täällä Raamatusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoisistä taitaa puhua vain uudestikastajat. Muut puhuvat täällä Raamatusta

        Eipä ole sellaista nähty ja lut kirkon oppikin perustuu noiden keskiaikaisten höperöiden isien ristiriitaisiin selityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole sellaista nähty ja lut kirkon oppikin perustuu noiden keskiaikaisten höperöiden isien ristiriitaisiin selityksiin.

        Hellintailaisetn oppi perustuu noihin selityksiin mutta luterilaisten oppi perustuu Raamattuun kuten on nähty. Eihäh hellari edes myönnä että kastetaan Kristukseen kuten Paavali sanoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellintailaisetn oppi perustuu noihin selityksiin mutta luterilaisten oppi perustuu Raamattuun kuten on nähty. Eihäh hellari edes myönnä että kastetaan Kristukseen kuten Paavali sanoi.

        Ovatko nuo "Hellintailaisetn" jokin kirkon hellimä lahko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko nuo "Hellintailaisetn" jokin kirkon hellimä lahko?

        On, helluntaikirkon hellimä lahko joka ei usko että kastetaan Kristukseen, kuten Paavali sanoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, helluntaikirkon hellimä lahko joka ei usko että kastetaan Kristukseen, kuten Paavali sanoi

        En ole ennen kuullut tuollaisesta lahkosta, joten taidat taas sepittää satuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ennen kuullut tuollaisesta lahkosta, joten taidat taas sepittää satuja.

        Mistä sitten sellaisen lahkon keksit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sitten sellaisen lahkon keksit?

        Itse sanoit ettei ketään kasteta Kristukseen


    • Anonyymi

      Jotta kirjoitukset täyttyisi. Jeesus meni kasteelle.

      Samoin Luuk:22:36 Niin hän sanoi heille: "Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa; niin myös laukun. Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan.
      22:37 Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on: 'Ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon.' Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt."
      Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on:
      Vanha Testamentti on samanlaista täynnä ennustusta Jeesuksesta.

    • Anonyymi

      Se että Jeesus otti kasteen, todistaa että kaste on osa liittoja joita Jumala ei ole tehnyt pakanakansojen kanssa. Se oli osa lakia. Pappien tuli peseytyä. Jeesus itse pesi apostolit papeiksi uuteen liittoon. Joka uskoi apostolien julistuksen ja otti kasteen pelastui. Mutta tässä aloituksessa taas unohdetaan Paavali. Hänet aina unohdetaan ja hänessä unohdetaan myös Kristus ja armon evankeliumi, jonka Jeesus itse ilmoitti Paavalin kautta.

      Kuuluiko Paavali kahdentoista joukkoon? Ei kuulunut. Hänelle annettiin tehtäväksi uuden ilosanoman julistaminen, nimittäin että Jumala ei enää pelasta sieluja ja kutsu luokseen Israelin kautta, vaan uskon kautta häneen Jeesuksessa. Että hän kuoli meidän sijaisenamme ristillä ja heräsi kuolleista Jeesuksessa. Israel torjui Jeesuksen, ja Jumala avasi tien pakanoille pelastua ilman Israelia tällä armon evankeliumilla. Kahdentoista apostolin julistuksen kautta Jeesuksen tuntemaan tulleet pelastuivat vielä Israelin kautta.

      Paavali sanookin:"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan." Näin ei olisi voinut sanoa yksikään toinen apostoleista.

      Muuta kysymys pohdittaviksi niille jotka eivät erota valtakunnan ja armon evankeliumia toisistaan:

      - Miksi Raamatussa vain juutalaiset kastavat?
      - Miksi Paavali ei kehoita kirjeissään kastamaan uskoontulleita eikä nimitä kuulijoitaan papeiksi, mutta kutsuu omaa palvelustaan papilliseksi?
      - Jos me olemme kaikki nyt uuden liiton pappeja, eli että niin pakanat kuin Israel toimivat pappeina, niin keille he ovat pappeina tuhatvuotisessa valtakunnassa, jos kaikki ovat pappeja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2699
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2561
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2178
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1654
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1580
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe